Naja als die Delta zó besmettelijk is dat iedereen hem 400X in het kwadraat gaat krijgen dan krijgt de griep ook geen voet aan de grond he.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lente denk ik; ik verwacht heel de winter wel problemen; helemaal als er nog een goede griep langs komt.
Maar waarom dat gezichtsverlies dan, dit heeft toch niks met zijn beleid te maken. Duitsland met zijn duizendmiljoen miljard IC bedden, Oostenrijk en België lopen net zo hard weer vast. De rest van Europa zal spoedig volgen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat Hugo code zwart ging uitroepen? Dat gezichtsverlies trekt ie niet.
Wat voor accomatie heb jij dan?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De afgelopen week was het steeds tussen 25-30 graden, soms beetje bewolking, maar dan moet je eigenlijk even naar Puerto de Mogan gaan.
Ik zit zelf in Playa del Ingles.
Voor autohuur kan ik je topcar aanraden, zit op Gran Canaria Luchthaven
https://top-car-hire.com/en/car-hire/gran-canaria
Clubs zijn gewoon open (bijv Yumbo) en mondkapje wordt daar niet gebruikt, en je moet voor jezelf kijken of je het waard vind.
Kroegen zijn normaal geopend, je moet wel zitten in de meeste gevallen, maar de handhaving is Nihil
Mocht je nog dinertips of bezienswaardigheden, laat gerust weten.
Ga je met vrouw, familie, vrienden? Het waterpark is ook een aanrader, nu vrij rustig, wel prijzig, maar de moeite waard.
Veel plezier alvast!
Hugod Hugenot.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah jongens, de hele zorg heeft het fout! Hugo heeft besloten dat we niet bijna in code zwart zitten!
Dat. Plus dat we eerst beginnen met de triage escalatie ladder.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je de cijfers van de ziekenhuizen/IC vergelijkt met eerder dit jaar dan heeft ie gewoon gelijk. Als dit code zwart is dan was dat code pikzwart?
That's interesting man, that's fucking interesting.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja als die Delta zó besmettelijk is dat iedereen hem 400X in het kwadraat gaat krijgen dan krijgt de griep ook geen voet aan de grond he.
[ afbeelding ]
Dan moet je toegeven dat het beleidsdoel niet gehaald is, de heilige QR ons niet gered heeft. Dat kan hij helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar waarom dat gezichtsverlies dan, dit heeft toch niks met zijn beleid te maken. Duitsland met zijn duizendmiljoen miljard IC bedden, Oostenrijk en België lopen net zo hard weer vast. De rest van Europa zal spoedig volgen.
Maar dan moet hij antwoord gaan geven op vragen als: wat is de volgende strategie. Die is er helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je toegeven dat het beleidsdoel niet gehaald is, de heilige QR ons niet gered heeft. Dat kan hij helemaal niet.
Vrees dat je nog gelijk hebt ook. Wat een onkundige lui zijn politici toch ook. Eigenlijk zou je de praktische bestuurlijke verantwoordelijkheid en politiek moeten scheiden. Lullen kunnen ze wel maar zo veel miljardenverslindend gefaal altijd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je toegeven dat het beleidsdoel niet gehaald is, de heilige QR ons niet gered heeft. Dat kan hij helemaal niet.
En stel dat jij in die lelijke schoenen van Hugo stond? Wat ging jij dan doen op korte termijn zodat je op lange termijn weer normaal kunt doen? Natuurlijke infecties kan blijkbaar niet volgens jou.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrees dat je nog gelijk hebt ook. Wat een onkundige lui zijn politici toch ook. Eigenlijk zou je de praktische bestuurlijke verantwoordelijkheid en politiek moeten scheiden. Lullen kunnen ze wel maar zo veel miljardenverslindend gefaal altijd.
Fms klasse 3. En 4-5 natuurlijk. OK reductie zo'n 40-45 procent.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welke zorg was jij ook alweer aan het afschalen?
Dat laatste heb ik nooit gezegd. Maar die lockdown gaan sowieso komen. Oostenrijk heeft hem al te pakken en onze Ooster en Zuiderburen nemen er al een voorschot op.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En stel dat jij in die lelijke schoenen van Hugo stond? Wat ging jij dan doen op korte termijn zodat je op lange termijn weer normaal kunt doen? Natuurlijke infecties kan blijkbaar niet volgens jou.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Fms klasse 3. En 4-5 natuurlijk. OK reductie zo'n 40-45 procent.
Vandaag weer een erg leuke casus. Een oncologische patiënt van het programma gehaald. Komt er over een paar weken op. Was een relatief simpele ingreep. Op de nieuwe datum een ander soort ingreep met mortaliteit van 40%.
Ja, ik denk dat het daar wel op neer zal komen. We gaan gewoon dusdanig sleutelen aan de normen, voorwaarden en omschrijving dat er geen code zwart komt, al gaan er tig dood door capaciteitsgebrek.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat Hugo code zwart ging uitroepen? Dat gezichtsverlies trekt ie niet.
Klinkt alsof code grijs allang van kracht is…quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vandaag weer een erg leuke casus. Een oncologische patiënt van het programma gehaald. Komt er over een paar weken op. Was een relatief simpele ingreep. Op de nieuwe datum een ander soort ingreep met mortaliteit van 40%.
Maar je kan toch niet van lockdown naar lockdown gaan?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik nooit gezegd. Maar die lockdown gaan sowieso komen. Oostenrijk heeft hem al te pakken en onze Ooster en Zuiderburen nemen er al een voorschot op.
Dat verwacht ik ook.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het daar wel op neer zal komen. We gaan gewoon dusdanig sleutelen aan de normen, voorwaarden en omschrijving dat er geen code zwart komt, al gaan er tig dood door capaciteitsgebrek.
Definitiegeneuzel tussen maatregel en afspraak all over again...
Whut??quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet. Maar als het uit de hand dreigt te lopen zoals nu moet je wel iets doen in die richting.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet van lockdown naar lockdown gaan?
Ik heb dit keer een hotel, omdat ik vrij laat was met beslissen, had ik niet de luxe om te kiezen, ik meen dat er nog een restrictie op bezetting zat van 70% bezettin.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat voor accomatie heb jij dan?
Aaah heerlijk weer dus! Ben ik aan toe hoor! Heb transfer naar hotel dus dat red ik nog, zal dan wel plaatselijk een deal sluiten, heb het gevoel dat internetaanbod wat aan de dure kant is. Vorig jaar in Greece auto ghehuurd voor ¤100
Wat bedoel je met je moet kijken of je het waard vindt om naar een club te gaan? Er zijn toch weinig restricties (geen mondkapje) toch? Kun je er goed duiken?
Zit jij daar semi permanent ofzo?
Uh, nou ja, wat je dan doen is meerdere golven nemen. We kunnen ook een grote golf nemen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet. Maar als het uit de hand dreigt te lopen zoals nu moet je wel iets doen in die richting.
Hopelijk kun je door het hoog aantal vaccinaties en betere behandelingen nu veel eerder weer afschalen.
Risicogroepen zeer duidelijk vragen om eigen verantwoordelijkheid te nemen. Duidelijk zijn dat er geen nieuwe lockdowns gaan komen & dat er dus ook eigen risico bij komt kijken. Vaccinatie toch meer verplichten; boosters ook voor 50+ (en dan vóór de winter ipv na de winter), . Stappen ondernemen om de zorg capaciteit wat uit te breiden; denk aan betere arbeidsvoorwaarden. Overbrengen dat we wat meer terug moeten naar een wereld waar niet iedereen gered kan worden; een wereld die af en toe oneerlijk kan zijn. Maar dat we ook niet keer op keer de maatschappij op kunnen gaan blazen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En stel dat jij in die lelijke schoenen van Hugo stond? Wat ging jij dan doen op korte termijn zodat je op lange termijn weer normaal kunt doen? Natuurlijke infecties kan blijkbaar niet volgens jou.
Daaayum son. Ooit een carriére in de politiek overwogen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Risicogroepen zeer duidelijk vragen om eigen verantwoordelijkheid te nemen. Duidelijk zijn dat er geen nieuwe lockdowns gaan komen & dat er dus ook eigen risico bij komt kijken. Vaccinatie toch meer verplichten; boosters ook voor 50+, . Stappen ondernemen om de zorg capaciteit wat uit te breiden; denk aan betere arbeidsvoorwaarden. Overbrengen dat we wat meer terug moeten naar een wereld waar niet iedereen gered kan worden; een wereld die af en toe oneerlijk kan zijn. Maar dat we ook niet keer op keer de maatschappij op kunnen gaan blazen.
Als de zorg écht code zwart bereikt en het echt overstroomt met lijken in de hallen e.d. worden mensen vanzelf weer voorzichtiger. Ik denk dat dat meer binnenkomt dan de zoveelste lockdown aankondigen & je enkel te richten op die jongeren, de horeca ondernemers en de ongevaccineerden. Want ondertussen best aanleiding om ervan uit te gaan dat zelfs een hoge vaccinatiegraad niet opgewassen gaat zijn tegen het wintereffect.
Kortom; door de zure appel heen bijten en hopen dat het dan ook echt heel snel muteert naar een normale griep. Klinkt bruut, maakt me niet uit wat mensen er van vinden; ik denk dat het op lange termijn wel de beste oplossing is. Lesser of two evils zeg maar; want ik denk dat de schade veel groter is als je telkens maar naar lockdowns gaat grijpen. Of hopen dat je het onder controle krijgt met de zoveelste booster, of micro manage regels.
En als je al met lockdowns wil gaan werken; richt je dan vooral op de zaken waar het ook echt effect geeft. Zodat we zo snel mogelijk weer alles kunnen openen. Voor de zoveelste keer de horeca dicht gooien of de winkels sluiten doet gewoon niet voldoende. We weten allemaal waar de problemen zitten; we willen het alleen niet benoemen.
Er moet in elk geval iets gebeuren, je kan er ook voor kiezen om door die muur heen te knallen, zure appel opvreten etc maar dan is het wel goed dat de burgers en lokale autoriteiten daarop nu al voorbereid worden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uh, nou ja, wat je dan doen is meerdere golven nemen. We kunnen ook een grote golf nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |