abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202273821
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 01:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is toch gewoon weer niets?
Placering en anderhalve meter. En wat adviezen.
Placering en terugkeer 1,5 meter is wel ding natuurlijk.
Effectief beperk je alle cafés, evenementen etc.
Als de 1,5 meter dan ook weer gaat gelden voor zaken als zwembaden etc heb je wel echt een hard maatregelpakket.

Nu ik erover nadenk, als we teruggaan naar 1,5 meter+ placeren is het eigenlijk als pre QR tijd.
pi_202273831
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 05:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik refereerde aan de besmettingen in de zomer van 2020 vs de zomer van 2021, 1000 vs 40.000 besmettingen pd in de UK. Verklaar dat svp.
  zondag 21 november 2021 @ 07:14:42 #28
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202273832
Gisteren bij het eerste elftal stonden wat oude mannetjes in de bosjes door het hek te kijken..

Ouders wachtend in de auto..

Man man man wat een triestheid.
Wie gaat dit uitleggen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 21 november 2021 @ 07:17:07 #29
445514 DonDruiper
pi_202273835
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:12 schreef Za het volgende:

[..]
Ik refereerde aan de besmettingen in de zomer van 2020 vs de zomer van 2021, 1000 vs 40.000 besmettingen pd in de UK. Verklaar dat svp.
Wel maatregelen. Geen maatregelen. Minder test capaciteit. Heel veel test capaciteit. Wuhan variant. Delta variant.

Wat wil je nou eigenlijk?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202273836
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:14 schreef DonDruiper het volgende:
Gisteren bij het eerste elftal stonden wat oude mannetjes in de bosjes door het hek te kijken..

Ouders wachtend in de auto..

Man man man wat een triestheid.
Wie gaat dit uitleggen?
Bij amateurs mag je toch gewoon langs de lijn staan?
sig verwijderd door FA
pi_202273838
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 05:58 schreef Nielsch het volgende:

het aantal overlijdens is sinds Freedom Day extreem veel minder dan in 2020 en begin 2021
Uiteraard, de zwakkeren is men in het eerste jaar van de uitbraak in de UK grotendeels kwijtgeraakt.

Het staat je vrij deze afname te wijten aan het vaccin.
  zondag 21 november 2021 @ 07:21:36 #32
445514 DonDruiper
pi_202273843
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:17 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Bij amateurs mag je toch gewoon langs de lijn staan?
Nope.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202273882
quote:
5s.gif Op zondag 21 november 2021 01:29 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit niet precies hetzelfde als het vorige advies trouwens? Of in elk geval in grote lijnen hetzelfde als de huidige maatregelen? Hoe kun je nou verwachten dat het reproductiegetal met 20% à 25% daalt door niks te veranderen?
Bezoek beperken, kinderen jonger dan 12 uitgezonderd?

Wat :?

Zij zijn nu toch juist vaak besmet? En dat ze niet overdragen is onzin. Hier op kantoor is een aantal collega’s besmet geraakt, een enkele uitzondering daargelaten allemaal door hun kinderen.
Die faalhazen van het OMT willen gewoon niet terugkomen op hun fout dat kinderen nauwelijks besmettelijk zijn zoals ze vorig jaar continu liepen te roeptoeteren. Incompetente bende.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202273892
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:46 schreef Galvez het volgende:

[..]

Zij zijn nu toch juist vaak besmet? En dat ze niet overdragen is onzin. Hier op kantoor is een aantal collega’s besmet geraakt, een enkele uitzondering daargelaten allemaal door hun kinderen.
Die faalhazen van het OMT willen gewoon niet terugkomen op hun fout dat kinderen nauwelijks besmettelijk zijn zoals ze vorig jaar continu liepen te roeptoeteren. Incompetente bende.
Nee. Die faalhazen van het OMT snappen wel dat je kinderen niet thuis kunt laten. En dat zij vooral last hebben van maatregelen en niet de ziekte.
pi_202273893
Onze vriend, media icoon en meestervoorspeller Marino maakt zich al op voor een wekenlange lockdown _O-

twitter

* Hij heeft op dit moment trouwens zelf Corona ;)
pi_202273894
quote:

[..]

Dat heb ik sowieso nooit geloofd.
Sinds ik kinderen heb, was ik de eerste jaren ook steeds verkouden door al die virusjes die ze meenemen van de crèche. En covid zou opeens niet van kind naar volwassenen gaan. :N
pi_202273905
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee. Die faalhazen van het OMT snappen wel dat je kinderen niet thuis kunt laten. En dat zij vooral last hebben van maatregelen en niet de ziekte.
Belangenafweging is niet aan het omt.
Dat kinderen er geen last van hebben is een feit.
Dat zij wel degelijk een rol spreiden in de verspreiding ook!

Ook al willen de Nederlandse beleidsmakers jou dat graag anders doen geloven.
Ik ben ervan overtuigd dat het sluiten van de scholen een zeer effectieve maatregel was geweest om verdere verspreiding te voorkomen. Of het opweegt tegen de daarmee gepaarde gaande nadelen is een tweede, maar doen alsof kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding is pertinent onwaar. En daarmee brengt het rivm/omt willens en wetens mensen in gevaar.

Zo ken ik een zestiger die begin dit jaar in het ziekenhuis beland is. Die persoon was erg voorzichtig, tot aan het debiele ontsmetten van winkelwagentjes toe. :') :') Maar bleef wel op kleinkinderen passen, immers had het rivm gezegd dat jonge kinderen nauwelijks een rol in verspreiding spelen. Nou, dat heeft ze geweten. :o
pi_202273922
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:59 schreef Galvez het volgende:

[..]
Belangenafweging is niet aan het omt.
Dat kinderen er geen last van hebben is een feit.
Dat zij wel degelijk een rol spreiden in de verspreiding ook!

Ook al willen de Nederlandse beleidsmakers jou dat graag anders doen geloven.
Ik ben ervan overtuigd dat het sluiten van de scholen een zeer effectieve maatregel was geweest om verdere verspreiding te voorkomen. Of het opweegt tegen de daarmee gepaarde gaande nadelen is een tweede, maar doen alsof kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding is pertinent onwaar. En daarmee brengt het rivm/omt willens en wetens mensen in gevaar.

Zo ken ik een zestiger die begin dit jaar in het ziekenhuis beland is. Die persoon was erg voorzichtig, tot aan het debiele ontsmetten van winkelwagentjes toe. :') :') Maar bleef wel op kleinkinderen passen, immers had het rivm gezegd dat jonge kinderen nauwelijks een rol in verspreiding spelen. Nou, dat heeft ze geweten. :o
Tja, dat is vervelend voor die persoon. Ik ontken overigens niet dat kinderen bijdragen, ik geloof ook best dat ze flink bijdragen. Maar zolang je ze niet gaat vaccineren moet je ze dan thuis houden, dat is niet te doen.

Er is meer in het leven dan alleen Covid-19, ook al lijkt dat soms niet zo.
pi_202273945
quote:

[..]

Daar komen ze niet op terug omdat het gewoon klopt :P.
  zondag 21 november 2021 @ 08:16:18 #40
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202273946
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, dat is vervelend voor die persoon. Ik ontken overigens niet dat kinderen bijdragen, ik geloof ook best dat ze flink bijdragen. Maar zolang je ze niet gaat vaccineren moet je ze dan thuis houden, dat is niet te doen.

Er is meer in het leven dan alleen Covid-19, ook al lijkt dat soms niet zo.
Wat bereik je door ze te vaccineren?
Besmettingen blijven toch wel rond gaan. Zowel kinderen onderling als van kind op volwassenen.
pi_202273950
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 08:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat bereik je door ze te vaccineren?
Besmettingen blijven toch wel rond gaan. Zowel kinderen onderling als van kind op volwassenen.
Niets, maar dat is de enige manier om verspreiding onder ze te stoppen. Het was vooral bedoeld om aan te geven dat het wensdenken is.
pi_202273952
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:51 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dat heb ik sowieso nooit geloofd.
Sinds ik kinderen heb, was ik de eerste jaren ook steeds verkouden door al die virusjes die ze meenemen van de crèche. En covid zou opeens niet van kind naar volwassenen gaan. :N
Je moet het niet zo zwart wit zien, dat geldt eigenlijk voor alles wat betreft corona. Kinderen zijn minder vatbaar voor besmetting en verspreiding. Minder, niet nul. Nuance is belangrijk ;).
pi_202273961
Het blijft toch wel apart, wekenlang stijgen de besmettingen keihard onder de bevolkingsgroepen die het meeste risico lopen, maar daar hoor je niet zoveel over (behalve dan dat de cijfers omhoog gaan in het algemeen). Daarna pas stijgt het aandeel kinderen in die cijfers en ineens wordt dat nieuws, en wordt de bizarre conclusie getrokken dat kinderen aanjagers van de besmettingsgolf zouden zijn.

De werkelijkheid is precies andersom, kinderen zijn slachtoffers. Want ze krijgen geen vaccin en zijn de enige groep die zich verplicht moet testen.
  zondag 21 november 2021 @ 08:25:02 #44
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202273972
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 21-11-2021 11:15:09 ]
pi_202273975
Er moet dus een 2G beleid komen gebaseerd op kinderen.
Kampen of kooitjes. Jullie mogen kiezen.
Go hard or go home
pi_202273980
quote:
11s.gif Op zondag 21 november 2021 08:16 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Daar komen ze niet op terug omdat het gewoon klopt :P.
:') ———-!
pi_202273984
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:12 schreef Za het volgende:

[..]
En ik zeg dat je maar halve waarheden vertelt om een hele gekleurde en verkeerde conclusie te trekken (namelijk dat vaccinaties niet werken). Maar goed ik verklaar: in de zomer van 2021 waren de Engelsen wel klaar met de maatregelen en zochten elkaar itt 2020 ondanks een lichte lockdown toch op, op thuisfeesten en vakantie.

Okee nu jij svp verklaren waarom er ondanks het hogere aantal besmettingen zoveel minder doden vallen.
pi_202273986
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:25 schreef kibo het volgende:

[..]
Klopt, maar volgens wappie za tellen alleen besmettingen en niet opnames en overlijdens.
Dit is ook nergens voor nodig hè. Je kunt het oneens zijn, maar ik zie @Za vooral respectvol posten. Ook al ben ik het niet met hem eens, ik vind ‘t wel prettig om de zienswijze van iemand anders te zien, dat helpt mij om te bepalen of ik voor mijn gevoel de juiste gedachte heb.
pi_202273988
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 05:13 schreef Za het volgende:

[..]
Je legt wmb niets uit.
Nogmaals vorig jaar zomer kende de UK 1000 besmettingen per dag.
Toen begonnen de massavaccinaties in december 2020 en zou er aantoonbaar minder sprake van overdracht en iig van ontvankelijkheid zijn, en zou je op zijn minst een afname van 40% van de besmettingen mogen verwachten, dus pakweg max zo'n 500 besmettingen per dag.
Het waren er gemiddeld 40.000 per dag in zomer 2021 (tijdens lockdown), 8000% meer dan je zou verwachten.

Verklaar dit eens, uitgaand van een goed werkend vaccin.
Hij legt uit hoe exponentiële groei werkt in samenhang met het reproductiegetal van een virus. Zeg maar de basiskennis met betrekking tot verspreiding van een virus. Dat jij maar blijft dooremmeren over absolute getallen zonder dit in ogenschouw te nemen en met factoren als tijd, maatregelen en gedrag geen enkele rekening houdt laat zien dat je er niets van begrijpt.
pi_202273991
quote:
11s.gif Op zondag 21 november 2021 08:17 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Je moet het niet zo zwart wit zien, dat geldt eigenlijk voor alles wat betreft corona. Kinderen zijn minder vatbaar voor besmetting en verspreiding. Minder, niet nul. Nuance is belangrijk ;).
Wet van de grote aantallen hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')