quote:Op donderdag 25 april 2024 19:13 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
In het kader van "ik stond achter het doel in '88" :
Kiki zat bij mij op school en we hebben bij dezelfde amateurclub gevoetbald. Zijn debuut was tijdens Ajax - Feyenoord ergens in '94 ofzo. Ajax won met 4-1 en als ik me goed herinner scoorde hij. Op maandag liep de hele school achter hem aan. Wat een verschrikkelijk eng en arrogant mannetje was dat zeg. Gadverdamme
Ik vond hem juist altijd normaal en relaxt overkomen. Ook later als trainer. Jullie waren 17 en was je misschien gewoon jaloers. Verder komt ie uit Ede, dan kun je het van 2 kanten bekijken.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:13 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
In het kader van "ik stond achter het doel in '88" :
Kiki zat bij mij op school en we hebben bij dezelfde amateurclub gevoetbald. Zijn debuut was tijdens Ajax - Feyenoord ergens in '94 ofzo. Ajax won met 4-1 en als ik me goed herinner scoorde hij. Op maandag liep de hele school achter hem aan. Wat een verschrikkelijk eng en arrogant mannetje was dat zeg. Gadverdamme
En Blind scoorde in de laatste minuut als laatste man nog bijna de 2-0 alleen voor de keeper.quote:Op vrijdag 26 april 2024 08:31 schreef stokj het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik weet nog dat ik mijn vader naar de CL finale van 1995 zat te kijken met een bak chips erbij.
Man man man, als klein jochie was het wel spannend om naar die wedstrijd te kijken. Hoogtepunt was o.a. het te hoog opgehaalde been van Desailly over het hoofd van Litmanen. Totdat daar de pass kwam en P. Kluivert scoorde.
In die tijd stonden alle jongens van de klas achter Ajax. De andere 'grote' clubs uit het buitenland kenden we nog niet zo goed. We wisten wel wie J. Cruijff was maar met wie hij samen werkte bij Barcelona bijvoorbeeld niet. Alleen de pispaal van de klas was voor Feyenoord. Maar dat zei hij alleen om ons te sarren, wat een aantal jongens niet fijn vonden. Daarom kreeg de pispaal tijdens het speelkwartier op het schoolplein altijd 'blinde code'![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 april 2024 09:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
En Blind scoorde in de laatste minuut als laatste man nog bijna de 2-0 alleen voor de keeper.Oh ja. Over pispaal gesproken. De wereldcup tegen Gremio was 11 uur 's ochtends en ik zat aan de wijn. Een emmer voor me om in te pissen. Wilde niks van de wedstrijd missen. Toen scoorde Blind als laatste man de laatste penaltie.
Ja en jij komt uit Zaltbommel en Johan Cruijff is geboren Amsterdam, Johan Derksen woont in Grollo en sommige voetballers zijn geboren boven de poolcirkel. What's your point?quote:Op vrijdag 26 april 2024 09:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vond hem juist altijd normaal en relaxt overkomen. Ook later als trainer. Jullie waren 17 en was je misschien gewoon jaloers. Verder komt ie uit Ede, dan kun je het van 2 kanten bekijken.
Moet ik de woordgrap qua Ede echt uitleggenquote:Op vrijdag 26 april 2024 19:30 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ja en jij komt uit Zaltbommel en Johan Cruijff is geboren Amsterdam, Johan Derksen woont in Grollo en sommige voetballers zijn geboren boven de poolcirkel. What's your point?
Overigens wel een pauperwijk in Ede waar hij woonde.
Ja.quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet ik de woordgrap qua Ede echt uitleggen
En wie wordt er als beste coach aller tijden gekozen?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:04 schreef klaasweetalles het volgende:
het beste elftal allertijden
[ link | afbeelding ]
@tong80 Tongie, ken jij de club FC De Kampioenen?quote:Op zondag 28 april 2024 10:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
.nekjikeb netnak 2 nav teh ej nuk nad ,edE tiu ei tmok redreV
Ik heb een bril nodigquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:04 schreef klaasweetalles het volgende:
het beste elftal allertijden
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 07:46 schreef stokj het volgende:
[..]
En wie wordt er als beste coach aller tijden gekozen?
als je een rating zou maken van voetballers en trainers en hun een cijfer geven als speler en als trainer en van die 2 cijfers een gemiddelde zou maken dan zou Cruiff met grote voorsprong op nummer 1 staanquote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:43 schreef stokj het volgende:
[..]
Aha, een speler/coach
Cruijff was als coach beter dan Maradonna en Beckenbauer
Dan ken je Beckenbauer en Happel niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 15:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
als je een rating zou maken van voetballers en trainers en hun een cijfer geven als speler en als trainer en van die 2 cijfers een gemiddelde zou maken dan zou Cruiff met grote voorsprong op nummer 1 staan
op nummer 2 zou ik ZIdane zetten in zo een lijst
op 3 Ancelotti
nee horen niet in de top 3quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan ken je Beckenbauer en Happel niet.
In 1999 werd Happel verkozen in het "elftal van de eeuw" van Rapid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee horen niet in de top 3
happel was volgens mij geen geweldige voetballer...of een uitzonderlijke voetballer
beckenbauer ....nee net niet
ik weet heus wel wie deze 2 voetballers waren en wat ze gepresteerd hebben...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
In 1999 werd Happel verkozen in het "elftal van de eeuw" van Rapid.
Franz Anton Beckenbauer (München, 11 september 1945 – Salzburg, 7 januari 2024) was een Duits voetballer, voetbaltrainer en sportbestuurder. Hij wordt gerekend tot de beste voetballers aller tijden.
Als speler van Bayern München won Beckenauer driemaal de Europacup I. In 1974 was hij de aanvoerder van het West-Duitse nationale elftal dat wereldkampioen werd. In 1990 won hij met West-Duitsland ook de wereldbeker als bondscoach. In 1972 en 1976 won hij de Ballon d'Or.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik weet heus wel wie deze 2 voetballers waren en wat ze gepresteerd hebben...
Tot morgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:38 schreef klaasweetalles het volgende:
happel was volgens mij geen geweldige voetballer...of een uitzonderlijke voetballer
happel hou op gekquote:
Ik heb verkeerd gequote.quote:
quote:Op zondag 12 mei 2024 09:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb verkeerd gequote.
In 1999 werd Happel verkozen in het "elftal van de eeuw" van Rapid. Plus 55 interlands in een tijd waar er niet zoveel werden gespeeld als tegenwoordig. Op 2 WK's gespeeld toen er maar 16 landen meededen. Derde met Oostenrijk op het WK-54.
Happel was de eerste trainer die met twee verschillende clubs de Europacup I wist te winnen. Dit record werd later geëvenaard door Ottmar Hitzfeld, Jupp Heynckes, José Mourinho, Josep Guardiola en Carlo Ancelotti. Daarnaast behoort Happel tot de zes trainers die in vier verschillende landen kampioen werden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |