Oh dus ik kan straks geen boodschappen meer doen? Ik woon alleen met mijn kind (nog geen jaar oud)?quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
A-sociaal!!!!quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:05 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Oh dus ik kan straks geen boodschappen meer doen? Ik woon alleen met mijn kind (nog geen jaar oud)?
Als je slijm hoort zit je veiligquote:Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
Dat is idd een over zichzelf afgeroepen probleem.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Den Haan, maar door meerderen gesteund
Hugo had juist de motie ontraden vanwege privacy
EU versie wordt over gesteggeld. Want er zwerven steeds meer fake QR codes overal rond. En dat wordt meer en meer als er steeds meer repressie komt overal
Ik snap je opmerking niet zo goed.quote:
Was een grapje. Je kunt prima boodschappen doen met je kind, daar hoef je echt geen verantwoording over af te leggenquote:Op zaterdag 20 november 2021 22:15 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ik snap je opmerking niet zo goed.
Punt finaal gemist. Ik klaag niet over drukte op zaterdagochtend. Overigens ga ik op de fiets naar m'n werk zodat ik geen last heb van files of drukte in de trein.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klagen over drukte in supermarkten op zaterdagochtend.
Je kan ook klagen over files op maandagmorgen.
Of over een drukke trein in het spitsuur.
quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Punt finaal gemist. Ik klaag niet over drukte op zaterdagochtend. Overigens ga ik op de fiets naar m'n werk zodat ik geen last heb van files of drukte in de trein.
Het punt is dat er overal gemicromanaged wordt en maatregelen worden ingevoerd. Kinderen worden uitgezonderd van de QR-plicht, hoeven geen mondkapjes op en laat dat nou net de groep zijn die niet gevaccineerd is en waarbij de meeste besmettingen plaatsvinden. Dat lijkt me het logisch dat je die niet mee gaat nemen naar iets als een supermarkt waar allerlei groepen samenkomen en waar ze uberhaupt niet meer doen dan in de weglopen.
Het risico interesseert me persoonijk niet eens zo veel, ik krijg toch wel een keer corona, maar ik vind het zo onlogisch dat ik daar met zo'n kapje moet lopen, terwijl er echt massa's kinderen liepen te hoesten, te niezen en snottebellen af liepen te vegen en vervolgens van alles aanraken. Als er nou iets makkelijk zou zijn, is die even thuis laten. En ik doel inderdaad ook vooral op die hele gezinnen.
Daar verschillen de meningen over.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Was een grapje. Je kunt prima boodschappen doen met je kind, daar hoef je echt geen verantwoording over af te leggen
Zelf ben ik ouder van drie kids en ik ben het volledig met je eens. Kinderen zijn om de week hier en in de week dat ze er zijn zorg ik gewoon dat ik niet in een winkel hoef te komen. Kleine moeite.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Punt finaal gemist. Ik klaag niet over drukte op zaterdagochtend. Overigens ga ik op de fiets naar m'n werk zodat ik geen last heb van files of drukte in de trein.
Het punt is dat er overal gemicromanaged wordt en maatregelen worden ingevoerd. Kinderen worden uitgezonderd van de QR-plicht, hoeven geen mondkapjes op en laat dat nou net de groep zijn die niet gevaccineerd is en waarbij de meeste besmettingen plaatsvinden. Dat lijkt me het logisch dat je die niet mee gaat nemen naar iets als een supermarkt waar allerlei groepen samenkomen en waar ze uberhaupt niet meer doen dan in de weglopen.
Het risico interesseert me persoonijk niet eens zo veel, ik krijg toch wel een keer corona, maar ik vind het zo onlogisch dat ik daar met zo'n kapje moet lopen, terwijl er echt massa's kinderen liepen te hoesten, te niezen en snottebellen af liepen te vegen en vervolgens van alles aanraken. Als er nou iets makkelijk zou zijn, is die even thuis laten. En ik doel inderdaad ook vooral op die hele gezinnen.
Je begrijpt toch wel dat dat niet makkelijk is? Mijn vrouw heeft 4 weken alleen maar op bed gelegen na haar bevalling, in die weken moest ik dus voor mijn dochter zorgen. Daar hoorde ook boodschappen doen bij.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een heleboel ouders hebben de kinderen dan weer 24/7/365. Die kunnen niet de ene week zorgen dat ze niet in de winkel hoeven komen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zelf ben ik ouder van drie kids en ik ben het volledig met je eens. Kinderen zijn om de week hier en in de week dat ze er zijn zorg ik gewoon dat ik niet in een winkel hoef te komen. Kleine moeite.
Gewoon proberen om een beetje rekening te houden met elkaar. Zo heb ik er een teringhekel aan als ik op zatermiddag wel in de supermarkt moet zijn en het zit daar stampvol met bejaarden die de hele week boodschappen kunnen doen. Flikker op, zaterdag is voor de werkende mens.
Er zijn vast uitzondering en het heeft echt geen zin om allerlei cases in te gaan. Het merendeel wat er liep waren gewoon papa, mama met twee koters en dat is onnodig en asociaal wat mij betreft.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dat niet makkelijk is? Mijn vrouw heeft 4 weken alleen maar op bed gelegen na haar bevalling, in die 6 weken moest ik dus voor mijn dochter zorgen. Daar hoorde ook boodschappen doen bij.
Als er iets is wat moeilijk is is het wel je kind thuis laten als er niemand is om je kind op te vangen.
Dus je kiest er voor om een pasgeboren baby in coronatijd naar een supermarkt mee te nemen, ipv dat je gewoon de boodschappen laat bezorgen in een periode dat je al de benen onder je kont uit rent?quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dat niet makkelijk is? Mijn vrouw heeft 4 weken alleen maar op bed gelegen na haar bevalling, in die 6 weken moest ik dus voor mijn dochter zorgen. Daar hoorde ook boodschappen doen bij.
Als er iets is wat moeilijk is is het wel je kind thuis laten als er niemand is om je kind op te vangen.
Als je er zoveel last van hebt, bestel je je boodschapjes toch gewoon?quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Er zijn vast uitzondering en het heeft echt geen zin om allerlei cases in te gaan. Het merendeel wat er liep waren gewoon papa, mama met twee koters en dat is onnodig en asociaal wat mij betreft.
Klopt. Dat is een ander verhaal, al kan 95% van die groep ook gewoon de boodschappen thuis laten bezorgen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een heleboel ouders hebben de kinderen dan weer 24/7/365. Die kunnen niet de ene week zorgen dat ze niet in de winkel hoeven komen.
Lijkt me meer iets voor de groep die er zoveel last van ondervindt. Laten zij hun boodschappen maar thuis bezorgen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Dat is een ander verhaal, al kan 95% van die groep ook gewoon de boodschappen thuis laten bezorgen.
Neuh, ik wil zelf m'n bananen uitzoeken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je er zoveel last van hebt, bestel je je boodschapjes toch gewoon?
Tja, want rekening houden met elkaar is vooral iets van die ander natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me meer iets voor de groep die er zoveel last van ondervindt. Laten zij hun boodschappen maar thuis bezorgen.
Nee. Mijn dochter (tweeënhalf jaar oud) nam ik mee. Ik woon in een dorp, daar bezorgt sinds kort Picnic, verder is de bezorging nogal beroerd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus je kiest er voor om een pasgeboren baby in coronatijd naar een supermarkt mee te nemen, ipv dat je gewoon de boodschappen laat bezorgen in een periode dat je al de benen onder je kont uit rent?
Ik zie gewoon gezinnen waar de vader èn de moeder met hun virusfabriekjes in de supermarkt rondlopen. Daar is natuurlijk geen goede reden voor te verzinnen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:34 schreef capricia het volgende:
Lekker dan. Ik heb een zus met drie kleine kinderen die weduwe is. Die mag dus nooit naar de supermarkt van sommigen hier.
Precies. Leven en laten leven. Beide kanten op dus.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tja, want rekening houden met elkaar is vooral iets van die ander natuurlijk.
Ik kan het niet helpen een beetje te lachen om je reactie.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:38 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Neuh, ik wil zelf m'n bananen uitzoeken.
Typisch reactie van mensen met kinderen, iedereen moet zich aan hen aanpassen en waag het eens ouders ergens op aan te spreken. Anyway, mijn standpunt is wel duidelijk. Laten we het weer over corona hebben.
Staat er alweer een bordje met 'kom alleen' dan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:39 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik zie gewoon gezinnen waar de vader èn de moeder met hun virusfabriekjes in de supermarkt rondlopen. Daar is natuurlijk geen goede reden voor te verzinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |