abonnement Unibet Coolblue
pi_202275887
Hoi allemaal,

Ik zit sinds afgelopen woensdag thuis vanwege een positieve test. Ik liet me testen omdat bij kindlief er een besmetting in de klas was en wij beiden verkouden werden. Resultaat: kind negatief en ik positief.

Gaat eigenlijk wel aardig met mij, ik ben wat neus verkouden, hoest een beetje (minimaal), heb wat hoofdpijn, afwisselend warm en koud maar geen koorts (gisteren wat verhoging) en een beetje moe.

Volgens de GGD ben ik sinds afgelopen maandag besmettelijk, geen idee wanneer ik besmet ben en door wie trouwens. Ik zit nu op de 7e dag na besmettelijkheid en op de 4e dag na de positieve test.

Ik ben benieuwd hoe het verloop bij anderen gaat of ging. Niet dat ik er wat aan heb of dat je er wat van kunt zeggen maar gewoon nieuwsgierig 🧐 😜 bedankt alvast!
pi_202275899
Ik heb er niks ban gemerkt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202276024
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb er niks ban gemerkt
Das mooi!
pi_202276037
Voor zover ik weet heb ik het nog niet gehad, ik test me wel regelmatig. Dat is wel handig, anders mis ik mijn kans op een qr code straks.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  zondag 21 november 2021 @ 12:52:17 #5
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_202276260
Vorig jaar gehad. Veel klachten daardoor. Veel hoofdpijn en vermoeidheid. En longklachten.

Traplopen was een ramp (en is dat nu nog wel).
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_202276439
quote:
4s.gif Op zondag 21 november 2021 12:52 schreef aloa het volgende:
Vorig jaar gehad. Veel klachten daardoor. Veel hoofdpijn en vermoeidheid. En longklachten.

Traplopen was een ramp (en is dat nu nog wel).
Bah, vervelend dat je daar nog steeds zo’n last van hebt. Sterkte ermee en hopelijk lost ook dat ook snel op!
pi_202276475
Heb het gehad, het was een aardige griep maar verder niks aan overgehouden, geen d00m scenario's wat je dagelijks in de media hoort.
pi_202276621
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 13:06 schreef mrevil1337 het volgende:
Heb het gehad, het was een aardige griep maar verder niks aan overgehouden, geen d00m scenario's wat je dagelijks in de media hoort.
Nee, hier vooralsnog ook niet. Dank voor je reactie.
pi_202276715
Afgelopen augustus gehad 2 maanden na de tweede prik.
Ongeveer een week hoesten, verkouden, moe en geen geur maar al bij al mee gevallen.
Had er voor corona niet voor thuis gebleven in iedergeval.
Geloof oprecht dat het vaccin geholpen heeft voor een mild verloop.
pi_202276824
Niet gevaccineerd.

Ik sinds vrijdag positief getest. Eerste nacht koorts en slecht geslapen. Koorts is nu weg, alleen last van spierpijn, vooral rug, en nog beetje misselijk.

Heb het idee dat het morgen over is.

Valt erg mee tot nu toe.
  User die overal opduikt 2022 zondag 21 november 2021 @ 13:42:31 #11
186611 Haags
pi_202277042
In februari gehad. Voelde als een dag met wat lichte hooikoorts klachten.

Stelde niet zoveel voor.
Zonder wrijving geen glans
pi_202277260
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 13:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Afgelopen augustus gehad 2 maanden na de tweede prik.
Ongeveer een week hoesten, verkouden, moe en geen geur maar al bij al mee gevallen.
Had er voor corona niet voor thuis gebleven in iedergeval.
Geloof oprecht dat het vaccin geholpen heeft voor een mild verloop.
Ik snap wat je bedoelt, ik zou hier ook niet voor zijn thuis gebleven voor corona, fijn dat het mild is verlopen.
pi_202277275
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 13:30 schreef bellamy13 het volgende:
Niet gevaccineerd.

Ik sinds vrijdag positief getest. Eerste nacht koorts en slecht geslapen. Koorts is nu weg, alleen last van spierpijn, vooral rug, en nog beetje misselijk.

Heb het idee dat het morgen over is.

Valt erg mee tot nu toe.
Hopelijk blijft dan zo, beterschap!
pi_202277279
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 13:42 schreef Haags het volgende:
In februari gehad. Voelde als een dag met wat lichte hooikoorts klachten.

Stelde niet zoveel voor.
👍🏼
pi_202277755
In april gehad (niet gevaccineerd). Voelde raar rondom m’n longen, maar heb niet gehoest ofzo. 1-2 dagen koorts. Hoefde niet op bed te liggen ofzo. Na 3-4 dagen verdween m’n reuk, kwam na een week terug.
pi_202277962
Net gehad (Niet gevaccineerd), begon met verhoging en hoofdpijn, 2 daagjes beetje brakjes gevoeld, af en toe een hoestbui. Dat was het.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202279115
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:29 schreef Honeymooner het volgende:
In april gehad (niet gevaccineerd). Voelde raar rondom m’n longen, maar heb niet gehoest ofzo. 1-2 dagen koorts. Hoefde niet op bed te liggen ofzo. Na 3-4 dagen verdween m’n reuk, kwam na een week terug.
Bij mij voelt het soms raar op mijn borstkas, snap de k ik wel wat je bedoelt maar is lastig uit te leggen.
pi_202279121
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 14:41 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Net gehad (Niet gevaccineerd), begon met verhoging en hoofdpijn, 2 daagjes beetje brakjes gevoeld, af en toe een hoestbui. Dat was het.
Fijn dat dat het alleen was👍🏼
pi_202280915
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 15:35 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Bij mij voelt het soms raar op mijn borstkas, snap de k ik wel wat je bedoelt maar is lastig uit te leggen.
Ja, dit ook wel herkenbaar, vooral als je diep inademde. Deed geen pijn, maar beetje raar gevoel.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202281792
Geen idee. Ik wist pas dat ik dit flutvirusje had gehad toen de huisarts een bloedtest liet uitvoeren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_202286970
De eerste 6 dagen elke avond rond de 39 graden koorts, spierpijn, koude rillingen, hoesten, geen eetlust, duizelig en heel zwak gevoel. De 7e dag 40 graden koorts, kortademig, extreme hoestbuien, overgeven, zo zwak dat ik bijna niet eens kon douchen. Vanaf dag 10 begon het weer op te knappen en na 14 dagen was ik zo goed als beter met nog wel wat restklachten zoals moeheid en kortademigheid.
  maandag 22 november 2021 @ 00:04:46 #22
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_202287091
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 23:46 schreef windmolentje het volgende:
De eerste 6 dagen elke avond rond de 39 graden koorts, spierpijn, koude rillingen, hoesten, geen eetlust, duizelig en heel zwak gevoel. De 7e dag 40 graden koorts, kortademig, extreme hoestbuien, overgeven, zo zwak dat ik bijna niet eens kon douchen. Vanaf dag 10 begon het weer op te knappen en na 14 dagen was ik zo goed als beter met nog wel wat restklachten zoals moeheid en kortademigheid.
Oh, dat klinkt wel heftig zeg.
Ik ben volledig gevaccineerd (Pfizer) en voelde mij vorige week zaterdag niet lekker, coronaklachten. Ik heb een thuistest gedaan en die was negatief. Een paar dagen later was ik benauwd, kortademig en merkte vermindering van reuk en smaak, nog maar een thuistest dus. Deze was positief en ik heb gelijk een afspraak gemaakt bij de teststraat. Ik zou nu ongeveer niet meer besmettelijk moeten zijn, maar ik ben nog niet beter, ik ben nog wat benauwd en mis nog reuk en smaak, daarnaast voelt het alsof iemand hier de hele dag zit te roken, eigenaardig en erg vervelend. Mijn lief is inmiddels ook ziek, hij heeft milde griepklachten en heeft wel reuk en smaak. Wat niet helpt is dat mijn moeder vorig jaar hieraan is overleden.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  maandag 22 november 2021 @ 09:01:54 #23
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202288453
Ik heb het gehad voordat de vaccins beschikbaar waren. Ik heb een paar dagen wat koorts en spierpijn gehad. Daarna nog bijna een week ellendig/erg moe gevoeld. De week erop kwam mijn conditie snel terug maar in al toch bijna 2 weken bezig geweest.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202288470
3 dagen lichte hoofdpijn en beetje spierpijn. Mijn toenmalige vriendin had er flink meer last van. Dagen lang met hoge koorts en ellende gelegen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202288506
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb er niks ban gemerkt
pi_202289414
Gevaccineerd, man ook. Geen idee hoe man besmet is geraakt.

Mijn man flink ziek, koorts en hoesten en moe.
Ik een paar dagen later positief (beiden in quarantaine, maar achteraf had man beter in isolatie kunnen gaan. Hij wilde wel, ik vond het zielig...)

Aantal dagen vanaf de middag koorts gehad.
Mijn neus zit al 5 dagen potdicht, zo erg heb ik dat nog nooit gehad. Ik probeer matig om te gaan met neusspray, ik ruik sinds drie dagen niks meer en ik weet niet of neusspray dat erger gaat maken of langer gaat laten duren :+ Sinds gister geen koorts meer. Hoesten hoef ik bíjna niet.

Man is weer aan het thuiswerk, hoest nog veel en is erg moe. Ik ga morgen weer aan het thuiswerken.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 22 november 2021 @ 11:13:29 #27
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_202289811
Weet iemand hoe het zit hoe lang een GGD-test positief blijft geven? Ik heb net een zelftest gedaan én ben volgens het streepje hartstikke positief en kan morgenmiddag bij de GGD terecht. Heb ik dan niet het risico dat mijn immuunsysteem de boel al heeft opgeruimd en ik dus geen gratis QR code kan scoren? :P
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_202289886
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 11:13 schreef JeOma het volgende:
Weet iemand hoe het zit hoe lang een GGD-test positief blijft geven? Ik heb net een zelftest gedaan én ben volgens het streepje hartstikke positief en kan morgenmiddag bij de GGD terecht. Heb ik dan niet het risico dat mijn immuunsysteem de boel al heeft opgeruimd en ik dus geen gratis QR code kan scoren? :P
PCR is gevoeliger, dus komt wel goed.
Je moet twee strepen hebben hè :+ alleen een streep bij C is negatief.

(schoonfam heb ik dit echt 3x moeten uitleggen, die hadden een testkit zonder gebruiksaanwijzing. Dat de C voor controle staat en niet voor corona. Ze dachten dat de test van hun dochter niet geldig was, want maar 1 streep bij de c....)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 22 november 2021 @ 12:19:19 #29
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_202290596
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 11:19 schreef Syrena het volgende:

[..]
PCR is gevoeliger, dus komt wel goed.
Je moet twee strepen hebben hè :+ alleen een streep bij C is negatief.

(schoonfam heb ik dit echt 3x moeten uitleggen, die hadden een testkit zonder gebruiksaanwijzing. Dat de C voor controle staat en niet voor corona. Ze dachten dat de test van hun dochter niet geldig was, want maar 1 streep bij de c....)
Haha, thanks. Ja, ik heb ondertussen al een stuk of 5 thuistestjes gedaan, dus ik weet hoe het werkt. Dat T-streepje is bij mij zó dikgedrukt dat de C-streep bijna wegvalt. Zo'n "Eh ja, deze test werkt wel maar JE HEBT HEEL ERG CORONA!" :P
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 22 november 2021 @ 12:37:26 #30
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_202290791
Interessant om alle ervaringen te lezen trouwens. Ik heb een dubbele ervaring, mijn vriendin ligt nu in bed. Voor haar begon het vorige week woensdag, aan het begin gewoon een futloos gevoel, sinds gisteren zijn haar longen het probleem: krijgt weinig zuurstof binnen en moet niet teveel praten om anders buiten adem te raken. Vandaag (=dag 5) voor het eerst de hele dag in bed. Zelfs een glas water drinken is veel gevraagd.

Ik heb sinds vandaag (ook) een positieve thuistest, voelt voor mij als een vervelende verkoudheid. Af en toe hoesten (wat slijm), beetje hoofdpijn, knetterwarm 's nachts, slecht slapen. Maar ik ben gewoon aan het werk en ik voel me alsof ik rustig kan gaan hardlopen. Maar goed, misschien verandert dit nog, eergisteren had ik nog een negatieve thuistest.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  roze maandag 22 november 2021 @ 12:38:37 #31
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202290797
Heb mij alleen laten testen toen omdat mijn vriend het had (en ik dus ook). Ik heb twee dagen een snotneus gehad en dat was het wel. Was laatst verkouden en daar voelde ik mij zieker door. :') Mijn vriend had wel meer symptomen (geen smaak enz).
Your beauty never ever scared me.
pi_202319708
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 00:04 schreef doeka het volgende:

[..]
Oh, dat klinkt wel heftig zeg.
Ik ben volledig gevaccineerd (Pfizer) en voelde mij vorige week zaterdag niet lekker, coronaklachten. Ik heb een thuistest gedaan en die was negatief. Een paar dagen later was ik benauwd, kortademig en merkte vermindering van reuk en smaak, nog maar een thuistest dus. Deze was positief en ik heb gelijk een afspraak gemaakt bij de teststraat. Ik zou nu ongeveer niet meer besmettelijk moeten zijn, maar ik ben nog niet beter, ik ben nog wat benauwd en mis nog reuk en smaak, daarnaast voelt het alsof iemand hier de hele dag zit te roken, eigenaardig en erg vervelend. Mijn lief is inmiddels ook ziek, hij heeft milde griepklachten en heeft wel reuk en smaak. Wat niet helpt is dat mijn moeder vorig jaar hieraan is overleden.
Hoi, hoe gaat het nu met jullie? Vreselijk dat je moeder verleden jaar is overleden, gecondoleerd nog.
pi_202319733
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:37 schreef JeOma het volgende:
Interessant om alle ervaringen te lezen trouwens. Ik heb een dubbele ervaring, mijn vriendin ligt nu in bed. Voor haar begon het vorige week woensdag, aan het begin gewoon een futloos gevoel, sinds gisteren zijn haar longen het probleem: krijgt weinig zuurstof binnen en moet niet teveel praten om anders buiten adem te raken. Vandaag (=dag 5) voor het eerst de hele dag in bed. Zelfs een glas water drinken is veel gevraagd.

Ik heb sinds vandaag (ook) een positieve thuistest, voelt voor mij als een vervelende verkoudheid. Af en toe hoesten (wat slijm), beetje hoofdpijn, knetterwarm 's nachts, slecht slapen. Maar ik ben gewoon aan het werk en ik voel me alsof ik rustig kan gaan hardlopen. Maar goed, misschien verandert dit nog, eergisteren had ik nog een negatieve thuistest.
Hoe is het nu met je vriendin? En met jou? Ga je je nog laten testen? Gewoon even benieuwd hoor.
pi_202319834
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 12:20 schreef proud_mami het volgende:
Hoi allemaal,

Ik zit sinds afgelopen woensdag thuis vanwege een positieve test. Ik liet me testen omdat bij kindlief er een besmetting in de klas was en wij beiden verkouden werden. Resultaat: kind negatief en ik positief.

Gaat eigenlijk wel aardig met mij, ik ben wat neus verkouden, hoest een beetje (minimaal), heb wat hoofdpijn, afwisselend warm en koud maar geen koorts (gisteren wat verhoging) en een beetje moe.

Volgens de GGD ben ik sinds afgelopen maandag besmettelijk, geen idee wanneer ik besmet ben en door wie trouwens. Ik zit nu op de 7e dag na besmettelijkheid en op de 4e dag na de positieve test.

Ik ben benieuwd hoe het verloop bij anderen gaat of ging. Niet dat ik er wat aan heb of dat je er wat van kunt zeggen maar gewoon nieuwsgierig 🧐 😜 bedankt alvast!
Begon op een vrijdag een beetje te hoesten. Op dinsdag hoofdpijn en aardig moe. Vanaf woensdag in bed. Zelfgetest gedaan en positief.Tot de dinsdag daarna elke dag een beetje slechter, meer vermoeid, meer koorts. Vanaf daarna ging het elke dag stukken beter, koorts was weg. Dus in totaal ongeveer 2 weken ziek waarvan een week met koorts. Daarna nog een herstelperiode met wat kortademigheid en vermoeidheid die elke dag minder erg werden. Het enige dat nog sterk aanwezig is, is dat ik bijna niks ruik. Eerst echt helemaal niks, maar ik proef wel dingen. Maar ook dat is aan het herstellen.
pi_202320172
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 15:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Begon op een vrijdag een beetje te hoesten. Op dinsdag hoofdpijn en aardig moe. Vanaf woensdag in bed. Zelfgetest gedaan en positief.Tot de dinsdag daarna elke dag een beetje slechter, meer vermoeid, meer koorts. Vanaf daarna ging het elke dag stukken beter, koorts was weg. Dus in totaal ongeveer 2 weken ziek waarvan een week met koorts. Daarna nog een herstelperiode met wat kortademigheid en vermoeidheid die elke dag minder erg werden. Het enige dat nog sterk aanwezig is, is dat ik bijna niks ruik. Eerst echt helemaal niks, maar ik proef wel dingen. Maar ook dat is aan het herstellen.
Fijn dat het inmiddels beter gaat. Niets ruiken en proeven bij mij niet aan de orde geweest gelukkig, niet proeven lijkt me echt niet fijn.

Hier nog verkouden en moe en kortademig na inspanning voor de rest gaat het wel goed.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:42:01 #36
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_202320789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 15:28 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Hoi, hoe gaat het nu met jullie? Vreselijk dat je moeder verleden jaar is overleden, gecondoleerd nog.
Dank je wel, lief! Wij gaan wel aardig hoor, ik heb nog steeds last van mijn neus en de rook die er natuurlijk niet is. Mijn lief ruikt inmiddels bijna niets meer, zelfs geen tijgerbalsem. :)
We hoesten niet en hebben geen koorts, wel zijn we allebei nog moe.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_202321261
Corona ontwijkt mij denk ik. Vriendin was 3 weken lang ziek, ik zorgde voor haar gedurende die periode en zelfs 4x een test gedaan, elke keer negatief.

Nadat we gebeld werden door de ggd, kreeg ik de opmerking ''Het is wel vreemd dat u niet ziek wordt''. Hoezo is dat vreemd dan?

Misschien heb ik het wel aan het begin gekregen maar had ik 0 klachten. Geen idee in iedere geval.

Mijn vader (62 - ongevaccineerd) was ongeveer 4 dagen ziek zonder complicaties, daarna weer 100%. Mijn moeder 1 week ziek, zonder complicaties, hetzelfde voor mijn broertje en mijn zusje.

Ik vraag me af genetica ook een rol speelt in geïnfecteerd raken of niet? Aangezien sommige mensen er echt hard door geraakt worden en anderen het zeer licht of niet eens merken.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202321896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:21 schreef Bredemug het volgende:
Corona ontwijkt mij denk ik. Vriendin was 3 weken lang ziek, ik zorgde voor haar gedurende die periode en zelfs 4x een test gedaan, elke keer negatief.

Nadat we gebeld werden door de ggd, kreeg ik de opmerking ''Het is wel vreemd dat u niet ziek wordt''. Hoezo is dat vreemd dan?

Misschien heb ik het wel aan het begin gekregen maar had ik 0 klachten. Geen idee in iedere geval.

Mijn vader (62 - ongevaccineerd) was ongeveer 4 dagen ziek zonder complicaties, daarna weer 100%. Mijn moeder 1 week ziek, zonder complicaties, hetzelfde voor mijn broertje en mijn zusje.

Ik vraag me af genetica ook een rol speelt in geïnfecteerd raken of niet? Aangezien sommige mensen er echt hard door geraakt worden en anderen het zeer licht of niet eens merken.
Hier indien dito hoor, manlief en kind allebei tot 3 x toe negatief. Maar we hebben hier wel afstand gehouden en goed ontsmet. Maar hoor het wel vaker hoor, sommige gezinsleden wel besmet en andere weer niet. Klinkt wel of je vriendin het wel aardig te pakken had of viel dat relatief gezien nog wel mee?

Idd goede vraag mbt genetica.
pi_202322323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 18:09 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Hier indien dito hoor, manlief en kind allebei tot 3 x toe negatief. Maar we hebben hier wel afstand gehouden en goed ontsmet. Maar hoor het wel vaker hoor, sommige gezinsleden wel besmet en andere weer niet. Klinkt wel of je vriendin het wel aardig te pakken had of viel dat relatief gezien nog wel mee?

Idd goede vraag mbt genetica.
Mijn vriendin had het inderdaad zwaarder te verduren dan mijn eigen familie, het begon bij haar met koorts, een lopende neus en ontzettend veel hoesten, echt véél hoesten. Ze had gelukkig nog wel haar geur en smaak, ze beschreef het zelf in iedere geval als een zware griep.

Ze is al wel weer 100% goed , dus gelukkig geen complicaties.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202322831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 18:37 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Mijn vriendin had het inderdaad zwaarder te verduren dan mijn eigen familie, het begon bij haar met koorts, een lopende neus en ontzettend veel hoesten, echt véél hoesten. Ze had gelukkig nog wel haar geur en smaak, ze beschreef het zelf in iedere geval als een zware griep.

Ze is al wel weer 100% goed , dus gelukkig geen complicaties.
Fijn dat ze weer oké is 👍🏼
pi_202323050
nu zo'n 2 maanden geleden positief getest en t viel mee. Een paar dagen hoofdpijn, moe en flink aan de schijterij. Aansluitend aan die paar dagen werd ik erg verkouden, daar heb ik nog t meeste last van gehad.
pi_202323693
5 dagen flink ziek geweest. Hoofdpijn, afwisselende koorts. Continu hoesten en longklachten. Kortademig, soms buiten adem door paar meter lopen. Geen geur/smaak. Groene snot.

Ik had zo weinig energie en voelde me zo ellendig dat ik niet eens tv kon kijken laat staan gamen of hobbyen. Ik was 3 dagen bezig met focussen op overleven. Dat was in het begin van de pandemie.

Pas na een maand kon ik weer goed ruiken en voelde ik mij weer fit genoeg om te gaan sporten.
Ik had destijds wel overgewicht dus misschien waren de klachten daarom erg
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202324149
Ik heb het ook ervaren als griep. Hoofdpijn, weinig energie, geen geur en smaak en keelpijn.

Inmiddels al ruim 6 maanden geleden, maar smaak en geur zijn helaas nog steeds niet volledig hersteld.
pi_202324362
Geen idee ik heb me namelijk nog nooit laten testen, zal ik ook nooit doen, ben namelijk gevaccineerd , ik
heb ook geen zin om ongevaccineerden te beschermen.
pi_202325749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:16 schreef Newsworld het volgende:
Geen idee ik heb me namelijk nog nooit laten testen, zal ik ook nooit doen, ben namelijk gevaccineerd , ik
heb ook geen zin om ongevaccineerden te beschermen.
Ik kan het mij voorstellen dat je geen maatregelen wilt nemen om ongevaccineerden te beschermen en dat je van nu ontstane situatie stevig baalt en boos bent op mensen die zich niet laten vaccineren. Echter door besmettingen te voorkomen zorg je er ook voor dat de zorg niet nog verder overbelast raakt of dat mensen bij wie de vaccinatie minder goed werkt, zoals ouderen en mensen met bepaalde aandoeningen, ziek worden.
  donderdag 25 november 2021 @ 18:19:39 #46
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_202337048
10november ziek geworden. Een huis tuin en keuken griepje, was ziek maar het was niet speciaal. Heeft een week geduurd. Voelde mij afgelopen weekend wel weer boven Jan dacht ik... Dus beter gemeld. Maar de eerste 3 dagen 6 uur gewerkt. En vanmorgen weer ziekgemeld, energie is echt op... Het is nu een week na de laatste ziekte symptomen. Dus denk dat het nog een staartje is, hoop niet dat het longcovid word.
Vind het heel gek om zo energieloos te zijn, en dat het gewoon niet wil. Ken ik echt niet dit gevoel. Voelt heel beangstigend
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 25 november 2021 @ 18:30:09 #47
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_202337209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:19 schreef hierissieweer het volgende:
10november ziek geworden. Een huis tuin en keuken griepje, was ziek maar het was niet speciaal. Heeft een week geduurd. Voelde mij afgelopen weekend wel weer boven Jan dacht ik... Dus beter gemeld. Maar de eerste 3 dagen 6 uur gewerkt. En vanmorgen weer ziekgemeld, energie is echt op... Het is nu een week na de laatste ziekte symptomen. Dus denk dat het nog een staartje is, hoop niet dat het longcovid word.
Vind het heel gek om zo energieloos te zijn, en dat het gewoon niet wil. Ken ik echt niet dit gevoel. Voelt heel beangstigend
Oh my! Wat een eng verhaal. Ik ben ongeveer anderhalve week ziek geweest en ben vandaag week begonnen. Ik voel mij aardig en heb vandaag een contract getekend voor een nieuwe baan, morgen ga ik mijn baan opzeggen. Ik vind het zeker na jouw verhaal best eng. Sterkte en beterschap.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  donderdag 25 november 2021 @ 20:07:30 #48
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_202339409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:30 schreef doeka het volgende:

[..]
Oh my! Wat een eng verhaal. Ik ben ongeveer anderhalve week ziek geweest en ben vandaag week begonnen. Ik voel mij aardig en heb vandaag een contract getekend voor een nieuwe baan, morgen ga ik mijn baan opzeggen. Ik vind het zeker na jouw verhaal best eng. Sterkte en beterschap.
Spannend ja, begrijp ik. Hoe is het met je energie?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 25 november 2021 @ 20:10:01 #49
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_202339480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:07 schreef hierissieweer het volgende:

[..]
Spannend ja, begrijp ik. Hoe is het met je energie?
Het gaat goed met de energie, het is mij vandaag goed bevallen, dank je.

[ Bericht 30% gewijzigd door doeka op 25-11-2021 20:50:22 ]
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:17:08 #50
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_202349165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 15:31 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Hoe is het nu met je vriendin? En met jou? Ga je je nog laten testen? Gewoon even benieuwd hoor.
Zeker, we zijn officieel allebei GGD positief. En het gaat echt ruk. We zijn allebei al dágen heel kortademig (hele dag in bed, eten/drinken kost alle energie die je hebt). Het begint nu wel een beetje zorgelijk te worden, het voelt of je hier wel iets langdurigers aan over houdt op deze manier. Maar ja, de huisarts kan niet veel doen zegt 'ie.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:33:54 #51
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_202350142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:17 schreef JeOma het volgende:

[..]
Zeker, we zijn officieel allebei GGD positief. En het gaat echt ruk. We zijn allebei al dágen heel kortademig (hele dag in bed, eten/drinken kost alle energie die je hebt). Het begint nu wel een beetje zorgelijk te worden, het voelt of je hier wel iets langdurigers aan over houdt op deze manier. Maar ja, de huisarts kan niet veel doen zegt 'ie.
Dat klinkt ontzettend heftig, waren jullie allebei gevaccineerd? Beterschap!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:34:28 #52
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_202350148
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:17 schreef JeOma het volgende:

[..]
Zeker, we zijn officieel allebei GGD positief. En het gaat echt ruk. We zijn allebei al dágen heel kortademig (hele dag in bed, eten/drinken kost alle energie die je hebt). Het begint nu wel een beetje zorgelijk te worden, het voelt of je hier wel iets langdurigers aan over houdt op deze manier. Maar ja, de huisarts kan niet veel doen zegt 'ie.
Er schijnt geen relatie te liggen tussen de ernst van je klachten en de naweeën, dus houdt hoop! :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_202350370
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:21 schreef Bredemug het volgende:
Corona ontwijkt mij denk ik. Vriendin was 3 weken lang ziek, ik zorgde voor haar gedurende die periode en zelfs 4x een test gedaan, elke keer negatief.

Nadat we gebeld werden door de ggd, kreeg ik de opmerking ''Het is wel vreemd dat u niet ziek wordt''. Hoezo is dat vreemd dan?

Misschien heb ik het wel aan het begin gekregen maar had ik 0 klachten. Geen idee in iedere geval.

Mijn vader (62 - ongevaccineerd) was ongeveer 4 dagen ziek zonder complicaties, daarna weer 100%. Mijn moeder 1 week ziek, zonder complicaties, hetzelfde voor mijn broertje en mijn zusje.

Ik vraag me af genetica ook een rol speelt in geïnfecteerd raken of niet? Aangezien sommige mensen er echt hard door geraakt worden en anderen het zeer licht of niet eens merken.
Men heeft er onderzoek naar gedaan onder verpleegkundigen in de UK geloof ik. Ongeveer 15% lijkt niet besmet te raken. Mogelijk door een recente besmetting met een ander coronavirus, plus combi genetic/immuunsysteem.
pi_202350395
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:17 schreef JeOma het volgende:

[..]
Zeker, we zijn officieel allebei GGD positief. En het gaat echt ruk. We zijn allebei al dágen heel kortademig (hele dag in bed, eten/drinken kost alle energie die je hebt). Het begint nu wel een beetje zorgelijk te worden, het voelt of je hier wel iets langdurigers aan over houdt op deze manier. Maar ja, de huisarts kan niet veel doen zegt 'ie.
Vervelend dat het zo ruk gaat, bah. Mijn huisarts adviseerde vitamine C en D, Zink en Quercetine.


Ik ben sinds vandaag uit isolatie want 24 uur klachtenvrij (negende dag na start klachten) en heb vanochtend boodschappen gedaan. Was daarna bekaf en beetje kortademig (maar lang niet zo erg als de afgelopen dagen).

Sterkte, hoop dat jullie snel opknappen!
pi_202351067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:17 schreef JeOma het volgende:

[..]
Zeker, we zijn officieel allebei GGD positief. En het gaat echt ruk. We zijn allebei al dágen heel kortademig (hele dag in bed, eten/drinken kost alle energie die je hebt). Het begint nu wel een beetje zorgelijk te worden, het voelt of je hier wel iets langdurigers aan over houdt op deze manier. Maar ja, de huisarts kan niet veel doen zegt 'ie.
Vervelend dat het zo ruk gaat, bah. Mijn huisarts adviseerde vitamine C en D, Zink en Quercetine.

Ik ben sinds vandaag uit isolatie want 24 uur klachtenvrij (negende dag na start klachten) en heb vanochtend boodschappen gedaan. Was daarna bekaf en beetje kortademig (maar lang niet zo erg als de afgelopen dagen).

Sterkte, hoop dat jullie snel opknappen!
pi_202368473
Nog kutter dan de eerste

@Evenstar
  zaterdag 27 november 2021 @ 20:33:25 #57
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202369070
Geen ene reet van gemerkt. Het is dat het bij bloedonderzoek naar voren kwam en de huisarts mij vertelde dat ik vol antistoffen zit, anders had ik het niet geweten. De (vermoedelijk overbodige) vaccinatie een paar maanden later ook niets van gemerkt. Toch maar gehaald, zodat ik een papiertje en groen vinkje heb.
Gevaccineerd.
pi_202369500
In juli ziek geweest, verhoging gehad, 37,9. Spierpijn 5 dagen lang en mijn geur/smaak kwijt geweest. Maar dat was na anderhalve maand weer terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door mir1986 op 27-11-2021 21:09:55 ]
pi_202369533
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:56 schreef mir1986 het volgende:
In juli ziek geweest, verhoging gehad, 37,9. Spierpijn 5 dagen lang en mijn geur/smaak kwijt geweest. Maar dat was was na anderhalve maand weer terug.
Toen was je een tijdje van fok, geloof ik? Of was dat een andere maand. Dat we je misten.. O+
Definitely not CIA
pi_202369755
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Toen was je een tijdje van fok, geloof ik? Of was dat een andere maand. Dat we je misten.. O+
Ik was geband in COR, was nog wel in BNW ;)
pi_202369788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:09 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ik was geband in COR, was nog wel in BNW ;) En was er ook een tijdje klaar mee, en natuurlijk vakantie, etc. ;)
pi_202373935
Ik heb het nu. Met het draaien van mijn ogen constante pijn. Slap gevoel, lichte hoest en verkoudheid. Heb het vermoeden dat ik al wat immuniteit heb opgebouwd en het daarom niet zo heftig is. Maar hoor van mensen die gevaccineerd zijn het zowel als niet heftig als wel heftig ervaren. Dus weet nou niet of het gunstig zou geweest zijn als ik gevaccineerd zou zijn. Ik heb het liefst natuurlijke immuniteit.

Verder wat koortsig en je voelt inderdaad je longen.
pi_202388406
Ik nu dag 6 koorts en alles pijn, geen reuk + smaak. Hoop dat het hierbij blijft... maar echt beter voel ik het nog niet worden.
Facts don't care about your feelings
pi_202388695
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik nu dag 6 koorts en alles pijn, geen reuk + smaak. Hoop dat het hierbij blijft... maar echt beter voel ik het nog niet worden.
Sterkte. 6 dagen koorts is wel veel.

Ik hoorde van een huisarts dat voor veel mensen het omslagpunt bij de dag 7-8 ligt.

Had zelf 2 dagen koorts en was 5 dagen misselijk. Nu weer bijna hersteld (dag 9).
pi_202388743
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:23 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Sterkte. 6 dagen koorts is wel veel.

Ik hoorde van een huisarts dat voor veel mensen het omslagpunt bij de dag 7-8 ligt.

Had zelf 2 dagen koorts en was 5 dagen misselijk. Nu weer bijna hersteld (dag 9).
Eerste 4 dagen echte koorts, nu de laatste paar dagen wel minder en eigenlijk alleen nog beetje in de avond dat je iets warmer voelt. Misschien verhoging, maar ik noem het nog steeds koorts vanwege de gevoelige huid en spierpijn enzo dat wel blijft.

Hoop dat 7-8 klopt... we gaan het zien.
Facts don't care about your feelings
pi_202388860
Maart vorig jaar besmet geraakt. Diagnose werd gesteld op basis van symptomen ivm. gebrek aan testcapaciteit.

Eerst een week flink verkouden, toen 2 dagen heftige griepklachten maar ook schijterij gehad. Snel van hersteld.

Niet zozeer het ziekteverloop was voor mij relevant, want snel voorbij, maar de psychologische impact: toen ik wist dat ik het al had en niet ernstig ziek was, drong het meteen tot me door dat ik er niet meer bang voor hoefde te zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door capricia op 29-11-2021 21:15:37 ]
pi_202394882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:16 schreef Newsworld het volgende:
Geen idee ik heb me namelijk nog nooit laten testen, zal ik ook nooit doen, ben namelijk gevaccineerd , ik
heb ook geen zin om ongevaccineerden te beschermen.
Zo denk ik er ook over maar ik heb ouders in de 70+ leeftijd en er zijn nog wel andere mensen in mijn omgeving die ondanks dat ze gevaccineerd zijn minder weerstand hebben ik wil voor hun best een wattenstaafje in mijn neus laten duwen voor wat zekerheid. Ik ben dan ook vandaag positief getest en heb nergens last van.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202395403
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:35 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Maart vorig jaar besmet geraakt. Diagnose werd gesteld op basis van symptomen ivm. gebrek aan testcapaciteit.

Eerst een week flink verkouden, toen 2 dagen heftige griepklachten maar ook schijterij gehad. Snel van hersteld.

Niet zozeer het ziekteverloop was voor mij relevant, want snel voorbij, maar de psychologische impact: toen ik wist dat ik het al had en niet ernstig ziek was, drong het meteen tot me door dat ik er niet meer bang voor hoefde te zijn.
Ik bevind me in de luxepositie van begin af aan niet vatbaar meer te zijn geweest voor de angst terwijl bij een groot deel van het makke schapenvolk om me heen de totale collectieve angstpsychose duidelijk zichtbaar was.
Narcisme is wel een dingetje bij je volgens mij.
pi_202397571
Klinkt bekent allemaal wat ik hier lees. Hier nu dag 10, flink ziek geweest. Vooral koorts en hoofd, buik en spierpijn. In mindere mate verkoudheidsklachten. Maar nu nog steeds vermoeidheid en kortademigheid. Soms raar gevoel in hoofd, moeilijk uit te leggen.

Partner ook positief nu dag 6 en wel verkoudheidsklachten. Allebei trouwens het Jansenvaccin, die doet het blijkbaar niet meer..

Kinderen gevaccineerd en 2x negafief getest.
Voorheen Post ID 101472
pi_202397669
Beterschap aan iedereen die ziek is. :*
ROBODEMONS..................|:(
pi_202400346
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 19:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Narcisme is wel een dingetje bij je volgens mij.
Bullshit. Het is volslagen logisch om niet meer bang te zijn voor iets dat je reeds hebt overwonnen.
pi_202401211
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 21:02 schreef Estate2 het volgende:
Klinkt bekent allemaal wat ik hier lees. Hier nu dag 10, flink ziek geweest. Vooral koorts en hoofd, buik en spierpijn. In mindere mate verkoudheidsklachten. Maar nu nog steeds vermoeidheid en kortademigheid. Soms raar gevoel in hoofd, moeilijk uit te leggen.

Partner ook positief nu dag 6 en wel verkoudheidsklachten. Allebei trouwens het Jansenvaccin, die doet het blijkbaar niet meer..

Kinderen gevaccineerd en 2x negafief getest.
Hoe oud zijn jullie?
Facts don't care about your feelings
pi_202402026
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Hoe oud zijn jullie?
Allebei 45 jaar
Voorheen Post ID 101472
pi_202523963
Naadje vooral de nasleep is echt 'stom'.

• maart 2021 Sterk vermoeden dat ik COVID had. (testen deed je eigenlijk nog niet...) 10 dagen koorts, hoofdpijn tot gek worden aan toe. Kortademig: "maar" 4 dagen.
• Eerste vaccinatie: 3 dagen ziek met koorts, hoofdpijn, spierpijn (lichaam). Versterkt mijn vermoeden van de eerste (mogelijke) COVID.
• Tweede vaccinatie: 7 dagen lamme arm, verder prima!
• COVID test 4 weken terug: ik had weer de herkenbare hoofdpijn, 3 (!) dagen na besmetting. 4 weken koorts/verhoging, hoesten met gekneusde ribben, brandende huid (??) en botten, hoofdpijn. Fiks kortademig: "maar" 10 dagen. Rare was, ik was op dag 3 al kortademig. Owja, de aansluitende voorhoofdholteontsteking was ook wel gezellig, vooral met hoesten.
*O*

Nu? scala van feestjes: moe, slecht slapen, hoofdpijn, hyperventileren óf vergeten te ademen, en dan zo'n huilhijgerige inhaal om bij te komen :') , hartkloppingen, en cognitief is ook een dingetje; 3 dingen op een boodschappenlijstje, en zeker 20 keer moeten checken.

Ook 45. Vriendlief was gelukkig maar 3 dagen snotterig.

Ik denk dat ik juist corona NIET kan ontwijken. Ik ben echt heel voorzichtig geweest, maar misschien ben ik er gevoelig voor. (Overigens laatste keer griep was iets van 10 jaar terug ofzo, zelden hoofdpijn tenzij koorts/ziek etc, geen onderliggende kwalen, behalve hypermobiel, haha.)

[ Bericht 2% gewijzigd door jack4ya op 08-12-2021 12:41:52 ]
pi_202524091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 10:03 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Allebei 45 jaar
Oke, ik ben na 10 dagen hersteld. Reuk + smaak nog op 50% en af en toe hoesten maar that's it. Nu genieten van m'n welverdiende QR code >:)
Facts don't care about your feelings
pi_202524115
In februari gehad. Aantal dagen ziek geweest; hoesten, keelpijn, koorts en kortademig. Daarna nul smaak, bloedirritant, wat is cola dan eigenlijk een goor drankje. Wel dikke jonko geklapt met m'n bruur die het ook had (ik zat bij hem in quarantaine om mijn vrouw te sparen). Uiteraard proefden we niets, dus mijn hemel wat waren we knetter. _O- Leuke week gehad eigenlijk wel.
Moeheid en smaakverlies hebben nog ongeveer een weekje aangehouden, maar daarna nergens meer last van. :)
pi_202525130
Ik heb het 2 weken terug gehad. Begon met keelpijn en daarna smaak en reuk weg. Komt wel weer zo goed als terug. Verder weinig last van gehad. Was al wel volledig gevaccineerd.
pi_202532637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:33 schreef jack4ya het volgende:
Naadje vooral de nasleep is echt 'stom'.

• maart 2021 Sterk vermoeden dat ik COVID had. (testen deed je eigenlijk nog niet...) 10 dagen koorts, hoofdpijn tot gek worden aan toe. Kortademig: "maar" 4 dagen.
• Eerste vaccinatie: 3 dagen ziek met koorts, hoofdpijn, spierpijn (lichaam). Versterkt mijn vermoeden van de eerste (mogelijke) COVID.
• Tweede vaccinatie: 7 dagen lamme arm, verder prima!
• COVID test 4 weken terug: ik had weer de herkenbare hoofdpijn, 3 (!) dagen na besmetting. 4 weken koorts/verhoging, hoesten met gekneusde ribben, brandende huid (??) en botten, hoofdpijn. Fiks kortademig: "maar" 10 dagen. Rare was, ik was op dag 3 al kortademig. Owja, de aansluitende voorhoofdholteontsteking was ook wel gezellig, vooral met hoesten.
*O*

Nu? scala van feestjes: moe, slecht slapen, hoofdpijn, hyperventileren óf vergeten te ademen, en dan zo'n huilhijgerige inhaal om bij te komen :') , hartkloppingen, en cognitief is ook een dingetje; 3 dingen op een boodschappenlijstje, en zeker 20 keer moeten checken.

Ook 45. Vriendlief was gelukkig maar 3 dagen snotterig.

Ik denk dat ik juist corona NIET kan ontwijken. Ik ben echt heel voorzichtig geweest, maar misschien ben ik er gevoelig voor. (Overigens laatste keer griep was iets van 10 jaar terug ofzo, zelden hoofdpijn tenzij koorts/ziek etc, geen onderliggende kwalen, behalve hypermobiel, haha.)
Ik neem aan maart 2020? In 2021 testte je echt wel bij symptomen namelijk :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202535533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:59 schreef CR7 het volgende:
Ik heb het 2 weken terug gehad. Begon met keelpijn en daarna smaak en reuk weg. Komt wel weer zo goed als terug. Verder weinig last van gehad. Was al wel volledig gevaccineerd.
Kan je nagaan dat je de dans ontsprongen hebt om het erger te krijgen juist dóór die prikjes. :)
pi_202536023
quote:
14s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:50 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Kan je nagaan dat je de dans ontsprongen hebt om het erger te krijgen juist dóór die prikjes. :)
Weet je helemaal niet. Dat het vaccin werkt voor extreme gevallen bij ouderen die erdoor niet in het ziekenhuis komen klopt, dat kun je aan de cijfers zien, maar je weet niet of een 30 jarige door het vaccin bijvoorbeeld 5 dagen koorts heeft ipv 2 dagen koorts. Ik ben een week ziek geweest zonder vaccin, zou dit de helft zijn geweest met vaccin? Lastig te zeggen.... bovendien heb je ook nog de kans om ziek te worden van het vaccin, dat zou je dan eigenlijk weer moeten aftrekken van je winst die je daarna ermee pakt.
Facts don't care about your feelings
pi_202537338
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
dat kun je aan de cijfers zien, maar je weet niet of een 30 jarige door het vaccin bijvoorbeeld 5 dagen koorts heeft ipv 2 dagen koorts. Ik ben een week ziek geweest zonder vaccin, zou dit de helft zijn geweest met vaccin? Lastig te zeggen.... bovendien heb je ook nog de kans om ziek te worden van het vaccin, dat zou je dan eigenlijk weer moeten aftrekken van je winst die je daarna ermee pakt.
Nee hoor ook fitte 30ers kunnen de lul zijn. :Y
pi_202539447
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:31 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Nee hoor ook fitte 30ers kunnen de lul zijn. :Y
Ja alles kan, maar laat mij er de statistieken dan even van zien. Dat is gewoon een uitzondering. Net zoiets als dat je geen helm op de fiets draagt omdat de kans dat je valt op je kop klein is.
Facts don't care about your feelings
pi_202539571
Hier overigens nu in een besmetting. Maandag wat hoesten, positieve zelftest (in de ochtend had ik nog een negatieve :D ), dinsdag werd het wat heftiger qua hoesten en snot en moeheid, woensdag was echt jammer; zodra ik opstond hoofdpijn, misselijk, doodmoe na 3 stappen en nog steeds hoesten en snot.

Nu is het al minder, wel nog hoesten en een beetje snotterig, ook wel wat moe maar niet meer zo heftig als gister. Hopelijk dinsdag weer vrij *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 9 december 2021 @ 19:06:22 #84
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_202542160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:31 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Nee hoor ook fitte 30ers kunnen de lul zijn. :Y
Vriend van mij, 29jaar, super strak lijf, 4x in de week naar de sportschool. Veganist, super gezond bezig altijd. 2x gevaccineerd. 2 weken ziek geweest, is na 6 weken niet in staat een dag te weken.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_202542741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:06 schreef hierissieweer het volgende:

[..]
Vriend van mij, 29jaar, super strak lijf, 4x in de week naar de sportschool. Veganist, super gezond bezig altijd. 2x gevaccineerd. 2 weken ziek geweest, is na 6 weken niet in staat een dag te weken.
Was hij ook opgenomen in het ziekenhuis? :o
ROBODEMONS..................|:(
pi_202550080
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:06 schreef hierissieweer het volgende:

[..]
Vriend van mij, 29jaar, super strak lijf, 4x in de week naar de sportschool. Veganist, super gezond bezig altijd. 2x gevaccineerd. 2 weken ziek geweest, is na 6 weken niet in staat een dag te weken.
Ik ken er ook een aantal. Een vent, 40, werkt nu na bijna 1,5 jaar 4 uurtjes per dag, bijna een jaar niet kunnen werken. Een andere, een meid, 29, die in maart 2020 ziek werd. Werd 's nachts wakker omdat ze nauwelijks adem kon halen, maar is nooit opgenomen. Die heeft vooral hartklachten (zitten aan een bureau met hartslag 160, 6 maanden na besmetting) en loopt nog steeds bij een cardioloog. Een derde, 30, ook besmet in maart 2020 (woonde bij die meid in huis), die had littekenweefsel op zijn longen. Alledrie redelijk sportief, gezond BMI en vooraf geen onderliggende problemen, geen van hen is opgenomen geweest.
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:42:03 #87
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_202550731
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik ken er ook een aantal. Een vent, 40, werkt nu na bijna 1,5 jaar 4 uurtjes per dag, bijna een jaar niet kunnen werken. Een andere, een meid, 29, die in maart 2020 ziek werd. Werd 's nachts wakker omdat ze nauwelijks adem kon halen, maar is nooit opgenomen. Die heeft vooral hartklachten (zitten aan een bureau met hartslag 160, 6 maanden na besmetting) en loopt nog steeds bij een cardioloog. Een derde, 30, ook besmet in maart 2020 (woonde bij die meid in huis), die had littekenweefsel op zijn longen. Alledrie redelijk sportief, gezond BMI en vooraf geen onderliggende problemen, geen van hen is opgenomen geweest.
Wat ontzettend heftig!

Ik moet zeggen dat alhoewel wij er beiden goed vanaf zijn gekomen, wij allebei wel geschrokken zijn van hoe raar en grillig dit virus is.
Ik heb lang sigarettenrook geroken, maar ook de impact gevoeld op mijn longen, zoals je vroeger wel eens in een kroeg had, dat je de volgende dag dacht, voorlopig maar even niet meer roken, of dit soort kroegen bezoeken.
Dan is het weer dagen weg en dan ineens is het er weer. Zeurende hoofdpijn, ook af en aan, moe, ook niet aanwijsbaar. Het idee dat het ineens weer terugboemerangt is naar, je weet niet precies wat er boven je hoofd hangt.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_202553891
Mijn man heeft ook nog steeds klachten. Blijft moe en dat gehoest -O-
Die was zonder vaccinaties in het ziekenhuis beland (of erger).

Over 6 maandjes dus fijn booster halen *O* (of eerder als de regels weer veranderen).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_202563009
Zit nu nog in quarantaine. Dinsdag wakker geworden met n dichte neus en hoofdpijn, moest eigenlijk naar kantoor maar probeerde of ik nog dingen rook (douchegel, deo): niet dus, op basis daarvan afgemeld en die dag n test bij de ggd gedaan. Smaak was ook weg en hoofdpijn was wel dusdanig dat ik die dag een pijnstiller heb ingenomen. Dezelfde avond/nacht uitslag dat het corona was.

Woensdag nog dichte neus, hoofdpijn als ik liep maar niks om 'n pijnstiller voor in te nemen, geen reuk en smaak.

Donderdag geen reuk/smaak. Neus was wel open maar soms n prikkelend gevoel bovenin de neus en bij druk praten of te snel de trap op oid volgt n paar keer kuchen.

Vrijdag /vandaag reuk en smaak komt alweer wat terug _O_, nog steeds af en toe n prikkelend gevoel bovenin de neus en te druk praten of inspannen levert een paar keer kuchen op.

Eind juli m'n 2e vaccinatie gehad, Pfizer en denk zeker dat daardoor m'n klachten heel mild zijn. Indien 24 uur klachtenvrij, mag ik dinsdag weer naar buiten en ik denk dat dat wel goed moet komen :Y
pi_202563503
Als ik de klachten hier zo lees is het dus gewoon een soort van flinke verkoudheid?
Zoals ik regelmatig wel heb gehad. Niks om je druk over te maken dus zolang je niet obese bent.
pindazakje
pi_202563835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 09:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik de klachten hier zo lees is het dus gewoon een soort van flinke verkoudheid?
Zoals ik regelmatig wel heb gehad. Niks om je druk over te maken dus zolang je niet obese bent.
:')
pi_202564128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 09:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik de klachten hier zo lees is het dus gewoon een soort van flinke verkoudheid?
Zoals ik regelmatig wel heb gehad. Niks om je druk over te maken dus zolang je niet obese bent.
Voor sommige mensen inderdaad wel. Voor anderen is het iets heftiger tot enorm heftig, aangezien ze geintubeerd in coma op hun buik op de IC terechtkomen, en daar in sommige gevallen weken tot zelfs maanden liggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202564229
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor sommige mensen inderdaad wel. Voor anderen is het iets heftiger tot enorm heftig, aangezien ze geintubeerd in coma op hun buik op de IC terechtkomen, en daar in sommige gevallen weken tot zelfs maanden liggen.
Net als met normale griep die ook niet bij iedereen in goede aarde valt, zoals bij ouderen en zwakkeren.
Maar hoe groot is de kans dat je in het ziekenhuis komt na oplopen van corona? Hooguit 10%?
pindazakje
pi_202564254
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Net als met normale griep die ook niet bij iedereen in goede aarde valt, zoals bij ouderen en zwakkeren.
Maar hoe groot is de kans dat je in het ziekenhuis komt na oplopen van corona? Hooguit 10%?
Ik heb de percentages zo niet bij de hand.
het feit dat de ziekenhuizen zo overvol liggen met mensen maakt toch wel duidelijk dat het niet is zoals bij een normale griep. Al was het maar omdat een 'normale griep' iets is dat al heel lang rondgaat onder mensen en waartegen veel mensen dus in meerdere of mindere mate weerstand hebben. Tegen dit gloednieuwe virus niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202564531
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 09:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Als ik de klachten hier zo lees is het dus gewoon een soort van flinke verkoudheid?
Zoals ik regelmatig wel heb gehad. Niks om je druk over te maken dus zolang je niet obese bent.
Ik loop anders al dik 1,5 jaar met long covid. Begin 40, verder was ik gezond.
Vriendin van een goede vriendin, ongevaccineerd begin 30. Ligt nu in het ziekenhuis aan de zuurstof, kan niet eens naar de WC lopen momenteel. Moest bijna naar de IC voor beademing.

Zo ken ik er nog wel meer, die of in het ziekenhuis gelegen hebben, long covid hebben, smaak/reuk aangepast is.

Je kunt Covid-19 niet vergelijken met een flinke verkoudheid, sorry alleen die vergelijking al laat zien, dat je niet begrijpt wat Covid-19 nu eigenlijk is.
Zelfs met griep is dit niet te vergelijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Net als met normale griep die ook niet bij iedereen in goede aarde valt, zoals bij ouderen en zwakkeren.
Maar hoe groot is de kans dat je in het ziekenhuis komt na oplopen van corona? Hooguit 10%?
Maar 2% of zo iets volgens de RIVM informatie. Echter met 20.000 besmettingen per dag, zijn dit er wel de nodige opnames. Daarnaast lig je ook veel langer En bij code zwart.... Tja... Als planbare zorg uitgesteld moet worden, of als er geen bed meer beschikbaar is als jij gewond bent.
pi_202569902
De jongste hier (12 jaar) sinds gisteren positief getest. Woensdag werd hij naar huis gestuurd van school ivm corona uitbraak daar, donderdag zelftest positief. Vrijdag PCR test positief. Rest van het gezin vooralsnog negatief. Zoon is 2x gevaccineerd afgelopen zomer, heeft nauwelijks klachten.
  zaterdag 11 december 2021 @ 17:55:58 #97
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202569999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Men heeft er onderzoek naar gedaan onder verpleegkundigen in de UK geloof ik. Ongeveer 15% lijkt niet besmet te raken. Mogelijk door een recente besmetting met een ander coronavirus, plus combi genetic/immuunsysteem.
Yep, geldt voor mij ook. Afgelopen 2 jaar geen dag ziek geweest, maar ik hoorde vorig jaar na bloedprikken van mijn huisarts dat ik blijkbaar al corona had opgelopen, want ik zat vol antistoffen. Was een complete verrassing. Mijn immuunsysteem werkt blijkbaar prima. ^O^
Gevaccineerd.
pi_202632839
Interessant topic. Ik lees al lange tijd mee op het forum, maar nu ik Corona heb ook maar eens een account aangemaakt.

Ondanks 2 vaccinaties, super sportief en jong toch flink beroerd geweest afgelopen week. Viel mij echt tegen. Flink hoesten, constant niezen af en toe helemaal buiten adem en echt een lamlendig gevoel de hele dag. Gelukkig na een week weer aardig aan het opknappen!
pi_203113091
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 09:03 schreef vosss het volgende:
3 dagen lichte hoofdpijn en beetje spierpijn. Mijn toenmalige vriendin had er flink meer last van. Dagen lang met hoge koorts en ellende gelegen.
Is dit waar @Brennie ?
pindazakje
pi_203113581
quote:
11s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Is dit waar @:brennie ?
Geen idee of brennie nog op FOK! zit, maar ja, zij had er behoorlijk last van destijds.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 januari 2022 @ 18:49:18 #101
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_203113827
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:32 schreef vosss het volgende:

[..]
Geen idee of brennie nog op FOK! zit, maar ja, zij had er behoorlijk last van destijds.
Spreek je haar nog ooit?
pindazakje
pi_203114023
quote:
11s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:49 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Spreek je haar nog ooit?
Ja hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 januari 2022 @ 19:07:29 #103
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_203114049
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Ja hoor.
Hoe vaak?
pindazakje
pi_203114189
quote:
11s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Hoe vaak?
Dat gaat je geen mieter aan verder, maar aangezien ik de beroerdste niet ben: zo nu en dan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 januari 2022 @ 19:54:40 #105
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_203114740
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:18 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat gaat je geen mieter aan verder, maar aangezien ik de beroerdste niet ben: zo nu en dan.
Hebben jullie ook nog ooit seks?
pindazakje
pi_203114997
quote:
89s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Hebben jullie ook nog ooit seks?
Nee. Verder nog iets? :')

Als brennie ooit weer inloggen en jouw mention ziet denkt ze wat is dat voor idioot.

Brennie alles goed met Jim? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 januari 2022 @ 20:47:10 #107
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_203115609
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee. Verder nog iets? :')

Als brennie ooit weer inloggen en jouw mention ziet denkt ze wat is dat voor idioot.

Brennie alles goed met Jim? :)
Maakt me niks uit wat Brennie van me vind ik heb toch lekker @-river- al O+
pindazakje
  zondag 9 januari 2022 @ 21:14:01 #108
338319 ZarB
Piña colada
pi_203116034
Van de week corona gehad. Een dag of 3 hoofdpijn, spierpijn en algeheel koortsig gevoel. 1 dag een zwaar verstopte neus. Hoewel die 3 dagen niet heel chill waren viel het al met al mee.

Ben gevaccineerd trouwens.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_203117982
quote:
16s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Maakt me niks uit wat Brennie van me vind ik heb toch lekker @:-river- al O+
:D
pi_203164158
Mijn wederhelft was vrijdag niet lekker, thuistestje was positief, mijne negatief. Dus ik heb hem meteen verbannen naar de slaapkamer waar hij anderhalve dag een beetje slapjes is geweest, hoestje, beetje verhoging. Voelde zich snel weer prima maar toen werd ik ziek. Sinds zaterdag ziek, grieperig; verhoging, spierpijn, loopneus, hoesten, veel slapen en een hele ongewone hoofdpijn alsof er een cilinder diagonaal door mijn hoofd is gestampt. Feestje. Gelukkig nu (woensdag? Dagen lopen beetje door elkaar) weer wat in het land der levenden. Al met al voelt het al een gewoon griepje, alleen een wat sneller herstel (hoop ik). Had veel erger kunnen zijn in ieder geval.
De isolatie is een uitdaging, boodschappen bestellen is ingewikkelder dan het lijkt, behalve bij picnic moet je aan de deur betalen (en dat lukt niet veilig), en picnic is erg druk cq. Vol. De hond is de grote verliezer hier, maar gelukkig hebben we een tuin.
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:25:10 #111
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_203164825
Ik ben in mei 2020 actief mensen op gaan zoeken die Corona hadden omdat ik de hele heisa die er niet ontstaan was overdreven vond. Het bleek moeilijker dan verwacht om besmet te werken worden maar is in juni dan toch gelukt. Ik heb 2 dagen een snotneus en verminderde eetlust gehad. Geen verhoging of andere klachten.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_203218353
Niet gevaccineerd.
Sportief, erg actief en geen overgewicht. Rook niet, drink niet!

Dag 1: Positieve zelftest en meteen vrij ziek;
Diarree, band om de borst (best eng) moeite met ademen, koortsverschijnselen, geen eetlust, geen smaak... Weinig fut, heb 45 min (half knockie) onder een warme douche gestaan. En het kostte mij superveel moeite om eruit te komen.

Dag 2: GGD test gedaan. En gek genoeg voelde ik me op dag 2 gewoon weer redelijk fit. Heb zelfs 2x 30 min gelopen naar de testlocatie (auyto is stuk en met het OV mag niet). Iets wat op dag 1 zeker niet mogelijk was geweest.

Dag 3: Uitslag GGD test (positief) en bijna geen klachten meer.

Nu zit ik op dag 5 en helemaal geen klachten meer.
Ga niet te vroeg juichen natuurlijk. Maar als dit het was. Dan mag ik zeker niet klagen. Maar 1 dag echt ziek geweest (wel veel symptomen tegelijk achter elkaar). En thats it!

Kan in ieder geval niet wachten voordat ik weer naar buiten mag. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door duo-penotti op 16-01-2022 12:37:12 ]
pi_203218729
Wat ik me nu afvroeg of eigenlijk een kennis van mij die zich moest laten testen, als jullie in de teststraat staan te wachten en er ook mensen tussen staan die zich uit voorzorg laten testen en dus helemaal geen corona hoeven te hebben zijn jullie dan niet bang dat jullie die misschien wel aansteken met corona ?
pi_203220291
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:52 schreef Sorella het volgende:
Wat ik me nu afvroeg of eigenlijk een kennis van mij die zich moest laten testen, als jullie in de teststraat staan te wachten en er ook mensen tussen staan die zich uit voorzorg laten testen en dus helemaal geen corona hoeven te hebben zijn jullie dan niet bang dat jullie die misschien wel aansteken met corona ?
Tja, als je binnenkomt weet je natuurlijk niet wie er wel corona heeft en wie niet. Dat weten de medewerkers ook niet.
Als je binnenkomt wordt er gevraagd of je een afspraak hebt of niet. Vervolgens wijst de betreffende medewerker een loket aan waar jij je kunt aanmelden. En na 3 min sta je weer buiten.

Toen ik ging testen was het super rustig.En ik woon in de randstad Dus ik denk dat het qua drukte wel meevalt. En zoals hierboven al staat aangegeven sta je echt binnen 5 min weer buiten.

Wat ik zelf wel vreemd vond. Is dat ik mij moest aanmelden bij 2 parkeerwachters (anders mag je het terein niet op). Ik moest de email van mijn afspraak laten zien. Alleen hadden beide mannen geen mondkapje op. Hoop dus echt niet dat ik ze heb besmet. Maar goed, niet mijn fout natuurlijk. :)
pi_203220400
Gevaccineerd en geboostered, maar voor mij voelt het nog minder dan een verkoudheid.

Beetje hoofdpijn gehad, volle neus soms en af en toe niezen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 00:38:30 #116
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_203264146
Ik heb nu, na besmet te zijn geweest net voor de kerstvakantie met vervelende maar niet ernstige klachten, 4 dagen later dan normaal pas mijn maandstonden.

Ik denk er zelfs over dit te gaan melden, aangezien dames over het vaccin al klagen over 1 dag later als oh zo ernstige bijwerking.

Ik heb tot vorige week corona tenen gehad.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_203264881
quote:
3s.gif Op woensdag 19 januari 2022 00:38 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb nu, na besmet te zijn geweest net voor de kerstvakantie met vervelende maar niet ernstige klachten, 4 dagen later dan normaal pas mijn maandstonden.

Ik denk er zelfs over dit te gaan melden, aangezien dames over het vaccin al klagen over 1 dag later als oh zo ernstige bijwerking.

Ik heb tot vorige week corona tenen gehad.
Nou, problemen met maandstonden is een van de symptomen van Covid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203264893
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:52 schreef Sorella het volgende:
Wat ik me nu afvroeg of eigenlijk een kennis van mij die zich moest laten testen, als jullie in de teststraat staan te wachten en er ook mensen tussen staan die zich uit voorzorg laten testen en dus helemaal geen corona hoeven te hebben zijn jullie dan niet bang dat jullie die misschien wel aansteken met corona ?
Ik dacht dat ongeveer 1 op de 10 positief test?
Dus het is altijd al zo geweest dat zo'n 90% van de aanwezigen in de teststraat geen Corona heeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 19 januari 2022 @ 10:45:05 #119
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_203266465
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, problemen met maandstonden is een van de symptomen van Covid.
Dat is niet te zien in de corona vragenlijst van het RIVM.


Wat ik dus stuitend vind. Je kan echt nergens je symptomen melden van de ziekte, maar wel van het vaccin
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Redactie Frontpage woensdag 19 januari 2022 @ 11:50:46 #120
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_203267300
Ik fiets er rustig doorheen. Niet gevaccineerd en geen moment ziek geweest. :)
Niets te klagen dus hier. _O_
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_203268030
quote:
3s.gif Op woensdag 19 januari 2022 10:45 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Dat is niet te zien in de corona vragenlijst van het RIVM.


Wat ik dus stuitend vind. Je kan echt nergens je symptomen melden van de ziekte, maar wel van het vaccin
Ja, da's beetje ongelijk.
Vriendin van me had heel veel haarverlies tijdens Covid.
Begint nu weer terug te komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203280373
Zaterdag besmet geraakt, sinds maandag dikke koorts, keelpijn, verkouden etc.
Leek vanochtend wat minder te zijn, toch niet echt ;(
pi_203280466
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 07:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik dacht dat ongeveer 1 op de 10 positief test?
Dus het is altijd al zo geweest dat zo'n 90% van de aanwezigen in de teststraat geen Corona heeft.
Het aantal positieven zit over de laatste week gemiddeld op 38,1% dus een kleine 4 op de 10 test inmiddels positief.
pi_203281084
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]
Het aantal positieven zit over de laatste week gemiddeld op 38,1% dus een kleine 4 op de 10 test inmiddels positief.
Gaat mal dus.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:18:24 #125
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203296232
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 21 januari 2022 @ 09:27:04 #126
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203296347
Oh hoe het verloopt, nou voel me piekfijn eigenlijk. Beter dan begin van de week, toen allerlei rare koorts, warm, koud...maar meer is 't niet geweest eigenlijk.

Beter dan griep soberso.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203296481
quote:
4s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:30 schreef Leonos het volgende:
Zaterdag besmet geraakt, sinds maandag dikke koorts, keelpijn, verkouden etc.
Leek vanochtend wat minder te zijn, toch niet echt ;(
Nog steeds grieperig, wel weer iets beter dan gisteren denk.
Positieve uitslag inmiddels binnen.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:10:05 #128
16305 Jappie
parttime reverend
pi_203298732
Hier in een huishouden van 3 ondanks de verschillende vaccinatiestatussen alle 3 corona.

Begonnen met zoonlief die gevaccineerd is met Jansen. (verschijnselen licht koortsig,keel en hoofdpijn).
(vandaag 7e dag geen klachten meer)

Moeders gevaccineerd met Jansen plus booster (keel en hoofdpijn licht koortsig)
Ondergetekende ongevaccineerd (hoofdpijn en licht koortsig)

:W
  vrijdag 21 januari 2022 @ 23:44:43 #129
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203309813
twitter
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_203310296
Gvd hoe krijgen jullie covid? Het lukt mij maar niet, zelfs mijn vingers afgelikt na bezoek aan de supermarkt. Besmet persoon gezoend. Dit is bullshit
  zaterdag 22 januari 2022 @ 01:09:45 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203310655
27 december voelde ik me niet zo lekker toen ik naar m'n schoonouders wandelde. Beetje rasperige keel. Ik zat naast m'n zwager op de bank maar wel afstamd gehouden van m'n schoonouders.
28 december werd ik hoestend wakker en verstopte neus, zelftest was positief. 's Middags naar teststraat, waar ik positief testte. Ik ben thuis in isolatie gegaan.
29 december kreeg ik koorts erbij en serieus keelpijn, dus trachitol en strepsils geregeld.
Op 30 december kreeg m'n zwager ook klachten. Ik had nog steeds koorts.
Op 31 december verloor ik m'n reuk en smaak. Mijn stiefdochter begon ook te blaffen en testte positief. Mijn man en zoontje hadden geen klachten, m'n man testte negatief.
Op 31 december hebben we een hele saaie dag gehad. Ik hoestte nog wel maar koorts was echt voorbij.
Op 1 januari weer saaie dag. M'n man en zoontje begonnen ook te hoesten, mijn man heeft zich laten testen en was ook positief. Dus de isolatie werd opgeheven. Mijn zoontje is 1 en heeft geen QR nodig, dus die laten we niet testen. Ik bleef hoesten.
Op 2 januari meer gehoest.
Op 3 januari werd het beter en kwam mijn reuk/smaak een beetje terug.
Op 5 januari was ik klachtenvrij, alleen nog vastzittend slijm en dat heb ik nu nog.
Op 6 januari ging m'n stiefdochter terug naar haar moeder.
Op 7 januari zijn we uit quarantaine gekomen, maar alleen voor een wandeling. We hebben contact met anderen nog bijna een week vermeden.
Resistance is futile.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 01:10:25 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203310666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:25 schreef oheng het volgende:
Gvd hoe krijgen jullie covid? Het lukt mij maar niet, zelfs mijn vingers afgelikt na bezoek aan de supermarkt. Besmet persoon gezoend. Dit is bullshit
Ik denk op m'n werk. Daar werd ook nog iemand ziek na mij.
Resistance is futile.
pi_203324715
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 01:09 schreef Seven. het volgende:
27 december voelde ik me niet zo lekker toen ik naar m'n schoonouders wandelde. Beetje rasperige keel. Ik zat naast m'n zwager op de bank maar wel afstamd gehouden van m'n schoonouders.
28 december werd ik hoestend wakker en verstopte neus, zelftest was positief. 's Middags naar teststraat, waar ik positief testte. Ik ben thuis in isolatie gegaan.
29 december kreeg ik koorts erbij en serieus keelpijn, dus trachitol en strepsils geregeld.
Op 30 december kreeg m'n zwager ook klachten. Ik had nog steeds koorts.
Op 31 december verloor ik m'n reuk en smaak. Mijn stiefdochter begon ook te blaffen en testte positief. Mijn man en zoontje hadden geen klachten, m'n man testte negatief.
Op 31 december hebben we een hele saaie dag gehad. Ik hoestte nog wel maar koorts was echt voorbij.
Op 1 januari weer saaie dag. M'n man en zoontje begonnen ook te hoesten, mijn man heeft zich laten testen en was ook positief. Dus de isolatie werd opgeheven. Mijn zoontje is 1 en heeft geen QR nodig, dus die laten we niet testen. Ik bleef hoesten.
Op 2 januari meer gehoest.
Op 3 januari werd het beter en kwam mijn reuk/smaak een beetje terug.
Op 5 januari was ik klachtenvrij, alleen nog vastzittend slijm en dat heb ik nu nog.
Op 6 januari ging m'n stiefdochter terug naar haar moeder.
Op 7 januari zijn we uit quarantaine gekomen, maar alleen voor een wandeling. We hebben contact met anderen nog bijna een week vermeden.
Voor nu te laat maar voor in de toekomst/voor anderen wellicht handig te weten;

Een registratie van een coronabesmetting is niet alleen handig voor een QR code; als je zwaardere klachten krijgt, of long-COVID of andere klachten door covid dan is een registratie van de besmetting best belangrijk...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 22 januari 2022 @ 23:21:32 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203325063
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:11 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Voor nu te laat maar voor in de toekomst/voor anderen wellicht handig te weten;

Een registratie van een coronabesmetting is niet alleen handig voor een QR code; als je zwaardere klachten krijgt, of long-COVID of andere klachten door covid dan is een registratie van de besmetting best belangrijk...
Want?
Resistance is futile.
  maandag 24 januari 2022 @ 05:41:56 #135
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_203340778
Hier flink hoofdpijn, slecht slapen en grieperig. Nu ook snotontwikkeling :p
pi_203340968
Voor zover ik weet nooit corona gehad, ook altijd negatief getest :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203342604
Meer dan een week verder, nog steeds brak/gaar. Wel weer achter de PC aan het werk!
pi_203349195
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Want?
- registratie van de besmetting uberhaupt
- registratie van de tijd van de besmetting
- bij klachten die kunnen komen door restklachten va de besmetting (ook na lange tijd) weten zorgmedewerkers dat er een besmetting geweest is dus kunnen ze sneller handelen
- voor het vaccinatieschema (zowel covid als regulier)
- voor andere medische afspraken

Dit was het lijstje dat mijn schoonzus (is huisarts) doorgaf. Zijn vast meer redenen :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 24 januari 2022 @ 21:02:30 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203351115
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 19:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]
- registratie van de besmetting uberhaupt
- registratie van de tijd van de besmetting
- bij klachten die kunnen komen door restklachten va de besmetting (ook na lange tijd) weten zorgmedewerkers dat er een besmetting geweest is dus kunnen ze sneller handelen
- voor het vaccinatieschema (zowel covid als regulier)
- voor andere medische afspraken

Dit was het lijstje dat mijn schoonzus (is huisarts) doorgaf. Zijn vast meer redenen :P
Ik snap dat een huisarts dit aanraadt maar ik ben als moeder niet overtuigd. Daar vind ik de neustest veel te invasief voor. En hij hoeft pas over 3 jaar week een vaccinatie, hij heeft verder geen medische afspraken en ik hoef geen test te doen om te weten dat mijn zoontje ook corona heeft gehad. Als hij serieuzere of aanhoudende klachten had gekregen, dan had ik 'm wel laten testen. Maar hij was er met 48 uur weer vanaf.
Resistance is futile.
  maandag 24 januari 2022 @ 21:09:52 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203351211
Wij hebben nu trouwens een corona logé. De beste vriend van m'n stiefdochter van 13 kwam mee afgelopen weekend en die deed een zelftest voor we naar oma zouden gaan. Die was dus positief.

Thuis zou hij in isolatie moeten. Hier kan hij gewoon vrij door het huis bewegen omdat wij net genezen zijn, inclusief stiefdochter. En die is vandaag naar huis gestuurd wegens teveel besmettingen in de klas.

1 hele dankbare en opgeluchte moeder, want verjaardag van een broertje kan nu wel doorgaan en ze had net een week vakantie achter de rug, omdat ze een hoop moest regelen thuis. Het scheelt dat het een leuk joch is :+ .

Hij had zondag wel klachten maar had er niks over gezegd. Dus oma belde mij of we wel hadden gedacht aan een zelftest. Maar goed dat ze daar aan gedacht heeft want zij wilde woensdag nog graag naar Portugal. Dus dat kan ook gewoon doorgaan. *O*
Resistance is futile.
pi_203369923
Vorige week donderdag kregen we een mail van de opvang waar de oudste op zit. Ze gingen in quarantaine, ivm besmettingen.
De oudste was donderdagavond tot en met zaterdag ziek, jongste was goed verkouden. Mijn vrouw en ik hadden zondag een positieve thuistest.

Afspraak gemaakt bij de GGD, voor een test. Testuitslag is binnen. Mijn vrouw en ik zijn positief. Uitslag van de kinderen zijn er nog niet. Ga er van uit dat zij ook positief zijn.

Ik zelf heb lichte klachten, moe, beetje last van m'n keel en lichte verkoudheid. Vrouw heeft nu alleen hoofdpijn.

Dus voorlopig zitten we binnen.

Beide hadden 16 januari de booster gehad.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_203379077
Afgelopen zaterdag voelde ik me al 'off', zelftest negatief. Zondagochtend een positieve zelftest nadat ik uit bed kwam, vol ongeloof dat ik het dan na al die tijd toch heb opgelopen.

22 jan: Afwisselend een koud en warm gevoel, soms een kriebel in de keel en later op de avond verhoging en keel aan het schrapen. Nog wel lekker kunnen slapen.

23 jan: Positieve zelftest, voel een beetje warm aan, beetje opgejaagd gevoel en warrig. Lekker vroeg naar bed en dan vervolgens na een paar uurtjes wakker worden omdat ik van top tot teen in de fik sta, had het gevoel tot de ochtend geslapen te hebben maar het waren maar 4 uurtjes, verder heel onrustige nacht gehad met elk uur wakker worden.

24 jan: PCR test in de ochtend, overdag vlagen van warmte en heftige hoofdpijn. Aan de andere kant voelde ik me eigenlijk niet eens zo heel vermoeid maar kon me ook nergens op focussen, dacht ff lekker te kunnen gamen. Zelfde avond nog positieve uitslag gekregen. Wel lekker kunnen doorslapen ondanks dat ik nog verhoging had.

25 jan: Voel me al een stuk beter, heb het wel nog wat kouder dan normaal, met een loopneus en ben af en toe aan het niezen. Af en toe ook kriebelhoest en later op de avond voelt het alsof er op meerdere plekken druk staat wanneer ik adem, ondanks dat ik vol in/uit kan ademen voelt het toch alsof ik tekort kom.

26 jan: Beetje zoals gisteren, dacht dat ik me fit voelde maar na een paar dingen in huis gedaan te hebben heb ik hoestbuien en ben ik uitgeput. Nu ook weer het idee dat er een soort van druk op m'n torso staat.

Volledig gevaccineerd, niet geboosterd. Waarschijnlijk speelt m'n astma ook mee hier, heb ik ook met een doodnormale verkoudheid, zal ff moeten doorbijten maar ben blij dat het niet erger aan het worden is.

[ Bericht 1% gewijzigd door DanOam op 26-01-2022 20:39:00 ]
pi_203379199
Avond voor het testen al om 9 uur na bed zo moe.Normaal tegen 11 uur pas.
Maf,ene moment vol energie,ander moment gesloopt.
Geen koorts gehad.
Maar desondanks wel blij dat ik gevaccineerd ben.Denk dat het zonder
vaccinatie heviger is.
pi_203379243
Aangestoken door mijn dochtertje trouwens.Maar waar die het opgelopen heeft?Geen idee.Gaat niet naar de opvang oid.
pi_203387580
Oudste zoon opgelopen op school, vorige week donderdag naar huis gekomen en zaterdag is hij positief getest.

Ikzelf zelftest op maandag positief, gisteren PCR laten doen en vandaag uitslag positief.
Dinsdag lichte verhoging en schrapend gevoel in mijn keel, 's nachts nauwelijks geslapen. Gisteren flink beroerd, hoofdpijn, hoesten, niezen, spierpijn, beetje kortademig. Vandaag al weer een stuk beter
Vrouw is nog negatief. Jongste zoon was voor de Kerst al positief.
Overigens 2x gevaccineerd + booster.
pi_203387624
Ik had een positieve PCR test zaterdag, niet gevaccineerd maar mogelijk wel al in 2020 besmet geweest. Had 1 dag koorts en twee dagen verhoging, verder helemaal geen klachten. Ben nu al helemaal fit en top. Zo blij dat ik die onzin vaccinatie niet heb genomen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 januari 2022 @ 12:57:17 #147
74056 crew  ToT
pi_203431802
3 daagjes wat rillerig geweest en een beetje opgefokt gevoel. Vandaag gaat het al weer beter. :)
Geen booster meer nodig in ieder geval! ^O^
pi_203440589
Vriendin 3 dagen geleden klachten gekregen. Dag erop positieve thuistest en dag later GGD test ook positief.

Ik vandaag voor het eerst ook een positieve thuistest en begin nu grieperige klachten te krijgen. Het zal morgen wel gaan doorbreken.

Gevaccineerd/nog geen booster gehad.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 1 februari 2022 @ 09:07:14 #149
74056 crew  ToT
pi_203454945
Ons zoontje van 3 heeft het nu ook, en die is er wel goed ziek van! -O- Had ik niet verwacht....
pi_203455394
voor mij was het zwakker dan de gewone koud, helaas niet voor iedereen
pi_203456237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:07 schreef ToT het volgende:
Ons zoontje van 3 heeft het nu ook, en die is er wel goed ziek van! -O- Had ik niet verwacht....
Ja, dat was niet de afspraak :7

Beterschap voor de kleine, hopelijk is het snel weer over :*
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 1 februari 2022 @ 11:01:31 #152
74056 crew  ToT
pi_203456344
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat was niet de afspraak :7

Beterschap voor de kleine, hopelijk is het snel weer over :*
_O- Hij zit al weer vrolijk rond te rennen en kattekwaad uit te halen! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 1 februari 2022 @ 11:44:27 #153
74056 crew  ToT
pi_203456978
De uitslag van mijn vrouw is ook net binnen: ook positief.
Zij heeft alleen wat kriebel in de keel, dus nog minder symptomen dan ik zelf al had.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 13:13:38 #154
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_203458276
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 05:41 schreef Printerkabel het volgende:
Hier flink hoofdpijn, slecht slapen en grieperig. Nu ook snotontwikkeling :p
Nog steeds veel snot. De rest was na twee dagen weg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 1 februari 2022 @ 13:40:31 #155
74056 crew  ToT
pi_203458586
Hebben jullie ook de hele dag door trek? M'n vrouw en ik blijven maar eten! :') En nee: we zijn niet viesdik of zo. :P
  dinsdag 1 februari 2022 @ 19:21:53 #156
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_203462414
Mijn dochtertje was vorige week jarig (6) en kreeg des avonds haar mooiste cadeau...positieve test en een snotneus. Na ruim een dag ook weer over en gisteren weer naar school. Vandaag positieve zelftest en een gruwelijk natte neus! :') En ook wat milde bronchitisklachten waar ik wel bekend mee ben. Wat hoest!

Morgen ff langs de GGD. 3 x gevaxt.
Als het hierbij blijft vind ik het dikke prima. Alleen die loopneus word ik gek van :')
pi_203477173
Hier zondag terug van wintersport, beetje hoesten in de auto. Zelftest: positief. Maandag GGD-test ook positief. Verder verkouden, alhoewel dat nu al minder wordt, de kriebel in de keel wordt ook al minder, maar verder weinig concentratie en beetje algehele malaise. Eigenlijk een gewone verkoudheid.
pi_203478101
Moest met een test er achterkomen of ik het had.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_203478181
Zere keel ,1 dag verhoging en spijker in de kop. Dat was het eigenlijk wel. En dat zonder vaccinatie's.

Een mirakel eigenlijk als ik sommigen hier moet geloven.

[ Bericht 35% gewijzigd door oliefantenoor op 04-02-2022 16:50:40 (Geheugenverlies) ]
pi_203481360
Vanmorgen helaas positief getest.
Voel me enorm lamlendig en een beetje hoofdpijn. Maar had ook erg slecht geslapen dus wellicht dat het na een goede nachtrust alweer beter gaat.
Wel last van een enorme vreet kick, maar dat heeft vast niks meer corona te maken.
pi_203483056
Geen klachten :')
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:55:46 #162
449276 StrontHond
Respect the dog
pi_203483584
slecht, m'n immuunsysteem blijft het maar tegenhouden, bakken met geld verspild aan zelftesten en uren gespendeerd aan PCR-testen en nog altijd negatief
pi_203483771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:55 schreef StrontHond het volgende:
slecht, m'n immuunsysteem blijft het maar tegenhouden, bakken met geld verspild aan zelftesten en uren gespendeerd aan PCR-testen en nog altijd negatief
Wat was de reden om je te testen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203483844
Wat last van m'n keel, wat hoofdpijn en het gevoel dat ik zou moeten hoesten.

Heel mild, maar na een week opeens doodmoe en tintelingen in voeten, benen, handen en armen. Handen lijken soms te branden. Misschien heeft het er niks mee te maken, maar ik lees nu dat meer mensen last krijgen van dezelfde klachten. Met de vermoeidheid lijkt het nu wel weer beter te gaan. In elk geval val ik 's middags niet meer zittend in slaap. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:48:00 #165
449276 StrontHond
Respect the dog
pi_203484091
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat was de reden om je te testen?
Naar Duitsland reizen, uitjes met familie/vrienden/bedrijf
pi_203484188
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:48 schreef StrontHond het volgende:

[..]
Naar Duitsland reizen, uitjes met familie/vrienden/bedrijf
Ah, gelukkig zijn dat wel momenten waarop je graag negatief test O-)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203484239
- 2 dagen het gevoel gehad alsof ik ziek ging worden (beetje verhoging, hoofdpijn), keelverkouden, verstopte neus, maar niet hoeven snuiten, beetje spierpijn.

- dag 3 ging het al een stuk beter
- dag 4 bijna nergens meer last van
- dag 5 klaar

Gisteren weer als vanouds keihard gesport, nergens meer last van.
pi_203500571
Maandag getest omdat mijn vrouw ziek werd en haar test was een dag eerder positief en ik begon ook met heftige hoofdpijn. Ik ook positief. Dinsdag al koorts erbij, enorme keelpijn spierpijn. Smaak is niet weg maar is wel echt veranderd. Alles smaakt gewoon minder / anders.

Schiet nu op dag 4 niet echt op :( raadzaam om een dokter te bellen volgende week of heeft dat geen zin?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:30:20 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203501908
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:17 schreef tim020hoorn het volgende:
Maandag getest omdat mijn vrouw ziek werd en haar test was een dag eerder positief en ik begon ook met heftige hoofdpijn. Ik ook positief. Dinsdag al koorts erbij, enorme keelpijn spierpijn. Smaak is niet weg maar is wel echt veranderd. Alles smaakt gewoon minder / anders.

Schiet nu op dag 4 niet echt op :( raadzaam om een dokter te bellen volgende week of heeft dat geen zin?
Ben je gevaccineerd? Welke klachten heb je nu nog precies? Ik zou gewoon uitzieken tenzij je echt benauwd bent en/of pijn op de borst hebt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203502065
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ben je gevaccineerd? Welke klachten heb je nu nog precies? Ik zou gewoon uitzieken tenzij je echt benauwd bent en/of pijn op de borst hebt.
Yes ben gevaccineerd, de booster had ik nog niet. Koorts, keelpijn, veel hoesten zijn de klachten.

Voel wel wat op de borst maar geen steken of benauwdheid, echt door het hoesten.

Thanks, denk idd gewoon ff uitzieken. Maar valt me allemaal vies tegen helaas.
pi_203502348
2 dagen koppijn waarvan 1 dag beetje koortsig/spierpijn... Nu weer de oude ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 4 februari 2022 @ 16:18:17 #172
74056 crew  ToT
pi_203504807
Helaas toch flink ziek geworden, maar vandaag gaat het gelukkig wel weer beter.
Mijn vrouw is een stuk zieker geworden dan ikzelf, en is vandaag ook echt nog niet goed in orde.

Eerst een paar dagen wat rillerig geweest, toen trok het eigenlijk helemaal weg en toen sloeg het heviger toe. Beetje zelfde heftigheid als een stevige griep, maar wel heel anders.
Doe mij de gewone griep maar.
pi_203509660
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:23 schreef Sumppi het volgende:
Wat last van m'n keel, wat hoofdpijn en het gevoel dat ik zou moeten hoesten.

Heel mild, maar na een week opeens doodmoe en tintelingen in voeten, benen, handen en armen. Handen lijken soms te branden. Misschien heeft het er niks mee te maken, maar ik lees nu dat meer mensen last krijgen van dezelfde klachten. Met de vermoeidheid lijkt het nu wel weer beter te gaan. In elk geval val ik 's middags niet meer zittend in slaap. :+
Mijn vrouw is vrijdag positief getest en alles verliep aardig mild, maar vandaag voelt ze zich weer wat slechter.
En ze had het net ook al over tintelingen in haar vingers.
pi_203511042
Ik heb spierpijn in m’n hele lichaam, hoofdpijn, verhoging, last van keel en hoesten, druk op m’n ogen. Begin ook snotneus te krijgen. Ik heb het mega warm, dan weer koud, etc. Heb sinds vandaag de klachten, hoop ook dat het hierbij blijft. Vind het echt verschrikkelijk, lig al de hele dag in bed. Heb ook de kracht niet om morgen naar de ggd te gaan voor een officiële test denk ik
pi_203511249
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:40 schreef ToT het volgende:
Hebben jullie ook de hele dag door trek? M'n vrouw en ik blijven maar eten! :') En nee: we zijn niet viesdik of zo. :P
Ik heb juist geen enkele eetlust, hele dag al niks gegeten
pi_203511942
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 22:46 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb spierpijn in m’n hele lichaam, hoofdpijn, verhoging, last van keel en hoesten, druk op m’n ogen. Begin ook snotneus te krijgen. Ik heb het mega warm, dan weer koud, etc. Heb sinds vandaag de klachten, hoop ook dat het hierbij blijft. Vind het echt verschrikkelijk, lig al de hele dag in bed. Heb ook de kracht niet om morgen naar de ggd te gaan voor een officiële test denk ik
Had ik ook precies zelfde. Dag later nergens meer last van. Kort griepje. Nu dagen later alleen nog slaperig
  maandag 7 februari 2022 @ 16:01:51 #177
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203556091
Niezen, moe, keelpijn, steekjes in borst en hoofdpijn, Daar begon het mee. Dag erna enorme hoofdpijn, huidpijn, moe en algehele malaise. Vandaag voel ik me aardig goed op wat hoesten na. Ik vind vooral die steekjes in de borst zo opvallend. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld en wist toen eigenlijk meteen dat het t coronavirus moest zijn. Ik vind het wel een eng idee dat het nu in m’n lichaam is gedrongen. Hopelijk ben ik snel weer de oude.
pi_203557482
Slechts wat keelpijn in de ochtend en een snotneus. Misschien ook wat minder energie maar dat kan ook komen omdat ik geen reet uitvoer op het moment.
pi_203560928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:55 schreef StrontHond het volgende:
slecht, m'n immuunsysteem blijft het maar tegenhouden, bakken met geld verspild aan zelftesten en uren gespendeerd aan PCR-testen en nog altijd negatief
Vreemd ja, m'n werknemer en broertje beide ook altijd negatief, zelfs terwijl ze symptomen hebben of als andere coronalijers in de buurt zijn. Zelfs 6 uur in een kamer op een verjaardag gezeten waarbij bijna iedereen besmet bleek. Ze hebben laatst voor de grap zo'n antistoffen test gedaan en ze hadden inderdaad geen antistoffen... maar toch raken ze niet besmet.
Facts don't care about your feelings
pi_203562709
Vandaag bevestigd..... beetje verkouden. Verder nog nergens last van gelukkig.
pi_203564080
Vandaag dag 8, eindelijk een normale nachtrust. Sterker nog, bijna 10 uur geslapen. Wel erg moe, en die druk / kriebels / lichte stelen op de borst icm veel hoesten is wat ik nog steeds heb.
pi_203564357
Ik heb een typische omikron variant te pakken: het begon met een snotneus en nu voor de tweede dag op bed met lichte koorts, hoofdpijn, verkouden en spierpijn.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_203564772
Nou, uiteindelijk ben ik ook ten prooi gevallen aan Corona.

Dag 1: Kriebelhoesje
Dag 2: Beetje hoofdpijn en spierpijn in schouders, beetje keelpijn ook.
Dag 3: Veel spierpijn in de rug, koorts en duizelig bij opstaan, keelpijn is weg. ('zwaarste' dag).
Dag 4: Geen klachten meer.
Dag 5: Nergens meer last van.

Heb veel geslapen en veel water gedronken.
Al met al viel het reuze mee, hou dan ook mijn vitamine D, zink en selenium waardes iedere dag op peil.
pi_203564805
Begon bij mij vrijdag met pijn in m'n longen met name bij diep inademen en hoesten of proesten. Dat is nu gelukkig weer over maar meer mensen die dit herkennen?

Testte toen nog negatief. Zaterdag positieve sneltest en zondag posititief bij de GGD. Nu alleen nog maar een natte neus om in Martin Gaus-termen te spreken en af toe wat rillerig.
pi_203564879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:29 schreef Rectum het volgende:
Begon bij mij vrijdag met pijn in m'n longen met name bij diep inademen en hoesten of proesten. Dat is nu gelukkig weer over maar meer mensen die dit herkennen?

Testte toen nog negatief. Zaterdag positieve sneltest en zondag posititief bij de GGD. Nu alleen nog maar een natte neus om in Martin Gaus-termen te spreken en af toe wat rillerig.
Nee, geen last gehad van de longen. Heb ook bijna niet gehoest.
pi_203573016
Het lijkt alsof iedereen Corona heeft in de omgeving. Zoveel mensen met Corona hier.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:40:34 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203575023
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 09:29 schreef Rectum het volgende:
Begon bij mij vrijdag met pijn in m'n longen met name bij diep inademen en hoesten of proesten. Dat is nu gelukkig weer over maar meer mensen die dit herkennen?

Testte toen nog negatief. Zaterdag positieve sneltest en zondag posititief bij de GGD. Nu alleen nog maar een natte neus om in Martin Gaus-termen te spreken en af toe wat rillerig.
Hier precies zo, vreemd gevoel in mijn longen. Toen wist ik het eigenlijk al. Zondag positief getest. Voel me inmiddels weer oké. Gisternacht nog wel enorm gezweet. Je voelt toch dat er een virus in je lichaam rondwaart. Vervelend idee wel.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:41:56 #188
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203575844
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:40 schreef Aventura het volgende:

[..]
Hier precies zo, vreemd gevoel in mijn longen. Toen wist ik het eigenlijk al. Zondag positief getest. Voel me inmiddels weer oké. Gisternacht nog wel enorm gezweet. Je voelt toch dat er een virus in je lichaam rondwaart. Vervelend idee wel.
Bij mij ook wel - een vreemd gevoel in de longen. Ik zit op dag 5 alweer vandaag, gaat rap :o

Dag 1 - schorre keel - 's avonds lichte koorts (38 graden maar ben normaal 35-36 graden)
Dag 2 - beetje hoesten - koorts liep iets op 38,5 / 38,7 - veel geslapen.
Dag 3 - koorts verdwenen - wel een hoestje - gek gevoel bij diepe ademteug, prikkelig kriebelig maar wekt geen hoesten op.
Dag 4 - weinig klachten - beetje dichte neus - gekke gevoel longen blijft
Dag 5 - alleen nog gek gevoel in de longen - af en toe een hoestje.

Man / 50+ / paar coronakilo's maar verder altijd gezond geweest / 2 vaccinaties - geen booster.

Ik ben blij dat mijn lichaam nu de kans heeft gekregen om natuurlijke immuniteit op te bouwen.
pi_203575887
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:36 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt alsof iedereen Corona heeft in de omgeving. Zoveel mensen met Corona hier.
Hier ook en degene die het niet hebben zijn ook verkouden of ziekjes. Alleen ik heb niks want ik had eind november al corona. Heb me sindsdien nog nooit zo fit gevoeld :7 Normaal word ik altijd direct verkouden of keelpijn als anderen het ook een beetje hebben maar nu niks.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:46:08 #190
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203576826
Helaas heb ik het ook opgelopen. Geen idee waar dat geweest moet zijn overigens; alleen met anderen in contact geweest op de werkvloer, en dan ook nog eens op afstand. Maar geen een waarvan ik hoorde dat hij/zij het had (en ik waarschijnlijk door diegene ben besmet).

Tot nu toe verloopt het toch voornamelijk als een, voor mij, normale verkoudheid... Beginnend met een kriebel in de keel op de eerste dag en lichte keelpijn op de tweede dag.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203577490
Vrijdag dus ziek geworden en nu nog steeds niet klachtenvrij (verkouden, irritatie in m’n keel waardoor ik steeds moet hoesten). Ben er wel klaar mee 😟
  woensdag 9 februari 2022 @ 15:10:36 #192
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203584463
Welke dag(en) is/zijn over het algemeen het zwaarst qua klachten?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203587065
Wat mij betreft dag 1. Daarna niet bijzonder.
pi_203587245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 23:47 schreef Eikenbomen het volgende:
Vrijdag dus ziek geworden en nu nog steeds niet klachtenvrij (verkouden, irritatie in m’n keel waardoor ik steeds moet hoesten). Ben er wel klaar mee 😟
hier dag 9. Maar eindelijk vooruitgang. Beetje laat van kriebel op de borst en nog wat hoesten maar ergste is voorbij.

Dag 3 tm 6 waren een hel wat mij betreft met de koorts, alles vies, slijm gedoe. Nauwelijks geslapen die dagen.

Wle nog best moe, benieuwd hoe dat gaat als ik weer ga sporten.
  woensdag 9 februari 2022 @ 23:17:12 #195
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_203592623
Zondagmiddag het idee verkouden te gaan worden. Aangezien ik in het weekend wat klusjes voor mijn op leeftijd zijnde ouders had gedaan, en mijn vader met COPD in de risicogroep zit in de avond een negatieve zelftest.

Maandagochtend belabberd gevoel, koorts spierpijn, koud en hoofdpijn.
Maandagavond zelftest met een vaag tweede lijntje dat, hoe vaag ook, volgens fabrikant gezien moet worden als een positief resultaat.

Dinsdag in de ochtend geen klachten. In de middag kwamen de vervelende spier en hoofdpijn weer terug.
GGD testlocatie bezocht. In de avond een nog eens een zelftest die meteen heel duidelijk was: positief.

Vandaag GGD uitslag: positief.
Al met al heb ik er weinig last van. Er is een incidenteel licht hoestje vaag aanwezig en de met vlagen opkomende spier en hoofdpijn zijn te handelen.

Vrouwlief is inmiddels ook thuis uit haar werk gekomen en heeft ook een positieve zelftest. Zij heeft tegen 40 gr. koorts en erge spierpijn.

Maar goed, we hebben nog een paar dagen te gaan maar vooralsnog valt het voor mij, tot nu toe, 300% mee.
  donderdag 10 februari 2022 @ 12:17:30 #196
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203596821
Dag vijf nu, en
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:40 schreef Aventura het volgende:

[..]
Hier precies zo, vreemd gevoel in mijn longen. Toen wist ik het eigenlijk al. Zondag positief getest. Voel me inmiddels weer oké. Gisternacht nog wel enorm gezweet. Je voelt toch dat er een virus in je lichaam rondwaart. Vervelend idee wel.
dag vijf nu en vandaag weer wat meer hoesten en snotteren en ik merk nu dat mijn smaak anders is. Niet weg maar anders. Zoete dingen smaken bitter. Heel vreemd!
pi_203597313
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:17 schreef Aventura het volgende:
Dag vijf nu, en
[..]
dag vijf nu en vandaag weer wat meer hoesten en snotteren en ik merk nu dat mijn smaak anders is. Niet weg maar anders. Zoete dingen smaken bitter. Heel vreemd!
Dit had ik ook ja, op dag 5 kon ik ineens niks meer ruiken, gisteren (dag10) eindelijk en gelukkig is mn reukvermogen weer terug.
pi_203603134
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 22:46 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb spierpijn in m’n hele lichaam, hoofdpijn, verhoging, last van keel en hoesten, druk op m’n ogen. Begin ook snotneus te krijgen. Ik heb het mega warm, dan weer koud, etc. Heb sinds vandaag de klachten, hoop ook dat het hierbij blijft. Vind het echt verschrikkelijk, lig al de hele dag in bed. Heb ook de kracht niet om morgen naar de ggd te gaan voor een officiële test denk ik
Ik heb dit nu ook. 2 negatieve zelftests, maar ga er toch maar gewoon vanuit dat ik het heb.

In januari nog een booster gehad dus hoop dat het snel weer over is.
pi_203603370
Hier op dag 1 wat gehoest, kind moest al naar de teststraat omdat die de dag ervoor hoestte en een positieve zelftest had. Dus gelijk zelf mee en ook positief dat. Dag 2 wat verhoging, hoesten, daarna werd het beter.
Dag 3 alleen begin van de avond even moe, hoesten en opkomende verkoudheid. En eindelijk een positieve zelftest met een swab door de keel.

Nu op dag 11 heb ik alleen nog een kriebel in mijn keel en was dikke neus slijmvliezen. 'droge verkoudheid' noemde iemand het al. Dat is al stabiel sinds dag 5/6 ofzo. Kijken of ik dat nog snel kwijtraak.

(Met 3 prikken waarvan de laatste 4 weken ervoor)
Kind 1 had een dag voor de anderen klachten, iets met de dag ervoor 2 uur in de auto samen :P
pi_203605427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier op dag 1 wat gehoest, kind moest al naar de teststraat omdat die de dag ervoor hoestte en een positieve zelftest had. Dus gelijk zelf mee en ook positief dat. Dag 2 wat verhoging, hoesten, daarna werd het beter.
Dag 3 alleen begin van de avond even moe, hoesten en opkomende verkoudheid. En eindelijk een positieve zelftest met een swab door de keel.

Nu op dag 11 heb ik alleen nog een kriebel in mijn keel en was dikke neus slijmvliezen. 'droge verkoudheid' noemde iemand het al. Dat is al stabiel sinds dag 5/6 ofzo. Kijken of ik dat nog snel kwijtraak.

(Met 3 prikken waarvan de laatste 4 weken ervoor)
Kind 1 had een dag voor de anderen klachten, iets met de dag ervoor 2 uur in de auto samen :P
Ben je al wel uit isolatie of nog niet?

Ik ben morgen een week verder en nog steeds verkouden. Wat jij zegt idd, droge verkoudheid haha.
pi_203606951
We zijn al 2 jaar ''besmet''.
pi_203608241
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:09 schreef Eikenbomen het volgende:

[..]
Ben je al wel uit isolatie of nog niet?

Ik ben morgen een week verder en nog steeds verkouden. Wat jij zegt idd, droge verkoudheid haha.
Ja, wel alleen vluchtige contacten (winkel, kind naar school brengen). Niet langere afspraken. Maar die stonden ook niet op de planning deze week.. dag 11 vond ik dan ver genoeg na de besmetting.

Zoveel dagen met amper klachten leek me wel genoeg. Ik blijf met verkoudheden ook altijd nog 2-3 weken na-hoesten/niezen, kwestbaar punt .
  vrijdag 11 februari 2022 @ 08:35:20 #203
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_203608592
Dag 1 beetje last van de keel.
Dag 2 positieve zelftest en GGD test gedaan.
Dag 3 uitslag GGD positief en beetje gammel. Paracetamol erin en gaan.
Dag 4 Geen keelpijn meer, maar beetje vol gevoel in voorhoofdholte
Dag 5 Geen last meer.

Nu verder quarantaine uitzitten.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_203616948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:35 schreef James-Hetfield het volgende:
Dag 1 beetje last van de keel.
Dag 2 positieve zelftest en GGD test gedaan.
Dag 3 uitslag GGD positief en beetje gammel. Paracetamol erin en gaan.
Dag 4 Geen keelpijn meer, maar beetje vol gevoel in voorhoofdholte
Dag 5 Geen last meer.

Nu verder quarantaine uitzitten.
Waarom sluit je jezelf op als je helemaal geen klachten meer hebt
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:26:12 #205
338319 ZarB
Piña colada
pi_203620769
Iemand die dit herkend? Begin dit jaar corona gehad. Spierpijn, koortsig gevoel (geen koorts) en hoofdpijn. 2 dagen last van gehad dus viel mee. Nu 1.5 maand verder en bijna elke week 1 of 2 dagen weer deze klachten. Dan is het weer een paar dagen weg en opeens komt het weer opzetten.

Ben gevaccineerd. Nog geen booster want had corona toen de afspraak stond.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:07:54 #206
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203622373
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 16:26 schreef Frenky893 het volgende:

[..]
Waarom sluit je jezelf op als je helemaal geen klachten meer hebt
Minimaal 7 dagen hé
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203624117
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:26 schreef ZarB het volgende:
Iemand die dit herkend? Begin dit jaar corona gehad. Spierpijn, koortsig gevoel (geen koorts) en hoofdpijn. 2 dagen last van gehad dus viel mee. Nu 1.5 maand verder en bijna elke week 1 of 2 dagen weer deze klachten. Dan is het weer een paar dagen weg en opeens komt het weer opzetten.

Ben gevaccineerd. Nog geen booster want had corona toen de afspraak stond.
Volgens mij valt dat onder long covid klachten.
pi_203624119
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Minimaal 7 dagen hé
Wat ik begreep mag je weer alles als je 24 uur klachtenvrij bent.
pi_203624128
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:03 schreef viceversa het volgende:

[..]
Ik heb dit nu ook. 2 negatieve zelftests, maar ga er toch maar gewoon vanuit dat ik het heb.

In januari nog een booster gehad dus hoop dat het snel weer over is.
Ik voelde me op dag 2 weer goed, klachten waren zo goed als weg. Dus ik dacht, neem een paar biertjes (thuis) want gezellig.

Dat was niet zo'n goed idee. :') Klachten zijn weer terug in vol ornaat. Don't be me.
pi_203630409
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:53 schreef viceversa het volgende:

[..]
Ik voelde me op dag 2 weer goed, klachten waren zo goed als weg. Dus ik dacht, neem een paar biertjes (thuis) want gezellig.

Dat was niet zo'n goed idee. :') Klachten zijn weer terug in vol ornaat. Don't be me.
Vergelijkbaar hier.
Eerste dag ziek gevoel en positieve zelftest. De tweede dag helemaal nergens last van, voor mijn gevoel was ik voor de flauwekul onderweg naar de ggd teststraat.
Dag 3 was weer behoorlijk slechter dus die positieve uitslag van de ggd kwam toen niet meer als verrassing.
Dag 4 en 5 gingen gepaard met een normale verkoudheid, de bijkomende vermoeidheid wijst er voor mij op dat er toch iets bijzonders aan de hand is (geweest).
Dag 6 en 7 eigenlijk niks aan de hand maar toch nog positieve zelftest op dag 7.

Ga er van uit dat het omikron is en als ik de ziekenhuis cijfers zie dan is corona op dit moment inderdaad op het niveau van een "griepje".

Inmiddels dag 8 en weer positieve zelftest. De manier waarop het indicatiestreepje te voorschijn kwam verschilde wel aanmerkelijk. Bij de eerste keer knalde hij naar voren terwijl de vloeistof nog onderweg was naar de controle streep. Deze keer was de controle streep al lang zichtbaar terwijl de indicatiestreep pas heel langzaam zichtbaar werd. Weet niet hoe die testen precies werken maar zou dit misschien kunnen betekenen dat het aantal virusdeeltjes lager is??

[ Bericht 7% gewijzigd door quo_ op 13-02-2022 12:50:19 ]
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_203630578
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:51 schreef viceversa het volgende:

[..]
Wat ik begreep mag je weer alles als je 24 uur klachtenvrij bent.
24 uur klachtenvrij EN minimaal 7 dagen na begin klachten...
Max 14 dagen.

Al zou daar dinsdag best verandering in kunnen komen.
pi_203640667
Dag 4. Hoesten is toegenomen. Nu met slijm in plaats van droog. Verder voel ik me wel oké. Keelpijn en pijntjes in het lichaam zijn ook aanwezig.
  zondag 13 februari 2022 @ 14:33:05 #213
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203645921
Zojuist nog even een zelftestje gedaan, nog steeds knetterhard positief. Dat wordt nog een week in isolatie ondanks dat ik enkel wat verkoudheidsklachten heb :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 13 februari 2022 @ 15:20:49 #214
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203646881
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:33 schreef PzKpfw het volgende:
Zojuist nog even een zelftestje gedaan, nog steeds knetterhard positief. Dat wordt nog een week in isolatie ondanks dat ik enkel wat verkoudheidsklachten heb :')
Dat lijkt me eigenlijk wat overdreven hoor. Ik zit nu op dag 8 en ben naar buiten geweest (eerlijk gezegd de hele week al, want hoe komt mijn vierjarige kind anders op school)? en ik heb vandaag ook week boodschappen gedaan. Ik ga nog niet uit eten, naar de bios of uitgebreid winkelen, maar ga dus nu wel weer naar buiten. Ik hoest en nies niet, maar ben wel snotterig, al heb ik dat altijd als het koud is. Uiteraard draag ik ffp2-maskers.
  zondag 13 februari 2022 @ 16:57:15 #215
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_203648344
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 14:33 schreef PzKpfw het volgende:
Zojuist nog even een zelftestje gedaan, nog steeds knetterhard positief. Dat wordt nog een week in isolatie ondanks dat ik enkel wat verkoudheidsklachten heb :')
Is het niet zo dat je de eerste 8 weken na je besmetting positief blijft testen en dat het dus geen zin heeft om je te testen?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  zondag 13 februari 2022 @ 17:03:13 #216
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203648424
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 16:57 schreef doeka het volgende:

[..]
Is het niet zo dat je de eerste 8 weken na je besmetting positief blijft testen en dat het dus geen zin heeft om je te testen?
Ik ken mensen die 5 dagen na een positieve test bij de GGD alweer alweer een negatieve zelftest hadden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203648546
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 16:57 schreef doeka het volgende:

[..]
Is het niet zo dat je de eerste 8 weken na je besmetting positief blijft testen en dat het dus geen zin heeft om je te testen?
Ik heb vandaag op dag 12 weer een negatieve zelftest.

N=1 ;)
  Moderator zondag 13 februari 2022 @ 17:34:08 #218
5428 crew  miss_sly
pi_203648764
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 16:57 schreef doeka het volgende:

[..]
Is het niet zo dat je de eerste 8 weken na je besmetting positief blijft testen en dat het dus geen zin heeft om je te testen?
Je kunt lange tijd positief testen en bij de GGD tellen ze positieve testen tot acht weken na de eerste als horend bij de eerste. Maar de meeste mensen testen niet zo lang positief..
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203650904
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 17:03 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik ken mensen die 5 dagen na een positieve test bij de GGD alweer alweer een negatieve zelftest hadden.
Dit staat op rijksoverheid.nl:



https://www.rijksoverheid(...)een-gebruik-zelftest
  zondag 13 februari 2022 @ 21:26:11 #220
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_203651396
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 20:47 schreef Rectum het volgende:

[..]
Dit staat op rijksoverheid.nl:

[ afbeelding ]

https://www.rijksoverheid(...)een-gebruik-zelftest
Ja, dat was eigenlijk wat ik bedoelde.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_203651768
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 15:20 schreef Aventura het volgende:

[..]
Dat lijkt me eigenlijk wat overdreven hoor. Ik zit nu op dag 8 en ben naar buiten geweest (eerlijk gezegd de hele week al, want hoe komt mijn vierjarige kind anders op school)?
Was het met een coronabesmetting niet socialer geweest je kind thuis te laten...
  zondag 13 februari 2022 @ 22:34:39 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203652593
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 21:50 schreef Weird- het volgende:

[..]
Was het met een coronabesmetting niet socialer geweest je kind thuis te laten...
Huisgenoten zonder klachten en met een negatieve testen hoeven niet in quarantaine. Allemaal volgens de regels dus. Je mag als ouder al 2 jaar niet mee naar binnen, dus het valt wel mee met de risico’s.
pi_203653281
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Vreemd ja, m'n werknemer en broertje beide ook altijd negatief, zelfs terwijl ze symptomen hebben of als andere coronalijers in de buurt zijn. Zelfs 6 uur in een kamer op een verjaardag gezeten waarbij bijna iedereen besmet bleek. Ze hebben laatst voor de grap zo'n antistoffen test gedaan en ze hadden inderdaad geen antistoffen... maar toch raken ze niet besmet.
Dat heb ik ook. Al drie keer intensief contact met positieve mensen gehad. Laatst zelfs met twee vrienden bier gedronken, cocktailglazen gedeeld, geen 1.5 meter, etc., terwijl ik wist dat ze positief waren. Nog steeds geen corona, alsof ik er niet vatbaar voor ben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 13 februari 2022 @ 23:42:41 #224
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_203653449
Ik heb dus corona gehad de week voor kerst.

Dubbel gevaccineerd maar toen dus nog geen booster gehad.

Nu heb ik sinds die besmetting altijd hele rode venen na het douchen, ook het gevoel dat m'n benen zwaar zijn, en zijn de aderen in mijn handen opgezet en voelen ze of ze op springen staan....
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  maandag 14 februari 2022 @ 08:04:59 #225
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_203654756
Ik ben gevaccineerd en geboosterd. Alle prikjes netjes op tijd gehaald.
Toch nu besmet.
Vanaf donderdag een droog hoestje en niet helemaal fit, zaterdag ineens echt ziek. Koorts, spierpijn, pijn in m’n keel alsof er een scheermes in zit.
Nu begint het wel beter te gaan dus het herstel gaat wel wat sneller tov dat ik Corona had toen er nog niet werd gevaccineerd.

Wat ik wel gek vind is dat ik 6 weken geleden, twee weken ongeveer na de booster, intensief contact heb gehad met iemand die Corona had en niet werd besmet, en nu dan wel.
Lijkt alsof de werking van de booster alweer afneemt?

Nu voorlopig lekker saai nog thuis blijven. Als alles goed gaat mag ik vrijdag weer aan de slag.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_203654802
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 08:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben gevaccineerd en geboosterd. Alle prikjes netjes op tijd gehaald.
Toch nu besmet.
Vanaf donderdag een droog hoestje en niet helemaal fit, zaterdag ineens echt ziek. Koorts, spierpijn, pijn in m’n keel alsof er een scheermes in zit.
Nu begint het wel beter te gaan dus het herstel gaat wel wat sneller tov dat ik Corona had toen er nog niet werd gevaccineerd.

Wat ik wel gek vind is dat ik 6 weken geleden, twee weken ongeveer na de booster, intensief contact heb gehad met iemand die Corona had en niet werd besmet, en nu dan wel.
Lijkt alsof de werking van de booster alweer afneemt?

Nu voorlopig lekker saai nog thuis blijven. Als alles goed gaat mag ik vrijdag weer aan de slag.
Goeie vraag, ik heb zelf zonder booster intensief contact gehad met iemand die Covid had, en ben toen niet besmet.
Denk ook dat het met de besmettelijkheid van de ander heeft te maken en wellicht nog enkele omstandigheden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 14 februari 2022 @ 10:14:43 #227
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203656002
Onderhand (Dag 8)kan ik toch wel spreken van een aardige verkoudheid: hoesten, zo nu en dan hoofdpijn en een dichte neus: gek genoeg zonder te snotteren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203656086
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 08:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Lijkt alsof de werking van de booster alweer afneemt?
Dat of iedere prik maakt je immuunsysteem uiteindelijk zwakker.

Kunnen wel stellen dat vaccinatie je niet onschendbaar maakt in ieder geval.
pi_203657831
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 08:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben gevaccineerd en geboosterd. Alle prikjes netjes op tijd gehaald.
Toch nu besmet.
Vanaf donderdag een droog hoestje en niet helemaal fit, zaterdag ineens echt ziek. Koorts, spierpijn, pijn in m’n keel alsof er een scheermes in zit.
Nu begint het wel beter te gaan dus het herstel gaat wel wat sneller tov dat ik Corona had toen er nog niet werd gevaccineerd.

Wat ik wel gek vind is dat ik 6 weken geleden, twee weken ongeveer na de booster, intensief contact heb gehad met iemand die Corona had en niet werd besmet, en nu dan wel.
Lijkt alsof de werking van de booster alweer afneemt?

Nu voorlopig lekker saai nog thuis blijven. Als alles goed gaat mag ik vrijdag weer aan de slag.
Ook na vaccinatie kun je gewoon besmet raken. In theorie kun je ook gewoon nog besmet raken met polio. Ook al ben je als kind daartegen gevaccineerd. Het zorgt er alleen voor dat je minder ziek wordt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_203671667
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:14 schreef PzKpfw het volgende:
Onderhand (Dag 8)kan ik toch wel spreken van een aardige verkoudheid: hoesten, zo nu en dan hoofdpijn en een dichte neus: gek genoeg zonder te snotteren.
Vitamine D, C en Quercetine zijn een aanrader. En dan niet simpele multivitamine betreffende die eerste twee, maar echt een hoge dosis.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 15 februari 2022 @ 20:44:32 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203680551
Ik zit nu op dag 11 en het hoesten en snotteren wordt erger. Het is enorm irritante kriebelhoest! Verder voel ik me prima. Dus niet een ziek gevoel, hoofdpijn of koorts ofzo. Ik vind dit wel lastig, want de quarantaineperiode is al even voorbij l, vraag me ook wel af in hoeverre ik nu nog virus in me heb dat ik nog kan verspreiden.
pi_203680867
Ik heb nooit corona gehad *O* :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:13:44 #233
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203681231
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 16:18 schreef quo_ het volgende:
Inmiddels dag 8 en weer positieve zelftest. De manier waarop het indicatiestreepje te voorschijn kwam verschilde wel aanmerkelijk. Bij de eerste keer knalde hij naar voren terwijl de vloeistof nog onderweg was naar de controle streep. Deze keer was de controle streep al lang zichtbaar terwijl de indicatiestreep pas heel langzaam zichtbaar werd. Weet niet hoe die testen precies werken maar zou dit misschien kunnen betekenen dat het aantal virusdeeltjes lager is??
Goeie vraag. Zit met iets vergelijkbaars hier.

Nadat ik een paar dagen licht verkouden ben geweest (wat ik deel met meerdere gezinsleden en waarbij er al drie een negatieve zelftest hadden gehad) en het eigenlijk al over begint te gaan, heb ik voor de aardigheid ook maar eens zo'n ding erbij gepakt. Want nog nooit eerder gedaan, en ach, je kunt maar zeker zijn. Vindt werkgever ook leuk.

Na 24 minuten:



Prima. ^O^

Vervolgens laat ik dat ding op tafel liggen, en zojuist wou ik hem uren later weggooien:



...Wtf betekent dit? :?

Er staat expliciet dat je hem niet moet aflezen ná 30 minuten. Is dit wat er dan kan gebeuren, dat ie wat oppikt uit de lucht ofzo en dan alsnog licht verkleurt op die T?

Fuck. Nu ben ik onzeker. :{ ;(
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_203681315
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:13 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Goeie vraag. Zit met iets vergelijkbaars hier.

Nadat ik een paar dagen licht verkouden ben geweest (wat ik deel met meerdere gezinsleden en waarbij er al drie een negatieve zelftest hadden gehad) en het eigenlijk al over begint te gaan, heb ik voor de aardigheid ook maar eens zo'n ding erbij gepakt. Want nog nooit eerder gedaan, en ach, je kunt maar zeker zijn. Vindt werkgever ook leuk.

Na 27 minuten:

[ afbeelding ]

Prima. ^O^

Vervolgens laat ik dat ding op tafel liggen, en zojuist wou ik hem uren later weggooien:

[ afbeelding ]

...Wtf betekent dit? :?

Er staat expliciet dat je hem niet moet aflezen ná 30 minuten. Is dit wat er dan kan gebeuren, dat ie wat oppikt uit de lucht ofzo en dan alsnog licht verkleurt op die T?

Fuck. Nu ben ik onzeker. :{ ;(
We reserveren een ic bedje voor je
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:17:52 #235
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203681345
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:16 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
We reserveren een ic bedje voor je
Liev.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:45:05 #236
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203682041
Nou, toch maar even een PCR aangevraagd. Voor alles een eerste keer...
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:10:22 #237
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203682586
Dag 9: het mondkapje begint onderhand wel aardig te meuren
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203683058
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 08:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben gevaccineerd en geboosterd. Alle prikjes netjes op tijd gehaald.
Toch nu besmet.
Vanaf donderdag een droog hoestje en niet helemaal fit, zaterdag ineens echt ziek. Koorts, spierpijn, pijn in m’n keel alsof er een scheermes in zit.
Nu begint het wel beter te gaan dus het herstel gaat wel wat sneller tov dat ik Corona had toen er nog niet werd gevaccineerd.

Wat ik wel gek vind is dat ik 6 weken geleden, twee weken ongeveer na de booster, intensief contact heb gehad met iemand die Corona had en niet werd besmet, en nu dan wel.
Lijkt alsof de werking van de booster alweer afneemt?

Nu voorlopig lekker saai nog thuis blijven. Als alles goed gaat mag ik vrijdag weer aan de slag.
Exact.

https://www.msn.com/nl-nl(...)g/ar-AAS6Lc3?ocid=sm
pi_203685296
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:13 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Goeie vraag. Zit met iets vergelijkbaars hier.

Nadat ik een paar dagen licht verkouden ben geweest (wat ik deel met meerdere gezinsleden en waarbij er al drie een negatieve zelftest hadden gehad) en het eigenlijk al over begint te gaan, heb ik voor de aardigheid ook maar eens zo'n ding erbij gepakt. Want nog nooit eerder gedaan, en ach, je kunt maar zeker zijn. Vindt werkgever ook leuk.

Na 24 minuten:

[ afbeelding ]

Prima. ^O^

Vervolgens laat ik dat ding op tafel liggen, en zojuist wou ik hem uren later weggooien:

[ afbeelding ]

...Wtf betekent dit? :?

Er staat expliciet dat je hem niet moet aflezen ná 30 minuten. Is dit wat er dan kan gebeuren, dat ie wat oppikt uit de lucht ofzo en dan alsnog licht verkleurt op die T?

Fuck. Nu ben ik onzeker. :{ ;(
Daarom gelijk weggooien na 30 minuten :D
Hier gebeurde het ook weleens. Maar toen geen Corona. Inderdaad vermoedelijk iets uit de lucht, of reactie op iets anders uit je neus.

De keer dat de kinderen een positieve test had was die lijn er binnen een minuut.
Bij mij waren de 2 lijnen al duidelijk voordat het vocht helemaal opgetrokken was.
pi_203685426
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 08:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben gevaccineerd en geboosterd. Alle prikjes netjes op tijd gehaald.
Toch nu besmet.
Vanaf donderdag een droog hoestje en niet helemaal fit, zaterdag ineens echt ziek. Koorts, spierpijn, pijn in m’n keel alsof er een scheermes in zit.
Nu begint het wel beter te gaan dus het herstel gaat wel wat sneller tov dat ik Corona had toen er nog niet werd gevaccineerd.

Wat ik wel gek vind is dat ik 6 weken geleden, twee weken ongeveer na de booster, intensief contact heb gehad met iemand die Corona had en niet werd besmet, en nu dan wel.
Lijkt alsof de werking van de booster alweer afneemt?

Nu voorlopig lekker saai nog thuis blijven. Als alles goed gaat mag ik vrijdag weer aan de slag.
Keel met gevoelsmatig scheermes erin herken ik heel erg idd. Dat heb ik wel eventjes gehad.
pi_203685558
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:13 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Goeie vraag. Zit met iets vergelijkbaars hier.

Nadat ik een paar dagen licht verkouden ben geweest (wat ik deel met meerdere gezinsleden en waarbij er al drie een negatieve zelftest hadden gehad) en het eigenlijk al over begint te gaan, heb ik voor de aardigheid ook maar eens zo'n ding erbij gepakt. Want nog nooit eerder gedaan, en ach, je kunt maar zeker zijn. Vindt werkgever ook leuk.

Na 24 minuten:

[ afbeelding ]

Prima. ^O^

Vervolgens laat ik dat ding op tafel liggen, en zojuist wou ik hem uren later weggooien:

[ afbeelding ]

...Wtf betekent dit? :?

Er staat expliciet dat je hem niet moet aflezen ná 30 minuten. Is dit wat er dan kan gebeuren, dat ie wat oppikt uit de lucht ofzo en dan alsnog licht verkleurt op die T?

Fuck. Nu ben ik onzeker. :{ ;(
Ik had hetzelfde, maar ipv anderhalf uur later zag ik het pas anderhalve week later :')
pi_203686534
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:13 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Goeie vraag. Zit met iets vergelijkbaars hier.

Nadat ik een paar dagen licht verkouden ben geweest (wat ik deel met meerdere gezinsleden en waarbij er al drie een negatieve zelftest hadden gehad) en het eigenlijk al over begint te gaan, heb ik voor de aardigheid ook maar eens zo'n ding erbij gepakt. Want nog nooit eerder gedaan, en ach, je kunt maar zeker zijn. Vindt werkgever ook leuk.

Na 24 minuten:

[ afbeelding ]

Prima. ^O^

Vervolgens laat ik dat ding op tafel liggen, en zojuist wou ik hem uren later weggooien:

[ afbeelding ]

...Wtf betekent dit? :?

Er staat expliciet dat je hem niet moet aflezen ná 30 minuten. Is dit wat er dan kan gebeuren, dat ie wat oppikt uit de lucht ofzo en dan alsnog licht verkleurt op die T?

Fuck. Nu ben ik onzeker. :{ ;(
Zwangerschapstesten moet je ook nooit aflezen na x aantal minuten, want dan kan de teststreep middels indroging zichtbaar worden. Wellicht zoiets?
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:43:37 #243
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203687571
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Daarom gelijk weggooien na 30 minuten :D
Hier gebeurde het ook weleens. Maar toen geen Corona. Inderdaad vermoedelijk iets uit de lucht, of reactie op iets anders uit je neus.

De keer dat de kinderen een positieve test had was die lijn er binnen een minuut.
Bij mij waren de 2 lijnen al duidelijk voordat het vocht helemaal opgetrokken was.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde, maar ipv anderhalf uur later zag ik het pas anderhalve week later :')
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:12 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Zwangerschapstesten moet je ook nooit aflezen na x aantal minuten, want dan kan de teststreep middels indroging zichtbaar worden. Wellicht zoiets?
Dank jullie voor de geruststelling :D

Maar goed, heb over een halfuur die test staan dus ik doe 'm gewoon even. Gewoon om alles uit te kunnen sluiten (er is hier verder de komende twee dagen toch niemand, dus korte afzondering in afwachting v/d uitslag is geen punt) en dan kun je ook eens meepraten over dat onderwerp. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_203687620
Hoesten, 2 dagen erge hoofdpijn maar dat was een stuk minder door paracetamol.
Daarna kwam er een verstopte neus bij en nog een paar dagen hoesten
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_203688270
Hier ook hele gezin in quarantaine sinds zondag 13 februari. Voelde me zaterdag al niet 100%, maar negatieve zelftest. Zondagochtend positieve zelftest en later zowel in NL als in Dld (woonland) een pcr test laten doen. NL uitslag kwam zo'n 12 uur later (positief) Duitse uitslag kwam pas na 48 uur (ook positief). M'n vrouw mocht op zondag geen pcr test in Dld omdat haar sneltest, ondanks klachten, negatief was. Haar pcr in NL was ook positief. Dus heeft ze maandag ook in Dld opnieuw een sneltest laten doen (positief) en mocht ze dinsdag ook voor een pcr in Dld.
We hebben in beide landen laten doen omdat de QR code in NL waarschijnlijk langer geldig is na genezing dan in Dld.
Ik heb sinds zaterdagnacht (nu al 4 dagen) koorts, verstopte neus, pijn als ik m'n ogen draai geen reuk of smaak en hoesten. Daarnaast echt niet scherp in m'n hoofd. M'n vrouw heeft ook klachten, o.a. hoofdpijn en hoesten.
Beide zijn 6 mond geleden dubbel gevaccineerd met moderna.
  woensdag 16 februari 2022 @ 14:40:02 #246
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203690224
Inmiddels getest, de medewerker kwam ook al met de suggestie dat die zelftesten soms valse positieven kunnen geven nadat ze zijn ingedroogd. Dus waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar toch goed om voor het zekere even aan te kloppen.

Nou, ik merk het wel. :)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 17 februari 2022 @ 19:22:00 #247
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203707830
Mag je aannemen dat wanneer je eenmaal weer negatief test met een zelftest je ook niet meer besmettelijk bent (ondanks dat je nog klachten hebt)?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203709577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 19:22 schreef PzKpfw het volgende:
Mag je aannemen dat wanneer je eenmaal weer negatief test met een zelftest je ook niet meer besmettelijk bent (ondanks dat je nog klachten hebt)?
Laatst zag ik een grafiek in een onderzoek waarbij de zelftesten later positief zijn en eerder weer negatief dan een pcr. Ze zijn wat minder gevoelig. Dus helemaal niet besmettelijk zou ik niet durven zeggen.
  donderdag 17 februari 2022 @ 21:46:10 #249
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_203710866
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:40 schreef Kriegel het volgende:
Inmiddels getest, de medewerker kwam ook al met de suggestie dat die zelftesten soms valse positieven kunnen geven nadat ze zijn ingedroogd. Dus waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar toch goed om voor het zekere even aan te kloppen.

Nou, ik merk het wel. :)
Negatief! *O*
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:48:15 #250
496293 Greetje21
High on heels
pi_203718598
De loop van maandag voelde ik mij slecht: Thuis test negatief.
Dinsdag: Hoofdpijn, loopneus, pijn achter de ogen, spierpijn onderrug, koorts: Thuis test negatief
Woensdag: Hoofdpijn, loopneus, pijn achter de ogen, spierpijn nek, veel niezen: Thuis test positief
Donderdag: Hoofdpijn, veel hoesten, spierpijn: GGD ook positief
Vrijdag (vandaag): Hoofdpijn, spierpijn onderrug, slijm ophoesten, moe.
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
pi_203719181
Ik dacht dat ik de griep te pakken had maar ik kreeg geen koorts. Ik verbleef wel anderhalve dag ziek in bed en met astmatische symptomen (raar). Anderhalve dag stil liggen op mijn rug en uitzieken en het was over. Ik heb hierna een paar maanden last aan de onderkant van mijn longen gehad bij wandelen. Het voelde alsof er iets zwaars onderin mijn longen zat Wat bij elke stap door zwaartekracht naar beneden trok. Hierdoor kon ik niet helemaal vrij ademen. Maar ik bleef wel lopen dat kon wel als ik iets rustiger deed en bleef concetreren op ademhaling. Dat is nu gelukkig weg. En ik kan weer rennen. Ik heb nooit getest op Covid.

Het rare is dat ik dit kreeg in October 2019 ongeveer.
pi_203721214
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:21 schreef Gunnter het volgende:
Ik dacht dat ik de griep te pakken had maar ik kreeg geen koorts. Ik verbleef wel anderhalve dag ziek in bed en met astmatische symptomen (raar). Anderhalve dag stil liggen op mijn rug en uitzieken en het was over. Ik heb hierna een paar maanden last aan de onderkant van mijn longen gehad bij wandelen. Het voelde alsof er iets zwaars onderin mijn longen zat Wat bij elke stap door zwaartekracht naar beneden trok. Hierdoor kon ik niet helemaal vrij ademen. Maar ik bleef wel lopen dat kon wel als ik iets rustiger deed en bleef concetreren op ademhaling. Dat is nu gelukkig weg. En ik kan weer rennen. Ik heb nooit getest op Covid.

Het rare is dat ik dit kreeg in October 2019 ongeveer.
Je was vast de allereerste met corona. Jij bent de vleermuis.
Tap tap tap
pi_203721409
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:21 schreef Gunnter het volgende:
Ik dacht dat ik de griep te pakken had maar ik kreeg geen koorts. Ik verbleef wel anderhalve dag ziek in bed en met astmatische symptomen (raar). Anderhalve dag stil liggen op mijn rug en uitzieken en het was over. Ik heb hierna een paar maanden last aan de onderkant van mijn longen gehad bij wandelen. Het voelde alsof er iets zwaars onderin mijn longen zat Wat bij elke stap door zwaartekracht naar beneden trok. Hierdoor kon ik niet helemaal vrij ademen. Maar ik bleef wel lopen dat kon wel als ik iets rustiger deed en bleef concetreren op ademhaling. Dat is nu gelukkig weg. En ik kan weer rennen. Ik heb nooit getest op Covid.

Het rare is dat ik dit kreeg in October 2019 ongeveer.
Zal dus wel een ander virus geweest zijn. Of gewoon een huis-tuin-en-keuken coronavirus.
ROBODEMONS..................|:(
pi_203724439
Paar dagen verkouden en wat lamlendig, da's nu wel weg maar mijn reuk ook :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 19 februari 2022 @ 22:44:01 #255
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_203746648
Afgelopen dinsdag spierpijn op meerdere plekken. Erna kwam een licht grieperig gevoel, 2 zelftesten gedaan, beiden negatief. Kwam nog verkoudheid bij, maar grieperig gevoel werd minder. Wel sinds vandaag positieve zelftest en ook positieve officiele test.

Kop vol met snot en wat hoofdpijn (daardoor). Aardig energiek, eetlust is er volop en heb mijn reuk en smaak nog.
Drugs are good mkay?
pi_203748332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Je was vast de allereerste met corona. Jij bent de vleermuis.
Dat is onlogisch, want dan had iemand hem op moeten eten. Hij heeft waarschijnlijk geneukt met die Chinese vleermuis :')
Facts don't care about your feelings
pi_203768450
Hier thuis hebben huisgenoten corona met milde klachten. Ik testte vanochtend negatief, maar ik begin nu wel symptomen te voelen; kriebel in mijn keel, minder energie en voel iets in mijn hoofd. Typisch omikron symptomen. Morgen maar eens weer een testje doen; ik vermoed dat ie dan wel positief is. Ben geboosterd voor wat het waar is.
  Moderator / Miss SHO maandag 21 februari 2022 @ 17:59:42 #258
22592 crew  Ole
pi_203769456
Keelpijn verhoging hoofdpijn ( ook bij mijn ogen) warrig.. beetje snotterig en af en toe niesen. Eerste keer toen er nog geen test was enorme hoest. Gelukkig deze keer niet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 21 februari 2022 @ 18:01:50 #259
22592 crew  Ole
pi_203769487
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:42 schreef Homey het volgende:
Hier thuis hebben huisgenoten corona met milde klachten. Ik testte vanochtend negatief, maar ik begin nu wel symptomen te voelen; kriebel in mijn keel, minder energie en voel iets in mijn hoofd. Typisch omikron symptomen. Morgen maar eens weer een testje doen; ik vermoed dat ie dan wel positief is. Ben geboosterd voor wat het waar is.
Ik heb ook alles qua vaccinaties. Maar werk op MBO. Waarschijnlijk bron met 5 zieken per groep
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_203778894
En ja, ik ben positief getest. Kriebel in mijn keel lijkt weg, maar voel me wat slapjes. Geen loopneus, maar wel een wat watterig hoofd. Kan wel functioneren, 1 wandelingetje in het park (waar nooit iemand is) , en voor de rest thuis hangen.
pi_203779029
Nergens last van gehad.

Want vaccines werken.
pi_203780995
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 11:45 schreef Duiveltja het volgende:
Nergens last van gehad.

Want vaccines werken.
Of je had al gewoon een goed afweersysteem / BMI / gezonde levensstijl?
pi_203781403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:46 schreef Wouter2006 het volgende:

Want vaccines werken.
Of je had al gewoon een goed afweersysteem / BMI / gezonde levensstijl?
Als ik geen gok hoef te nemen doe ik dat niet. ;)

Stel je voor je hebt een kans op het voorkomen van ernstig ziek worden. En dat je die dan niet neemt. Dan ben je toch echt wel af in de maatschappij. :Y Wat mij betreft hadden ze die naar lucht happende wappies op de IC mogen korten op de zorgtoeslag indien van toepassing :Y
pi_203781969
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:16 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Als ik geen gok hoef te nemen doe ik dat niet. ;)

Stel je voor je hebt een kans op het voorkomen van ernstig ziek worden. En dat je die dan niet neemt. Dan ben je toch echt wel af in de maatschappij. :Y Wat mij betreft hadden ze die naar lucht happende wappies op de IC mogen korten op de zorgtoeslag indien van toepassing :Y
Ja kijk daar ben ik dus een beetje bang voor, verschrikkelijke bijwerking van het vaccin..
pi_203782104
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:14 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja kijk daar ben ik dus een beetje bang voor, verschrikkelijke bijwerking van het vaccin..
Je kan er een beetje ziek van worden. Maar dat is normaal bij vaccins. Het betekent dat je lichaam ermee bezig is. Je bouwt antistoffen op. :Y

Niemand in mijn omgeving ( en dat zijn veel mensen) die zijn gevaccineerd hebben er last van gehad.
pi_203782117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:29 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Je kan er een beetje ziek van worden. Maar dat is normaal bij vaccins. Het betekent dat je lichaam ermee bezig is. Je bouwt antistoffen op. :Y

Niemand in mijn omgeving ( en dat zijn veel mensen) die zijn gevaccineerd hebben er last van gehad.
Ja nou ja, als je het vaccin hebt genomen krijgt een groot percentage dus deze gedachten blijkbaar als bijwerking:

1. Alle mensen moeten het vaccin nemen, want dat is de oplossing (van baby tot bejaarde).
2. Alle redenen om geen vaccin te nemen is dan allemaal onzin, en ja, er zijn gewoon valide redenen.
3. Iemand die geen vaccin neemt vind je dan automatisch een wappie en/of complottheorist.
4. Je gaat het prima vinden dat andere mensen buitengesloten worden hoe gezond ze ook zijn.
5. Je wilt liever dat mensen die geen vaccinatie nemen ook geen zorg meer krijgen.

Ik vind dat een ernstige bijwerking van het vaccin en zou zelf zulke gedachtes niet willen ontwikkelen :s)
pi_203782157
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:30 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Ja nou ja, als je het vaccin hebt genomen krijgt een groot percentage dus deze gedachten blijkbaar als bijwerking:

1. Alle mensen moeten het vaccin nemen, want dat is de oplossing (van baby tot bejaarde).
2. Alle redenen om geen vaccin te nemen is dan allemaal onzin, en ja, er zijn gewoon valide redenen.
3. Iemand die geen vaccin neemt vind je dan automatisch een wappie en/of complottheorist.
4. Je gaat het prima vinden dat andere mensen buitengesloten worden hoe gezond ze ook zijn.
5. Je wilt liever dat mensen die geen vaccinatie nemen ook geen zorg meer krijgen.

Ik vind dat een ernstige bijwerking van het vaccin en zou zelf zulke gedachtes niet willen ontwikkelen :s)
1. neen alleen alle volwassenen
2.als je medische redenen hebt ja anders niet
3.nee, alleen als je bepaalde ideeen hebt
4.yes, zeker als ze in de groep kunnen horen die in de ziekenhuizen kan terechtkomen
5.Ze moeten minder prio krijgen :Y Dat absoluut. Dat jij geen prikje wou nemen en daarom iemand met kanker op een behandeling moet wachten is natuurlijk niet hoe het hoort, dus jij mag achteraan sluiten. :Y
pi_203782221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:33 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
4.yes, zeker als ze in de groep kunnen horen die in de ziekenhuizen kan terechtkomen
5.Ze moeten minder prio krijgen :Y Dat absoluut. Dat jij geen prikje wou nemen en daarom iemand met kanker op een behandeling moet wachten is natuurlijk niet hoe het hoort, dus jij mag achteraan sluiten. :Y
4. Oudere mensen met hoog BMI? Val ik zelf niet echt onder.
5. Geen enkel probleem. Betaal trouwens ook al 20 jaar zorgpremie voor de zwakkeren aangezien ik zelf nooit in die 20 jaar naar dokter of naar het ziekenhuis ben geweest. Doe ik ook helemaal niet moeilijk over ;)
pi_203791126
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:38 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
4. Oudere mensen met hoog BMI? Val ik zelf niet echt onder.
5. Geen enkel probleem. Betaal trouwens ook al 20 jaar zorgpremie voor de zwakkeren aangezien ik zelf nooit in die 20 jaar naar dokter of naar het ziekenhuis ben geweest. Doe ik ook helemaal niet moeilijk over ;)
Je bedoelt oudere mensen of mensen met een hoog bmi.
Daarnaast boeit het mij oprecht niet meer als mensen nu geen vaccinatie meer nemen. Begrijp ik hun keuze? Nou nee. Tenzij je een zware fobie voor naalden hebt snap ik oprecht niet waarom je bang zou moeten zijn voor een vaccinatie. Of je kunt om een medische reden geen vaccinatie krijgen, maar dan is het geen keuze.
Maar verder boeit het me niet. Ook omdat onder de gevaccineerden vooral jonge mensen begeven en de kans toch kleins is dat die opgenomen worden. En daarboven is de vaccinatiegraad al vrij hoog.

Mensen met onderliggende klachten of niet meer de jongste zijn zie ik wel liever gevaccineerd. Je kunt mensen alleen niet dwingen. Hooguit advies geven. En het is bij die gevallen alleen zo jammer dat een ziekenhuisopname misschien voorkomen had kunnen worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_203794435
Ik ben immuun denk ik. Vaak zelftesten vanwege mijn werk. Redelijk wat PCR testen ondergaan. Alles negatief. Dit terwijl ik 48 uur in dezelfde kamer heb geleefd als mijn oudste kind die positief was. Daarnaast paar uur bij schoonouders gezeten die nu beide positief zijn. Op mijn werk veelvuldig contact met collega gehad die nu positief is. Hoor bij vele anderen dat het echt door het gezin heen gaat...eerst 1, dan de 2e, de 3e en 4e. Mijn vrouw en andere kleine hebben het ook nog niet gehad.
Vici, Vidi, Veni!
pi_203797264
Dag3 Corona: flink lopen zweten en woelen in bed vannacht. Voel wat druk in mijn hoofd. Slaperig overdag. Maar denk als ik vannacht een goede nacht maak, ik morgen stukken beter zal voelen.
  woensdag 23 februari 2022 @ 15:53:35 #272
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_203797604
kriebelhoestje en / of beetje loopneus.

Beetje wat ik altijd heb rond de grieptijd.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_203797694
Maandag kriebelhoest, die nacht zwetend wakker geworden. Zelftest negatief, nog gewerkt overdag, gisteravond behoorlijk slecht te pas heeeel licht streepje op de zelftest. Vanacht zelfde verhaal veel zweten. Vanochtend 2 hele duidelijke strepen. Heb geeneens extreem veel verkoudheidsymptomen vooral erg lamlendig, hoofdpijn en koortsig.

Valt me best tegen na 3 vaccinaties.
  woensdag 23 februari 2022 @ 17:22:51 #274
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203798907
Ook eindelijk eens besmet geraakt, geboosterd en al. Vooralsnog enkel verkoudheidsverschijnselen: overprikkelde slijmvliezen, rauwe keel, niezen, loopneus, en door dat alles natuurlijk slecht kunnen slapen en dus moe. Vervelend, maar tot dusverre niet anders dan bij een standaard rhinovirusje.
pi_203808051
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 23:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Daarnaast boeit het mij oprecht niet meer als mensen nu geen vaccinatie meer nemen. Begrijp ik hun keuze? Nou nee. Tenzij je een zware fobie voor naalden hebt snap ik oprecht niet waarom je bang zou moeten zijn voor een vaccinatie.
Een kameraad van mij heeft Tinnitus gekregen door de vaccinatie en je hoort de een na de ander met hartklachten. Waarom zou ik het risico nemen?
Trouwens al corona gehad en 2 dagen verkouden geweest, dus niet nodig gehad die troep.

Maar ieder zijn eigen keuze.
pi_203808313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:31 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Een kameraad van mij heeft Tinnitus gekregen door de vaccinatie en je hoort de een na de ander met hartklachten. Waarom zou ik het risico nemen?
Trouwens al corona gehad en 2 dagen verkouden geweest, dus niet nodig gehad die troep.

Maar ieder zijn eigen keuze.
Is toch fijn dat het bij jou wel meeviel. Ik heb een collega die nog steeds niet kan werken en het is inmiddels een jaar geleden dat hij ziek is geworden. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_203808559
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Is toch fijn dat het bij jou wel meeviel. Ik heb een collega die nog steeds niet kan werken en het is inmiddels een jaar geleden dat hij ziek is geworden. :{
Dat is heel spijtig, hoop dat hij snel weer beter wordt.
Zou het kunnen dat hij een zwaar tekort had/heeft aan vitamine d, zink en/of selenium?
Is dat getest bij hem?
pi_203808769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:59 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Dat is heel spijtig, hoop dat hij snel weer beter wordt.
Zou het kunnen dat hij een zwaar tekort had/heeft aan vitamine d, zink en/of selenium?
Is dat getest bij hem?
Nee denk niet dat ze bloed hebben geprikt. /s
Tap tap tap
pi_203810450
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:33 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

5.Ze moeten minder prio krijgen :Y Dat absoluut. Dat jij geen prikje wou nemen en daarom iemand met kanker op een behandeling moet wachten is natuurlijk niet hoe het hoort, dus jij mag achteraan sluiten. :Y
Waarom zou iemand met longkanker door roken prio moeten krijgen omdat ik niet geprikt ben?
Facts don't care about your feelings
pi_203810830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Nee denk niet dat ze bloed hebben geprikt. /s
En is ook niet iets wat je met collega’s gaat bespreken.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:06:33 #281
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203810903
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Waarom zou iemand met longkanker door roken prio moeten krijgen omdat ik niet geprikt ben?
In beide gevallen heb je er zelf de hand in gehad, maar je laten prikken is verhoudingsgewijs wel een erg kleine moeite natuurlijk.
pi_203813876
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]
In beide gevallen heb je er zelf de hand in gehad, maar je laten prikken is verhoudingsgewijs wel een erg kleine moeite natuurlijk.
Maar ik zou ook door vaccinatie een bed "bezet" kunnen houden toch?





Of geldt het dan niet?
  donderdag 24 februari 2022 @ 15:33:03 #283
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203814989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:30 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Maar ik zou ook door vaccinatie een bed "bezet" kunnen houden toch?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Of geldt het dan niet?
Ik denk dat het met risicoafweging te maken heeft. Als de kans op opname door vaccinatie groter is dan de kans op opname door Corona zou je best eens een punt kunnen hebben. Is dat zo?
pi_203816069
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik denk dat het met risicoafweging te maken heeft. Als de kans op opname door vaccinatie groter is dan de kans op opname door Corona zou je best eens een punt kunnen hebben. Is dat zo?
Ik ken helaas de cijfers van de vaccinatieschade niet en dat zal ook nergens vermeld worden, dus daar heb ik voor nu even geen antwoord op.
pi_203842050
Ik ben vorige week zondag positief getest. Heb redelijk last gehad van klachten met name veel hoesten. Ik voel me aardig hersteld en bijna klachtvrij. Echter sinds 4 dagen heb ik constante zeurende pijnscheuten in mijn lichaam wat savonds komt opspelen en wat voelt alsof zenuwen gekneld zitten. De pijn zit in rechter schouder en rechter borst maar soms ook andere plekken zoals vingers, oog/oor. Die pijn beperkt mij aardig in mijn functioneren/bewegen.

Ik heb het idee dat dit is komen opspelen nadat ik op een avond een vreselijke hoestbui had en daarna die steken in mijn rechterborst kreeg. Ik heb zelfs nog de dokters wacht gebeld snachts en die had het over waarschijnlijk een gekneusde rib/spier door het vele hoesten.

Zijn er lotgenoten die zich hierin herkennen en wat kan je er aan doen ?
pi_203842420
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:01 schreef Drakedoge3 het volgende:
Ik ben vorige week zondag positief getest. Heb redelijk last gehad van klachten met name veel hoesten. Ik voel me aardig hersteld en bijna klachtvrij. Echter sinds 4 dagen heb ik constante zeurende pijnscheuten in mijn lichaam wat savonds komt opspelen en wat voelt alsof zenuwen gekneld zitten. De pijn zit in rechter schouder en rechter borst maar soms ook andere plekken zoals vingers, oog/oor. Die pijn beperkt mij aardig in mijn functioneren/bewegen.

Ik heb het idee dat dit is komen opspelen nadat ik op een avond een vreselijke hoestbui had en daarna die steken in mijn rechterborst kreeg. Ik heb zelfs nog de dokters wacht gebeld snachts en die had het over waarschijnlijk een gekneusde rib/spier door het vele hoesten.

Zijn er lotgenoten die zich hierin herkennen en wat kan je er aan doen ?
Voor zenuwbeknelling naar fysiotherapie.
Beknelde zenuw kan voor uitstraling zorgen naar bijvoorbeeld je vingers.
Gekneusde ribben heeft tijd nodig.
Verder leren hoesten zonder dat je daardoor je lichaam overbelast.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Miss SHO zaterdag 26 februari 2022 @ 12:31:53 #287
22592 crew  Ole
pi_203845142
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor zenuwbeknelling naar fysiotherapie.
Beknelde zenuw kan voor uitstraling zorgen naar bijvoorbeeld je vingers.
Gekneusde ribben heeft tijd nodig.
Verder leren hoesten zonder dat je daardoor je lichaam overbelast.
Goed advies! Ga ook afspraak maken!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 26 februari 2022 @ 12:46:46 #288
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203845306
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor zenuwbeknelling naar fysiotherapie.
Beknelde zenuw kan voor uitstraling zorgen naar bijvoorbeeld je vingers.
Gekneusde ribben heeft tijd nodig.
Verder leren hoesten zonder dat je daardoor je lichaam overbelast.
Dat laatste ben ik iig wel geïnteresseerd in, hoe doe je dat dan?

Een maand of vier terug verslikte ik me lelijk en door het hoesten heb ik iets van een tussenrib spier verrekt ofzo (zo voelde het iig). Heb daar echt drie weken last van gehad.

Ook twee jaar geleden toen ik naar alle waarschijnlijkheid Corona heb gehad (was vrij dicht bij het begin, toen werd er nog niet echt getest). Door echt overmatig half stikkend hoesten deed op ten duur mijn hele lijf pijn. En ook nog ruim een week nadat de verdere ziekteverschijnselen erge last van gehad.

Bij ‘gewoon’ hoesten is het nooit een probleem, dat gaat redelijk gecontroleerd. Netjes vanuit de buik, niet te hard e.d.. Maar bij verslikken en toen met dat nare benauwdheidsgevoel gaat het vrij ongecontroleerd. Moet er echt stevig gehoest worden. Dat komt dan echt uit je tenen.
En dan heb ik geen idee hoe dat te controleren. Dus tips zijn welkom.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203853378
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik iig wel geïnteresseerd in, hoe doe je dat dan?

Een maand of vier terug verslikte ik me lelijk en door het hoesten heb ik iets van een tussenrib spier verrekt ofzo (zo voelde het iig). Heb daar echt drie weken last van gehad.

Ook twee jaar geleden toen ik naar alle waarschijnlijkheid Corona heb gehad (was vrij dicht bij het begin, toen werd er nog niet echt getest). Door echt overmatig half stikkend hoesten deed op ten duur mijn hele lijf pijn. En ook nog ruim een week nadat de verdere ziekteverschijnselen erge last van gehad.

Bij ‘gewoon’ hoesten is het nooit een probleem, dat gaat redelijk gecontroleerd. Netjes vanuit de buik, niet te hard e.d.. Maar bij verslikken en toen met dat nare benauwdheidsgevoel gaat het vrij ongecontroleerd. Moet er echt stevig gehoest worden. Dat komt dan echt uit je tenen.
En dan heb ik geen idee hoe dat te controleren. Dus tips zijn welkom.
Ben geen longarts, dus is lastig uit te leggen.
Mijn partner was longpatiënt, moest vaak vastzittend slijm ophoesten. Er is een techniek voor om dat in kleinere stappen op te hoesten, ipv met een flinke kracht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 18:33:03 #290
236264 crew  capricia
pi_203881458
Hoe is het met iedereen?
Hier een snotneus, keelpijn en wat hoesten. Vooral die keel is vervelend. Tweede dag vandaag met klachten.
(Positieve zelftest en vanmorgen door de GGD getest)

Vanmorgen voelde ik me nog belabberd. Maar ik lijk nu wat op te knappen. Geen last van smaak of reukverlies.

Hopelijk blijft het hierbij. :)
Definitely not CIA
  maandag 28 februari 2022 @ 19:01:55 #291
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203881828
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
Hoe is het met iedereen?
Hier een snotneus, keelpijn en wat hoesten. Vooral die keel is vervelend. Tweede dag vandaag met klachten.
(Positieve zelftest en vanmorgen door de GGD getest)

Vanmorgen voelde ik me nog belabberd. Maar ik lijk nu wat op te knappen. Geen last van smaak of reukverlies.

Hopelijk blijft het hierbij. :)
Dat zou zomaar kunnen. Ik ben er inmiddels ook weer af. Na drie nachten slecht slapen door het gesnotter was het ineens klaar.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 19:04:45 #292
236264 crew  capricia
pi_203881876
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dat zou zomaar kunnen. Ik ben er inmiddels ook weer af. Na drie nachten slecht slapen door het gesnotter was het ineens klaar.
Ja. Zoiets hoop ik ook. :)
Definitely not CIA
pi_203893221
2 prikjes gehad.

3 dagen geleden lichte kuch, heel erg slecht geslapen en voelde mij beroerd wakker worden. Gedurende dag meer kuchen en koorts. Hele nacht slecht geslapen, veel zweten en trillingen.

Nu zweten, maar voel mij al iets opknappen, kuchen is Al bijna weg.

Gelukkig wel smaak en reuk.

Mijn partner exact hetzelfde.
Mijn zoontje test ook positief, maar totaal geen klachten (nog) is 6 jaar en geen prik
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 00:19:50 #294
236264 crew  capricia
pi_203901743
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
Hoe is het met iedereen?
Hier een snotneus, keelpijn en wat hoesten. Vooral die keel is vervelend. Tweede dag vandaag met klachten.
(Positieve zelftest en vanmorgen door de GGD getest)

Vanmorgen voelde ik me nog belabberd. Maar ik lijk nu wat op te knappen. Geen last van smaak of reukverlies.

Hopelijk blijft het hierbij. :)
Derde dag.
Ben wel geboosterd. Dus drie prikken gehad.
Keelpijn is weg. Hoesten ook bijna.
Alleen nog neusverkoudheid. En nog niet zoveel zin in echte activiteiten gehad vandaag. Nog wel echt een duf hoofd.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 00:22:32 #295
236264 crew  capricia
pi_203901762
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef YebCar het volgende:
2 prikjes gehad.

3 dagen geleden lichte kuch, heel erg slecht geslapen en voelde mij beroerd wakker worden. Gedurende dag meer kuchen en koorts. Hele nacht slecht geslapen, veel zweten en trillingen.

Nu zweten, maar voel mij al iets opknappen, kuchen is Al bijna weg.

Gelukkig wel smaak en reuk.

Mijn partner exact hetzelfde.
Mijn zoontje test ook positief, maar totaal geen klachten (nog) is 6 jaar en geen prik
Mijn man klaagt ook juist veel over het slechte slapen. Soort koortserig gevoel in zijn lijf.

Beterschap voor jullie.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 02-03-2022 00:30:37 ]
Definitely not CIA
  woensdag 2 maart 2022 @ 10:28:57 #296
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_203904251
Hier ook 2 prikjes gehad, geen booster.

Werd gisteren wakker met koorts (ipv een kater) na het carnavallen.
Koorts was gisteren niet zo heel hoog: 38,3°C en ik voelde me grieperig.
Zelftest gedaan en die sloeg positief uit.
Verder niet veel gekuch, maar soms wel wat slijm ophoesten. Vooralsnog weinig/geen keelpijn.
Afgelopen nacht wel veel gezweten.
Vandaag was de koorts alweer weg.

Straks officiële test bij de ggd.
pi_203905553
Nou ja, ik heb geen stem meer over, ik heb keelpijn en een beetje koppijn.

Maar goed, ik heb dan ook vijf dagen carnaval gevierd dus die symptomen (en de positieve test) zaten al wel in het vat ja :')

Moet wel zeggen dat ik het alles vind meevallen. Ik heb na vorige carnavals significant zwaardere katers doorgemaakt op de woensdag erna. _O- Alleen het kuchje valt wat op.

Als ik niet in isolatie hoefde, was ik een flink stuk gaan wandelen, sporten en werken denk ik. Vind het vooral irritant dat ik de deur niet uit mag. Als het verder hierbij blijft dan kom ik er goed vanaf. Mijn vriendin heeft na een jaar nog steeds last van haar infectie ;(

3x Pfizer overigens.


Edit: mijn neus was dus licht geïrriteerd, en ik denk dat de onderliggende oorzaak is dat ik zojuist met één nies hier de hele tent onder het bloed had zitten :') goeiemorgen zeg. Een soort rooie wolkbreuk, half uur voorover gehangen en toen een enorme prop bloed en snot uit m'n neus getrokken. :{w

Ik hoop toch wel dat dat bij één keer blijft zeg. Wat een ravage. Al vermoed ik dat het slechts indirect met corona te maken had.

[ Bericht 17% gewijzigd door BlackLining op 02-03-2022 20:58:24 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_203926593
3 prikjes gehad, ik heb een beetje een kater gevoel verder nergens last van.
  donderdag 3 maart 2022 @ 22:00:31 #299
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_203930459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 10:28 schreef DemonRage het volgende:
Hier ook 2 prikjes gehad, geen booster.

Werd gisteren wakker met koorts (ipv een kater) na het carnavallen.
Koorts was gisteren niet zo heel hoog: 38,3°C en ik voelde me grieperig.
Zelftest gedaan en die sloeg positief uit.
Verder niet veel gekuch, maar soms wel wat slijm ophoesten. Vooralsnog weinig/geen keelpijn.
Afgelopen nacht wel veel gezweten.
Vandaag was de koorts alweer weg.

Straks officiële test bij de ggd.
Update:
Testresultaat van ggd kwam positief terug.
Geen koorts (37,1°C), maar nog wel dat grieperige gevoel.
Vandaag wel vaker mijn neus moeten snuiten omdat het of dicht zit of begon te lopen.
Nauwelijks keelpijn.
  donderdag 3 maart 2022 @ 22:32:33 #300
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_203931073
M'n ogen doen dus zeer als ik naar links/rechts kijk. Waarschijnlijk te maken met een infectie aan slijmvliezen ofzo? Nog nooit meegemaakt.

Verder verhoging tot 37,7, teringmoe, hartslag die in rust rond de 70 tot zelfs 80 blijft hangen. Omicron is een raar beestje.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 22:37:36 #301
236264 crew  capricia
pi_203931149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:32 schreef Rabieluh het volgende:
M'n ogen doen dus zeer als ik naar links/rechts kijk. Waarschijnlijk te maken met een infectie aan slijmvliezen ofzo? Nog nooit meegemaakt.

Verder verhoging tot 37,7, teringmoe, hartslag die in rust rond de 70 tot zelfs 80 blijft hangen. Omicron is een raar beestje.
Zeker een raar beestje.
Hier bijna alles weg, behalve kraak-stem en wat snot. Maar opeens een heel vervelende maag/darmen. En geen zin in activiteiten.
Dag 5.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')