4% van de besmettingen waarbij een bron kan worden aangetoond. Maar dat is maar een minderheid van de besmettingen (ik dacht dat het ongeveer 30% was) en in die 30% zit ook nog eens een enorme oververtegenwoordiging van makkelijk te traceren bronnen zoals besmettingen binnen een gezin.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Maar ongeveer 4% van de besmettingen zullen in de horeca en in de winkels zijn? Dan gaat een lockdown dus helemaal niks uithalen als mensen gewoon thuis blijven afspreken.
Wat dan?
Scholen. Daar zitten de besmettingen. Tot 14 jaar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Maar ongeveer 4% van de besmettingen zullen in de horeca en in de winkels zijn? Dan gaat een lockdown dus helemaal niks uithalen als mensen gewoon thuis blijven afspreken.
Wat dan?
Maar ingrijpen in winkels en horeca is zichtbaar. Dat is het. Daadkrachtig overkomen, dus hoppa.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat dan?
heel dat bron/contact onderzoek hebben ze weer afgeschaald afgelopen zomer....net zoals vorig jaar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
4% van de besmettingen waarbij een bron kan worden aangetoond. Maar dat is maar een minderheid van de besmettingen (ik dacht dat het ongeveer 30% was) en in die 30% zit ook nog eens een enorme oververtegenwoordiging van makkelijk te traceren bronnen zoals besmettingen binnen een gezin.
Volgens mij zijn dat ook de groepen die minder testen. Toch?quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die 4% is natuurlijk bullshit.
1000en jongeren die elkaar maandenlang, hele avonden lang de bek in spugen in slecht geventileerde ruimtes.
De besmettingen waar geen bron bij hoort hebben ook een veel kleinere kans om thuis te zijn gebeurd - een moeilijk traceerbare bron zijn juist die locaties waar veel mensen komen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
4% van de besmettingen waarbij een bron kan worden aangetoond. Maar dat is maar een minderheid van de besmettingen (ik dacht dat het ongeveer 30% was) en in die 30% zit ook nog eens een enorme oververtegenwoordiging van makkelijk te traceren bronnen zoals besmettingen binnen een gezin.
Uitslag is duidelijk, het Tweede Kamerdebat kan wel beëindigd worden.quote:
Als je na bijna 2 jaar nog steeds overvallen wordt ben je ook behoorlijk ongeschikt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze hebben geen langetermijnvisie want ze worden overvallen door het grillige virus.
Alsof dat elkaar uitsluit.
Het is nu vrijwillig en als de besmettingen niet genoeg dalen is het verplicht.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:46 schreef alpeko het volgende:
Welke ondernemer kiest vrijwillig voor 2G dan? Niemand toch.
Zal z'n jodenster wel per ongeluk hebben ingeslikt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
Gideon heeft een hete aardappel in z'n keel
Supermarkt, werk, school?quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:54 schreef Benny het volgende:
[..]
Men heeft geen/minder reden om naar buiten te gaan
Die opmerking viel me ook op ja. Dat ze telkens weer verrast worden door de grilligheid van dit virus.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze hebben geen langetermijnvisie want ze worden overvallen door het grillige virus.
Meeste besmettingen zijn onder de 14 jaar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat ook de groepen die minder testen. Toch?
Ze hebben vooral geen langetermijnvisie vanwege de afgelopen verkiezingen, vanwege de huidige kabinetsformatie en bovenal vanwege een gebrek aan leiderschap en transparantie.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou kom ik nogal graag in 'de horeca' en wil ik echt niet dat het dicht gaat, maar doen alsof er amper besmettingen uit die horeca komen is een beetje naïef.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ingrijpen in winkels en horeca is zichtbaar. Dat is het. Daadkrachtig overkomen, dus hoppa.
Waar het echt verschil zou maken grijpen ze stukken minder graag in.
Naja ze hebben minder of geen klachten denk ik.. dus ja, per saldo zal er in die groep veel minder getest worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat ook de groepen die minder testen. Toch?
Politici kunnen niet ver vooruit kijken en doorpakken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:56 schreef Spablauw214 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |