Er is toch helemaal geen sprake van schuld en onschuld? In normale gevallen in ieder geval. Inderdaad, als iemand bewust nalatig is geweest, vind ik het een ander verhaal. Maar ziek worden, een virus oplopen, dat zijn dingen die gebeuren in het leven.quote:Op zondag 21 november 2021 12:50 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat bij een besmetting alleen de bron de schuld heeft en ontvanger een hulpeloos slachtoffer is. Tenzij de bron nalatig is geweest mbt beginnende klachten.
Zegt ie ook nog wat inhoudelijks daarover? Kan het zelf niet kijken, helaas.quote:Op zondag 21 november 2021 12:47 schreef Jason22 het volgende:
Bruls vreest een lockdown voor de hele winter.
Mwah, ook te kort door de bocht wmbquote:Op zondag 21 november 2021 12:50 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat bij een besmetting alleen de bron de schuld heeft en ontvanger een hulpeloos slachtoffer is. Tenzij de bron nalatig is geweest mbt beginnende klachten.
Eens met dat laatste. Dat lijkt me toch ook wel echt gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid nemen, maar jaquote:Op zondag 21 november 2021 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh van dat concept ben ik al lang afgestapt hoor. Moet toegeven dat ik in 2020 er wel nog een beetje zo in zat, maar inmiddels denk ik echt van, men moet maar doen wat ze niet laten kunnen.
Anderzijds, vind ik wel dat als je wat ouder bent en/of weet dat je algehele gezondheid niet top is, je écht wel zelf het inzicht mag hebben om nu niet op kinderfeestjes te gaan zitten of in een drukke ongeventileerde bruine kroeg ofzo.
Zie o.a. de supermarkt en virustankjes posts van vanmorgenquote:Op zondag 21 november 2021 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is toch helemaal geen sprake van schuld en onschuld? In normale gevallen in ieder geval. Inderdaad, als iemand bewust nalatig is geweest, vind ik het een ander verhaal. Maar ziek worden, een virus oplopen, dat zijn dingen die gebeuren in het leven.
Meer om aan te geven dat bij een besmetting beide partijen even veel (of even weinig dan eigenlijk) 'schuld' hebben. Terwijl ik me kan voorstellen dat de bron zich wel schuldig kan voelen.quote:Op zondag 21 november 2021 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is toch helemaal geen sprake van schuld en onschuld? In normale gevallen in ieder geval. Inderdaad, als iemand bewust nalatig is geweest, vind ik het een ander verhaal. Maar ziek worden, een virus oplopen, dat zijn dingen die gebeuren in het leven.
Nee hij vreest het alleen. Sowieso die hele sfeer daar aan tafel is dat niemand weet ze moeten doen.quote:Op zondag 21 november 2021 12:52 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Zegt ie ook nog wat inhoudelijks daarover? Kan het zelf niet kijken, helaas.
Ja, maar als we het OMT mogen geloven pieken we over 1,5 week daarin en daarna zou het zakken.quote:Op zondag 21 november 2021 12:47 schreef Molo het volgende:
[..]
De impact op de samenleving en zorg in bijzonder met alle uitgestelde zorg is nogal anders en heftiger nu
Sinterklaas yooooquote:Op zondag 21 november 2021 12:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De Walle
@:zipportal
FlodderGod
Ik heb er sowieso nul verstand van iigquote:Op zondag 21 november 2021 12:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja, maar als we het OMT mogen geloven pieken we over 1,5 week daarin en daarna zou het zakken.
Het lijkt mij ook sterk dat het gebeurt maar ik ga er vanuit dat zij daar meer inzicht in hebben dan jij en ik.
Wat is te kort door de bocht? Vingertje wijzen naar de bron als deze zijn klachten veronachtzaamd?quote:
Met deze aantal besmettingen zou die kwalificatie inderdaad raar zijnquote:Op zondag 21 november 2021 12:46 schreef Molo het volgende:
[..]
We moeten wmb wel af van de kwalificatie of iemand het goed heeft gedaan als ie nog steeds niet besmet is geraakt. En dat iemand onvoorzichtig of roekeloos is geweest of verkeerd bezig was als ie wel besmet is geraakt.
Sowieso, ik loop dagelijks tussen al die ongevaccineerde jongeren en kind op basisschool, tot nu toe niets (even afkloppen). Een vriendin van mij die zichzelf echt zoveel mogelijk isoleert nu, even naar de super en besmet.quote:Op zondag 21 november 2021 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
Man, er is momenteel zoveel virus dat rondgaat. Je kan het met wat pech ook oplopen van een besmet iemand die naast je komt zitten in de trein terwijl die nog nauwelijks klachten heeft en zich nog nergens van bewust is.
Denk dat zoeken naar "who did it" wel het laatste is waar we ons in deze fase druk over moeten maken
OF, juist omdat je zoveel tussen de mensen bent en exposure krijgt aan virussen etc, dat jouw immuunsysteem daardoor beter getraind is dan dat van jouw self-isolating vriendinquote:Op zondag 21 november 2021 13:02 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Sowieso, ik loop dagelijks tussen al die ongevaccineerde jongeren en kind op basisschool, tot nu toe niets (even afkloppen). Een vriendin van mij die zichzelf echt zoveel mogelijk isoleert nu, even naar de super en besmet.
Het is ook gewoon deels domme pech
Yepquote:Op zondag 21 november 2021 12:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is te kort door de bocht? Vingertje wijzen naar de bron als deze zijn klachten veronachtzaamd?
Dick for presidentquote:Op zondag 21 november 2021 13:00 schreef dick_laurent het volgende:
Man, er is momenteel zoveel virus dat rondgaat. Je kan het met wat pech ook oplopen van een besmet iemand die naast je komt zitten in de trein terwijl die nog nauwelijks klachten heeft en zich nog nergens van bewust is.
Denk dat zoeken naar "who did it" wel het laatste is waar we ons in deze fase druk over moeten maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |