Wat dacht je van contactsporten?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:
Uit dat bericht over de 1,5 meter van nos.nl:
[..]
Ik ben benieuwd wat dit betekent voor theaters of bioscopen. Ze gaan ook niet vragen de hele voorstelling lang een mondkapje op te zetten, lijkt me.
Voor mij persoonlijk ook niet, maar goed, ik verdien er mijn geld dan ook niet meequote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In een theater of bioscoop zou ik daar geen problemen mee hebben, liever de stoel naast me leeg dan de hele tijd zo'n ding op.
Wat toch al niet werkt als je in de bios met een bak popcorn voor je smoel zit.
Niemand dwingt jou achter de voordeur.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Iblardi het volgende:
In mijn optiek de meest deprimerende en meest ingrijpende van alle maatregelen, waartegen ik ook de meeste weerstand voel.
Enerzijds is vaccinatiedrang kennelijk uit den boze, maar anderzijds kun je wel alle mensen verplichten om in hun eigen privésfeer anderhalve meter afstand tot hun familieleden te houden.
Gewoon verderdigen zoals bij vvv-ajax eerder dit jaar. Worden wel leuke wedstrijden dan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist wel, als je eenmaal de bal hebt, kan niemand 'm afpakken
Vraag me af of dit ook hiervoor geldt hoor, in feite leggen ze daarmee alle amateursport plat..toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:37 schreef Simmertje het volgende:
Daar gaat het laatste wat ik nog qua activiteit buiten heb, het voetbal. Waarom in godsnaam met de kennis dat het virus buiten minimaal kan verspreiden deze regel invoeren. Enige wat je gaat creëren is dat mensen weer meer uren binnen gaan zitten met elkaar.
Dat citaat slaat dus op het tweede deel van de zin achter de 'of' (dus op lokaties waar afstand houden niet kan: OV). Niet op het eerste deel.quote:
Het probleem is dat theatervoorstellingen niet rendabel zijn als er zoveel stoelen leeg gehouden moeten worden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In een theater of bioscoop zou ik daar geen problemen mee hebben, liever de stoel naast me leeg dan de hele tijd zo'n ding op.
Wat toch al niet werkt als je in de bios met een bak popcorn voor je smoel zit.
quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef dycto het volgende:
[..]
Voor FOK!kers is die hele crisis inderdaad één grote genotshow
Het is ook een maatregel voor de bühne. Niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat dacht je van contactsporten?
Als dit dan betekent dat die anderhalve meter niet geldt als je een CTB hebt laten zien of als je een mondkap ophebt (winkels en zo), dan kunnen ze die hele maatregel dus net zo goed niet invoeren. Hooguit voor die hangplekjongeren die nu zitten te kleumen buiten dan. Zal wel een goed effect geven dan, want daar is sowieso al nauwelijks op te handhaven...
Dan compensatie voor die gemiste tickets van de overheid.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat theatervoorstellingen niet rendabel zijn als er zoveel stoelen leeg gehouden moeten worden.
Gevolgen des te meer..quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook een maatregel voor de bühne. Niets meer niets minder.
Effect heeft hij allang niet meer.
Niks want tijdens sport beoefenen geldt die ‘regel’ niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, welke gevolgen heeft dit bijvoorbeeld voor de amateursport?
Dit was eerder tijdens de pandemie wel zo, toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niks want tijdens sport beoefenen geldt die ‘regel’ niet.
Voor mijn gevoel heeft dat (deels) te maken met de drukte. Welke hebben vooral vertraging? DPL, DON, DOO?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:58 schreef _serial_ het volgende:
We hebben een nieuw record op het gebied van datavertraging : 4558 meldingen zijn ouder dan 5 dagen, dit was een week geleden nog 3600
- Het aantal meldingen DPL lijkt zich redelijk te stabiliseren
- Het aantal testen afgelopen zondag lag maar 7K boven de zondag er voor, 82552
- Piekdag ligt nu op 15-11-2021 met 20749 meldingen, maar deze kan nog ingehaald worden
Laten we hopen dat langzaam de piek gaan bereiken van deze golf.
Ik heb hier in het dorp slechts keuze uit een AH en eehm, ohja er is er maar eentjequote:Op dinsdag 23 november 2021 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien een wat duurdere opzoeken
Zeker, hebben een hele tijd buiten moeten sporten op anderhalve meter, daarna binnen met 2, toen met 4 en volgens mij ook nog een tijdje met max 8 man in een ruimte op anderhalve meter.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit was eerder tijdens de pandemie wel zo, toch?
Onzin.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook een maatregel voor de bühne. Niets meer niets minder.
Effect heeft hij allang niet meer.
Nee hoor, vorig jaar startten de competities ook onder de 1,5 meter. Pas later werd alles stil gelegd en kwam die regel dat je in vier- of tweetallen moest trainen (wat ook door veel verenigingen niet werd nageleefd overigens)quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit was eerder tijdens de pandemie wel zo, toch?
Dat is al zo, he. Meer dan 1250 man mag er niet in een zaal. Dat is waarom de Ziggo Dome etc. weer leeg staat.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
Ze zouden ook wel bezoekersaantal kunnen inperken gewoon. Dat vaccin wordt ook gewoon via allerlei omwegen geforceerd. Alles kan gewoon in een tijd van crisis, grondrechten my ass.
Ja maar wel sporten op 1,5m afstand. Contactsporten werden daarmee in principe lam gelegd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor, vorig jaar startten de competities ook onder de 1,5 meter. Pas later werd alles stil gelegd en kwam die regel dat je in vier- of tweetallen moest trainen (wat ook door veel verenigingen niet werd nageleefd overigens)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |