Ik dacht eerst aan Maike Meijer, maar eigenlijk zou Margôt Ros nog beter zijn.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
De ouderenzorg als schaduwcarrière voor het ronselen van klanten, daar zie ik wel een televisieserie in à la Six Feet Under. Wie casten we als BE?
Mijn dochters hebben vrijdag een uitstapje naar de markt, met ouders erbij. En hadden tijdens de kinderboekenweek een uitstapje naar de bieb en de dag erna een sportdag in een grote sporthal met tig ouders. Maar dat was vlak voor het weer écht de foute kant op ging.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:47 schreef Hupje het volgende:
Doen jullie basisscholen in deze tijd aan uitstapjes? #askingforafriend
quote:Op woensdag 17 november 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
De ouderenzorg als schaduwcarrière voor het ronselen van klanten, daar zie ik wel een televisieserie in à la Six Feet Under. Wie casten we als BE?
Ik ben eerder bang voor een soort Lucia de B-effect.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Nu ik er zo over nadenk zou het een spin-off kunnen zijn van Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen, gesitueerd in hetzelfde verzorgingstehuis. Géén Thekla Reuten, Angela Schijf, zusjes Van Houten, Halina Reijn of Jennifer Hoffman in de hoofdrol aub.
Een paar weken geleden gingen ze met de hele school (32 kinderen) naar een boerderij. En de week erna met groep 5 (3 kinderen) naar de bieb. Geen idee wat er binnenkort op stapel staat.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:47 schreef Hupje het volgende:
Leuk!quote:Op donderdag 18 november 2021 07:30 schreef Amsel het volgende:
Dinsdag met de jongste groepen naar een Sinterklaasvoorstelling in het theaterOuders die rijden mogen met QR-code zelfs mee om de voorstelling te zien.
Ik vind het echt super dat het gewoon door lijkt te gaan. Tot nu toe lijkt het op onze school verder ook goed te gaan qua besmettingen, geen klassen naar huis enzo (afkloppen!!). Dus misschien zijn we met z'n allen heel naïef, maar ik ben blij dat leuke dingen voor de kinderen gewoon door kunnen gaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 07:41 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Leuk!Wij hadden ook zoiets voor volgende week op de planning, maar 500 on- en 50 ge-vaccineerde kinderen/ouders vonden ze toch geen goed plan..
Geen basisschool hier, maar het zelfstandig museumbezoek (ze mochten zelf kiezen of ze naar een specifiek museum in Amsterdam/Den Bosch/Groningen gingen) deze week, werd gecanceld door school.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:47 schreef Hupje het volgende:
Houden zo! Hier ook weinig besmettingen, we hebben nog geen klas thuisgehad. *Klopt mee*quote:Op donderdag 18 november 2021 07:47 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik vind het echt super dat het gewoon door lijkt te gaan. Tot nu toe lijkt het op onze school verder ook goed te gaan qua besmettingen, geen klassen naar huis enzo (afkloppen!!). Dus misschien zijn we met z'n allen heel naïef, maar ik ben blij dat leuke dingen voor de kinderen gewoon door kunnen gaan.
Die VO-proefdagen zijn ook gemengd. En op onze school zijn af en toe wel besmettingen onder de kinderen. Maar die gaan gewoon door nog. Dan zijn ze bij jullie een stuk voorzichtiger..quote:Op donderdag 18 november 2021 09:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Houden zo! Hier ook weinig besmettingen, we hebben nog geen klas thuisgehad. *Klopt mee*
Dit gaat echter om meerdere scholen en begeleiders, die willen ze niet allemaal mixen. Jammer, maar helaas.
Ik vind het stiekem ook wel prima, we vieren die dag kind z'n 9e verjaardag (en zo blijft alle aandacht bij hemquote:Op donderdag 18 november 2021 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die VO-proefdagen zijn ook gemengd. En op onze school zijn af en toe wel besmettingen onder de kinderen. Maar die gaan gewoon door nog. Dan zijn ze bij jullie een stuk voorzichtiger..
Dat is ook een beetje waarom ik het vroeg. Ik vind het heel dubbel. Mijn kind is door corona met school nooit naar het pietenhuis geweest (schijnen ze om het jaar te doen) en de kleuters gingen nu wel. Dus er waren ouders die daar verontwaardigd over waren. Ik denk vooral aan besmettingskans en ben dan blij dat ze niet gaan. Maar aan de andere kant is dit misschien het laatste jaar dat mijn kind gelooft en is dat dus wel een ervaring die je dan niet meegeeft. Dat geldt ook voor andere dingen als theaterbezoek enzo. Dus ik vroeg me af hoe andere scholen dat doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 10:36 schreef LeSage het volgende:
Onze jongens gaan deze week allebei naar het sinterklaashuis met school. En ik snap dat het door de besmettingen allemaal misschien niet super verstandig is, maar eigenlijk vind ik dit wel heel belangrijk.
Dat het wellicht het laatste jaar is (voor de oudste) zorgt er bij mij, in combinatie met geen sint-activiteiten vorig jaar, juist voor dat ik dit soort dingen zelf plan. Wij zijn naar een (QR-code) intocht geweest, zaterdag lopen we een rondje door het lokale winkelcentrum met pieten, volgend weekend gaan we naar het kasteel van de sint en die woensdag nog naar het theater met de sint. Als er van die dingen dan nog iets uitvalt is het ook niet zo erg.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje waarom ik het vroeg. Ik vind het heel dubbel. Mijn kind is door corona met school nooit naar het pietenhuis geweest (schijnen ze om het jaar te doen) en de kleuters gingen nu wel. Dus er waren ouders die daar verontwaardigd over waren. Ik denk vooral aan besmettingskans en ben dan blij dat ze niet gaan. Maar aan de andere kant is dit misschien het laatste jaar dat mijn kind gelooft en is dat dus wel een ervaring die je dan niet meegeeft. Dat geldt ook voor andere dingen als theaterbezoek enzo. Dus ik vroeg me af hoe andere scholen dat doen.
Ik heb mijn vergelijking al klaar, wij blijven waar we nu zitten (CZ met werkgevers collectief)quote:Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef Hupje het volgende:
@:exode Je Hot Wheels cadeautip is besteld![]()
Bah, ik moet zeker op zoek naar een andere zorgverzekering. Heb altijd een budgetverzekering, want het streekziekenhuis hier viel tot nu toe altijd onder het contract. Komend jaar niet meerIk heb helemaal geen zin om alles uit te gaan zoeken.
Gelukkig nog niks van onze school gehoord daarover. Het is toch maar ellendig, hé?quote:Op donderdag 18 november 2021 17:36 schreef Cathmar het volgende:
Hier net bericht van de middelbare. Mondkapjes terug in de gang en bij practicum. 1,5 meter tot school medewerkers. Alle feesten en activiteiten en reizen afgelast. Reisjes van het voorjaar worden later beslist.
Mondkapje maakt mijn kind gelukkig niets uit. Is ze wel gewend. Maar dat er weer helemaal niets kan... dat is wel zuur. En ik had vandaag echt zoiets van... het is is november. Lange zit tot het voorjaar zo.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig nog niks van onze school gehoord daarover. Het is toch maar ellendig, hé?
Dat denk ik eigenlijk elk jaar wel (ik ben een soort Gargamel in de herfst en winterquote:Op donderdag 18 november 2021 19:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mondkapje maakt mijn kind gelukkig niets uit. Is ze wel gewend. Maar dat er weer helemaal niets kan... dat is wel zuur. En ik had vandaag echt zoiets van... het is is november. Lange zit tot het voorjaar zo.
Vooral 2021, omdat het maar geen lente wou wordenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk elk jaar wel (ik ben een soort Gargamel in de herfst en winter![]()
) maar afgelopen jaar en nu ook weer, is het toch wel heel extreem ja
.
Ik dacht dat ik moest gaan uitzoeken enzo en nu blijkt mijn huidige verzekering voor het volgende jaar wel een contract te hebben met mijn zorgverlener, gelukkig. Want ik had zo geen zin in dat gedoe...quote:Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef Hupje het volgende:
Bah, ik moet zeker op zoek naar een andere zorgverzekering. Heb altijd een budgetverzekering, want het streekziekenhuis hier viel tot nu toe altijd onder het contract. Komend jaar niet meerIk heb helemaal geen zin om alles uit te gaan zoeken.
Oi, dat is vervelendquote:Op donderdag 18 november 2021 21:03 schreef MaJo het volgende:
Hier ook verzekeringsproblematiek: mijn overlijdensrisicoverzekering is afgewezen omdat ik door mijn psychische klachten een hoger overlijdensrisico heb. Alsof ik ieder moment van een gebouw kan springen. Ik ben er gewoon een beetje ontdaan van
Nee niet verplicht maar wel fijn om te hebben. Ik ga nu eens kijken of we de huidige ORV aan kunnen passen, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom deze hypotheekadviseur aandrong op een anderequote:Op donderdag 18 november 2021 21:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oi, dat is vervelend
Heb je de ORV nodig voor de hypotheek, of kan die ook zonder ORV?
Omdat ie daarop verdient.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee niet verplicht maar wel fijn om te hebben. Ik ga nu eens kijken of we de huidige ORV aan kunnen passen, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom deze hypotheekadviseur aandrong op een andere
Oh echt? Naïef van mequote:
Ik weet heel veel van bedrijfsverzekeringen, start even een BV'tje.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh echt? Naïef van me
Heb jij ook ervaring met ORV's? Aangezien je veel van verzekeringen weet. Of misschien wat de fijne en de minder fijne aanbieders zijn?
Weet je al zeker dat er geen contract is of is het contract nog niet rond?quote:Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef Hupje het volgende:
Er staat niet dat ze in onderhandeling zijn, het ziekenhuis is uit de lijst gehaald en een particuliere instelling (?) staat voor die regio in de lijst.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:45 schreef Elleska het volgende:
Weet je al zeker dat er geen contract is of is het contract nog niet rond?
Dit is er een waarbij bij overlijden de helft van de hypotheek vervalt zodat de langstlevende de hypotheek gewoon kan afbetalen. Ik vind het zelf wel een fijn idee om dat zo geregeld te hebbenquote:Op donderdag 18 november 2021 21:38 schreef exode het volgende:
[..]
Ik weet heel veel van bedrijfsverzekeringen, start even een BV'tje.
Je hebt verschillende ORV's, wat wil je ermee bereiken? Vaak vervallen ze als je je hypotheek hebt afbetaald, je kan ook een losstaande verzekering afsluiten.
Mag ook via dm hoor, maar je kan ook kiezen voor een orv die meebeweegt met de aflossing. Dan ga je steeds minder premie betalen. Want de helft kan ook ¤ 10.000 zijn uiteindelijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is er een waarbij bij overlijden de helft van de hypotheek vervalt zodat de langstlevende de hypotheek gewoon kan afbetalen. Ik vind het zelf wel een fijn idee om dat zo geregeld te hebben
Wij hebben er juist voor 1 gekozen die een vast bedrag uitkeert, zodat de langstlevende goed verzorgd achterblijft. Maar ik kan best eens gaan kijken naar de optiesquote:Op donderdag 18 november 2021 22:12 schreef exode het volgende:
[..]
Mag ook via dm hoor, maar je kan ook kiezen voor een orv die meebeweegt met de aflossing. Dan ga je steeds minder premie betalen. Want de helft kan ook ¤ 10.000 zijn uiteindelijk.
De onze loopt via asr.
BNP biedt geen ORV's meer aan, misschien kan je je huidige meenemen of aanpassen. Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 22:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij hebben er juist voor 1 gekozen die een vast bedrag uitkeert, zodat de langstlevende goed verzorgd achterblijft. Maar ik kan best eens gaan kijken naar de opties
ASR trekt mij wel, we hebben ook een hypotheek bij Triodos. Maar ik ga eerst eens kijken bij onze huidige aanbieder (BNP Paribas).
Ik heb even gekeken, het is BNP Paribas Cardif, die bieden dat gelukkig nog wel aanquote:Op donderdag 18 november 2021 22:43 schreef exode het volgende:
[..]
BNP biedt geen ORV's meer aan, misschien kan je je huidige meenemen of aanpassen. Dat weet ik niet.
Way off topic
Of de huidige gewoon handhaven.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee niet verplicht maar wel fijn om te hebben. Ik ga nu eens kijken of we de huidige ORV aan kunnen passen, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom deze hypotheekadviseur aandrong op een andere
Dat is ook nog een optiequote:Op donderdag 18 november 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of de huidige gewoon handhaven.
Dat was hier ook, tot het ineens omsloeg. Nu zitten er 3 klassen thuis, in de klas van Kuiken zijn er zeker 10 besmettingen. And counting. (Kuiken is gelukkig de dans ontsprongen, maar dat voelde als een soort Russisch roulette).quote:Op donderdag 18 november 2021 10:24 schreef aapieannie het volgende:
Hier is het op de scholen en opvang ook rustig qua besmettingen gelukkig.
Wat een ellende, hier ook weer een ouder positief, kind dus thuis, ander kind dat er net gespeeld had dus ook thuis.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was hier ook, tot het ineens omsloeg. Nu zitten er 3 klassen thuis, in de klas van Kuiken zijn er zeker 10 besmettingen. And counting. (Kuiken is gelukkig de dans ontsprongen, maar dat voelde als een soort Russisch roulette).
Ik hou m'n hart vast voor wat komen gaat.
Mag je van God je boodschappen niet thuis laten bezorgen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:07 schreef Books1 het volgende:
Hier is de lagere school tegenover ons huis inmiddels helemaal gesloten. 4 leerkrachten positief en 15 gezinnen in quarantaine. Biblebelt gemeente en de huisartsen lopen over vanwege de corona zorg. Normale patiënten komen er amper meer tussen. De ggd komt nu extra met een bus en eventueel thuis bij mensen mochten ze niet willen komen naar de bus.
3800 inwoners en 7 kerken waarvan eentje met 950 zitplaatsen die iedere dienst bomvol zit en dominee die zegt het vaccin is gif 🙈.
Hier is maar een klein percentage gevaccineerd waaronder wij en ik wijk steevast uit naar Gouda voor boodschappen op dit moment. Hier in de winkels kwam ik ze tegen terwijl ze in quarantaine zaten want ja we moeten toch eten met zijn 8en 😠.
Dit. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je zoiets vast zou leggen. Misschien wil de achterblijvende partner opeens helemaal niet meer in die hut blijven, waarom dan de orv zo aan de hypotheek vast klinken.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:44 schreef Leandra het volgende:
maar is ook niet meer aan de hypotheek verpand, dus de ontvanger hoeft de hypotheek er niet mee af te lossen, een Porsche kopen kan, en mag, ook
Bij ons daalt de orv annuïtair mee met de hypotheek. Maar als de hypotheek er grotendeels mee afgelost wordt en je wilt het huis verkopen heb je toch ook een som geld waar je een hoop mee kan doen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je zoiets vast zou leggen. Misschien wil de achterblijvende partner opeens helemaal niet meer in die hut blijven, waarom dan de orv zo aan de hypotheek vast klinken.
Daar weet ik van idd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:51 schreef BE het volgende:
@:Books1 ik zag gisteren een krantenartikel voorbij komen dat het aantal besmettingen in Gouda ook extreem hoog is, dus of je daar iets mee wint…
Die van ons daalt ook met de hypotheek mee, maar hij wordt wel los uitgekeerd. De som geld die je hebt als het geld in de hypotheek zit, komt pas vrij na verkoop van het huis. Je weet niet hoe lang dat duurt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Bij ons daalt de orv annuïtair mee met de hypotheek. Maar als de hypotheek er grotendeels mee afgelost wordt en je wilt het huis verkopen heb je toch ook een som geld waar je een hoop mee kan doen?
Nou laten we het erop houden dat we hier nogal wat bijzondere voorgangers hebben die ook de kranten halen 🙈. Vaccin is gif, het is gift van God om dit door te moeten maken, het is overgebracht door homo's (deze mag zich voor de rechter verdedigen), ga erop uit want hoe eerder u het doormaakt hoe eerder u weet wat God voor u bedacht heeft etc etc.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:51 schreef Vanyel het volgende:
Als ik verhalen zoals dat van Books lees, vraag ik me af of religie je probleemoplossend vermogen aantast ofzo. "We moeten toch eten", serieus![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:10 schreef Books1 het volgende:
[..]
Nou laten we het erop houden dat we hier nogal wat bijzondere voorgangers hebben die ook de kranten halen 🙈. Vaccin is gif, het is gift van God om dit door te moeten maken, het is overgebracht door homo's (deze mag zich voor de rechter verdedigen), ga erop uit want hoe eerder u het doormaakt hoe eerder u weet wat God voor u bedacht heeft etc etc.
Er zijn wel dingen veranderd: we verdienen meer en hebben natuurlijk een kind. Daardoor is het nog belangrijker dat het allemaal goed geregeld is. Maar ik ga me er eens meer in verdiepenquote:Op donderdag 18 november 2021 23:34 schreef Elleska het volgende:
De hypotheek is hoger maar is alles daaromheen hetzelfde gebleven? Inkomen, gezinssituatie enzovoort hebben ook invloed op de gewenste hoogte van de ORV.
Toen wij de hypotheek oversloten heeft onze adviseur een hele financiële risicoanalyse gemaakt. Van nu tot AOW leeftijd. Daaruit bleek dat de dekking van onze oude ORV nog prima was dus daar hebben we niets aan veranderd.
Die van ons is ook niet verpand aan de hypotheek, je bent vrij om het geld te besteden zoals jij wilt (voor zover ik weet). Als een van ons snel overlijdt zal het aan de hypotheek uitgegeven worden, anders aan andere dingen, zoals die Porschequote:Op donderdag 18 november 2021 23:44 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben ook de oude ORV meegenomen, als N wat overkomt kan ik met de ANW-hiaat verzekering en het weduwenpensioen de resterende hypotheek wel betalen, en zo niet dan niet, dan verkoop ik de hut gewoon.
Als ik overlijd kan N sowieso de hypotheek wel betalen, hij zou alleen de uitkering van de ORV kunnen gebruiken om mijn oudste zijn erfdeel al te geven bijvoorbeeld.
De ORV is beduidend minder dan de (de helft van) hypotheek, maar is ook niet meer aan de hypotheek verpand, dus de ontvanger hoeft de hypotheek er niet mee af te lossen, een Porsche kopen kan, en mag, ook
Ja ik moest al aan jou denken, jij had keelontsteking toch? Hoe lang heeft het geduurd en heb jij er iets voor gekregen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:49 schreef Leandra het volgende:
Klint als de griep die ik had, sterkte ermee
In eerste instantie ging de huisarts uit van keelonsteking, viraal, dus antibiotica is zinloos, vervolgens ging het maar niet over en was ik nog steeds ziek, dus toen werd de diagnose griep gesteld.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik moest al aan jou denken, jij had keelontsteking toch? Hoe lang heeft het geduurd en heb jij er iets voor gekregen?
quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:10 schreef Books1 het volgende:
[..]
Nou laten we het erop houden dat we hier nogal wat bijzondere voorgangers hebben die ook de kranten halen 🙈. Vaccin is gif, het is gift van God om dit door te moeten maken, het is overgebracht door homo's (deze mag zich voor de rechter verdedigen), ga erop uit want hoe eerder u het doormaakt hoe eerder u weet wat God voor u bedacht heeft etc etc.
Meteen uit de macht zetten en opsluiten is mijn persoonlijke mening en dan bedoel ik niet perse vaccineren of niet vaccineren.
Indoctrinatie is hier een groot goed weet ik uit ervaring. Ik ben opgegroeid in zo'n gezin en vanaf 15 doe ik er niet meer aan mee . Gelukkig wel ruimdenkende ouders die de keuze bij hun kinderen hebben gelaten.
Oh bahquote:Op donderdag 18 november 2021 21:13 schreef MaJo het volgende:
Vandaag ook nog eens gescamd bij de verkoop van Aapie's wiegje (niet in getrapt gelukkig!) dus het gaat lekker vandaag
quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:08 schreef Leandra het volgende:
Ma 08-11 Huisarts: toch griep, rustig uitzieken, kan wel 6 weken duren voor je weer helemaal fit bent, als je je goed genoeg voelt wel weer beginnen met wandelen/fietsen.
Ik ben nu wel weer redelijk fit, maar nog niet helemaal, ik ben nog steeds blij als ik een ochtend niets hoef en dus op bed kan blijven liggen tot ik op wil staan en nergens voor op hoef te staan.
Het was de eerste 2 weken vooral beroerd, nu gaat het wel aardig.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Wij zaten hier combobreakers griep-covid te doen en snappen niet waarom we maar moe blijven en de klachten in een soort golfbeweging blijven opspelen. Ook keelpijn, hoesten, kortademig (ik vooral, de niet covidlijer).
Lekker vooruitzicht dit
Ik had dat laatst ook bijna met een telefoontje laatst van een corpsbal die een fantastisch verhaal had over fraude met mijn bankpas, op een superdrukke dag waarop ik toevallig van 2 kanten had gelezen over échte fraude met bankpassen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh bah. Om je te troosten: ik ben vorige week in een phising mail getrapt.
Vroeger moest dat ook gewoon van hypotheekverstrekkers, dan hadden ze zekerheid dat het huis werd afbetaald als degene die het meest verdiende omviel.quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je zoiets vast zou leggen. Misschien wil de achterblijvende partner opeens helemaal niet meer in die hut blijven, waarom dan de orv zo aan de hypotheek vast klinken.
Ik stelde te lastige vragen bij catechesatie en daar waren ze het niet mee eens. Moesten mijn ouders op komen draven en ik heb er nooit iets mee gehad.quote:
Dat lijkt me ook wel heftig.. Is de achtbaan nauwelijks rustig, kun je weer die looping/kurketrekker-bende in..quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:45 schreef Adrian4 het volgende:
Ik maak mij een beetje zorgen over een vriendin, waarbij de afdeling in het ziekenhuis waar ze werkt sinds dinsdag weer coronaafdeling is. Ze is er zo klaar mee en op die afdeling is 90% niet gevaccineerd zegt ze. Gisteren kreeg iemand een trombose spuit van haar, maar die persoon wist zeker dat het een vaccin was.
Wowquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
In eerste instantie ging de huisarts uit van keelonsteking, viraal, dus antibiotica is zinloos, vervolgens ging het maar niet over en was ik nog steeds ziek, dus toen werd de diagnose griep gesteld.
Ma 25-10 afspraak voor wat anders bij de huisarts, toen al een opmerking gemaakt dat mijn keel niet lekker voelde, maar dat zag ik nog niet als issue
Do 28-10 Covidtest: negatief
Vr 29-10 Huisarts: idd keelontsteking, omdat je het er maandag al over had, zou het begin volgende week over moeten zijn.
Do 04-11 was het nog steeds foute boel, ik kon niet eens de trap af lopen zonder helemaal kapot te gaan, ook kortademig en dergelijke, huisarts gebeld; eerst een nieuwe Covidtest.
Vr 05-11 Covidtest: negatief
Ma 08-11 Huisarts: toch griep, rustig uitzieken, kan wel 6 weken duren voor je weer helemaal fit bent, als je je goed genoeg voelt wel weer beginnen met wandelen/fietsen.
Ik ben nu wel weer redelijk fit, maar nog niet helemaal, ik ben nog steeds blij als ik een ochtend niets hoef en dus op bed kan blijven liggen tot ik op wil staan en nergens voor op hoef te staan.
Gelukkig leert mijn vader snel en weet hij inmiddels hoe de wasmachine en droger werken
Want wat dat betreft kwam mijn ziek zijn eigenlijk net wat te vroeg, aan de andere kant moest hij daardoor ook wel zelf.
Ik had ook geen koortsquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
WowHerkenbaar maar ik heb geen koorts, is dat niet een "voorwaarde" voor griep? Ik ben niet per se kortademig maar wel erg moe, en moet natuurlijk door vanwege de kleine aap die afgelopen week ook oorontsteking had. Hij is nu naar het kdv dus ik ga voor het eerst sinds ik niet lekker ben nu even een tukkie doen
Hmmm... De huisartsassistente wilde me afwimpelen omdat ik geen koorts had maar ik heb toch doorgedrukt of er op z'n minst even in mijn keel en oor gekeken kan worden. Gelukkig mag ik langskomen.quote:
Bluh ook al niet lekker, hopelijk valt het meequote:Op vrijdag 19 november 2021 09:50 schreef exode het volgende:
Ik heb ook weer een testje achter de rug. Ben echt minimaal verkouden maar mijn longen doen pijn. Na overleg met longverpleegkundige toch maar getest. En puffen verdubbeld dus ik ben hyper nu.
Nee, het is geen kwestie van vroeger moest het van de hypotheekbank, het is vooral een kwestie van het risico voor de hypotheekbank.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:35 schreef exode het volgende:
[..]
Vroeger moest dat ook gewoon van hypotheekverstrekkers, dan hadden ze zekerheid dat het huis werd afbetaald als degene die het meest verdiende omviel.
Verpanden aan de hypotheek gebeurt steeds minder, er is ook veel gedoe geweest om koppelverkoop.
Verzekeringen verkopen, is nog steeds een leuke business in de particuliere markt.
Wat een drama, als je zelfs dan nog zulke discusses moet aangaan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:45 schreef Adrian4 het volgende:
Ik maak mij een beetje zorgen over een vriendin, waarbij de afdeling in het ziekenhuis waar ze werkt sinds dinsdag weer coronaafdeling is. Ze is er zo klaar mee en op die afdeling is 90% niet gevaccineerd zegt ze. Gisteren kreeg iemand een trombose spuit van haar, maar die persoon wist zeker dat het een vaccin was.
Maar ook triest dat zelfs in het ziekenhuis naar adem happend ze nog steeds banger zijn voor dat vaccin en geloven dat het gif of DNA veranderend is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een drama, als je zelfs dan nog zulke discusses moet aangaan.
Maar goed, je kunt ze niet naar huis sturen.
Triest hoor, dat mensen zo gebrainwashed zijn dat ze niet willen snappen dat het vaccin zinloos is als je al in het ziekenhuis ligt met Corona.
Laat ik het nuanceren, voor 2018 moesten heel veel mensen verplicht een ORV, nu veel minder mensen. Het ligt nog steeds aan je situatie en hypotheekverstrekker maar de verplichting die er was als je een hypotheek met NHG nam, is er niet meer.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het is geen kwestie van vroeger moest het van de hypotheekbank, het is vooral een kwestie van het risico voor de hypotheekbank.
Als we nu een LTV van 90% zouden hebben gehad dan hadden we ook een deel ORV moeten hebben, maar omdat de hypotheek veel lager is dan de waarde van het huis boeit het ze nu geen bal of ik de hypotheek wel of niet kan betalen als N wegvalt, als het bij verkoop maar meer oplevert dan de hypotheekschuld van dat moment, en dat doet het wel, zelfs bij een executieverkoop.
Of de overblijvende partner de hypotheek nog kan betalen boeit ze niet als de waarde van het huis veel meer is dan de hypotheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |