abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202302619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens mij weten we al dik een jaar dat navolging juíst het probleem is in ons land. Pas wanneer men zaken onmogelijk maakt (om te bezoeken) zie je vaak een kentering.
Echt niet alleen in ons land.
pi_202302628
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:02 schreef alpeko het volgende:

[..]
Echt niet alleen in ons land.
Daar hebben we het ook niet over.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202302644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Stel nu (even kort door de bocht een hypothese) dat dit de laatste piek was en we hierna met lage cijfers de hele winter door kunnen komen. Dan hebben we nu een paar hele heftige weken gehad en komen hierna 'makkelijke' weken, zonder algehele sluitingen enzo.

Dat de communicatie beter kan ben ik met je eens, maar ze zitten daar echt niet aan tafel met: Joe, ik weet het ook niet meer, gooi maar open #yolo!
Maar ik heb vooral het idee dat iedereen lockdown achtige maatregelen al aanzag komen en ze die zo lang mogelijk hebben proberen af te houden met "maatregelen" waarvan de effectiviteit discutabel is (2G/Foei!). Gezien de te lage test capaciteit denk ik ook eerder dat je de komende week nog om hoog zou gaan met de besmettingen ipv omlaag en dan kom je dus ook weer uit op een lock down. Het verschil is alleen dat je dat dan 3 weken ofzo hebt uitgesteld waardoor je van 10k naar 30k bent gegaan en al die dus met een afgeschaalde zorg zat. De afgelopen 3 weken aanmodderen/hopen op het beste heeft in mijn ogen echt veel grotere schade opgeleverd dan wat 3 weken langer de maatschappij open houden heeft opgebracht.
pi_202302654
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Welke maatregelen dan precies?
U leeft onder een steen?
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:06:49 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202302669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, maar dan blijft mijn punt hetzelfde als eerder :)

Het RIVM modelleert dat er een steile dip aan komt, wij kunnen niet zien waar dat door komt. Op dit moment is de heersende opinie dat het RIVM er helemaal naast zit en alle (amateur-)epidemiologen het juist hebben, maar dat hoeft niet het geval te zijn.

Er moet een reden zijn waarom de Jonge en Rutte nog vrij kalm zijn, dat het OMT zegt dat het met de maatregelen die er zijn nog te keren is en dat Kuipers nu al een aantal keer benoemd heeft dat we niet in de buurt van code zwart zitten.
Ik vroeg mij idd ook af waardoor die daling in gang wordt gezet. Volgens mij weet niemand het ook :D
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:07:00 #31
14505 OProg
A Life in Music
pi_202302670
quote:

[..]

Het RIVM modelleert dat er een steile dip aan komt, wij kunnen niet zien waar dat door komt. Op dit moment is de heersende opinie dat het RIVM er helemaal naast zit en alle (amateur-)epidemiologen het juist hebben, maar dat hoeft niet het geval te zijn.

Er moet een reden zijn waarom de Jonge en Rutte nog vrij kalm zijn, dat het OMT zegt dat het met de maatregelen die er zijn nog te keren is en dat Kuipers nu al een aantal keer benoemd heeft dat we niet in de buurt van code zwart zitten.
Ik heb vorig jaar een heel verhaal zitten lezen over die R-waarden. Met een uitleg waarin soort van begrijpelijk uitgelegd werd hoe die twee Wallinga-modellen werken. Niet dat je het daarna zelf kan doen maar het gaf vooral de complexiteit aan. En ook een stuk over de kans dat een besmet persoon een vatbaar iemand in de omgeving tegen komt of dat die persoon antistoffen heeft, of door vaccinatie of door besmetting.

Dat soort zaken zitten allemaal in het model en de strekking was dat er allemaal nuances in zitten die amateur-virologen die ook mee rekenen niet hebben. Dus dat het vooral niet zo was dat dat je maar gewoon lijntjes door moet trekken.

Ik kan me niet voorstellen dan Wallinga en Van Dissel die gerenomeerde wetenschappers in hun vakgebied zijn niet met al dit soort zaken bezig zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202302674
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ik vroeg mij idd ook af waardoor die daling in gang wordt gezet. Volgens mij weet niemand het ook :D
immuniteit
pi_202302700
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ik heb zelfs het OMT advies van gisteren nog eens door lopen spitten maar ook daar vind ik niks terug.
pi_202302702
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:05 schreef opreis het volgende:

[..]
Maar ik heb vooral het idee dat iedereen lockdown achtige maatregelen al aanzag komen en ze die zo lang mogelijk hebben proberen af te houden met "maatregelen" waarvan de effectiviteit discutabel is (2G/Foei!). Gezien de te lage test capaciteit denk ik ook eerder dat je de komende week nog om hoog zou gaan met de besmettingen ipv omlaag en dan kom je dus ook weer uit op een lock down. Het verschil is alleen dat je dat dan 3 weken ofzo hebt uitgesteld waardoor je van 10k naar 30k bent gegaan en al die dus met een afgeschaalde zorg zat. De afgelopen 3 weken aanmodderen/hopen op het beste heeft in mijn ogen echt veel grotere schade opgeleverd dan wat 3 weken langer de maatschappij open houden heeft opgebracht.
Maar dat bedoel ik, dan ga je er vanuit dat het RIVM (en OMT) alleen maar heeft gedacht: "We hopen dat het wel goedkomt"

Dan gaan we er dus vanuit dat alle amateur-epidemiologen het beter weten dan het RIVM, die toegang heeft tot veel meer informatie dan de amateur-epidemiologen.

Ik snap niet waarom ze wachten, maar ik heb niet voldoende kennis van die omgeving(en) om te bepalen waarom zij het mis hebben. Ik (en ik denk met mij veel van de amateur-epidemiologen) heb niet alle data die het RIVM wel heeft.
pi_202302705
quote:

[..]

Ik heb zo het vermoeden dat ze dit baseren op ervaringen met luchtwegvirussen, dat deze een periode heel hard omhoog gaan, en daarna afvlakken. Dit gebeurde ook in eerdere golven met Corona (ook zonder maatregelen, deze werden vaak pas ingesteld nadat de initiële piek eigenlijk al geweest was en aan het dalen was)

Vorig jaar zaten we nog steeds in een gedeeltelijke lockdown toen de cijfers gingen stijgen, daardoor ging het toen wat minder hard, ik heb ook het idee dat men een grotere lockdown liever niet meer doet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202302717
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:07 schreef OProg het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar een heel verhaal zitten lezen over die R-waarden. Met een uitleg waarin soort van begrijpelijk uitgelegd werd hoe die twee Wallinga-modellen werken. Niet dat je het daarna zelf kan doen maar het gaf vooral de complexiteit aan. En ook een stuk over de kans dat een besmet persoon een vatbaar iemand in de omgeving tegen komt of dat die persoon antistoffen heeft, of door vaccinatie of door besmetting.

Dat soort zaken zitten allemaal in het model en de strekking was dat er allemaal nuances in zitten die amateur-virologen die ook mee rekenen niet hebben. Dus dat het vooral niet zo was dat dat je maar gewoon lijntjes door moet trekken.

Ik kan me niet voorstellen dan Wallinga en Van Dissel die gerenomeerde wetenschappers in hun vakgebied zijn niet met al dit soort zaken bezig zijn.
Dat vind ik eigenlijk altijd de beste grap. Dat de amateur-epidemiologen (met alle respect) het model van Wallinga gebruiken om Wallinga te vertellen dat Wallinga het Wallinga-model verkeerd gebruikt.

Dan lijkt het me echt aannemelijker dat het moeilijker is dan ze inzien :+
pi_202302729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb zo het vermoeden dat ze dit baseren op ervaringen met luchtwegvirussen, dat deze een periode heel hard omhoog gaan, en daarna afvlakken. Dit gebeurde ook in eerdere golven met Corona (ook zonder maatregelen, deze werden vaak pas ingesteld nadat de initiële piek eigenlijk al geweest was en aan het dalen was)

Vorig jaar zaten we nog steeds in een gedeeltelijke lockdown toen de cijfers gingen stijgen, daardoor ging het toen wat minder hard, ik heb ook het idee dat men een grotere lockdown liever niet meer doet.
Een week of 6 was de 'piek' toch altijd een beetje? Dan zou dat die half december verklaren.
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:13:21 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202302747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Interessant draadje over hoe slecht we er momenteel voorstaan..

Geel kruis is waar we nu zijn....
pi_202302752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:

Het RIVM heeft in hun modellen telkens opgetekend dat we december gingen dalen. Ik heb niet echt een uitleg gezien waarom dat zo zou zijn, maar kan het niet zijn dat we nu op de piek zitten en weer gaan dalen? Dat dit de spreekwoordelijke zure appel was?
Dat is onmogelijk.
pi_202302754
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een week of 6 was de 'piek' toch altijd een beetje? Dan zou dat die half december verklaren.
De stijging begon al vrijwel direct in Oktober..

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202302759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:13 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk.
Waarom is dat onmogelijk?
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 11:15:00 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202302765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waarom is dat onmogelijk?
Oh no, he had to ask ;)
pi_202302772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat vind ik eigenlijk altijd de beste grap. Dat de amateur-epidemiologen (met alle respect) het model van Wallinga gebruiken om Wallinga te vertellen dat Wallinga het Wallinga-model verkeerd gebruikt.

Dan lijkt het me echt aannemelijker dat het moeilijker is dan ze inzien :+
Het is leuke wiskunde, zo'n model, maar neem zowel Wallinga als amateur-epidemiologen allebei niet zo serieus. Wiskunde is ontzettend handig voor super gecontroleerde experimenten zoals ze bij de LHC doen, maar niet voor een wereld met miljarden mensen waar een virus rondgaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202302776
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:13 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk.
Beargumenteer je antwoord.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202302781
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klopt inderdaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202302812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zucht. Die 60 plusser wil wel maar kan nog geen booster krijgen. Die 50- er is bij velen pure onwil.

Er zijn zat dingen die we nog kunnen doen en die wellicht meer impact hebben dan het vaccineren van mensen <30 jaar. Maar dat wil niet zeggen dat die <30 jaar niet gewoon hun steentje kunnen bijdragen door zich wel te laten vaccineren. Dan komen er ineens zogenaamde intelligente verhalen over ik weet niet wat de bijwerkingen zijn op de lange termijn en vervolgens zitten ze aan het lachgas, drugs en drank het hele weekend. Het is bij velen gewoon opstandig gedrag tegen de overheid. Niks meer en niks minder.

Edit: Dus niet bij allemaal.
Hoezo zucht? Jij wil dus iets doen om iets te gaan doen. Dat is pas *zucht* waardig. Steentje bijdragen omdat anderen het ook doen.
Dikke double facepalm inmiddels.

En ik heb het niet eens over dat bijwerkingen gejank. Ga doen wat je moet doen. De rest is totaal gelul en voegt niets toe aan het eindresultaat.

Doe wat nodig is en dat is wederom bij de ouderen, niet bij de 50-. Dat jij je voor het karretje laat spannen door al de nonsens die de wereld in gegooid wordt door rutte en bloemschoen, prima, maar kijk even naar de feiten.

De zorg wordt overspoelt. Wie worden er opgenomen? Wederom is het te zien dat er bij hogere leeftijden meer mensen liggen. Eerder was duidelijk geworden dat bij ouderen de afweerstoffen dramatisch waren afgenomen. Uit Israel was te zien dat boosters enorm snel werken en volgens Kuipers heeft een booster binnen 2 weken effect op het herstel van die antistoffen en dus ook op de ziekenhuis opnames.

Je kan je wel blind blijven staren en de zondebok willen toeschuiven op de niet gevaccineerden, maar die ga je toch niet bereiken. Van de mensen die zich niet hebben laten vaccineren zitten er ook een hoop buiten die risicogroep. Kan je je wel daar op blijven concentreren, maar het kost je heel veel moeite en je hebt er geen fuck aan in die zorg. Verspeelde moeite.

De kennis is er wat er moet gebeuren, de middelen zijn er (Movianto in Oss ligt vol), het distributienetwerk is er klaar voor en de vaccineerders staan te popelen.

Maar nee. We wachten weer. Heeeel lang. Zodat we fijn de code zwart bingo weer te voorschijn kunnen halen en de maatschappij kunnen dreigen met een kutwinter. En weet je wat? Als de politiek nu het groene ligt geeft tot prikken, hebben we een normale kerst met z'n allen.

Als zodirect code zwart komt en een winterlockdown tot pinksteren dan is de maatschappij daar verantwoordelijk voor?
Dacht het niet. Alles kennis is aanwezig en alle middelen zijn beschikbaar. Er zijn er 2 verantwoordelijk voor: die draaideur leugenaar met zijn vriendje die deze periode voor geen goud had willen missen.

Misselijke ventjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:20:04 #47
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_202302841
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:06 schreef Pipo81 het volgende:

[..]
U leeft onder een steen?
Die schijnmaatregelen nu neem ik niet serieus.

De coronapas is er al een half jaar? Die hebben de besmettingen overduidelijk niet tegen gehouden. Mondkapjes is een wassen neus net zoals de 1.5 Meter.
pi_202302842
quote:
Het vaccin is er niet voor ieders gezondheid, maar voor ieders garantie op betaalbare zorg. Zolang dat niet tot iedereen doordringt, blijft de dictatuur van het virus bestaan.
Ken de beste dame niet, maar ze heeft de beste column in tijden uit haar pen laten komen: https://www.volkskrant.nl(...)aatsgeheim~b0dd5df2/
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202302879
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Die schijnmaatregelen nu neem ik niet serieus.

De coronapas is er al een half jaar? Die hebben de besmettingen overduidelijk niet tegen gehouden. Mondkapjes is een wassen neus net zoals de 1.5 Meter.
Je klinkt als een wappie Jari.
Pas maar op.

Maar ik denk dat het ene en het andere wel met elkaar te maken heeft. Of het is het traditionele corona seizoen of die coronapas werkt gewoonweg averechts.

Feit blijft dat de beste remedie bescherming is. Eens. Rest van de maatregelen zijn gewoonweg erger dan de kwaal, irritant en voegen weinig toe.
Blijkt maar weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:25:39 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202302895
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vorig jaar waren de horeca en de sport al sinds half oktober dicht, de stadions ook, en droegen de meeste mensen al mondkapjes in de winkels en steeg het toch nog 2 maanden door. En dat was zonder Delta. Dus ja zeg maar waar het dan aan ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')