Coronapatiënten konden ze sowieso al niet gebruiken nu.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:56 schreef Jappie het volgende:
Positieve nieuws van de dag komt uit India waar al wekenlang een dalende tendens is te zien met slechts 28% gevaccineerden.
Waarom verwacht Ollie dit soort strenge maatregelen? We hoeven slechts een R van 1.2 om te buigen tot < 1. Dat is echt wel beter dan we er vorig jaar voor stonden. Zeker een avondklok zou nu niet meer nodig zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:47 schreef Oliver23 het volgende:
Zoals we van Gommers, Osterhaus en Hugo de Jonge hoorde is de aankomende week cruciaal. Dan moeten de besmettingcijfers echt gaan dalen. Zo niet, dan komen er extra maatregelen.
Woensdag komt sws het OMT weer bij elkaar, donderdag het veiligheidsoverleg van de burgemeesters, in het weekend het Catshuisoverleg en dan dinsdagavond 30 november al een persconferentie voor de tijd na 3 december.
Wat verwacht Ollie de Cijfertjesman voor maatregelen, indien de besmettingcijfers niet dalen of stagneren:
* De terugkeer van de avondklok, van 22:00-05:00. Dit om illegale feestjes in de ban te doen, het vuurwerkverbod makkelijker te handhaven en als belangrijkste argument, de rellen zoals in Rotterdam in de ban te doen.
* 2G beleid in de niet essentiële winkels. Puur weg vanwege de aankomende drukte met Black Friday en Sinterklaas.
* 2G beleid in de pretparken en dierentuinen
* Theaters dicht, Bioscopen alleen weer op 1.5meter.
* Evenementen gaan dicht.
En dan de vraag, waarom nog geen Lockdown? Ik denk echt dat het kabinet vreest dat de ''pleuris'' uitbreekt wanneer er een lockdown komt. Want dan zal van die 87% gevaccineerden, echt wel een groep ook de straat op gaan.
Mochten de maatregelen die ik verwacht geen effect hebben, dan komt de lockdown toch op de agenda midden december.... Met alle gevolgen van dien.
Ollie de Cijfertjesman is nog heel erg positief met maatregelen. Meneertje Marino maakt zich al op voor een lockdownquote:Op zondag 21 november 2021 01:33 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Waarom verwacht Ollie dit soort strenge maatregelen? We hoeven slechts een R van 1.2 om te buigen tot < 1. Dat is echt wel beter dan we er vorig jaar voor stonden. Zeker een avondklok zou nu niet meer nodig zijn.
Even op je reactie reageren. Kijk, wanneer de besmettingcijfers deze gaan dalen (einde van de week rond de 16.000 per dag) dan zijn dit pakket met maatregelen niet nodig.quote:Op zondag 21 november 2021 01:33 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Waarom verwacht Ollie dit soort strenge maatregelen? We hoeven slechts een R van 1.2 om te buigen tot < 1. Dat is echt wel beter dan we er vorig jaar voor stonden. Zeker een avondklok zou nu niet meer nodig zijn.
Het ging mij dus ook vooral om het vertrouwen te winnen voor een booster. Er is al een groep die zich echt niet laten vaccineren, maar als bij de groep wel gevaccineerden mensen nu gaan twijfelen hebben we nog wel een klus voor de boeg.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik geloof echt wel dat de vaccins hun werk leveren, je moet er niet aan denken in wat voor een wereld we vandaag de dag zouden leven als niemand nog gevaccineerd was. Echter in twee dingen heeft het kabinet zich vergist.
1) Er werd al te snel geroepen dat de vaccins ook verspreiding van het virus deed stoppen. Dat was onjuist, het vaccin zorgde voor een gedeelte dat je minder het virus verspreidde. Maar meer ook niet.
2) Er werd ook te snel geroepen dat met 70% gevaccineerd, we er zouden zijn. We zitten nu op 87% en we zijn er nog lang niet. Je moet echt een vaccinatiegraad zoals Portugal (96%) en Noorwegen (93%) halen om er vanaf te zijn. Ierland dacht er met 89% ook te zijn, maar die voeren de avondklok weer in.
Dat vind ik niet zo vreemd. Zijn best wat mensen in één keer erbij in het ziekenhuis.quote:Op zondag 21 november 2021 09:43 schreef blissard1984 het volgende:
@:Oliver23 Als je het zo toelicht, ben ik het met je eens. Er zijn vreemdere maatregelen voorgesteld, dus waarom niet deze? Zie het vuurwerkverbod.
[...]
Ja moet dat hier?quote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef Federer-fan het volgende:
Er waren in dit topic mensen hier die het afnemen van bepaalde vrijheden (bijvoorbeeld door de avondklok) geen probleem vonden omdat ze er zelf geen last van hebben en zich ook niet goed leken te kunnen voorstellen dat anderen er last van hadden. Ik ben benieuwd hoe zij ernaar kijken wanneer vrijheden worden afgenomen waar ze wél last van hebben, bijvoorbeeld door een vuurwerkverbod of door de invoering van 1G (dat laatste zal er wel niet komen, maar goed). "A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take away everything that you have", zeg ik altijd maar (was weliswaar Thomas Jefferson die het het eerst zei, maar toch.)
Als ik dat goed interpreteer wilde Jefferson zijn slaven niet kwijt.quote:Op zondag 21 november 2021 13:57 schreef Federer-fan het volgende:
Er waren in dit topic mensen hier die het afnemen van bepaalde vrijheden (bijvoorbeeld door de avondklok) geen probleem vonden omdat ze er zelf geen last van hebben en zich ook niet goed leken te kunnen voorstellen dat anderen er last van hadden. Ik ben benieuwd hoe zij ernaar kijken wanneer vrijheden worden afgenomen waar ze wél last van hebben, bijvoorbeeld door een vuurwerkverbod of door de invoering van 1G (dat laatste zal er wel niet komen, maar goed). "A government big enough to give you everything you want, is a government big enough to take away everything that you have", zeg ik altijd maar (was weliswaar Thomas Jefferson die het het eerst zei, maar toch.)
Jazeker. Is toch positief als mensen anderen beter begrijpen?quote:
Het was een Democraat, dus da's wel logisch. Maar het klopt gewoon wat hij zegt.quote:Op zondag 21 november 2021 14:12 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Als ik dat goed interpreteer wilde Jefferson zijn slaven niet kwijt.
Het is vooral dat we allemaal individuen zijn en allemaal ons eigen leven hebben en dus raken sommige maatregelen ons wel en andere maatregelen weer niet. Dat kan niemand voor iemand anders beoordelen. Bovendien merk ik vooral dat ik 2020 'makkelijker' vond te dragen dan dit jaar, nu duurt het echt allemaal te lang en zal vast voor steeds meer mensen gaan gelden komende tijd. Punt is wel inderdaad dat er respect moet blijven voor hoe iedereen deze crisis ervaart/beleeft.quote:Op zondag 21 november 2021 14:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jazeker. Is toch positief als mensen anderen beter begrijpen?
Hij had anders geen eind gemaakt aan de slavernij.quote:Op zondag 21 november 2021 14:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was een Democraat, dus da's wel logisch. Maar het klopt gewoon wat hij zegt.
Ja, zo bedoel ik het inderdaad. En voor mij heeft het te maken met solidariteit. Een voorbeeld: als niet-roker ben ik blij dat je niet mag roken in de horeca, maar ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat elke horecagelegenheid dat zelf moet bepalen. Er zijn nogal wat mensen die vrij laconiek doen over het belang van de vrijheid, maar ik hoop dat ook zij de afgelopen anderhalf jaar hebben gezien dat de overheid aardig wat macht heeft over hoe wij ons leven leiden.quote:Op zondag 21 november 2021 14:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het is vooral dat we allemaal individuen zijn en allemaal ons eigen leven hebben en dus raken sommige maatregelen ons wel en andere maatregelen weer niet. Dat kan niemand voor iemand anders beoordelen. Bovendien merk ik vooral dat ik 2020 'makkelijker' vond te dragen dan dit jaar, nu duurt het echt allemaal te lang en zal vast voor steeds meer mensen gaan gelden komende tijd. Punt is wel inderdaad dat er respect moet blijven voor hoe iedereen deze crisis ervaart/beleeft.
Klopt, dat was een Republikein (Lincoln).quote:Op zondag 21 november 2021 14:29 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Hij had anders geen eind gemaakt aan de slavernij.
Tja, ook dat zal de één anders ervaren dan de ander.quote:Op zondag 21 november 2021 14:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zo bedoel ik het inderdaad. En voor mij heeft het te maken met solidariteit. Een voorbeeld: als niet-roker ben ik blij dat je niet mag roken in de horeca, maar ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat elke horecagelegenheid dat zelf moet bepalen. Er zijn nogal wat mensen die vrij laconiek doen over het belang van de vrijheid, maar ik hoop dat ook zij de afgelopen anderhalf jaar hebben gezien dat de overheid aardig wat macht heeft over hoe wij ons leven leiden.
Ja, da's waar. Ik merk dat aan een collega van me. Daar zouden ze al zijn vrijheid kunnen afpakken en nog is hij ervan overtuigd dat het voor zijn eigen bestwil is. Dat is de droomburger voor een overheid.quote:Op zondag 21 november 2021 14:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Tja, ook dat zal de één anders ervaren dan de ander.
Maar deze uitspraken kan je moeilijk los zien van de persoon zelf, zeker als ze zulke grote macht hadden gehad.quote:Op zondag 21 november 2021 14:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, dat was een Republikein (Lincoln).
Maar goed, ik zeg alleen maar dat ik het een goede uitspraak vind, niet dat ik degene die hem heeft gedaan een heilige vind. Hitler zei ooit: "Hoe groter de leugen, hoe eerder mensen hem geloven." Dat vind ik een wijze uitspraak, hoe vreselijk ik de man zelf ook vind. Dat zijn verschillende dingen.
quote:Op zondag 21 november 2021 15:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Ik merk dat aan een collega van me. Daar zouden ze al zijn vrijheid kunnen afpakken en nog is hij ervan overtuigd dat het voor zijn eigen bestwil is. Dat is de droomburger voor een overheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%
dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326
totaal: 13.558
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%
dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag: 1.592
zondag: 1.597
maandag: 1.387
totaal: 11.644
Besmettingcijfers dinsdag 28 september t/m maandag 4 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 1,0%
dinsdag: 1.707
woensdag: 1.755
donderdag: 1.703
vrijdag: 1.713
zaterdag: 1.658
zondag: 1.603
maandag: 1.624
totaal: 11.763
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 42,2%
dinsdag: 1.882
woensdag: 1.895
donderdag: 2.746
vrijdag: 2.761
zaterdag: 2.501
zondag: 2.258
maandag: 2.711
totaal: 16.753
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 47,2%
dinsdag: 2.887
woensdag: 3.716
donderdag: 3.623
vrijdag: 3.709
zaterdag: 3.702
zondag: 3.672
maandag: 3.354
totaal: 24.663
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 oktober:
Stijging t.o.v. week ervóór: 49,2%
dinsdag: 3.895
woensdag: 4.574
donderdag: 5.195
vrijdag: 5.865
zaterdag: 5.676
zondag: 6.290
maandag: 5.296
totaal: 36.791
Besmettingcijfers dinsdag 26 oktober t/m maandag 1 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: 35,6%
dinsdag: 5.747
woensdag: 7.260
donderdag: 7.683
vrijdag: 7.389
zaterdag: 7.942
zondag: 8.172
maandag: 7.694
totaal: 49.887
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 46,5%
dinsdag: 7.724
woensdag: 9.109
donderdag: 10.214
vrijdag: 10.911
zaterdag: 11.954
zondag: 11.349
maandag: 11.804
totaal: 73.065
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 38,8%
dinsdag: 11.282
woensdag: 12.648
donderdag: 16.287
vrijdag: 16.204
zaterdag: 13.848
zondag: 12.024
maandag: 19.097
totaal: 101.390
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 55,1%
dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag:
totaal: 149.312 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Godzijdank!quote:Op zondag 21 november 2021 15:18 schreef Sangha het volgende:
Ja qua besmettingscijfers lijkt een plafond te zijn bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |