abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2021 @ 12:34:14 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276022
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:28 schreef THEFXR het volgende:
Zijn de huidige coronamaatregelen genoeg?

Het aantal coronabesmettingen loopt weer op, en hard ook. Het zevendaags gemiddelde ligt nu op 19.000 nieuwe besmettingen per dag, het hoogste niveau ooit.

Vandaag kwam het OMT bijeen om over die snel stijgende coronabesmettingen te praten. Zijn de huidige maatregelen voorlopig genoeg of moeten er snel strengere regels komen? We bespreken het met zes experts uit verschillende vakgebieden.

En we praten in de studio met Jochen Mierau, gezondheidseconoom aan de Rijksuniversiteit Groningen.

het is het 1ste onderwerp:

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/19-11-2021/VPWON_1324398

.
Die Jochen Mierau zeg wel rake dingen.
Wat dan? Ik ga dit niet terug zitten luisteren/kijken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202276023
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 12:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Was uw neus O+

Maar klopt ja, ik kom net uit een voorstelling met tig kinderen, ouders en grootouders op elkaar.
Iedereen ge-QR-d die in die leeftijd valt natuurlijk. Maar dat doet echt geen zak.
De helft is kind dus geen QR code, de gevaccineerden kunnen ook besmettelijk zijn, zeer bijzonder dat we dat als veilig zien.
Tja, definieer 'veilig'. En als we dat als criterium gaan hanteren dan is het einde zoek natuurlijk hè.
I'll give you something to do
  zondag 21 november 2021 @ 12:36:10 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276044
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:34 schreef galantis het volgende:

[..]
Tja, definieer 'veilig'. En als we dat als criterium gaan hanteren dan is het einde zoek natuurlijk hè.
Ja, eens, maar dat was dus het oorspronkelijke idee erachter. Iig war gecommuniceerd werd naar buiten toe.
Niet bepaald houdbaar meer
pi_202276057
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:24 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat aankomende vrijdag de persconferentie al is. 4 december is veel en veel te laat, zeker als het OMT woensdag adviseert om onmiddellijk in lockdown te gaan, wat niet onaannemelijk is.
In de plaatjes van 19 november verwachten het OMT een daling begin december van ziekhuis bezetting.
We lijken ook rond de 20-22k besmettingen te blijven hangen (hoewel dat mogelijk aan de GGD capaciteit ligt).
Aantal IC is nog ver onder de aantallen van vorig jaar.

Als ze nu een lockdown afkondigen dan mogen we wat mij betreft het hele OMT vervangen vanwege de slechte voorspellingen en adviezen.
pi_202276073
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 12:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja, eens, maar dat was dus het oorspronkelijke idee erachter. Iig war gecommuniceerd werd naar buiten toe.
Niet bepaald houdbaar meer
De schijnveiligheid is er met name voor ongevaccineerden. 3G kan zeker niet garanderen dat er eenmaal binnen geen besmettingen meer plaatsvinden. 2G kan dat ook niet, maar zorgt er in ieder geval voor dat elke aanwezige enige mate van bescherming heeft.
  zondag 21 november 2021 @ 12:40:04 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276076
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In de plaatjes van 19 november verwachten het OMT een daling begin december van ziekhuis bezetting.
We lijken ook rond de 20-22k besmettingen te blijven hangen (hoewel dat mogelijk aan de GGD capaciteit ligt).

Als ze nu een lockdown afkondigen dan mogen we wat mij betreft het hele OMT vervangen vanwege de slechte voorspellingen en adviezen.
Je kunt het niet contextloos en simpel vergelijken met vorig jaar
pi_202276094
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als ze nu een lockdown afkondigen dan betekent dat vooral dat ze niet de ballen hebben om op modellen te vertrouwen en de effecten van na 2 weken af te wachten.
  zondag 21 november 2021 @ 12:41:34 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276096
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:39 schreef galantis het volgende:

[..]
De schijnveiligheid is er met name voor ongevaccineerden. 3G kan zeker niet garanderen dat er eenmaal binnen geen besmettingen meer plaatsvinden. 2G kan dat ook niet, maar zorgt er in ieder geval voor dat elke aanwezige enige mate van bescherming heeft.
Ja klopt. Maar met 2G kun je het vrolijk verspreiden onder elkaar. En dan in niet 2G check situaties aan niet gevaccineerden of mensen met slecht immuunsysteem doorgeven

Het is gewoon: kut :+
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 12:43:06 #159
5428 crew  miss_sly
pi_202276117
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Inderdaad. Maar er zijn dus wel mensen die denken het niet te gaan oplopen door zeer voorzichtig te zijn.

Want dan geeft het virus het vanzelf op :7
Er zijn zeker mensen die denken dat als ze voorzichtig zijn ze het een tijd langer kunnen ontlopen. En dat kan ook, want er zijn nog steeds veel mensen die het nog niet gehad hebben.

Dat het virus het opgeeft is dan weer een poging om mensen belachelijk te maken. Lijkt me nogal onnodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202276119
Brult bij Buitenhof lijkt wel zin te hebben in een lockdown.
- verwijderd door admin -
pi_202276140
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 12:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt het niet contextloos en simpel vergelijken met vorig jaar
Het enige wat ik vergelijk is dat we vorig jaar hogere aantallen hadden en we nu "al" moord en brand schreeuwen bij lagere aantallen.
Eigenlijk is dat ook iets om op te lossen door de politiek en niet het OMT.

Maar een OMT, een club van experts, wat gaat over de bestrijding van het virus welke in 2 weken van niks aan de hand tot wij adviseren een lockdown gaat kan ik moeilijk geloven op hun expertise.
En dan laat ik de voorspellingen in de modellen nog even buiten beschouwing

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 21-11-2021 13:03:14 ]
  zondag 21 november 2021 @ 12:46:08 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276157
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn zeker mensen die denken dat als ze voorzichtig zijn ze het een tijd langer kunnen ontlopen. En dat kan ook, want er zijn nog steeds veel mensen die het nog niet gehad hebben.

Dat het virus het opgeeft is dan weer een poging om mensen belachelijk te maken. Lijkt me nogal onnodig.
We moeten wmb wel af van de kwalificatie of iemand het goed heeft gedaan als ie nog steeds niet besmet is geraakt. En dat iemand onvoorzichtig of roekeloos is geweest of verkeerd bezig was als ie wel besmet is geraakt.
pi_202276177
Bruls vreest een lockdown voor de hele winter.
leven zoals het leven is
  zondag 21 november 2021 @ 12:47:32 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276180
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het enige wat ik vergelijk is dat we vorig jaar hogere aantallen hadden en we nu "al" moord en brand schreeuwen bij lagere aantallen.
Eigenlijk is dat ook iets om op te lossen door de politiek en niet het OMT.

Maar een OMT, een club van experts, wat gaat over de bestrijding het virus welke in 2 weken van niks aan de hand tot wij adviseren een lockdown gaat kan ik moeilijk geloven op het expertise.
En dan laat ik de voorspellingen in de modellen nog even buiten beschouwing
De impact op de samenleving en zorg in bijzonder met alle uitgestelde zorg is nogal anders en heftiger nu
pi_202276193
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:43 schreef groenen het volgende:
Brult bij Buitenhof lijkt wel zin te hebben in een lockdown.
deze week nog?
Plaats hier uw advertentie
pi_202276201
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Als ze nu een lockdown afkondigen dan betekent dat vooral dat ze niet de ballen hebben om op modellen te vertrouwen en de effecten van na 2 weken af te wachten.
De modelleur van het RIVM heeft zelf al gezegd dat hij het niet meer kan inschatten.

Ze bidden nu gewoon dat het meevalt. Met het volgen van modellen heeft het niets meer te maken. Russische roulette met de zorg.
  zondag 21 november 2021 @ 12:48:58 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276205
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:48 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Jij gaat lekker vandaag hè? :D
Gewoon negeren dat domme gelul
  zondag 21 november 2021 @ 12:49:28 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276213
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:48 schreef Confetti het volgende:

[..]
De modelleur van het RIVM heeft zelf al gezegd dat hij het niet meer kan inschatten.

Ze bidden nu gewoon dat het meevalt. Met het volgen van modellen heeft het niets meer te maken. Russische roulette met de zorg.
V/d Walle?
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 12:49:47 #169
5428 crew  miss_sly
pi_202276218
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]
We moeten wmb wel af van de kwalificatie of iemand het goed heeft gedaan als ie nog steeds niet besmet is geraakt. En dat iemand onvoorzichtig of roekeloos is geweest of verkeerd bezig was als ie wel besmet is geraakt.
Dat is ook geen kwalificatie die ik ergens aan geef, in ieder geval.

Ik gaf gisteren aan dat ik er niet op zit te wachten besmet te raken. Kennelijk is dat heel erg raar. Ik heb echter een schoolgaand kind, dus het is best wel wachten tot het wel zo ver is. En tot die tijd ben ik blij dat ik nog niet besmet ben. That’s all.
pi_202276224
quote:

[..]
En dat bij een besmetting alleen de bron de schuld heeft en ontvanger een hulpeloos slachtoffer is. Tenzij de bron nalatig is geweest mbt beginnende klachten.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 12:51:08 #171
5428 crew  miss_sly
pi_202276238
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 12:49 schreef Molo het volgende:

[..]
V/d Walle?
Wallinga
  zondag 21 november 2021 @ 12:51:44 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202276249
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is ook geen kwalificatie die ik ergens aan geef, in ieder geval.

Ik gaf gisteren aan dat ik er niet op zit te wachten besmet te raken. Kennelijk is dat heel erg raar. Ik heb echter een schoolgaand kind, dus het is best wel wachten tot het wel zo ver is. En tot die tijd ben ik blij dat ik nog niet besmet ben. That’s all.
Ik sprak jou niet persoonlijk aan
Had het over algemeen
pi_202276253
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:48 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Jij gaat lekker vandaag hè? :D
Ik kan een hoop hebben, maar Bruls is daar zeker niet bij.
Een blaaskaak die vanuit een overbodig (niet gekozen) orgaan maar beleid wilt maken.
We hebben een OMT en een gekozen kabinet.
Bruls heeft daar niks in te zoeken en moet alleen maar ja en amen zeggen als Ferd verteld wat te doen.
pi_202276254
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wallinga
Die inderdaad. Volgens Gommers dan.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 12:52:23 #175
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202276264
quote:

[..]
Oh van dat concept ben ik al lang afgestapt hoor. Moet toegeven dat ik in 2020 er wel nog een beetje zo in zat, maar inmiddels denk ik echt van, men moet maar doen wat ze niet laten kunnen.

Anderzijds, vind ik wel dat als je wat ouder bent en/of weet dat je algehele gezondheid niet top is, je écht wel zelf het inzicht mag hebben om nu niet op kinderfeestjes te gaan zitten of in een drukke ongeventileerde bruine kroeg ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')