Als je de verspreiding van het virus een beetje wil monitoren wel ja.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zal het wat uitmaken dat mensen vandaag of morgen in de cijfers zitten?
Ook raar dat je nu al weet dat mensen het straks over een plateau gaan hebben terwijl de trieste werkelijkheid is dat er gewoon niet meer getest kan worden dan nu.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar klaagde de GGD toch al over?
Dus dat lijkt me evident.
Dan gaat de kostprijs per positieve test wel omlaag. Dat is positief. #omdenkenquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We gaan naar een kwart positief getest
Shit vorige week in Landgraaf geweest.quote:
Interessant overzichtquote:
Je zit volgens mij ook met verschillen van definitie per land. Is 1 Janssen prik volledig gevaccineerd? Besmetting + Moderna/Pfizer?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:23 schreef Fosive het volgende:
[..]
Interessant overzicht
Overigens dacht ik dat steeds werd verkondigd dat Portugal 100% had, maar dat lijkt dus niet zo te zijn?
Komende 1/2/3 weken zijn cruciaal.quote:
We zitten nog niet eens op de helft van de IC capaciteit.quote:
Limburg boven alles!quote:
Turbo op je booster-coronavariantquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
Zitten wij nog altijd met de delta variant, of is dit al de Delta plus (turbo)?
Jep, eind van de week / dit weekend ga je al over de 3000 mensen in de ziekenhuizen zonder enig teken van stagnering/daling. Dit meldt het LCPS ook trouwens.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:25 schreef Confetti het volgende:
In de komende dagen komen de 20k'ers in het ziekemhuis pas.
Doe de riemen vast.
AY4.2 (delta = AY4.1; delta-plus, wat overigens geen plus is, is AY4.2) zit nu zo rond de 1,5%.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
Zitten wij nog altijd met de delta variant, of is dit al de Delta plus (turbo)?
Tijd voor het 2G1D beleid.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:27 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
het gras is groener bij de buren
Duitsland is al een jaar geen gidsland meer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:27 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
het gras is groener bij de buren
Aha, dus we kunnen nog een paar versnellingen hoger? We kunnen straks beter de cijfers bijhouden van de negatieve tests, is makkelijker tellen denk ik.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
AY4.2 (delta = AY4.1; delta-plus, wat overigens geen plus is, is AY4.2) zit nu zo rond de 1,5%.
Als die variant idd zo'n 10% besmettelijker is kan het nog wel iets sneller, ja.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Aha, dus we kunnen nog een paar versnellingen hoger? We kunnen straks beter de cijfers bijhouden van de negatieve tests, is makkelijker tellen denk ik.
Je ziet toch ook een mooie instroom?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:29 schreef Minimunt het volgende:
Maar wat is de verwachting met ziekenhuisopnames de komende dagen? We zitten toch al enkele weken op ongeveer 20.000+. Zouden we die niet al moeten zien dan?
Wie beweerde dat?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:29 schreef Minimunt het volgende:
Maar wat is de verwachting met ziekenhuisopnames de komende dagen? We zitten toch al enkele weken op ongeveer 20.000+. Zouden we die niet al moeten zien dan?
Wat zou daar een verklaring voor kunnen zijn, eigenlijk?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:29 schreef Benny het volgende:
Overigens een shout-out naar Groningen en Drenthe. Die staan nog steeds lekker op de kaart.
Net als onze waddenparels Ameland en Schiermonnikoog.
Nee hoor we zitten er net iets langer dan een week op. Verwachting is elke dag 400 cohort en 75 IC opnames.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:29 schreef Minimunt het volgende:
die boeren snuiven gewoon wat coke en voelen zich dan alweer stukken beter...quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:30 schreef Fosive het volgende:
[..]
Wat zou daar een verklaring voor kunnen zijn, eigenlijk?
In Limburg ligt de vaccinatiegraad duidelijk lager dan in de rest van Nederland, maar volgens mij zijn Groningen/Drenthe niet bovengemiddeld. Is het de volksaard om minder samen te klitten?
Ja, dankzij Hugo's opschalingsdoel. Maar volgens mij hebben we die 1150 bedden nu al niet eens.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je dit ziet duurt het idd nog wel 'even' voordat we code zwart bereiken![]()
Ja precies, 2 weken max..quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je dit ziet duurt het idd nog wel 'even' voordat we code zwart bereiken![]()
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:19 schreef 4-elements het volgende:
Groei zwakt af, plafond is aanstaande, (...)
En die opnames zijn dan 12 dagen geleden ofzo besmet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:31 schreef Nielsch het volgende:
Weer een toename van 100 in het ziekenhuis, net als gisteren, eergisteren en de dag daarvoor. Dat is toch niet heel lang meer vol te houden lijkt me? Weekje of 2 ofzo?
Dat klopt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dankzij Hugo's opschalingsdoel. Maar volgens mij hebben we die 1150 bedden nu al niet eens.
Groei is nog altijd +40% week op week, niks afzwakking maar grenzen van je testcapaciteit.quote:
Doordat we het plafond aan testcapaciteit hebben bereikt ja.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:19 schreef 4-elements het volgende:
Groei zwakt af, plafond is aanstaande, alle kroegen open. Zo, ook weer gezegd.
Overigens ook opvallend... Twente.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:32 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Amsterdam en Rotterdam (beiden 693 per 100.000 / 7 dagen) zijn nog steeds niet zwart
Alsof we code zwart gaan bereikenquote:
Nou inderdaadquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alsof we code zwart gaan bereiken.
Heeft Limburg nou letterlijk geen enkele gemeente die niet zwartgekleurd is?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:32 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Amsterdam en Rotterdam (beiden 693 per 100.000 / 7 dagen) zijn nog steeds niet zwart
Vraag het Hugo. Hij is de baas.quote:
quote:
IC Bedden die open moeten blijven voor calamiteiten die op ieder moment kunnen geschieden.quote:
Tja, moeten die verpleeghuisbewoners maar niet gaan zuipen in de kroeg of in de voetbalkantine, toch? Hou je gewoon aan de maatregelen.quote:
Die wachten netjes deze week af omdat we dan pas kunnen zeggen of de maatregelen genoeg hebben gedaan of niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:35 schreef Confetti het volgende:
Hopelijk wordt er bewijs veiliggesteld over het handelen van de ministers.
Nalatigheid is ook een misdrijf. We zijn al ver over de rode grens heen en kunnen niets meer dan hopen. Waar wacht het kabinet in godsnaam op?
Dit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:35 schreef Confetti het volgende:
Nalatigheid is ook een misdrijf. We zijn al ver over de rode grens heen en kunnen niets meer dan hopen. Waar wacht het kabinet in godsnaam op?
Waar wachten ze sinds september op?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:35 schreef Confetti het volgende:
Op de gezondheidsraad dat per se zelf onderzoek wilde doen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar wachten ze sinds september op?
Alle kennis en middelen waren aanwezig op het starten van de boostercampagne van 60+'ers. Had je nu niet in deze situatie verkeerd.
Kleurrijk kaartje welquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:32 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Doe even normaal, man..quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Op de gezondheidsraad dat per se zelf onderzoek wilde doen.
Die hebben me toch een aantal doden op hun geweten zeg.
Ik vind zelf 50 eigenlijk een logischere leeftijd om met boosters te beginnen, aangezien je ook een scherpe stijging ziet in het aantal mensen dat op de IC komt vanaf die leeftijd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alle kennis en middelen waren aanwezig op het starten van de boostercampagne van 60+'ers. Had je nu niet in deze situatie verkeerd.
Wachten op de maatregelen die eigenlijk geen maatregelen zijnquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Die wachten netjes deze week af omdat we dan pas kunnen zeggen of de maatregelen genoeg hebben gedaan of niet.
Maar nog steeds niet gestart met rammen. Dat advies ligt er nu al een tijdje.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Op de gezondheidsraad dat per se zelf onderzoek wilde doen.
Die hebben me toch een aantal doden op hun geweten zeg.
?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
We zitten nog niet eens op de helft van de IC capaciteit.
Had met z'n allen gewoon iets meer rekening gehouden met het virus en we hadden ook niet in deze situatie verkeerd. Maar we zijn er zo lekker klaar mee he?quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zijn wel gestart hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar nog steeds niet gestart met rammen. Dat advies ligt er nu al een tijdje.
Ja, we doen weer hetzelfde als tijdens de 1e prikronde. Mensen vaccineren die totaal niet voor druk op de zorg zorgen. Weinig geleerd dus.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind zelf 50 eigenlijk een logischere leeftijd om met boosters te beginnen, aangezien je ook een scherpe stijging ziet in het aantal mensen dat op de IC komt vanaf die leeftijd.
Oh ja, overheen gelezenquote:Op dinsdag 23 november 2021 14:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus?
Staat gewoon in dat overzichtje...
Heeey... toen ik een paar weken terug om vervolging vroeg kreeg ik een 'quote:
Het kabinet heeft eind September veels te veel ineens afgeschaald, dat is een van de vele grote fouten geweest.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Had met z'n allen gewoon iets meer rekening gehouden met het virus en we hadden ook niet in deze situatie verkeerd. Maar we zijn er zo lekker klaar mee he?
Een zwarte kaart kleurt mooi af aan de muur van een modern (steigerhouten meubels, visgraatvloer en zwart-ijzeren glazen deuren) huisquote:
Ook prima, maar neem een besluit en ga.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind zelf 50 eigenlijk een logischere leeftijd om met boosters te beginnen, aangezien je ook een scherpe stijging ziet in het aantal mensen dat op de IC komt vanaf die leeftijd.
Haha ja, toen hier om het hardst geschreeuwd werd dat er ALLEEN geprikt moest worden. En diezelfde mensen nu blijkt dat het niet de uitweg was de overheid verwijten dat ze ALLEEN voor het prikken zijn gegaan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, we doen weer hetzelfde als tijdens de 1e prikronde. Mensen vaccineren die totaal niet voor druk op de zorg zorgen. Weinig geleerd dus.
Als je 400 opnames hebt in nov op de IC die niet gevaccineerd zijn, gaat het niet helpen welke groep dan ook te boosteren om je IC druk naar beneden te krijgen. Wel raak je op een gegeven moment door je ongevaccineerden heen en zal het door natuurlijk verloop naar beneden gaan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja, we doen weer hetzelfde als tijdens de 1e prikronde. Mensen vaccineren die totaal niet voor druk op de zorg zorgen. Weinig geleerd dus.
Boosters. Vooral boosters.quote:Op dinsdag 23 november 2021 15:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik zag trouwens dat Israël in augustus en september een enorme piek bereikte maar het virus nu weer helemaal onder controle heeft. Weet iemand hoe ze dat hebben gedaan? Boosterprik? Lockdown? Evenementen sitlleggen? Niet gedaan? Ben wel benieuwd eigenlijk...
https://nos.nl/artikel/24(...)prik-lijkt-te-werkenquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:40 schreef Nielsch het volgende:
Ik zag trouwens dat Israël in augustus en september een enorme piek bereikte maar het virus nu weer helemaal onder controle heeft. Weet iemand hoe ze dat hebben gedaan? Boosterprik? Lockdown? Evenementen sitlleggen? Niet gedaan? Ben wel benieuwd eigenlijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |