In kooitjes kunnen ze anderen nog besmetten, de smerige virusfabriekenquote:Op zondag 21 november 2021 08:25 schreef Noek het volgende:
Er moet dus een 2G beleid komen gebaseerd op kinderen.
Kampen of kooitjes. Jullie mogen kiezen.
Onzin want er komen ook gewoon elk jaar nieuwe ouderen en zwakkeren bij. Maar goed, laat maar een bron zien die jouw claim ondersteunt.quote:Op zondag 21 november 2021 07:17 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteraard, de zwakkeren is men in het eerste jaar van de uitbraak in de UK grotendeels kwijtgeraakt.
Het staat je vrij deze afname te wijten aan het vaccin.
Wat bedoel je daar mee? Ik weet wat dat betekent maar wat dat te maken heeft met de besmettelijkheid van kinderen ontgaat me.quote:
Jij stelt dat kinderen minder een rol spelen in verspreiding van ziektes. Dat durf ik al te betwijfelen, maar goed, stel dat dat zo is. Dat ze minder mensen besmetten dan volwassenen: als dat virus zo rondvaart zoals dat nu is, komt toch een aanzienlijk deel van besmettingen daarvandaan.quote:Op zondag 21 november 2021 08:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar mee? Ik weet wat dat betekent maar wat dat te maken heeft met de besmettelijkheid van kinderen ontgaat me.
Ik stel dat niet zomaar, dat stelt iedereen die er verstand van heeft. Dit gaat niet over ziektes in het algemeen maar specifiek over corona. Dat betekent ook automatisch dat kinderen een beperkte rol spelen. Kinderen worden voornamelijk geinfecteerd door volwassenen, dus als het hard rondgaat onder de volwassenen komt het uiteindelijk ook bij de kinderen terecht. Dat is wat je nu ziet. Het gaat momenteel onder de gehele bevolking rond, dus ook kinderen. Je mag het allemaal best betwijfelen hoor, er is alleen geen enkele goede reden om dat te doen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:36 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Jij stelt dat kinderen minder een rol spelen in verspreiding van ziektes. Dat durf ik al te betwijfelen, maar goed, stel dat dat zo is. Dat ze minder mensen besmetten dan volwassenen: als dat virus zo rondvaart zoals dat nu is, komt toch een aanzienlijk deel van besmettingen daarvandaan.
Waarmee ik niet wil pleiten voor sluiting van scholen overigens, alsjeblieft niet, maar het steeds maar blijven volhouden dat kinderen geen (grote) rol spelen, nope.
Maar we moeten ze soberzo verplicht vaccineren en weren uit supermarkten. Dit laaste is voor een leefbare samenleving. We doen het samen!quote:Op zondag 21 november 2021 08:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
In kooitjes kunnen ze anderen nog besmetten, de smerige virusfabrieken
Kinderen weren uit supermarkten ben ik dan, geheel uit egoistische overwegingen, helemaal voorquote:Op zondag 21 november 2021 08:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar we moeten ze soberzo verplicht vaccineren en weren uit supermarkten. Dit laaste is voor een leefbare samenleving. We doen het samen!
Zoals ik al zei, ik geloof daar niet in. Onderzoeken of niet.quote:Op zondag 21 november 2021 08:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik stel dat niet zomaar, dat stelt iedereen die er verstand van heeft. Dat betekent ook automatisch dat kinderen een beperkte rol spelen. Kinderen worden voornamelijk geinfecteerd door volwassenen, dus als het hard rondgaat onder de volwassenen komt het uiteindelijk ook bij de kinderen terecht. Dat is wat je nu ziet. Het gaat momenteel onder de gehele bevolking rond, dus ook kinderen. Je mag het allemaal best betwijfelen hoor, er is alleen geen enkele goede reden om dat te doen.
Als je er wat meer over wilt lezen is dit een goed overzicht: https://www.ecdc.europa.e(...)ovid-19-transmission
Waarom niet?quote:Op zondag 21 november 2021 08:44 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik geloof daar niet in. Onderzoeken of niet.
Née, je kunt ook zonder bevestigingsmail, alleen id meenemen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:29 schreef SilverEyes het volgende:
Trouwens, over kinderen gesproken, die van mij blaft alles onder, dus ff afspraak gemaakt. Kon al heel snel, over een half uur al terecht. Maar ik heb de bevestigingsmail nog niet, is dat erg?
Alleen samen krijgen we virusfabrieken onder controle. Al is ‘t alleen maar omdat Urgenda!quote:Op zondag 21 november 2021 08:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar we moeten ze soberzo verplicht vaccineren en weren uit supermarkten. Dit laaste is voor een leefbare samenleving. We doen het samen!
Voor mijn zoon gisterochtend een afspraak proberen te maken, kon maandagmiddag terecht voor een test.quote:Op zondag 21 november 2021 08:29 schreef SilverEyes het volgende:
Trouwens, over kinderen gesproken, die van mij blaft alles onder, dus ff afspraak gemaakt. Kon al heel snel, over een half uur al terecht. Maar ik heb de bevestigingsmail nog niet, is dat erg?
Dat zou wat mij betreft permanent mogen wordenquote:
Er zijn heel veel alleenstaande vaders en moeders waarvoor het dan verdomd lastig is om boodschappen te doen.quote:Op zondag 21 november 2021 09:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zou wat mij betreft permanent mogen worden
Zijn er mensen die denken dat ze immuun zijn voor besmetting? Apart inderdaad.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel trouwens apart dat er nog mensen zijn die denken dat ze immuun zullen/kunnen zijn voor besmetting.
Maar goed, verbaas me wel over meer dingen tijdens deze pandemie.
Ja als ze alleen even snel boodschappen doen dan is het ook niet zo'n probleem. Misschien komt het wel omdat ik in een dorp woon, maar dan heb je nog wel eens dat de moeders dan gezellig in de winkel gaan staan kletsen en die koters vervolgens gillend en schreeuwend heel die winkel doorrennen alsof het een speeltuin is.quote:Op zondag 21 november 2021 09:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel alleenstaande vaders en moeders waarvoor het dan verdomd lastig is om boodschappen te doen.
Als ik na mijn werk de supermarkt induik, kom ik zelden kinderen tegen. Ik vermijd zoveel mogelijk de weekenden om boodschappen te doen.
Hier ben ik het wel mee eens, allemaal zeuren op kinderen en besmettingen onder kinderen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:22 schreef Bliksem92 het volgende:
Het blijft toch wel apart, wekenlang stijgen de besmettingen keihard onder de bevolkingsgroepen die het meeste risico lopen, maar daar hoor je niet zoveel over (behalve dan dat de cijfers omhoog gaan in het algemeen). Daarna pas stijgt het aandeel kinderen in die cijfers en ineens wordt dat nieuws, en wordt de bizarre conclusie getrokken dat kinderen aanjagers van de besmettingsgolf zouden zijn.
De werkelijkheid is precies andersom, kinderen zijn slachtoffers. Want ze krijgen geen vaccin en zijn de enige groep die zich verplicht moet testen.
Toch niet doordeweeks in de avond?quote:Op zondag 21 november 2021 09:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja als ze alleen even snel boodschappen doen dan is het ook niet zo'n probleem. Misschien komt het wel omdat ik in een dorp woon, maar dan heb je nog wel eens dat de moeders dan gezellig in de winkel gaan staan kletsen en die koters vervolgens gillend en schreeuwend heel die winkel doorrennen alsof het een speeltuin is.
Hoe gaat het met je? Weer wat beter?quote:Op zondag 21 november 2021 09:24 schreef Sfancta het volgende:
Niks mis met kinderen, hoe meer hoe beter.
Interessant artikel alleen jammer dat ze vaccinatie plus eventuele vaccinatie en vaccinatie plus infectie door elkaar halen.quote:Bij een verdiepend onderzoek onder donors blijkt dat de hoeveelheden corona-antistoffen in het bloed afnemen. Hoe ouder men is, en dus hoe langer geleden men gevaccineerd werd, hoe lager de hoeveelheid aanwezige corona-antistoffen. Dat is op zich gebruikelijk na vaccinatie. Dit lijkt ook overeen te komen met een studie, gepubliceerd in Science, waarin bescherming door vaccins tegen corona-infectie na 9 maanden sterk blijkt gedaald. Vooralsnog lijken diegenen die zowel een vaccinatie als een infectie hebben gehad de grootste hoeveelheden antistoffen te hebben en te houden.
Bij ons lieten ze gewoon iedereen binnen die een QR had, ook mensen zonder functie. Al waren er ook een boel thuisgebleven dus heel erg druk was het niet.quote:Op zondag 21 november 2021 07:14 schreef DonDruiper het volgende:
Gisteren bij het eerste elftal stonden wat oude mannetjes in de bosjes door het hek te kijken..
Ouders wachtend in de auto..
Man man man wat een triestheid.
Wie gaat dit uitleggen?
Bij de uit-wedstrijd van zoon mocht iedereen gisterochtend langs de lijn kijken, geen controle. Daarna zijn we nog naar onze club gegaan om naar de wedstrijd van het eerste te kijken, daar stonden wel controleurs bij de ingang. Zoon en zijn vriendjes mocht naar binnen want 12, ik niet. Maar ik hoorde van zoon dat de tribune bijna vol zat. Denk met begeleiders/ouders die zijn gebleven.quote:Op zondag 21 november 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij ons lieten ze gewoon iedereen binnen die een QR had, ook mensen zonder functie. Al waren er ook een boel thuisgebleven dus heel erg druk was het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |