SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
vorige week tijdens de technische briefing zei van Dissel (op een vraag van Azarkan) dat zo'n 1,5% van de besmettingen (gemiddeld) leidt tot een ziekenhuisopname.quote:Op zondag 21 november 2021 15:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is vreemd. Zo'n 25% van wat er op de IC belandt toch al?
Dat zou betekenen dat 8000 besmettingen tot ~120 ziekenhuisopnames leiden. Van de ziekenhuisopnames kwam gemiddeld 10% op de IC, dus zo'n 12 IC opnames kwam 't op neer. Eenmaal op de IC was de overlevingskans tussen de 50 en 75%, die heb ik niet helemaal helder meer. Dat zou inhouden dat er (in de ziekenhuizen) tussen de 3 en 6 mensen overlijden op de IC en een paar in de kliniek. Laten we voor 't gemak 10 zeggen.
Dan zou dus 50 tot 75% van de overlijdens buiten de ziekenhuizen zijn als we die getallen gebruiken. Dat vind ik vrij fors.![]()
We overlijden nu tussen de 30 en 40 mensen per dag. In het ZH.quote:Op zondag 21 november 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
vorige week tijdens de technische briefing zei van Dissel (op een vraag van Azarkan) dat zo'n 1,5% van de besmettingen (gemiddeld) leidt tot een ziekenhuisopname.
Dat zou betekenen dat 8000 besmettingen tot ~120 ziekenhuisopnames leiden. Van de ziekenhuisopnames kwam gemiddeld 10% op de IC, dus zo'n 12 IC opnames kwam 't op neer. Eenmaal op de IC was de overlevingskans tussen de 50 en 75%, die heb ik niet helemaal helder meer. Dat zou inhouden dat er (in de ziekenhuizen) tussen de 3 en 6 mensen overlijden op de IC en een paar in de kliniek. Laten we voor 't gemak 10 zeggen.
Dan zou dus 50 tot 75% van de overlijdens buiten de ziekenhuizen zijn als we die getallen gebruiken. Dat vind ik vrij fors.
En dan deze nog in de verpleegtehuizen:
Hoe lang geleden die besmet zijn, is ook ook wel belangrijk.
In elk geval gaat dit met de huidige besmettingen nog wel verdubbelen. Het is triest.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ah.... je had je zin niet lekker afgemaakt.quote:Op zondag 21 november 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
vorige week tijdens de technische briefing zei van Dissel (op een vraag van Azarkan) dat zo'n 1,5% van de besmettingen (gemiddeld) leidt tot een ziekenhuisopname.
Dan zou dus 50 tot 75% van de overlijdens buiten de ziekenhuizen zijn als we die getallen gebruiken. Dat vind ik vrij fors.
Ik dacht dat je bedoelde dat 1,5% van wat er in het ziekenhuis belandt overleed.
My bad.![]()
![]()
Nee, helemaal niet zelfs. 16.15 gisteren getest, vandaag 13.35 uitslag.quote:Op zondag 21 november 2021 14:27 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Fijn! Heb je lang moeten wachten op de uitslag?Ze is zelden ziek, inderdaad. Gelukkig maar!quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja. Ik heb wel het gevoel dat er vertekening in zit, maar dat is puur onderbuik. Mijn theorie:quote:Op zondag 21 november 2021 15:07 schreef capricia het volgende:
[..]
We overlijden nu tussen de 30 en 40 mensen per dag.
[ twitter ]
Hoe lang geleden die besmet zijn, is ook ook wel belangrijk.
In elk geval gaat dit met de huidige besmettingen nog wel verdubbelen. Het is triest.
De mensen die overlijden zijn over het algemeen ouder, waardoor ze niet op de IC komen en dus op de verpleegafdeling overlijden. In het verleden kregen mensen na 5 tot 6 dagen klachten, dat lijkt inmiddels veel korter te zijn. Het ziektebed op de verpleegafdeling is veel korter, waardoor het aannemelijker is dat er tussen de 7 á 10 dagen tussen besmetting, ziekenhuisopname en overlijden zit. Dat was in het verleden 3 tot 4 weken, maar dat ging uit van een ziekenhuisopname tussen dag 7 en 10.
12 november zaten we op zo'n 16000 dagmeldingen. Dan zou dit het aantal overlijdens zijn bij rond de 16.000 dagmeldingen.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2021 15:12:37 ]![]()
Bronquote:Dan even over de sterfte. Die volgt dus nog wat later. Op dit moment overlijdt 0,3% van de positief getesten na gemiddeld 16 dagen. Oftewel, van de 21.000 mensen die vandaag een positieve uitslag kregen, zijn er over 16 dagen zeker 60 dood. Daar is niets meer tegen te doen. En iedere dag dat we nu weer 21.000 gevallen of meer hebben, iedere keer opnieuw 60 sterfgevallen 16 dagen later.
Tenminste, 60 als Covid-19 geregistreerde sterfgevallen. In Nederland is er geen meldplicht voor dood door/met Covid-19. Dus blijft veel verborgen. En dat blijkt ook al een hele tijd uit de wekelijkse sterfterapportage van het CBS. Vorige week lag de oversterfte op 800. Terwijl het geregistreerde aantal Covid-19 sterfgevallen 160 was. Een deel van die oversterfte kan overigens komen door uitgestelde zorg.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Onder de 21k vandaag, massaal juichen.
Onder de 20k toeterend door de straten.
Boven de 21k, meneer Bruls gelijk geven![]()
![]()
In elk geval zie ik niet met het de huidige besmettingen hoe we een ramp in de ziekenhuizen kunnen voorkomen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
![]()
![]()
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Bruls be like:quote:Op zondag 21 november 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
Boven de 21k, meneer Bruls gelijk geven
Hi hi, dat scheelde nie veel mien jong!![]()
Laatste update: 21-11-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 20717
Gemeentes met +5 besmettingen:
799 Amsterdam
594 Rotterdam
444 's-Gravenhage
432 Utrecht
256 Haarlem
239 Almere
230 Haarlemmermeer
211 Eindhoven
206 Zaanstad
205 Arnhem
204 Amersfoort
198 Nijmegen
186 Breda
185 Tilburg
181 Maastricht
177 Zwolle
177 Venlo
168 Dordrecht
166 Leeuwarden
162 Heerlen
159 Ede
154 Enschede
144 Apeldoorn
140 Westland
140 AlkmaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
5 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.![]()
Afvlakken.quote:Op zondag 21 november 2021 15:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Woensdag 30k? Of gaan we afvlakken?![]()
Bruls last hardloopwedstrijden af.quote:Op zondag 21 november 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bruls be like:
[ afbeelding ]
Hi hi, dat scheelde nie veel mien jong!
Bruls houdt niet van hardlopen.
Bruls heeft een broertje dood aan hardlopen.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ligt meer aan de testcapaciteit wat dat betreft. Op veel plekken kun je niet binnen 2 dagen testen.quote:![]()
Be like Bruls.quote:Op zondag 21 november 2021 15:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bruls last hardloopwedstrijden af.
Bruls houdt niet van hardlopen.
Bruls heeft een broertje dood aan hardlopen.
[ afbeelding ]
Maargoed dat @dick_laurent op dit moment geen taart post.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2021 15:23:13 ]![]()
Waarom vind je dat natuurlijk? Alles wijst er toch op?quote:Op zondag 21 november 2021 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze geen code zwart. Dat past net zo goed in het hokje BNW als dat Bill Gates microchips in de vaccins stopt.
Welke verklaring heb jij anders voor het aflatende ingrijpen de afgelopen week?- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Ja eventjes wat anders dan de hele middag de cijfertjes besprekenquote:Op zondag 21 november 2021 15:18 schreef asco het volgende:
Beetje voetbal en F1 en die hele cijferpandemie boeit niemand meer hier. 🤣
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat ze de cijfers anders lezen dan wij. Dat ze op basis van indirecte indicatoren zien dat de maatregelen effect hebben. Dat er een plan klaarligt om zorg op te schalen in Duitsland oid. Vergeet ook niet dat wij maar de beschikking hebben over het tipje van de ijsberg qua cijfers. Ik noem maar iets. Het kan ook zijn dat ze het ook niet meer weten en hopen op een afvlakking.quote:Op zondag 21 november 2021 15:23 schreef Galvez het volgende:
[..]
Waarom vind je dat natuurlijk? Alles wijst er toch op?
Welke verklaring heb jij anders voor het aflatende ingrijpen de afgelopen week?
Ik weet het niet, ik ben het er niet persé eens met de maatregelen (of het gebrek daaraan), maar om nu te zeggen dat het kabinet moedwillig afstuurt op een code zwart situatie met alle gevolgen van dien vind ik een nogal forse uitspraak.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2021 15:28:15 ]![]()
Als de testcapaciteit niet wordt uitgebreid, moet het percentage positief wel heel erg oplopen om aan de 30k te komen.quote:Op zondag 21 november 2021 15:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Woensdag 30k? Of gaan we afvlakken?![]()
Daar hebben we het al eens over gehad.quote:Op zondag 21 november 2021 15:23 schreef Galvez het volgende:
[..]
Welke verklaring heb jij anders voor het aflatende ingrijpen de afgelopen week?
De indruk is: ze schatten alles veel te positief in.
Ze gaan uit van een veel te positief beeld van hoe mensen hun gedrag aanpassen.
Het OMT modelleert daarnaast ook aan de veel te positieve kant.
En zijn Rutte en Hugo ook altijd veel te positief.
Resultaat: too little, too late.
Maar een bewuste opzet zie ik er niet in.
Oh, en aanvulling: dan haalt de tweede kamer soms ook nog wat maatregelen weg. Tel uit je winst.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
wellicht onkunde, dat is heel wat anders dan onwil.quote:Op zondag 21 november 2021 15:23 schreef Galvez het volgende:
[..]
Welke verklaring heb jij anders voor het aflatende ingrijpen de afgelopen week?![]()
Ik hoop dat je gelijk hebt hoor daar niet van, maar de hele bups opnames die voortkomen uit een week 20k+ besmettingen, moet nog in het ziekenhuis komen. En het kraakt nu al aan alle kanten daar. Ik maak me daar oprecht zorgen over.quote:Op zondag 21 november 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ze de cijfers anders lezen dan wij. Dat ze op basis van indirecte indicatoren zien dat de maatregelen effect hebben. Dat er een plan klaarligt om zorg op te schalen in Duitsland oid. Vergeet ook niet dat wij maar de beschikking hebben over het tipje van de ijsberg qua cijfers.
Ik weet het niet, ik ben het er niet persé eens met de maatregelen (of het gebrek daaraan), maar om nu te zeggen dat het kabinet moedwillig afstuurt op een code zwart situatie met alle gevolgen van dien vind ik een nogal forse uitspraak.![]()
Het is wel wat moeilijker om het op onkunde te gooien, gezien hoe lang dit nu al speelt. Het is niet bepaald de eerste golf waarbij er te laat wordt ingegrepen.quote:Op zondag 21 november 2021 15:26 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wellicht onkunde, dat is heel wat anders dan onwil.![]()
Ja eens, dat is zeker zo. Ik zeg ook niet dat dat het antwoord is ofzo, de seinen lijken mij ook niet op groen te staan. Maar zeggen dat ze afsturen op code zwart, dus dat het bewust is gaat me te ver.quote:Op zondag 21 november 2021 15:28 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt hoor daar niet van, maar de hele bups opnames die voortkomen uit een week 20k+ besmettingen, moet nog in het ziekenhuis komen. En het kraakt nu al aan alle kanten daar. Ik maak me daar oprecht zorgen over.
Tegelijk denk ik dat de tijd tussen besmet, symptomen, ziekenhuis een stuk korter is geworden sinds de Delta-variant. Daar is wel vaker over gesproken in elk geval. Dat zou inhouden dat de ziekenhuisopnames nu overeen komen met cijfers rond de 20k/dag en zou in kunnen houden dat we nu op een plateau zitten.
Als ik een stap terug doe en er probeer klinisch naar te kijken is het het meest logische dat ze dat denken.![]()
het is iig geen onwil wat er dus wel gesuggereerd wordt. Ook een Rutte of de Jonge fucken het niet express op, zitten niet savonds lekker samen te geinen op alle lockdowns, de mensen in het ziekenhuis, de zorgmedewerkers de onrust etc. Wat het wel is, geen idee ik hou het op onkunde, slechte inschatting van zaken maar die suggestie van onwil kan wat mij betreft de prullenbak isquote:Op zondag 21 november 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is wel wat moeilijker om het op onkunde te gooien, gezien hoe lang dit nu al speelt. Het is niet bepaald de eerste golf waarbij er te laat wordt ingegrepen.![]()
![]()
Er is weinig gelijkwaardigs aan een lockdown kan ik vertellen.quote:Op zondag 21 november 2021 14:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Laat maar komen die lockdownGelijkwaardigheid voor iedereen. Beter dan dat dwaze 2G
Go hard or go home![]()
Een optie is natuurlijk ook dat wij het verkeerd zien en niet het RIVMquote:Op zondag 21 november 2021 15:33 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het is iig geen onwil wat er dus wel gesuggereerd wordt. Ook een Rutte of de Jonge fucken het niet express op, zitten niet savonds lekker samen te geinen op alle lockdowns, de mensen in het ziekenhuis, de zorgmedewerkers de onrust etc. Wat het wel is, geen idee ik hou het op onkunde, slechte inschatting van zaken maar die suggestie van onwil kan wat mij betreft de prullenbak is![]()
![]()
Nou je praat toch al snel over 40kg.quote:Op zondag 21 november 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bruls be like:
[ afbeelding ]
Hi hi, dat scheelde nie veel mien jong!Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Die optie hou ik ook nog wel open.quote:Op zondag 21 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een optie is natuurlijk ook dat wij het verkeerd zien en niet het RIVMAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
haha die optie is er altijd wel idsquote:Op zondag 21 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een optie is natuurlijk ook dat wij het verkeerd zien en niet het RIVM![]()
![]()
Na coronavaccinatie: kans op hartspierontsteking hoger dan aanvankelijk aangenomen
Het risico op myocarditis na een mRNA-vaccinatie lijkt hoger dan eerder werd aangenomen, vooral bij adolescenten en jonge mannen.
Frankfurt - Het mRNA-vaccin van de Amerikaanse fabrikant Moderna * wordt sinds vrijdag (5 november 2021) in IJsland helemaal niet meer gebruikt, zo maakte de gezondheidsdienst van het land bekend op haar website Covid.is. In Zweden en Finland mag het coronavaccin * voorlopig niet meer worden toegediend aan mannen onder de 30 en in Noorwegen en Denemarken niet meer aan mannelijke adolescenten onder de 18 jaar. In Groot-Brittannië, Hong Kong en Noorwegen zijn er volgens een bericht in de "New York Times" ook overwegingen om het mRNA-vaccin van Biontech / Pfizer * slechts in beperkte mate aan adolescenten toe te dienen - namelijk: om slechts een enkele dosis en geen dubbele vaccinatie .
Hoe verschillend deze stappen in detail ook zijn, er is een gemeenschappelijke achtergrond: Het risico op myocarditis *, een ontsteking van de hartspier, na een mRNA-vaccinatie tegen Corona * lijkt hoger te zijn dan eerder werd gedacht, vooral bij mannelijke adolescenten en jonge mannen - zelfs als deze complicatie nog steeds zeldzaam is.
https://www.merkur.de/leb(...)tet-tn-91122543.htmlPlaats hier uw advertentie![]()
Fietsen door het centrum is gevaarlijker.quote:Op zondag 21 november 2021 15:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Na coronavaccinatie: kans op hartspierontsteking hoger dan aanvankelijk aangenomen
Het risico op myocarditis na een mRNA-vaccinatie lijkt hoger dan eerder werd aangenomen, vooral bij adolescenten en jonge mannen.
Frankfurt - Het mRNA-vaccin van de Amerikaanse fabrikant Moderna * wordt sinds vrijdag (5 november 2021) in IJsland helemaal niet meer gebruikt, zo maakte de gezondheidsdienst van het land bekend op haar website Covid.is. In Zweden en Finland mag het coronavaccin * voorlopig niet meer worden toegediend aan mannen onder de 30 en in Noorwegen en Denemarken niet meer aan mannelijke adolescenten onder de 18 jaar. In Groot-Brittannië, Hong Kong en Noorwegen zijn er volgens een bericht in de "New York Times" ook overwegingen om het mRNA-vaccin van Biontech / Pfizer * slechts in beperkte mate aan adolescenten toe te dienen - namelijk: om slechts een enkele dosis en geen dubbele vaccinatie .
Hoe verschillend deze stappen in detail ook zijn, er is een gemeenschappelijke achtergrond: Het risico op myocarditis *, een ontsteking van de hartspier, na een mRNA-vaccinatie tegen Corona * lijkt hoger te zijn dan eerder werd gedacht, vooral bij mannelijke adolescenten en jonge mannen - zelfs als deze complicatie nog steeds zeldzaam is.
https://www.merkur.de/leb(...)tet-tn-91122543.htmlZuiger van het FOK!-OMT![]()
Is fietsen ook verboten in IJsland? En het vaccin blijkt steeds gevaarlijker te worden naarmate er meer bekend wordt.quote:Op zondag 21 november 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Fietsen door het centrum is gevaarlijker.Plaats hier uw advertentie![]()
20.7k.........juichend Bruls gelijk geven?quote:Op zondag 21 november 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
Boven de 21k, meneer Bruls gelijk geven
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Nee. Maar met al die geisers in de grond die je uit het niets van je fietsje kunnen blazen zou ik het er niet op wagen.quote:Op zondag 21 november 2021 15:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Is fietsen ook verboten in IJsland?![]()
Zoveel onkunde is niet voor de hand liggend.quote:Op zondag 21 november 2021 15:26 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
wellicht onkunde, dat is heel wat anders dan onwil.Als je ziet hoeveel ic opnames er volgen op basis van besmettingcijfers van enkele weken terug, dan kan je toch vrij makkelijk nagaan waartoe dagen van meer dan 20k besmettingen over enkele weken toe leiden? Hoe wil je die cijfers anders lezen?quote:Op zondag 21 november 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ze de cijfers anders lezen dan wij.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Oplossing: iedereen elk half jaar of jaar gaan boosterenquote:Op zondag 21 november 2021 15:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
https://www.merkur.de/leb(...)tet-tn-91122543.html![]()
![]()
Zouden de FVDérs tribunaal verkeerd gespeld hebben en eigenlijk triage bedoeld hebben"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Snap ook niet waarom ze mannen onder bijvoorbeeld de 40 geen Janssen voorschrijven. Die hebben daar vrijwel geen bijwerkingen van.quote:Op zondag 21 november 2021 15:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
https://www.merkur.de/leb(...)tet-tn-91122543.html![]()
Ik accepteer dat risico voor mijzelf, maar zal nooit een ander dwingen of veroordelen om een andere keuze. Zo moet het zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oplossing: iedereen elk half jaar of jaar gaan boosterenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Wij doen een aanname op basis van een set geanonimiseerde gegevens. We weten dus niet welke besmettingen precies leiden tot ziekenhuisopnames en hoeveel tijd daar tussen zit.quote:Op zondag 21 november 2021 15:52 schreef Galvez het volgende:
[..]
Zoveel onkunde is niet voor de hand liggend.
[..]
Als je ziet hoeveel ic opnames er volgen op basis van besmettingcijfers van enkele weken terug, dan kan je toch vrij makkelijk nagaan waartoe dagen van meer dan 20k besmettingen over enkele weken toe leiden? Hoe wil je die cijfers anders lezen?
We hebben altijd gesproken over een tijd van 7 tot 10 dagen voor ziekenhuisopname en een week daarna voor IC opname, maar misschien kloppen die cijfers wel niet meer. Dat (wellicht vanwege vaccinatie) alleen de mensen die écht een zwakkere gezondheid hebben in het ziekenhuis komen, waardoor de cijfers vertekenen.
Nogmaals, jij en ik hebben niet de toegang tot de gegevens die zij wel hebben, dus het is echt niets meer dan koffiedik kijken. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar ik heb niet de illusie dat ik meer weet dan zij.![]()
Prima. Dan iedere winter in lockdown.quote:Op zondag 21 november 2021 15:58 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik accepteer dat risico voor mijzelf, maar zal nooit een ander dwingen of veroordelen om een andere keuze. Zo moet het zijn."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Ik heb ook niet de illusie dat wij meer weten. Maar zelfs met die beperkte kennis kan een blind paard zien dat dit verkeerd gaat, en dat er te laat ingegrepen wordt. Zij zullen dat heus ook zien, maar verzuimen alsnog in te grijpen. Dit is moeilijk anders te kwalificeren dan “opzettelijk”quote:Op zondag 21 november 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
Nogmaals, jij en ik hebben niet de toegang tot de gegevens die zij wel hebben, dus het is echt niets meer dan koffiedik kijken. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar ik heb niet de illusie dat ik meer weet dan zij.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dat gebeurt sowieso wel. Nu minder IC bedden dan vorig jaar en in landen met 100% vaccinatiegraad ook maatregelen.quote:Op zondag 21 november 2021 16:00 schreef gniffie het volgende:
[..]
Prima. Dan iedere winter in lockdown.Plaats hier uw advertentie![]()
Dát is een keuze, maar stel dat het de enige keuze zou zijn: prima.quote:Op zondag 21 november 2021 16:00 schreef gniffie het volgende:
[..]
Prima. Dan iedere winter in lockdown.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Een paracetamol kan meer bijwerkingen hebbenquote:Op zondag 21 november 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Fietsen door het centrum is gevaarlijker.
Mogelijke bijwerkingen worden hieronder opgesomd en geklasseerd als volgt:
Zeer vaak: kan meer dan 1 op 10 mensen treffen
Vaak: kan tot 1 op 10 mensen treffen
Soms: kan tot 1 op 100 mensen treffen
Zelden: kan tot 1 op 1.000 mensen treffen
Zeer zelden: kan tot 1 op 10.000 mensen treffen
Niet bekend: kan met de beschikbare gegevens niet worden bepaald
Bijwerkingen die zelden optreden:
- Allergische reacties.
- Depressie, verwardheid, hallucinaties.
- Beven, hoofdpijn.
- Gezichtsstoornissen.
- Oedeem.
- Buikpijn, maag- of darmbloeding, diarree, misselijkheid, braken, verstopping.
- Gestoorde leverfunctie, leverfalen, geelzucht (met symptomen zoals geel worden van de huid
en de ogen), levernecrose (dood van levercellen).
- Huiduitslag, jeuk, zweten, netelroos, rode vlekken op de huid, angio-oedeem met symptomen
zoals gezwollen gezicht, lippen, keel of tong.
- Duizeligheid, algemeen gevoel van onwelzijn (malaise), koorts, sedatie, interacties met
geneesmiddelen.
- Overdosis en vergiftiging.
Bijwerkingen die zeer zelden optreden:
- Verminderd aantal bloedplaatjes, rode bloedcellen en witte bloedcellen (leukocyten,
granulocyten en neutrofielen) in het bloed, hemolytische anemie (abnormale afbraak van rode
bloedcellen)
- Laag glucosegehalte in het bloed.
- Hepatotoxiciteit (leverschade door chemische stoffen).
- Troebele urine en nieraandoeningen.
- Ernstige allergische reacties die een stopzetting van de behandeling vereisen.
- Ernstige huidreacties
- Afwijkingen in het bloed en vloeistof (hoge anion gap metabole acidose), wanneer paracetamol
gelijktijdig met flucloxacilline wordt gebruikt
Bijwerkingen met onbekende frequentie:
Anemie (verminderd aantal rode bloedcellen), anafylactische shock (ernstige allergische reactie),
hepatitis (ontsteking van de lever) en, na langdurig gebruik van hoge doses, nierstoornissen (ernstige
leverinsufficiëntie, bloed in de urine, niet kunnen urineren) werden gerapporteerd.
Enkele gevallen van epidermale necrolyse, stevens-johnsonssyndroom, erythema multiforme, oedeem
van de larynx en duizeligheid werden gerapporteerd.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Dat kun je inderdaad zo zien, maar daarmee ga je er vanuit dat jij en ik het bij het juiste eind hebben, anders zeg je niet dat een blind paard kan zien dat het verkeerd gaat en er te laat ingegrepen wordt.quote:Op zondag 21 november 2021 16:01 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de illusie dat wij meer weten. Maar zelfs met die beperkte kennis kan een blind paard zien dat dit verkeerd gaat, en dat er te laat ingegrepen wordt. Zij zullen dat heus ook zien, maar verzuimen alsnog in te grijpen. Dit is moeilijk anders te kwalificeren dan “opzettelijk”
Ik begrijp ook niet waarom er zo laat ingegrepen wordt, ik ben benieuwd wat de onderliggende cijfers zijn die daartoe leiden. Maar nogmaals, ik heb niet de illusie dat ik meer weet dus ik hoor er graag meer over tijdens een technische briefing.
Over je laatste zin: Ik geef net aan dat dit anders te kwalificeren is dan opzettelijk, juist omdat wij niet meer weten.![]()
waarom zou het opzettelijk zijn? Wat heeft men te winnen door dit opzettelijk niet goed op te pakken dan??quote:Op zondag 21 november 2021 16:01 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de illusie dat wij meer weten. Maar zelfs met die beperkte kennis kan een blind paard zien dat dit verkeerd gaat, en dat er te laat ingegrepen wordt. Zij zullen dat heus ook zien, maar verzuimen alsnog in te grijpen. Dit is moeilijk anders te kwalificeren dan “opzettelijk”![]()
quote:Op zondag 21 november 2021 16:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een paracetamol kan meer bijwerkingen hebben
- Allergische reacties.
- Beven, hoofdpijn.
- Gezichtsstoornissen.
- Oedeem.
- Gestoorde leverfunctie, leverfalen, geelzucht (met symptomen zoals geel worden van de huid
- Huiduitslag, jeuk, zweten, netelroos, rode vlekken op de huid, angio-oedeem met symptomen
- Duizeligheid, algemeen gevoel van onwelzijn (malaise), koorts, sedatie, interacties met
geneesmiddelen.
- Verminderd aantal bloedplaatjes, rode bloedcellen en witte bloedcellen (leukocyten,
granulocyten en neutrofielen) in het bloed, hemolytische anemie (abnormale afbraak van rode
bloedcellen)
- Ernstige allergische reacties die een stopzetting van de behandeling vereisen.
- Ernstige huidreacties
- Afwijkingen in het bloed en vloeistof (hoge anion gap metabole acidose), wanneer paracetamol
Anemie (verminderd aantal rode bloedcellen), anafylactische shock (ernstige allergische reactie),
hepatitis (ontsteking van de lever) en, na langdurig gebruik van hoge doses, nierstoornissen (ernstige
leverinsufficiëntie, bloed in de urine, niet kunnen urineren) werden gerapporteerd.
Enkele gevallen van epidermale necrolyse, stevens-johnsonssyndroom, erythema multiforme, oedeem
van de larynx en duizeligheid werden gerapporteerd.![]()
![]()
Ik wist niet dat ze paracetamol (indirect) willen verplichten en je alleen een QR code willen geven als je 2 paracetamol op hebt?quote:Op zondag 21 november 2021 16:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een paracetamol kan meer bijwerkingen hebben
- Allergische reacties.
- Beven, hoofdpijn.
- Gezichtsstoornissen.
- Oedeem.
geneesmiddelen.
bloedcellen)
- Ernstige huidreacties
van de larynx en duizeligheid werden gerapporteerd.
Ja, de bijwerkingen komen weinig voor, maar zullen we eens stoppen met dit wegkijken? Er zijn mogelijke bijwerkingen van de vaccins, bijwerkingen die het wellicht nodig maken andere keuzes te maken (andere vaccins, andere doses, etc). De discussie constant maar doodslaan met "iets anders heeft ergere bijwerkingen" is echt zinloos.![]()
Dat kan van alles zijn. Als we nu echt een harde code zwart krijgen met de gigantische besmettingsaantallen die we nu hebben, dan klapt het nu even maar hebben we er volgend najaar waarschijnlijk nauwelijks last van.quote:Op zondag 21 november 2021 16:04 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
waarom zou het opzettelijk zijn? Wat heeft men te winnen door dit opzettelijk niet goed op te pakken dan??- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Wat bedoelen ze (oa Bruls) nu eigenlijk met lockdown? Het café dicht en je snitsel afhalen? Of meer het leger bij je voordeur en binnen blijven?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Kun je je voorstellen wat de gevolgen van een (door de minister afgeroepen) code zwart scenario zijn? Dat op basis van niet medische afwegingen bepaald gaat worden wie er wel of geen zorg krijgt.quote:Op zondag 21 november 2021 16:07 schreef Galvez het volgende:
[..]
Dat kan van alles zijn. Als we nu echt een harde code zwart krijgen met de gigantische besmettingsaantallen die we nu hebben, dan klapt het nu even maar hebben we er volgend najaar waarschijnlijk nauwelijks last van.
Nog los van de hoeveelheid overlijdens die dat tot gevolg gaat hebben, kun je je voorstellen wat de gevolgen voor de uitstroom uit de ziekenhuizen zal zijn?![]()
Denk dat we de lockdown met een hoger IQ terugkrijgen.quote:Op zondag 21 november 2021 16:09 schreef GemMagic het volgende:
Wat bedoelen ze (oa Bruls) nu eigenlijk met lockdown? Het café dicht en je snitsel afhalen? Of meer het leger bij je voordeur en binnen blijven?
Voor 3 weken maandenGo hard or go home![]()
Oke, de verplichte vaccinatie voor zorgmedewerkers tegen Hepatitis B kan de volgende bijwerkingen hebben:quote:Op zondag 21 november 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze paracetamol (indirect) willen verplichten en je alleen een QR code willen geven als je 2 paracetamol op hebt?
Ja, de bijwerkingen komen weinig voor, maar zullen we eens stoppen met dit wegkijken? Er zijn mogelijke bijwerkingen van de vaccins, bijwerkingen die het wellicht nodig maken andere keuzes te maken (andere vaccins, andere doses, etc). De discussie constant maar doodslaan met "iets anders heeft ergere bijwerkingen" is echt zinloos.
Zeer vaak (> 10%): hoofdpijn. Vermoeidheid, prikkelbaarheid. Verlies van eetlust. Pijn en roodheid op de injectieplaats.
Vaak (1-10%): maag-darmklachten incl. misselijkheid en diarree. Malaise, sufheid. Zwelling, jeuk of hematoom op de injectieplaats.
Soms (0,1-1%): duizeligheid. Koorts, myalgie. Bovenste luchtweginfecties. Braken, abdominale pijn.
Zelden (0,01-0,1%): hypotensie. Hypo-esthesie, paresthesie. Griepachtige verschijnselen, rillingen, artralgie, lymfadenopathie. Huiduitslag, jeuk.
Zeer zelden (< 0,01%): urticaria.
Verder zijn gemeld: syncope. Anafylaxie, angio-oedeem, gegeneraliseerd oedeem, op serumziekte lijkende allergische reacties, lichen planus. Gevallen van perifere en/of centraal neurologische aandoeningen zoals: convulsies, meningitis, encefalitis, encefalopathie, multiple sclerose, myelitis, facialisparese, neuropathie, neuritis optica, polyneuritis zoals het Guillain-Barrésyndroom. Erythema exsudativum multiforme, vasculitis. Artritis, spierzwakte. Trombocytopenie, abnormale leverfunctiewaarden.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Het is helemaal niet gezegd dat groepsimmumiteit reëel is met dit virus en mogelijk afgeleide varianten.quote:Op zondag 21 november 2021 16:07 schreef Galvez het volgende:
[..]
Dat kan van alles zijn. Als we nu echt een harde code zwart krijgen met de gigantische besmettingsaantallen die we nu hebben, dan klapt het nu even maar hebben we er volgend najaar waarschijnlijk nauwelijks last van.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
ja dat kan van alles zijn, wel een echte dooddoener hoor. Ik vind het best een serieuze aantijging die dus gewoon nergens op gebaseerd is eigelijk. Een soort bewijs je onschuld maar, niet echt hoe de wereld werkt / hoort te werken natuurlijk.quote:Op zondag 21 november 2021 16:07 schreef Galvez het volgende:
[..]
Dat kan van alles zijn. Als we nu echt een harde code zwart krijgen met de gigantische besmettingsaantallen die we nu hebben, dan klapt het nu even maar hebben we er volgend najaar waarschijnlijk nauwelijks last van.
Ik zie zelf wel of het code zwart wordt en wat daar de gevolgen van zijn op lange termijn, wel zorgwekkend natuurlijk.![]()
Die is niet verplichtquote:Op zondag 21 november 2021 16:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oke, de verplichte vaccinatie voor zorgmedewerkers tegen Hepatitis B kan de volgende bijwerkingen hebben:
Zeer vaak (> 10%): hoofdpijn. Vermoeidheid, prikkelbaarheid. Verlies van eetlust. Pijn en roodheid op de injectieplaats.
Vaak (1-10%): maag-darmklachten incl. misselijkheid en diarree. Malaise, sufheid. Zwelling, jeuk of hematoom op de injectieplaats.
Soms (0,1-1%): duizeligheid. Koorts, myalgie. Bovenste luchtweginfecties. Braken, abdominale pijn.
Zelden (0,01-0,1%): hypotensie. Hypo-esthesie, paresthesie. Griepachtige verschijnselen, rillingen, artralgie, lymfadenopathie. Huiduitslag, jeuk.
Verder zijn gemeld: syncope. Anafylaxie, angio-oedeem, gegeneraliseerd oedeem, op serumziekte lijkende allergische reacties, lichen planus. Gevallen van perifere en/of centraal neurologische aandoeningen zoals: convulsies, meningitis, encefalitis, encefalopathie, multiple sclerose, myelitis, facialisparese, neuropathie, neuritis optica, polyneuritis zoals het Guillain-Barrésyndroom. Erythema exsudativum multiforme, vasculitis. Artritis, spierzwakte. Trombocytopenie, abnormale leverfunctiewaarden.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
dat merken we volgende week, is nog n verrassing.quote:Op zondag 21 november 2021 16:09 schreef GemMagic het volgende:
Wat bedoelen ze (oa Bruls) nu eigenlijk met lockdown? Het café dicht en je snitsel afhalen? Of meer het leger bij je voordeur en binnen blijven?Plaats hier uw advertentie![]()
Ik heb niet doorgeleerd op Hepatitus B, maar is het flink besmettelijk / en hoe langdurig is de immuniteit na vaccinatie?quote:Op zondag 21 november 2021 16:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oke, de verplichte vaccinatie voor zorgmedewerkers tegen Hepatitis B kan de volgende bijwerkingen hebben:
Verder zijn gemeld: syncope. Anafylaxie, angio-oedeem, gegeneraliseerd oedeem, op serumziekte lijkende allergische reacties, lichen planus. Gevallen van perifere en/of centraal neurologische aandoeningen zoals: convulsies, meningitis, encefalitis, encefalopathie, multiple sclerose, myelitis, facialisparese, neuropathie, neuritis optica, polyneuritis zoals het Guillain-Barrésyndroom. Erythema exsudativum multiforme, vasculitis. Artritis, spierzwakte. Trombocytopenie, abnormale leverfunctiewaarden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Welke voordelen zitten daar politiek aan dan? Code zwart volop op sturen?quote:Op zondag 21 november 2021 16:07 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik zie het niet en vind het een rare gedachtengang van jeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De great reset. MKB moet kapot, grote bedrijven nemen t over. Daarom blijft de McDonalds etc gewoon open.quote:Op zondag 21 november 2021 16:04 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
waarom zou het opzettelijk zijn? Wat heeft men te winnen door dit opzettelijk niet goed op te pakken dan??Plaats hier uw advertentie![]()
Gedaan, nog steeds van mening dat het niet verplicht is te laten toedienen.quote:
Het is wel verplicht om aan te bieden als werkgever en eventueel anders andere werkzaamheden of beschermingsmiddelen aan te bieden ter bescherming.
Dat is wat andersOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Eigenlijk is het wel een luxe dat we ons een lockdown kunnen permitteren.quote:Op zondag 21 november 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen wat de gevolgen van een (door de minister afgeroepen) code zwart scenario zijn? Dat op basis van niet medische afwegingen bepaald gaat worden wie er wel of geen zorg krijgt.
Nog los van de hoeveelheid overlijdens die dat tot gevolg gaat hebben, kun je je voorstellen wat de gevolgen voor de uitstroom uit de ziekenhuizen zal zijn?
Er zullen genoeg landen zijn waarbij het maar gewoon moet razen omdat er geen gezondheidszorg is of omdat er geen steunpakketten zijn. Die zullen er wel snel vanaf zijn. Een lockdown is een first world problem.Go hard or go home![]()
Volgens Hugo de Jonge brengt het OMT maandag een verslag uit over de Epidemiologische situatie in de aankomende weken.![]()
Oh ja, zo’n iedereen doet wat benadering. En vooral zo veel mogelijk niet, aldus een zeer streng dringend advies. Lockdown ultra-light. Dat kunnen ze zo lekker lang volhouden. Maar ik denk dat je dan pas maart/april een daling ziet.quote:Op zondag 21 november 2021 16:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Denk dat we de lockdown met een hoger IQ terugkrijgen.
Voor 3 weken maandenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
MKB is wat breder dan de horeca.quote:Op zondag 21 november 2021 16:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De great reset. MKB moet kapot, grote bedrijven nemen t over. Daarom blijft de McDonalds etc gewoon open.![]()
Ja, dat Bruls gesponsord wordt om de belangen van de McDonalds te dienen geloof ik eigenlijk wel.quote:Op zondag 21 november 2021 16:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De great reset. MKB moet kapot, grote bedrijven nemen t over. Daarom blijft de McDonalds etc gewoon open.
Plausibel, plausibel.![]()
Van 15 december 2020 tot 8 februari 2021 waren de basisscholen gesloten vorig jaar.
Ben benieuwd naar dit jaar.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Niet uitpakken vóór 5 december..quote:Op zondag 21 november 2021 16:11 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
dat merken we volgende week, is nog n verrassing.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het grote geld bepaalt, daarom kan F1 gewoon doorgaan met 100k bezoekers maar een markt op het dorpsplein is te gevaarlijk. Complot? ja en, kan dat niet?quote:Op zondag 21 november 2021 16:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
MKB is wat breder dan de horeca.Plaats hier uw advertentie![]()
. Indien een medewerker niet gevaccineerd wilquote:Op zondag 21 november 2021 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Gedaan, nog steeds van mening dat het niet verplicht is te laten toedienen.
Het is wel verplicht om aan te bieden als werkgever en eventueel anders andere werkzaamheden aan te bieden.
Dat is wat anders
worden, wordt deze geregistreerd als weigeraar. Weigeren van vaccinatie
heeft gevolgen voor zijn/haar aanstelling indien een medewerker een
risicovormende functie gaat uitvoeren.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik begrijp niet helemaal wat je punt is. Volgens mij was ik het met je eens dat bijwerkingen van andere zaken heftiger (kunnen) zijn, maar dat houdt niet in dat bijwerkingen van vaccinatie maar opzij gegooid moeten worden met "het alternatief is erger!"quote:Op zondag 21 november 2021 16:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Verder zijn gemeld: syncope. Anafylaxie, angio-oedeem, gegeneraliseerd oedeem, op serumziekte lijkende allergische reacties, lichen planus. Gevallen van perifere en/of centraal neurologische aandoeningen zoals: convulsies, meningitis, encefalitis, encefalopathie, multiple sclerose, myelitis, facialisparese, neuropathie, neuritis optica, polyneuritis zoals het Guillain-Barrésyndroom. Erythema exsudativum multiforme, vasculitis. Artritis, spierzwakte. Trombocytopenie, abnormale leverfunctiewaarden.![]()
Dat zegt niets over het MKB.quote:Op zondag 21 november 2021 16:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het grote geld bepaalt, daarom kan F1 gewoon doorgaan met 100k bezoekers maar een markt op het dorpsplein is te gevaarlijk. Complot? ja en, kan dat niet?
MKB staat letterlijk voor Midden- en Klein Bedrijf.
Zitten in alle branches.
Je hebt wel een punt misschien maar dat heeft geen bal met MKB te maken.![]()
Dan weet je er ook bij te vertellen dat dit alleen bij aanstelling is en alleen bij een werkelijk miniem aantal zorgbanen?quote:Op zondag 21 november 2021 16:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
. Indien een medewerker niet gevaccineerd wil
risicovormende functie gaat uitvoeren.![]()
Absoluut niet representatief voor 'zorgmedewerkers', wat je steldeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Iedereen is een risico met Covid want super dodelijke ziekte, net als de seizoensgriep...quote:Op zondag 21 november 2021 16:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
. Indien een medewerker niet gevaccineerd wil
risicovormende functie gaat uitvoeren.Oh en dat met een vaccinatie die nauwelijks besmettingen tegenhoudt tenzij om de 5 maanden een boosterprik, dat doe je niet voor jezelf maar voor Pfizer (de ouderen).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Constantijn begint ook met Co, net als Covidquote:Op zondag 21 november 2021 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zegt niets over het MKB.
Zitten in alle branches.
Je hebt wel een punt misschien maar dat heeft geen bal met MKB te maken.![]()
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
MKB heeft meer fysieke winkels, meer old school bedrijven.... Ja veel blijven nodig maar de webshops hebben er wel baat bij, en de amazons en bol.com en coolblue's van deze wereld gaan er dus wel lekker op op die lock downsquote:Op zondag 21 november 2021 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zegt niets over het MKB.
Zitten in alle branches.
Je hebt wel een punt misschien maar dat heeft geen bal met MKB te maken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Allemaal zo vreselijk principieel. Maar als het erop aankomt en ze komen in het ziekenhuis dan laten ze alles inspuiten om maar weer beter te worden
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik zeg niet dat ik weet wat het motief is. Dat weet ik namelijk niet.quote:Op zondag 21 november 2021 16:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ja dat kan van alles zijn, wel een echte dooddoener hoor. Ik vind het best een serieuze aantijging die dus gewoon nergens op gebaseerd is eigelijk. Een soort bewijs je onschuld maar, niet echt hoe de wereld werkt / hoort te werken natuurlijk.
Ik zie zelf wel of het code zwart wordt en wat daar de gevolgen van zijn op lange termijn, wel zorgwekkend natuurlijk.
Ik zeg enkel dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat hier sprake is van opzettelijk onvoldoende ingrijpen en het daarmee tot code zwart te laten komen.
Waarom ze dat willen weet ik niet, dat heb ik ook nooit beweerd.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Naja anderzijds, met iemand die in buikligging aan de beademing ligt kan je ook vrij lastig een discussie gaan voeren.quote:Op zondag 21 november 2021 16:23 schreef mazaru het volgende:
Allemaal zo vreselijk principieel. Maar als het erop aankomt en ze komen in het ziekenhuis dan laten ze alles inspuiten om maar weer beter te worden![]()
Zonder meer. Maar er zijn ook aardig wat webwinkels door particulieren opgezet. Vallen ook onder MKB en varen ook wel bij de crisis.quote:Op zondag 21 november 2021 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
MKB heeft meer fysieke winkels, meer old school bedrijven.... Ja veel blijven nodig maar de webshops hebben er wel baat bij, en de amazons en bol.com en coolblue's van deze wereld gaan er dus wel lekker op op die lock downs![]()
Draag jij dagelijks een helm? En wat nou als er een zware tak op je hoofd valt? Ben je wel principieel dat je geholpen word toch in het ziekenhuis?quote:Op zondag 21 november 2021 16:23 schreef mazaru het volgende:
Allemaal zo vreselijk principieel. Maar als het erop aankomt en ze komen in het ziekenhuis dan laten ze alles inspuiten om maar weer beter te worden"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
voornamelijk spul wat zn effectiviteit bewezen heeft. niet een spuit dat nog maar net op de markt is, en als je dat wel accepteert moet je daarvoor tekenen en krijg je een zak(je) geld.quote:Op zondag 21 november 2021 16:23 schreef mazaru het volgende:
Allemaal zo vreselijk principieel. Maar als het erop aankomt en ze komen in het ziekenhuis dan laten ze alles inspuiten om maar weer beter te wordenPlaats hier uw advertentie![]()
Juist heel makkelijk. Het is niet alsof ie je tegen kan spreken.quote:Op zondag 21 november 2021 16:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja anderzijds, met iemand die in buikligging aan de beademing ligt kan je ook vrij lastig een discussie gaan voeren.![]()
Wie is er vreselijk principieel? Vanwaar deze opmerking?quote:Op zondag 21 november 2021 16:23 schreef mazaru het volgende:
Allemaal zo vreselijk principieel. Maar als het erop aankomt en ze komen in het ziekenhuis dan laten ze alles inspuiten om maar weer beter te worden
Forum Opties Forumhop: Hop naar: