Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben echt nog nul keer getest muv een zelftestje thuis voor de grap.
Je ziet de bible-belt prima liggen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:37 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe kaart Nederland en België
Of het is al goed genoeg rondgegaan daar zodat het vanzelf gaat liggen en niet bijzonder veel erger wordt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Lijkt er op dat Amerika traditioneel iets later volgt met ellende na Europa. Ik vrees dat het daar nog erger gaat worden gezien hun vaccinatiegraad in sommige staten.
Zij hebben als "voordeel" dat veel mensen niet naar het ziekenhuis gaan omdat ze anders de rest van hun leven in de schulden zitten. Aantal doden zal wel fors zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Lijkt er op dat Amerika traditioneel iets later volgt met ellende na Europa. Ik vrees dat het daar nog erger gaat worden gezien hun vaccinatiegraad in sommige staten.
Hip kaartje wel qua kleuren.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:37 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan het uitleggen tot je een ons weegt. Sommigen willen het niet begrijpen of hebben een rekenkundig inzicht van een paprika. Weer anderen negeren de uitleg en komen een paar dagen later weer met dezelfde stelling.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
[..]
Die maarten die erop reageert moet bovenstaand filmpje ook maar eens kijken i.p.v te kijken naar alleen absolute getallen.
quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:39 schreef zoost het volgende:
Het gaat mij erom dat we gaan van:
"Het vaccin help tegen transmissie", naar "het vaccin helpt niet echt goed tegen transmissie"
"Het vaccin help tegen ziekenhuisopnames", naar "het vaccin help niet heel goed, bij kwetsbaren tegen ziekenhuisopnames"
En ik voorspel dat over een paar weken zal blijken dat 80% van de ziekenhuisopnames mensen zijn die dubbel gerevaccineerd zijn
Het vaccin help helemaal nergens meer voor!quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat we gaan van:
"Het vaccin help tegen transmissie", naar "het vaccin helpt niet echt goed tegen transmissie"
"Het vaccin help tegen ziekenhuisopnames", naar "het vaccin help niet heel goed, bij kwetsbaren tegen ziekenhuisopnames"
En ik voorspel dat over een paar weken zal blijken dat 80% van de ziekenhuisopnames mensen zijn die dubbel gerevaccineerd zijn
quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het vaccin help helemaal nergens meer voor!
Ik ben serieus ja.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Weet niet of je serieus bent? Maar dat is onzin.
Denk dat deze wel relevant is als je kijkt naar percentages wat nu in het ziekenhuis ligt;
[..]
Die maarten die erop reageert moet bovenstaand filmpje ook maar eens kijken i.p.v te kijken naar alleen absolute getallen.
Het verneukeratieve aan deze kaart is dat eigenlijk alles vanaf 300 / 100.000 volgens de indexering 'extreem hoog' is al. Dus het lijkt nu net alsof enkel de zwarte stukken er uit springen, maar eigenlijk zit de verspreiding door het gehele land op een heel hoog niveau.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:37 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Covid + Griep.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Allemaal ongevaccineerden? Of is er iets anders aan de hand?
Ik ben serieus ja.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
[..]
Als gevaccineerde hoef je ook niet in quarantaine bij een zieke huisgenoot.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:24 schreef Sfancta het volgende:
Mijn zus (van die zwager die mij besmet heeft), is niet getest en werkt in een verzorgingstehuis, en moet van de baas vandaag gewoon komen zonder enige zekerheid of ze het wel of niet heeftwat is dit nou weer
De oversterfte is vooral in de 80+ te vinden. Zouden mensen ook thuis sterven misschien zonder officiële diagnose? Angst om überhaupt naar de arts te gaan voor klachten (hart, kanker etc.). Wel opvallend.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Allemaal ongevaccineerden? Of is er iets anders aan de hand?
Dit is wel een dingetje. Dit lijken de groepen te zijn die geïdentificeerd zijn voor de booster. Als je deze grafiek zonder verdere context ziet zou je verwachten dat de opschaling voor de booster keihard gaat lopen.quote:
Volgens mij had ik (van hier) begrepen dat deze richtlijn weer is omgezet dat je ook thuis moet blijven (en moet testen?)quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Als gevaccineerde hoef je ook niet in quarantaine bij een zieke huisgenoot.
Ik vind daar wel iets van.
Jep, vorige week aangekondigd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij had ik (van hier) begrepen dat deze richtlijn weer is omgezet dat je ook thuis moet blijven (en moet testen?)
Things that make you go hmmmm.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:50 schreef Momo het volgende:
[..]
De oversterfte is vooral in de 80+ te vinden. Zouden mensen ook thuis sterven misschien zonder officiële diagnose? Angst om überhaupt naar de arts te gaan voor klachten (hart, kanker etc.). Wel opvallend.
Klopt, en het OMT heeft een uitgebreid advies geschreven waarin de korte samenvatting is dat het niet haalbaar is. Er is geen internationale standaard voor een afkappunt qua antistoffen, en het is onmogelijk te bepalen hoe lang geleden een besmetting heeft plaatsgevonden.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hugo zou dit laten uitzoeken toch zei hij laatst? Antwoord wat hij uiteindelijk had heb ik niet meer meegekregen, maar ging er wel over.
Volgens Nivel komt dat nog niet meer dan normaal voor:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |