Ik denk dat werkelijk niemand verrast is, maar het is goed onderhoud voor het gebrek aan vertrouwen dat de overheid verdient door in beginsel altijd te spreken over tijdelijk. De privacy waarborgen staan ook al deels op de schop, dus het wordt alleen maar leuker. Ik probeer QR locaties links te laten liggen, zo lang het nog kan.quote:Op zondag 21 november 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
En:
quote:
“We kijken naar verversing van de regels”, zei een woordvoerder van de Europese Commissie eerder deze week al. De website Euractiv tekende van een anonieme bron op dat de Commissie de lidstaten gaat voorstellen om het certificaat een jaar na de laatste vaccinatie te laten vervallen. Misschien wordt onder Griekse druk die periode korter: naar alle waarschijnlijkheid zullen de Europese lidstaten daar op een top half december over gaan beslissen.
Is maar tijdelijk, tvp 2036.quote:Op zondag 21 november 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
Hadden we deze al gezien?
[..]
Dat houdt dus in dat de CoronaCheck app ook een blijvertje is, aangezien dat de manier is waarop Nederlanders hun (internationale) QR code krijgen.
En:
[..]
Ik gok dat de nationale QR gaat sneuvelen ten faveure van de internationale QR. Dus dat je straks met je internationale QR ook naar een restaurant, café etc moet.quote:Op zondag 21 november 2021 13:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat werkelijk niemand verrast is, maar het is goed onderhoud voor het gebrek aan vertrouwen dat de overheid verdient door in beginsel altijd te spreken over tijdelijk. De privacy waarborgen staan ook al deels op de schop, dus het wordt alleen maar leuker. Ik probeer QR locaties links te laten liggen, zo lang het nog kan.
Een beter bewijs dat we ons (binnen de wet) moeten verzetten tegen 2G is er wat mij betreft niet.quote:Op zondag 21 november 2021 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niets zo permanent als tijdelijk, walgelijk.
Weet jij hoe dat technisch in het werk gaat? Ik dacht dat men met periodiek geimporteerde blacklists wilde werken in de scanner app. Dan wordt niet per se bijgehouden waar of wie de code gebruikt, maar kan deze toch tijdelijk rood worden. Ik heb nu corona en m'n code is prachtig groen, dus het is nog niet zo verquote:Op zondag 21 november 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
Ik gok dat de nationale QR gaat sneuvelen ten faveure van de internationale QR. Dus dat je straks met je internationale QR ook naar een restaurant, café etc moet.
Dat voldoet aan de eis van de Europese Commissie én lost het probleem op waar vorige week een motie over is aangenomen, om individuele QR codes in te kunnen trekken.
Die zijn ook lekker bereikbaar nu.quote:Op zondag 21 november 2021 13:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dit soort vragen stel ik ook altijd op een forum. Typische vraag voor de GGD of de huisarts zou ik zeggen.
De Nederlandse en internationale werken nogal anders, dus het hangt er vanaf.quote:Op zondag 21 november 2021 13:56 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Weet jij hoe dat technisch in het werk gaat? Ik dacht dat men met periodiek geimporteerde blacklists wilde werken in de scanner app. Dan wordt niet per se bijgehouden waar of wie de code gebruikt, maar kan deze toch tijdelijk rood worden. Ik heb nu corona en m'n code is prachtig groen, dus het is nog niet zo ver
Digitaal medisch paspoort eigenlijk dus.quote:Op zondag 21 november 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Nederlandse en internationale werken nogal anders, dus het hangt er vanaf.
Als je 't over de Nederlandse hebt gaat het er eigenlijk alleen om of de QR code 'ondertekend' is door de juiste partij en leesbaar is. De QR zelf wordt niet geverifieerd. Effectief is 't zo dat als je een QR code hebt die geldig is, want anders wordt ie in de app al 'ongeldig' gemaakt.
De (controle) van de internationale werkt anders, aangezien dat eigenlijk meer een vaccinatiebewijs is dan de Nederlandse. Daar staat in wanneer je gevaccineerd bent en met welk vaccin, en op basis van die informatie kan iemand besluiten je wel of geen toegang te geven.
De Nederlandse wordt gebruikt als toegangsbewijs, waar de internationale een vaccinatiebewijs is.
Jouw code gaat ook niet rood worden, dat is op dit moment technisch niet mogelijk in de app
Nou, je (corona) vaccinatiestatus is momenteel maar een detail. Als je dit zou koppelen aan het schaamhaar-dossier dat tzt door Rouvout zou worden ingevoerd, dan zit je in de buurt.quote:Op zondag 21 november 2021 14:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Digitaal medisch paspoort eigenlijk dus.
Dat is denk ik wel de samenvatting ja. Het Nederlandse EPD is er niet door gekomen, wat ons op dit moment heel erg geholpen had kunnen hebben. Dus krijg je eigenlijk een Europees EPD.quote:Op zondag 21 november 2021 14:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Digitaal medisch paspoort eigenlijk dus.
Het kan al hč, maar het is nu niet verplicht: https://ec.europa.eu/heal(...)er_healthservices_enquote:Op zondag 21 november 2021 14:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nou, je (corona) vaccinatiestatus is momenteel maar een detail. Als je dit zou koppelen aan het schaamhaar-dossier dat tzt door Rouvout zou worden ingevoerd, dan zit je in de buurt.
Goh hadden die wappies weer gelijk. Het houdt ook maar niet op hčquote:Op zondag 21 november 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
Hadden we deze al gezien?
[..]
Dat houdt dus in dat de CoronaCheck app ook een blijvertje is, aangezien dat de manier is waarop Nederlanders hun (internationale) QR code krijgen.
En:
[..]
Avondklokje invoerenquote:Op zondag 21 november 2021 12:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Alsof mensen zich daar nog aan gaan houden.
Gevolg: Naleving wordt minder, want je zit toch de hele winter in lockdown. Dan kun je beter de komende week het er nog even van nemen.quote:
Laat maar komen die lockdownquote:Op zondag 21 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Atje Kuiken: ''We koersen regelrecht af op een lockdown''
Toch mooi dat zo'n vent meent het beter te moeten weten dan het RIVM. Het blijft gewoon stijgen, dat is zíjn model.quote:
Nederland heeft hiervan nog niets geďmplementeerd nu. Dus kan nog niet.quote:Op zondag 21 november 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het kan al hč, maar het is nu niet verplicht: https://ec.europa.eu/heal(...)er_healthservices_en
Daarmee kun je recepten en patiëntgegevens tussen landen delen.
Geen slechte ontwikkeling overigens, dat maakt ziekenhuiszorg in een ander land veel efficiënter, makkelijker en veiliger. Tegelijkertijd is er een flink risico op function creep, die data is een ongelooflijke goudmijn voor overheden en verzekeraars e.d.
Ik vind dat toch wel lef hebben, om zo tegenover een expert als Koopmans, die net zegt dat als er betere compliance is we zonder lockdown de winter door zouden kunnen komen, Kuiken keihard zegt: nee, de maatregeln zij niet goed genoeg, we stevenen op een lockdown af.quote:Op zondag 21 november 2021 14:11 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Atje Kuiken: ''We koersen regelrecht af op een lockdown''
Ditmaal overigens door een vrij domme motie die aangenomen isquote:Op zondag 21 november 2021 14:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goh hadden die wappies weer gelijk. Het houdt ook maar niet op hč
Eens dat Nederland het nog niet heeft, maar Nederland kan er (voor zover ik weet) al wel op inschrijven als ze willen.quote:Op zondag 21 november 2021 14:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Nederland heeft hiervan nog niets geďmplementeerd nu. Dus kan nog niet.
Hell, zelfs binnenlands is het nog een onmogelijke shit.
Eens met je tweede alinea. Data moet je absurd scherp op zijn, proactief ipv reactief, want dan ben je te laat
Denk dat ze beiden gelijk hebben, gek genoeg. En beide buiten hun spreekgebied blaten, dat ookquote:Op zondag 21 november 2021 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel lef hebben, om zo tegenover een expert als Koopmans, die net zegt dat als er betere compliance is we zonder lockdown de winter door zouden kunnen komen, Kuiken keihard zegt: nee, de maatregeln zij niet goed genoeg, we stevenen op een lockdown af.
Ik probeer te bedenken welk woord ik zou gebruiken. Ik denk niet lef, meer in de richting van narcisme, paniek of wensdenken (Kuiken wil al een tijdje een lockdown). Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat ze een lockdown fijn vindt, maar wel dat ze 't fijner lijkt te vinden dan een aantal alternatieven.quote:Op zondag 21 november 2021 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel lef hebben, om zo tegenover een expert als Koopmans, die net zegt dat als er betere compliance is we zonder lockdown de winter door zouden kunnen komen, Kuiken keihard zegt: nee, de maatregeln zij niet goed genoeg, we stevenen op een lockdown af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |