Maar dit is precies mijn punt. De marge die het RIVM houdt bleek in de afgelopen keren voldoende te zijn, de exacte piekmomenten waren lastig te voorspellen. Dan kunnen we stellen dat het RIVM niet logisch denkt, maar misschien hebben de Henk-Jan, Marino, Stephan Okhuijzen en consorten niet de inzichten in de gegevens die het RIVM wel heeft. Die additionele gegevens kunnen er prima voor zorgen dat ze zich minder zorgen maken dan gedacht.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wellicht. Maar als het zo complex is zoals het RIVM zegt moet je ook meer marge houden en soms gewoon logisch denken ipv alleen naar de parameters kijken.
Het scenario waar we nu inzitten zagen velen al lang aankomen. Dan hadden die Velen het best fout kunnen hebben, maar als het RIVM zelf ook uitgaat van een zeer complexe situatie dan moet je mijns inziens veel eerder ingrijpen.
Maar goed, we modderen lekker verder.
Vandaar dat we ook ruim verdubbeld zijn tussen nu en eind Oktober (toen 1100 opnames)quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Zelfs bij gelijke IC-opnames loopt het vol. De instroom is hoger dan de uitstroom.
Het aantal mensen dat op de IC kan komen is eindig. Dat het op dit moment niet goed gaat ben ik met je eens, maar zeggen "code zwart komt eraan, isoleer jezelf" vind ik echt veel te ver gaan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Zelfs bij gelijke IC-opnames loopt het vol. De instroom is hoger dan de uitstroom.
dat kan niet dankzij de max test capaciteit. Het is gewoon te triest allemaal, na jaren wordt er door de media nog steeds gestuurd op (incomplete) irrelevante besmettingsdata.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:40 schreef Oriente het volgende:
Ik zie ons vandaag wel door de 25k breken eigenlijk.
Ik vermoed ook dat ze er nu "doorheen willen". Alleen als je toch redelijk kritieke zorg gaat uitstellen met alle gevolgen van dien zit je in mijn optiek al fout. Mensen met een regelijk kritische operatie terug naar huis sturen omdat er mensen zijn die zich weigeren te laten vaccineren. De oudjes waarvan de bescherming al verlopen is kunnen er niet zoveel aan doen, behalve boos zijn op Hugo. Dat Hugo dan weer boos is op de non vaxxers (boven de 50) snap ik dan ook wel weer, maar dan moet hij ook boos zijn op zichzelf. En dat ontbreekt er vaak aan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dit is precies mijn punt. De marge die het RIVM houdt bleek in de afgelopen keren voldoende te zijn, de exacte piekmomenten waren lastig te voorspellen. Dan kunnen we stellen dat het RIVM niet logisch denkt, maar misschien hebben de Henk-Jan, Marino, Stephan Okhuijzen en consorten niet de inzichten in de gegevens die het RIVM wel heeft. Die additionele gegevens kunnen er prima voor zorgen dat ze zich minder zorgen maken dan gedacht.
Om een theoretisch voorbeeld te noemen. Stel dat er volgens de modellen nog ~300 IC opnames aan zitten te komen en dat er overeengekomen is met Duitsland dat we tot 200 bedden daar kunnen krijgen. Dan zou de situatie volkomen kut zijn en heb je Duitsland even als je achtervang, maar dan ben je erna wel doorheen.
Nogmaals, we hebben niet het hele verhaal, dus we kunnen niet zeggen dat ze het mis hebben. Dat kunnen we pas achteraf.
Niet slechts opgerekt maar wellicht gewoon doorlopend.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:43 schreef chratnox het volgende:
Bedoel je dan dat die 6 weken opgerekt worden vanwege vaccinaties, of dat het heftiger wordt oid? Ik kan me voorstellen dat er veel meer variabelen zijn op dit moment, maar dat zou toch niet logisch zijn?
Moet die toch al overwerkte docent dan dubbel werk gaan doen?quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De rest gaat via Zoom dan natuurlijk... Het gaat erom dat je de sociale functie niet kwijtraakt maar de contactintensiteit- en frequentie wel vermindert.
Waarna bij een volgende pandemie niemand zich in eerste instantie laat vaccineren omdat ze die 'bonus' niet mis willen lopen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:09 schreef Kickinalfa het volgende:
Het zou ook wel eens fijn zijn als we eens een andere strategie zouden hanteren om mensen te laten vaccineren anders dan vragen en straffen.
Van mijn part betaal je de zorgverzekering voor iemand voor een jaar als je boven de x bent en nog niet gevaccineerd.
Volgens mij is het de politiek die de maatregelen nemen, het RIVM adviseert alleen, en volgens mij willen die ook graag meer maatregelen maar zijn het Hugo en Mark die ze niet nemen uit angst voor het electoraat.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik, dan ga je er vanuit dat het RIVM (en OMT) alleen maar heeft gedacht: "We hopen dat het wel goedkomt"
Dan gaan we er dus vanuit dat alle amateur-epidemiologen het beter weten dan het RIVM, die toegang heeft tot veel meer informatie dan de amateur-epidemiologen.
Ik snap niet waarom ze wachten, maar ik heb niet voldoende kennis van die omgeving(en) om te bepalen waarom zij het mis hebben. Ik (en ik denk met mij veel van de amateur-epidemiologen) heb niet alle data die het RIVM wel heeft.
Aardig kinderachtig weer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet die toch al overwerkte docent dan dubbel werk gaan doen?
Het effect van maatregelen is natuurlijk ook allang niet meer zo sterk als in de eerste golven. De naleving is sterk verminderd en zal nooit meer zo goed zijn als er toen er nog volledige angst van toepassing was. Plus dat lockdowns onbetaalbaar worden in vergelijking met het resultaat en leefbaarheid.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij is het de politiek die de maatregelen nemen, het RIVM adviseert alleen, en volgens mij willen die ook graag meer maatregelen maar zijn het Hugo en Mark die ze niet nemen uit angst voor het electoraat.
Daarom is het ye hopen dat ziekenhuizen niet weer code zwart ontlopen door gewoon mensen niet meer op te nemen onder het mom van medische triage.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij is het de politiek die de maatregelen nemen, het RIVM adviseert alleen, en volgens mij willen die ook graag meer maatregelen maar zijn het Hugo en Mark die ze niet nemen uit angst voor het electoraat.
Zelfs het OMT ziet eigenlijk geen heil in 2g.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volt tegen 2G, de hoeveelheid geitenpaadjes begint nu wel rap kleiner te worden.
Haha die route naar de maan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De stijging begon al vrijwel direct in Oktober..
[ afbeelding ]
Ik ben dan wel benieuwd welke minder vergaande maatregelen hij bedoeld. Ik heb het idee dat het óf 2g gaat zijn of een lockdown voor iedereen; op z’n minst de sluiting van wat sectoren. Zou ik niet minder ingrijpend willen noemen. Met 2g kan de samenleving in ieder geval grotendeels door blijven draaien; meer bedrijven die het wellicht redden, etc.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Volt tegen 2G, de hoeveelheid geitenpaadjes begint nu wel rap kleiner te worden.
https://www.ad.nl/politie(...)bfe601d91e9200bbf3b1quote:Het kabinet wil pas verder met het 2G-beleid als de coronacijfers flink gedaald zijn. Zover is het nog lang niet.
Mensen hebben geen weerstand meer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vorig jaar waren de horeca en de sport al sinds half oktober dicht, de stadions ook, en droegen de meeste mensen al mondkapjes in de winkels en steeg het toch nog 2 maanden door. En dat was zonder Delta. Dus ja zeg maar waar het dan aan ligt.
Er is geen zekerheid dat 2g een opbrengst gaat leveren aan de daling van de besmettingen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd welke minder vergaande maatregelen hij bedoeld. Ik heb het idee dat het óf 2g gaat zijn of een lockdown voor iedereen; op z’n minst de sluiting van wat sectoren. Zou ik niet minder ingrijpend willen noemen. Met 2g kan de samenleving in ieder geval grotendeels door blijven draaien; meer bedrijven die het wellicht redden, etc.
Harde lockdown tot mei, daarmee verslaan we het virus.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:27 schreef Simmertje het volgende:
2G is gewoon te laat nu, dat hadden ze een aantal weken/maanden geleden al moeten doen. Vrees dat alleen een harde lockdown nu nog gaat werken. Of je moet accepteren dat we een aantal ellendige maanden in het ziekenhuis gaan krijgen.
En de helft van de Nederlandse ondernemers in het proces ernaartoe, maar dat is even niet relevant.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Harde lockdown tot mei, daarmee verslaan we het virus.
Je begrijpt exponentiële groei niet zo goed... Goede maatregelen == R0 <1quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:27 schreef Simmertje het volgende:
2G is gewoon te laat nu, dat hadden ze een aantal weken/maanden geleden al moeten doen. Vrees dat alleen een harde lockdown nu nog gaat werken. Of je moet accepteren dat we een aantal ellendige maanden in het ziekenhuis gaan krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |