Dit lijkt me de beste optie ja. Buiten dat je dan geen vaccinatie of wekelijkse test nodig hebt krijg je ook genoeg frisse lucht binnen + is het goed voor je mentale gezondheidquote:
Dit is inderdaad de enige juiste conclusie die je uit jouw hele verhaal kan trekken.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Misschien is het allemaal wel te treurig voor woorden
Nee sorry, ik ben een ongevaccineerde anti anti-vaxxer… En verder sluit ik niet uit dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 6 november 2021 11:16 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de enige juiste conclusie die je uit jouw hele verhaal kan trekken.
Het feit dat jij jezelf een anti-vaxxer noemt, geeft mij het gevoel dat je er trots op bent om je onder dat kamp te scharen. Dat je er dan vervolgens allemaal drogredenen bij gaat halen waarom een simpel spuitje voor jou een absoluut onmogelijke opgave is om even te halen (bijwerkingen, angststoornissen etc), is natuurlijk kolder.
Je 2e post die je nu geeft terwijl ik dit typ, bevestigt bovenstaande nog maar eens. Je bent gewoon een wappie die tegen alles wat de overheid probeert te doen om de pandemie te bestrijden, het extrapoleert naar wat het enkel en alleen voor jouw 'vrijheden' betekent. Ikke ikke ikke.
Zoals wat dan? Ik ben uiteraard gewoon druk met werk en alle andere zaken maar heb toch wel alle sociale uitgaansgelegenheden gelaten voor wat het was.quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:18 schreef koemleit het volgende:
Waarom heb je niks anders ondernomen dan alleen sporten het afgelopen half jaar?
Maar ben je dan niet bang dat ook dit alleen nu nog maar kan? Het is toch een glijdende schaal en we weten dat dan niet richting meer vrijheid voor ons gaat maar minder…?quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:25 schreef Gordeldiertje het volgende:
Je kan vechten in je hoofd of je kan het accepteren en een oplossing zoeken. Je opties zijn:
-jezelf vaccineren
-stoppen met sporten
-testen voor elke keer dat je gaat sporten
-corona oplopen en een herstelbewijs halen
-alternatieven zoeken om te kunnen sporten
Ik ben ook niet gevaccineerd en ik snap ook niet zo goed hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen. Ik hoef die vaccinatie niet maar dat betekent dat als ik ergens heen wil dat ik me moet laten testen. Aangezien ik daar niet zo een zin in heb zoek ik alternatieven die ik wel kan doen. Filmavonden met vriendinnen thuis, veel wandelen met de hond, samen koken met mijn vriend, naar feestjes gaan die mensen thuis organiseren of zelf iets organiseren. Sportschool kan ik ook niet meer maar ik heb tijdens de vorige lockdown zelf gewichten en zo gekocht dus ik sport nu thuis.
Ik kan de hele tijd blijven sippen dat iets niet kan en me verzetten of ik kan kijken wat er nog wel kan.
In het begin twijfelde ik over vaccinatie maar als ik kijk hoe het nu in de politiek gaat en hoe hard ze aan het pushen zijn dan hoef ik hem helemaal niet meer. Maar dat betekent dat ik moet accepteren dat ik als wappie wordt gezien en dat ik bepaalde dingen niet meer kan. Het is niet anders.
Kun je dit misschien iets concreter maken? Ik ervaar uitsluiting door mijn eigen keuze (tuurlijk ook door de regels maar die zijn er niet voor niks) en erken dat ook toch? Dat maakt het voor mij mentaal alleen niet draaglijker…quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:31 schreef RM-rf het volgende:
Zolang je de oplossing van je eigen persoonlijke probleem bij anderen legt, kun je wel fijn denken dat de 'schuld' daar ligt.
Maar vermoedelijk voorkomt het ook dat je zelf aan het oplossen gaat werken.
Wellicht heb je gelijk, tussen de regels door lees ik jouw advies om iig te blijven denken aan wat gelukkig maakt. Thanks!quote:Het is idd onwaarschijnlijk te denken dat alle problemen 'vanzelf' weggaan.
Zoals het nu lijkt te zijn zal er zeker nog tot ergens tegen mei of juni 2022 een verhoogde zorg over besmettingsgolven en overbelasting van de zorg blijven bestaan.
Tevens moet je realiseren dat er een gerede kans is dat enkel het 'afschaffen' van die QR-code plots je leven heel fijn laat worden: Een gerede kans dat bv een beperkt sociaal leven en minder contacten nu, dan nog heel lang gaat nawerken.
Dit is wel dus hoe COVID blijft bestaan. Je niet vaccineren en ook je verantwoordelijkheid niet nemen om gewoon thuis te blijven. Lekker afspreken met allemaal mensen op verschillende plekken of mensen thuis uitnodigen.. "Ja maar is toch thuis!!" ja prima, maar je doet er dus geen hol aan om de pandemie te remmen en bent dus direct verantwoordelijk voor doden. Gatverdamme.quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:25 schreef Gordeldiertje het volgende:
Je kan vechten in je hoofd of je kan het accepteren en een oplossing zoeken. Je opties zijn:
-jezelf vaccineren
-stoppen met sporten
-testen voor elke keer dat je gaat sporten
-corona oplopen en een herstelbewijs halen
-alternatieven zoeken om te kunnen sporten
Ik ben ook niet gevaccineerd en ik snap ook niet zo goed hoe dit allemaal zo ver heeft kunnen komen. Ik hoef die vaccinatie niet maar dat betekent dat als ik ergens heen wil dat ik me moet laten testen. Aangezien ik daar niet zo een zin in heb zoek ik alternatieven die ik wel kan doen. Filmavonden met vriendinnen thuis, veel wandelen met de hond, samen koken met mijn vriend, naar feestjes gaan die mensen thuis organiseren of zelf iets organiseren. Sportschool kan ik ook niet meer maar ik heb tijdens de vorige lockdown zelf gewichten en zo gekocht dus ik sport nu thuis.
Ik kan de hele tijd blijven sippen dat iets niet kan en me verzetten of ik kan kijken wat er nog wel kan.
In het begin twijfelde ik over vaccinatie maar als ik kijk hoe het nu in de politiek gaat en hoe hard ze aan het pushen zijn dan hoef ik hem helemaal niet meer. Maar dat betekent dat ik moet accepteren dat ik als wappie wordt gezien en dat ik bepaalde dingen niet meer kan. Het is niet anders.
Inderdaad, heb je dit besproken met je huisarts. Mogelijk dat die met je kan meedenken hoe je met je angstaanvallen om kunt gaan.quote:Op zaterdag 6 november 2021 12:16 schreef Lienekien het volgende:
Die angstklachten spelen je parten. En je angst voedt je angst: want al die stress kan ook alleen maar slecht zijn voor je hart, is je gedachtegang. Heb je daar recentelijk nog wel eens over gepraat met een professional?
Hij heeft daar alle recht op..quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:16 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de enige juiste conclusie die je uit jouw hele verhaal kan trekken.
Het feit dat jij jezelf een anti-vaxxer noemt, geeft mij het gevoel dat je er trots op bent om je onder dat kamp te scharen. Dat je er dan vervolgens allemaal drogredenen bij gaat halen waarom een simpel spuitje voor jou een absoluut onmogelijke opgave is om even te halen (bijwerkingen, angststoornissen etc), is natuurlijk kolder.
Je 2e post die je nu geeft terwijl ik dit typ, bevestigt bovenstaande nog maar eens. Je bent gewoon een wappie die tegen alles wat de overheid probeert te doen om de pandemie te bestrijden, het extrapoleert naar wat het enkel en alleen voor jouw 'vrijheden' betekent. Ikke ikke ikke.
Collega met vaccin voelde zich laatst niet lekker: corona. Opgelopen op een evenement met qr toegang.quote:Op zaterdag 6 november 2021 17:03 schreef ex het volgende:
[..]
Dit is wel dus hoe COVID blijft bestaan. Je niet vaccineren en ook je verantwoordelijkheid niet nemen om gewoon thuis te blijven. Lekker afspreken met allemaal mensen op verschillende plekken of mensen thuis uitnodigen.. "Ja maar is toch thuis!!" ja prima, maar je doet er dus geen hol aan om de pandemie te remmen en bent dus direct verantwoordelijk voor doden. Gatverdamme.
Gelukkig was je collega gevaccineerd zodat de gevolgen minder heftig waren voor hem/haar. Hopelijk daarna ook in zelf quarantaine gegaan zoals het hoort om andere te beschermen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:28 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Collega met vaccin voelde zich laatst niet lekker: corona. Opgelopen op een evenement met qr toegang.
Laten we niet doen alsof een vaccin alles oplost. Volgens mij is meer dan 80% in NL gevaccineerd, dus stop maar met doen alsof die mensen heel NL vernietigen 😂
Ik heb Corona gehad, 10 dagen in isolatie, voelde als een verkoudheid. Oh en daarvoor 1 prik. Helaas volgens de overheid niet volledig gevaccineerd, ik weiger mij nogmaals te vaccineren. De overheid weet het niet altijd beter en is er niet altijd om je te beschermen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:35 schreef ex het volgende:
[..]
Gelukkig was je collega gevaccineerd zodat de gevolgen minder heftig waren voor hem/haar. Hopelijk daarna ook in zelf quarantaine gegaan zoals het hoort om andere te beschermen.
En, waar zei ik precies dat die mensen 'heel NL vernietigen'. In mijn ogen ben je een risico voor de samenleving als je nu nog zo bewust er zelf voor kiest om andere in gevaar te brengen. Er zijn mensen met een immuun ziekte waar een vaccinatie slecht voor werkt, die hoor je gewoon te beschermen als gezond persoon.
Vind het niet heel anders als zonder rijbewijs rondrijden, net zo dom en gevaarlijk.
Wat een kansloze reactie zegquote:Op zaterdag 6 november 2021 17:03 schreef ex het volgende:
[..]
Dit is wel dus hoe COVID blijft bestaan. Je niet vaccineren en ook je verantwoordelijkheid niet nemen om gewoon thuis te blijven. Lekker afspreken met allemaal mensen op verschillende plekken of mensen thuis uitnodigen.. "Ja maar is toch thuis!!" ja prima, maar je doet er dus geen hol aan om de pandemie te remmen en bent dus direct verantwoordelijk voor doden. Gatverdamme.
Lekker met gestrekt been erin. Ik vind haar nog behoorlijk verantwoordelijk overkomen. Je hoeft haar niet direct af te branden, je kan ook even de rest lezen. Ze accepteert tenminste dat binnenruimtes even een nogo-area voor haar zijn. En ze denkt serieus na over het halen van een prik.quote:Op zaterdag 6 november 2021 17:03 schreef ex het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar je werkt zelf in de zorg.
Daar zijn ontzettend veel zieke mensen die toch elke dag weer de moed vinden om de dag door te komen, ondanks dat sommigen zelfs weinig tot niks kunnen.
Misschien kan je daar wat inspiratie uit halen/dingen in perspectief plaatsen?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2021 12:32:52 ]
Je weet dat de kans op myocarditis groter is als je daadwerkelijk corona krijgt, dan met het vaccin toch?quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Zoals sommigen misschien wel weten ben ik een ongevaccineerde anti-vaxxer en moet ik nu dus elke twee dagen een test laten doen alvorens naar de gym te gaan. Ik benoem specifiek de gym omdat dat de enige activiteit is die ik onderneem of heb ondernomen het afgelopen half jaar.
Ik merk dat het echt zwaar begint te wegen op mijn gemoedstoestand. Gisteren opende ik al een topic en in alle eerlijkheid lijkt het wel alsof het er alleen maar zwartgalliger op is geworden. Dit terwijl ik vandaag juist opstond met veel zin om te gaan sporten.
De wetenschap dat ik straks om de dag naar een TvT moet gaan om te sporten, dat dit mogelijk in de toekomst betaald wordt of zelfs helemaal verboden maakt dat ik mij zo geïsoleerd voel. Dit is letterlijk de enige activiteit waar ik zelf écht behoefte aan heb om mij mentaal en fysiek fit te voelen maar het begint echt ongrijpbaar te voelen.
Voordat jullie van wal steken, lees aub dit. Ik weet dat dit een mentale kooi is, ik weet dat ik met een simpele prik alle oplossingen in handen heb maar voor mij is dit gewoon helemaal niet zo makkelijk. Zonder uit te wijden heeft het halen van een vaccinatie (ondanks dat ik weet dat het gewoon heel goed werkt, dat het heel belangrijk en vooral heel goed is dat de vaccins er zijn) voor mij nog steeds een drempel voor zich liggen. De angst om iets met mijn hart te krijgen is groot, de paradox dat ik mij nu zo gezond voel en mogelijk juist iets over kan houden aan een bijwerking kan ik gewoon niet los laten. Ondanks dat ik, wederom rationeel, dondersgoed weet dat het allemaal bijna nihil is dat het mij kan overkomen overheerst de 'wat als'.
Ik heb een geschiedenis met angstaanvallen toen ik jonger was en dat was altijd gerelateerd aan hartkloppingen en bepaalde pijnen op de borst. Ik denk te weten dat ik hoe dan ook, ongeacht of het wel of geen bijwerking is terug komt. Hoe kan het ook anders als ik er nu al zo obsessief over nadenk?
Die impasse maakt mij gek. Ik ben helemaal geen deviant persoon. Ik heb mijn hele leven juist getracht een goed burger te zijn, ik werk in de zorg omdat ik iets wilde bijdragen aan de maatschappij. Ik ben er trots op om belasting te betalen omdat ik weet dat dat bijdraagt aan alle faciliteiten die wij hebben in dit land. Ik wil het ook zo graag gewoon blijven zijn maar ik kan het niet en dat vreet mij op.
De tweedeling in de maatschappij zoals ik die gisteren heb gevoeld (door eigen keuze dat weet ik) voelde echt onwerkelijk en pijnlijk. Ik maak mij echt heel veel zorgen...
Wat wil ik met dit topic? Geen idee eigenlijk, denk dat je soms door het van je af te schrijven ook wel wat in perspectief kunt zien dus ik hoop dat dat enig effect heeft. Misschien is het allemaal wel te treurig voor woorden en zwelg ik in zelfmedelijden, als je dat denkt hoor ik het graag iig.
Niemand heeft ooit gezegd dat je met vaccin geen corona op kan lopen, of verspreiden. Je kan beiden nog doen, in mindere mate. Het gaat vooral om ziekteverloop, wat mét vaccinatie een stuk en stuk minder erg is. Ergo: minder ziekenhuisopnames en dan kan iemand met kanker ook weer eens op de IC liggen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:28 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Collega met vaccin voelde zich laatst niet lekker: corona. Opgelopen op een evenement met qr toegang.
Laten we niet doen alsof een vaccin alles oplost. Volgens mij is meer dan 80% in NL gevaccineerd, dus stop maar met doen alsof die mensen heel NL vernietigen 😂
Onderzoek toont aan dat ik beter beschermd ben dan iemand met 2 vaccins. Dat het rivm die onderzoeken (nog) niet meeneemt is niet mijn probleem en daarnaast heb ik een hersteldocument dus hoef ik mij nog 11 maanden niet te laten vaccineren. Vrij simpel om te strooien met termen als puberaal, omdat ik mijn eigen keuze maak hierin gebaseerd op informatie/onderzoeken.quote:Op zondag 7 november 2021 13:35 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Niemand heeft ooit gezegd dat je met vaccin geen corona op kan lopen, of verspreiden. Je kan beiden nog doen, in mindere mate. Het gaat vooral om ziekteverloop, wat mét vaccinatie een stuk en stuk minder erg is. Ergo: minder ziekenhuisopnames en dan kan iemand met kanker ook weer eens op de IC liggen.
Je kan ook gewoon je tweede spuitje nemen en niet de verkapte moraalridder uithangen omdat je vind dat Mark Rutte niet voor jou mag bepalen wat je moet doen. Raar recalcitrant pubergedrag. Die twee spuiten zijn nou eenmaal de regel en de reden dat we dat niet aanpassen is omdat we de maatregelen niet gaan cateren op 17,5 miljoen individuen. Te veel werk. Daarnaast is al bewezen dat optimale bescherming (en dus minimale ziekenhuisopnames) bereikt wordt door ziekte + vaccinatie.
Hoezo, eigen keuzes? Je krijgt toch gewoon je QR voor toegang? Da’s dan toch erkend?quote:Op zondag 7 november 2021 14:07 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Onderzoek toont aan dat ik beter beschermd ben dan iemand met 2 vaccins. Dat het rivm die onderzoeken (nog) niet meeneemt is niet mijn probleem en daarnaast heb ik een hersteldocument dus hoef ik mij nog 11 maanden niet te laten vaccineren. Vrij simpel om te strooien met termen als puberaal, omdat ik mijn eigen keuze maak hierin gebaseerd op informatie/onderzoeken.
We hadden het over volledig gevaccineerd.quote:Op zondag 7 november 2021 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo, eigen keuzes? Je krijgt toch gewoon je QR voor toegang? Da’s dan toch erkend?
De overheid erkent toch dat jij met je ene vaccin en je herstel van corona ook OK bent?quote:Op zondag 7 november 2021 17:09 schreef Rupibma het volgende:
[..]
We hadden het over volledig gevaccineerd.
Vaccin + corona = herstelbewijs / niet volledig gevaccineerd.quote:Op zondag 7 november 2021 17:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De overheid erkent toch dat jij met je ene vaccin en je herstel van corona ook OK bent?
Nee, een vaccinatiebewijs is ook echt niet onbeperkt geldig.quote:Op zondag 7 november 2021 17:20 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Vaccin + corona = herstelbewijs / niet volledig gevaccineerd.
Corona + vaccin = vaccinatiebewijs / volledig gevaccineerd.
Vaccinatiebewijs is voor zover ik weet onbeperkt geldig, herstelbewijs een half jaar (maar dat wordt binnenkort één jaar).
Klein verschil.
Je bent ook niet volledig gevaccineerd.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:47 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb Corona gehad, 10 dagen in isolatie, voelde als een verkoudheid. Oh en daarvoor 1 prik. Helaas volgens de overheid niet volledig gevaccineerd, ik weiger mij nogmaals te vaccineren. De overheid weet het niet altijd beter en is er niet altijd om je te beschermen.
Bedankt voor je bijdrage!quote:
Hoezo, ze gaat ongevaccineerd bij mensen thuis zitten die dus wel op die plekken komen. Zo hou je dus inderdaad het probleem. En de tijd om dit dood te knuffelen is wel voorbij. Gewoon vaccineren of thuis blijven.quote:Op zondag 7 november 2021 07:33 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Lekker met gestrekt been erin. Ik vind haar nog behoorlijk verantwoordelijk overkomen. Je hoeft haar niet direct af te branden, je kan ook even de rest lezen. Ze accepteert tenminste dat binnenruimtes even een nogo-area voor haar zijn. En ze denkt serieus na over het halen van een prik.
We hoeven geen kusjekroel te doen, maar het gestrekte been is nergens voor nodig en draagt van jouw kant net zo goed bij aan een onveilig klimaat waarin geen ruimte is om overwegingen te delen.
Mic. Drop.quote:Op zaterdag 6 november 2021 17:03 schreef ex het volgende:
[..]
Op dit moment nog wel:quote:Op zondag 7 november 2021 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, een vaccinatiebewijs is ook echt niet onbeperkt geldig.
https://coronacheck.nl/nl(...)ere-keren-gebruiken/quote:Hoe lang is mijn coronabewijs geldig? Kan ik 'm meerdere keren gebruiken?
Een Nederlands testbewijs is geldig tot 24 uur na het moment van testen. Binnen deze 24 uur kun je met het bewijs (de Nederlandse QR-code) dus meerdere locaties of activiteiten bezoeken. En de QR-code steeds opnieuw laten scannen. Let op: een door de GGD afgenomen test is veelal niet binnen 24 uur na afname beschikbaar in CoronaCheck.
Een herstelbewijs is geldig vanaf 11 dagen na de positieve test, tot 180 dagen na de positieve test.
Een vaccinatiebewijs is geldig vanaf 14 dagen na de laatste vaccinatie. Hoe lang een vaccinatie precies werkzaam is wordt nog onderzocht. Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.
Ga je naar het buitenland? De regels kunnen van land tot land verschillen. Check dus voor je vertrek de website Wijs op Reis om te zien óf en hoe lang je internationale coronabewijs geldig is.
Ja, dan moet je de zin ervoor ook vet maken.quote:Op zondag 7 november 2021 17:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Op dit moment nog wel:
[..]
https://coronacheck.nl/nl(...)ere-keren-gebruiken/
Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 7 november 2021 17:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De overheid erkent toch dat jij met je ene vaccin en je herstel van corona ook OK bent?
Nee, volgens de overheid niet. Volgens onderzoeken ben ik wel beter beschermd nu ik Corona heb gehad. Lees het anders nog eens na.quote:Op zondag 7 november 2021 17:32 schreef ex het volgende:
[..]
Je bent ook niet volledig gevaccineerd.
[..]
Bedankt voor je bijdrage!
[..]
Hoezo, ze gaat ongevaccineerd bij mensen thuis zitten die dus wel op die plekken komen. Zo hou je dus inderdaad het probleem. En de tijd om dit dood te knuffelen is wel voorbij. Gewoon vaccineren of thuis blijven.
Leg dan eens beter uit waar het je wel om gaat.quote:
Ik zou het zelf nog even allemaal nalezen. Is allemaal vrij achterhaald wat je hier roept.quote:Op zondag 7 november 2021 18:12 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nee, volgens de overheid niet. Volgens onderzoeken ben ik wel beter beschermd nu ik Corona heb gehad. Lees het anders nog eens na.
Al beschreven.quote:Op zondag 7 november 2021 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leg dan eens beter uit waar het je wel om gaat.
Nou, vertel. Wat is achterhaald?quote:Op zondag 7 november 2021 18:34 schreef ex het volgende:
[..]
Ik zou het zelf nog even allemaal nalezen. Is allemaal vrij achterhaald wat je hier roept.
Ja, jammer. Ik haal het er niet uit, waarom je je nou zo tekort gedaan/miskend voelt.quote:Op zondag 7 november 2021 20:42 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Al beschreven.
[..]
Nou, vertel. Wat is achterhaald?
Voor een publiek dat er niets van begrijpt zou dat heel cool overkomen.quote:
Ja, jammer.quote:Op zondag 7 november 2021 20:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, jammer. Ik haal het er niet uit, waarom je je nou zo tekort gedaan/miskend voelt.
Nou, vertel. Wat is er niet achterhaald aan?quote:Op zondag 7 november 2021 20:42 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Al beschreven.
[..]
Nou, vertel. Wat is achterhaald?
Dit is simpel, jij claimt dat iets achterhaald is en wijst vervolgens naar mij voor uitleg.quote:Op zondag 7 november 2021 23:12 schreef ex het volgende:
[..]
Nou, vertel. Wat is er niet achterhaald aan?
Dus je hebt je QR code en mag van alles doen. Waarom ben je dan nog zo gefrustreerd?quote:Op zondag 7 november 2021 14:07 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Onderzoek toont aan dat ik beter beschermd ben dan iemand met 2 vaccins. Dat het rivm die onderzoeken (nog) niet meeneemt is niet mijn probleem en daarnaast heb ik een hersteldocument dus hoef ik mij nog 11 maanden niet te laten vaccineren. Vrij simpel om te strooien met termen als puberaal, omdat ik mijn eigen keuze maak hierin gebaseerd op informatie/onderzoeken.
Ik ben niet gefrustreerd, ik voel alleen wat ergernis.quote:Op maandag 8 november 2021 11:38 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Dus je hebt je QR code en mag van alles doen. Waarom ben je dan nog zo gefrustreerd?
Nee, jij claimt iets wat tegen de algemene richtlijnen in gaat en wil graag als een uitzondering behandelt worden (ik heb geen 2 prikken maar wil toch een vinkje!) ik wijs je er op dat, dat een goede reden heeft (je bent niet volledig gevaccineerd) en dan wil je van mij bronnen? Jij wilt tegendraads zijn, moet je dus ook op de blaren zitten. Mij interesseert het niet of je een qr code krijgt.quote:Op maandag 8 november 2021 08:00 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dit is simpel, jij claimt dat iets achterhaald is en wijst vervolgens naar mij voor uitleg.
Domme reactie, ik heb al een qr code. Je leest niet goed en bazelt wat. Vervelend, zeg.quote:Op maandag 8 november 2021 16:46 schreef ex het volgende:
[..]
Nee, jij claimt iets wat tegen de algemene richtlijnen in gaat en wil graag als een uitzondering behandelt worden (ik heb geen 2 prikken maar wil toch een vinkje!) ik wijs je er op dat, dat een goede reden heeft (je bent niet volledig gevaccineerd) en dan wil je van mij bronnen? Jij wilt tegendraads zijn, moet je dus ook op de blaren zitten. Mij interesseert het niet of je een qr code krijgt.
Waar claim ik dat jij geen QR code krijgt? Ik zeg alleen dat de overheid je (terecht) niet als volledig gevaccineerd aanmerkt en dat het mij niet interesseert of je wel/niet een qr code krijgt. Je gaat terecht geen vinkje krijgen gebaseerd op je vaccinatie status.quote:Op maandag 8 november 2021 16:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Domme reactie, ik heb al een qr code. Je leest niet goed en bazelt wat. Vervelend, zeg.
Oke. Bedankt voor je bijdrage. Ik hou het hier bij.quote:Op maandag 8 november 2021 17:25 schreef ex het volgende:
[..]
Waar claim ik dat jij geen QR code krijgt? Ik zeg alleen dat de overheid je (terecht) niet als volledig gevaccineerd aanmerkt en dat het mij niet interesseert of je wel/niet een qr code krijgt. Je gaat terecht geen vinkje krijgen gebaseerd op je vaccinatie status.
Je leest zelf niet goed en dat verklaart wel een hoop.
Maar stel de kleine kans doet zich voor dat je het ziekenhuis indraait vanwege COVID, verwacht je die hulp dan wel?quote:Op maandag 8 november 2021 12:37 schreef matigeuser het volgende:
TS ik begrijp het helemaal. Ik ben ook niet gevaccineerd en het begint nu steeds meer als '2e-rangsburger' te voelen.
Maar, weet dat je niet alleen bent. Er zijn gelukkig nog veel mensen zoals wij. We moeten ons door deze tijd heenslepen, elkaar helpen indien nodig. Laat die andere fuckers maar lekker slaafs hun QR-code controleren wanneer ze ergens naar toe gaan. Ik zal daar nooit aan meedoen. Ook niet als ik nu covid krijg en dus de QR-code gratis in mijn schoot geworpen krijg, zonder vaccin te hoeven nemen. Dit is een morele brug te ver.
Hou vast aan dat principe. Andere mensen zien dat misschien niet, maar het zijn mensen zoals wij die de laatste barrière zijn tussen volledige staatscontrole over het dagelijks bestaan en vrijheid. Als iedereen zo was zoals wij, dan was deze tirannie binnen 2 weken afgelopen. 'Zij' denken ons te beschermen met hun vaccin van een ziekte, 'wij' denken hen te beschermen van een te grote invloed van de overheid op lichamelijke integriteit, vrijheid en mogelijk misbruik hiervan. Deze tweedeling heb ik niet gecreëerd, maar de overheid zelf.
Prima, ze doen maar. Ik heb nu rust gevonden door dit te accepteren. Ik heb inmiddels spullen besteld om een 'homegym' te maken voor thuis. Het zal een lange winter worden met veel thuis zitten, vooral jammer voor de kinderen, maar so be it. Gelukkig kunnen we altijd nog naar andere mensen toe. En uiteraard zijn er altijd gelegenheden die niet mee doen aan de maatregelen, vindt die en blaas af en toe stoom af met een biertje.
Hopelijk wordt het in het voorjaar weer beter. Tot die tijd, hou vol. Het zijn mannen met principes die de wereld een betere plek maken, niet ruggengraatloze egoïsten die hun eigen leventje zo aangenaam mogelijk willen maken en dus maar alles accepteren wat ze worden opgedragen. Put daar eigenwaarde uit. Koop spul om thuis te trainen of vindt mensen die die mogelijkheid wel hebben en dat aanbieden. Plaats een advertentie daarvoor en je vindt zo wat mensen in je buurt denk ik. Zorg dat je niet in een sociaal isolement komt te zitten.
Samen komen we hier uit.
Gevaarlijke discussie, want trek je dat door naar obesitas, roken, blessures?quote:Op maandag 8 november 2021 17:55 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Maar stel de kleine kans doet zich voor dat je het ziekenhuis indraait vanwege COVID, verwacht je die hulp dan wel?
Ach man, ga toch weg. Altijd dezelfde ondoordachte framing.quote:Op maandag 8 november 2021 17:55 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Maar stel de kleine kans doet zich voor dat je het ziekenhuis indraait vanwege COVID, verwacht je die hulp dan wel?
Mensen met overgewicht hebben dat vaak door een onderliggend leiden. Iedereen stapt in de auto, het vliegtuig, op de fiets. We vreten e-nummers, ga zo nog maar even door.quote:Op maandag 8 november 2021 18:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ach man, ga toch weg. Altijd dezelfde ondoordachte framing.
Ja, dat verwacht ik wel. Ik betaal namelijk al mijn hele leven zowel belasting als bijdrage zorgpremies en uiteraard het jaarlijkse abonnement op de zorg. Dus ik heb al genoeg voor andere mensen betaald, die ook risico's nemen zoals wintersport, roken, teveel suiker eten, te weinig bewegen, deelnemen aan het verkeer, fietsers zonder helm, etc.
En nou wil ik dit flauwe kulargument niet meer horen.
Nee, je manier van redeneren klopt niet.quote:Op maandag 8 november 2021 22:26 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht hebben dat vaak door een onderliggend leiden. Iedereen stapt in de auto, het vliegtuig, op de fiets. We vreten e-nummers, ga zo nog maar even door.
Het mooie is dat het geen drol met corona te maken heeft. Als jij je niet voor de mazelen wil laten inenten, maar vervolgens wel voor de mazelen in het ziekenhuis wil laten behandelen, ben je een debiel. Hetzelfde geldt voor corona.
Ga eerst eens appels met appels vergelijken.
Als hij niet sociaal gestoord is en/of zich af en toe onder de mensen beweegt is de kans al heel groot dat hij Corona gehad heeft en antilichamen heeft. Ik had voordat ik mij liet vaccineren (had helaas geen andere keuze, want ik moet veel met het vliegtuig) al een serologische test gedaan, met de hoop dat dit erkend werd. Natuurlijk had ik Corona al gehad (geen last van gehad verder) en de antilichamen in mijn bloed zitten. Maar dat boeit geen fuck blijkbaar, want je kan niks met die test behalve naar een bloedbank. Het grappigste was nog dat men mij als gevaarlijk bleef zien, was immers niet gevaccineerd. Voor de domme kut; natuurlijke bescherming is veel beter dan de vaccin.quote:Op maandag 8 november 2021 17:55 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Ik snap best waar je naar toe wilt, alleen je vergelijking klopt simpelweg niet.quote:Op maandag 8 november 2021 22:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee, je manier van redeneren klopt niet.
Motorrijders bijvoorbeeld hebben een x grotere kans om in het ziekenhuis te belanden per rit dan een automobilist. Ben te lui om het op te zoeken, maar de kans is echt enorm veel groter. Aangezien de motorrijder ook de auto had kunnen nemen. Of nog veiliger, de trein, neemt hij dus een gigantisch en onnodig risico om in het ziekenhuis te belanden en andere mensen hun zorg te ontnemen.
Er zijn namelijk ook hier alternatieven (auto, OV, thuisblijven) waar bewust niet voor gekozen worden. Een heel goede vergelijking. En je kunt geen 'motorijderitis' krijgen dus een 1 op 1 vergelijking bestaat niet.
Daarnaast moet je jouw vergelijking ook eerlijk maken door te kijken naar leeftijd, etniciteit, onderliggend lijden, algehele gezondheid, etc. Jonge, gezonde 22-jarigen komen namelijk maar amper in het ziekenhuis, laat staat de IC, na een covid-besmetting i.t.t. 87-jarigen met overgewicht, diabetes en hoge bloeddruk.
Iedereen van dezelfde oplossing willen voorzien zonder een risicoafweging te maken is waanzin. Net zoals het negeren van alle andere risico's die bewust en vrijwillig nemen die potentieel anderen, onbedoeld, van zorg kunnen weerhouden.
Oh en daarnaast vreet niet iedereen e-nummers, en vliegt niet iedereen, etc. Er zijn wel degelijk mensen die proberen zo gezond mogelijk te leven en hun risico's zo klein mogelijk te houden. Dus je begeeft je met deze discussie gewoon op glad ijs.
Motorrijders tyfen ook het hele land in lockdown, keer op keer met hun hypocriete principes? Geef gewoon toe dat je een angstlijer bent. Hebben we dat ook weer gehad.quote:Op maandag 8 november 2021 22:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee, je manier van redeneren klopt niet.
Motorrijders bijvoorbeeld hebben een x grotere kans om in het ziekenhuis te belanden per rit dan een automobilist. Ben te lui om het op te zoeken, maar de kans is echt enorm veel groter. Aangezien de motorrijder ook de auto had kunnen nemen. Of nog veiliger, de trein, neemt hij dus een gigantisch en onnodig risico om in het ziekenhuis te belanden en andere mensen hun zorg te ontnemen.
Er zijn namelijk ook hier alternatieven (auto, OV, thuisblijven) waar bewust niet voor gekozen worden. Een heel goede vergelijking. En je kunt geen 'motorijderitis' krijgen dus een 1 op 1 vergelijking bestaat niet.
Daarnaast moet je jouw vergelijking ook eerlijk maken door te kijken naar leeftijd, etniciteit, onderliggend lijden, algehele gezondheid, etc. Jonge, gezonde 22-jarigen komen namelijk maar amper in het ziekenhuis, laat staat de IC, na een covid-besmetting i.t.t. 87-jarigen met overgewicht, diabetes en hoge bloeddruk.
Iedereen van dezelfde oplossing willen voorzien zonder een risicoafweging te maken is waanzin. Net zoals het negeren van alle andere risico's die bewust en vrijwillig nemen die potentieel anderen, onbedoeld, van zorg kunnen weerhouden.
Oh en daarnaast vreet niet iedereen e-nummers, en vliegt niet iedereen, etc. Er zijn wel degelijk mensen die proberen zo gezond mogelijk te leven en hun risico's zo klein mogelijk te houden. Dus je begeeft je met deze discussie gewoon op glad ijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |