Ik dacht eerst aan Maike Meijer, maar eigenlijk zou Margôt Ros nog beter zijn.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
De ouderenzorg als schaduwcarrière voor het ronselen van klanten, daar zie ik wel een televisieserie in à la Six Feet Under. Wie casten we als BE?
Mijn dochters hebben vrijdag een uitstapje naar de markt, met ouders erbij. En hadden tijdens de kinderboekenweek een uitstapje naar de bieb en de dag erna een sportdag in een grote sporthal met tig ouders. Maar dat was vlak voor het weer écht de foute kant op ging.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:47 schreef Hupje het volgende:
Doen jullie basisscholen in deze tijd aan uitstapjes? #askingforafriend
quote:Op woensdag 17 november 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
De ouderenzorg als schaduwcarrière voor het ronselen van klanten, daar zie ik wel een televisieserie in à la Six Feet Under. Wie casten we als BE?
Ik ben eerder bang voor een soort Lucia de B-effect.quote:Op woensdag 17 november 2021 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Nu ik er zo over nadenk zou het een spin-off kunnen zijn van Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen, gesitueerd in hetzelfde verzorgingstehuis. Géén Thekla Reuten, Angela Schijf, zusjes Van Houten, Halina Reijn of Jennifer Hoffman in de hoofdrol aub.
Een paar weken geleden gingen ze met de hele school (32 kinderen) naar een boerderij. En de week erna met groep 5 (3 kinderen) naar de bieb. Geen idee wat er binnenkort op stapel staat.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:47 schreef Hupje het volgende:
Leuk!quote:Op donderdag 18 november 2021 07:30 schreef Amsel het volgende:
Dinsdag met de jongste groepen naar een Sinterklaasvoorstelling in het theaterOuders die rijden mogen met QR-code zelfs mee om de voorstelling te zien.
Ik vind het echt super dat het gewoon door lijkt te gaan. Tot nu toe lijkt het op onze school verder ook goed te gaan qua besmettingen, geen klassen naar huis enzo (afkloppen!!). Dus misschien zijn we met z'n allen heel naïef, maar ik ben blij dat leuke dingen voor de kinderen gewoon door kunnen gaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 07:41 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Leuk!Wij hadden ook zoiets voor volgende week op de planning, maar 500 on- en 50 ge-vaccineerde kinderen/ouders vonden ze toch geen goed plan..
Geen basisschool hier, maar het zelfstandig museumbezoek (ze mochten zelf kiezen of ze naar een specifiek museum in Amsterdam/Den Bosch/Groningen gingen) deze week, werd gecanceld door school.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:47 schreef Hupje het volgende:
Houden zo! Hier ook weinig besmettingen, we hebben nog geen klas thuisgehad. *Klopt mee*quote:Op donderdag 18 november 2021 07:47 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik vind het echt super dat het gewoon door lijkt te gaan. Tot nu toe lijkt het op onze school verder ook goed te gaan qua besmettingen, geen klassen naar huis enzo (afkloppen!!). Dus misschien zijn we met z'n allen heel naïef, maar ik ben blij dat leuke dingen voor de kinderen gewoon door kunnen gaan.
Die VO-proefdagen zijn ook gemengd. En op onze school zijn af en toe wel besmettingen onder de kinderen. Maar die gaan gewoon door nog. Dan zijn ze bij jullie een stuk voorzichtiger..quote:Op donderdag 18 november 2021 09:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Houden zo! Hier ook weinig besmettingen, we hebben nog geen klas thuisgehad. *Klopt mee*
Dit gaat echter om meerdere scholen en begeleiders, die willen ze niet allemaal mixen. Jammer, maar helaas.
Ik vind het stiekem ook wel prima, we vieren die dag kind z'n 9e verjaardag (en zo blijft alle aandacht bij hemquote:Op donderdag 18 november 2021 09:09 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die VO-proefdagen zijn ook gemengd. En op onze school zijn af en toe wel besmettingen onder de kinderen. Maar die gaan gewoon door nog. Dan zijn ze bij jullie een stuk voorzichtiger..
Dat is ook een beetje waarom ik het vroeg. Ik vind het heel dubbel. Mijn kind is door corona met school nooit naar het pietenhuis geweest (schijnen ze om het jaar te doen) en de kleuters gingen nu wel. Dus er waren ouders die daar verontwaardigd over waren. Ik denk vooral aan besmettingskans en ben dan blij dat ze niet gaan. Maar aan de andere kant is dit misschien het laatste jaar dat mijn kind gelooft en is dat dus wel een ervaring die je dan niet meegeeft. Dat geldt ook voor andere dingen als theaterbezoek enzo. Dus ik vroeg me af hoe andere scholen dat doen.quote:Op donderdag 18 november 2021 10:36 schreef LeSage het volgende:
Onze jongens gaan deze week allebei naar het sinterklaashuis met school. En ik snap dat het door de besmettingen allemaal misschien niet super verstandig is, maar eigenlijk vind ik dit wel heel belangrijk.
Dat het wellicht het laatste jaar is (voor de oudste) zorgt er bij mij, in combinatie met geen sint-activiteiten vorig jaar, juist voor dat ik dit soort dingen zelf plan. Wij zijn naar een (QR-code) intocht geweest, zaterdag lopen we een rondje door het lokale winkelcentrum met pieten, volgend weekend gaan we naar het kasteel van de sint en die woensdag nog naar het theater met de sint. Als er van die dingen dan nog iets uitvalt is het ook niet zo erg.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje waarom ik het vroeg. Ik vind het heel dubbel. Mijn kind is door corona met school nooit naar het pietenhuis geweest (schijnen ze om het jaar te doen) en de kleuters gingen nu wel. Dus er waren ouders die daar verontwaardigd over waren. Ik denk vooral aan besmettingskans en ben dan blij dat ze niet gaan. Maar aan de andere kant is dit misschien het laatste jaar dat mijn kind gelooft en is dat dus wel een ervaring die je dan niet meegeeft. Dat geldt ook voor andere dingen als theaterbezoek enzo. Dus ik vroeg me af hoe andere scholen dat doen.
Ik heb mijn vergelijking al klaar, wij blijven waar we nu zitten (CZ met werkgevers collectief)quote:Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef Hupje het volgende:
@:exode Je Hot Wheels cadeautip is besteld![]()
Bah, ik moet zeker op zoek naar een andere zorgverzekering. Heb altijd een budgetverzekering, want het streekziekenhuis hier viel tot nu toe altijd onder het contract. Komend jaar niet meerIk heb helemaal geen zin om alles uit te gaan zoeken.
Gelukkig nog niks van onze school gehoord daarover. Het is toch maar ellendig, hé?quote:Op donderdag 18 november 2021 17:36 schreef Cathmar het volgende:
Hier net bericht van de middelbare. Mondkapjes terug in de gang en bij practicum. 1,5 meter tot school medewerkers. Alle feesten en activiteiten en reizen afgelast. Reisjes van het voorjaar worden later beslist.
Mondkapje maakt mijn kind gelukkig niets uit. Is ze wel gewend. Maar dat er weer helemaal niets kan... dat is wel zuur. En ik had vandaag echt zoiets van... het is is november. Lange zit tot het voorjaar zo.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig nog niks van onze school gehoord daarover. Het is toch maar ellendig, hé?
Dat denk ik eigenlijk elk jaar wel (ik ben een soort Gargamel in de herfst en winterquote:Op donderdag 18 november 2021 19:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mondkapje maakt mijn kind gelukkig niets uit. Is ze wel gewend. Maar dat er weer helemaal niets kan... dat is wel zuur. En ik had vandaag echt zoiets van... het is is november. Lange zit tot het voorjaar zo.
Vooral 2021, omdat het maar geen lente wou wordenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk elk jaar wel (ik ben een soort Gargamel in de herfst en winter![]()
) maar afgelopen jaar en nu ook weer, is het toch wel heel extreem ja
.
Ik dacht dat ik moest gaan uitzoeken enzo en nu blijkt mijn huidige verzekering voor het volgende jaar wel een contract te hebben met mijn zorgverlener, gelukkig. Want ik had zo geen zin in dat gedoe...quote:Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef Hupje het volgende:
@:exode Je Hot Wheels cadeautip is besteld![]()
Bah, ik moet zeker op zoek naar een andere zorgverzekering. Heb altijd een budgetverzekering, want het streekziekenhuis hier viel tot nu toe altijd onder het contract. Komend jaar niet meerIk heb helemaal geen zin om alles uit te gaan zoeken.
Oi, dat is vervelendquote:Op donderdag 18 november 2021 21:03 schreef MaJo het volgende:
Hier ook verzekeringsproblematiek: mijn overlijdensrisicoverzekering is afgewezen omdat ik door mijn psychische klachten een hoger overlijdensrisico heb. Alsof ik ieder moment van een gebouw kan springen. Ik ben er gewoon een beetje ontdaan van
Nee niet verplicht maar wel fijn om te hebben. Ik ga nu eens kijken of we de huidige ORV aan kunnen passen, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom deze hypotheekadviseur aandrong op een anderequote:Op donderdag 18 november 2021 21:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oi, dat is vervelend
Heb je de ORV nodig voor de hypotheek, of kan die ook zonder ORV?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |