Ik zou mijn adem er niet op inhouden maar welkom.quote:Op maandag 22 november 2021 16:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik ga maar meer hier posten.. Corona topic op BNW is compleet doorgedraaid een karikatuur van zichzelf geworden.
Daar tegen in gaan heeft geen nut meer, meeste mensen zullen eerder gaan lachen om die zooi daar dan dat ze het gaan geloven.
En hier ga ik vast meer gelijk krijgen of iig niet voor compleet achterlijk verklaard worden...
De ouders die kinderen uitpoepen terwijl ze dat eigenlijk niet kunnen betalenquote:Op maandag 22 november 2021 15:56 schreef Gia het volgende:
Ik lees in dit topic veel commentaar op boomers die op de kleinkinderen passen. Maar las vorige week dat BSO niet te doen is zo duur en de yuppen ze toch naar hun boomersouders brengen.
Aan wie ligt het dan?
quote:Op maandag 22 november 2021 16:01 schreef aartstyle het volgende:
Dat die modellen van het RIVM voor de toekomst niet goed zijn is nog niet eens zo erg en gek. Dit kan namelijk niemand helemaal correct voorspellen. Wat ik wel erg vind is dat het hele beleid gebasseerd is op dit natte vinger model.
Dat is volgens mij nooit anders geweest. Vingertje naar de bevolking wijzen is makkelijk. Ook nu weer.quote:Op maandag 22 november 2021 16:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Rutte en de Jonge spelen nu wel een erg vuil spelletje om de verantwoordelijkheid helemaal naar het volk te schuiven van het is niet onze fout maar jullie fout.
Zeker als ze zo langs het randje willen scheren.quote:Op maandag 22 november 2021 16:01 schreef aartstyle het volgende:
Dat die modellen van het RIVM voor de toekomst niet goed zijn is nog niet eens zo erg en gek. Dit kan namelijk niemand helemaal correct voorspellen. Wat ik wel erg vind is dat het hele beleid gebasseerd is op dit natte vinger model.
Die BSO is gewoon (zwaar) gesubsidieerd. Als je het al zo krap hebt dat je de BSO niet kan lijden moet je misschien ook geen kinderen nemen.quote:Op maandag 22 november 2021 15:56 schreef Gia het volgende:
Ik lees in dit topic veel commentaar op boomers die op de kleinkinderen passen. Maar las vorige week dat BSO niet te doen is zo duur en de yuppen ze toch naar hun boomersouders brengen.
Aan wie ligt het dan?
Relevant:quote:Op maandag 22 november 2021 16:05 schreef opreis het volgende:
[..]
De ouders die kinderen uitpoepen terwijl ze dat eigenlijk niet kunnen betalen
Dat doen ze inderdaad vanaf het begin al. Corona is allemaal onze schuld, omdat we ons niet weten te gedragen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:05 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nooit anders geweest. Vingertje naar de bevolking wijzen is makkelijk. Ook nu weer.
Inderdaad, al die miljoenen mensen die zich netjes aan de maatregelen houden nu midden in het gezicht spugen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:05 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nooit anders geweest. Vingertje naar de bevolking wijzen is makkelijk. Ook nu weer.
Geloof me, erger dan op BNW kan het niet worden..quote:Op maandag 22 november 2021 16:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zou mijn adem er niet op inhouden maar welkom.
Ik neem het ongezien van je aan!quote:Op maandag 22 november 2021 16:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Geloof me, erger dan op BNW kan het niet worden..
Sfeer is hier soms ook heftig, maar om 15:15 wordt er vrijwel altijd op taart getrakteerd.quote:Op maandag 22 november 2021 16:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat lijkt me handiger/beter dan 3 of 4 van de 5..quote:
Wat deels zo is; er zijn mensen in alle bevolkingsgroepen die zich niet aan de regels houden. Maar die ga je met dit soort speeches toch niet bereiken.quote:Op maandag 22 november 2021 16:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat doen ze inderdaad vanaf het begin al. Corona is allemaal onze schuld, omdat we ons niet weten te gedragen.
Ik kan het prima betalen maar doe het toch niet. Opa en oma it is.quote:Op maandag 22 november 2021 16:05 schreef opreis het volgende:
[..]
De ouders die kinderen uitpoepen terwijl ze dat eigenlijk niet kunnen betalen
Hier ook (nou ja Oma want Opa en andere oma werken). Wel zo min mogelijk overigensquote:Op maandag 22 november 2021 16:11 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik kan het prima betalen maar doe het toch niet. Opa en oma it is.
Wat dacht je van "hersteld"quote:Op maandag 22 november 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn ziet de komende winter niet rooskleurig in. Hierom doet hij een emotionele oproep aan alle Duitsers om zich toch te laten vaccineren: ,,Duitsers zullen tegen het einde van de winter waarschijnlijk gevaccineerd, hersteld of dood zijn'', aldus Spahn.
Bron: AD?
Huh, dood? Dus elke ongevaccineerde zal dood zijn? Hoe dan? Ook de jongeren, kinderen en 30-ers??? Uhhhhh? Hoe groot is het risico ook alweer om te sterven?
Begrijpend lezen is kennelijk lastig. Je bent of gevaccineerd, besmet geweest en hersteld of dood. Oftewel, iedereen gaat besmet raken deze winter.quote:Op maandag 22 november 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn ziet de komende winter niet rooskleurig in. Hierom doet hij een emotionele oproep aan alle Duitsers om zich toch te laten vaccineren: ,,Duitsers zullen tegen het einde van de winter waarschijnlijk gevaccineerd, hersteld of dood zijn'', aldus Spahn.
Huh, dood? Dus elke ongevaccineerde zal dood zijn? Hoe dan? Ook de jongeren, kinderen en 30-ers??? Uhhhhh? Hoe groot is het risico ook alweer om te sterven?
Lees het nog eens goed.quote:Op maandag 22 november 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb in die anderhalf jaar nog geen CORRED gehad, die groep telt niet mee?quote:
Of hersteld.quote:Op maandag 22 november 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
Lees het nog eens.quote:Op maandag 22 november 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
quote:Op maandag 22 november 2021 16:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En je bent ongevaccineerd?quote:Op maandag 22 november 2021 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb in die anderhalf jaar nog geen CORRED gehad, die groep telt niet mee?
Wat hij poneert is dat zo goed als iedereen CORRED gaat worden deze winter.quote:Op maandag 22 november 2021 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb in die anderhalf jaar nog geen CORRED gehad, die groep telt niet mee?
Dus thuis moet ik 1,5 m afstand bewaren tot mijn bezoek. Ga ik met die mensen uiteten in een restaurant dan opeens niet.quote:Mark Rutte maandag na overleg op het Binnenhof, met minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid aan zijn zijde. ,,Dit is cruciaal. Werk thuis, ventileer, houd die anderhalve meter in acht, overal waar geen coronapas is.”
Vanaf het begin geen goede voorlichting, tevens versoepelingen die veel te vroeg zijn gekomen , Rutte en de Jonge heeft het volk zelf een vrijbrief gegeven dat alles weer mogelijk was, dus ja.quote:Op maandag 22 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat deels zo is; er zijn mensen in alle bevolkingsgroepen die zich niet aan de regels houden. Maar die ga je met dit soort speeches toch niet bereiken.
Tegelijkertijd zorg je er enkel voor dat een steeds groter deel van de mensen die zich wél houden aan alle/verreweg de meeste maatregelen het wel zat wordt om zo aangesproken te worden op persconferenties, terwijl het kabinet op geen enkel moment zelf aangeeft te hebben gefaald. Mensen zien ook wel dat er geen perspectief is; geen lange termijn plan behalve lockdowns en boosters. Wees gewoon open met je land; wees eerlijk over de vaccins (en dat het toch niet onze redding is), etc.
Yup, want daar hebben QR laten zien en bij jou thuis (wss) niet.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:
Deze oproep van Rutte is toch ook krom?
[..]
Dus thuis moet ik 1,5 m afstand bewaren tot mijn bezoek. Ga ik met die mensen uiteten in een restraurant dan opeens niet.
‘Hersteld’quote:Op maandag 22 november 2021 16:12 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb moeite dat te geloven als je zoals afgelopen week 150.000 besmettingen noteert (en nog vele meer mist vanwege testcapaciteit etc.)quote:Op maandag 22 november 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Het RIVM voorspelt een daling over 1,5 week en QRuipers verwacht geen code zwart.
Wat willen we nog meer?
Lekker ramen open met deze gasprijzen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dus thuis moet ik 1,5 m afstand bewaren tot mijn bezoek. Ga ik met die mensen uiteten in een restraurant dan opeens niet.
Het probleem is dat ze gewoon geen beleid kunnen maken zonder dat er wel een popi-jopi is die het helemaal gaat zitten afbranden. (Lees een Baudet, Sylvana, Wilders, Denk etc).quote:Op maandag 22 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat deels zo is; er zijn mensen in alle bevolkingsgroepen die zich niet aan de regels houden. Maar die ga je met dit soort speeches toch niet bereiken.
Tegelijkertijd zorg je er enkel voor dat een steeds groter deel van de mensen die zich wél houden aan alle/verreweg de meeste maatregelen het wel zat wordt om zo aangesproken te worden op persconferenties, terwijl het kabinet op geen enkel moment zelf aangeeft te hebben gefaald. Mensen zien ook wel dat er geen perspectief is; geen lange termijn plan behalve lockdowns en boosters. Wees gewoon open met je land; wees eerlijk over de vaccins (en dat het toch niet onze redding is), etc.
Vraag je je schoonmoeder toch om der pas bij binnenkomstquote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sowieso zo'n uitspraak doen nadat hij op locatie vergaderd heeftquote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tja, alles is een kwestie van kleur bekennen en zo lang mensen nog afgebeld kunnen worden, is er geen vuiltje aan de lucht.quote:nu.nl Het is druk in de ziekenhuizen, maar we zijn nog ver verwijderd van code zwart, zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) maandag. "We volgen de situatie in de ziekenhuizen nauwlettend", aldus de bewindsman.
Ik neem aan dat je wel de vaccinatiestatus weet van vrienden of familie.quote:Op maandag 22 november 2021 16:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup, want daar hebben QR laten zien en bij jou thuis (wss) niet.
Maar je kunt ook niet verwachten van mensen dat ze zich anderhalf jaar lang keurig aan alle regels houden. Veel mensen hebben het lang volgehouden, maar de rek is er nu wel uit.quote:Op maandag 22 november 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah de ironie werk thuis terwijl hij uit een fysiek werkoverleg komt.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dus thuis moet ik 1,5 m afstand bewaren tot mijn bezoek. Ga ik met die mensen uiteten in een restaurant dan opeens niet.
gelijk thuisblijvenquote:Op maandag 22 november 2021 15:52 schreef Mammietje het volgende:
Fuck....
Krijg net een telefoontje. Twee bevestigde besmettingen op het bedrijf...![]()
Hopen dat het daarbij blijft.
Goed idee. En dan een screenshot van rood kruis laten zien.quote:Op maandag 22 november 2021 16:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vraag je je schoonmoeder toch om der pas bij binnenkomst
Die denken alleen maar aan hun huis in het midden van de straatquote:Op maandag 22 november 2021 15:40 schreef Mansjester het volgende:
[..]
We kunnen alleen niet zeggen dat Hugo en Markie One Step Beyond denken
Dan kan je gewoon lekker bij ze gaan zitten.quote:Op maandag 22 november 2021 16:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel de vaccinatiestatus weet van vrienden of familie.
Sowieso wisten ze daar best dat die maatregelen van laatst niet genoeg zouden zijn. Hebben ze enkel gedaan om nu tenminste de schuld weer bij ons neer te leggen en om te kunnen roepen dat ze het geprobeerd hebben zonder lockdown.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Vanaf het begin geen goede voorlichting, tevens versoepelingen die veel te vroeg zijn gekomen , Rutte en de Jonge heeft het volk zelf een vrijbrief gegeven dat alles weer mogelijk was, dus ja.
Sws is mensen wegzetten of verantwoordelijk maken omdat zij voor zichzelf een andere keuze maken, onjuist.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef Smegma. het volgende:
Het verketteren van ongevaccineerden is wetenschappelijk onjuist.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0140673621022431
Sfeer mag best heftig zijn.. hoort soms bij een goede discussie.. maar daar is geen discussie meer mogelijk.. Want een ieder die ze tegen spreekt is een puppet van big pharma, overheid, gates, nos journaal etc etcquote:Op maandag 22 november 2021 16:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sfeer is hier soms ook heftig, maar om 15:15 wordt er vrijwel altijd op taart getrakteerd.
Dat maakt een hoop goed kan ik je melden
Ik weet het niet van iedereen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:17 schreef alpeko het volgende:
Ik neem aan dat je wel de vaccinatiestatus weet van vrienden of familie.
Als het mis gaat dan geef je gewoon het volk de schuld, gaat het goed dan geven ze elkaar schouderklopjes.quote:Op maandag 22 november 2021 16:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, alles is een kwestie van kleur bekennen en zo lang mensen nog afgebeld kunnen worden, is er geen vuiltje aan de lucht.
Het erge is nog, dat daar staat:quote:Op maandag 22 november 2021 16:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat doen ze inderdaad vanaf het begin al. Corona is allemaal onze schuld, omdat we ons niet weten te gedragen.
Ik zou het misschien wel anders formuleren, ook al is dat geen advies.quote:Op maandag 22 november 2021 16:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik weet het niet van iedereen.
Maar als je dus een groen vinkje hebt, mag je ook wel thuis zonder die afstand hoor
Al wordt, hoe dan ook altijd wel die 1,5 meter geadviseerd, of dat nu overal een richtlijn is of niet.
Zoals “werk thuis”?quote:Op maandag 22 november 2021 16:19 schreef leolinedance het volgende:
We zijn weer stout geweest mensen![]()
Kabinet dreigt met extra maatregelen: ’Regels moeten beter worden nageleefd’
https://www.telegraaf.nl/(...)ter-worden-nageleefd
Erg mooie cijfers vandaag.quote:Op maandag 22 november 2021 16:09 schreef Caland het volgende:
Ik zat in een meeting
Wat zijn de cijfers? @:lenny_leonard
[ afbeelding ]
Helemaal eens hoor.quote:Op maandag 22 november 2021 16:17 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar je kunt ook niet verwachten van mensen dat ze zich anderhalf jaar lang keurig aan alle regels houden. Veel mensen hebben het lang volgehouden, maar de rek is er nu wel uit.
Vind het ook een zwaktebod om de 'burgers' de schuld te geven. Mensen zijn sociale wezens, die willen elkaar opzoeken. In het begin, toen iedereen nog bang was, hield bijna iedereen zich aan de regels. Nu corona toch niet dat alles verslindende monster blijkt te zijn, zien veel mensen de noodzaak niet meer. Ook niet gek, na 1,5 jaar.
En wat perspectief heb je helemaal gelijk. Dat ontbreekt totaal. Vorig jaar keken we uit naar de vaccins, die zouden de oplossing zijn. Daarna konden we weer gewoon leven. Niet dus.
Het is ook zo enorm lastig om de regels te volgen. Maar dan wel weer janken als er nieuwe maatregelen komen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:19 schreef leolinedance het volgende:
Toch wel mooi dat hij het beter weet dan de ziekenhuizenquote:Toch wil hij niet meegaan in de hartenkreet van ziekenhuizen dat we dicht bij ’code zwart’ zitten, het moment waarop de intensive cares op andere dan op medische gronden moeten kiezen wie wel en wie geen ic-bed krijgt. Volgens De Jonge zijn er 460 ic-bedden bezet. Momenteel wordt opgeschaald naar 1150 ic-bedden. „We zijn nog ver af van code zwart.” De noodklok die vanuit de ziekenhuizen klinkt, ziet De Jonge als ’uiting van grote zorg’.
*een wetenschapper vindt het niet juist, gebaseerd op vrijwel geen analyse.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef Smegma. het volgende:
Het verketteren van ongevaccineerden is wetenschappelijk onjuist.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0140673621022431
Misschien moeten we als zorg het goede voorbeeld gaan geven en een weekje of 2 "thuiswerken"quote:Op maandag 22 november 2021 16:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zat net in een meeting met Jesse Klaver. Klap in mijn gezicht dat hij niet gewoon thuis werkt.
hij had uiteraard alleen maar goeie ideeënquote:Op maandag 22 november 2021 16:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zat net in een meeting met Jesse Klaver. Klap in mijn gezicht dat hij niet gewoon thuis werkt.
Het is ook zo makkelijk om het volk de schuld te geven, in plaats van toe te geven dat je zelf fout zit als politiek. (trage booster, vaccinaties die niet goed werken, economie naar de knoppen helpen etc) Corona is, er en blijft er ook wel.quote:Op maandag 22 november 2021 16:23 schreef Questular het volgende:
[..]
Het is ook zo enorm lastig om de regels te volgen. Maar dan wel weer janken als er nieuwe maatregelen komen.
Denk je echt dat sommige mensen niet aan de beurt komen?quote:Op maandag 22 november 2021 16:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus iedereen krijgt Corona? Dat lijkt me nogal wat.
Ik hoop dat je na afloop wel goed je handen hebt gewassen!quote:Op maandag 22 november 2021 16:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net op tijd voor sinterklaas. Allemaal mee naar Spanje op de boot.quote:Op maandag 22 november 2021 16:19 schreef leolinedance het volgende:
Met de huidige viruscirculatie, en als je niet opgesloten op een zolderkamer zit, grote kans, ja.quote:Op maandag 22 november 2021 16:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Toch vrij logisch dat ze fysiek bij elkaar komen.. Er lekt al genoeg info zonder dat iemand stiekem een teams sessie oid binnen is gekomen...quote:
dat is onzin, natuurlijk ben je verantwoordelijk voor je eigen keuzesquote:Op maandag 22 november 2021 16:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws is mensen wegzetten of verantwoordelijk maken omdat zij voor zichzelf een andere keuze maken, onjuist.
Ook fijn dat bij Hugo alleen mensen met Corona op de IC komen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Toch wel mooi dat hij het beter weet dan de ziekenhuizen
Had ie zijn eikeltjes pyjama aan?quote:Op maandag 22 november 2021 16:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uiteindelijk wel ja.. vandaar dat dat plan van Sylvana compleet achterlijk is.quote:Op maandag 22 november 2021 16:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet logisch. Goede voorbeeld geven. De ministerraad is een tijdje digitaal geweest (dat is allemaal zwaar staatsgeheim…) dus het kan prima. Het is niet willen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Toch vrij logisch dat ze fysiek bij elkaar komen.. Er lekt al genoeg info zonder dat iemand stiekem een teams sessie oid binnen is gekomen...
De logica is al lange tijd zoek. Ook dat niet mee mogen kijken buiten aan de zijlijn bij het sporten van je kinderen, maar wel samen binnen in de kantine mogen zitten. Diezelfde kinderen mogen wel naar school en de juf of meester aansteken. Winkels eerder sluiten zodat het winkelen minder gespreid kan.quote:Op maandag 22 november 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dus thuis moet ik 1,5 m afstand bewaren tot mijn bezoek. Ga ik met die mensen uiteten in een restaurant dan opeens niet.
Is Hugo dan Sint (want baard), of Piet?quote:Op maandag 22 november 2021 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Net op tijd voor sinterklaas. Allemaal mee naar Spanje op de boot.
Een enkeling is niet zo gevoelig voor besmetting en ontspringt de dans. Een ander doorloopt het asymptomatisch.. maar iedereen komt hier de komende jaren wel mee in aanraking, zonder twijfel.quote:Op maandag 22 november 2021 16:24 schreef Questular het volgende:
Denk je echt dat sommige mensen niet aan de beurt komen?
Juist iedereen zal een keer besmet raken en de ziekte doormaken, het is nu vooral het uitsmeren dat niet iedereen tegelijk besmet raakt en ziek wordt, ik hou me verder aan de maatregelen en doe voorzichtig maar ben al een keer besmet geraakt, geen idee hoe.quote:Op maandag 22 november 2021 16:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Denk je echt dat sommige mensen niet aan de beurt komen?
Dat staat er helemaal niet!quote:Op maandag 22 november 2021 16:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als ik de QR code van mijn bezoek dan scan, zou het dan wel mogen? Ik weet dat iedereen die hier over de vloer komt gevaccineerd is. Ik zou beter controleren dan de meeste horeca, want ik weet wat het ID van mijn bezoek is.quote:Op maandag 22 november 2021 16:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Yup, want daar hebben QR laten zien en bij jou thuis (wss) niet.
Geloof me, ik voer soms ook zakelijke gesprekken waarbij ik het liever niet doe via teams. Vandaar dat ik en een collega twee keer per week naar kantoor te gaan.. Juist om die zaken te bespreken die waarvan je echt niet wilt dat de inhoud op straat komt..quote:Op maandag 22 november 2021 16:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet logisch. Goede voorbeeld geven. De ministerraad is een tijdje digitaal geweest (dat is allemaal zwaar staatsgeheim…) dus het kan prima. Het is niet willen.
Zoals hier al eerder geanalyseerd, is dit een soort politiek glijmiddel voor de aanstaande lockdown.quote:Op maandag 22 november 2021 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat zou nou de strategie zijn achter de huidige uitspraken van Rutte en de Jonge terwijl ze dondersgoed weten dat ze a.s. vrijdag of volgende week dinsdag gewoon een (harde) lockdown aan moeten gaan kondigen. Denken ze echt dat wij Nederlanders zo dom zijn?
Denk vooral ervoor zorgen dat er geen paniek ontstaat, natuurlijk weten Rutte en de Jonge meer en wat er gaat komen, ze hebben echter meer tijd nodig wat betreft voorbereidingen en hoe ze het gaan brengen voordatquote:Op maandag 22 november 2021 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat zou nou de strategie zijn achter de huidige uitspraken van Rutte en de Jonge terwijl ze dondersgoed weten dat ze a.s. vrijdag of volgende week dinsdag gewoon een (harde) lockdown aan moeten gaan kondigen. Denken ze echt dat wij Nederlanders zo dom zijn?
Het mag sowieso. Ze adviseren om afstand te houden. Dat advies en de wetenschap dat iedereen gevaccineerd is dan zou ik gewoon meenemen in je afweging.quote:Op maandag 22 november 2021 16:32 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Als ik de QR code van mijn bezoek dan scan, zou het dan wel mogen? Ik weet dat iedereen die hier over de vloer komt gevaccineerd is. Ik zou beter controleren dan de meeste horeca, want ik weet wat het ID van mijn bezoek is.
Sommigen hebben zich verbaasd over het feit dat ze die nergens hebben moeten laten zien. Laatst als grap aangeboden om de QR code te scannen. Iedereen trok spontaan de telefoon tevoorschijn. Ik ben goed in de lach geschoten.
De schuld bij de bevolking leggen. Alvast inmasseren dat we het aan ons zelf te danken hebben zodat ze zelf geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen als ze die lockdown inderdaad aankondigen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus de navo kan online vergaderen, het OMT en de ministerraad maar het coronaoverleg niet? Juist. Onwil.quote:Op maandag 22 november 2021 16:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Geloof me, ik voer soms ook zakelijke gesprekken waarbij ik het liever niet doe via teams. Vandaar dat ik en een collega twee keer per week naar kantoor te gaan.. Juist om die zaken te bespreken die waarvan je echt niet wilt dat de inhoud op straat komt..
Dat geeft dat originele onvervalste Saddam gevoelquote:Op maandag 22 november 2021 16:36 schreef byah het volgende:
catie vanuit het kabinet is weer top vandaag. Bedankt de Jonge, natuurlijk is er niks aan de hand in de ziekenhuizen
Is iemand het met Hugo eens.quote:Op maandag 22 november 2021 16:30 schreef Oriente het volgende:
ROTTERDAM (ANP) - De komende dagen of weken zal code zwart naar verwachting nog niet van kracht zijn in de ziekenhuizen, aldus voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), Ernst Kuipers. De beroepsvereniging Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN) zei maandag juist dat code zwart niet ver weg meer is. Kuipers zei maandag tijdens zijn wekelijkse persconferentie dat er op dit moment "volstrekt geen sprake" van is.
Code zwart wil zeggen dat alle reguliere zorg in de ziekenhuizen is gestopt en dat er alleen nog acute zorg wordt verleend. Zorgverleners bepalen op basis van een proces dat triage heet welke patiënt ze wel en niet gaan behandelen. Die situatie wordt landelijk uitgeroepen door de minister van Volksgezondheid. Ook die zei maandag al dat we nog "heel ver vandaan" van code zwart zijn.
Ziekenhuizen nemen volgens Kuipers momenteel de protocollen door voor wat er in het geval van code zwart allemaal moet gebeuren. Dat geeft volgens hem wel de urgentie van de situatie aan.
Ziekenhuisbedden
Kuipers begrijpt evengoed dat zorgverleners zeggen dat de druk in de ziekenhuizen groot is en dat code zwart dichterbij komt. Hij vindt de situatie dan ook ernstig. Als de aantallen zo blijven stijgen als nu is het aantal Covid-patiënten in de ziekenhuizen komend weekend of over een week even hoog als het hoogste punt van afgelopen winter.
Begin januari hielden 2890 coronapatiënten een ziekenhuisbed bezet. Volgens de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zijn dat er maandag 2430. Ongevaccineerde mensen of mensen die nog niet eerder een corona-infectie hebben doorgemaakt zijn momenteel goed voor ongeveer de helft van de ziekenhuisopnames, meldde Kuipers maandag.
De afgelopen twee dagen was het aantal nieuwe ziekenhuisopnames iets lager dan de dagen hiervoor. Dat wil volgens de LNAZ-voorzitter nog niet zeggen dat de daling is ingezet. Dat moet komende week blijken. De cijfers moeten dalen, anders zullen nieuwe maatregelen nodig zijn, aldus Kuipers.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQZnxN?ocid=msedgntp
NAVO heeft ook helemaal geen gevoelige gegevens hequote:Op maandag 22 november 2021 16:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus de navo kan online vergaderen, het OMT en de ministerraad maar het coronaoverleg niet? Juist. Onwil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |