Van de longarts begrijp ik dat die vooral vrezen voor een griepgolf zo rond februari volgend jaar.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja als die Delta zó besmettelijk is dat iedereen hem 400X in het kwadraat gaat krijgen dan krijgt de griep ook geen voet aan de grond he.
[ afbeelding ]
Op details na ongeveer wat ik vind en wat ook wel gaat gebeuren denk ikquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Risicogroepen zeer duidelijk vragen om eigen verantwoordelijkheid te nemen. Duidelijk zijn dat er geen nieuwe lockdowns gaan komen & dat er dus ook eigen risico bij komt kijken. Vaccinatie toch meer verplichten; boosters ook voor 50+ (en dan vóór de winter ipv na de winter), . Stappen ondernemen om de zorg capaciteit wat uit te breiden; denk aan betere arbeidsvoorwaarden. Overbrengen dat we wat meer terug moeten naar een wereld waar niet iedereen gered kan worden; een wereld die af en toe oneerlijk kan zijn. Maar dat we ook niet keer op keer de maatschappij op kunnen gaan blazen.
Als de zorg écht code zwart bereikt en het echt overstroomt met lijken in de hallen e.d. worden mensen vanzelf weer voorzichtiger. Ik denk dat dat meer binnenkomt dan de zoveelste lockdown aankondigen & je enkel te richten op die jongeren, de horeca ondernemers en de ongevaccineerden. Want ondertussen best aanleiding om ervan uit te gaan dat zelfs een hoge vaccinatiegraad niet opgewassen gaat zijn tegen het wintereffect.
Kortom; door de zure appel heen bijten en hopen dat het dan ook echt heel snel muteert naar een normale griep. Klinkt bruut, maakt me niet uit wat mensen er van vinden; ik denk dat het op lange termijn wel de beste oplossing is. Lesser of two evils zeg maar; want ik denk dat de schade veel groter is als je telkens maar naar lockdowns gaat grijpen. Of hopen dat je het onder controle krijgt met de zoveelste booster, of micro manage regels.
En als je al met lockdowns wil gaan werken; richt je dan vooral op de zaken waar het ook echt effect geeft. Zodat we zo snel mogelijk weer alles kunnen openen. Voor de zoveelste keer de horeca dicht gooien of de winkels sluiten doet gewoon niet voldoende. We weten allemaal waar de problemen zitten; we willen het alleen niet benoemen.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)gen-over-corona.html
optimisme van Jaap kunnen wel wel gebruiken
Goed nieuwsquote:Is dit dan de laatste winter dat we met strenge maatregelen zitten?
"Daar ziet het wel naar uit. Als de resultaten van de studies over de pillen bekend worden, dan is dat een toevoeging aan ons arsenaal. En dat is gewenst."
Ik had Jaap nog nooit eerder zien lachen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
Jaap is impressed, @Evenstarquote:Hoe groot is de kans dat je twee keer ziek raakt van een coronabesmetting?
"Die kans is heel klein, onder de 1 procent."
Ook Hugo:quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah jongens, de hele zorg heeft het fout! Hugo heeft besloten dat we niet bijna in code zwart zitten!
Ohh dan, maar alle oudjes hebben toch braaf de griepprik genomen inmiddels?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Van de longarts begrijp ik dat die vooral vrezen voor een griepgolf zo rond februari volgend jaar.
Inderdaad. Blij dat er in elk geval een kans is dat de scholen openblijven!quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
70% bezetting is wel lekker, volgepropte hotels zijn ook niet zo fijn eigenlijk. Oh lekker dat je jaarlijks terugkeert, jouw werk of pensionering laat dit toe? Het is zeker niet duur nee, vooral in deze tijden, eerder ben ik naar Lanzarote geweest en dat was ook lekker betaalbaar.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb dit keer een hotel, omdat ik vrij laat was met beslissen, had ik niet de luxe om te kiezen, ik meen dat er nog een restrictie op bezetting zat van 70% bezettin.
Via internet via de geijkte kanalen (TUI, Sunny Cars, Avis) is het dit jaar inderdaad vrij duur om van te voren een auto te huren. Maar aangezien je hier op elke straat hoek een auto kunt huren is dat niet echt een probleem.
De moeite waard vinden om naar een Club te gaan, sja, ze zijn niet zo bijzonder![]()
Ik zat er oorspronkelijk voor 2 weken, maar ik heb mijn verblijf met een weekje verlengd gezien de semi-lockdown, en het evenement waar ik oorspronkelijk mijn verblijf op had aangepast geannuleerd is.
Normaal ben ik hier 2x2 weken per jaar, vooral om mijn winters te verkorten, en ik overweeg sterk in December nog een keer te gaan, gezien het dan erg goedkoop is.
@Wereldgozer en ik heb het ook wel in mijn omgeving gehoord eigenlijk. Zou die kans echt maar 1 procent zijn? Ook als je voor het eerst ziek bent geweest in februari 2020?quote:
Wel in kleine groepjes he.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk volgend jaar carnaval met Jaap vieren
Lijkt mij ook sterk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
@:Wereldgozer en ik heb het ook wel in mijn omgeving gehoord eigenlijk. Zou die kans echt maar 1 procent zijn? Ook als je voor het eerst ziek bent geweest in februari 2020?
Gok eigenlijk onder de 20k, meeste achterstanden zijn verwerkt en de GGD zit aan max. testcapaciteitquote:
Haha al die zorgbestuurders ook..quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:08 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
De zorg gaat volgende week oefenen voor code zwart. De voorzitter van de IC vereniging zegt dat de IC’s het binnen twee a drie weken niet meer aan kunnen.
Maar volgens Hugo is alles volkomen onder controle hoor…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |