SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
![]()
Interessant draadje over hoe slecht we er momenteel voorstaan..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ah weer een slecht nieuws draadje. Ik skip 'm even denk ikquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Interessant draadje over hoe slecht we er momenteel voorstaan..![]()
![]()
Ik lees gewoon bewust minder over alles en iedereen die een mening heeft over corona en hoe goed/slecht we het doen. Aanradertje hoor.![]()
Het RIVM heeft in hun modellen telkens opgetekend dat we december gingen dalen. Ik heb niet echt een uitleg gezien waarom dat zo zou zijn, maar kan het niet zijn dat we nu op de piek zitten en weer gaan dalen? Dat dit de spreekwoordelijke zure appel was?quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Interessant draadje over hoe slecht we er momenteel voorstaan..![]()
Het reservoir moet ooit op gaan drogen... Maar als ik kijk naar de cijfers van Nunspeet, Staphorst en Urk kijk, krijg ik niet het warme gevoel dat dat snel gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in hun modellen telkens opgetekend dat we december gingen dalen. Ik heb niet echt een uitleg gezien waarom dat zo zou zijn, maar kan het niet zijn dat we nu op de piek zitten en weer gaan dalen? Dat dit de spreekwoordelijke zure appel was?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja, mij 'standaard'quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je nu chinees gaat halen, ben je ook al een klap geld kwijt.Chinees heeft de prijzen ook verhoogd... niet alles maar wel veel...
Gelukkig zitten er meer in mijn buurt en niet iedereen doet mee aan die (jaarlijkse) verhoging...
Dus er is keus, maar het wordt wel allemaal duurder... (Belangrijk is dat je er minimaal 2 dagen van kunt eten en dan past het weer in het budget!)NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Interessant draadje over hoe slecht we er momenteel voorstaan..Veel te kort door de bocht. Houdt hij rekening met zowel de datavertraging als met de incubatietijd? De welbekende 2 weken?quote:7). Gezien vertragingen tussen besmetting en rapportage zouden we dan nu op een R van ~1.08 moeten zitten (als we naar R van 1 op weg zouden zijn) en we zitten op ~1.17, vergelijkbaar met voor de 'harde klap'.
En bovendien, als je de R echt perfect zou kunnen terugrekenen, zou hij op de dag van de maatregelen instantaan moeten inklappen. Dat gaat in theorie niet geleidelijk zoals hij het nu doet voorkomen.
Sowieso is bij deze meneer het glas overduidelijk halfleeg. Dat druipt eraf. En er is maar één dat ding dat hij maar al te graag wil. Een lockdown.Lekker boud ook dit.quote:Nu voorrang geven aan het beschermen van de volksgezondheid lijkt me relevanter dan inzetten op een 2G maatregel waarvan de effectiviteit, proportionaliteit en subsidiariteit onvoldoende onderbouwd zijn en in dit stadium niets gaat helpen.I'll give you something to do![]()
Het is wat kort door de bocht, maar ik denk dat het dichter bij de waarheid ligt dan je zelf nu schetst. Zeer stevige maatregelen is het enige wat dit (snel) kan doen keren.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:51 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Veel te kort door de bocht. Houdt hij rekening met zowel de datavertraging als met de incubatietijd? De welbekende 2 weken?
En bovendien, als je de R echt perfect zou kunnen terugrekenen, zou hij op de dag van de maatregelen instantaan moeten inklappen. Dat gaat in theorie niet geleidelijk zoals hij het nu doet voorkomen.
Sowieso is bij deze meneer het glas overduidelijk halfleeg. Dat druipt eraf. En er is maar één dat ding dat hij maar al te graag wil. Een lockdown.
[..]
Lekker boud ook dit.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het zou kunnen hoor, maar waar baseren ze dat dan op?quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in hun modellen telkens opgetekend dat we december gingen dalen. Ik heb niet echt een uitleg gezien waarom dat zo zou zijn, maar kan het niet zijn dat we nu op de piek zitten en weer gaan dalen? Dat dit de spreekwoordelijke zure appel was?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik heb het gevoel (niet meer dan onderbuik) dat die welbekende 2 weken korter is. Er zijn toen Delta net kwam allerlei berichten geweest dat het moment van besmetting tot symptomen/ziekte veel korter was dan met de originele variant. Dan zou dat betekenen dat de 5 tot 7 dagen tussen besmetting en ziekenhuisopname ook omlaag gaat.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:51 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Veel te kort door de bocht. Houdt hij rekening met zowel de datavertraging als met de incubatietijd? De welbekende 2 weken?
Sowieso is bij deze meneer het glas overduidelijk halfleeg. Dat druipt eraf. En er is maar één dat ding dat hij maar al te graag wil. Een lockdown.
[..]
Lekker boud ook dit.
Daarbij worden mensen later ingestuurd waardoor het kan zijn dat ze eenmaal in het ziekenhuis heel snel doorstromen naar de IC. Mijn gevoel is dat de vertraging aan herziening toe is.![]()
Enige wat ik me nog kan bedenken is dat de besmettingen nu vooral plaatsvinden onder mensen met een jonge leeftijd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in hun modellen telkens opgetekend dat we december gingen dalen. Ik heb niet echt een uitleg gezien waarom dat zo zou zijn, maar kan het niet zijn dat we nu op de piek zitten en weer gaan dalen? Dat dit de spreekwoordelijke zure appel was?
En je leest natuurlijk dat er een hoop afgelast wordt, dus er gebeurt wel iets.![]()
Deels waar inderdaadquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Enige wat ik me nog kan bedenken is dat de besmettingen nu vooral plaatsvinden onder mensen met een jonge leeftijd.
En je leest natuurlijk dat er een hoop afgelast wordt, dus er gebeurt wel iets.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik lees overal dat navolging belangrijker is dan meer maatregelen die slecht worden nageleefd. Dus je stelling dat dat het enige is, is wat kortzichtig.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is wat kort door de bocht, maar ik denk dat het dichter bij de waarheid ligt dan je zelf nu schetst. Zeer stevige maatregelen is het enige wat dit (snel) kan doen keren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat weet ik niet, maar dan blijft mijn punt hetzelfde als eerderquote:Op dinsdag 23 november 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou kunnen hoor, maar waar baseren ze dat dan op?
Het RIVM modelleert dat er een steile dip aan komt, wij kunnen niet zien waar dat door komt. Op dit moment is de heersende opinie dat het RIVM er helemaal naast zit en alle (amateur-)epidemiologen het juist hebben, maar dat hoeft niet het geval te zijn.
Er moet een reden zijn waarom de Jonge en Rutte nog vrij kalm zijn, dat het OMT zegt dat het met de maatregelen die er zijn nog te keren is en dat Kuipers nu al een aantal keer benoemd heeft dat we niet in de buurt van code zwart zitten.![]()
Dalen vanaf 23k is ook weer anders dan 10k. Ze maken er echt een bende van.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in hun modellen telkens opgetekend dat we december gingen dalen. Ik heb niet echt een uitleg gezien waarom dat zo zou zijn, maar kan het niet zijn dat we nu op de piek zitten en weer gaan dalen? Dat dit de spreekwoordelijke zure appel was?![]()
Dit zou goed nieuws zijn, want dan is de piek er ook eerder in de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel (niet meer dan onderbuik) dat die welbekende 2 weken korter is. Er zijn toen Delta net kwam allerlei berichten geweest dat het moment van besmetting tot symptomen/ziekte veel korter was dan met de originele variant. Dan zou dat betekenen dat de 5 tot 7 dagen tussen besmetting en ziekenhuisopname ook omlaag gaat.
Daarbij worden mensen later ingestuurd waardoor het kan zijn dat ze eenmaal in het ziekenhuis heel snel doorstromen naar de IC. Mijn gevoel is dat de vertraging aan herziening toe is.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Welke maatregelen dan precies?quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar dan blijft mijn punt hetzelfde als eerder
Het RIVM modelleert dat er een steile dip aan komt, wij kunnen niet zien waar dat door komt. Op dit moment is de heersende opinie dat het RIVM er helemaal naast zit en alle (amateur-)epidemiologen het juist hebben, maar dat hoeft niet het geval te zijn.
Er moet een reden zijn waarom de Jonge en Rutte nog vrij kalm zijn, dat het OMT zegt dat het met de maatregelen die er zijn nog te keren is en dat Kuipers nu al een aantal keer benoemd heeft dat we niet in de buurt van code zwart zitten.![]()
Stel nu (even kort door de bocht een hypothese) dat dit de laatste piek was en we hierna met lage cijfers de hele winter door kunnen komen. Dan hebben we nu een paar hele heftige weken gehad en komen hierna 'makkelijke' weken, zonder algehele sluitingen enzo.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Dalen vanaf 23k is ook weer anders dan 10k. Ze maken er echt een bende van.
Dat de communicatie beter kan ben ik met je eens, maar ze zitten daar echt niet aan tafel met: Joe, ik weet het ook niet meer, gooi maar open #yolo!![]()
Volgens mij weten we al dik een jaar dat navolging juíst het probleem is in ons land. Pas wanneer men zaken onmogelijk maakt (om te bezoeken) zie je vaak een kentering.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik lees overal dat navolging belangrijker is dan meer maatregelen die slecht worden nageleefd. Dus je stelling dat dat het enige is, is wat kortzichtig.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het gebruik van de coronapas, anderhalve meter, mondkapjes e.d.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Welke maatregelen dan precies?![]()
Dat geeft iig een beetje hoop.quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deels waar inderdaad
[ afbeelding ]
Zeker omdat deze groepen er minder last van hebben en de vaccinaties ook recenter zijn gezet.
Verder heb ik helaas nog nergens kunnen vinden waarom de daling zou plaatsvinden begin december.![]()
Stout == straffen dus?quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij weten we al dik een jaar dat navolging juíst het probleem is in ons land. Pas wanneer men zaken onmogelijk maakt (om te bezoeken) zie je vaak een kentering.
Net zoals het vuurwerkverbod?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat zou kunnen. Als het om besmettingscijfers gaat dient in ieder geval de rapportagevertraging erbij opgeteld te worden. Als je dan terugkijkt dan ben ik voorzichtig optimistisch: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html, met dank aan @_serial_ .quote:Op dinsdag 23 november 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel (niet meer dan onderbuik) dat die welbekende 2 weken korter is. Er zijn toen Delta net kwam allerlei berichten geweest dat het moment van besmetting tot symptomen/ziekte veel korter was dan met de originele variant. Dan zou dat betekenen dat de 5 tot 7 dagen tussen besmetting en ziekenhuisopname ook omlaag gaat.
Daarbij worden mensen later ingestuurd waardoor het kan zijn dat ze eenmaal in het ziekenhuis heel snel doorstromen naar de IC. Mijn gevoel is dat de vertraging aan herziening toe is.I'll give you something to do
Forum Opties Forumhop: Hop naar: