Ja we hebben al een club welke adviezen geven over hoe het virus te beteugelen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:49 schreef Oliver23 het volgende:
Ik lees in de krant trouwens dat virologen de keuze voor Rutte makkelijk maakt, of een harde lockdown of 2G.
Ik vraag me echt af waarom weer zo laat iets doen. Bedoel die mensen zijn toch niet achterlijk met zijn allen? Hele clubs experts om je te adviseren. Als iedereen hier alleen al zag aankomen dat het weer mis zou gaan, dan zien zij het toch ook? Is het gokken dat een echte crash uitblijft?quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wil daar nog aan toevoegen: WEER VEEL TE LAAT MET INGRIJPEN
Goh, het nieuwe wondermiddel.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:49 schreef Oliver23 het volgende:
Ik lees in de krant trouwens dat virologen de keuze voor Rutte makkelijk maakt, of een harde lockdown of 2G.
Wanneer is op tijd? Klinkt misschien een beetje flauw maar ik ben oprecht benieuwd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:58 schreef josja het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waarom weer zo laat iets doen. Bedoel die mensen zijn toch niet achterlijk met zijn allen? Hele clubs experts om je te adviseren. Als iedereen hier alleen al zag aankomen dat het weer mis zou gaan, dan zien zij het toch ook? Is het gokken dat een echte crash uitblijft?
Verder, liefdagboek, word ik moedeloos van de dreiging van alles dicht weer boven mijn hoofd. Merk de korte lontjes en stress ook bij veel mensen.
Als alle volwassenen gevaccineerd waren, was de IC bezetting nu 80% lager. Oftewel 100-150 mensen op de IC. Dan hadden we het nu niet over code zwart gehad.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:53 schreef GemMagic het volgende:
Die uitleg is overal wel te vinden, maar belangrijk is dat het al tijden duidelijk was dat zelfs met 100% vaccinatiegraad dit het resultaat zou worden.
Er lijken wel een stuk meer mensen aan Covid te sterven als je de cijfers ziet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:11 schreef mir1986 het volgende:
Oversterfte in Nederland neemt toe
Vorige week zijn in Nederland fors meer mensen gestorven dan werd verwacht. Er overleden ruim 3750 mensen en dat betekent een 'oversterfte' van bijna 850, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
De oversterfte doet zich voor onder alle leeftijden. Het CBS geeft geen verklaring voor de hogere sterfte, maar het RIVM registreerde de afgelopen week meer overlijdensgevallen van coronapatiënten.
Gedurende de coronapandemie was er lange tijd sprake van forse oversterfte, maar daaraan kwam in februari een eind. Sinds augustus ligt de sterfte weer duidelijk boven de aantallen die gebruikelijk zijn en de laatste weken zijn de cijfers duidelijk aan het oplopen. (Bron: NOS)
Een oversterfte van 850... Bizar. Je kan me niet vertellen dat dit alleen aan Corona ligt.
Maar als we nu de horeca, de sportclubs, de scholen en de niet-essentiële winkels sluiten voor twee weken, dan kunnen we misschien wel een lockdown voorkomen!quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:49 schreef Oliver23 het volgende:
Was de verhouding niet 60 procent ongevaccineerd en 40 procent gevaccineerd? Daarnaast, als die 15 procent gevaccineerd was had je dus nog een extra 0,4 * 0,15 = 6 procent erbij. Dan zou je ongeveer op de helft zitten qua IC-opnames. Alsnog duidelijke winst, wel alsnog meer dan wat Nederland structureel aankan volgens Gommers. Dat is natuurlijk de werkelijke schande.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Als alle volwassenen gevaccineerd waren, was de IC bezetting nu 80% lager. Oftewel 100-150 mensen op de IC. Dan hadden we het nu niet over code zwart gehad.
Waar aan dan? Zeker de vaccins?quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:11 schreef mir1986 het volgende:
Oversterfte in Nederland neemt toe
Vorige week zijn in Nederland fors meer mensen gestorven dan werd verwacht. Er overleden ruim 3750 mensen en dat betekent een 'oversterfte' van bijna 850, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
De oversterfte doet zich voor onder alle leeftijden. Het CBS geeft geen verklaring voor de hogere sterfte, maar het RIVM registreerde de afgelopen week meer overlijdensgevallen van coronapatiënten.
Gedurende de coronapandemie was er lange tijd sprake van forse oversterfte, maar daaraan kwam in februari een eind. Sinds augustus ligt de sterfte weer duidelijk boven de aantallen die gebruikelijk zijn en de laatste weken zijn de cijfers duidelijk aan het oplopen. (Bron: NOS)
Een oversterfte van 850... Bizar. Je kan me niet vertellen dat dit alleen aan Corona ligt.
Normaal gesproken zou je gebeld gaan worden, ik weet niet of het BCO het op dit moment bij kan benen alleen. Als je de coronamelder hebt zal die wel afgaan. Aangezien je besmettelijk bent de dag voor de symptomen zou je je inderdaad moeten laten testen, en het is inmiddels al zes dagen later dus met een negatieve test mag je weer naar buiten(?).quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:17 schreef Sfancta het volgende:
Voor de eerste keer in aanraking gekomen met corona .
Zwager was afgelopen zaterdag hier, die is zich zo dag slecht gaan voelen, woensdag getest omdat het onmogelijk was contact te leggen met de GGD en vanmorgen positief.
School van de kinderen gebeld, die mogen vandaag ook niet gaan.
Krijgen wij nog een belletje van de GGD voor het contactonderzoek? Of moeten we gewoon gaan testen? Of gewoon zelf thuisblijven?
Mwah, gewoon de wat ouderwetse manier. Gok dat het ze beter beschermd dan een prikkie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat een mongolen![]()
![]()
Hopen op longcovid voor ze
Dit is wat je krijgt als je wil dat de helft van Nederland hoogopgeleid is, maar je niet extra investeert in het hoger onderwijs.quote:
Net GGD gebeld, maar krijg gelijk een bandje eraan. Moet afspraak maken voor 4 man tegelijk dus kan niet online.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou je gebeld gaan worden, ik weet niet of het BCO het op dit moment bij kan benen alleen. Als je de coronamelder hebt zal die wel afgaan. Aangezien je besmettelijk bent de dag voor de symptomen zou je je inderdaad moeten laten testen, en het is inmiddels al zes dagen later dus met een negatieve test mag je weer naar buiten(?).
Ik denk dat een hoop mensen zich niet laten testen ook omdat ze er niet doorheen komen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:31 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Net GGD gebeld, maar krijg gelijk een bandje eraan. Moet afspraak maken voor 4 man tegelijk dus kan niet online.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQSPih?ocid=msedgntpquote:Nu winkels eerder dicht moeten, vrezen winkeliers dat er meer mensen tegelijk in hun zaak zullen zijn. En dan met name in een periode met koopjesfestijnen als Black Friday en Sinterklaas. Graag ontvangen winkeliers de klanten zoveel mogelijk gespreid over de dag, maar dat is lastig doordat het kabinet vorige week besloot de sluitingstijd te vervroegen. Winkeliersvereniging INretail noemt de maatregel dan ook "heel bijzonder".
"Je kunt als overheid een feest als Sinterklaas, Kerst of Black Friday niet verbieden", zegt een woordvoerder van de belangenvereniging. "Wat winkels wel kunnen doen, is de drukte matigen door acties zoveel mogelijk te spreiden."
Het kabinet besloot dat niet-essentiële winkels als kledingzaken vanaf zaterdag 13 november tot 18.00 uur open mogen zijn. Dit moet het aantal nieuwe coronabesmettingen terugdringen.
Maar met Black Friday op 26 november en Sinterklaas voor de deur, vrezen winkeliers dat de vervroegde sluitingstijd juist voor méér drukte zorgt. De vereniging wijst er bovendien op dat winkels niet in de top twintig van besmettingshaarden staan.
Black Friday zorgde vorig jaar voor problemen
Vorig jaar ontstond veel commotie toen er op Black Friday sprake was van grote drukte bij winkels. Ook toen waren het aantal besmettingen in de weken ervoor flink opgelopen en besloten enkele steden in te grijpen vanwege de vele koopjesjagers.
Zo riep de gemeente Rotterdam mensen die dag op niet meer naar de stad te komen vanwege de enorme drukte. In de loop van de dag werd besloten dat de winkels in de havenstad hun deuren eerder moesten sluiten. In Eindhoven en Dordrecht moesten de winkeliers hun zaak ook eerder sluiten.
Een dergelijke situatie willen winkeliers dit jaar voorkomen, maar met de beperkte openingstijden is dat volgens hen lastig. Daarnaast bestaat de kans dat het kabinet binnenkort besluit dat winkeliers bij de voordeur coronapassen moeten controleren. Dan gaat het om niet-essentiële winkels, zoals schoenen- en elektronicazaken. "Dit kan juist leiden tot opstoppingen bij de deur", denkt INretail. "En dat moet je niet willen in deze tijd."
Personeelstekort maakt controle coronapas nog lastiger
Ook de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) zei eerder niets te zien in een controleplicht. Volgens directeur Eus Peters is het voor winkeliers niet te doen om al die controles uit te voeren, al helemaal niet als het extra druk is. Daar komt nog bij dat velen kampen met een personeelstekort.
Om drukte te voorkomen, zouden winkeliers graag zien dat de openingstijden verruimd worden en er geen controleplicht komt. Ook raden ze klanten aan op rustige momenten langs te komen, bijvoorbeeld in de lunchpauze of op een maandag of dinsdag.
Peters betwijfelt overigens of dit jaar op Black Friday dezelfde problemen ontstaan als een jaar eerder. Dat het toen zo druk was, kwam volgens hem ook doordat de horeca toen dicht was. Dat is nu niet zo.
"En in België waren toen ook de winkels dicht, waardoor Belgen naar Nederland kwamen om te winkelen. Het ging vorig jaar sowieso maar om een beperkt aantal gebieden waar de mensen zich ophoopten, zoals in de Rotterdamse Koopgoot. In andere gebieden was het juist helemaal niet druk."
Midden Limburg hier, nog nooit wat gehoord over een inlooplocatie hier.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen zich niet laten testen ook omdat ze er niet doorheen komen.
Heb je geen inlooplocatie. Zonder afspraak in de buurt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |