abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 november 2021 @ 00:18:44 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202272623

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202272987
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:57 schreef ludovico het volgende:
Fragiliteitsdenken... Een kans van 0.01% om besmet te raken met een virus met IFR van +-0.15 of lager (inmiddels kan je gevaccineerd zijn immers) en dat dan zien als schending van je rechten om niet ziek gemaakt te worden door een ander.....

Grow up.

En hier gaan zo ontzettend veel mensen in mee..

Als de zorg niet overbelast was hadden ze alles los moeten gooien. De risico's van het virus zijn niet bijzonder hoog voor het individu.
Voor het individu is de ziekte ook niet het probleem. Dat zijn de maatregelen die door de politiek zijn uitgeroepen. Bijkomend is het een probleem dat de politiek de zorg niet op orde heeft door de jarenlange capaciteitsverlaging. 300 mensen op de ic is al een probleem op 17mln.

Covid is geen gezondheidsprobleem, het is een politiekproblee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 november 2021 @ 00:55:04 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202273161
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap je post niet zo goed. Eerst gaf je aan dat vaccins niet werkten tegen varianten en dat het vooral kwam door natuurlijke infecties (zoals andere coronavirussen) als ik je post goed begreep.

Waarom zullen (vrij generieke) antistoffen niet of nauwelijks werken tegen varianten? Bijna alle onderzoeken stellen dat het nog steeds goed werkt. Ik snap niet goed wat je bedoelt met onvoldoende werking. Bedoel je de werking tegen symptomen? Steriele immuniteit?
Werking is die ik hier heel basaal bedoel op elementair celniveau die symptomen en daarmee andere gevolgen evenredig beīnvloeden.

Je verhaspelt mijn gezegden of ik weet ze in het geweld van overtuiging niet over te brengen. Onderzoeken spreken mij, zover ik weet, niet tegen en tot op heden ken ik geen onderzoek dat mijn zienswijze zo stellig zou ontkrachten.

Ja, onderzoeken bevestigen dat vaccinatie alles doet wat ze zeggen, ze kijken echter niet of nauwelijks naar de relevantie in tijd en voor wie dat waar expliciet dan voor een situatie; zinnig is. Onderzoekers eigenen zich - begrijpelijk - doorgaans een veel te groot belang toe met de waarde van hun bevindingen.

Dat Vaccins bv na X dagen prachtige titers veroorzaken bij gezonde mensen, is heel fijn maar nutteloos voor mensen die daar veel minder tijd/capaciteit voor hebben omdat ze inmiddels zieker (zijn ge)worden.
Ook dat vaccins besmetting of transmissie zou voorkomen of verminderen, is zeker geen kenmerk maar een resulterend gevolg van iemands ingezette herstel.

Nergens zeg ik dat antistoffen niet werken, sterker nog: mensen hebben die antistoffen als capaciteit al eens verworven waarbij kwetsbaren die bij een SARS-Covi-2 infectie simpelweg veel te langzaam tot ontwikkeling (kunnen) brengen. Ook omdat die kwetsbare mensen gelijktijdig directe andere schade ondervinden omdat het SARS-Cov-2 virus hun celreceptoren aantast, iets dat dat andere corona-virussen bv niet/minder doen en vaccinatie sws niet doet voorkomen. Hooguit dat een sneller verlopend herstel, erger schade voorkomt.

Ik herhaal, ik maak voortdurend onderscheid in:
1) Antilichamen afgericht op SpikeEiwit die (aanwezig) dan werken* maar alleen op de Wuhan variant(en).
2) Generieke antistoffen als NK/T-cell respons op Coronavirus(sen), die door "vaccinatie" in verhoogde paraatheid zullen blijven.

Waarom vaccins "werken"* is dat door hun werking, de tijd tot herstel (dwz de infectie wegdrukken) zullen verkorten voor mensen die daar anders daar anders ernstiger last van krijgen. Dat vaccinatie ook werkt* voor gezonde mensen is dan redeneren in quatsch omdat zij sws nauwelijks tot geen gevolgen zullen ondervinden.

Terzijde: ik blijf mij afvragen wat er tegen de stelling is dat vaccinatie op grond van haar vrij duidelijke werking en hoe onze afweer in elkaar steekt, alleen nuttig lijkt voor kwetsbare mensen.
Ik zou toch denken dat het een fijnere aanpak om kwetsbare mensen veel gerichter kunnen gaan benaderen.
Beter dan iedereen ongericht te injecteren met cel verstorende synthetica omdat het technisch kan en daarbij het onafwendbare risico oproept voor bijwerkingen, mutatiedruk of verlies aan natuurlijke immuniteit met wie weet andere gevolgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202273305
twitter

Hebben we weer zoiets idioots. Is dat OMT nu medische-virologisch adviseur of schaduwkabinet?

Het wegen van het maatschappelijk belang is niet, ik herhaal niet, hun taak. Ze moeten de effecten schetsen en opties aanreiken. Wegen en prioriteren is bij uitstek iets politieks.
zie email 27 oktober
pi_202273356
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 01:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hebben we weer zoiets idioots. Is dat OMT nu medische-virologisch adviseur of schaduwkabinet?

Het wegen van het maatschappelijk belang is niet, ik herhaal niet, hun taak. Ze moeten de effecten schetsen en opties aanreiken. Wegen en prioriteren is bij uitstek iets politieks.
Dit is toch gewoon weer niets?
Placering en anderhalve meter. En wat adviezen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 21 november 2021 @ 01:16:19 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202273362
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 01:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat dacht ik nou ook toen ik dat las. Daar gaan we het tij niet mee keren.
pi_202273383
quote:

[..]
Anderhalve meter doet zeker wel iets. Dat heeft namelijk als neveneffect dat de capaciteit van (binnen)ruimtes fors omlaag gaat (waarmee ook gelijk de economische schade is gegeven, maar dat terzijde). Dat is natuurlijk wel gewoon een harde en effectieve regel.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 november 2021 @ 01:20:54 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202273397
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 01:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Echt niet te geloven. Wie zijn zij om te beslissen over maatschappelijke belangen. Een paar artsen, een paar virologen etc. Niet te geloven dat het kabinet of de Tweede Kamer dit niet stopt.

Enige wat het OMT zou moeten zeggen is "als je de basisscholen zou sluiten, dan X", "als je horeca geplaceerd zou maken, dan Y".

Dingen zoals "in het belang van ontwikkeling" etc. is niet hun taak.
  zondag 21 november 2021 @ 01:23:40 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202273410
Maar goed, de vorige keer had de inhoud van het OMT-advies ook vrij weinig te maken met de genomen maatregelen, dus eigenlijk weten we nog steeds niks :+
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 01:24:51 #10
236264 crew  capricia
pi_202273421
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Anderhalve meter doet zeker wel iets. Dat heeft namelijk als neveneffect dat de capaciteit van (binnen)ruimtes fors omlaag gaat (waarmee ook gelijk de economische schade is gegeven, maar dat terzijde). Dat is natuurlijk wel gewoon een harde en effectieve regel.
Denk niet dat we daar 20 tot 25 procent minder contacten mee gaan krijgen. :{
- Goethe, “Faust”
pi_202273424
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Echt niet te geloven. Wie zijn zij om te beslissen over maatschappelijke belangen. Een paar artsen, een paar virologen etc. Niet te geloven dat het kabinet of de Tweede Kamer dit niet stopt.

Enige wat het OMT zou moeten zeggen is "als je de basisscholen zou sluiten, dan X", "als je horeca geplaceerd zou maken, dan Y".

Dingen zoals "in het belang van ontwikkeling" etc. is niet hun taak.
En ze mogen van mij zelfs nog zeggen ‘als je de doelen die je zelf hebt opgesteld wil halen moet je dit en dit NU doen’. Dat is je taak.

Maar maatregelen die effectief (kunnen) zijn afschieten vanwege kort gezegd maatschappelijke overwegingen is een politieke beslissing en niet aan het OMT.
zie email 27 oktober
  zondag 21 november 2021 @ 01:29:27 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202273441

Is dit niet precies hetzelfde als het vorige advies trouwens? Of in elk geval in grote lijnen hetzelfde als de huidige maatregelen? Hoe kun je nou verwachten dat het reproductiegetal met 20% ā 25% daalt door niks te veranderen?
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 01:33:33 #13
236264 crew  capricia
pi_202273452
quote:
5s.gif Op zondag 21 november 2021 01:29 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit niet precies hetzelfde als het vorige advies trouwens? Of in elk geval in grote lijnen hetzelfde als de huidige maatregelen? Hoe kun je nou verwachten dat het reproductiegetal met 20% ā 25% daalt door niks te veranderen?
Ja. Ik zie weinig verschillen.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 01:37:41 #14
236264 crew  capricia
pi_202273457
Ik zie ook geen nieuw advies bij
https://www.rijksoverheid(...)&sorteren%2Dop=datum
- Goethe, “Faust”
pi_202273458
quote:
[ afbeelding ]

Het orkest speelt door.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 01:40:31 #16
236264 crew  capricia
pi_202273464
Ah. Het is het advies van 11 november. Waarnaar verwezen wordt.
https://www.tweedekamer.n(...)20na%20OMT%20129.pdf

Dat is bij mijn weten het advies waarop de nieuwe maatregelen gebaseerd zijn. Dus niet een nieuw-nieuw advies. :+
- Goethe, “Faust”
  zondag 21 november 2021 @ 01:42:13 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202273466
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 01:40 schreef capricia het volgende:
Ah. Het is het advies van 11 november. Waarnaar verwezen wordt.
https://www.tweedekamer.n(...)20na%20OMT%20129.pdf

Dat is bij mijn weten het advies waarop de nieuwe maatregelen gebaseerd zijn. Dus niet een nieuw-nieuw advies. :+
Juist. Dus er is geen nieuw OMT-advies. Althans niet gepubliceerd.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 01:44:26 #18
236264 crew  capricia
pi_202273468
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2021 01:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Juist. Dus er is geen nieuw OMT-advies. Althans niet gepubliceerd.
Eens.
Al zou het OMT afgelopen vrijdag wel een advies uitgebracht hebben over 2G en het effect daarvan. Maar die is nog niet gepubliceerd.
- Goethe, “Faust”
  zondag 21 november 2021 @ 01:56:25 #19
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202273482
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 01:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En ze mogen van mij zelfs nog zeggen ‘als je de doelen die je zelf hebt opgesteld wil halen moet je dit en dit NU doen’. Dat is je taak.

Maar maatregelen die effectief (kunnen) zijn afschieten vanwege kort gezegd maatschappelijke overwegingen is een politieke beslissing en niet aan het OMT.
Het geestelijk welzijn van kinderen valt niet onder gezondheidszorg?
are we infinite or am I alone
  One tough cookie zondag 21 november 2021 @ 02:06:25 #20
169210 liesje1979
pi_202273498
Het gaat hard op de scholen. Hier laatst de complete onderbouw dicht omdat de leerkrachten allemaal moesten testen.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 02:11:39 #21
236264 crew  capricia
pi_202273508
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 02:06 schreef liesje1979 het volgende:
Het gaat hard op de scholen. Hier laatst de complete onderbouw dicht omdat de leerkrachten allemaal moesten testen.
Hier in Utrecht is het ook bar en boos. Een vijfde van de besmettingen getest bij de GGD zijn kinderen tussen de 4 en 12. Een vijfde!

(AD van gisteren)

Hier moet je een heleboel andere maatregelen voor nemen om dit te compenseren in de R.
- Goethe, “Faust”
pi_202273514
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 02:06 schreef liesje1979 het volgende:
Ook een manier om je steentje bij te dragen aan het lerarentekort.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202273711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 23:53 schreef DireStraits7 het volgende:

De R na vorige zomer liep op sommige weken op tot 1,4. Nu zitten we steady rond de 1,25.

De R0 van de variant vorige zomer was ~3, die halveerden we dus door de maatregelen in de zomer.
De R0 van de huidige variant is ~7, die is nu dus met meer dan 80% gedrukt door de maatregelen + vaccinatie.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Je legt wmb niets uit.
Nogmaals vorig jaar zomer kende de UK 1000 besmettingen per dag.
Toen begonnen de massavaccinaties in december 2020 en zou er aantoonbaar minder sprake van overdracht en iig van ontvankelijkheid zijn, en zou je op zijn minst een afname van 40% van de besmettingen mogen verwachten, dus pakweg max zo'n 500 besmettingen per dag.
Het waren er gemiddeld 40.000 per dag in zomer 2021 (tijdens lockdown), 8000% meer dan je zou verwachten.

Verklaar dit eens, uitgaand van een goed werkend vaccin.
pi_202273765
Duitsland- Saksen
Corona uitbraak politie, 80% van de getroffen agenten zijn dubbel gevaccineerd.

"We hebben massale coronagevallen binnen de politie." Gevaccineerde ambtenaren zijn voor 80 procent getroffen, legt Martin uit. "Ik weet niet hoe lang operaties in de afzonderlijke districten volgehouden kunnen worden. Het wordt nu langzaam megakritisch. Er zijn immers ook mensen die niet ingeënt zijn en 14 dagen in quarantaine moeten." Er zijn in ieder geval 1.500 langdurig zieken. Cathleen Martin weet het zeker: "De komende twee tot vijf weken worden echt lastig met de Saksische politie."

https://www.rtl.de/cms/in(...)pfungen-4868330.html
pi_202273766
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 05:13 schreef Za het volgende:

[..]
Je legt wmb niets uit.
Toen begonnen de massavaccinaties in december 2020 en zou er aantoonbaar minder sprake van overdracht en iig van ontvankelijkheid zijn, en zou je op zijn minst een afname van 40% van de besmettingen mogen verwachten, dus pakweg max zo'n 500 besmettingen per dag.
Het waren er gemiddeld 40.000 per dag in zomer 2021 (tijdens lockdown), 8000% meer dan je zou verwachten.

Je schetst weer eens lekker de halve waarheid. Ja, de besmettingen in het VK bereikten een piek vlak voor Freedom Day (19 juli) maar het aantal overlijdens is sinds Freedom Day extreem veel minder dan in 2020 en begin 2021 (circa 1000 - 1700 per dag toen vs 100 - 150 per dag nu) en dat terwijl er tijdens die tijd van piekdoden een lockdown was en nu niet (alle maatregelen zijn losgelaten). Het lijkt dus net alsof het vaccin werkt tegen de ziekteverschijnselen van Covid en zorgt voor veel minder overlijden. Oh wacht, dat was ook de bedoeling.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2021 06:02:27 ]
pi_202273821
quote:

[..]
Placering en terugkeer 1,5 meter is wel ding natuurlijk.
Effectief beperk je alle cafés, evenementen etc.
Als de 1,5 meter dan ook weer gaat gelden voor zaken als zwembaden etc heb je wel echt een hard maatregelpakket.

Nu ik erover nadenk, als we teruggaan naar 1,5 meter+ placeren is het eigenlijk als pre QR tijd.
pi_202273831
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 05:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik refereerde aan de besmettingen in de zomer van 2020 vs de zomer van 2021, 1000 vs 40.000 besmettingen pd in de UK. Verklaar dat svp.
  zondag 21 november 2021 @ 07:14:42 #28
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202273832
Gisteren bij het eerste elftal stonden wat oude mannetjes in de bosjes door het hek te kijken..

Ouders wachtend in de auto..

Man man man wat een triestheid.
Wie gaat dit uitleggen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 21 november 2021 @ 07:17:07 #29
445514 DonDruiper
pi_202273835
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:12 schreef Za het volgende:

[..]
Ik refereerde aan de besmettingen in de zomer van 2020 vs de zomer van 2021, 1000 vs 40.000 besmettingen pd in de UK. Verklaar dat svp.
Wel maatregelen. Geen maatregelen. Minder test capaciteit. Heel veel test capaciteit. Wuhan variant. Delta variant.

Wat wil je nou eigenlijk?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202273836
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:14 schreef DonDruiper het volgende:
Gisteren bij het eerste elftal stonden wat oude mannetjes in de bosjes door het hek te kijken..

Ouders wachtend in de auto..

Man man man wat een triestheid.
Wie gaat dit uitleggen?
Bij amateurs mag je toch gewoon langs de lijn staan?
sig verwijderd door FA
pi_202273838
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 05:58 schreef Nielsch het volgende:

het aantal overlijdens is sinds Freedom Day extreem veel minder dan in 2020 en begin 2021
Uiteraard, de zwakkeren is men in het eerste jaar van de uitbraak in de UK grotendeels kwijtgeraakt.

Het staat je vrij deze afname te wijten aan het vaccin.
  zondag 21 november 2021 @ 07:21:36 #32
445514 DonDruiper
pi_202273843
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:17 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Bij amateurs mag je toch gewoon langs de lijn staan?
Nope.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202273882
quote:
[ afbeelding ]

Bezoek beperken, kinderen jonger dan 12 uitgezonderd?

Wat :?

Zij zijn nu toch juist vaak besmet? En dat ze niet overdragen is onzin. Hier op kantoor is een aantal collega’s besmet geraakt, een enkele uitzondering daargelaten allemaal door hun kinderen.
Die faalhazen van het OMT willen gewoon niet terugkomen op hun fout dat kinderen nauwelijks besmettelijk zijn zoals ze vorig jaar continu liepen te roeptoeteren. Incompetente bende.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202273892
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:46 schreef Galvez het volgende:

[..]

Zij zijn nu toch juist vaak besmet? En dat ze niet overdragen is onzin. Hier op kantoor is een aantal collega’s besmet geraakt, een enkele uitzondering daargelaten allemaal door hun kinderen.
Die faalhazen van het OMT willen gewoon niet terugkomen op hun fout dat kinderen nauwelijks besmettelijk zijn zoals ze vorig jaar continu liepen te roeptoeteren. Incompetente bende.
Nee. Die faalhazen van het OMT snappen wel dat je kinderen niet thuis kunt laten. En dat zij vooral last hebben van maatregelen en niet de ziekte.
pi_202273893
Onze vriend, media icoon en meestervoorspeller Marino maakt zich al op voor een wekenlange lockdown _O-

twitter

* Hij heeft op dit moment trouwens zelf Corona ;)
pi_202273894
quote:

[..]

Dat heb ik sowieso nooit geloofd.
Sinds ik kinderen heb, was ik de eerste jaren ook steeds verkouden door al die virusjes die ze meenemen van de crčche. En covid zou opeens niet van kind naar volwassenen gaan. :N
pi_202273905
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee. Die faalhazen van het OMT snappen wel dat je kinderen niet thuis kunt laten. En dat zij vooral last hebben van maatregelen en niet de ziekte.
Belangenafweging is niet aan het omt.
Dat kinderen er geen last van hebben is een feit.
Dat zij wel degelijk een rol spreiden in de verspreiding ook!

Ook al willen de Nederlandse beleidsmakers jou dat graag anders doen geloven.
Ik ben ervan overtuigd dat het sluiten van de scholen een zeer effectieve maatregel was geweest om verdere verspreiding te voorkomen. Of het opweegt tegen de daarmee gepaarde gaande nadelen is een tweede, maar doen alsof kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding is pertinent onwaar. En daarmee brengt het rivm/omt willens en wetens mensen in gevaar.

Zo ken ik een zestiger die begin dit jaar in het ziekenhuis beland is. Die persoon was erg voorzichtig, tot aan het debiele ontsmetten van winkelwagentjes toe. :') :') Maar bleef wel op kleinkinderen passen, immers had het rivm gezegd dat jonge kinderen nauwelijks een rol in verspreiding spelen. Nou, dat heeft ze geweten. :o
pi_202273922
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:59 schreef Galvez het volgende:

[..]
Belangenafweging is niet aan het omt.
Dat kinderen er geen last van hebben is een feit.
Dat zij wel degelijk een rol spreiden in de verspreiding ook!

Ook al willen de Nederlandse beleidsmakers jou dat graag anders doen geloven.
Ik ben ervan overtuigd dat het sluiten van de scholen een zeer effectieve maatregel was geweest om verdere verspreiding te voorkomen. Of het opweegt tegen de daarmee gepaarde gaande nadelen is een tweede, maar doen alsof kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding is pertinent onwaar. En daarmee brengt het rivm/omt willens en wetens mensen in gevaar.

Zo ken ik een zestiger die begin dit jaar in het ziekenhuis beland is. Die persoon was erg voorzichtig, tot aan het debiele ontsmetten van winkelwagentjes toe. :') :') Maar bleef wel op kleinkinderen passen, immers had het rivm gezegd dat jonge kinderen nauwelijks een rol in verspreiding spelen. Nou, dat heeft ze geweten. :o
Tja, dat is vervelend voor die persoon. Ik ontken overigens niet dat kinderen bijdragen, ik geloof ook best dat ze flink bijdragen. Maar zolang je ze niet gaat vaccineren moet je ze dan thuis houden, dat is niet te doen.

Er is meer in het leven dan alleen Covid-19, ook al lijkt dat soms niet zo.
pi_202273945
quote:

[..]

Daar komen ze niet op terug omdat het gewoon klopt :P.
  zondag 21 november 2021 @ 08:16:18 #40
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202273946
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, dat is vervelend voor die persoon. Ik ontken overigens niet dat kinderen bijdragen, ik geloof ook best dat ze flink bijdragen. Maar zolang je ze niet gaat vaccineren moet je ze dan thuis houden, dat is niet te doen.

Er is meer in het leven dan alleen Covid-19, ook al lijkt dat soms niet zo.
Wat bereik je door ze te vaccineren?
Besmettingen blijven toch wel rond gaan. Zowel kinderen onderling als van kind op volwassenen.
pi_202273950
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 08:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat bereik je door ze te vaccineren?
Besmettingen blijven toch wel rond gaan. Zowel kinderen onderling als van kind op volwassenen.
Niets, maar dat is de enige manier om verspreiding onder ze te stoppen. Het was vooral bedoeld om aan te geven dat het wensdenken is.
pi_202273952
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:51 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dat heb ik sowieso nooit geloofd.
Sinds ik kinderen heb, was ik de eerste jaren ook steeds verkouden door al die virusjes die ze meenemen van de crčche. En covid zou opeens niet van kind naar volwassenen gaan. :N
Je moet het niet zo zwart wit zien, dat geldt eigenlijk voor alles wat betreft corona. Kinderen zijn minder vatbaar voor besmetting en verspreiding. Minder, niet nul. Nuance is belangrijk ;).
pi_202273961
Het blijft toch wel apart, wekenlang stijgen de besmettingen keihard onder de bevolkingsgroepen die het meeste risico lopen, maar daar hoor je niet zoveel over (behalve dan dat de cijfers omhoog gaan in het algemeen). Daarna pas stijgt het aandeel kinderen in die cijfers en ineens wordt dat nieuws, en wordt de bizarre conclusie getrokken dat kinderen aanjagers van de besmettingsgolf zouden zijn.

De werkelijkheid is precies andersom, kinderen zijn slachtoffers. Want ze krijgen geen vaccin en zijn de enige groep die zich verplicht moet testen.
  zondag 21 november 2021 @ 08:25:02 #44
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_202273972
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 21-11-2021 11:15:09 ]
pi_202273975
Er moet dus een 2G beleid komen gebaseerd op kinderen.
Kampen of kooitjes. Jullie mogen kiezen.
Go hard or go home
pi_202273980
quote:
11s.gif Op zondag 21 november 2021 08:16 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Daar komen ze niet op terug omdat het gewoon klopt :P.
:') ———-!
pi_202273984
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 07:12 schreef Za het volgende:

[..]
En ik zeg dat je maar halve waarheden vertelt om een hele gekleurde en verkeerde conclusie te trekken (namelijk dat vaccinaties niet werken). Maar goed ik verklaar: in de zomer van 2021 waren de Engelsen wel klaar met de maatregelen en zochten elkaar itt 2020 ondanks een lichte lockdown toch op, op thuisfeesten en vakantie.

Okee nu jij svp verklaren waarom er ondanks het hogere aantal besmettingen zoveel minder doden vallen.
pi_202273986
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:25 schreef kibo het volgende:

[..]
Klopt, maar volgens wappie za tellen alleen besmettingen en niet opnames en overlijdens.
Dit is ook nergens voor nodig hč. Je kunt het oneens zijn, maar ik zie @Za vooral respectvol posten. Ook al ben ik het niet met hem eens, ik vind ‘t wel prettig om de zienswijze van iemand anders te zien, dat helpt mij om te bepalen of ik voor mijn gevoel de juiste gedachte heb.
pi_202273988
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 05:13 schreef Za het volgende:

[..]
Je legt wmb niets uit.

Hij legt uit hoe exponentiële groei werkt in samenhang met het reproductiegetal van een virus. Zeg maar de basiskennis met betrekking tot verspreiding van een virus. Dat jij maar blijft dooremmeren over absolute getallen zonder dit in ogenschouw te nemen en met factoren als tijd, maatregelen en gedrag geen enkele rekening houdt laat zien dat je er niets van begrijpt.
pi_202273991
quote:
11s.gif Op zondag 21 november 2021 08:17 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Je moet het niet zo zwart wit zien, dat geldt eigenlijk voor alles wat betreft corona. Kinderen zijn minder vatbaar voor besmetting en verspreiding. Minder, niet nul. Nuance is belangrijk ;).
Wet van de grote aantallen hč?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')