Wat dacht je van contactsporten?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:
Uit dat bericht over de 1,5 meter van nos.nl:
[..]
Ik ben benieuwd wat dit betekent voor theaters of bioscopen. Ze gaan ook niet vragen de hele voorstelling lang een mondkapje op te zetten, lijkt me.
Voor mij persoonlijk ook niet, maar goed, ik verdien er mijn geld dan ook niet meequote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In een theater of bioscoop zou ik daar geen problemen mee hebben, liever de stoel naast me leeg dan de hele tijd zo'n ding op.
Wat toch al niet werkt als je in de bios met een bak popcorn voor je smoel zit.
Niemand dwingt jou achter de voordeur.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Iblardi het volgende:
In mijn optiek de meest deprimerende en meest ingrijpende van alle maatregelen, waartegen ik ook de meeste weerstand voel.
Enerzijds is vaccinatiedrang kennelijk uit den boze, maar anderzijds kun je wel alle mensen verplichten om in hun eigen privésfeer anderhalve meter afstand tot hun familieleden te houden.
Gewoon verderdigen zoals bij vvv-ajax eerder dit jaar. Worden wel leuke wedstrijden dan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist wel, als je eenmaal de bal hebt, kan niemand 'm afpakken
Vraag me af of dit ook hiervoor geldt hoor, in feite leggen ze daarmee alle amateursport plat..toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:37 schreef Simmertje het volgende:
Daar gaat het laatste wat ik nog qua activiteit buiten heb, het voetbal. Waarom in godsnaam met de kennis dat het virus buiten minimaal kan verspreiden deze regel invoeren. Enige wat je gaat creëren is dat mensen weer meer uren binnen gaan zitten met elkaar.
Dat citaat slaat dus op het tweede deel van de zin achter de 'of' (dus op lokaties waar afstand houden niet kan: OV). Niet op het eerste deel.quote:
Het probleem is dat theatervoorstellingen niet rendabel zijn als er zoveel stoelen leeg gehouden moeten worden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In een theater of bioscoop zou ik daar geen problemen mee hebben, liever de stoel naast me leeg dan de hele tijd zo'n ding op.
Wat toch al niet werkt als je in de bios met een bak popcorn voor je smoel zit.
quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef dycto het volgende:
[..]
Voor FOK!kers is die hele crisis inderdaad één grote genotshow
Het is ook een maatregel voor de bühne. Niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat dacht je van contactsporten?
Als dit dan betekent dat die anderhalve meter niet geldt als je een CTB hebt laten zien of als je een mondkap ophebt (winkels en zo), dan kunnen ze die hele maatregel dus net zo goed niet invoeren. Hooguit voor die hangplekjongeren die nu zitten te kleumen buiten dan. Zal wel een goed effect geven dan, want daar is sowieso al nauwelijks op te handhaven...
Dan compensatie voor die gemiste tickets van de overheid.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat theatervoorstellingen niet rendabel zijn als er zoveel stoelen leeg gehouden moeten worden.
Gevolgen des te meer..quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook een maatregel voor de bühne. Niets meer niets minder.
Effect heeft hij allang niet meer.
Niks want tijdens sport beoefenen geldt die ‘regel’ niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, welke gevolgen heeft dit bijvoorbeeld voor de amateursport?
Dit was eerder tijdens de pandemie wel zo, toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niks want tijdens sport beoefenen geldt die ‘regel’ niet.
Voor mijn gevoel heeft dat (deels) te maken met de drukte. Welke hebben vooral vertraging? DPL, DON, DOO?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:58 schreef _serial_ het volgende:
We hebben een nieuw record op het gebied van datavertraging : 4558 meldingen zijn ouder dan 5 dagen, dit was een week geleden nog 3600
- Het aantal meldingen DPL lijkt zich redelijk te stabiliseren
- Het aantal testen afgelopen zondag lag maar 7K boven de zondag er voor, 82552
- Piekdag ligt nu op 15-11-2021 met 20749 meldingen, maar deze kan nog ingehaald worden
Laten we hopen dat langzaam de piek gaan bereiken van deze golf.
Ik heb hier in het dorp slechts keuze uit een AH en eehm, ohja er is er maar eentjequote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien een wat duurdere opzoeken
Zeker, hebben een hele tijd buiten moeten sporten op anderhalve meter, daarna binnen met 2, toen met 4 en volgens mij ook nog een tijdje met max 8 man in een ruimte op anderhalve meter.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit was eerder tijdens de pandemie wel zo, toch?
Onzin.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook een maatregel voor de bühne. Niets meer niets minder.
Effect heeft hij allang niet meer.
Nee hoor, vorig jaar startten de competities ook onder de 1,5 meter. Pas later werd alles stil gelegd en kwam die regel dat je in vier- of tweetallen moest trainen (wat ook door veel verenigingen niet werd nageleefd overigens)quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit was eerder tijdens de pandemie wel zo, toch?
Dat is al zo, he. Meer dan 1250 man mag er niet in een zaal. Dat is waarom de Ziggo Dome etc. weer leeg staat.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
Ze zouden ook wel bezoekersaantal kunnen inperken gewoon. Dat vaccin wordt ook gewoon via allerlei omwegen geforceerd. Alles kan gewoon in een tijd van crisis, grondrechten my ass.
Ja maar wel sporten op 1,5m afstand. Contactsporten werden daarmee in principe lam gelegd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor, vorig jaar startten de competities ook onder de 1,5 meter. Pas later werd alles stil gelegd en kwam die regel dat je in vier- of tweetallen moest trainen (wat ook door veel verenigingen niet werd nageleefd overigens)
Ik denk dat dat wel mee valt, het overgrote deel van de bevolking doet gewoon netjes een mondkapje op waar dat nodig is. Althans, dat is tot nu toe mijn ervaring hier in de omgeving, wellicht dat het in de grote stad anders is?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan compensatie voor die gemiste tickets van de overheid.
Als de hele zaal met een mondkap op moet zitten verkoop je ook maar een halve zaal. Maar dan hoef je ze natuurlijk niet te compenseren want dan zijn ze het zelf schuld.
Klopt, maar dat was later pas. In september 2020 gold de 1,5 meter alleen buiten het veld.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja maar wel sporten op 1,5m afstand. Contactsporten werden daarmee in principe lam gelegd.
De initiële DPL meldingen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel heeft dat (deels) te maken met de drukte. Welke hebben vooral vertraging? DPL, DON, DOO?
Inderdaad, graag meer info!quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag hopen dat sport erbuiten valtBenieuwd naar exacte invulling...
Daar zit dus een deel van ons probleem.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:32 schreef _serial_ het volgende:
1,5 meter weer verplicht, wat een shitshow![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De BOA's lopen alweer te schuimbekken als ze iemand zien op minder dan 1,5m
Alsof er nog maar iemand is die dat serieus neemt, net als het bezoekadvies van 4 mensen.
Hangt ervan af. Waar geef je les?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:44 schreef josja het volgende:
Jezus wat een treurigheid weer... nog dieper in de shitshow dan vorige winter. Moedeloos word je er van. Gelukkig hoef ik mijn lessen nog niet weer in te krimpen, als ik het goed lees.
Dat krijg je vanzelf als er direct bij gezegd wordt "Maar achter de voordeur gaan we het niet handhaven",quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar zit dus een deel van ons probleem.
HiHaHo, niemand houdt zich er toch aan. Straks wel met z'n allen weer huilie doen als er een lockdown komt, omdat niemand zich aan de 1,5m heeft gehouden.
Sportscholen, dus volgens mij kom ik er nog goed vanaf nu.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt ervan af. Waar geef je les?
Als ik het zo bekijk dan kan mbo/hbo/wo de meeste studenten weer van achter de laptop gaan bedienen.
Wel steeds meer onder de neus of op de kinquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:45 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee valt, het overgrote deel van de bevolking doet gewoon netjes een mondkapje op waar dat nodig is. Althans, dat is tot nu toe mijn ervaring hier in de omgeving, wellicht dat het in de grote stad anders is?
Of netjes dragen, behalve wanner er gehoest, geniest, gesproken of getelefoneerd moet wordenquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel steeds meer onder de neus of op de kin
heeft misschien ook met de tijd te maken, ik ga meestal rond een uur of 2, dan is het meestal wel rustig bij de mijnequote:Op dinsdag 23 november 2021 16:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb hier in het dorp slechts keuze uit een AH en eehm, ohja er is er maar eentje
Ik moet zeggen, chapeau voor hoe snel deze onderzoeken zijn gegaan. Ik heb hier met mijn vrouw heel veel gesprekken over gehad zo rond april/mei dit jaar, omdat ze zich er heel veel zorgen over maakte. Toen was het advies ook nog om het niet te doen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Vaccineren als zwangere is een lastige keuze, maar dit toont wel de noodzaak ervoor aan.
Zie hier hoe de gemiddeld burger in Nederland denktquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
HiHaHo, niemand houdt zich er toch aan. Straks wel met z'n allen weer huilie doen als er een lockdown komt, omdat niemand zich aan de 1,5m heeft gehouden.
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Regel zal wel gewoon zijn ‘teamsport mag, maar in de kantine moet je 1,5 meter houden’
Kortom geen hont die zich er iets van aantrekt.
Ja. En buiten. En thuis.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:50 schreef Nia het volgende:
Houdt die 1,5 meter in een auto in dat je dan een mondkap moet dragen?
En o wee als Peppi en Kokki daar wat van zeggen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kortom geen hont die zich er iets van aantrekt.
Ja, je mondkapje volblaffen is natuurlijk ook ranzigquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:49 schreef dycto het volgende:
[..]
Of netjes dragen, behalve wanner er gehoest, geniest, gesproken of getelefoneerd moet worden
Persco incomingquote:RIVM: 'Geen lichtpuntjes in de cijfers'
@Momo had hier een plaatje van over de afgelopen 14 dagen, waaruit wel blijkt dat vaccineren werkt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:47 schreef dycto het volgende:
Mooie test op Europees niveau overigens. Je hebt de bijna volledig gevaccineerde landen, de gemiddeld gevaccineerde landen en de slecht gevaccineerde landen.
Eens zien hoe alle drie er over een maand of twee voorstaan
Ligt eraan of je een raampje openzet, anders ben je in de buitenluchtquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:50 schreef Nia het volgende:
Houdt die 1,5 meter in een auto in dat je dan een mondkap moet dragen?
Wij zijn al door die hoepels gesprongen, helpt niet genoeg.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Of wanneer je passagiers een coronatoegangsbewijs hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:51 schreef Pipo81 het volgende:
[..]
Ligt eraan of je een raampje openzet, anders ben je in de buitenlucht
Misschien moeten Peppi en Kokki na 21 maanden regeltjes eens een keer een gedragswetenschapper raadplegen voordat ze met onwerkbaar micromanagement komen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En o wee als Peppi en Kokki daar wat van zeggen.
Dan spring je nog een keer. Niet zo snel opgeven.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn al door die hoepels gesprongen, helpt niet genoeg.
Ach, gelukkig hebben wel nu weer de mondkapjes.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het grote verschil zat 'm in dat we weer massaal naar binnen konden zonder 1,5m en vervolgens een QR beleid dat zo lek als een mandje was qua naleving.
Misschien moeten we gewoon eens doen wat er gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten Peppi en Kokki na 21 maanden regeltjes eens een keer een gedragswetenschapper raadplegen voordat ze met onwerkbaar micromanagement komen.
Leg dat ook even aan mijn buren uit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon eens doen wat er gevraagd wordt.
Misschien moeten ze eens met realistische voorstellen komen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat 'we' niet jij of je buren betekent?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg dat ook even aan mijn buren uit.
Doen we toch? 80% vaccineren was voldoende toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo komen we nooit aan groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zoals massaal een vaccin halen?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja maar hullie...quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens met realistische voorstellen komen.
Precies. Zelfs dat lukt al niet.quote:
Goed, leg het dan eens duidelijk aan 'we' uit?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat 'we' niet jij of je buren betekent?
Misschien moeten we stoppen met denken dat alles maakbaar is.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:56 schreef TheRabbitEars het volgende:
RIVM laat ook weten geen lichtpuntje te zien in de cijfers nog uit observaties met betrekking tot gedrag. Even grove voorspelling: morgen besmettingscijfers >25k, spoedadvies OMT woensdagavond, donderdag Catshuisoverleg en vrijdag persconferentie lijkt mij vrij realistisch?
Hier verbaas ik me ook over. Mensen zijn nou eenmaal eigenwijs en egoïstisch.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:55 schreef Discombobulate het volgende:
We doen allemaal alsof we een vrije wil hebben maar ik denk dat een samenleving zich ook prima laat beschrijven zonder dit. Stel je voor je zou een simulatie doen ofzo, dan komt er toch wel uit dat een mens zich niet aan de regels houdt. Dit zie je ook overal in de geschiedenis. Het idee dat we het allemaal zelf in de hand hebben is pure schijn, we zijn niet zo vrij als we denken, dat is een illusie. We zijn ook gewoon dieren natuurlijk.
Want afstand houden, een mondkapje op en niet naar buiten gaan als je symptomen hebt is niet realistisch genoeg voor de gemiddelde Nederlander?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens met realistische voorstellen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |