abonnement Unibet Coolblue
pi_202282115
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 17:23 schreef Federer-fan het volgende:
De FDA wil eventjes 55 jaar de tijd om te reageren op een verzoek op grond van de Freedom of Information Act (de Amerikaanse Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Als je niet beter wist, zou je denken dat ze niet willen dat bepaalde informatie bekend wordt.
deze informatie trouwens, Pieter Omtzigt krijgt vast weer zo een nachtmerrie :P

quote:
But the FDA can’t simply turn the documents over wholesale. The records must be reviewed to redact
“confidential business and trade secret information of Pfizer or BioNTech and personal privacy information of patients who participated in clinical trials,” wrote DOJ lawyers in a joint status report filed Monday.
https://www.reuters.com/l(...)ine-data-2021-11-18/
  zondag 21 november 2021 @ 18:33:01 #277
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202282117
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Dit dus. Uitspraak is bangmakerij
Het is gewoon een brulsaap.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 21 november 2021 @ 18:34:28 #278
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202282131
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De reden dat je niet mag roken in de horeca heeft te maken met het personeel, niet de klant. Een baas moet een gezonde werkomgeving voor zijn personeel kunnen garanderen. En een ruimte waar veel gerookt wordt is geen gezonde omgeving. Om dezelfde reden mogen er ook geen gifitige dampen zijn in werkruimte (tenzij iemand een masker daarvoor draagt), of moet je stoel, bureau en monitor verstelbaar zijn.
Ik weet dat dat de rede is, maar dan nog ben ik het er niet mee eens. Schepen schoonmaken is ook niet gezond. En mensen zijn niet verplicht om ergens te werken.
quote:
Ik ben niet sowieso tegen, en ook niet sowieso voor verplichtingen. Het hangt ervan af. [...]
Dat ben ik helemaal met je eens.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202282209
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:37 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ik geloof echt wel dat de vaccins hun werk leveren, je moet er niet aan denken in wat voor een wereld we vandaag de dag zouden leven als niemand nog gevaccineerd was. Echter in twee dingen heeft het kabinet zich vergist.

1) Er werd al te snel geroepen dat de vaccins ook verspreiding van het virus deed stoppen. Dat was onjuist, het vaccin zorgde voor een gedeelte dat je minder het virus verspreidde. Maar meer ook niet.

2) Er werd ook te snel geroepen dat met 70% gevaccineerd, we er zouden zijn. We zitten nu op 87% en we zijn er nog lang niet. Je moet echt een vaccinatiegraad zoals Portugal (96%) en Noorwegen (93%) halen om er vanaf te zijn. Ierland dacht er met 89% ook te zijn, maar die voeren de avondklok weer in.
en @Cinderelladreamer

Vooral dat tweede punt. Ik riep vorig jaar al dat ik het opmerkelijk vond dat veel cijfers gedurende de epidemie veranderden, maar die 70% bleef gelijk.
Ten eerste, die 70% gaat over de hele bevolking, dus niet 12+. Je moet kijken naar degenen die het virus kunnen verspreiden, niet naar degenen die je wilt vaccineren, daar trekt het virus zich niets van aan. Dus Nederland heeft een effectieve vaccinatiegraad van ergens in de 70% op dit moment, veel lager dus dan het percentage berekent op het aantal mensen wat de overheid wilt dat gevaccineerd wordt.
Die 70% is gebaseerd op een virus met een natuurlijke R van ~2-3. Voor mazelen bijvoorbeeld, wat een R heeft 12-18, moet boven de 92% gevaccineerd zijn om vrijwel alle uitbraken te voorkomen. Delta heeft een R van ~8, dus dan moet flink meer dan 70% gevaccineerd zijn.
Maar hoeveel mensen gevaccineerd moeten zijn hangt niet alleen af van de R van het virus, ook van de effecitiviteit van het vaccin tegen de verspreiding.
Als je zoekt hoe effectief de werking van het BMR vaccin is, dan gaat dat over het beschermen tegen ernstige ziekte, niet zozeer om de effectiviteit tegen bestrijding. Bij BMR zit daar waarschijnlijk ook nauwelijks verschil in, maar helaas is dat met SARS-CoV-2 anders.

Dus als het vaccin 100% zou werken tegen verspreiding, dan zou waarschijnlijk een vaccinatiegraad van tussen de 80% en 90%, van de hele bevolking voldoende kunnen zijn. Daar zitten we nog niet aan. Daar komt ook nog eens bij dat de vaccins zeker geen 100% tegen verspreiding beschermen, dus je zou een nog hogere vaccinatie moeten hebben, en mogelijk is zelfs 100% niet voldoende. Maar als wel 100% gevaccineerd zou zijn geweest, dan zou de R de afgelopen weken een stuk lager zijn geweest, en er dus veel minder besmettingen zijn geweest, en relatief (dus ten opzichte van het lagere aantal besmettingen) ook nog eens 30-40% minder opnames in de kliniek.

En vergeet dit ook niet, vergelijking tussen besmettingen en doden in landen met lage (boven) en hoge (onder) vaccinatiegraad. In landen met hoge vaccinatiegraad sterven op dit moment relatief veel minder mensen aan Covid.

twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 21-11-2021 18:48:59 ]
pi_202282428
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 18:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
en @:cinderelladreamer

Vooral dat tweede punt. Ik riep vorig jaar al dat ik het opmerkelijk vond dat veel cijfers gedurende de epidemie veranderden, maar die 70% bleef gelijk.
Ten eerste, die 70% gaat over de hele bevolking, dus niet 12+. Je moet kijken naar degenen die het virus kunnen verspreiden, niet naar degenen die je wilt vaccineren, daar trekt het virus zich niets van aan. Dus Nederland heeft een effectieve vaccinatiegraad van ergens in de 70% op dit moment, veel lager dus dan het percentage berekent op het aantal mensen wat de overheid wilt dat gevaccineerd wordt.
Die 70% is gebaseerd op een virus met een natuurlijke R van ~2-3. Voor mazelen bijvoorbeeld, wat een R heeft 12-18, moet boven de 92% gevaccineerd zijn om vrijwel alle uitbraken te voorkomen. Delta heeft een R van ~8, dus dan moet flink meer dan 70% gevaccineerd zijn.
Maar hoeveel mensen gevaccineerd moeten zijn hangt niet alleen af van de R van het virus, ook van de effecitiviteit van het vaccin tegen de verspreiding.
Als je zoekt hoe effectief de werking van het BMR vaccin is, dan gaat dat over het beschermen tegen ernstige ziekte, niet zozeer om de effectiviteit tegen bestrijding. Bij BMR zit daar waarschijnlijk ook nauwelijks verschil in, maar helaas is dat met SARS-CoV-2 anders.

Dus als het vaccin 100% zou werken tegen verspreiding, dan zou waarschijnlijk een vaccinatiegraad van tussen de 80% en 90%, van de hele bevolking voldoende kunnen zijn. Daar zitten we nog niet aan. Daar komt ook nog eens bij dat de vaccins zeker geen 100% tegen verspreiding beschermen, dus je zou een nog hogere vaccinatie moeten hebben, en mogelijk is zelfs 100% niet voldoende. Maar als wel 100% gevaccineerd zou zijn geweest, dan zou de R de afgelopen weken een stuk lager zijn geweest, en er dus veel minder besmettingen zijn geweest, en relatief (dus ten opzichte van het lagere aantal besmettingen) ook nog eens 30-40% minder opnames in de kliniek.

En vergeet dit ook niet, vergelijking tussen besmettingen en doden in landen met lage (boven) en hoge (onder) vaccinatiegraad. In landen met hoge vaccinatiegraad sterven op dit moment relatief veel minder mensen aan Covid.

[ twitter ]
Ik snap de achtergrond wel echt hoor, maar ik doelde gewoon puur op vertrouwen. Er werd gezegd dat na vaccinatie het einde in zicht was, maar daar waren ze dus de optimistisch over. Maar wat nou als we massaal gaan boosteren en bij de volgende versoepelingen het weer gaat oplopen? Ja, dan zitten we weer in een volgende fase maar hoeveel vertrouwen heeft de bevolking nog?
  zondag 21 november 2021 @ 19:15:58 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202282614
quote:
17s.gif Op zondag 21 november 2021 18:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik snap de achtergrond wel echt hoor, maar ik doelde gewoon puur op vertrouwen. Er werd gezegd dat na vaccinatie het einde in zicht was, maar daar waren ze dus de optimistisch over. Maar wat nou als we massaal gaan boosteren en bij de volgende versoepelingen het weer gaat oplopen? Ja, dan zitten we weer in een volgende fase maar hoeveel vertrouwen heeft de bevolking nog?
Ja, het valt of staat met vertrouwen. Ik heb er zelf niet zo veel vertrouwen in. En dat komt vooral doordat ik tijdens de coronacrisis al iets te vaak dingen heb gehoord als: "Nog even deze hobbel over en dan hebben we het ergste achter ons." Vorige week zondag was 84,7% van de Nederlandse 18+'ers volledig gevaccineerd. Met degene die hersteld zijn erbij zitten we denk ik ruim boven de 90% die immuniteit heeft. Toch wordt er gepraat over de reële mogelijkheid van 2G, een uitbreiding van de QR-codeplicht, lockdowns en code zwart. Ergens gaat er iets niet helemaal goed.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202282710
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, het valt of staat met vertrouwen. Ik heb er zelf niet zo veel vertrouwen in. En dat komt vooral doordat ik tijdens de coronacrisis al iets te vaak dingen heb gehoord als: "Nog even deze hobbel over en dan hebben we het ergste achter ons." Vorige week zondag was 84,7% van de Nederlandse 18+'ers volledig gevaccineerd. Met degene die hersteld zijn erbij zitten we denk ik ruim boven de 90% die immuniteit heeft. Toch wordt er gepraat over de reële mogelijkheid van 2G, een uitbreiding van de QR-codeplicht, lockdowns en code zwart. Ergens gaat er iets niet helemaal goed.
Vind inderdaad ook niet alle berichtgeving even helder en transparant.
  zondag 21 november 2021 @ 19:25:58 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202282727
quote:
17s.gif Op zondag 21 november 2021 19:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Vind inderdaad ook niet alle berichtgeving even helder en transparant.
Nee, denk alleen al aan de communicatie over het nut van mondkapjes. Die gaat echt alle kanten op.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202282752
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nee, denk alleen al aan de communicatie over het nut van mondkapjes. Die gaat echt alle kanten op.
Nou ik bedoel meer dat ze dingen aankondigen die ze later weer terugdraaien....
  zondag 21 november 2021 @ 19:30:09 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202282777
quote:
17s.gif Op zondag 21 november 2021 19:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Nou ik bedoel meer dat ze dingen aankondigen die ze later weer terugdraaien....
Ja, ook dat. En dat ze versoepelen en zich later realiseren dat ze dat niet hadden moeten doen. Maar die worsteling begrijp ik wel. Want als de tekenen gunstig zijn en je versoepelt niet, snapt bijna niemand het. En als je wel versoepelt en het gaat mis, is het ook niet goed. En je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken om te bepalen wat wijsheid is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202282814
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, ook dat. En dat ze versoepelen en zich later realiseren dat ze dat niet hadden moeten doen. Maar die worsteling begrijp ik wel. Want als de tekenen gunstig zijn en je versoepelt niet, snapt bijna niemand het. En als je wel versoepelt en het gaat mis, is het ook niet goed. En je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken om te bepalen wat wijsheid is.
Ze kunnen niet in de toekomst kijken inderdaad, maar misschien had onderling overleg al dan niet met omt en zo wel beter gekund.
pi_202282899
quote:
17s.gif Op zondag 21 november 2021 18:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik snap de achtergrond wel echt hoor, maar ik doelde gewoon puur op vertrouwen. Er werd gezegd dat na vaccinatie het einde in zicht was, maar daar waren ze dus de optimistisch over. Maar wat nou als we massaal gaan boosteren en bij de volgende versoepelingen het weer gaat oplopen? Ja, dan zitten we weer in een volgende fase maar hoeveel vertrouwen heeft de bevolking nog?
Men had beter minder stellig kunnen zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat van wetenschap naar media, en media naar publiek veel nuance en onzekerheid uit het verhaal wordt gefilterd. En ik denk ook wel dat de wetenschappers al te optimistisch waren, en dat optimisme vervolgens verder werd uitvergroot.
Achteraf denk ik: Hoe goed kan een vaccin tegen een respiratoire aandoening eigenlijk beschermen tegen besmettelijkheid? Je immuunsysteem kan immers pas in werking treden nadat je al besmet bent.
Ik denk wel dat we met besmettingen blijven zitten, en dat die ook in het najaar op zullen lopen elk jaar, net als met andere respiratoire (verkoudheids) virussen.
Maar ik denk ook dat wanneer er versoepelingen zijn vanaf maart, dat dit niet tot meer besmettingen zal leiden, en dat de pillen ook veel mensen uit het ziekenhuis gaan houden. Hopelijk gaan we daar deze winter al van profiteren. Met een goed getimede booster-campagne volgend jaar, om maximale effecitiviteit in het najaar en winter te hebben, heb ik er wel vertrouwen in vanaf het voorjaar.
pi_202282911
Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan houd je nog wel besmettingen en aangezien 90% al is gevaccineerd heeft het weinig invloed op het aantal beswettingen.
En die mensen op de IC heb je altijd wel tijdens deze periode al zijn het er een paar meer.
Nee..........het grootste probleem is gewoon te weinig personeel.
En dat krijg je ervan als je regering meer met Brussel bezig is en dus met andere volkeren en haar eigen slaven/onderdanen laat zitten.
pi_202282939
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, het valt of staat met vertrouwen. Ik heb er zelf niet zo veel vertrouwen in. En dat komt vooral doordat ik tijdens de coronacrisis al iets te vaak dingen heb gehoord als: "Nog even deze hobbel over en dan hebben we het ergste achter ons." Vorige week zondag was 84,7% van de Nederlandse 18+'ers volledig gevaccineerd. Met degene die hersteld zijn erbij zitten we denk ik ruim boven de 90% die immuniteit heeft. Toch wordt er gepraat over de reële mogelijkheid van 2G, een uitbreiding van de QR-codeplicht, lockdowns en code zwart. Ergens gaat er iets niet helemaal goed.
Nogmaals, je moet niet kijken naar het percentage vanaf een bepaalde leeftijdsgroep, maar naar de gehele bevolking. Slechts laag in de 70% van de Nederlandse bevolking is gevaccineerd. Met herstelde mensen erbij zal het mogelijk iets in de 80% zijn. Dat is sowieso niet genoeg voor een virus met een R van ~8.
  zondag 21 november 2021 @ 19:43:41 #290
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202282955
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, het valt of staat met vertrouwen. Ik heb er zelf niet zo veel vertrouwen in. En dat komt vooral doordat ik tijdens de coronacrisis al iets te vaak dingen heb gehoord als: "Nog even deze hobbel over en dan hebben we het ergste achter ons." Vorige week zondag was 84,7% van de Nederlandse 18+'ers volledig gevaccineerd. Met degene die hersteld zijn erbij zitten we denk ik ruim boven de 90% die immuniteit heeft. Toch wordt er gepraat over de reële mogelijkheid van 2G, een uitbreiding van de QR-codeplicht, lockdowns en code zwart. Ergens gaat er iets niet helemaal goed.
exact! De spijker op de kop! Zelfs in landen met 95+ vaccinatiegraad worden de beperkingen alweer van stal gehaald :X waar stopt dit?

Voor mij persoonlijk voelt deze periode als een " we komen er nooit meer vanaf en iedere winter zitten we van november tot april/mei in lockdown. Geen verjaardagfeestjes, geen gezellig ongecompliceerd Sinterklaas en kerst. Iedereen doodsbang voor besmettingen. Families en vriendengroepen doe uit elkaar gereten zijn of worden. Burgerlijke onrust op straat, geweld.

Voel mij daarover kut :{
pi_202282965
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:40 schreef Remco2021 het volgende:
Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan houd je nog wel besmettingen en aangezien 90% al is gevaccineerd heeft het weinig invloed op het aantal beswettingen.
En die mensen op de IC heb je altijd wel tijdens deze periode al zijn het er een paar meer.
Nee..........het grootste probleem is gewoon te weinig personeel.
En dat krijg je ervan als je regering meer met Brussel bezig is en dus met andere volkeren en haar eigen slaven/onderdanen laat zitten.
Eerder 70% is gevaccineerd dan 90%. Ruim 80% van de mensen aan wie een vaccin is aangeboden is gevaccineerd, maar <12 heeft geen vaccin aangeboden gekregen, en die kunnen wel het virus verspreiden, dus dat moet je gewoon wel meenemen als je kijkt naar de vaccinatiegraad met betrekking of dat voldoende is om het virus zich niet te laten verspreiden.
pi_202282980
En besmettingen zeggen mij niks. Ik kijk liever naar het aantal doden en die zijn gelukkig zeer laag.
En verder wil ik nog toevoegen dat hoe meer immigratie je hebt als land zijnde des te heftiger een virus kan zijn.
pi_202282986
Wekelijks groeipercentage in de UK is onder de 10% gezakt (9.4%), en aantal besmettingen vandaag zit net onder het daggemiddelde van afgelopen week.
  zondag 21 november 2021 @ 19:47:23 #294
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202283004
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:40 schreef Remco2021 het volgende:
Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan houd je nog wel besmettingen en aangezien 90% al is gevaccineerd heeft het weinig invloed op het aantal beswettingen.
En die mensen op de IC heb je altijd wel tijdens deze periode al zijn het er een paar meer.
Nee..........het grootste probleem is gewoon te weinig personeel.
En dat krijg je ervan als je regering meer met Brussel bezig is en dus met andere volkeren en haar eigen slaven/onderdanen laat zitten.
_O_

Dat is ook de voornaamste reden dat ik liever een monarchie heb dan een democratie.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 21 november 2021 @ 19:50:09 #295
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202283055
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Nogmaals, je moet niet kijken naar het percentage vanaf een bepaalde leeftijdsgroep, maar naar de gehele bevolking.
Dat ben ik met je eens, maar waarom heeft het Coronadashboard het dan alleen over de mensen vanaf 18 jaar?
quote:
Slechts laag in de 70% van de Nederlandse bevolking is gevaccineerd. Met herstelde mensen erbij zal het mogelijk iets in de 80% zijn. Dat is sowieso niet genoeg voor een virus met een R van ~8.
Die 8 heb ik altijd begrepen als de R van de deltavariant. Maar hoe kan het dat de R momenteel (mja, op 4 november) 1,26 is terwijl de deltavariant nu zo rondraast? Komt dat door de maatregelen? Je hebt die vraag weleens eerder beantwoord, dus excusez.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 21 november 2021 @ 19:51:20 #296
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_202283074
’Persconferentie Rutte mogelijk eerder dan 3 december, zonder nieuwe maatregelen’
Bronnen rondom het OMT bevestigen een verzoek aan het kabinet om eerder dan vrijdag 3 december een persconferentie te houden. Dat meldt De Ondernemer. Een week al na de vorige lijkt er aangestuurd te worden op een ’persmoment’ of toespraak van demissionair premier Rutte, gelet op de inmiddels structureel ruim 20.000 besmettingen per dag, de naderende ’Code Zwart’ bij ziekenhuizen en om dringende adviezen als thuiswerken en gespreid winkelen nog eens te benadrukken.

Met deze cijfers, de toenemende maatschappelijke onrust daarover, en „vooral een boodschap die duidelijker moet, is een persconferentie over pas twee weken onverantwoord”, stellen bronnen rondom het OMT aan De Ondernemer. Het gaat dan niet direct om nieuwe coronamaatregelen, omdat het te vroeg is te kunnen constateren of de nieuwe maatregelen sinds 13 november al dan niet voldoende resultaat hebben. „De boodschap moet veel duidelijker. Het waarom. De urgentie lijkt niet door te dringen. Code Zwart dreigt en wat dat betekent moet niet alleen een Diederik Gommers in een talkshow aan Nederland moeten uitleggen.”


bron
  zondag 21 november 2021 @ 19:52:26 #297
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202283094
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 19:43 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
exact! De spijker op de kop! Zelfs in landen met 95+ vaccinatiegraad worden de beperkingen alweer van stal gehaald :X waar stopt dit?

Voor mij persoonlijk voelt deze periode als een " we komen er nooit meer vanaf en iedere winter zitten we van november tot april/mei in lockdown. Geen verjaardagfeestjes, geen gezellig ongecompliceerd Sinterklaas en kerst. Iedereen doodsbang voor besmettingen. Families en vriendengroepen doe uit elkaar gereten zijn of worden. Burgerlijke onrust op straat, geweld.

Voel mij daarover kut :{
Ja, en moet je eens terugdenken naar zondag 15 maart 2020 - de laatste dag voor de eerste coronapersco. Wie had ooit kunnen denken dat ons land en de rest van de wereld zo zouden veranderen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202283217
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 19:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Men had beter minder stellig kunnen zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat van wetenschap naar media, en media naar publiek veel nuance en onzekerheid uit het verhaal wordt gefilterd. En ik denk ook wel dat de wetenschappers al te optimistisch waren, en dat optimisme vervolgens verder werd uitvergroot.
Achteraf denk ik: Hoe goed kan een vaccin tegen een respiratoire aandoening eigenlijk beschermen tegen besmettelijkheid? Je immuunsysteem kan immers pas in werking treden nadat je al besmet bent.
Ik denk wel dat we met besmettingen blijven zitten, en dat die ook in het najaar op zullen lopen elk jaar, net als met andere respiratoire (verkoudheids) virussen.
Maar ik denk ook dat wanneer er versoepelingen zijn vanaf maart, dat dit niet tot meer besmettingen zal leiden, en dat de pillen ook veel mensen uit het ziekenhuis gaan houden. Hopelijk gaan we daar deze winter al van profiteren. Met een goed getimede booster-campagne volgend jaar, om maximale effecitiviteit in het najaar en winter te hebben, heb ik er wel vertrouwen in vanaf het voorjaar.
Ben wel benieuwd inderdaad of mijn cliënten komende weken al die booster krijgen én of mijn collega's en ik een eerdere oproep krijgen net als begin dit jaar.
pi_202283245
quote:
17s.gif Op zondag 21 november 2021 20:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd inderdaad of mijn cliënten komende weken al die booster krijgen én of mijn collega's en ik een eerdere oproep krijgen net als begin dit jaar.
Die kant lijk het wel op te gaan ja!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_202283276
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 20:01 schreef Sangha het volgende:

[..]
Die kant lijk het wel op te gaan ja!
Ook als ze pas net de griepprik hebben gehad?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')