abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202053289
Zoals sommigen misschien wel weten ben ik een ongevaccineerde anti-vaxxer en moet ik nu dus elke twee dagen een test laten doen alvorens naar de gym te gaan. Ik benoem specifiek de gym omdat dat de enige activiteit is die ik onderneem of heb ondernomen het afgelopen half jaar.

Ik merk dat het echt zwaar begint te wegen op mijn gemoedstoestand. Gisteren opende ik al een topic en in alle eerlijkheid lijkt het wel alsof het er alleen maar zwartgalliger op is geworden. Dit terwijl ik vandaag juist opstond met veel zin om te gaan sporten.

De wetenschap dat ik straks om de dag naar een TvT moet gaan om te sporten, dat dit mogelijk in de toekomst betaald wordt of zelfs helemaal verboden maakt dat ik mij zo geïsoleerd voel. Dit is letterlijk de enige activiteit waar ik zelf écht behoefte aan heb om mij mentaal en fysiek fit te voelen maar het begint echt ongrijpbaar te voelen.

Voordat jullie van wal steken, lees aub dit. Ik weet dat dit een mentale kooi is, ik weet dat ik met een simpele prik alle oplossingen in handen heb maar voor mij is dit gewoon helemaal niet zo makkelijk. Zonder uit te wijden heeft het halen van een vaccinatie (ondanks dat ik weet dat het gewoon heel goed werkt, dat het heel belangrijk en vooral heel goed is dat de vaccins er zijn) voor mij nog steeds een drempel voor zich liggen. De angst om iets met mijn hart te krijgen is groot, de paradox dat ik mij nu zo gezond voel en mogelijk juist iets over kan houden aan een bijwerking kan ik gewoon niet los laten. Ondanks dat ik, wederom rationeel, dondersgoed weet dat het allemaal bijna nihil is dat het mij kan overkomen overheerst de 'wat als'.

Ik heb een geschiedenis met angstaanvallen toen ik jonger was en dat was altijd gerelateerd aan hartkloppingen en bepaalde pijnen op de borst. Ik denk te weten dat ik hoe dan ook, ongeacht of het wel of geen bijwerking is terug komt. Hoe kan het ook anders als ik er nu al zo obsessief over nadenk?

Die impasse maakt mij gek. Ik ben helemaal geen deviant persoon. Ik heb mijn hele leven juist getracht een goed burger te zijn, ik werk in de zorg omdat ik iets wilde bijdragen aan de maatschappij. Ik ben er trots op om belasting te betalen omdat ik weet dat dat bijdraagt aan alle faciliteiten die wij hebben in dit land. Ik wil het ook zo graag gewoon blijven zijn maar ik kan het niet en dat vreet mij op.

De tweedeling in de maatschappij zoals ik die gisteren heb gevoeld (door eigen keuze dat weet ik) voelde echt onwerkelijk en pijnlijk. Ik maak mij echt heel veel zorgen...

Wat wil ik met dit topic? Geen idee eigenlijk, denk dat je soms door het van je af te schrijven ook wel wat in perspectief kunt zien dus ik hoop dat dat enig effect heeft. Misschien is het allemaal wel te treurig voor woorden en zwelg ik in zelfmedelijden, als je dat denkt hoor ik het graag iig.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Spellchecker zaterdag 6 november 2021 @ 10:47:05 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202053348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:47 schreef maily het volgende:
Ga lekker buiten sporten dan.
Of spullen kopen en thuis sporten.
pi_202053359
quote:
Of toch over die drempel en vaccineren
pi_202053538
Weet je, nu ik erover nadenk ben ik misschien ook wel gewoon een wappie. De gedachte dat de QR code hier is en blijft is gewoon ook weer zo’n gedachte die ik bij het eerste bericht hierover had en ook gewoon waarheid aan het worden is. Ik zou willen dat ik kon begrijpen hoe dit zo achteloos kan worden ingevoerd maar ik snap het gewoon niet. Zoals ik eerder ook weleens benoemd heb, misschien ben ik gewoon te simpel om dit allemaal te snappen en te overzien. Hoe dan ook, ik vind het echt heel moeilijk om te acdepteren.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202053587
quote:
Dit lijkt me de beste optie ja. Buiten dat je dan geen vaccinatie of wekelijkse test nodig hebt krijg je ook genoeg frisse lucht binnen + is het goed voor je mentale gezondheid
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202053603
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Misschien is het allemaal wel te treurig voor woorden
Dit is inderdaad de enige juiste conclusie die je uit jouw hele verhaal kan trekken.
Het feit dat jij jezelf een anti-vaxxer noemt, geeft mij het gevoel dat je er trots op bent om je onder dat kamp te scharen. Dat je er dan vervolgens allemaal drogredenen bij gaat halen waarom een simpel spuitje voor jou een absoluut onmogelijke opgave is om even te halen (bijwerkingen, angststoornissen etc), is natuurlijk kolder.

Je 2e post die je nu geeft terwijl ik dit typ, bevestigt bovenstaande nog maar eens. Je bent gewoon een wappie die tegen alles wat de overheid probeert te doen om de pandemie te bestrijden, het extrapoleert naar wat het enkel en alleen voor jouw 'vrijheden' betekent. Ikke ikke ikke.
pi_202053614
Waarom heb je niks anders ondernomen dan alleen sporten het afgelopen half jaar?
pi_202053658
Leef je leef op de makkelijkste manier, je tijd hier is veel te kort om het jezelf moeilijk te maken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202053686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:16 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]
Dit is inderdaad de enige juiste conclusie die je uit jouw hele verhaal kan trekken.
Het feit dat jij jezelf een anti-vaxxer noemt, geeft mij het gevoel dat je er trots op bent om je onder dat kamp te scharen. Dat je er dan vervolgens allemaal drogredenen bij gaat halen waarom een simpel spuitje voor jou een absoluut onmogelijke opgave is om even te halen (bijwerkingen, angststoornissen etc), is natuurlijk kolder.

Je 2e post die je nu geeft terwijl ik dit typ, bevestigt bovenstaande nog maar eens. Je bent gewoon een wappie die tegen alles wat de overheid probeert te doen om de pandemie te bestrijden, het extrapoleert naar wat het enkel en alleen voor jouw 'vrijheden' betekent. Ikke ikke ikke.
Nee sorry, ik ben een ongevaccineerde anti anti-vaxxer… En verder sluit ik niet uit dat je gelijk hebt
pi_202053689
Je kan vechten in je hoofd of je kan het accepteren en een oplossing zoeken. Je opties zijn:

-jezelf vaccineren
-stoppen met sporten
-testen voor elke keer dat je gaat sporten
-corona oplopen en een herstelbewijs halen
-alternatieven zoeken om te kunnen sporten

Ik ben ook niet gevaccineerd en ik snap ook niet zo goed hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen. Ik hoef die vaccinatie niet maar dat betekent dat als ik ergens heen wil dat ik me moet laten testen. Aangezien ik daar niet zo een zin in heb zoek ik alternatieven die ik wel kan doen. Filmavonden met vriendinnen thuis, veel wandelen met de hond, samen koken met mijn vriend, naar feestjes gaan die mensen thuis organiseren of zelf iets organiseren. Sportschool kan ik ook niet meer maar ik heb tijdens de vorige lockdown zelf gewichten en zo gekocht dus ik sport nu thuis.

Ik kan de hele tijd blijven sippen dat iets niet kan en me verzetten of ik kan kijken wat er nog wel kan.

In het begin twijfelde ik over vaccinatie maar als ik kijk hoe het nu in de politiek gaat en hoe hard ze aan het pushen zijn dan hoef ik hem helemaal niet meer. Maar dat betekent dat ik moet accepteren dat ik als wappie wordt gezien en dat ik bepaalde dingen niet meer kan. Het is niet anders.
.
pi_202053734
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:18 schreef koemleit het volgende:
Waarom heb je niks anders ondernomen dan alleen sporten het afgelopen half jaar?
Zoals wat dan? Ik ben uiteraard gewoon druk met werk en alle andere zaken maar heb toch wel alle sociale uitgaansgelegenheden gelaten voor wat het was.
pi_202053742
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:25 schreef Gordeldiertje het volgende:
Je kan vechten in je hoofd of je kan het accepteren en een oplossing zoeken. Je opties zijn:

-jezelf vaccineren
-stoppen met sporten

Ik ben ook niet gevaccineerd en ik snap ook niet zo goed hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen. Ik hoef die vaccinatie niet maar dat betekent dat als ik ergens heen wil dat ik me moet laten testen. Aangezien ik daar niet zo een zin in heb zoek ik alternatieven die ik wel kan doen. Filmavonden met vriendinnen thuis, veel wandelen met de hond, samen koken met mijn vriend, naar feestjes gaan die mensen thuis organiseren of zelf iets organiseren. Sportschool kan ik ook niet meer maar ik heb tijdens de vorige lockdown zelf gewichten en zo gekocht dus ik sport nu thuis.

Ik kan de hele tijd blijven sippen dat iets niet kan en me verzetten of ik kan kijken wat er nog wel kan.

In het begin twijfelde ik over vaccinatie maar als ik kijk hoe het nu in de politiek gaat en hoe hard ze aan het pushen zijn dan hoef ik hem helemaal niet meer. Maar dat betekent dat ik moet accepteren dat ik als wappie wordt gezien en dat ik bepaalde dingen niet meer kan. Het is niet anders.
Maar ben je dan niet bang dat ook dit alleen nu nog maar kan? Het is toch een glijdende schaal en we weten dat dan niet richting meer vrijheid voor ons gaat maar minder…?
pi_202053744
Zolang je de oplossing van je eigen persoonlijke probleem bij anderen legt, kun je wel fijn denken dat de 'schuld' daar ligt.
Maar vermoedelijk voorkomt het ook dat je zelf aan het oplossen gaat werken.

Het is idd onwaarschijnlijk te denken dat alle problemen 'vanzelf' weggaan.
Zoals het nu lijkt te zijn zal er zeker nog tot ergens tegen mei of juni 2022 een verhoogde zorg over besmettingsgolven en overbelasting van de zorg blijven bestaan.

Tevens moet je realiseren dat er een gerede kans is dat enkel het 'afschaffen' van die QR-code plots je leven heel fijn laat worden: Een gerede kans dat bv een beperkt sociaal leven en minder contacten nu, dan nog heel lang gaat nawerken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202054120
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:31 schreef RM-rf het volgende:
Zolang je de oplossing van je eigen persoonlijke probleem bij anderen legt, kun je wel fijn denken dat de 'schuld' daar ligt.
Maar vermoedelijk voorkomt het ook dat je zelf aan het oplossen gaat werken.
Kun je dit misschien iets concreter maken? Ik ervaar uitsluiting door mijn eigen keuze (tuurlijk ook door de regels maar die zijn er niet voor niks) en erken dat ook toch? Dat maakt het voor mij mentaal alleen niet draaglijker…

quote:
Het is idd onwaarschijnlijk te denken dat alle problemen 'vanzelf' weggaan.
Zoals het nu lijkt te zijn zal er zeker nog tot ergens tegen mei of juni 2022 een verhoogde zorg over besmettingsgolven en overbelasting van de zorg blijven bestaan.

Tevens moet je realiseren dat er een gerede kans is dat enkel het 'afschaffen' van die QR-code plots je leven heel fijn laat worden: Een gerede kans dat bv een beperkt sociaal leven en minder contacten nu, dan nog heel lang gaat nawerken.
Wellicht heb je gelijk, tussen de regels door lees ik jouw advies om iig te blijven denken aan wat gelukkig maakt. Thanks!
  zaterdag 6 november 2021 @ 12:16:29 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202054198
Die angstklachten spelen je parten. En je angst voedt je angst: want al die stress kan ook alleen maar slecht zijn voor je hart, is je gedachtegang. Heb je daar recentelijk nog wel eens over gepraat met een professional?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202056837
Hoezo begin je telkens over vrijheden? Welke vrijheden heb je niet dan?
  zaterdag 6 november 2021 @ 17:03:35 #18
189961 ex
aperture science
pi_202057343
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:25 schreef Gordeldiertje het volgende:

-jezelf vaccineren
-stoppen met sporten

Dit is wel dus hoe COVID blijft bestaan. Je niet vaccineren en ook je verantwoordelijkheid niet nemen om gewoon thuis te blijven. Lekker afspreken met allemaal mensen op verschillende plekken of mensen thuis uitnodigen.. "Ja maar is toch thuis!!" ja prima, maar je doet er dus geen hol aan om de pandemie te remmen en bent dus direct verantwoordelijk voor doden. Gatverdamme.
The cake is a lie!
pi_202058953
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:16 schreef Lienekien het volgende:
Die angstklachten spelen je parten. En je angst voedt je angst: want al die stress kan ook alleen maar slecht zijn voor je hart, is je gedachtegang. Heb je daar recentelijk nog wel eens over gepraat met een professional?
Inderdaad, heb je dit besproken met je huisarts. Mogelijk dat die met je kan meedenken hoe je met je angstaanvallen om kunt gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_202059045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:16 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Hij heeft daar alle recht op..
pi_202059067
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:03 schreef ex het volgende:

[..]
Dit is wel dus hoe COVID blijft bestaan. Je niet vaccineren en ook je verantwoordelijkheid niet nemen om gewoon thuis te blijven. Lekker afspreken met allemaal mensen op verschillende plekken of mensen thuis uitnodigen.. "Ja maar is toch thuis!!" ja prima, maar je doet er dus geen hol aan om de pandemie te remmen en bent dus direct verantwoordelijk voor doden. Gatverdamme.
Collega met vaccin voelde zich laatst niet lekker: corona. Opgelopen op een evenement met qr toegang.

Laten we niet doen alsof een vaccin alles oplost. Volgens mij is meer dan 80% in NL gevaccineerd, dus stop maar met doen alsof die mensen heel NL vernietigen 😂
  zaterdag 6 november 2021 @ 19:35:31 #22
189961 ex
aperture science
pi_202059121
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:28 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Collega met vaccin voelde zich laatst niet lekker: corona. Opgelopen op een evenement met qr toegang.

Laten we niet doen alsof een vaccin alles oplost. Volgens mij is meer dan 80% in NL gevaccineerd, dus stop maar met doen alsof die mensen heel NL vernietigen 😂
Gelukkig was je collega gevaccineerd zodat de gevolgen minder heftig waren voor hem/haar. Hopelijk daarna ook in zelf quarantaine gegaan zoals het hoort om andere te beschermen.

En, waar zei ik precies dat die mensen 'heel NL vernietigen'. In mijn ogen ben je een risico voor de samenleving als je nu nog zo bewust er zelf voor kiest om andere in gevaar te brengen. Er zijn mensen met een immuun ziekte waar een vaccinatie slecht voor werkt, die hoor je gewoon te beschermen als gezond persoon.

Vind het niet heel anders als zonder rijbewijs rondrijden, net zo dom en gevaarlijk.
The cake is a lie!
pi_202059222
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:35 schreef ex het volgende:

[..]
Gelukkig was je collega gevaccineerd zodat de gevolgen minder heftig waren voor hem/haar. Hopelijk daarna ook in zelf quarantaine gegaan zoals het hoort om andere te beschermen.

En, waar zei ik precies dat die mensen 'heel NL vernietigen'. In mijn ogen ben je een risico voor de samenleving als je nu nog zo bewust er zelf voor kiest om andere in gevaar te brengen. Er zijn mensen met een immuun ziekte waar een vaccinatie slecht voor werkt, die hoor je gewoon te beschermen als gezond persoon.

Vind het niet heel anders als zonder rijbewijs rondrijden, net zo dom en gevaarlijk.
Ik heb Corona gehad, 10 dagen in isolatie, voelde als een verkoudheid. Oh en daarvoor 1 prik. Helaas volgens de overheid niet volledig gevaccineerd, ik weiger mij nogmaals te vaccineren. De overheid weet het niet altijd beter en is er niet altijd om je te beschermen.
pi_202064923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:03 schreef ex het volgende:

[..]
Wat een kansloze reactie zeg
pi_202064942
Heb je dit weekend al gesport? Hier in mijn sportschool vroeg niemand erom. Net zoals in het restaurant vanmiddag en in het cafe vanavond.

Zou me niet al te druk maken, gok dat er genoeg plekken zijn die niet mee doen met die onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')