In kooitjes kunnen ze anderen nog besmetten, de smerige virusfabriekenquote:Op zondag 21 november 2021 08:25 schreef Noek het volgende:
Er moet dus een 2G beleid komen gebaseerd op kinderen.
Kampen of kooitjes. Jullie mogen kiezen.
Onzin want er komen ook gewoon elk jaar nieuwe ouderen en zwakkeren bij. Maar goed, laat maar een bron zien die jouw claim ondersteunt.quote:Op zondag 21 november 2021 07:17 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteraard, de zwakkeren is men in het eerste jaar van de uitbraak in de UK grotendeels kwijtgeraakt.
Het staat je vrij deze afname te wijten aan het vaccin.
Wat bedoel je daar mee? Ik weet wat dat betekent maar wat dat te maken heeft met de besmettelijkheid van kinderen ontgaat me.quote:
Jij stelt dat kinderen minder een rol spelen in verspreiding van ziektes. Dat durf ik al te betwijfelen, maar goed, stel dat dat zo is. Dat ze minder mensen besmetten dan volwassenen: als dat virus zo rondvaart zoals dat nu is, komt toch een aanzienlijk deel van besmettingen daarvandaan.quote:Op zondag 21 november 2021 08:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar mee? Ik weet wat dat betekent maar wat dat te maken heeft met de besmettelijkheid van kinderen ontgaat me.
Ik stel dat niet zomaar, dat stelt iedereen die er verstand van heeft. Dit gaat niet over ziektes in het algemeen maar specifiek over corona. Dat betekent ook automatisch dat kinderen een beperkte rol spelen. Kinderen worden voornamelijk geinfecteerd door volwassenen, dus als het hard rondgaat onder de volwassenen komt het uiteindelijk ook bij de kinderen terecht. Dat is wat je nu ziet. Het gaat momenteel onder de gehele bevolking rond, dus ook kinderen. Je mag het allemaal best betwijfelen hoor, er is alleen geen enkele goede reden om dat te doen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:36 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Jij stelt dat kinderen minder een rol spelen in verspreiding van ziektes. Dat durf ik al te betwijfelen, maar goed, stel dat dat zo is. Dat ze minder mensen besmetten dan volwassenen: als dat virus zo rondvaart zoals dat nu is, komt toch een aanzienlijk deel van besmettingen daarvandaan.
Waarmee ik niet wil pleiten voor sluiting van scholen overigens, alsjeblieft niet, maar het steeds maar blijven volhouden dat kinderen geen (grote) rol spelen, nope.
Maar we moeten ze soberzo verplicht vaccineren en weren uit supermarkten. Dit laaste is voor een leefbare samenleving. We doen het samen!quote:Op zondag 21 november 2021 08:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
In kooitjes kunnen ze anderen nog besmetten, de smerige virusfabrieken
Kinderen weren uit supermarkten ben ik dan, geheel uit egoistische overwegingen, helemaal voorquote:Op zondag 21 november 2021 08:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar we moeten ze soberzo verplicht vaccineren en weren uit supermarkten. Dit laaste is voor een leefbare samenleving. We doen het samen!
Zoals ik al zei, ik geloof daar niet in. Onderzoeken of niet.quote:Op zondag 21 november 2021 08:42 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik stel dat niet zomaar, dat stelt iedereen die er verstand van heeft. Dat betekent ook automatisch dat kinderen een beperkte rol spelen. Kinderen worden voornamelijk geinfecteerd door volwassenen, dus als het hard rondgaat onder de volwassenen komt het uiteindelijk ook bij de kinderen terecht. Dat is wat je nu ziet. Het gaat momenteel onder de gehele bevolking rond, dus ook kinderen. Je mag het allemaal best betwijfelen hoor, er is alleen geen enkele goede reden om dat te doen.
Als je er wat meer over wilt lezen is dit een goed overzicht: https://www.ecdc.europa.e(...)ovid-19-transmission
Waarom niet?quote:Op zondag 21 november 2021 08:44 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik geloof daar niet in. Onderzoeken of niet.
Née, je kunt ook zonder bevestigingsmail, alleen id meenemen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:29 schreef SilverEyes het volgende:
Trouwens, over kinderen gesproken, die van mij blaft alles onder, dus ff afspraak gemaakt. Kon al heel snel, over een half uur al terecht. Maar ik heb de bevestigingsmail nog niet, is dat erg?
Alleen samen krijgen we virusfabrieken onder controle. Al is ‘t alleen maar omdat Urgenda!quote:Op zondag 21 november 2021 08:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar we moeten ze soberzo verplicht vaccineren en weren uit supermarkten. Dit laaste is voor een leefbare samenleving. We doen het samen!
Voor mijn zoon gisterochtend een afspraak proberen te maken, kon maandagmiddag terecht voor een test.quote:Op zondag 21 november 2021 08:29 schreef SilverEyes het volgende:
Trouwens, over kinderen gesproken, die van mij blaft alles onder, dus ff afspraak gemaakt. Kon al heel snel, over een half uur al terecht. Maar ik heb de bevestigingsmail nog niet, is dat erg?
Dat zou wat mij betreft permanent mogen wordenquote:
Er zijn heel veel alleenstaande vaders en moeders waarvoor het dan verdomd lastig is om boodschappen te doen.quote:Op zondag 21 november 2021 09:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat zou wat mij betreft permanent mogen worden
Zijn er mensen die denken dat ze immuun zijn voor besmetting? Apart inderdaad.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel trouwens apart dat er nog mensen zijn die denken dat ze immuun zullen/kunnen zijn voor besmetting.
Maar goed, verbaas me wel over meer dingen tijdens deze pandemie.
Ja als ze alleen even snel boodschappen doen dan is het ook niet zo'n probleem. Misschien komt het wel omdat ik in een dorp woon, maar dan heb je nog wel eens dat de moeders dan gezellig in de winkel gaan staan kletsen en die koters vervolgens gillend en schreeuwend heel die winkel doorrennen alsof het een speeltuin is.quote:Op zondag 21 november 2021 09:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel alleenstaande vaders en moeders waarvoor het dan verdomd lastig is om boodschappen te doen.
Als ik na mijn werk de supermarkt induik, kom ik zelden kinderen tegen. Ik vermijd zoveel mogelijk de weekenden om boodschappen te doen.
Hier ben ik het wel mee eens, allemaal zeuren op kinderen en besmettingen onder kinderen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:22 schreef Bliksem92 het volgende:
Het blijft toch wel apart, wekenlang stijgen de besmettingen keihard onder de bevolkingsgroepen die het meeste risico lopen, maar daar hoor je niet zoveel over (behalve dan dat de cijfers omhoog gaan in het algemeen). Daarna pas stijgt het aandeel kinderen in die cijfers en ineens wordt dat nieuws, en wordt de bizarre conclusie getrokken dat kinderen aanjagers van de besmettingsgolf zouden zijn.
De werkelijkheid is precies andersom, kinderen zijn slachtoffers. Want ze krijgen geen vaccin en zijn de enige groep die zich verplicht moet testen.
Toch niet doordeweeks in de avond?quote:Op zondag 21 november 2021 09:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja als ze alleen even snel boodschappen doen dan is het ook niet zo'n probleem. Misschien komt het wel omdat ik in een dorp woon, maar dan heb je nog wel eens dat de moeders dan gezellig in de winkel gaan staan kletsen en die koters vervolgens gillend en schreeuwend heel die winkel doorrennen alsof het een speeltuin is.
Hoe gaat het met je? Weer wat beter?quote:Op zondag 21 november 2021 09:24 schreef Sfancta het volgende:
Niks mis met kinderen, hoe meer hoe beter.
Interessant artikel alleen jammer dat ze vaccinatie plus eventuele vaccinatie en vaccinatie plus infectie door elkaar halen.quote:Bij een verdiepend onderzoek onder donors blijkt dat de hoeveelheden corona-antistoffen in het bloed afnemen. Hoe ouder men is, en dus hoe langer geleden men gevaccineerd werd, hoe lager de hoeveelheid aanwezige corona-antistoffen. Dat is op zich gebruikelijk na vaccinatie. Dit lijkt ook overeen te komen met een studie, gepubliceerd in Science, waarin bescherming door vaccins tegen corona-infectie na 9 maanden sterk blijkt gedaald. Vooralsnog lijken diegenen die zowel een vaccinatie als een infectie hebben gehad de grootste hoeveelheden antistoffen te hebben en te houden.
Bij ons lieten ze gewoon iedereen binnen die een QR had, ook mensen zonder functie. Al waren er ook een boel thuisgebleven dus heel erg druk was het niet.quote:Op zondag 21 november 2021 07:14 schreef DonDruiper het volgende:
Gisteren bij het eerste elftal stonden wat oude mannetjes in de bosjes door het hek te kijken..
Ouders wachtend in de auto..
Man man man wat een triestheid.
Wie gaat dit uitleggen?
Bij de uit-wedstrijd van zoon mocht iedereen gisterochtend langs de lijn kijken, geen controle. Daarna zijn we nog naar onze club gegaan om naar de wedstrijd van het eerste te kijken, daar stonden wel controleurs bij de ingang. Zoon en zijn vriendjes mocht naar binnen want 12, ik niet. Maar ik hoorde van zoon dat de tribune bijna vol zat. Denk met begeleiders/ouders die zijn gebleven.quote:Op zondag 21 november 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij ons lieten ze gewoon iedereen binnen die een QR had, ook mensen zonder functie. Al waren er ook een boel thuisgebleven dus heel erg druk was het niet.
Oudere mensen ontwikkelen minder antistoffen na vaccinatie en zijn daardoor vatbaarder nog extra vatbaarder voor covid in vergelijking met jongere mensen die gevaccineerd zijn? Of maakt het aantal antistoffen niet een belangrijk rol in hoe het lichaam het virus bestrijdt?quote:Op zondag 21 november 2021 09:40 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.sanquin.nl/ov(...)-bij-hogere-leeftijd
[..]
Interessant artikel alleen jammer dat ze vaccinatie plus eventuele vaccinatie en vaccinatie plus infectie door elkaar halen.
Maar we zijn dus in Nederland goed bezig met onze natuurlijke boosters![]()
Ik wacht op de GGD uitslag, zelftest was zo positief als het kon zijn.quote:Op zondag 21 november 2021 09:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je? Weer wat beter?
Ik vraag me wél af hoe het zit met de mate van ontvankelijkheid.quote:Op zondag 21 november 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn er mensen die denken dat ze immuun zijn voor besmetting? Apart inderdaad.
Fijn dat je je alweer wat beter voelt!quote:Op zondag 21 november 2021 10:32 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik wacht op de GGD uitslag, zelftest was zo positief als het kon zijn.
Voel me zelf wat beter, tenen blijven koud, lichte spierpijn nog, en nek doet pijn.
Amper hoesten, en geen koorts.
Gevaccineerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans is groot dat je het ongemerkt gehad heb.quote:Op zondag 21 november 2021 10:35 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik vraag me wél af hoe het zit met de mate van ontvankelijkheid.
Bv igv griepachtige verschijnselen: iedereen zegt altijd dat iedereen die heeft. Ik dus niet, werk nu ruim 25 jaar en ben nog nooit met griepachtige verschijnselen in de ziektewet geweest. Mazelen bv had ik als enige van de klas dus ook niet. Verder ook geen kinderziektes gehad. Dochter netzo, die heeft niet één dag gemist van de basisschool omdat ze 'griep' oid had. Mn pa netzo, die runde een horecazaak voor 25 jaar en heeft nooit een invaller gehad omdat hij 'griep' ofzo had.
Dus zeg het maar, denk niet dat ik het helemaal niet kan krijgen maar ben benieuwd, op mn werk, 1000 man zijn er nu 20 met corona, meest tot nu toe, heb meerdere keren samengewerkt met iemand met achteraf corona, mijn vriendenkring is inmiddels bijna 100% geraakt door corona behalve ik. Ben dus benieuwd wanneer ik het krijg of dat ik het ongemerkt al heb gehad.
Ben nooit op griep getest omdat ik nog nooit griepachtige verschijnselen, zoals koorts, heb gehad.quote:Op zondag 21 november 2021 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De kans is groot dat je het ongemerkt gehad heb.
Hoe vaak ben je trouwens voor de griep getest?
En niet iedereen wordt ziek tijdens een pandemie, dat zag je historisch tijdens pest, cholera, pokke, mazelen en tbc uitbraken ook.
Resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.quote:Op zondag 21 november 2021 11:04 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ben nooit op griep getest omdat ik nog nooit griepachtige verschijnselen, zoals koorts, heb gehad.
Toen mijn dochter voor het eerst naar school ging zeiden vriendinnen dat het dan zou beginnen met snotneuzen etc. Niet dus. Dochter heeft ook nooit zelfs een snotneus gehad en is nog nooit ziek geweest en opa en ik ook niet. Dus ik denk dat mijn imuunsysteem perfect zn werk doet.
Als terugdringen besmettingen kennelijk dan/dus inmiddels niet het meer doel is of kenmerk van vaccins, is (be)sturen op besmetting ook wat onzinnig ?quote:Op zondag 21 november 2021 05:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je schetst weer eens lekker de halve waarheid. Ja, de besmettingen in het VK bereikten een piek vlak voor Freedom Day (19 juli) maar het aantal overlijdens is sinds Freedom Day extreem veel minder dan in 2020 en begin 2021 (circa 1000 - 1700 per dag toen vs 100 - 150 per dag nu) en dat terwijl er tijdens die tijd van piekdoden een lockdown was en nu niet (alle maatregelen zijn losgelaten). Het lijkt dus net alsof het vaccin werkt tegen de ziekteverschijnselen van Covid en zorgt voor veel minder overlijden. Oh wacht, dat was ook de bedoeling.
Hmm..als je tenen echt blauw zijn, zou ik wel even het zuurstofgehalte in de gaten houden.quote:Op zondag 21 november 2021 10:50 schreef Sfancta het volgende:
Hmm, pa en ma zijn ook positief getest bij de GGD. Gelukkig wel gevaccineerd, ik hoop maar op het beste.
Hier in Limburg is meer dan de helft van mensen die ik ken positief of met klachten thuis.
Kunnen mensen zich op griep laten testen dan?quote:Op zondag 21 november 2021 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De kans is groot dat je het ongemerkt gehad heb.
Hoe vaak ben je trouwens voor de griep getest?
En niet iedereen wordt ziek tijdens een pandemie, dat zag je historisch tijdens pest, cholera, pokke, mazelen en tbc uitbraken ook.
Supergod hier: 2 vaccinaties en 1 infectiequote:Op zondag 21 november 2021 09:40 schreef Anton91 het volgende:
Vooralsnog lijken diegenen die zowel een vaccinatie als een infectie hebben gehad de grootste hoeveelheden antistoffen te hebben en te houden.
Ik weet van wie ik besmet ben (die flinke klappen krijgt later) , maar mijn ouders niet, en ze zijn zeer voorzichtigquote:Op zondag 21 november 2021 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmm..als je tenen echt blauw zijn, zou ik wel even het zuurstofgehalte in de gaten houden.
Beterschap voor allemaal.
Die anti-stoffen zeggen toch niet alles? Ik had begrepen dat anti-stoffen altijd afnemen, maar dat wil niet zeggen dat je lichaam een minder goede afweer krijgt. Als het virus je lichaam binnenkomt kan je lichaam namelijk wel gewoon weer die antistoffen aanmaken omdat het virus wordt herkend.quote:Op zondag 21 november 2021 09:40 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.sanquin.nl/ov(...)-bij-hogere-leeftijd
[..]
Interessant artikel alleen jammer dat ze vaccinatie plus eventuele vaccinatie en vaccinatie plus infectie door elkaar halen.
Maar we zijn dus in Nederland goed bezig met onze natuurlijke boosters![]()
ik heb ze niet, maken altijd herrie.quote:Op zondag 21 november 2021 09:24 schreef Sfancta het volgende:
Niks mis met kinderen, hoe meer hoe beter.
Wanneer terugdringen besmettingen het beleidsdoel is, is daar erg veel voor te zeggen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:44 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Kinderen weren uit supermarkten ben ik dan, geheel uit egoistische overwegingen, helemaal voor.
Heb er een aantal, maken geen herrie.quote:Op zondag 21 november 2021 11:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb ze niet, maken altijd herrie.
we komen er veel tegen, die dus niet goed opgevoed worden, meestal zijn dat alleenstaande moeders.quote:Op zondag 21 november 2021 11:22 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb er een aantal, maken geen herrie.
Het is net hoe je ze opvoed.
heb het idee dat 35% covid heeft in Limburgquote:Op zondag 21 november 2021 10:50 schreef Sfancta het volgende:
Hmm, pa en ma zijn ook positief getest bij de GGD. Gelukkig wel gevaccineerd, ik hoop maar op het beste.
Hier in Limburg is meer dan de helft van mensen die ik ken positief of met klachten thuis.
Weet precies welke types je op doelt. Is niet de fout van de kinderen.quote:Op zondag 21 november 2021 11:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we komen er veel tegen, die dus niet goed opgevoed worden, meestal zijn dat alleenstaande moeders.
Zolang je zelf geen kinderen hebt, heb je imho geen recht van spreken over dit onderwerp. Is makkelijk bleren vanaf de zijlijn en dan kan je je ook gaan afvragen hoe goed jouw opvoeding was...quote:Op zondag 21 november 2021 11:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we komen er veel tegen, die dus niet goed opgevoed worden, meestal zijn dat alleenstaande moeders.
Maar zelfs al is het zo'n hoog percentage. De cijfers moeten dan op een gegeven moment wel gaan zakken. Er is geen oneindige poel van vatbare mensen lijkt mij.quote:Op zondag 21 november 2021 11:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb het idee dat 35% covid heeft in Limburg
Jawel, als ik denk op welk type moeders hij doelt.quote:Op zondag 21 november 2021 11:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zolang je zelf geen kinderen hebt, heb je imho geen recht van spreken over dit onderwerp. Is makkelijk bleren vanaf de zijlijn en dan kan je je ook gaan afvragen hoe goed jouw opvoeding was...
Heb alle recht van spreken, ik kom toch ook in diezelfde supermarkt, verder spreek ik die moeders ook aan op het gedrag van hun kinderen, net zoals zo'n kind met het karretje tegen je achillespezen staat aan te rammen!quote:Op zondag 21 november 2021 11:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zolang je zelf geen kinderen hebt, heb je imho geen recht van spreken over dit onderwerp. Is makkelijk bleren vanaf de zijlijn en dan kan je je ook gaan afvragen hoe goed jouw opvoeding was...
Daar ben ik wel niet van gediend, als iemand anders mij aanspreekt op gedrag van kind. Dan zou ik diegene graag een vuistslag tussen de ogen willen geven.quote:Op zondag 21 november 2021 11:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb alle recht van spreken, ik kom toch ook in diezelfde supermarkt, verder spreek ik die moeders ook aan op het gedrag van hun kinderen, net zoals zo'n kind met het karretje tegen je achillespezen staat aan te rammen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |