Slapste volk op aarde. Om de welvaart te behouden knijpen we gewoon een oogje dicht.quote:Op maandag 15 november 2021 08:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ik wist al in maart 2020 dat we verloren hadden. Had al die jaren in mijn leven het merendeel van de bevolking veel te hoog zitten. Nederlanders zijn een grap
Maakt allemaal geen reet meer uit. Ik kan straks doen en laten wat ik wil. Hoef nergens over na te denken. Mag met corona gewoon alles doen en laten.quote:
Lees de OP. Ik ben gevaccineerd.quote:Op maandag 15 november 2021 08:43 schreef Megumi het volgende:
Dat jij ongevaccineerd wel blijven is jou keuze?
Daar twijfelde ik een beetje aan? Maar verder wat je punt is is mij niet duidelijk.quote:Op maandag 15 november 2021 08:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Lees de OP. Ik ben gevaccineerd.
Precies, ga je dansen?quote:Op maandag 15 november 2021 08:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen reet meer uit. Ik kan straks doen en laten wat ik wil. Hoef nergens over na te denken. Mag met corona gewoon alles doen en laten.
Het zal allemaal maar zo diep bij je zitten dat je de ene na de andere topic er aan moet wijden...quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Voor een chronologisch verloop van mijn proces kun je dit topic lezen waar het testen voor toegang werkelijk mijn neus uit kwam en hierop volgend dit topic waarin ik aangaf waar ik allemaal tegen aan liep.
Je hebt een vaccin genomen dat in meerdere Europese landen niet meer als vaccinatie gezien gaat worden. Het is wachten tot ook Nederland dat gaat doen. GG!quote:Op maandag 15 november 2021 08:44 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Lees de OP. Ik ben gevaccineerd.
Dank je!quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Zij hebben gewonnen. Het systeem heeft gewonnen. Jullie hebben gewonnen. Gefeliciteerd.
Er is geen punt. Ik benoem dat ik nu één van jullie ben en dat ik nu net als jullie schijt kan hebben aan de regels en mag spugen op ongevaccineerden. Iets wat ik niet ga doen omdat ik mij wel kan verplaatsen in andere mensen i.t.t. het gros van de gevaccineerden die het VoOr EeN AndEr DoEt en niet voor de vakantie naar Turkije of het volvreten in een all you van eat vreetschuur. Lolquote:Op maandag 15 november 2021 08:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar twijfelde ik een beetje aan? Maar verder wat je punt is is mij niet duidelijk.
Ik snap je frustratie en uiteindelijke keuze. Ook ik zit af en toe met mijzelf in dubio onder het mom van 'pick your battles', maar ik vind niet dat we in deze kwestie over onze principes moeten stappen. Waar ligt de grens dan wel, als we voor deze poppenkast blijven meewerken aan iets waar we niet achter staan?quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Voor een chronologisch verloop van mijn proces kun je dit topic lezen waar het testen voor toegang werkelijk mijn neus uit kwam en hierop volgend dit topic waarin ik aangaf waar ik allemaal tegen aan liep.
Afgelopen donderdag een gesprek gehad met een collega die er vrij diep in zit en begon te huilen over de spagaat waarin zij zit. Zij mag met collega's niet meer mee naar meetings, krijgt steeds meer negatieve opmerkingen en zat er overal gewoon doorheen. Ondanks alles was ze standvastiger dan ooit om nooit het vaccin te nemen en ik geef haar hierin groot gelijk. Op één fundamenteel verschil, namelijk het feit dat wij deze strijd nooit maar dan ook nooit gaan winnen.
De overheid heeft maar één gedachte en dat is dat je je moet laten vaccineren want dan is alles veilig en goed. Prima. Ik ben zaterdag naar de teststraat gegaan zonder afspraak en heb mij laten injecteren met Janssen. Ik ben één van jullie geworden met alle tegenzin die ik ooit in mijn leven heb gevoeld. In geen enkele vorm voelde het bevrijdend, nee het tegendeel is waar, het voelde alsof ik mij conformeerde aan Rutte en de Jonge. Zij hebben gewonnen. Het systeem heeft gewonnen. Jullie hebben gewonnen. Gefeliciteerd.
Nu moet ik mijzelf nog 26 dagen elke twee dagen laten testen voor toegang tot de sportschool alvorens net als jullie complete schijt te kunnen hebben aan alles terwijl we spugen op de ongevaccineerden. Ik kan gewoon met Corona alles gaan doen en iedereen besmetten met mijn groene vinkje want het ligt niet aan ons. Het ligt aan dat stelletje untermenschen die niet kunnen nadenken (wij uiteraard wel) en het liefst moeten we toch aan een oplossing voor ze gaan denken toch?
Het enige verschil tussen jullie en tussen mij is dat ik nooit een gevaccineerde ga zijn. Ik zal altijd blijven strijden voor het recht op autonomie van het lichaam. Wij zijn de corona verspreiders. Wij zijn de supporters van de QR code. Wij zorgen ervoor dat dit het nieuwe normaal is. Wij. Wij. Wij.
Zij strijden voor het oude normaal. Hoe gestoord sommige van die wappies ook zijn. Het gros van de mensen wil gewoon even afwachten en zorgt ook voor het in acht nemen van de maatregelen. Wij zijn het die kinderen buiten het zwembad laten afdrogen. Wij zijn het die mensen niet in cafés, horeca en straks ook bij winkels en werk (!!!!) mogen laten komen. Wij zijn die fascisten en niemand anders.
Ongevaccineerde till I die!
Ja gek he. Het is alleen maar de complete maatschappij die al 2 jaar totaal veranderd is en je je moet vaccineren tegen je wil omdat je anders uitgesloten wordt van alles. Echt gek. :dquote:Op maandag 15 november 2021 08:46 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Het zal allemaal maar zo diep bij je zitten dat je de ene na de andere topic er aan moet wijden...
Ik denk niet dat mensen dat willen zien hoor.quote:
Precies. Ik mag alles weer en dat ga ik doen ook. Heerlijk schijt hebben aan alles en onbewust iedereen besmetten met de dood ten gevolg. Want mensen die dood gaan zijn toch wappies en die haten wij. (Zo werkt het toch?)quote:Op maandag 15 november 2021 08:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dank je!
Gelukkig heb jij er bescherming voor terug en mag je weer van alles.
Nee, als je de OP leest dan snap je het. Ongevaccineerde till I die!quote:Op maandag 15 november 2021 08:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Volgens mij is de TT niet eens ironisch bedoeld
Nee, de meeste gevaccineerden gebruiken ook een beetje gezond verstand en gaan er niet van uit dat ze onverslaanbaar zijn o.i.d. Ze blijven bijvoorbeeld gewoon thuis als ze symptomen hebben.quote:Op maandag 15 november 2021 08:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Want mensen die dood gaan zijn toch wappies en die haten wij. (Zo werkt het toch?)
Mijn grens ligt bij mijn kinderen. Zij gaan het straks merken dat ik op principiële gronden uitsluiting zal ervaren en zij ten gevolge daarvan eveneens. Daar pas ik voor. Alles voor mijn kinderen.quote:Op maandag 15 november 2021 08:48 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik snap je frustratie en uiteindelijke keuze. Ook ik zit af en toe met mijzelf in dubio onder het mom van 'pick your battles', maar ik vind niet dat we in deze kwestie over onze principes moeten stappen. Waar ligt de grens dan wel, als we voor deze poppenkast blijven meewerken aan iets waar we niet achter staan?
Klopt, zaterdag hing er een heel vreemde sfeer bij die locatie. Veel mensen die net als mij zonder afspraak kwamen en erg zaten te mopperen. Zelf was ik ook totaal niet te porren voor een leuke grap van die vaccineerders.quote:Je ziet het schijnbaar bij alle vaccinatielocaties, meer irritatie, meer boosheid, meer frustratie. De meesten die zich nu nog laten prikken doen dat onder protest, omdat ze de druk te groot vonden worden, omdat er steeds minder mag.
Ach, we gaan het zien. Ik wilde persé één prik. Dan zien we wel verder.quote:Niet omdat ze het veiliger vinden, niet omdat het ze beter vinden voor zichzelf of hun omgeving, niet omdat de wetenschap er knip en klaar in is, maar omdat de overheid het zegt.
De overheid maakt hier onderliggend zoveel meer kapot dan ze lief is, dat lijken ze niet te beseffen. Ben ook heel benieuwd hoe het politieke landschap er de volgende verkiezingen (laten we hopen dat de formatie wederom stuk loopt) uit gaat zien.
Wel jammer dat je dan met Janssen bent gevaccineerd, aangezien dat nou net een vaccin lijkt te zijn dat 'ongeldig' verklaart gaat worden. Dan moet je daarna alsnog met Pfizer ingeënt worden...
Wat maakt het uit. Ik kan weer lekker vreten, zuipen en hersenloos andere sociale troep doen. Want dat is de leven toch?quote:Op maandag 15 november 2021 08:51 schreef fathank het volgende:
Lol
en dan voor het inferieure Janssen-vaccin gaan
Je eigenwaarde voor niks weggegooid
Nee, zolderkamer is voldoende. (Tot we gevaccineerd moeten zijn voor internet toegang overigensquote:Op maandag 15 november 2021 08:55 schreef fathank het volgende:
Snap het sowieso niet
om te fokken hoef je toch geen qr-code te hebben?
Je moet ook langzamer dan 130 rijden omdat de overheid het zegt. Ga je daar ook tegen in verzet?quote:Op maandag 15 november 2021 08:48 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik snap je frustratie en uiteindelijke keuze. Ook ik zit af en toe met mijzelf in dubio onder het mom van 'pick your battles', maar ik vind niet dat we in deze kwestie over onze principes moeten stappen. Waar ligt de grens dan wel, als we voor deze poppenkast blijven meewerken aan iets waar we niet achter staan?
Je ziet het schijnbaar bij alle vaccinatielocaties, meer irritatie, meer boosheid, meer frustratie. De meesten die zich nu nog laten prikken doen dat onder protest, omdat ze de druk te groot vonden worden, omdat er steeds minder mag.
Niet omdat ze het veiliger vinden, niet omdat het ze beter vinden voor zichzelf of hun omgeving, niet omdat de wetenschap er knip en klaar in is, maar omdat de overheid het zegt.
De overheid maakt hier onderliggend zoveel meer kapot dan ze lief is, dat lijken ze niet te beseffen. Ben ook heel benieuwd hoe het politieke landschap er de volgende verkiezingen (laten we hopen dat de formatie wederom stuk loopt) uit gaat zien.
Wel jammer dat je dan met Janssen bent gevaccineerd, aangezien dat nou net een vaccin lijkt te zijn dat 'ongeldig' verklaart gaat worden. Dan moet je daarna alsnog met Pfizer ingeënt worden...
Ik hoor hier niet bij trouwens. Ik denk dat als je dit gedrag werkelijk gaat uitvoeren je een lastig leven gaat krijgen zie dit dus ook als onzin.quote:Op maandag 15 november 2021 08:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Er is geen punt. Ik benoem dat ik nu één van jullie ben en dat ik nu net als jullie schijt kan hebben aan de regels en mag spugen op ongevaccineerden.
Pak jezelf niet te hard aan, we (de elite!) had uiteindelijk toch wel gewonnen. Dat handjevol wappies wat het zichzelf moeilijk blijft maken gaat het toch niet redden. Je bent het zoveelste schaapje over de dam. Het overigens wel lekker om op een terras te zitten met QR code kijkend naar mensen die geweigerd worden. Ik kan niet wacht op de volgende rond met 2G.quote:Op maandag 15 november 2021 08:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Wat maakt het uit. Ik kan weer lekker vreten, zuipen en hersenloos andere sociale troep doen. Want dat is de leven toch?
Thanks. Nu kan ik weer mensen besmetten met een goed gevoel zoals jullie. Oja, en nog even spugen op de ongevaccineerden als ik toch bezig ben.quote:Op maandag 15 november 2021 09:00 schreef capricia het volgende:
Hmm. Hoe lang bestaat die QR voor de sportschool nu..een week of 2?
Het werkt dus wel. Mensen laten zich vaccineren.
Gefeliciteerd TS!
Precies. Wat is een lichaam nu eenmaal? Of autonomie? Allemaal sociale constructies lol.quote:Op maandag 15 november 2021 09:00 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Pak jezelf niet te hard aan, we (de elite!) had uiteindelijk toch wel gewonnen. Dat handjevol wappies wat het zichzelf moeilijk blijft maken gaat het toch niet redden. Je bent het zoveelste schaapje over de dam. Het overigens wel lekker om op een terras te zitten met QR code kijkend naar mensen die geweigerd worden. Ik kan niet wacht op de volgende rond met 2G.
Maaruh serieus, die Nederlanders moeten niet overal zo over zeiken en een punt van maken. Dat gelul over mijn lijf dit, mijn lijf dat. Super egoïstisch. Er is een pandemie, draag je steentje bij, deal with it.
Mag je straks toch nog terug voor een tweede van pfizer of modernaquote:Op maandag 15 november 2021 08:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Wat maakt het uit. Ik kan weer lekker vreten, zuipen en hersenloos andere sociale troep doen. Want dat is de leven toch?
Hey Dries, ouwe nazi. Ik ben tegenwoordig ook net als jou!quote:Op maandag 15 november 2021 09:07 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Mag je straks toch nog terug voor een tweede van pfizer of moderna
Waarom zou je? Ik (zelf)test nog regelmatig.quote:Op maandag 15 november 2021 09:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Thanks. Nu kan ik weer mensen besmetten met een goed gevoel zoals jullie. Oja, en nog even spugen op de ongevaccineerden als ik toch bezig ben.
Zo hoort dat toch? Dat lees ik hier immers altijd, zie ik in de politiek en op TV en alle opinie websites. Lockdown voor de ongevaccineerden en meer van dat soort fascistische shit.quote:
Ik lees het nu pas goed... heb je je serieus laten vaccineren met Janssen?quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Afgelopen donderdag een gesprek gehad met een collega die er vrij diep in zit en begon te huilen over de spagaat waarin zij zit. Zij mag met collega's niet meer mee naar meetings, krijgt steeds meer negatieve opmerkingen en zat er overal gewoon doorheen. Ondanks alles was ze standvastiger dan ooit om nooit het vaccin te nemen en ik geef haar hierin groot gelijk. Op één fundamenteel verschil, namelijk het feit dat wij deze strijd nooit maar dan ook nooit gaan winnen.
De overheid heeft maar één gedachte en dat is dat je je moet laten vaccineren want dan is alles veilig en goed. Prima. Ik ben zaterdag naar de teststraat gegaan zonder afspraak en heb mij laten injecteren met Janssen. Ik ben één van jullie geworden met alle tegenzin die ik ooit in mijn leven heb gevoeld. In geen enkele vorm voelde het bevrijdend, nee het tegendeel is waar, het voelde alsof ik mij conformeerde aan Rutte en de Jonge. Zij hebben gewonnen. Het systeem heeft gewonnen. Jullie hebben gewonnen. Gefeliciteerd.
Nu moet ik mijzelf nog 26 dagen elke twee dagen laten testen voor toegang tot de sportschool alvorens net als jullie complete schijt te kunnen hebben aan alles terwijl we spugen op de ongevaccineerden. Ik kan gewoon met Corona alles gaan doen en iedereen besmetten met mijn groene vinkje want het ligt niet aan ons. Het ligt aan dat stelletje untermenschen die niet kunnen nadenken (wij uiteraard wel) en het liefst moeten we toch aan een oplossing voor ze gaan denken toch?
Het enige verschil tussen jullie en tussen mij is dat ik nooit een gevaccineerde ga zijn. Ik zal altijd blijven strijden voor het recht op autonomie van het lichaam. Wij zijn de corona verspreiders. Wij zijn de supporters van de QR code. Wij zorgen ervoor dat dit het nieuwe normaal is. Wij. Wij. Wij.
Zij strijden voor het oude normaal. Hoe gestoord sommige van die wappies ook zijn. Het gros van de mensen wil gewoon even afwachten en zorgt ook voor het in acht nemen van de maatregelen. Wij zijn het die kinderen buiten het zwembad laten afdrogen. Wij zijn het die mensen niet in cafés, horeca en straks ook bij winkels en werk (!!!!) mogen laten komen. Wij zijn die fascisten en niemand anders.
Nou, de meesten hier weten wel dat maatregelen alleen voor ongevaccineerden ons de winter niet door gaan helpen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Zo hoort dat toch? Dat lees ik hier immers altijd, zie ik in de politiek en op TV en alle opinie websites. Lockdown voor de ongevaccineerden en meer van dat soort fascistische shit.
(Ik ben nog nieuw in dit gevaccineerde kamp)
Yessss, beste keuze ooit. Zuipen 4 life.quote:Op maandag 15 november 2021 09:11 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ik lees het nu pas goed... heb je je serieus laten vaccineren met Janssen?![]()
![]()
![]()
Wie doet dat nou na die berichtgeving van afgelopen tijd.
quote:Op maandag 15 november 2021 09:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, de meesten hier weten wel dat maatregelen alleen voor ongevaccineerden ons de winter niet door gaan helpen.
Zelfs Oostenrijk overweegt een avondklok voor de gehele bevolking.
De schuld van de ongevaccineerden dus wederom! Tijd voor een oplossing.quote:Op maandag 15 november 2021 09:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, de meesten hier weten wel dat maatregelen alleen voor ongevaccineerden ons de winter niet door gaan helpen.
Zelfs Oostenrijk overweegt een avondklok voor de gehele bevolking.
Ijzersterke vergelijking hoor...quote:Op maandag 15 november 2021 08:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Je moet ook langzamer dan 130 rijden omdat de overheid het zegt. Ga je daar ook tegen in verzet?
Lijkt me niet.quote:Op maandag 15 november 2021 09:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
[..]
De schuld van de ongevaccineerden dus wederom! Tijd voor een oplossing.
Niet te lang blijven hangen in je frustie-modusquote:Op maandag 15 november 2021 09:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
[..]
De schuld van de ongevaccineerden dus wederom! Tijd voor een oplossing.
Nee? Ik mag nu complete schijt hebben aan alles. Ik liet mij elke 2 dagen testen. Hield altijd afstand, 2 jaar lang al, heb mij ten alle tijde hard gemaakt voor mondkapjes en alle maatregelen omdat wij in een verdomde pandemie zitten. Dit terwijl om mij heen allerlei mensen die zich lieten vaccineren zich elitair gingen gedragen en steeds meer begonnen te spugen op ongevaccineerden. When in Rome.quote:Op maandag 15 november 2021 09:14 schreef capricia het volgende:
Let je wel op dat je niet de andere kant op doorslaat?
Jaaaa of 0G!quote:Op maandag 15 november 2021 09:18 schreef fathank het volgende:
Tijd voor 1G beleid voor toegang tot de zorg, medische uitzonderingen daargelaten.
Dan is het gauw afgelopen met die wappies.
Wil je dat echt? Mensen die zo nadrukkelijk hebben laten zien schijt te hebben aan de samenleving en zich structureel buiten de maatschappij plaatsen? Die zijn we toch liever kwijt dan rijk? Ideaal moment lijkt me.quote:Op maandag 15 november 2021 09:18 schreef MichaelScott het volgende:
Goed om te lezen dat de uitbreiding van 3G werkt, nu nog even de laatste restjes opvegen met 2G.
quote:
dat kan toch helemaal niet :squote:
Jawel, kon kiezen tussen BigPharma MRna Pfizer of Janssen. Dan kies je als wappie natuurlijk voor Jansen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:55 schreef Wouter2006 het volgende:
Maar waarom Jansen ? Of had je geen keuze?
Johnson & Johnson heeft een twee keer zo hoge market cap als Pfizer?quote:Op maandag 15 november 2021 09:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Jawel, kon kiezen tussen BigPharma MRna Pfizer of Janssen. Dan kies je als wappie natuurlijk voor Jansen.
Na 26 dagen denk je er in ieder geval helemaal anders over. Dan ben je blij dat je gevaccineerd bent en zul je ook de ongevaccineerden 'haten'quote:Op maandag 15 november 2021 09:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Jawel, kon kiezen tussen BigPharma MRna Pfizer of Janssen. Dan kies je als wappie natuurlijk voor Jansen.
Haten? Ik denk niet eens aan ongevaccineerden, ze doen maar.quote:Op maandag 15 november 2021 10:05 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Na 26 dagen denk je er in ieder geval helemaal anders over. Dan ben je blij dat je gevaccineerd bent en zul je ook de ongevaccineerden 'haten'
Tuurlijk.quote:Op maandag 15 november 2021 10:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Haten? Ik denk niet eens aan ongevaccineerden, ze doen maar.
Zal ik eens wat heerlijke reacties van jou naar ongevaccineerden hier posten? Je weet wel, die waar je volledig voor segregatie bent?quote:
Eh nee, ook met een gordel om let ik op het verkeer. Is dit echt wat 'anti-vaxxers' denken?quote:Op maandag 15 november 2021 08:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Precies. Ik mag alles weer en dat ga ik doen ook. Heerlijk schijt hebben aan alles en onbewust iedereen besmetten met de dood ten gevolg. Want mensen die dood gaan zijn toch wappies en die haten wij. (Zo werkt het toch?)
Ho ho, ik ben een gevaccineerde he. Ik hoef mij nooit meer te laten testen want ook al laat ik mij testen en heb ik Covid dan zal ik nog mijn groene vinkje houden. Dikke schijt aan alles dus!quote:Op maandag 15 november 2021 11:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eh nee, ook met een gordel om let ik op het verkeer. Is dit echt wat 'anti-vaxxers' denken?
Laat je dan vaccineren. Dan kun je ook net als mij schijt hebben aan alles!quote:Op maandag 15 november 2021 11:55 schreef Vis1980 het volgende:
Nergens heen kunnen gaan , till you die!
Ik had allang verwacht dat er een houdbaarheidsdatum aan de QRcode zou zitten.quote:Op maandag 15 november 2021 11:59 schreef Akkerdjie het volgende:
Totdat de spelregels weer worden veranderd, dit keer in het nadeel van (bepaalde) gevaccineerden. Ben wel benieuwd naar de reacties vanuit de maatschappij dan.
Pfff, kom op gast. Waarom alles zo in het extreme trekken? Wat een frustratie en emotie ipv nuanceren en relativeren. Hiermee lijk je te laten zien dat sommige 'wappies' of 'ongevaccineerden' blijkbaar leven van zelfopgelegde angst.quote:Op maandag 15 november 2021 09:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nee? Ik mag nu complete schijt hebben aan alles. Ik liet mij elke 2 dagen testen. Hield altijd afstand, 2 jaar lang al, heb mij ten alle tijde hard gemaakt voor mondkapjes en alle maatregelen omdat wij in een verdomde pandemie zitten. Dit terwijl om mij heen allerlei mensen die zich lieten vaccineren zich elitair gingen gedragen en steeds meer begonnen te spugen op ongevaccineerden. When in Rome.
Zolang er nog prikvertikkers zijn ben je veilig.quote:Op maandag 15 november 2021 12:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Laat je dan vaccineren. Dan kun je ook net als mij schijt hebben aan alles!
Ik krijg het idee dat dit een troltopic is en dat je geenszins serieus bent.quote:Op maandag 15 november 2021 09:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Wil je dat echt? Mensen die zo nadrukkelijk hebben laten zien schijt te hebben aan de samenleving en zich structureel buiten de maatschappij plaatsen? Die zijn we toch liever kwijt dan rijk? Ideaal moment lijkt me.
Ja, lijkt me dat het niet anders kan dat we een boostermaatschappij in gaan. De vaccins werken niet lang genoeg helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 12:03 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik had allang verwacht dat er een houdbaarheidsdatum aan de QRcode zou zitten.
Nu nog onbeperkt maar kan toch niet anders dat dat gaat veranderen?
En die spelregels gaan ze toch weer veranderen, ik ben mij er zeer van bewust dat de easy way nu door een prikje te halen verre van het einde van deze ongein is. Het is eerder een tijdelijke pauze zodat ik even kan bijkomen van alle waanzin. Fijn dat je eveneens een soort van rust hebt voor de time being iig!quote:Op maandag 15 november 2021 11:59 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik snap je sentiment volledig. Ik mag blij zijn dat ik toen ik mijn best heb gedaan om Covid te krijgen (voor de tweede keer nu) van mijn vrouw dat dit gelukt is en ik een jaarabonnementje voor de maatschappij heb kunnen bemachtigen. Anders was ik ook voor Janssen gegaan. Maar één prik, een soort van ouderwets vaccin en het snelst uit je systeem, nog sneller dan de Mrna's. En daarna oneindig abonnement zonder controles of enige repercussie voor wat voor gedrag dan ook want je bent vrome burger geweest.
Totdat de spelregels weer worden veranderd, dit keer in het nadeel van (bepaalde) gevaccineerden. Ben wel benieuwd naar de reacties vanuit de maatschappij dan.
Hij benoemt iets wat ik al heel veel gevaccineerden informeel heb horen zeggen.quote:Op maandag 15 november 2021 12:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat dit een troltopic is en dat je geenszins serieus bent.
Welke nuance dan precies? Bedoel je dat ik mij elke twee dagen liet testen en dus letterlijk elke dag veilig was en daadwerkelijk zonder Corona rondliep maar straks niks meer mag ten opzichte van nu waar ik schijt kan hebben aan alles en wél alles mag omdat ik gevaccineerd ben? Sorry maar dit is de grootste onzin ooit. En ja, dat toon ik aan.quote:Op maandag 15 november 2021 12:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Pfff, kom op gast. Waarom alles zo in het extreme trekken? Wat een frustratie en emotie ipv nuanceren en relativeren. Hiermee lijk je te laten zien dat sommige 'wappies' of 'ongevaccineerden' blijkbaar leven van zelfopgelegde angst.
Oh dat zal best, maar 'lekker schijt hebben aan de rest en iedereen besmetten' zat daar echt niet bij. Dat denken is niet veel anders dan denken dat ongevaccineerden heilig zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 12:06 schreef Akkerdjie het volgende:
H
[..]
Hij benoemt iets wat ik al heel veel gevaccineerden informeel heb horen zeggen.
Zo speciaal dat ik naar speciaal onderwijs zou moeten. Retard for life!quote:Op maandag 15 november 2021 12:07 schreef PiyeReloaded het volgende:
Jij vindt jezelf wel een heel speciaal jongetje is het niet?
En wat al zichtbaar is vanaf de eerste vaccins. Oh wat zijn we solidair met anderen om een prikje te nemen. Heerlijk om dat spel te spelen terwijl het allemaal draait om egocentrisch zuipen, vreten en naar Turkije in een all in hotel.quote:Op maandag 15 november 2021 12:06 schreef Akkerdjie het volgende:
H
[..]
Hij benoemt iets wat ik al heel veel gevaccineerden informeel heb horen zeggen.
'lekker schijt hebben aan de rest en iedereen besmetten'quote:Op maandag 15 november 2021 12:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Welke nuance dan precies? Bedoel je dat ik mij elke twee dagen liet testen en dus letterlijk elke dag veilig was en daadwerkelijk zonder Corona rondliep maar straks niks meer mag ten opzichte van nu waar ik schijt kan hebben aan alles en wél alles mag omdat ik gevaccineerd ben? Sorry maar dit is de grootste onzin ooit. En ja, dat toon ik aan.
Iets bewust denken of onbewust doen maakt geen reet uit als het resultaat identiek is.quote:Op maandag 15 november 2021 12:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh dat zal best, maar 'lekker schijt hebben aan de rest en iedereen besmetten' zat daar echt niet bij. Dat denken is niet veel anders dan denken dat ongevaccineerden heilig zijn.
Wat een afgunst en kijk op de maatschappij. En dan stellen dat men zo denkt, terwijl je blijkbaar zelf zo denkt.quote:Op maandag 15 november 2021 12:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
En wat al zichtbaar is vanaf de eerste vaccins. Oh wat zijn we solidair met anderen om een prikje te nemen. Heerlijk om dat spel te spelen terwijl het allemaal draait om egocentrisch zuipen, vreten en naar Turkije in een all in hotel.
Bizar dat je niks meekrijgt van de voetbalstadions, de grote Hazes ongein shows en al die andere massale bijeenkomsten lol.quote:Op maandag 15 november 2021 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'lekker schijt hebben aan de rest en iedereen besmetten'
Nogmaals, met een gordel om moet je nog steeds op het verkeer letten. Ik draag netjes een mondkap, houd afstand e.d. en ken eigenlijk niemand die 'schijt aan alles heeft' behalve veel zogenaamde 'wappies' op dit forum en op Facebook.
Hoe weet je zeker of men dat onbewust doet? Juist, dat neem je aan. Het zit toch echt in je eigen hoofd.quote:Op maandag 15 november 2021 12:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Iets bewust denken of onbewust doen maakt geen reet uit als het resultaat identiek is.
Klopt, enige verschil is dat ik daar open en eerlijk over ben en egoisme niet verpakt in een ranzig laagje schijn solidariteit.quote:Op maandag 15 november 2021 12:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een afgunst en kijk op de maatschappij. En dan stellen dat men zo denkt, terwijl je blijkbaar zelf zo denkt.
Oh en die mensen zijn er op uit ongevaccineerden te besmetten? Man, wat een angst bij de 'wappies'.quote:Op maandag 15 november 2021 12:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Bizar dat je niks meekrijgt van de voetbalstadions, de grote Hazes ongein shows en al die andere massale bijeenkomsten lol.
Euh nee, die mensen zijn dusdanig gestoord dat ze zich laten vaccineren omdat er een pandemie is zodat ze in een pandemie naar een voetbalwedstrijd kunnen.quote:Op maandag 15 november 2021 12:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh en die mensen zijn er op uit ongevaccineerden te besmetten? Man, wat een angst bij de 'wappies'.
Ah, nu de hele mensheid....quote:Op maandag 15 november 2021 12:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Klopt, enige verschil is dat ik daar open en eerlijk over ben en egoisme niet verpakt in een ranzig laagje schijn solidariteit.
Oh, en claim je nu dat de mens niet egoistisch is?Lol, dat blijkt in de discussie rondom de ongevaccineerden.
Prikje was voldoende. Ik ben nu net als jou!quote:Op maandag 15 november 2021 12:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, nu de hele mensheid....
Heb je anders al psychische hulp gezocht? Zulke denkbeelden zijn enorm extreem en het laten behandleen kan een enorme opluchting zijn.
Hou er rekening mee dat de bevolking meestal 30-40-30 is opgedeeld: 30% pro's en volgzaam, 30% con's en dwars en 40% don't care, weg van de minste weerstand. Die middelste groep is vaak een stuk onverschilliger dan de 30% pro's, en doen meestal datgene waarmee ze krijgen wat ze willen. Ik heb behoorlijk wat mensen gesproken die in deze groep zitten die aangeven dat het hun kan jeuken. Als je ondertussen lekker buiten wordt gesloten, wel bescherming hebt opgebouwd en je drie keer per week laat testen en zo min mogelijk risico hebt genomen (zie TS) maar gewoon bij het vuil wordt gezet door die 30% pro's groep en je krijgt dan wel je wanneer je het abonnement wel weet te bemachtigen het "dikkemiddelvingergevoel" wel op komt spelen ja.quote:Op maandag 15 november 2021 12:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oh dat zal best, maar 'lekker schijt hebben aan de rest en iedereen besmetten' zat daar echt niet bij. Dat denken is niet veel anders dan denken dat ongevaccineerden heilig zijn.
Nee, want je begrijpt het nog steeds niet.quote:Op maandag 15 november 2021 12:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Prikje was voldoende. Ik ben nu net als jou!
quote:Op maandag 15 november 2021 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, want je begrijpt het nog steeds niet.
Bijwerking van het vaccin denk ik.quote:Op maandag 15 november 2021 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, want je begrijpt het nog steeds niet.
Jij projecteert typisch onverantwoordelijk wappie gedrag. Hoe groot zal het wappie precentage van gevaccineerden vs het wappie percentage bij ongevaccineerden zijn?quote:Op maandag 15 november 2021 09:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Zo hoort dat toch? Dat lees ik hier immers altijd, zie ik in de politiek en op TV en alle opinie websites. Lockdown voor de ongevaccineerden en meer van dat soort fascistische shit.
(Ik ben nog nieuw in dit gevaccineerde kamp)
Beleid kan beter, maar dat geldt voor de hele wereld. Wat dat te gaat zou je kunnen stellen dat het geen makkie is om hier mee te dealen. Maar er moest wel iets gedaan worden. Ga er maar eens aanstaan, waarbij geen enkele maatregel goed is en je altijd mensen boos maakt die zichzelf niet in de hand hebben. Alles persoonlijk opvatten en persoonlijk terugspelen. 'Er is een lockdown en dat vind ik helemaal niet nodog, De Jong moet opgepakt worden!'quote:Op maandag 15 november 2021 12:16 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat de bevolking meestal 30-40-30 is opgedeeld: 30% pro's en volgzaam, 30% con's en dwars en 40% don't care, weg van de minste weerstand. Die middelste groep is vaak een stuk onverschilliger dan de 30% pro's, en doen meestal datgene waarmee ze krijgen wat ze willen. Ik heb behoorlijk wat mensen gesproken die in deze groep zitten die aangeven dat het hun kan jeuken. Als je ondertussen lekker buiten wordt gesloten, wel bescherming hebt opgebouwd en je drie keer per week laat testen en zo min mogelijk risico hebt genomen (zie TS) maar gewoon bij het vuil wordt gezet door die 30% pro's groep en je krijgt dan wel je wanneer je het abonnement wel weet te bemachtigen het "dikkemiddelvingergevoel" wel op komt spelen ja.
Dat krijg je met langdurige ongenuanceerdheid en een beleid wat perverse prikkels uitlokt.
Geen idee eigenlijk, persoonlijk denk ik dat ik gewoon nog te vers ben en dat ik later net zo radicaal tegen ongevaccineerden wordt als jij. Wat denk jij? Zal ik ook richting het punt komen dat ik net als jou ongevaccineerden ga haten of blijf ik nuchter?quote:Op maandag 15 november 2021 12:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij projecteert typisch onverantwoordelijk wappie gedrag. Hoe groot zal het wappie precentage van gevaccineerden vs het wappie percentage bij ongevaccineerden zijn?
Nogmaals, probeer eens te stoppen met alles in extremen te zien en zoek hulp.quote:Op maandag 15 november 2021 12:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, persoonlijk denk ik dat ik gewoon nog te vers ben en dat ik later net zo radicaal tegen ongevaccineerden wordt als jij. Wat denk jij? Zal ik ook richting het punt komen dat ik net als jou ongevaccineerden ga haten of blijf ik nuchter?
Zeker weten. Er zijn veel fouten gemaakt en dat is logisch. Dit is een unieke, wereldwijde situatie waar onze politieke leiders nooit op hebben gerekend. Wat ze echter incompetent maakt is dat zij niet in staat zijn om te benoemen dat zij fouten hebben gemaakt en hierom een zondebok nodig hebben, namelijk de ongevaccineerden.quote:Op maandag 15 november 2021 12:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Beleid kan beter, maar dat geldt voor de hele wereld. Wat dat te gaat zou je kunnen stellen dat het geen makkie is om hier mee te dealen. Maar er moest wel iets gedaan worden. Ga er maar eens aanstaan, waarbij geen enkele maatregel goed is en je altijd mensen boos maakt die zichzelf niet in de hand hebben. Alles persoonlijk opvatten en persoonlijk terugspelen. 'Er is een lockdown en dat vind ik helemaal niet nodog, De Jong moet opgepakt worden!'
Ga er maar eens aanstaan, de hele wereld heeft ermee te maken, maar sommige vinden zichzelf een enorm slachtoffer en die hadden ook staan rellen als de overheid helemaal niets had gedaan.
Waaruit haal je eigenlijk het vooroordeel dat ik zo haatdragend zou zijn?quote:Op maandag 15 november 2021 12:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, persoonlijk denk ik dat ik gewoon nog te vers ben en dat ik later net zo radicaal tegen ongevaccineerden wordt als jij. Wat denk jij? Zal ik ook richting het punt komen dat ik net als jou ongevaccineerden ga haten of blijf ik nuchter?
Hoe had jij er dan voor gezorgd dat zoveel mensen zich laten vaccineren, want ik heb het idee dat je sowieso al de nut niet inziet van het vaccin.quote:Op maandag 15 november 2021 12:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Zeker weten. Er zijn veel fouten gemaakt en dat is logisch. Dit is een unieke, wereldwijde situatie waar onze politieke leiders nooit op hebben gerekend. Wat ze echter incompetent maakt is dat zij niet in staat zijn om te benoemen dat zij fouten hebben gemaakt en hierom een zondebok nodig hebben, namelijk de ongevaccineerden.
Elke aap kan zien dat 2G een zinloos beleid is in vergelijking met 3G. Kies dan voor iedereen testen als je daadwerkelijk bezig bent met minder besmettingen. Nu zie je dat mensen zoals ik, die zich om de dag lieten testen, dit niet meer hoeven te doen voor toegang omdat 2G eraan komt wat zal leiden tot minder inzicht in de pandemie en dus meer besmettingen. Dat is simpele logica die zij weigeren toe te passen.
Oeh, goeie. Wat te denken van 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen.'quote:Op maandag 15 november 2021 12:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waaruit haal je eigenlijk het vooroordeel dat ik zo haatdragend zou zijn?![]()
Het oud holland spreekwoord komt nog wel eens van pas.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Jij gaat ook haten, komt door een bepaald stofje wat ze in het vaccin hebben gedaanquote:Op maandag 15 november 2021 12:20 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van vaccineren en dat heb ik altijd (zoek maar na in mijn geschiedenis) benoemd.quote:Op maandag 15 november 2021 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe had jij er dan voor gezorgd dat zoveel mensen zich laten vaccineren, want ik heb het idee dat je sowieso al de nut niet inziet van het vaccin.
Ik vroeg jou waar dat vooroordeel vandaan komt dat ik deze in mijn optiek niet verstandige groep zou haten. Blijkbaar heb je daar geen antwoord op en moet je dus maar doorgaan met zelf nog meer 2 deling te creeren. Mensen die zelf niet doorhebben dat ze zelf dingen aan het verzinnen zijn die geheel uit hun eigen bizarre fantasieen ontsprongen zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 12:25 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Oeh, goeie. Wat te denken van 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen.'
En haat je ongevaccineerden ineens niet meer? Heb je het licht gezien?
Een keiharde trol. Of iemand die dringend hulp nodig heeft.quote:Op maandag 15 november 2021 12:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van vaccineren en dat heb ik altijd (zoek maar na in mijn geschiedenis) benoemd.
Informeren, informeren en nog eens informeren. Besef je dat ik hbo heb gedaan? Ik ben bovengemiddeld. Dat betekend dat er miljoenen mensen zijn die dommer zijn dan mij. Laat dat eens even bezinken en besef je hoeveel weerstand die mensen hebben tegen de manier van spreken vanuit de overheid. Als mensen zoals ik al te simpel zijn om gewoon te luisteren en in de weerstand schieten door de manier hoe de overheid dit aanvliegt dan zijn er, en dat blijkt, heeeeel veel mensen die dit delen.
De overheid heeft gewoon vanaf dag één gefaald. Men had direct moeten erkennen dat niet Rutte of Bruins naar voren hadden moeten treden maar mensen met daadwerkelijke kennis van pandemieën en de bestrijding hiervan. Beleid had gemaakt moeten worden op alle fronten, dus ook de sociaal-emotionele aspecten van de maatregelen. Er is gewoon 2 jaar lang zoveel gefaald dat mensen de hakken in het zand zetten en niet meer open staan voor welk geluid van de overheid dan ook. En terecht.
Meneer zit gewoon te trollen en is op reacties uit. Check:quote:Op maandag 15 november 2021 12:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vroeg jou waar dat vooroordeel vandaan komt dat ik deze in mijn optiek niet verstandige groep zou haten. Blijkbaar heb je daar geen antwoord op en moet je dus maar doorgaan met zelf nog meer 2 deling te creeren. Mensen die zelf niet doorhebben dat ze zelf dingen aan het verzinnen zijn die geheel uit hun eigen bizarre fantasieen ontsprongen zijn.
quote:Op maandag 15 november 2021 12:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
. Besef je dat ik hbo heb gedaan? Ik ben bovengemiddeld. Dat betekend dat er miljoenen mensen zijn die dommer zijn dan mij. Laat dat eens even bezinken en besef je hoeveel weerstand die mensen hebben tegen de manier van spreken vanuit de overheid
Lol, gewoon eerlijk hoor.quote:Op maandag 15 november 2021 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een keiharde trol. Of iemand die dringend hulp nodig heeft.
Dan ben je toch echt zelf het probleem met jouw denkwijze.quote:Op maandag 15 november 2021 12:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Lol, gewoon eerlijk hoor.
Wat dus weer een direct gevolg is van mijn beperkte IQ. Waar ik dus weer niks aan kan doen lol.quote:Op maandag 15 november 2021 12:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan ben je toch echt zelf het probleem met jouw denkwijze.
En nu wordt elke persco alles rechtgepraat wat krom is. Narratieven worden continue aangepast. Ik zou het om te beginnen op prijs stellen als er eens recht toe recht aan wordt gezegd dat bepaald beleid primair wordt ingezet om mensen over te halen zich te laten vaccineren en primair niet wordt ingezet om gevaccineerden niet tegen de haren in te strijken. Daar heb ik respect voor. Ik heb echter steeds meer het vermoeden dat de Jonge om juridische redenen bepaalde dingen met bepaalde retoriek benoemd zoals hij het benoemd om buiten schot te blijven.quote:Op maandag 15 november 2021 12:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van vaccineren en dat heb ik altijd (zoek maar na in mijn geschiedenis) benoemd.
Informeren, informeren en nog eens informeren. Besef je dat ik hbo heb gedaan? Ik ben bovengemiddeld. Dat betekend dat er miljoenen mensen zijn die dommer zijn dan mij. Laat dat eens even bezinken en besef je hoeveel weerstand die mensen hebben tegen de manier van spreken vanuit de overheid. Als mensen zoals ik al te simpel zijn om gewoon te luisteren en in de weerstand schieten door de manier hoe de overheid dit aanvliegt dan zijn er, en dat blijkt, heeeeel veel mensen die dit delen.
De overheid heeft gewoon vanaf dag één gefaald. Men had direct moeten erkennen dat niet Rutte of Bruins naar voren hadden moeten treden maar mensen met daadwerkelijke kennis van pandemieën en de bestrijding hiervan. Beleid had gemaakt moeten worden op alle fronten, dus ook de sociaal-emotionele aspecten van de maatregelen. Er is gewoon 2 jaar lang zoveel gefaald dat mensen de hakken in het zand zetten en niet meer open staan voor welk geluid van de overheid dan ook. En terecht.
Hij ontwijkt argumenten op de man simpelweg op deze manier zodat de discussie meer op inhoud gevoerd moet worden. Dat is toch niet zo onduidelijk? En door wat te provoceren triggert hij jou in ieder geval voldoende zo te zien. Dus trollend: ja vast wel een beetje. Heeft hij een punt wat hij serieus bespreekbaar wilt maken: yup.quote:Op maandag 15 november 2021 12:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan ben je toch echt zelf het probleem met jouw denkwijze.
Precies dit.quote:Op maandag 15 november 2021 12:43 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
En nu wordt elke persco alles rechtgepraat wat krom is. Narratieven worden continue aangepast. Ik zou het om te beginnen op prijs stellen als er eens recht toe recht aan wordt gezegd dat bepaald beleid primair wordt ingezet om mensen over te halen zich te laten vaccineren en primair niet wordt ingezet om gevaccineerden niet tegen de haren in te strijken. Daar heb ik respect voor. Ik heb echter steeds meer het vermoeden dat de Jonge om juridische redenen bepaalde dingen met bepaalde retoriek benoemd zoals hij het benoemd om buiten schot te blijven.
Precies, het is allemaal niet zo spannend. Je mag mij noemen zoals je wilt, ik vind het prima en ik ga daar direct in mee. Dat is allemaal niet zo boeiend, inhoudelijk is het interessanter om de denkbeelden van mensen nou eens echt te lezen i.p.v. dat demagogische geneuzel eromheen.quote:Op maandag 15 november 2021 12:46 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hij ontwijkt argumenten op de man simpelweg op deze manier zodat de discussie meer op inhoud gevoerd moet worden. Dat is toch niet zo onduidelijk? En door wat te provoceren triggert hij jou in ieder geval voldoende zo te zien. Dus trollend: ja vast wel een beetje. Heeft hij een punt wat hij bespreekbaar wilt maken: yup.
'Miljoenen mensen zijn dommer dan mij'quote:Op maandag 15 november 2021 12:46 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hij ontwijkt argumenten op de man simpelweg op deze manier zodat de discussie meer op inhoud gevoerd moet worden. Dat is toch niet zo onduidelijk? En door wat te provoceren triggert hij jou in ieder geval voldoende zo te zien. Dus trollend: ja vast wel een beetje. Heeft hij een punt wat hij bespreekbaar wilt maken: yup.
Dat is een feit. Heb je hier moeite mee?quote:Op maandag 15 november 2021 12:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Miljoenen mensen zijn dommer dan mij'
Dat is ook een feit. Het boeit niemand meer of ik corona heb omdat ik gevaccineerd was. Toen ik nog ongevaccineerd was daarentegen moest (nog 26 dagen) ik mij om de dag laten testen. Want logisch ofzoiets.quote:'Nu kan ik ook lekker schijt aan iedereen hebben en iedereen gaan besmetten'
Tuurlijk, maar dat is logisch. Ik kom als ongevaccineerde nu uit de kast als gevaccineerde. De haat die ik van jullie heb gevoeld is natuurlijk niet ineens weg met een prikje. Gun mij even de tijd om te wennen aan mijn nieuwe realiteit.quote:Vervolgens iedereen beschuldigen van haat jegens ongevaccineerden, zonder eerst te checken of ze ooit iets ooit hebben geuit.
Zijn hele act hier is op de man. Waar hij vandaan haalt dat er miljoenen gevaccineerden hun niet ingespoten landgenoten tot op het bot haten en zelfs een Holocaust voor ze aan het voorbereiden zijn, kan ik slechts toeschrijven aan zijn wens om deugpunten bij een bepaald publiek te halen. Als hij het werkelijk gelooft, is het vooral een psychologische aangelegenheid.quote:Op maandag 15 november 2021 12:46 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hij ontwijkt argumenten op de man simpelweg op deze manier zodat de discussie meer op inhoud gevoerd moet worden. Dat is toch niet zo onduidelijk? En door wat te provoceren triggert hij jou in ieder geval voldoende zo te zien. Dus trollend: ja vast wel een beetje. Heeft hij een punt wat hij serieus bespreekbaar wilt maken: yup.
Scheelt, je bent over een tijdje als het goed is weer een ongevaccineerdequote:Op maandag 15 november 2021 12:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Tuurlijk, maar dat is logisch. Ik kom als ongevaccineerde nu uit de kast als gevaccineerde. De haat die ik van jullie heb gevoeld is natuurlijk niet ineens weg met een prikje. Gun mij even de tijd om te wennen aan mijn nieuwe realiteit.
Nog minder dan een jaar.quote:Op maandag 15 november 2021 12:56 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Scheelt, je bent over een tijdje als het goed is weer een ongevaccineerde
Ik krijg sterk het gevoel dat vrijwel iedereen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) die niet-gevaccineerd is mij per definitie bestempelt als "schaap", "gehersenspoeld door de overheid" en wat niet al. Maar waarom? Ik heb dat vaccin niet genomen voor Mark Rutte. Ik heb het vaccin niet genomen voor Hugo de Jonge. Ik heb het vaccin niet genomen om een QR-code te krijgen. Ik heb het vaccin genomen omdat ik tot een risicogroep behoor wegens mijn astma en ik mezelf wil beschermen. Omdat er in mijn familie buiten mijzelf nog meer mensen tot de risicogroep behoren en ik die mensen ook wil beschermen. Omdat er in mijn familie- en vriendenkring enkele mensen die in de zorg werken zitten en ik hun wil beschermen. Omdat ik weet hoe vaccins werken en ik dus van mening ben dat het een goede manier is om een virus te bestrijden. Zie de griep, zie de mazelen, zie kinkhoest etc.quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
In geen enkele vorm voelde het bevrijdend, nee het tegendeel is waar, het voelde alsof ik mij conformeerde aan Rutte en de Jonge. Zij hebben gewonnen. Het systeem heeft gewonnen.
Dat past niet in het complot-narratief, dergelijke rationaliteit.quote:Op maandag 15 november 2021 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Er is 1 zinnetje die mij opviel in de OP. Sterker nog, het is iets wat mij zeer vaak opvalt in argumenten die niet-gevaccineerden vaak gebruiken:
[..]
Ik krijg sterk het gevoel dat vrijwel iedereen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) die niet-gevaccineerd is mij per definitie bestempelt als "schaap", "gehersenspoeld door de overheid" en wat niet al. Maar waarom? Ik heb dat vaccin niet genomen voor Mark Rutte. Ik heb het vaccin niet genomen voor Hugo de Jonge. Ik heb het vaccin niet genomen om een QR-code te krijgen. Ik heb het vaccin genomen omdat ik tot een risicogroep behoor wegens mijn astma en ik mezelf wil beschermen. Omdat er in mijn familie buiten mijzelf nog meer mensen tot de risicogroep behoren en ik die mensen ook wil beschermen. Omdat er in mijn familie- en vriendenkring enkele mensen die in de zorg werken zitten en ik hun wil beschermen. Omdat ik weet hoe vaccins werken en ik dus van mening ben dat het een goede manier is om een virus te bestrijden. Zie de griep, zie de mazelen, zie kinkhoest etc.
Kortom, ook als er 0 maatregelen waren en de QR-code dus absoluut niet bestond, ook als er 0 persconferenties waren waarin het nut van vaccineren wordt benadrukt, ook als er niemand ooit had gezegd dat we ons moesten vaccineren had ik het vaccin genomen. Hoe heb ik dan Rutte, De Jonge en het systeem "laten winnen"?
Ja snap ik niet, iemand die genezen is krijgt maar een QRpas van 180 dagen terwijl de bescherming van een doorgemaakte infectie veel beter is dan een vaccin.quote:Op maandag 15 november 2021 12:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nog minder dan een jaar.
Voor mij ben je geen van allen hoor. Voor mij ben je een zeer empatisch en weldoordacht mens als dit jouw beweegredenen zijn om je te laten vaccineren. Ik denk zelfs dat je veel verantwoordelijkheid hebt genomen door het vaccin te nemen en dat is alleen maar tof.quote:Op maandag 15 november 2021 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Er is 1 zinnetje die mij opviel in de OP. Sterker nog, het is iets wat mij zeer vaak opvalt in argumenten die niet-gevaccineerden vaak gebruiken:
[..]
Ik krijg sterk het gevoel dat vrijwel iedereen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) die niet-gevaccineerd is mij per definitie bestempelt als "schaap", "gehersenspoeld door de overheid" en wat niet al. Maar waarom? Ik heb dat vaccin niet genomen voor Mark Rutte. Ik heb het vaccin niet genomen voor Hugo de Jonge. Ik heb het vaccin niet genomen om een QR-code te krijgen. Ik heb het vaccin genomen omdat ik tot een risicogroep behoor wegens mijn astma en ik mezelf wil beschermen. Omdat er in mijn familie buiten mijzelf nog meer mensen tot de risicogroep behoren en ik die mensen ook wil beschermen. Omdat er in mijn familie- en vriendenkring enkele mensen die in de zorg werken zitten en ik hun wil beschermen. Omdat ik weet hoe vaccins werken en ik dus van mening ben dat het een goede manier is om een virus te bestrijden. Zie de griep, zie de mazelen, zie kinkhoest etc.
Mijn hele punt is dat ik mij om de dag laat testen omdat ik naar de sportschool ga. Ik ben aantoonbaar niet besmet en dat zou ik gewoon blijven doen om naar mijn werk te gaan, om naar de sportschool te gaan en om whatever te willen doen. Ik accepteer deze spelregels en ik accepteer dat ik mensen kan besmetten met de dood tot gevolg als ik onachtzaam ben. Dat wil ik nooit op mijn geweten hebben vandaar het vele testen, ook ondanks dat de sportschool complete lak heeft aan het checken.quote:Kortom, ook als er 0 maatregelen waren en de QR-code dus absoluut niet bestond, ook als er 0 persconferenties waren waarin het nut van vaccineren wordt benadrukt, ook als er niemand ooit had gezegd dat we ons moesten vaccineren had ik het vaccin genomen. Hoe heb ik dan Rutte, De Jonge en het systeem "laten winnen"?
Ah... gevoeld.quote:Op maandag 15 november 2021 12:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dat is een feit. Heb je hier moeite mee?
[..]
Dat is ook een feit. Het boeit niemand meer of ik corona heb omdat ik gevaccineerd was. Toen ik nog ongevaccineerd was daarentegen moest (nog 26 dagen) ik mij om de dag laten testen. Want logisch ofzoiets.
[..]
Tuurlijk, maar dat is logisch. Ik kom als ongevaccineerde nu uit de kast als gevaccineerde. De haat die ik van jullie heb gevoeld is natuurlijk niet ineens weg met een prikje. Gun mij even de tijd om te wennen aan mijn nieuwe realiteit.
Nou nou nou, zie mijn prachtige genuanceerde reactie. Je zult kippenvel krijgen ondanks jouw koude hart.quote:Op maandag 15 november 2021 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat past niet in het complot-narratief, dergelijke rationaliteit.
Je haat wappies en ongevaccineerden en wil ze naar de gaskamers leiden, o.i.d.
Bij mij zat je er ook al naast met je 'treinen naar Polen willen laten rijden'. Wellicht dat je je visie hierop nog eens moet herzien aleer je jan en alleman zaken toedicht die ze helemaal niet denken.quote:Op maandag 15 november 2021 13:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Voor mij ben je geen van allen hoor. Voor mij ben je een zeer empatisch en weldoordacht mens als dit jouw beweegredenen zijn om je te laten vaccineren. Ik denk zelfs dat je veel verantwoordelijkheid hebt genomen door het vaccin te nemen en dat is alleen maar tof.
[..]
Mijn hele punt is dat ik mij om de dag laat testen omdat ik naar de sportschool ga. Ik ben aantoonbaar niet besmet en dat zou ik gewoon blijven doen om naar mijn werk te gaan, om naar de sportschool te gaan en om whatever te willen doen. Ik accepteer deze spelregels en ik accepteer dat ik mensen kan besmetten met de dood tot gevolg als ik onachtzaam ben. Dat wil ik nooit op mijn geweten hebben vandaar het vele testen, ook ondanks dat de sportschool complete lak heeft aan het checken.
Dit kan straks niet meer. 2G komt eraan en daardoor kan ik niet meer met een test naar de sportschool maar wel met een vaccin. Dat is gewoon te krom voor woorden en daar blijf ik bij. Dat is waar het systeem heeft gewonnen en waar ik mij nooit in zou conformeren qua logica. Dat is simpelweg ongevaccineerden pesten.
Ook weer iets compleet onlogisch in mijn ogen inderdaad.quote:Op maandag 15 november 2021 13:01 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ja snap ik niet, iemand die genezen is krijgt maar een QRpas van 180 dagen terwijl de bescherming van een doorgemaakte infectie veel beter is dan een vaccin.
https://www.volkskrant.nl(...)dan-vaccin~b638bfbd/
Die ken ik inderdaad, die volgde ook op mijn reactie in het Holocaust-topic toen bleek dat ik helemaal geen Holocaust aan het prepareren was...quote:Op maandag 15 november 2021 13:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Nou nou nou, zie mijn prachtige genuanceerde reactie. Je zult kippenvel krijgen ondanks jouw koude hart.
Oh, maar mijn mening is niet iets vaststaand hoor? Dat is onderhevig aan een constante stroom van nieuwe informatie. Wie weet wordt je straks mijn beste vriend!quote:Op maandag 15 november 2021 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij mij zat je er ook al naast met je 'treinen naar Polen willen laten rijden'. Wellicht dat je je visie hierop nog eens moet herzien aleer je jan en alleman zaken toedicht die ze helemaal niet denken.
De feiten zijn toch echt dat je als ongevaccineerde in het nauw gedreven wordt wat leid tot een zeer vervelend gevoel.quote:Op maandag 15 november 2021 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah... gevoeld.
Dat verklaart alles.
Facts don't care about your feelings.
NOOIT. Zonder extremen geen nuance!quote:Op maandag 15 november 2021 13:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die ken ik inderdaad, die volgde ook op mijn reactie in het Holocaust-topic toen bleek dat ik helemaal geen Holocaust aan het prepareren was...
Daarom: misschien je hele visie hierover nog even herzien. Of, nog beter, genuanceerd beginnen in plaats van eindigen.
Ja toch? Het duurt allemaal wat langer omdat de verwerking wat traag is maar uiteindelijk conformeren ook de dommen zich aan de onlogische regels!quote:Op maandag 15 november 2021 13:06 schreef Hallojo het volgende:
Goed om te lezen dat ook mensen die het allemaal niet snappen zich laten nu vaccineren
Ah, dus je geeft toe dat dit vooral allemaal nogal uit de lucht gegrepen emo-bagger is om reacties uit te lokken. Wat extreme shit roepen en kijken of het blijft plakken.quote:Op maandag 15 november 2021 13:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
NOOIT. Zonder extremen geen nuance!
Misschien wel, misschien niet. Misschien ben ik de grootste mongool op aarde. Misschien ben ik de slimste mens op aarde. Wie zal het zeggen.quote:Op maandag 15 november 2021 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, dus je geeft toe dat dit vooral allemaal nogal uit de lucht gegrepen emo-bagger is om reacties uit te lokken. Wat extreme shit roepen en kijken of het blijft plakken.
Ik kan me voorstellen dat het allemaal onlogisch lijkt als je het niet snapt.quote:Op maandag 15 november 2021 13:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ja toch? Het duurt allemaal wat langer omdat de verwerking wat traag is maar uiteindelijk conformeren ook de dommen zich aan de onlogische regels!
Fijn, het is ook allemaal zo complex voor mensen zoals ik. Nu laat ik mij om de dag testen dus aantoonbaar geen corona en zonder risico naar de sportschool. Straks hoef ik niet meer te testen en mag ik met corona naar de sportschool.quote:Op maandag 15 november 2021 13:11 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het allemaal onlogisch lijkt als je het niet snapt.
Tis niet een heel sympathieke uitspraak nee, en wat provocerend, maar wel waar (en een reactie op een argument op de persoon die op deze manier weer aan de kant wordt gelegd). Met een HBO- denkvermogen zit je rond 110-115 IQ, wat bijna een standaarddeviatie is van het gemiddelde. Bij IQ van 115 zit ongeveer 5/6 lager dan de persoon met dat IQ. Dat is al gauw 14,5 miljoen mensen in Nederland. Give or take wat in mijn berekening, maar het zal rond deze strekking zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 12:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Miljoenen mensen zijn dommer dan mij'
Inhoudelijk my ass.
Ik had alleen de OP gelezen, maar als ik jouw verdere posts en posthistorie lees, val jij voor mij in die groep uitzonderingen die ik in mijn posts had gezet. Jij gaat in ieder geval de discussie genuanceerd aan en loopt niet onnadenkend te roeptoeteren. Zolang de discussie van beide kanten met respect aangegaan wordt moet die discussie ook absoluut plaats blijven vinden.quote:Op maandag 15 november 2021 13:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Voor mij ben je geen van allen hoor. Voor mij ben je een zeer empatisch en weldoordacht mens als dit jouw beweegredenen zijn om je te laten vaccineren. Ik denk zelfs dat je veel verantwoordelijkheid hebt genomen door het vaccin te nemen en dat is alleen maar tof.
En dat ben ik dan weer helemaal met je eens. Ik sta zelfs achter de huidige 3G-aanpak (hoewel die wat mij betreft iets meer getweaked moet worden, gewoon iedereen laten testen, ook als je gevaccineerd bent), maar met 2G ga je mensen uitsluiten. Dat is iets wat wat mij betreft nooit moet gebeuren. Ondanks dat ik zeer pro-vaccinatie ben, ben ik zeker NIET voor een vaccinatieplicht of -dwang. Hoe zacht die dwingende hand ook is.quote:Op maandag 15 november 2021 13:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mijn hele punt is dat ik mij om de dag laat testen omdat ik naar de sportschool ga. Ik ben aantoonbaar niet besmet en dat zou ik gewoon blijven doen om naar mijn werk te gaan, om naar de sportschool te gaan en om whatever te willen doen. Ik accepteer deze spelregels en ik accepteer dat ik mensen kan besmetten met de dood tot gevolg als ik onachtzaam ben. Dat wil ik nooit op mijn geweten hebben vandaar het vele testen, ook ondanks dat de sportschool complete lak heeft aan het checken.
Dit kan straks niet meer. 2G komt eraan en daardoor kan ik niet meer met een test naar de sportschool maar wel met een vaccin. Dat is gewoon te krom voor woorden en daar blijf ik bij. Dat is waar het systeem heeft gewonnen en waar ik mij nooit in zou conformeren qua logica. Dat is simpelweg ongevaccineerden pesten.
De hele OP is op basis van een gefantaseerde trigger.quote:Op maandag 15 november 2021 13:18 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Tis niet een heel sympathieke uitspraak nee, en wat provocerend, maar wel waar (en een reactie op een argument op de persoon die op deze manier weer aan de kant wordt gelegd). Met een HBO- denkvermogen zit je rond 110-115 IQ, wat bijna een standaarddeviatie is van het gemiddelde. Bij IQ van 115 zit ongeveer 5/6 lager dan de persoon met dat IQ. Dat is al gauw 14,5 miljoen mensen in Nederland. Give or take wat in mijn berekening, maar het zal rond deze strekking zijn.
Als je dommer op de IQ-meetlat afmeet in ieder geval.
Je laat je wat veel triggeren vrees ik.
Dat zijn de meeste mensen dan ook gelukkig niet.quote:Op maandag 15 november 2021 13:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik had alleen de OP gelezen, maar als ik jouw verdere posts en posthistorie lees, val jij voor mij in die groep uitzonderingen die ik in mijn posts had gezet. Jij gaat in ieder geval de discussie genuanceerd aan en loopt niet onnadenkend te roeptoeteren. Zolang de discussie van beide kanten met respect aangegaan wordt moet die discussie ook absoluut plaats blijven vinden.
[..]
En dat ben ik dan weer helemaal met je eens. Ik sta zelfs achter de huidige 3G-aanpak (hoewel die wat mij betreft iets meer getweaked moet worden, gewoon iedereen laten testen, ook als je gevaccineerd bent), maar met 2G ga je mensen uitsluiten. Dat is iets wat wat mij betreft nooit moet gebeuren. Ondanks dat ik zeer pro-vaccinatie ben, ben ik zeker NIET voor een vaccinatieplicht of -dwang. Hoe zacht die dwingende hand ook is.
Jammer van deze dooddoener. De boel wegzetten op de provocatieve manier van posten van OP zodat er niet op de inhoud hoeft ingegaan te worden.quote:Op maandag 15 november 2021 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De hele OP is op basis van een gefantaseerde trigger.
quote:Op maandag 15 november 2021 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zijn de meeste mensen dan ook gelukkig niet.
Je kunt toch echt moeilijk ontkennen dat het topic juist op de man speelt vanaf het begin? Heeft inmiddels meerdere users beschuldigd van haat, zonder eerst te zien of zij dat wel waren.quote:Op maandag 15 november 2021 13:27 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Jammer van deze dooddoener. De boel wegzetten op de provocatieve manier van posten van OP zodat er niet op de inhoud hoeft ingegaan te worden.
Ook hier weer, weinig inhoud en vooral extremen gebruiken.quote:Op maandag 15 november 2021 08:47 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Er is geen punt. Ik benoem dat ik nu één van jullie ben en dat ik nu net als jullie schijt kan hebben aan de regels en mag spugen op ongevaccineerden. Iets wat ik niet ga doen omdat ik mij wel kan verplaatsen in andere mensen i.t.t. het gros van de gevaccineerden die het VoOr EeN AndEr DoEt en niet voor de vakantie naar Turkije of het volvreten in een all you van eat vreetschuur. Lol
quote:Op maandag 15 november 2021 13:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan zijn de meeste mensen antivaxxer.
@Irritatie100quote:Ondanks dat ik zeer pro-vaccinatie ben, ben ik zeker NIET voor een vaccinatieplicht of -dwang. Hoe zacht die dwingende hand ook is.
Vind je dan niet dat de invoer van 2G een vaccinatiedwang is? Ik snap dat er voor de volksgezondheid maatregelen nodig zijn, daar ben ik ook helemaal voor. Ik leg hiervoor zelfs uit dat ik achter 3G sta, terwijl als ik de reacties op een willekeurige nieuwspagina open ik het idee heb dat ik de enige in Nederland ben die het goed vind dat de QR-code er is.quote:Op maandag 15 november 2021 13:38 schreef Scjvb het volgende:
[..]
@:irritatie100
Inderdaad bestaat er hier geen vaccinatieplicht of enige andere vorm van dwang, beste heer.
Het hele eierenetenis in dezen dat een vrije en blije keuze zich niet te laten vaccineren in de nabije toekomst steeds meer consequenties vereist.
Dit geschiedt uitsluitend in het belang van de volksgezondheid. Dus zullen maatregelen die elders genomen werden vast ook vaker in NL het daglicht gaan zien naarmate de tijd verstrijkt en de pandemie voortduurt.
Scjvb
Hugo vertelde in de persco precies waarvoor de regels zijn ingesteld, 1 minuut voor het einde deed hij dit en dat was niet om de verspreiding tegen te houden zoals hij eerst vertelde maar dit was om de ongevaccineerden aan de spuit te krijgen.quote:Op maandag 15 november 2021 13:38 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Inderdaad bestaat er hier geen vaccinatieplicht of enige andere vorm van dwang, beste heer.
Het hele eierenetenis in dezen dat een vrije en blije keuze zich niet te laten vaccineren in de nabije toekomst steeds meer consequenties vereist.
Dit geschiedt uitsluitend in het belang van de volksgezondheid. Dus zullen maatregelen die elders genomen werden vast ook vaker in NL het daglicht gaan zien naarmate de tijd verstrijkt en de pandemie voortduurt.
Scjvb
Besmet raken.quote:Op maandag 15 november 2021 08:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Maar gefeliciteerd met je vaccin (oprecht).
Ik vraag me trouwens af bij die die-hard weigeraars: wat is hun end game / lange termijnplan zonder vaccins?
Welquote:Op maandag 15 november 2021 14:32 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hugo vertelde in de persco precies waarvoor de regels zijn ingesteld, 1 minuut voor het einde deed hij dit en dat was niet om de verspreiding tegen te houden zoals hij eerst vertelde maar dit was om de ongevaccineerden aan de spuit te krijgen.
Dus die 'uitsluitend in het belang van de volksgezondheid' is bs.
Tuurlijk joh, iedereen aan de spuit, ook gezonde kinderen en jongeren.quote:Op maandag 15 november 2021 14:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wel
Afhankelijk van het resterend aantal niet gevaccineerden die zich gaan laten prikken, en dat zijn er nog steeds teveel, komen er wellicht ook maatregelen die er op dit moment nog niet zijn indien nodig.
Tevens zijn het een soort van maatregelen die op goede en welingelichte locaties zeker niet worden geschuwd.
Dat ''bs'' weet ik zonet nog niet, het ligt uiteindelijk toch veelal aan keuzes die gemaakt worden onder vaccinweigeraars en dat weer inherent aan het beteugelen van het aantal ziektegevallen en alle kosten. Wanneer de cijfers ook nog omlaag kunnen, is dat pure winst voor de volksgezondheid!
Het onderstreepte spreekt voor zich.
Je zegt dat er geen dwang is.quote:Op maandag 15 november 2021 13:38 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Scjvb
Ok, ik probeer het punt nog een keer samen te vatten, aangezien ik er precies hetzelfde over denk als OP:quote:Op maandag 15 november 2021 13:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je kunt toch echt moeilijk ontkennen dat het topic juist op de man speelt vanaf het begin? Heeft inmiddels meerdere users beschuldigd van haat, zonder eerst te zien of zij dat wel waren.
Heel veel aannames in de eerste post. Daarnaast maakt hij helemaal geen punt.
[..]
Ook hier weer, weinig inhoud en vooral extremen gebruiken.
Het is ook wel een lastige taak voor de regering.quote:Op maandag 15 november 2021 15:29 schreef Akkerdjie het volgende:
Zo wordt 2G verkocht, door impliciet te vermelden dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting. Of het iets gaat opleveren is totaal onduidelijk.
quote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef HansCojona het volgende:
Wat een hoop gelul in de OP, om maar niet te hoeven toegeven dat hij gezwicht is onder de druk.
Bro, jouw opmerking was letterlijk wat ik in de OP benoemde.quote:
Je bent een gevaccineerde zonder ruggegraat en komt over als iemand met een borderline stoornis. Sorry meer kan ik er niet van maken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Bro, jouw opmerking was letterlijk wat ik in de OP benoemde.
dan geen groen vinkje.quote:Op maandag 15 november 2021 16:11 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb de eerste 2 pfizer genomen.
Maar ik ga echt geen boosters nemen. Over mn lijk. Ik ga nog liever dood. Ik ga toch geen abonnement nemen op een halfjaarlijkse myocarditisprik
Dit zijn alleen maar feiten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:13 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Je bent een gevaccineerde zonder ruggegraat en komt over als iemand met een borderline stoornis. Sorry meer kan ik er niet van maken.
Och heden. Kan ik geen 6,50 per pint betalen voor bier in de pub (dit aangezien ik in ierland woon)quote:
Natuurlijk ik kan als ik dat zou willen niet na 00:00 uur naar de kroeg. Dankzij ongevaccineerden die de zorg overbelasten.quote:
Mja, SARS-CoV2 zal er voor zorgen dat het 'oude normaal' er nooit meer zal zijn. Het is namelijk SARS-CoV2 waar het om gaat. SARS-CoV2 is wat de mensen ziek en dood maakt. Niet de overheid, niet de maatregelen.quote:Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Het punt is dat de ongevaccineerden precies ook dit denken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:19 schreef RetepV het volgende:
Het hele probleem is dat mensen alleen maar naar de overheid wijzen.
Of dat op een positieve of negatieve manier gebeurt doet er helemaal niet toe.
Het punt is dat deze mensen gewoon niet kunnen begrijpen dat ze ZELF een verantwoording hebben. Ik denk dat ze zelfs niet goed begrijpen WAT eigen verantwoording betekent.
Van jongeren kan ik dat nog begrijpen. Maar van iedereen die ouder is dan 30 zou je toch wel mogen verwachten dat ze inmiddels wel hebben geleerd om een verantwoording te dragen. Zeker de mensen die een gezin hebben en verantwoording dragen voor hun kinderen en hun toekomst.
Edit:
Ik weet heel goed dat er veel mensen met een gezin zijn die niet weten wat het is om verantwoording te dragen. Er zitten niet voor niets zo veel mensen in de schuldsanering en worden er zo veel kinderen uit huis geplaatst.
Probeert goed voetje te houden bij mede-antivaxxers, terwijl hij inderdaad gewoon een vaccin heeft gehaald.quote:Op maandag 15 november 2021 15:31 schreef HansCojona het volgende:
Wat een hoop gelul in de OP, om maar niet te hoeven toegeven dat hij gezwicht is onder de druk.
Mooi verhaal, maar hij spreekt users er persoonlijk op aan die zulke dingen nooit heeft gezegd. Kan je met het AD aankomen, maar daar zie ik de users niet instaan.quote:Op maandag 15 november 2021 15:29 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ok, ik probeer het punt nog een keer samen te vatten, aangezien ik er precies hetzelfde over denk als OP:
Het feit dat iemand die verantwoordelijk zich drie keer per week laat testen en rekening houdt en vooruit denkt, bepaalde plekken ontloopt evt., zich laat prikken is geen reden tot een permanente QR-code. Want: dit beleid zorgt ervoor dat er geen incentive meer hoeft te zijn om je eraan te houden. Zoals Newsworld, überprovaccinatiepersoon op dit forum vrolijk verkondigt: "ik ga mij toch niet meer laten testen? Waarom zou ik?! Ik ben gevaccineerd! En hou me aan alle basismaatregelen.
Ondertussen zijn de besmettingen sinds de invoer van 3G ontploft. En blijken persberichten die ik nog tot laat in augustus hier heb gelezen als vaststaande waarheid (want wetenschap!) hopeloos achterhaald .
https://www.ad.nl/binnenl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
In de persconferentie is hier niet over gerept. Wel is het narratief aangepast dat de feestende geprikte QR-statushouders aangepast dat zij die arme ongevaccineerde geteste en niet zieke medefeestgangers moeten beschermen aangezien de QR-houders hen besmetten (althans dat wordt nu opeens geïmpliceerd) en daarmee de zorg onder druk zetten.
Zo wordt 2G verkocht, door impliciet te vermelden dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting. Of het iets gaat opleveren is totaal onduidelijk. Maar geteste en niet zieke ongevaccineerden waarvan een deel ook beschermd is kunnen het zich bekijken en worden vrolijk verder belachelijk gemaakt. Ondertussen denk ik dat 2G een opmaat is voor vaccinatieverplichting. De Overton Window schuift er gestaag naartoe.
Dat is het punt van OP. Het feit dat hij een prik heeft genomen maakt niet dat deze situatie ook maar iets verandert.
https://www.trouw.nl/opin(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
Ik sprak hier ook vanuit mijn eigen naam omdat ik merk dat er weer wordt afgeleid naar dingen die OP wel of niet zou hebben gezegd. Ik heb het liever over de inhoud.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar hij spreekt users er persoonlijk op aan die zulke dingen nooit heeft gezegd. Kan je met het AD aankomen, maar daar zie ik de users niet instaan.
Haha dit is je laatste conclusie?quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Probeert goed voetje te houden bij mede-antivaxxers, terwijl hij inderdaad gewoon een vaccin heeft gehaald.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:08 schreef RetepV het volgende:
Mja, SARS-CoV2 zal er voor zorgen dat het 'oude normaal' er nooit meer zal zijn. Het is namelijk SARS-CoV2 waar het om gaat. SARS-CoV2 is wat de mensen ziek en dood maakt. Niet de overheid, niet de maatregelen.
Voorheen hadden we 1 ziekte die jaarlijks flink wat mensen aan een vroegtijdig einde hielpen: Influenza. Nu hebben we 2 ziektes die jaarlijks flink wat mensen aan een vroegtijdig einde helpen. En dat gaat niet meer veranderen. Dus hoe het 'oude normaal' weer terug moet komen, zie ik even niet.
We hadden een klein window of opportunity om SARS-CoV2 tegen te houden, maar die hebben we volledig verkloot. Let op dat ik hier 'we' zeg, hoewel ik en velen met mij nog steeds geen COVID19 hebben gehad omdat we niet zo dom waren als de rest. Hierbij ga ik er vanuit dat mijn gedrag met betrekking tot de maatregelen, hygiëne en algemene voorzichtigheid met andere mensen er de oorzaak van is dat ik geen COVID19 heb gehad. Ik denk dat ik dat wel als een feit mag aannemen.
Alle oorzaken van dat verkloten van onze window of opportunity om SARS-CoV2 de baas te worden hoef ik verder niet te noemen, denk ik.
En ik zeg ook zeker niet dat het ons had kunnen lukken. Maar als je het niet probeert de baas te worden, dan heb je bij voorbaat al verloren. En veel mensen hebben het niet eens geprobeerd.
Ik ben het ook met je eens dat veel gevaccineerden na hun vaccinatie gewoon weer terug gingen naar hun oude leven en dus inderdaad net zo goed SARS-CoV2 hebben verspreid als ongevaccineerden. Dat iemand zich heeft laten vaccineren betekent nog niet dat hij geen dom persoon is.
Maar de vaccinatie heeft uiteindelijk wel het merendeel van die domme personen onschadelijk gemaakt voor de samenleving. Dus heeft het toch iets geholpen.
Ongevaccineerden helpen helemaal met niets. Dat ze grotere risico's lopen en 'dus' voorzichtiger zijn, is geen argument. Want ze moeten echt vele malen voorzichtiger zijn dan gevaccineerden, terwijl ze maar een klein beetje meer voorzichtig zijn.
En dan heb ik het nog niet eens over ongevaccineerden die hebben gefraudeerd met de QR code. Dat zijn ronduit criminelen die de samenleving expres in gevaar hebben gebracht.
Het is SARS-CoV2 wat de mensen ziek en dood maakt. Niet de overheid, niet de maatregelen, maar de ziekte. En alles wat daar de aandacht van verlegt, schaadt de maatschappij. Alles wat je niet doet om de verspreiding van SARS-CoV2 de baas te worden, schaadt de maatschappij. Het zorgt voor de werkloosheid, het zorgt voor de prijsstijgingen, het zorgt voor ellende.
Mede? Dat gedeelte vervalt als je het vaccin hebtquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Probeert goed voetje te houden bij mede-antivaxxers, terwijl hij inderdaad gewoon een vaccin heeft gehaald.
Daarom ook de sprongen in het nauw en de schuld geven aan de gevaccineerden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:56 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Mede? Dat gedeelte vervalt als je het vaccin hebt
Oh, chill…thanks, hoef ik geen 8 pagina’s meer terug te lezen. Goede samenvattingquote:Op dinsdag 16 november 2021 20:33 schreef Wantie het volgende:
Ongevaccineerde till I die, en ondertussen wel gevaccineerd...
Tja...
Iedere 'ongevaccineerde' is weleens een keer gevaccineerd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:33 schreef Wantie het volgende:
Ongevaccineerde till I die, en ondertussen wel gevaccineerd...
Tja...
Deze ongevaccineerde is met Jansen gevaccineerd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:43 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Iedere 'ongevaccineerde' is weleens een keer gevaccineerd.
Een volk dat zich laat chanteren, wordt chanteerbaar.quote:Op maandag 15 november 2021 12:57 schreef Irritatie100 het volgende:
quote:
Op maandag 15 november 2021 08:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
In geen enkele vorm voelde het bevrijdend, nee het tegendeel is waar, het voelde alsof ik mij conformeerde aan Rutte en de Jonge. Zij hebben gewonnen. Het systeem heeft gewonnen.
Kortom, ook als er 0 maatregelen waren en de QR-code dus absoluut niet bestond, ook als er 0 persconferenties waren waarin het nut van vaccineren wordt benadrukt, ook als er niemand ooit had gezegd dat we ons moesten vaccineren had ik het vaccin genomen. Hoe heb ik dan Rutte, De Jonge en het systeem "laten winnen"?
Niks.quote:Op maandag 15 november 2021 08:48 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Maar gefeliciteerd met je vaccin (oprecht).
Ik vraag me trouwens af bij die die-hard weigeraars: wat is hun end game / lange termijnplan zonder vaccins?
Gewoon naar Portugal en Gibraltar wijzen. Nuff saidquote:Op donderdag 18 november 2021 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niks.
Gewoon lekker dwars zijn en ook tegen de hele wereld vertellen dat ze het vaccin niet nemen. Want dat is zooo lekker rebels!
hahahahahahahahquote:Op maandag 15 november 2021 08:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ik wist al in maart 2020 dat we verloren hadden. Had al die jaren in mijn leven het merendeel van de bevolking veel te hoog zitten. Nederlanders zijn een grap
Goed vergelijk manquote:Op maandag 15 november 2021 08:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Je moet ook langzamer dan 130 rijden omdat de overheid het zegt. Ga je daar ook tegen in verzet?
Dat is wel een hele vreemde redenering, het vaccin werkt gewoon maar de werking kan verminderen na verloop van tijd. Idem voor de antilichamen die je hebt na een besmetting.quote:Op maandag 15 november 2021 15:36 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het is ook wel een lastige taak voor de regering.
- Ze moet de ongevaccineerden overtuigen dat het vaccin werkt, zodat ze zich laten vaccineren.
- Ze moet de gevaccineerden overtuigen dat het vaccin niet werkt, zodat ze een boosterprik halen.
Ga er maar aan staan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |