SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
TT voor de kenners.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het grote verschil zat 'm in dat we weer massaal naar binnen konden zonder 1,5m en vervolgens een QR beleid dat zo lek als een mandje was qua naleving.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, dat afschalen waarvan men hier smalend zei dat het niets veranderde want niemand hield zich toch meer aan de regels.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vooral relatief veel positieven in de 70+-categorie. Sterke correlatie tussen moment van prikken en percentage positief (of in het geval van basisschoolkinderen: niet geprikt).![]()
![]()
Ja dat zal het zijn. Lekker blijven wijzen naar anderen en nooit in de spiegel kijken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het grote verschil zat 'm in dat we weer massaal naar binnen konden zonder 1,5m en vervolgens een QR beleid dat zo lek als een mandje was qua naleving.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Vergeet niet dat het vanaf september ook takkeweer werd, en iedereen weer massaal thuis binnen ging klonteren met 2 miljoen ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het grote verschil zat 'm in dat we weer massaal naar binnen konden zonder 1,5m en vervolgens een QR beleid dat zo lek als een mandje was qua naleving.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mooie proeftuin dat Israël met hun boosters. Eens in de gaten houden hoe het er daar over een half jaar aan toegaat. Als dat goed lijkt te helpen wil ik in juni misschien ook wel een booster.
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2021 15:47:59 ]![]()
Ook weer totale onzin.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het vanaf september ook takkeweer werd, en iedereen weer massaal thuis binnen ging klonteren met 2 miljoen ongevaccineerden.quote:September was een opvallend warme, droge en zonnige nazomermaand. Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 15,9 graden tegen 14,7 graden normaal was september de op 6 na warmste sinds 1901. Het aantal warme dagen van 20 graden of meer komt uit op 22 tegen 12 normaal.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Waarom ga je zo op de persoonlijke tour? Het kabinet verkondigde dat 'alles weer kon' zowat, de 1,5m was verleden tijd en "in november kunnen we wellicht wel zonder maatregelen" richting het oude normaal. Wat voor signaal geef je dan af als overheid?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn. Lekker blijven wijzen naar anderen en nooit in de spiegel kijken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hebben we een nieuw gidsland?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:47 schreef Nielsch het volgende:
Mooie proeftuin dat Israël met hun boosters. Eens in de gaten houden hoe het er daar over een half jaar aan toegaat.![]()
VANAF, lezenquote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dikke kans dat ze weer moeten vaccineren over een maand of 8. Je zou hier ook eens kunnen nadenken over een booster in september/oktober 2022. Of denk ik nou te logisch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:47 schreef Nielsch het volgende:
Mooie proeftuin dat Israël met hun boosters. Eens in de gaten houden hoe het er daar over een half jaar aan toegaat.![]()
Wat is hier persoonlijk aan? Dat jij je dit aantrekt is wat anders, het gaat om de maatschappij. Dat wijzen naar de overheid terwijl niemand zich meer aan de regels hield, wat hier ook gewoon door iedereen werd onderkend. Twee maanden later en Hugo en Mark hebben het allemaal gedaan. Tuurlijk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom ga je zo op de persoonlijke tour? Het kabinet verkondigde dat 'alles weer kon' zowat, de 1,5m was verleden tijd en "in november kunnen we wellicht wel zonder maatregelen" richting het oude normaal. Wat voor signaal geef je dan af als overheid?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
wel als je voor boosteren bent... ze hebben - las ik net - het 3G beleid ook niet losgelaten en zijn nooit overgegaan naar 2G of 1G tijdens de afgelopen piek in augustus en september, terwijl ze toch op zo'n 10K besmettingen per dag zaten (met een bevolking van 10 miljoen).quote:![]()
Blijkbaar al veel verplegend personeel via de natuurlijke manier besmet in Maastricht. Al het personeel mag zich nu laten boosteren. Morgen mn 3e prikje dan maar he![]()
![]()
Uh, bij vanaf september hoort september er ook gewoon bij he?quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat kan statistisch misschien zo zijn, maar ik kan me nog goed herinneren dat het weer opeens omsloeg in september. Regen, kou, snel donker, echt kut. Dat is namelijk de reden dat ik toen een maand in Portugal heb geboektquote:![]()
![]()
Welke regels? Op de QR code na was alles afgeschaft.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is hier persoonlijk aan? Dat jij je dit aantrekt is wat anders, het gaat om de maatschappij. Dat wijzen naar de overheid terwijl niemand zich meer aan de regels hield, wat hier ook gewoon door iedereen werd onderkend. Twee maanden later en Hugo en Mark hebben het allemaal gedaan. Tuurlijk.![]()
Jij projecteert het op de maatschappij inderdaad, maar die kreeg wel een volledige vrijbrief om weer alles zowat te kunnen doen qua recreatie. Dat daarbij een hoop mis ging met de QR codes, daar kun je over twisten bij wie die schuld écht ligt, maar feit blijft dat ze - als ze echt goed hadden blijven monitoren - mid Oktober alweer in hadden moeten grijpen om de enorme groei die aan het ontstaan was direct weer in te dammen. Maar nee, ze lieten het op hun beloop en dachten denk ik oprecht dat de ziekenhuizen geen nieuwe piek zouden krijgen (want de vaccins zouden hun werk wel doen, toch?). Een flinke miskleun die door het open gooien van je samenleving een vervelende cocktail heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is hier persoonlijk aan? Dat jij je dit aantrekt is wat anders, het gaat om de maatschappij. Dat wijzen naar de overheid terwijl niemand zich meer aan de regels hield, wat hier ook gewoon door iedereen werd onderkend. Twee maanden later en Hugo en Mark hebben het allemaal gedaan. Tuurlijk.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik denk september want deze winter zal niet meer lukken, dan liever klaar voor de volgendequote:Op dinsdag 23 november 2021 15:47 schreef Nielsch het volgende:
Mooie proeftuin dat Israël met hun boosters. Eens in de gaten houden hoe het er daar over een half jaar aan toegaat. Als dat goed lijkt te helpen wil ik in juni misschien ook wel een booster.![]()
![]()
Dat is niet waar. Maar die gedachte is wel een belangrijke reden waarom het zo ver uit de klauwen heeft kunnen lopen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Welke regels? Op de QR code na was alles afgeschaft.![]()
Virus doet z'n ding wel. Of jij je handjes stuk wast of niet. Of je raampje er uit kinkelt voor continue frisse lucht.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Had met z'n allen gewoon iets meer rekening gehouden met het virus en we hadden ook niet in deze situatie verkeerd. Maar we zijn er zo lekker klaar mee he?
Het is namelijk het virusseizoen. Het zal absoluut iets bijdragen, maar zo hard werken als de boostershots doet niks op het moment.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het was sowiezo een vrij natte zomer. Zeker vergeleken met de afgelopen 10 jaar.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan statistisch misschien zo zijn, maar ik kan me nog goed herinneren dat het weer opeens omsloeg in september. Regen, kou, snel donker, echt kut. Dat is namelijk de reden dat ik toen een maand in Portugal heb geboekt
Vergeet ook niet dat de zonkracht in september te vergelijken is met de zonkracht in maart (in hoeverre de zonkracht een rol speelt uiteraard). Het aantal uren daglicht is op 21 maart netzoveel als op 21 september bijvoorbeeld. Dus dan ben je al snel minder lang buiten.![]()
Exact deze gedachte. Corona bestond niet meer. En daarvoor ook al niet, want 'niemand hield zich er toch meer aan'.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Welke regels? Op de QR code na was alles afgeschaft.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: