abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:05:00 #201
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202269557
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
Oh dus ik kan straks geen boodschappen meer doen? Ik woon alleen met mijn kind (nog geen jaar oud)?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:05:34 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202269565
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:05 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Oh dus ik kan straks geen boodschappen meer doen? Ik woon alleen met mijn kind (nog geen jaar oud)?
A-sociaal!!!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202269587
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
Als je slijm hoort zit je veilig :P
Droge hoest is een symptoom ;)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:12:03 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202269695
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Den Haan, maar door meerderen gesteund
Hugo had juist de motie ontraden vanwege privacy

EU versie wordt over gesteggeld. Want er zwerven steeds meer fake QR codes overal rond. En dat wordt meer en meer als er steeds meer repressie komt overal
Dat is idd een over zichzelf afgeroepen probleem.
Wie wil kan wel - al of niet tegen betaling - een passende QR code opduikelen. Verder niet heel moeilijk wat voor mij ook reden is om dit soort ontwikkelingen af te wijzen omdat ze schijnveiligheid geven en repressie uitlokken.
Ik heb hier en daar al geluiden vernomen dat 'men' toegang heeft tot de certificaatsleutels waarmee de rest van het traject een invuloefening wordt.

De enige manier om fake's hier tegen te gaan is continue realtime controle vanuit een (privacy schendende) centrale database of op basis van blockchain gereguleerde (openbare gedistribueerde) database.
In die database wordt dan herleidbaar wie van moment tot moment met welke status rondhupst.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:15:31 #205
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202269753
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:05 schreef Molo het volgende:

[..]
A-sociaal!!!!
Ik snap je opmerking niet zo goed.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  zaterdag 20 november 2021 @ 22:20:56 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202269873
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:15 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ik snap je opmerking niet zo goed.
Was een grapje. Je kunt prima boodschappen doen met je kind, daar hoef je echt geen verantwoording over af te leggen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202269955
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Klagen over drukte in supermarkten op zaterdagochtend.
Je kan ook klagen over files op maandagmorgen.
Of over een drukke trein in het spitsuur.
Punt finaal gemist. Ik klaag niet over drukte op zaterdagochtend. Overigens ga ik op de fiets naar m'n werk zodat ik geen last heb van files of drukte in de trein.

Het punt is dat er overal gemicromanaged wordt en maatregelen worden ingevoerd. Kinderen worden uitgezonderd van de QR-plicht, hoeven geen mondkapjes op en laat dat nou net de groep zijn die niet gevaccineerd is en waarbij de meeste besmettingen plaatsvinden. Dat lijkt me het logisch dat je die niet mee gaat nemen naar iets als een supermarkt waar allerlei groepen samenkomen en waar ze uberhaupt niet meer doen dan in de weglopen.

Het risico interesseert me persoonijk niet eens zo veel, ik krijg toch wel een keer corona, maar ik vind het zo onlogisch dat ik daar met zo'n kapje moet lopen, terwijl er echt massa's kinderen liepen te hoesten, te niezen en snottebellen af liepen te vegen en vervolgens van alles aanraken. Als er nou iets makkelijk zou zijn, is die even thuis laten. En ik doel inderdaad ook vooral op die hele gezinnen.
pi_202269985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Punt finaal gemist. Ik klaag niet over drukte op zaterdagochtend. Overigens ga ik op de fiets naar m'n werk zodat ik geen last heb van files of drukte in de trein.

Het punt is dat er overal gemicromanaged wordt en maatregelen worden ingevoerd. Kinderen worden uitgezonderd van de QR-plicht, hoeven geen mondkapjes op en laat dat nou net de groep zijn die niet gevaccineerd is en waarbij de meeste besmettingen plaatsvinden. Dat lijkt me het logisch dat je die niet mee gaat nemen naar iets als een supermarkt waar allerlei groepen samenkomen en waar ze uberhaupt niet meer doen dan in de weglopen.

Het risico interesseert me persoonijk niet eens zo veel, ik krijg toch wel een keer corona, maar ik vind het zo onlogisch dat ik daar met zo'n kapje moet lopen, terwijl er echt massa's kinderen liepen te hoesten, te niezen en snottebellen af liepen te vegen en vervolgens van alles aanraken. Als er nou iets makkelijk zou zijn, is die even thuis laten. En ik doel inderdaad ook vooral op die hele gezinnen.
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202270068
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Was een grapje. Je kunt prima boodschappen doen met je kind, daar hoef je echt geen verantwoording over af te leggen
Daar verschillen de meningen over.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202270072
quote:

[..]

Zelf ben ik ouder van drie kids en ik ben het volledig met je eens. Kinderen zijn om de week hier en in de week dat ze er zijn zorg ik gewoon dat ik niet in een winkel hoef te komen. Kleine moeite.

Gewoon proberen om een beetje rekening te houden met elkaar. Zo heb ik er een teringhekel aan als ik op zatermiddag wel in de supermarkt moet zijn en het zit daar stampvol met bejaarden die de hele week boodschappen kunnen doen. Flikker op, zaterdag is voor de werkende mens.
pi_202270093
quote:

[..]

Je begrijpt toch wel dat dat niet makkelijk is? Mijn vrouw heeft 4 weken alleen maar op bed gelegen na haar bevalling, in die weken moest ik dus voor mijn dochter zorgen. Daar hoorde ook boodschappen doen bij.

Als er iets is wat moeilijk is is het wel je kind thuis laten als er niemand is om je kind op te vangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 22:34:27 ]
pi_202270107
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zelf ben ik ouder van drie kids en ik ben het volledig met je eens. Kinderen zijn om de week hier en in de week dat ze er zijn zorg ik gewoon dat ik niet in een winkel hoef te komen. Kleine moeite.

Gewoon proberen om een beetje rekening te houden met elkaar. Zo heb ik er een teringhekel aan als ik op zatermiddag wel in de supermarkt moet zijn en het zit daar stampvol met bejaarden die de hele week boodschappen kunnen doen. Flikker op, zaterdag is voor de werkende mens.
Een heleboel ouders hebben de kinderen dan weer 24/7/365. Die kunnen niet de ene week zorgen dat ze niet in de winkel hoeven komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202270124
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je begrijpt toch wel dat dat niet makkelijk is? Mijn vrouw heeft 4 weken alleen maar op bed gelegen na haar bevalling, in die 6 weken moest ik dus voor mijn dochter zorgen. Daar hoorde ook boodschappen doen bij.

Als er iets is wat moeilijk is is het wel je kind thuis laten als er niemand is om je kind op te vangen.
Er zijn vast uitzondering en het heeft echt geen zin om allerlei cases in te gaan. Het merendeel wat er liep waren gewoon papa, mama met twee koters en dat is onnodig en asociaal wat mij betreft.
pi_202270128
Lekker dan. Ik heb een zus met drie kleine kinderen die weduwe is. Die mag dus nooit naar de supermarkt van sommigen hier. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202270130
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je begrijpt toch wel dat dat niet makkelijk is? Mijn vrouw heeft 4 weken alleen maar op bed gelegen na haar bevalling, in die 6 weken moest ik dus voor mijn dochter zorgen. Daar hoorde ook boodschappen doen bij.

Dus je kiest er voor om een pasgeboren baby in coronatijd naar een supermarkt mee te nemen, ipv dat je gewoon de boodschappen laat bezorgen in een periode dat je al de benen onder je kont uit rent?
pi_202270142
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Er zijn vast uitzondering en het heeft echt geen zin om allerlei cases in te gaan. Het merendeel wat er liep waren gewoon papa, mama met twee koters en dat is onnodig en asociaal wat mij betreft.
Als je er zoveel last van hebt, bestel je je boodschapjes toch gewoon?
- Goethe, “Faust”
pi_202270152
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een heleboel ouders hebben de kinderen dan weer 24/7/365. Die kunnen niet de ene week zorgen dat ze niet in de winkel hoeven komen.
Klopt. Dat is een ander verhaal, al kan 95% van die groep ook gewoon de boodschappen thuis laten bezorgen.
pi_202270178
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Klopt. Dat is een ander verhaal, al kan 95% van die groep ook gewoon de boodschappen thuis laten bezorgen.
Lijkt me meer iets voor de groep die er zoveel last van ondervindt. Laten zij hun boodschappen maar thuis bezorgen. :6
- Goethe, “Faust”
pi_202270196
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je er zoveel last van hebt, bestel je je boodschapjes toch gewoon?
Neuh, ik wil zelf m'n bananen uitzoeken.

Typisch reactie van mensen met kinderen, iedereen moet zich aan hen aanpassen en waag het eens ouders ergens op aan te spreken. Anyway, mijn standpunt is wel duidelijk. Laten we het weer over corona hebben.
pi_202270208
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me meer iets voor de groep die er zoveel last van ondervindt. Laten zij hun boodschappen maar thuis bezorgen. :6
Tja, want rekening houden met elkaar is vooral iets van die ander natuurlijk.
pi_202270210
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dus je kiest er voor om een pasgeboren baby in coronatijd naar een supermarkt mee te nemen, ipv dat je gewoon de boodschappen laat bezorgen in een periode dat je al de benen onder je kont uit rent?
Nee. Mijn dochter (tweeënhalf jaar oud) nam ik mee. Ik woon in een dorp, daar bezorgt sinds kort Picnic, verder is de bezorging nogal beroerd.

En juist in die periode kom je elke dag in de supermarkt, bij de drogist of waar dan ook, want je hebt elke dag wel iets nodig waar je vantevoren niet van wist dat je 't nodig had. Of 't nu een ander soort speen, een andere voeding, een ander soort fles of wat ook is.
pi_202270220
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef capricia het volgende:
Lekker dan. Ik heb een zus met drie kleine kinderen die weduwe is. Die mag dus nooit naar de supermarkt van sommigen hier. :')
Ik zie gewoon gezinnen waar de vader èn de moeder met hun virusfabriekjes in de supermarkt rondlopen. Daar is natuurlijk geen goede reden voor te verzinnen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202270227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Tja, want rekening houden met elkaar is vooral iets van die ander natuurlijk.
Precies. Leven en laten leven. Beide kanten op dus. :7
- Goethe, “Faust”
pi_202270231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:38 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Neuh, ik wil zelf m'n bananen uitzoeken.

Typisch reactie van mensen met kinderen, iedereen moet zich aan hen aanpassen en waag het eens ouders ergens op aan te spreken. Anyway, mijn standpunt is wel duidelijk. Laten we het weer over corona hebben.
Ik kan het niet helpen een beetje te lachen om je reactie.

Je verwijt mensen met kinderen dat ze vinden dat iedereen zich aan hen aan moet passen in een vergelijking dat je vindt dat mensen zich aan jou aan moeten passen.

Tja..
pi_202270239
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 22:39 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ik zie gewoon gezinnen waar de vader èn de moeder met hun virusfabriekjes in de supermarkt rondlopen. Daar is natuurlijk geen goede reden voor te verzinnen.
Staat er alweer een bordje met 'kom alleen' dan? _O-
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')