abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2021 @ 20:16:34 #26
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202223161
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:11 schreef falling_away het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)-kunnen-blijven.html

Dit nieuws verbaast mij wel.. ik had er eerlijk gezegd rekening mee gehouden dat we een nieuwe harde lockdown in zouden gaan met deze cijfers en wilde nog een paar keer gaan uit eten komende week.. maar nu lijken ze de bestaande restricties iets te versoepelen?

Wel positief wat mij betreft maar toch een verrassing.. de vraag is natuurlijk of dit erdoor heen komt.
Ik vind het een slechte zaak. Ben ook benieuwd wat onze Commander in Chief ervan vindt. Over zwabberend beleid gesproken... Het is vier dagen geleden ingegaan en nu al denken ze eraan om het te veranderen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 17 november 2021 @ 20:17:18 #27
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202223188
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:11 schreef DemonRage het volgende:
Met 1G krijg je wel een beter beeld op de effectiviteit van de vaccins.
Ja, en je hebt allemaal negatief geteste mensen bij elkaar. Dat zegt mij meer dan allemaal gevaccineerde mensen bij elkaar.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202223208
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik vind het een slechte zaak. Ben ook benieuwd wat onze Commander in Chief ervan vindt. Over zwabberend beleid gesproken... Het is vier dagen geleden ingegaan en nu al denken ze eraan om het te veranderen.
Er valt wel wat voor te zeggen, als je in een restaurant zit dan heb je toch al contact met de personen om je heen.. of dat nou tot 20 uur is of langer maakt niet zo veel meer uit. De regel dat iedereen een zitplaats moet hebben zal dan wel blijven.

Maar zwabberen is het inderdaad.
Alpha kenny one
  woensdag 17 november 2021 @ 20:20:17 #29
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202223271
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:18 schreef falling_away het volgende:

[..]
Er valt wel wat voor te zeggen, als je in een restaurant zit dan heb je toch al contact met de personen om je heen.. of dat nou tot 20 uur is of langer maakt niet zo veel meer uit. De regel dat iedereen een zitplaats moet hebben zal dan wel blijven.
Ja, zeker.
quote:
Maar zwabberen is het inderdaad.
Dat is mijn punt inderdaad. Misschien is het inderdaad beter, maar op een gegeven moment is het niet meer te volgen. Dat punt heb ik nu al bereikt. Als ik in een winkel kom, moet ik een mondkapje op. Maar als ik ergens iets te eten of te drinken afhaal en ik sta tien minuten binnen hoeft het niet en hoef ik ook geen QR-code te laten zien.
pi_202223303
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:11 schreef falling_away het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)-kunnen-blijven.html

Dit nieuws verbaast mij wel.. ik had er eerlijk gezegd rekening mee gehouden dat we een nieuwe harde lockdown in zouden gaan met deze cijfers en wilde nog een paar keer gaan uit eten komende week.. maar nu lijken ze de bestaande restricties iets te versoepelen?

Wel positief wat mij betreft maar toch een verrassing.. de vraag is natuurlijk of dit erdoor heen komt.
Op zich mooi bericht, maar inderdaad: wat precies wil het kabinet nou? Eerst hing juist het zwaard van Damocles precies boven de horeca.....
  woensdag 17 november 2021 @ 20:31:33 #31
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202223443
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Op zich mooi bericht, maar inderdaad: wat precies wil het kabinet nou? Eerst hing juist het zwaard van Damocles precies boven de horeca.....
Precies, want daar waren zo ontzettend veel bewegingen.
pi_202224026
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2021 18:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ze willen vooral laten overkomen dat ze heel veel weten ben ik bang, maar wat we momenteel ook bijhouden of berekenen levert gezien de huidige situatie weinig op.....
Inderdaad, ze geven daarmee het signaal af dat ze heel precieze kennis hebben, die ze niet hebben.
Een schatting heeft altijd onzekerheid, en aan de range van de onzekerheid kun je zien hoe goed de schating is. Een schatting van 1.21 met een onzekerheidsmarge van 1.18 tot 1.24 is veel beter dan een schatting met een onzekerheidsmarge van 1.10 tot 1.32. Maar als je vertelt wordt dat de R 1.21 is, dan weet je eigenlijk niet zoveel.
Het RIVM heeft er overigens wel een schatting bij, maar die staat niet op het dashboard, daarvoor moet je in de rapporten graven. En dan blijkt dat de breedte van de onzekerheid eigenlijk onmogelijk smal is. Ze onderschatten, volgens mij, de invloed van wat ze niet weten. Het aantal mensen wat besmettelijk was, maar niet getest is. Maar dat is weer een ander verhaal.
pi_202224083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 19:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het klinkt gek, maar mijn gevoel zegt hetzelfde. Ik zie om mij heen dat de maatregelen goed nageleefd worden, de files zijn weer nagenoeg verdwenen bijvoorbeeld en op kantoor ben ik weer alleen met de andere persoon die niet thuis kan werken. Afgelopen week is er 1 collega aangewaaid omdat er geen elektra was thuis. Dat kunnen we prima hebben, we hebben meerdere ruimtes.

Overal zie ik ook mensen weer afstand houden en de drukte bij de GGD zie ik ook positief. Men neemt het dus serieus en gaat testen, hoe lastig het ook is om een afspraak te maken. Toch zijn er rond de 80.000 mensen per dag in staat om deze wel te maken, wel te gaan en ook een uitslag te krijgen binnen 24 uur (gemiddeld 22 uur las ik net).

Mijn inziens kan het niet lang meer duren voor de maatregelen zichtbaar worden. Al is het maar in een eerste afvlakking. Morgen en vrijdag is nog te vroeg, maar vanaf maandag zou je daar toch wel iets in moeten gaan terugzien.

Laten we het hopen dat ons gevoel juist is en we ons op kunnen maken voor betere tijden. De verpleeg had vandaag al een kleine bonus met een lichte daling, een mooi voorteken. Al snap ik ook dat de instroom te hoog is op dit moment. Het is fijn om te zien dat het niet enkel stijgen stijgen stijgen is en blijft.
Ik heb het al wel eerder gezegd, maar het naleven van de regels heeft een flinke invloed. Elke regel is zo goed als hoe die nageleefd wordt. Nu lijkt het sterk dat de regels weer veel beter nageleefd worden. Toch een boks op een verjaardag ipv een omhelsing, toch maar thuis, toch maar iets meer afstand houden, toch maar wel een thuistestje doen na die hoestbui, toch maar wel de corona-check doen bij klanten, etc.
En gezien de capaciteitsproblemen zal het aantal besmettingen ook niet heel veel meer kunnen gaan stijgen. Hopelijk blijft de uitstroom ook lekker toenemen de komende dagen.
pi_202224512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Inderdaad, ze geven daarmee het signaal af dat ze heel precieze kennis hebben, die ze niet hebben.
Een schatting heeft altijd onzekerheid, en aan de range van de onzekerheid kun je zien hoe goed de schating is. Een schatting van 1.21 met een onzekerheidsmarge van 1.18 tot 1.24 is veel beter dan een schatting met een onzekerheidsmarge van 1.10 tot 1.32. Maar als je vertelt wordt dat de R 1.21 is, dan weet je eigenlijk niet zoveel.
Het RIVM heeft er overigens wel een schatting bij, maar die staat niet op het dashboard, daarvoor moet je in de rapporten graven. En dan blijkt dat de breedte van de onzekerheid eigenlijk onmogelijk smal is. Ze onderschatten, volgens mij, de invloed van wat ze niet weten. Het aantal mensen wat besmettelijk was, maar niet getest is. Maar dat is weer een ander verhaal.
Tja, ik ben niet zo van de cijfers zeg maar......ik weet alleen dat er talloze virussen kunnen heersen en dat je dus elke dag van je leven het risico loopt om besmet te raken, door welk virus dan ook. Daar kun je nog zoveel cijfers op loslaten, maar het grootste probleem is dat onze zorg deze druk niet aankan. Niet alleen om deze zieke mensen op te vangen, maar ze hebben ook nog geen tijd om onderzoek te doen naar behandeling/medicatie. Precies daar werkt het kabinet om heen lijkt wel, met maatregelen die gewoon nèt niet het gewenste resultaat opleveren....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 07:24:51 ]
pi_202226920
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211117_96475918

Titel van het artikel laat je denken dat de situatie ernstig is: "De vierde golf gaat niet aan de verpleeghuizen voorbij. Wat nu?"

Maar dan lees je onderstaande vrij positieve uitspraken

"„Soms is er een enkele coronapatiënt, soms zijn het een paar patiënten tegelijk, maar het zijn geen grote aantallen”, zegt een woordvoerster van Sevagram, een organisatie die actief is in Parkstad en het Heuvelland. Bij Envida in de regio Maastricht zijn er „links en rechts wat haarden ontstaan”. Ook in een woongroep van De Zorggroep in Sevenum is corona geconstateerd. Proteion, of particuliere zorgbedrijven waar de organisatie mee samenwerkt, heeft te maken met uitbraken in Heythuysen, Thorn, Gennep en Venray. Op locaties van Zuyderland in Sittard-Geleen is het niet anders. „Bij ons zie je, net als in de rest van de maatschappij, een toename van het aantal coronapatiënten onder bewoners en personeel”, zegt een woordvoerster. Er is een groot verschil met vorig jaar, toen veel verpleeghuisbewoners overleden. Het is de medische dienst van Sevagram opgevallen dat deze coronagolf een mild ziektebeeld toont en dat er niet bovenmatig veel overlijdens zijn."
Alpha kenny one
pi_202227008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:26 schreef falling_away het volgende:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211117_96475918

Titel van het artikel laat je denken dat de situatie ernstig is: "De vierde golf gaat niet aan de verpleeghuizen voorbij. Wat nu?"

Maar dan lees je onderstaande vrij positieve uitspraken

"„Soms is er een enkele coronapatiënt, soms zijn het een paar patiënten tegelijk, maar het zijn geen grote aantallen”, zegt een woordvoerster van Sevagram, een organisatie die actief is in Parkstad en het Heuvelland. Bij Envida in de regio Maastricht zijn er „links en rechts wat haarden ontstaan”. Ook in een woongroep van De Zorggroep in Sevenum is corona geconstateerd. Proteion, of particuliere zorgbedrijven waar de organisatie mee samenwerkt, heeft te maken met uitbraken in Heythuysen, Thorn, Gennep en Venray. Op locaties van Zuyderland in Sittard-Geleen is het niet anders. „Bij ons zie je, net als in de rest van de maatschappij, een toename van het aantal coronapatiënten onder bewoners en personeel”, zegt een woordvoerster. Er is een groot verschil met vorig jaar, toen veel verpleeghuisbewoners overleden. Het is de medische dienst van Sevagram opgevallen dat deze coronagolf een mild ziektebeeld toont en dat er niet bovenmatig veel overlijdens zijn."
En zie hier het gevolg van vaccinaties! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202227149
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:34 schreef Sangha het volgende:

[..]
En zie hier het gevolg van vaccinaties! ^O^
Klopt dat is m.i. positief, alleen jammer dat er weer voor zo'n kop gekozen wordt boven het artikel. Waarom niet iets als "Ernstige situatie in zorghuizen blijft uit dankzij vaccinaties" o.i.d.?

Het is een Plus artikel dus mensen zonder abonnement zullen zo'n kop lezen en denken dat de situatie ernstig is.
Alpha kenny one
pi_202227158
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:49 schreef falling_away het volgende:

[..]
Klopt dat is m.i. positief, alleen jammer dat er weer voor zo'n kop gekozen wordt boven het artikel. Waarom niet iets als "Ernstige situatie in zorghuizen blijft uit dankzij vaccinaties" o.i.d.?

Het is een Plus artikel dus mensen zonder abonnement zullen zo'n kop lezen en denken dat de situatie ernstig is.
Ja ik ben het met je eens dat een positieve titel de lading beter had gedekt, maar het is nu eenmaal zo dat slecht nieuws beter verkoopt, dus een dergelijke titel zal meer mensen doen besluiten zo'n abbo te kopen. Jammer.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202227175
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 20:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik vind dit ook een slechte zaak. Niet omdat ik denk dat het iets met de besmettingen zal doen, ik denk dat restaurants verantwoordelijk zijn voor 3 besmettingen per maand, maar het compleet van de pot gerukte zwabberbeleid.

Restaurants zouden, mijn inziens, gewoon open moeten zijn. En als je dat niet wil als overheid, dan doe je ze dicht. Al dat geschipper en verander, dat is voor geen mens meer te snappen.

Maar dat is het verhaal van 20 jaar Corona en Mark/Hugo aan het roer. 4649 routekaarten gehad, 800.000 uitzonderingen, 20x per week een verandering aan regeltjes en ga zo maar door. En ik denk dat dat de doodsteek is voor ons land. Nu hoor je bijvoorbeeld weer allemaal gejank over de basisscholen. Kotsmisselijk word ik ervan, de basisscholen (en andere scholen) zijn ontzettend belangrijk en het is echt misselijkmakend om te horen wat daar allemaal gebeurd.

Mijn inziens zijn er 2 opties:
1. Scholen allemaal open, we accepteren de risico's
2. Scholen allemaal open, vaccinaties voor 5-11 jarigen

Elke andere optie is misselijkmakend en geeft zo verschrikkelijk veel problemen. Daar krijg ik tranen van in mijn ogen.

Maar zoals elke keer is er 0,0 beleid. Er wordt maar wat gedaan. Dat was in maart 2020 goed te begrijpen, alles was nieuw. Maar nu in november 2021 moet er een eenduidig beleid zijn hoe we deze crisis aanpakken. Maar zelfs iets simpels als een routekaart met maatregelen gekoppeld aan het aantal besmettingen of ziekenhuisopnames is al te moeilijk voor de flapdrollen in Den Haag. Terwijl het zo simpel kan zijn, maak een routekaart en hang er getallen aan en handel daarnaar. Duidelijk voor iedereen en geen voer meer voor ellenlange zinloze discussies en adviezen.
pi_202227497
Boosteren maar! *O* *O*

(We moeten het positief houden he...)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_202227619
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik vind dit ook een slechte zaak. Niet omdat ik denk dat het iets met de besmettingen zal doen, ik denk dat restaurants verantwoordelijk zijn voor 3 besmettingen per maand, maar het compleet van de pot gerukte zwabberbeleid.

Restaurants zouden, mijn inziens, gewoon open moeten zijn. En als je dat niet wil als overheid, dan doe je ze dicht. Al dat geschipper en verander, dat is voor geen mens meer te snappen.

Maar dat is het verhaal van 20 jaar Corona en Mark/Hugo aan het roer. 4649 routekaarten gehad, 800.000 uitzonderingen, 20x per week een verandering aan regeltjes en ga zo maar door. En ik denk dat dat de doodsteek is voor ons land. Nu hoor je bijvoorbeeld weer allemaal gejank over de basisscholen. Kotsmisselijk word ik ervan, de basisscholen (en andere scholen) zijn ontzettend belangrijk en het is echt misselijkmakend om te horen wat daar allemaal gebeurd.

Elke andere optie is misselijkmakend en geeft zo verschrikkelijk veel problemen. Daar krijg ik tranen van in mijn ogen.

Maar zoals elke keer is er 0,0 beleid. Er wordt maar wat gedaan. Dat was in maart 2020 goed te begrijpen, alles was nieuw. Maar nu in november 2021 moet er een eenduidig beleid zijn hoe we deze crisis aanpakken. Maar zelfs iets simpels als een routekaart met maatregelen gekoppeld aan het aantal besmettingen of ziekenhuisopnames is al te moeilijk voor de flapdrollen in Den Haag. Terwijl het zo simpel kan zijn, maak een routekaart en hang er getallen aan en handel daarnaar. Duidelijk voor iedereen en geen voer meer voor ellenlange zinloze discussies en adviezen.
Ik ben wat scholen betreft een iets andere mening toegedaan. Daar loopt het nu dusdanig uit de klauwen dat thuistesten niet meer te verkrijgen zijn en testlocaties compleet overbelast zijn. Kinderen besmetten ouder, broers, zusjes, opa's en oma's.
Wat mij betreft gooien ze de scholen even 2 weken dicht om misschien de boel iets tot rust te brengen. Dan heb je daarna nog een week of 3 tot de kerstvakantie dat de boel nog even open kan, waarna de boel sowieso weer 2 weken dicht zit.
Doe je niets aan de scholen dan kun je aan maatregelen invoeren wat je wil, maar blijft het gewoon een shitshow.

Die ondercapaciteit voor testen is wel schandalig trouwens. Hier vlakbij stond een serieus grote test/vaccinatielocatie. Die is ongeveer anderhalve maand geleden afgebroken :')
A mind with a heart of it's own
pi_202227653
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:47 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik ben wat scholen betreft een iets andere mening toegedaan. Daar loopt het nu dusdanig uit de klauwen dat thuistesten niet meer te verkrijgen zijn en testlocaties compleet overbelast zijn. Kinderen besmetten ouder, broers, zusjes, opa's en oma's.
Wat mij betreft gooien ze de scholen even 2 weken dicht om misschien de boel iets tot rust te brengen. Dan heb je daarna nog een week of 3 tot de kerstvakantie dat de boel nog even open kan, waarna de boel sowieso weer 2 weken dicht zit.
Doe je niets aan de scholen dan kun je aan maatregelen invoeren wat je wil, maar blijft het gewoon een shitshow.

Die ondercapaciteit voor testen is wel schandalig trouwens. Hier vlakbij stond een serieus grote test/vaccinatielocatie. Die is ongeveer anderhalve maand geleden afgebroken :')
Het komt door gebrek aan personeel, niet gebrek aan locaties.
pi_202227861
quote:

[..]

Nee, niet scholen twee weken dicht, paar weken open en dan weer twee weken dicht.....gewoon nee. Enig idee wat je daar allemaal mee overhoop gooit? Bovendien zijn niet alleen de kinderen besmettelijk, iedereen van elke leeftijd kan nu besmettelijk zijn en je gaat besmettingen niet tegen houden met scholen wekenlang wel/niet open.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2021 11:10:44 ]
pi_202227923
quote:
17s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nee, niet scholen twee weken dicht, paar weken open en dan weer twee weken dicht.....gewoon nee. Enig idee wat je daar allemaal mee overhoop gooit? Bovendien zijn niet alleen de kinderen besmettelijk, iedereen van elke leeftijd kan nu besmettelijk nu en je gaat besmettingen niet tegen houden met scholen wekenlang wel/niet open.
Voor mijn part gooi je die scholen dan gewoon tot na de kerstvakantie dicht. Feit is dat de meeste besmettingen bij de jonge kinderen liggen en dat die het meest besmettelijk zijn, want niet gevaccineerd.
Of je moet je er nu bij neerleggen dat we in deze ellende blijven zitten tot die kinderen ook gevaccineerd zijn, wat voorlopig niet gebeurt omdat ze er, zoals met alles, veel te laat over nadenken.
A mind with a heart of it's own
pi_202227938
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:12 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Voor mijn part gooi je die scholen dan gewoon tot na de kerstvakantie dicht. Feit is dat de meeste besmettingen bij de jonge kinderen liggen en dat die het meest besmettelijk zijn, want niet gevaccineerd.
Of je moet je er nu bij neerleggen dat we in deze ellende blijven zitten tot die kinderen ook gevaccineerd zijn, wat voorlopig niet gebeurt omdat ze er, zoals met alles, veel te laat over nadenken.
Je weet echt niet wat de vorige lockdown met zowel de kinderen als met de ouders én leerkrachten gedaan heeft hè?

Maar goed, ik zal er verder geen discussie van maken....ieder z'n mening
pi_202227986
quote:

[..]
2 weken dicht lost niets op, we hebben net de herfstvakantie gehad en dat blijkt niets uitgemaakt te hebben. Eerdere sluitingen hebben ook geen grote verschillen laten zien.

Ik denk dat je voorbij gaat aan de neveneffecten van het sluiten van de scholen. Afgelopen 20 maanden zijn de scholen 2 maal langdurig dicht geweest. Het is echt verschrikkelijk om te zien wat dit veroorzaakt heeft. De leerachterstanden zijn gigantisch, zo gigantisch dat dit nooit en te nimmer meer ingelopen kan worden voor iedereen. Er komt nu een lichting kinderen aan die over enkele jaren grote problemen zullen gaan ervaren. Je kan niet leren lezen en schrijven via thuisonderwijs bijvoorbeeld, tevens is het thuisonderwijs maar een paar uurtjes per dag zonder noemenswaardig toezicht.

Het tweede wat de schoolsluitingen veroorzaakt hebben zijn heel veel problemen in fysiek of mentaal opzicht voor de kinderen. Misbruik en mishandeling hebben een vlucht genomen. Voor veel kinderen is school een veilige haven en in veel situaties is het feit dat de kinderen naar school gaan net voldoende om de situatie thuis leefbaar te houden. Je wil niet weten wat er achter de voordeuren gebeurd, helaas krijg ik daar veel van mee (familie in het onderwijs en jeugdhulp). Die 2 sluitingen hebben echt een gigantisch probleem veroorzaakt.

Vandaar dat ik zeg kies 1 of 2. Of je houdt de boel open en accepteert de risico's of je zet in op bescherming. In veel landen wordt er allang gevaccineerd in die leeftijdsgroep, in Nederland wachten we daar weer mee tot het te laat is.
pi_202229146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Inderdaad. Waarom niet gewoon capaciteits- en luchtverversings-richtlijnen voor plaatsen als restaurants? Max zoveel mensen per vierkante meter, tenzij luchtverversing boven x kubieke meter per maximale bezetting is, dan mag gewoon de maximale bezetting benut worden.

Wat betreft onderwijs. Mijn zus zit in het onderwijs en had het erover dat nu bijna 20% basisschoolleraren met corona zitten? Lijkt me erg veel, maar gezien het aantal besmettingen onder kinderen niet verwonderlijk. Haar leerlingen gaan komende weken stage lopen op basisscholen, en zien dan 3-5 klassen per dag, en komen dan op maandag terug bij haar in de klas. Dat gaat nog wat worden.

Maar ze had het ook over de steeds veranderende richtlijnen. Moet je nu wel of niet in quarantaine als een huisgenoot positief is en jij volledig gevaccineerd? De ene week niet, de andere week wel. De UK heeft veel steken laten vallen, en had het veel beter kunnen doen, maar er wordt veel minder geschipperd, en dat is ook wel fijn.
pi_202229197
quote:

[..]

Daar had mijn zus het gister ook over, de scholen, en vooral basisscholen. Ze zei wel dat er gekeken wordt om ze dicht te doen, maar dan tussen sinterklaas en kerst, terwijl het eigenlijk nu nodig is. En als al die kinderen thuis zitten, dan wordt het ook lastig voor heel veel ouders weer.
pi_202229232
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
2 weken dicht lost niets op, we hebben net de herfstvakantie gehad en dat blijkt niets uitgemaakt te hebben. Eerdere sluitingen hebben ook geen grote verschillen laten zien.

Ik denk dat je voorbij gaat aan de neveneffecten van het sluiten van de scholen. Afgelopen 20 maanden zijn de scholen 2 maal langdurig dicht geweest. Het is echt verschrikkelijk om te zien wat dit veroorzaakt heeft. De leerachterstanden zijn gigantisch, zo gigantisch dat dit nooit en te nimmer meer ingelopen kan worden voor iedereen. Er komt nu een lichting kinderen aan die over enkele jaren grote problemen zullen gaan ervaren. Je kan niet leren lezen en schrijven via thuisonderwijs bijvoorbeeld, tevens is het thuisonderwijs maar een paar uurtjes per dag zonder noemenswaardig toezicht.

Het tweede wat de schoolsluitingen veroorzaakt hebben zijn heel veel problemen in fysiek of mentaal opzicht voor de kinderen. Misbruik en mishandeling hebben een vlucht genomen. Voor veel kinderen is school een veilige haven en in veel situaties is het feit dat de kinderen naar school gaan net voldoende om de situatie thuis leefbaar te houden. Je wil niet weten wat er achter de voordeuren gebeurd, helaas krijg ik daar veel van mee (familie in het onderwijs en jeugdhulp). Die 2 sluitingen hebben echt een gigantisch probleem veroorzaakt.

Vandaar dat ik zeg kies 1 of 2. Of je houdt de boel open en accepteert de risico's of je zet in op bescherming. In veel landen wordt er allang gevaccineerd in die leeftijdsgroep, in Nederland wachten we daar weer mee tot het te laat is.
Amen... koste wat kost, de scholen MOETEN open blijven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')