Ja klopt, maar dat doen we niet. Omdat alinea tweequote:Op zondag 21 november 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eens dat Nederland het nog niet heeft, maar Nederland kan er (voor zover ik weet) al wel op inschrijven als ze willen.
Opzich wel een grap. Het is schier onmogelijk om gegevens te delen tussen Nederlandse ziekenhuizen zonder 3 keer naar het oosten te bidden en 4x om je as te draaien, maar dit zou goed gaan
Hier zie je gewoon overduidelijk het verschil tussen iemand die zich door data en feiten laat leiden (Koopmans) en iemand die zich puur door emotie laat leiden, Kuiken dus.quote:Op zondag 21 november 2021 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer te bedenken welk woord ik zou gebruiken. Ik denk niet lef, meer in de richting van narcisme, paniek of wensdenken (Kuiken wil al een tijdje een lockdown). Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze een lockdown fijn vindt, maar wel dat ze 't fijner lijkt te vinden dan een aantal alternatieven.
Koopmans is viroloog, die moet zich niet met gedrag en impact op dagelijks leven bemoeien. Dat is ver buiten haar expertisequote:Op zondag 21 november 2021 14:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier zie je gewoon overduidelijk het verschil tussen iemand die zich door data en feiten laat leiden (Koopmans) en iemand die zich puur door emotie laat leiden, Kuiken dus.
Ik heb hier gister ook al iets over geroepen, maar het eruit slopen van de tijdelijkheid verbaast me enigszins. Hiermee zet je namelijk de bijl in het vrij verkeer van personen (en daarmee het fundament van de EU), aangezien je daar voorwaarden aan gaat verbinden in de vorm van gezondheidschecks.quote:Op zondag 21 november 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een beter bewijs dat we ons (binnen de wet) moeten verzetten tegen 2G is er wat mij betreft niet.
Uiteraard is lef eigenlijk niet het goede woord. Ik zat eigenlijk nog flabbergasted te wezen dat iemand gehinderd zonder jaren aan opleiding en ervaring zo gemakkelijk zo'n Koopmans volledig tegenspreekt.quote:Op zondag 21 november 2021 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer te bedenken welk woord ik zou gebruiken. Ik denk niet lef, meer in de richting van narcisme, paniek of wensdenken (Kuiken wil al een tijdje een lockdown). Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze een lockdown fijn vindt, maar wel dat ze 't fijner lijkt te vinden dan een aantal alternatieven.
Kuiken zou net een Fok!ker kunnen zijnquote:Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard is lef eigenlijk niet het goede woord. Ik zat eigenlijk nog flabbergasted te wezen dat iemand gehinderd zonder jaren aan opleiding en ervaring zo gemakkelijk zo'n Koopmans volledig tegenspreekt.
Daarmee niet gezegd dat compliance nogal een probleem lijkt en Koopmans dus in dat opzicht wel gelijk kan hebben, maar dat gelijk hebben niet voldoende is als niet voldoende mensen meedoen.
O ja, zekers!quote:Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuiken zou net een Fok!ker kunnen zijn
Viva forumquote:Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuiken zou net een Fok!ker kunnen zijn
Schengen zal gewoon uitgebreid worden. Je mag zonder paspoort in- en uitreizen mits je voldoet aan A, B en C. Dan is er ineens weer vrij verkeer van personenquote:Op zondag 21 november 2021 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb hier gister ook al iets over geroepen, maar het eruit slopen van de tijdelijkheid verbaast me enigszins. Hiermee zet je namelijk de bijl in het vrij verkeer van personen (en daarmee het fundament van de EU), aangezien je daar voorwaarden aan gaat verbinden in de vorm van gezondheidschecks.
Zodra de pandemie wereldwijd onder controle is, is er geen enkele noodzaak meer voor dit systeem en is het ook niet meer proportioneel.
Fijn! Heb je lang moeten wachten op de uitslag?quote:Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Overigens was dochter wederom negatief. Ontspringen we de dans toch nog een keer
Ze schetst hier puur en alleen een feitelijke beschrijving van de huidige situatie gevolgd door een als-dan scenario, prima op zijn plek wat mij betreft.quote:Op zondag 21 november 2021 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Koopmans is viroloog, die moet zich niet met gedrag en impact op dagelijks leven bemoeien. Dat is ver buiten haar expertise
Fijnquote:Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Overigens was dochter wederom negatief. Ontspringen we de dans toch nog een keer
Toch is het doodeng dat je permanent gezondheidschecks wil inbouwen zonder noodzaak. Daar zou best meer ophef over mogen zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Schengen zal gewoon uitgebreid worden. Je mag zonder paspoort in- en uitreizen mits je voldoet aan A, B en C. Dan is er ineens weer vrij verkeer van personen
Ik heb in deze veel meer problemen met het middel, testbewijzen of vaccinatiebewijzen kun je wat van vinden. Maar juist zo’n QR-code kun je heel makkelijk veel meer instoppen. ‘Ach waar doe je moeilijk over, terreur zijn we toch alllemaal tegen. Het is er toch al, het is maar een kleine stap’.quote:Op zondag 21 november 2021 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb hier gister ook al iets over geroepen, maar het eruit slopen van de tijdelijkheid verbaast me enigszins. Hiermee zet je namelijk de bijl in het vrij verkeer van personen (en daarmee het fundament van de EU), aangezien je daar voorwaarden aan gaat verbinden in de vorm van gezondheidschecks.
Zodra de pandemie wereldwijd onder controle is, is er geen enkele noodzaak meer voor dit systeem en is het ook niet meer proportioneel.
Kuiken heeft beleidswetenschapen gedaan en zit als beroepspoliticus al 15 jaar in de kamer. Laten we nou niet gaan doen alsof dat haar expertise is.quote:Op zondag 21 november 2021 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Koopmans is viroloog, die moet zich niet met gedrag en impact op dagelijks leven bemoeien. Dat is ver buiten haar expertise
Sterk immuunsysteem!quote:Op zondag 21 november 2021 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Boosterprik met Pfizer is hetzelfde als de eerste en tweede vaccinatie. Bij Moderna wordt voor de boosterprik de helft gegeven. Bij twijfel gewoon even bellen met de GGDquote:Op zondag 21 november 2021 13:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Mijn vader heeft in mei erg corona gehad, net geen ziekenhuisopname.
Hij is 72 en heeft toen begin juni 1 prik gehad.
Nu wil hij van de week een tweede prik halen zeg maar die dan als booster zou dienen.
Als dat überhaupt al kan is het slimmer om dat te doen of die booster af te wachten? Of is er geen verschil tussen die prikken?
Nouja, laten we eerlijk zijn. Het is niet alsof de Europese Unie een goedwerkende democratie is op dit moment. Er kunnen lidstaten vaccinatieplichten invoeren, lidstaten kunnen parlementariërs uitsluiten van hun functie omdat ze niet gevaccineerd willen worden, burgers van de EU mogen op basis van een vrijwillige keuze in lockdown geplaatst worden (Oostenrijk met hun lockdown voor ongevaccineerden) en ga zo maar door.quote:Op zondag 21 november 2021 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch is het doodeng dat je permanent gezondheidschecks wil inbouwen zonder noodzaak. Daar zou best meer ophef over mogen zijn.
In Scandinavië heb je die piratenpartijen die bovenop privacy zitten, misschien dat daar tegenstand van komt. Maar als Duitsland en Frankrijk dit steunen dan kunnen we het verder vergeten.
Compliance kun je m.i. niet zo maar plat noemen in een als-dan scenario zonder rekening te houden met de sociaal maatschappelijke factoren die daarin meespelen.quote:Op zondag 21 november 2021 14:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze schetst hier puur en alleen een feitelijke beschrijving van de huidige situatie gevolgd door een als-dan scenario, prima op zijn plek wat mij betreft.
Kuiken is puur het Attje voor de sfeer wmb. Kutsfeer, dat dan weer welquote:Op zondag 21 november 2021 14:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Kuiken heeft beleidswetenschapen gedaan en zit als beroepspoliticus al 15 jaar in de kamer. Laten we nou niet gaan doen alsof dat haar expertise is.
Ik vrees er ook voor en omdat het aantal besmettingen nog steeds niet terug loopt is het waarschijnlijk straks ook geen kwestie van een korte piek die moeilijk op te vangen is maar van een lange, slecht beheersbare situatie.quote:Op zondag 21 november 2021 14:30 schreef capricia het volgende:
Ik zie oprecht niet in hoe de ziekenhuizen en voornamelijk de ICs dit gaan bolwerken zonder echt alles af te schalen en alle operatiekamers etc te gaan gebruiken voor de IC's. En dan nog gaat het drama zijn.
Als ik de IC opnames bekijk. En dan bedenkt dat dit de besmettingen zijn van 12 dagen geleden. Dan moet de grote influx nog gewoon komen.
En het piept en het kraakt nu al.
Ja ik zie ook niet hoe dat met de huidige aanvliegroute gaat lukkenquote:Op zondag 21 november 2021 14:30 schreef capricia het volgende:
Ik zie oprecht niet in hoe de ziekenhuizen en voornamelijk de ICs dit gaan bolwerken zonder echt alles af te schalen en alle operatiekamers etc te gaan gebruiken voor de IC's. En dan nog gaat het drama zijn.
Als ik de IC opnames bekijk. En dan bedenkt dat dit de besmettingen zijn van 12 dagen geleden. Dan moet de grote influx nog gewoon komen.
En het piept en het kraakt nu al.
als iedereen alleen maar iets mag zeggen over zijn expert gebied dan is de wereld wel heel stil en social media uitgestorven.quote:Op zondag 21 november 2021 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Beleidswetenschappen is het nieuwe virologie, komt aardig overeen met wat Marino initieel deedquote:Op zondag 21 november 2021 14:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Kuiken heeft beleidswetenschapen gedaan en zit als beroepspoliticus al 15 jaar in de kamer. Laten we nou niet gaan doen alsof dat haar expertise is.
Uhmmm, sarcastisch dit, of ben je serieus?quote:Op zondag 21 november 2021 14:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als iedereen alleen maar iets mag zeggen over zijn expert gebied dan is de wereld wel heel stil en social media uitgestorven.
wat klopt er niet aan wat ik schrijf?quote:Op zondag 21 november 2021 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhmmm, sarcastisch dit, of ben je serieus?
12 dagen geleden hadden we 10 a 12K besmettingen. Dat leidt tot 35 IC opnamen nu per dag.quote:Op zondag 21 november 2021 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik zie ook niet hoe dat met de huidige aanvliegroute gaat lukken
Die moeten vol in crisisstand, iedereen alleen noodzakelijke taken laten doen en volop inzetten, met extra uren etc etc
Precies dit. Het lijkt er op dat beleidsmakers per se een code zwart willen. Anders kan ik het niet verklaren.quote:Op zondag 21 november 2021 14:42 schreef capricia het volgende:
[..]
12 dagen geleden hadden we 10 a 12K besmettingen. Dat leidt tot 35 IC opnamen nu per dag.
Nu hebben we 22+K besmettingen. Over 12 dagen dus 70 nieuwe IC opnamen per dag. Plus alle doden.
Wat een faal.
De oorverdovende stilte vanuit het kabinet vind ik ook stuitend. Komt op mij over als een klein kind die z'n vingers in de oren steekt en heel hard lalalalalalala roept.quote:Op zondag 21 november 2021 14:42 schreef capricia het volgende:
[..]
12 dagen geleden hadden we 10 a 12K besmettingen. Dat leidt tot 35 IC opnamen nu per dag.
Nu hebben we 22+K besmettingen. Over 12 dagen dus 70 nieuwe IC opnamen per dag. Plus alle doden.
Wat een faal.
Natuurlijk willen ze geen code zwart. Dat past net zo goed in het hokje BNW als dat Bill Gates microchips in de vaccins stopt.quote:Op zondag 21 november 2021 14:44 schreef Galvez het volgende:
[..]
Precies dit. Het lijkt er op dat beleidsmakers per se een code zwart willen. Anders kan ik het niet verklaren.
Rutte gaf afgelopen week aan misschien wel teveel maatregelen genomen te hebben.![]()
Zoveel onkunde is onwaarschijnlijk, dus zal het wel moedwillig zijn.
Bruls: De komende week wordt cruciaal, anders komt er een lockdown voor de hele winterquote:Op zondag 21 november 2021 14:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kan me goed voorstellen dat dat ingrediënten zijn voor een giftige cocktail als de bevolking het gedrag niet aanpast n.a.v. nieuwe maatregelen en de politiek denkt dat we maar oneindig strenge maatregelen kunnen blijven invoeren. [ afbeelding ]
Van de 8.000 besmettingen van 3 weken geleden, gaan er nu tussen de 30 en 40 per dag dood.quote:Op zondag 21 november 2021 14:44 schreef Galvez het volgende:
[..]
Precies dit. Het lijkt er op dat beleidsmakers per se een code zwart willen. Anders kan ik het niet verklaren.
Rutte gaf afgelopen week aan misschien wel teveel maatregelen genomen te hebben.![]()
Zoveel onkunde is onwaarschijnlijk, dus zal het wel moedwillig zijn.
8000 besmettingen leiden tot 30 tot 40 overlijdens? Dat vind ik vrij fors, weet je dat zeker?quote:Op zondag 21 november 2021 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Van de 8.000 besmettingen van 3 weken geleden, gaan er nu tussen de 30 en 40 per dag dood.
Van de 22K plus besmettingen gisteren, over over 3 weken dus 100 doden per dag.
En we blijven maar gewoon doorstijgen.
Ongelooflijk.
Volgens mij zat het bij de 8k zo rond de 20-25 per dagquote:Op zondag 21 november 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
8000 besmettingen leiden tot 30 tot 40 overlijdens? Dat vind ik vrij fors, weet je dat zeker?
8000 besmettingen leiden (gemiddeld genomen) tot 120 ziekenhuisopnames (1,5%). Er is geen 25 tot 33% kans om te overlijden als je in het ziekenhuis terecht komt.
Heel veel mensen mogen prima wat zeggen. Echter maakt het wel wat uit waar je dat dan zegt, en in welke hoedanigheid/rolquote:Op zondag 21 november 2021 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat klopt er niet aan wat ik schrijf?
Heel heel heel veel mensen mogen dan uberhaupt niks meer zeggen.
Voordat er vaccinaties waren? Die dynamiek is wel heel erg veranderd, want ouderen lijken wel in het ziekenhuis te komen maar (in de meeste gevallen) niet dusdanig ernstig ziek te worden dat ze op de IC terecht zouden moeten komen.quote:Op zondag 21 november 2021 14:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij zat het bij de 8k zo rond de 20-25 per dag
Het ging toch over 3 weken geleden?quote:Op zondag 21 november 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voordat er vaccinaties waren? Die dynamiek is wel heel erg veranderd, want ouderen lijken wel in het ziekenhuis te komen maar (in de meeste gevallen) niet dusdanig ernstig ziek te worden dat ze op de IC terecht zouden moeten komen.
Ik doe maar een gooi.quote:Op zondag 21 november 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
8000 besmettingen leiden tot 30 tot 40 overlijdens? Dat vind ik vrij fors, weet je dat zeker?
8000 besmettingen leiden (gemiddeld genomen) tot 120 ziekenhuisopnames (1,5%). Er is geen 25 tot 33% kans om te overlijden als je in het ziekenhuis terecht komt.
We zijn als Nederlanders ontzettend eigenwijs en passen ons gedrag niet aan. Ik ben er van overtuigd als de maatregelen beter nageleefd zouden worden dat het beheersbaar zou blijven. Maar na anderhalf jaar weet je dat nu wel en moet je dus structureel harder ingrijpen. Lastige voor het kabinet is, dat er pas draagvlak onder de meerderheid van de bevolking ontstaat op het moment dat het mis dreigt te gaan. Dus je moet bereid zijn een bak weerstand te overwinnen, inclusief de tweede kamer die een hele hoop boter op het hoofd heeft.quote:Op zondag 21 november 2021 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Van de 8.000 besmettingen van 3 weken geleden, gaan er nu tussen de 30 en 40 per dag dood.
Van de 22K plus besmettingen gisteren, over over 3 weken dus 100 doden per dag.
En we blijven maar gewoon doorstijgen.
Ongelooflijk.
Zo'n 85% heeft inmiddels een prik gehad, denk eerder dat het daardoor komt dat mensen weinig meer voelen voor maatregelen die hen treft. Het moet ook een keer klaar zijn en deels had het waarschijnlijk allemaal voorkomen kunnen worden als we eerder waren begonnen met boosteren. Niet door restricties op te leggen aan niet essentiële winkels of black Fridayquote:Op zondag 21 november 2021 14:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bruls: De komende week wordt cruciaal, anders komt er een lockdown voor de hele winter
Bevolking: Ik heb er individueel zo weinig invloed op, die lockdown komt er toch wel. Dan ga ik nu nog maar even mijn Black Friday inkopen doen en nog even bij mn broer en zus langs.
Cijfers: Dalen niet
Bruls: * Surprise Pikachu *
Dat begrijp ik, maar de meesten zullen in elk geval in een zorginstelling overlijden. Ziekenhuis, verzorgingstehuis, revalidatiekliniek etc.quote:Op zondag 21 november 2021 14:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik doe maar een gooi.
Er vanuit gaande dat ze ongeveer 3 weken geleden besmet zijn.
Als die tijd korter geleden is, bijv 2 weken, dan leiden de 10.000 besmettingen die we toen hadden tot 30 a 40 geregistreerde corona doden. Want dat zijn wel de aantallen de afgelopen dagen. Gisteren 55, de dag ervoor 34, daarvoor 44 overlijdens.
Overigens overlijden niet alleen mensen met een ziekenhuisopname aan corona. Ook buiten de ziekenhuizen gaan ze dood.
Is overal hetzelfde in Europa, harder ingrijpenquote:Op zondag 21 november 2021 14:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We zijn als Nederlanders ontzettend eigenwijs en passen ons gedrag niet aan. Ik ben er van overtuigd als de maatregelen beter nageleefd zouden worden dat het beheersbaar zou blijven. Maar na anderhalf jaar weet je dat nu wel en moet je dus structureel harder ingrijpen. Lastige voor het kabinet is, dat er pas draagvlak onder de meerderheid van de bevolking ontstaat op het moment dat het mis dreigt te gaan. Dus je moet bereid zijn een bak weerstand te overwinnen, inclusief de tweede kamer die een hele hoop boter op het hoofd heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |