abonnement Unibet Coolblue
pi_202233622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Biologie kun je tegenwoordig niet los zien van evolutietheorie dus ja dat opper je zelf.
Nee, biologie is iets compleet anders dan creationisme, waar jij het eerder over had. Je bent uit frustratie weer wild om je heen aan te slaan in de hoop iets te raken, maar tot op heden gaat je dit nog niet erg goed af. Hihi.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202233733
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
Strap Yourself In: Inflation Isn’t Going Away

[..]
Fantastisch toch, dat beleid van de Democraten.
Hihi. Van Make America Great Again naar Lower Your Expectations. Everything woke turns to shit.
  donderdag 18 november 2021 @ 18:48:15 #103
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202233840
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:25 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk hem weer kwijlen dan

Oh waauw 7 years old? That great, how about I show your around the white house

[ twitter ]
:')
pi_202234046
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
Strap Yourself In: Inflation Isn’t Going Away

[..]
Fantastisch toch, dat beleid van de Democraten.
De eerste drie woorden zijn 'an aging workforce'. Samen met het einde van globalisatie een van de grootste drivers achter inflatie. Wat moeten de Democraten daar volgens jou aan doen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_202234431
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De eerste drie woorden zijn 'an aging workforce'. Samen met het einde van globalisatie een van de grootste drivers achter inflatie. Wat moeten de Democraten daar volgens jou aan doen?
Ik wilde neer zeggen. Duidelijk niet meer gelezen dan de titel. Net als QPJ.

Problemen zijn dus oa infrastructuur, te weinig immigratie en minder internationale handel volgens het artikel.
pi_202234617
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:38 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Hihi. Van Make America Great Again naar Lower Your Expectations. Everything woke turns to shit.
Hihi, inderdaad. Dat krijg je natuurlijk met Blauw Beleid.
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De eerste drie woorden zijn 'an aging workforce'.Samen met het einde van globalisatie een van de grootste drivers achter inflatie.
Nee, dit staat er niet. Lees het nog maar eens goed.
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:04 schreef Ludachrist het volgende:Wat moeten de Democraten daar volgens jou aan doen?
Wat de Democraten kunnen doen aan de huidige situatie? Stoppen met al hun radicale voorstellen die voor nog meer inflatie zorgen. Niet nog meer geld uitgeven, niet meer lockdowns, geen vaccine mandates, niet mensen bang maken om hun huis te verlaten vanwege Covid, niet het minimumloon willen opschroeven, geen peperdure maatregelen op basis van klimaathysterie en geen ladingen 'gratis geld' (stimulus checks) uitdelen. Dit is allemaal al eerder besproken.
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:31 schreef kipknots het volgende:

[..]
Ik wilde neer zeggen. Duidelijk niet meer gelezen dan de titel. Net als QPJ.

Problemen zijn dus oa infrastructuur, te weinig immigratie en minder internationale handel volgens het artikel.
Infrastructuur? Te weinig immigratie? Haha, nee. Ik krijg eerder het idee dat jij het artikel zelf niet hebt gelezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202234846
En ook een goede manier om een "aging workforce" te verkrijgen is om alle jonge reinbloedigen met antilichamen te ontslaan. Het antwoord daarop is uiteraard niet meer immigratie, maar minder Democraten en minder Uniparty-Republikeinen.
pi_202234971
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

Nee, dit staat er niet. Lees het nog maar eens goed.
quote:
Most fundamentally, the forces that produced four decades of declining interest rates and low inflation have halted. The U.S. labor force, which grew by 1.6% annually in the 1980s and 1.3% in the 1990s, is projected to grow by only 0.5% a year in the current decade. Politics continues to stymie the immigration reforms needed to plug the gap.

With an aging population at home and throughout the industrialized world—including in China—slow labor-force growth will exert persistent upward pressure on wages. As the elderly spend a portion of their savings and transfer the remainder to their children and grandchildren, consumer demand will increase. Absent faster increases in productivity, more inflation than we’ve seen during the past 40 years is likely.

Open trade and global supply chains are on the decline. Intensifying competition between the U.S. and China and the populist revolt against economic liberalization help explain this shift. The pandemic has exposed the vulnerability of globalized systems. Business leaders will give more weight to resilience, at some cost to efficiency. To reduce risk, some production will move to the U.S. or friendly countries closer to home, adding to upward pressures on labor and other costs.
Wat lees jij hier?

quote:
Wat de Democraten kunnen doen aan de huidige situatie? Stoppen met al hun radicale voorstellen die voor nog meer inflatie zorgen. Niet nog meer geld uitgeven, niet meer lockdowns, geen vaccine mandates, niet mensen bang maken om hun huis te verlaten vanwege Covid, niet het minimumloon willen opschroeven, geen peperdure maatregelen op basis van klimaathysterie en geen ladingen 'gratis geld' (stimulus checks) uitdelen. Dit is allemaal al eerder besproken.
Dit volgt niet uit je artikel, want al deze dingen worden niet genoemd in de analyse over stijgende inflatie van de WSJ. Weet je zeker dat je het juiste artikel hebt geciteerd?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 donderdag 18 november 2021 @ 20:08:21 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202235303
De supply chain issues worden minder. Het aantal containers op de kades daalt. De winkelketens zeggen er geen last van te hebben.
Verder is het argument: "Als de vraag groter is dan het aanbod de prijzen daardoor stijgen moet je de kopers veel armer maken zodat de vraag daalt." een beetje bezopen. Ik denk ook niet dat HowardRoark zijn loontje wil laten halveren om zo mee te werken aan een lagere vraag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202235446
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:47 schreef HowardRoark het volgende:
Strap Yourself In: Inflation Isn’t Going Away

[..]
Fantastisch toch, dat beleid van de Democraten.
Dat stuk rept letterlijk met geen woord over het 'beleid van de Democraten'. Zoals Ludachrist opmerkt, worden oorzaken genoemd waar overheden moeilijk grip op krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202235565
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hihi, inderdaad. Dat krijg je natuurlijk met Blauw Beleid.
[..]
Nee, dit staat er niet. Lees het nog maar eens goed.
[..]
Wat de Democraten kunnen doen aan de huidige situatie? Stoppen met al hun radicale voorstellen die voor nog meer inflatie zorgen. Niet nog meer geld uitgeven, niet meer lockdowns, geen vaccine mandates, niet mensen bang maken om hun huis te verlaten vanwege Covid, niet het minimumloon willen opschroeven, geen peperdure maatregelen op basis van klimaathysterie en geen ladingen 'gratis geld' (stimulus checks) uitdelen. Dit is allemaal al eerder besproken.
[..]
Infrastructuur? Te weinig immigratie? Haha, nee. Ik krijg eerder het idee dat jij het artikel zelf niet hebt gelezen.
Korte termijn is een oorzaak van de inflatie inderdaad dat mensen door Corona stimulus checks meer te besteden hebben en het aanbod de vraag niet aan kan. Maar een van de redenen die aangegeven wordt waarom dat langere termijn effecten heeft is omdat het aanbod zich langzaam hersteld, oa door minder internationale handel en omdat het toevoeren van de producten moeizaam gaat door chokepoints in de infrastructuur. Ook is er een tekort aan nieuwe medewerkers door vergrijzing, wat productie in de VS duurder maakt.

De stimulus checks democratisch beleid noemen vind ik wat simpel. Onder trump werden er al twee de deur uit gedaan. Sterker nog, Trump was er zo trots op dat hij er voor zorgde dat zijn naam met grote letters op de checks kwam.
  Overall beste user 2022 donderdag 18 november 2021 @ 20:33:50 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_202235840
Hoe kan het dat er ook inflatie in het VK is? Daar hebben de dems toch niks te vertellen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_202236814
Het is ook helemaal niet waar dat het BBB-plan van Biden voor meer inflatie zou zorgen. Ten eerste omdat het een plan voor de lange termijn is en ten tweede omdat de allerrijksten ervoor gaan betalen via belastingverhogingen.

twitter

quote:
"The bills do not add to inflation pressures, as the policies help to lift long-term economic growth via stronger productivity and labor force growth, and thus take the edge off of inflation," said Mark Zandi, chief economist at Moody's Analytics, which operates independently from the parent company's ratings business.

Zandi said the costs of both the infrastructure and social spending legislation were sustainable.

"The bills are largely paid for through higher taxes on multinational corporations and well-to-do households, and more than paid for if the benefit of the added growth and the resulting impact on the government's fiscal situation are considered", he said in an interview.

Charles Seville, senior director and Americas sovereigns co-head at Fitch Ratings, said the two pieces of legislation "will neither boost nor quell inflation much in the short-run."

Government spending will still add less to demand in 2022 than in 2021 and over the longer-run, the social spending legislation could increase labor supply through provisions such as childcare, and productivity, Seville told Reuters.
Dit itt Trump's Tax Cuts die vnl de rijken ten goede kwam

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 18-11-2021 21:39:46 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202237378
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]
Wat lees jij hier?
Ik lees hier duidelijk dat wat jij stelt niet klopt. Er staat namelijk niet dat 'an aging workforce' of 'het einde van globalisatie' de grootste redenen zijn achter de huidige inflatie. Vergrijzing en stokkende handel worden aangehaald als meespelende factoren die de huidige inflatie de komende jaren nog zullen blijven beïnvloeden. Dit in tegenstelling tot wat er werd verteld, namelijk dat de huidige inflatie maar 'tijdelijk' zou zijn. Dat lijkt dus anders te liggen.
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:55 schreef Ludachrist het volgende:
Dit volgt niet uit je artikel, want al deze dingen worden niet genoemd in de analyse over stijgende inflatie van de WSJ. Weet je zeker dat je het juiste artikel hebt geciteerd?
Stel ik dat ik dit specifiek uit het artikel heb gehaald? Nee. Jij vroeg mij wat ik vind dat de Democraten daar aan moeten doen, dus ik geef dan mijn mening.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:33 schreef Ulx het volgende:
Hoe kan het dat er ook inflatie in het VK is? Daar hebben de dems toch niks te vertellen?
Veel landen hebben momenteel te maken met inflatie, in de VS ligt die in vergelijking met veel andere westerse landen duidelijk hoger specifiek door het beleid van de Democraten.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:19 schreef kipknots het volgende:

[..]
Korte termijn is een oorzaak van de inflatie inderdaad dat mensen door Corona stimulus checks meer te besteden hebben en het aanbod de vraag niet aan kan. Maar een van de redenen die aangegeven wordt waarom dat langere termijn effecten heeft is omdat het aanbod zich langzaam hersteld, oa door minder internationale handel en omdat het toevoeren van de producten moeizaam gaat door chokepoints in de infrastructuur. Ook is er een tekort aan nieuwe medewerkers door vergrijzing, wat productie in de VS duurder maakt.

De stimulus checks democratisch beleid noemen vind ik wat simpel. Onder trump werden er al twee de deur uit gedaan. Sterker nog, Trump was er zo trots op dat hij er voor zorgde dat zijn naam met grote letters op de checks kwam.
De stimulus checks speelden inderdaad een grote rol, maar ook de draconische lockdowns. Deze twee hebben ervoor gezorgd dat mensen minder snel terug naar hun werk wilden gaan. Wat uiteraard voornamelijk een issue was in de Blauwe staten. Ten derde speelt het aan banden leggen van de olie en gas industrie een rol en dan zijn er nog een aantal beleidsplannen die de Democraten nog in de pijpleiding hebben en ook een negatief effect kunnen hebben (hogere lonen en de al benoemde vaccine mandates).
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:50 schreef QuidProJoe het volgende:
En ook een goede manier om een "aging workforce" te verkrijgen is om alle jonge reinbloedigen met antilichamen te ontslaan. Het antwoord daarop is uiteraard niet meer immigratie, maar minder Democraten en minder Uniparty-Republikeinen.
Minder Democraten en Uniparty-Republikeinen is natuurlijk altijd een goede oplossing, ongeveer voor letterlijk alles. Maar daar moet je natuurlijk bij bepaalde adepten van Blauw Beleid niet mee komen aanzetten. Er hoeft maar één punt van kritiek te worden geleverd op hun geliefde politieke partij en men springt passioneel in de bres voor de eigen tribe. Vooral @Kijkertje is daar erg goed in, als die een post begint met een 6.gif als PI, dan weet je wel hoe laat het is: ze heeft een artikel of tweet gevonden die Blauw Beleid prijst.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202237417
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik lees hier duidelijk dat wat jij stelt niet klopt. Er staat namelijk niet dat 'an aging workforce' of 'het einde van globalisatie' de grootste redenen zijn achter de huidige inflatie.
Wat denk jij dat 'most fundamentally' betekent?

Misschien anders geformuleerd: wat zijn volgens jou de redenen voor inflatie die dat artikel benoemt?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_202237428
Het Blauwe Beleid wordt niet geprezen in dat artkel, het meldt slechts dat economen er geen inflatiegevaar in zien.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202237429
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:02 schreef HowardRoark het volgende:
Stel ik dat ik dit specifiek uit het artikel heb gehaald? Nee. Jij vroeg mij wat ik vind dat de Democraten daar aan moeten doen, dus ik geef dan mijn mening.
Ja, maar jouw argumenten hebben dus geen verbinding met dat artikel. Dat artikel noemt oorzaken, jij noemt oplossingen die daar niet op ingrijpen. Wat is dan de waarde van dat artikel gebruiken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_202237613
WISCONSIN LAWMAKER MOVES TO DECERTIFY THE STATE’S 2020 ELECTION RESULTS

quote:
President Trump congratulated State Representative Tim Ramthun, R-Wis., on Thursday for presenting a resolution to decertify the 2020 Presidential Election in Wisconsin.

“Congratulations to Tim Ramthun, State Representative of Wisconsin, for putting forward a powerful and very popular, because it’s true, resolution to decertify the 2020 Presidential election based on the recently found absolute proof of large scale voter fraud that took place,” the 45th president wrote.

Ramthun’s resolution calls for a “full forensic physical and cyber audit” to be conducted in Wisconsin based on evidence of “widespread voter fraud” in the 2020 election. Wisconsin Republicans claim the bipartisan Legislative Audit Bureau report found 44,272 voters did not have proper voter identification.

The audit report was not the only piece of evidence that prompted Ramthun’s resolution to decertify the election. The state representative claims that the Wisconsin Election Commission intentionally directed all 72 county clerks to violate state statutes in the 2020 election.

The audit’s findings, in combination with the violation of Wisconsin state statutes, could be enough to convince other representatives to support a full audit of the election and perhaps the decertification of the 2020 presidential election.

In late October, the Wisconsin election audit of the state’s voting machines concluded the 2020 Presidential election was “secure.” However, Republicans have documented evidence to contradict this claim, leading many to once again question the legitimacy of Wisconsin’s 2020 election.

Ramthun explained, “I have continued to pursue truth and integrity of our 2020 general election. Recent developments have made it abundantly clear that the legislature should not have certified Wisconsin’s ten electoral ballots on December 14th 2020.”

In December 2020, Wisconsin’s legislature certified the 2020 election despite concerns of “widespread voter fraud.” Biden won Wisconsin by a little over 20,000 votes in the 2020 presidential election. If the irregularities reportedly found in Wisconsin’s election are confirmed, Biden’s margin of victory could be completely erased in Wisconsin.

In recent weeks, renewed calls for additional election audits and the decertification of the 2020 election have been echoed across multiple states. Ramthun’s resolution is seen by many as a necessary “duty” of elected representatives, given the abundant evidence being presented.

“I call upon the Wisconsin Legislature to recognize its duty under Article 2 Section 1 Clause 2 of the United States Constitution, as well as the guidance provided from ss6.84(1), to decertify Wisconsin’s November 2020 election results by reclaiming its ten electoral ballots,” said the Wisconsin lawmaker.

Ramthun’s statement concluded with a directive for Wisconsin’s other representatives. He urged his fellow representatives, saying, “It falls upon us to take this historic action and answer the call for this injustice. It’s beyond time to work of, by, and for the people of Wisconsin.”

Additionally, President Donald Trump called upon other members of the Wisconsin state Senate to cosponsor the resolution so it can be brought before the legislature for a vote.

Trump warned American citizens that the 2020 election would be a massive case of “voter fraud.” In the aftermath of the election, numerous states have conducted election audits and found tens of thousands of cases of voting irregularities and potential voter fraud in the 2020 election. The 45th president has continued to urge the states to decertify the election, with more details emerging as a result of election audits.

Ramthun’s resolution is a bold step forward in confronting “voter fraud” and election irregularities, however his resolution will require the support of other representatives if Wisconsin’s ten electoral ballots are to be overturned.
twitter

twitter
pi_202237693
quote:
Decertify nog wel.

Aangezien je in een eerdere discussie hoog opgaf van de letterlijke wetter van de let: waar vinden we dat terug in de wet?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_202237802
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Decertify nog wel.

Aangezien je in een eerdere discussie hoog opgaf van de letterlijke wetter van de let: waar vinden we dat terug in de wet?
Ja dit dus dat is helemaal niet mogelijk volgens een memo van de Legislative Council aldaar :D

Maar weet het domvolk veel, kunnen ze weer boos roepen om een 'audit' of zo .... :')

twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 18-11-2021 22:35:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 18 november 2021 @ 22:42:32 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_202238132
Ramthun’s resolution is a bold step forward in confronting “voter fraud” and election irregularities, however his resolution will require the support of other representatives if Wisconsin’s ten electoral ballots are to be overturned.

Eh lees ik dit goed?
Gaat het nu over 10 stemmen?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 18 november 2021 @ 23:02:32 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_202238483
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:42 schreef theguyver het volgende:
Ramthun’s resolution is a bold step forward in confronting “voter fraud” and election irregularities, however his resolution will require the support of other representatives if Wisconsin’s ten electoral ballots are to be overturned.

Eh lees ik dit goed?
Gaat het nu over 10 stemmen?
Dat zal 10 kiesmannen zijn lijkt me.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 18 november 2021 @ 23:05:28 #123
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_202238537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat zal 10 kiesmannen zijn lijkt me.
Ah oki dacht al jaar lang graven en audits en drama voor 10 stemmen leek me ook beetje veel drama voor niks.
Las verkeerd thx
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_202238910
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja dit dus dat is helemaal niet mogelijk volgens een memo van de Legislative Council aldaar :D

Maar weet het domvolk veel, kunnen ze weer boos roepen om een 'audit' of zo .... :')

[ twitter ]
Het domvolk? Hihi, het blijft grappig hoe jij geregeld over andersdenkenden praat. Met zo'n sterk neerbuigend toontje.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202239016
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 23:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het domvolk? Hihi, het blijft grappig hoe jij geregeld over andersdenkenden praat. Met zo'n sterk neerbuigend toontje.
Ja het domvolk. Het goedgelovige volgvolk waar populisten zoals Trump & Co eindeloos van kunnen profiteren. Dat heeft niets te maken met andersdenkenden :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')