omdat ze steeds naar anderen wijzen, moet eerst je eigen zaken op orde hebben en dat is niet zo.quote:Op maandag 15 november 2021 01:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarmee bedoelen ze ook eigen personeel
Snap niet waarom ze eerst naar hun eigen club moeten kijken
Die komen ondergemiddeld vaak in het ziekenhuis vanwege leeftijd, daarnaast is ziekteuitval door meer dan Covid
Oh dat ervaar ik niet zoquote:Op maandag 15 november 2021 01:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat ze steeds naar anderen wijzen, moet eerst je eigen zaken op orde hebben en dat is niet zo.
Ondergemiddeld komt de groep -55 ook in de zorg terecht.quote:Op maandag 15 november 2021 01:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarmee bedoelen ze ook eigen personeel
Snap niet waarom ze eerst naar hun eigen club moeten kijken
Die komen ondergemiddeld vaak in het ziekenhuis vanwege leeftijd, daarnaast is ziekteuitval door meer dan Covid
Waanzin.quote:Op maandag 15 november 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heeft een hele mooie naam, maar ik kom er even niet op. Eenmaal een keuze maken en dan steeds maar op dat pad doorgaan ondanks dat het maar matig werkt.
Escalation of commitment, commitment bias, commitment trap, sunk-cost fallacy, "throwing good money after bad", "In for a penny, in for a pound"?quote:Op maandag 15 november 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heeft een hele mooie naam, maar ik kom er even niet op. Eenmaal een keuze maken en dan steeds maar op dat pad doorgaan ondanks dat het maar matig werkt.
Ik denk dat zij er bij ons op werk niet naar kijken, maar één van mijn collega's die een paar weken voor haar vaccinatie positief was had wel veel last van haar vaccinatie gehad. N=1, dus kan natuurlijk toeval zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 00:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat bizar allemaal joh. Vals negatieve test gehad wellicht?![]()
En domme vraag wellicht, maar weet het oprecht niet. Wordt die booster ook gegeven na zo'n recente positieve test? Of komt ie dan pas later?
Uit Engeland had ik ook bericht gelezen van mensen die in de zorg werkte die vlak na een besmetting hun eerste vaccinatie kregen en daar zieker van werden. Maar of het bij boosters ook zo is geen idee.quote:Op maandag 15 november 2021 01:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat zij er bij ons op werk niet naar kijken, maar één van mijn collega's die een paar weken voor haar vaccinatie positief was had wel veel last van haar vaccinatie gehad. N=1, dus kan natuurlijk toeval zijn.
Op de site van CDC zie ik het niet als contra-indicatie of iets dergelijks staan in ieder geval.
False negative kan natuurlijk, maar heb ook echt nul klachten gehad in die periode en ondertussen zijn wij wel alweer precies twee weken verder. Afgelopen maandag wel in de Efteling geweest, woensdag t/m vrijdag gewerkt en afgelopen donderdag had ik een afscheidsborrel en zijn wij ook nog gaan stappenZaterdag klachten gekregen, dus zijn veel mensen die straks een melding gaan krijgen denk ik
@:AlwaysHappy Thanks. Je verzint het niet
@:THEFXR Is niet bekend, maar als ik het goed herinner (kan het even niet terug vinden in mijn mail) lag bereidheid bij ons erg hoog (90%+).
Bravo! 👏quote:Op zondag 14 november 2021 17:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)euwe-thuiswerkplicht
2G-plus waarbij gevaccineerden en mensen die van corona hersteld zijn ook nog een negatieve testuitslag moeten overleggen, voordat ze ergens naar binnen mogen.
Wat een waanzin.quote:Op maandag 15 november 2021 04:55 schreef Za het volgende:
Ook voetbalwedstrijden bijwonen met 2G plus:
[ twitter ]
Uiteindelijk ga je blij zijn.quote:
Ooh een thuistest? Helemaal prima.quote:Op maandag 15 november 2021 05:07 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteindelijk ga je blij zijn.
Wanneer je moet testen voor clubs, voetbalwedstrijden, winkelcentra, restaurants, bars, theaters alles, is het simpeler om elke ochtend een thuistest te doen en klaar.
Stel je voor gewoon 1 testje van 1,5 minuten, en alles is gewoon open, je kunt overal weer heen, en de transmissie wordt een halt toegeroepen. Daar gaan we heen.
Wanneer je daar in de toekomst niet toe bereid bent, en velen met jou niet, wordt het langere tijd testen ter plaatse voor voetbalwedstrijden, clubs, bars etc.quote:Op maandag 15 november 2021 05:59 schreef Drekkoning het volgende:
Ooh een thuistest? Helemaal prima.
Ja precies, een prisoners dilemma. We weten hoe Nederlanders daarmee omgaan.quote:Op maandag 15 november 2021 06:09 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je daar in de toekomst niet toe bereid bent, en velen met jou niet, wordt het langere tijd testen ter plaatse voor voetbalwedstrijden, clubs, bars etc.
Tot jij degene bent die nergens toegang meer krijgt, zelfs niet op de werkvloer, en de thuistesters zich vrijelijk kunnen bewegen.
Let maar op.
Prima uit te voeren.quote:Op maandag 15 november 2021 06:14 schreef Drekkoning het volgende:
Ja precies, een prisoners dilemma. We weten hoe Nederlanders daarmee omgaan.
Zo een thuistest is niet individueel te controleren dus zullen weinig mensen hem uitvoeren.
Tenzij je elke dag een filmpje moet maken van jezelf die die test uitvoert met de coronacheck app ofzo. Breng Hugo niet op ideeën
Precies, elke dag even een staatstest door de fleshlight trekken en scannen in de app. Kleine moeite.quote:Op maandag 15 november 2021 06:19 schreef Za het volgende:
[..]
Prima uit te voeren.
Zelftest op naam en datum, steekproeven met 20.000 euro boete bij overtreding.
Ik kan me niet voorstellen waarom mensen er niet aan mee zouden willen doen wanneer ze met zoiets simpels weer terug naar normaal kunnen ipv nog jaren in deze BS te zitten.
Nu lach je er misschien om, maar zodra 2g/booster voor QR is ingevoerd zal de volgende stap wel weer ter discussie komen.quote:Op maandag 15 november 2021 06:34 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Precies, elke dag even een staatstest door de fleshlight trekken en scannen in de app. Kleine moeite.
Mij hoef je niet zo zeer te overtuigen. We zitten nu midden in Hugo's hoop (of leugen) dat op miraculeuze wijze het isoleren van ongevaccineerden het virus zal vertragen. Dit terwijl de voornaamste hub gewoon contact is, tussen iedereen. De besmettelijkheid mag dan bij gevaccineerden iets lager liggen, maar blijft ruim voldoende om zodanig veel virus uit te wisselen dat de ongevaccineerden dan elders (thuis?) buiten het cafe wel aan de beurt komen. Maar goed punt, ik heb natuurlijk ook mijn realisme horizon (die al vrij ver staat) waar achter ik zaken nog als onmogelijk of gebeurt hier niet stel, maar die wordt behoorlijk gechallenged gezien het beleid dan in de westerse wereld wordt losgelaten.quote:Op maandag 15 november 2021 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu lach je er misschien om, maar zodra 2g/booster voor QR is ingevoerd zal de volgende stap wel weer ter discussie komen.
En ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat ook gevaccineerden het virus krijgen/verspreiden dus zal daar iets gebeuren.
Het gaat ook niet om het volledig voorkomen van besmettingen bij ongevaccineerden, maar het verminderen. Dan is het verminderen van contactmomenten van die groep een goed begin.quote:Op maandag 15 november 2021 07:07 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mij hoef je niet zo zeer te overtuigen. We zitten nu midden in Hugo's hoop (of leugen) dat op miraculeuze wijze het isoleren van ongevaccineerden het virus zal vertragen. Dit terwijl de voornaamste hub gewoon contact is, tussen iedereen. De besmettelijkheid mag dan bij gevaccineerden iets lager liggen, maar blijft ruim voldoende om zodanig veel virus uit te wisselen dat de ongevaccineerden dan elders (thuis?) buiten het cafe wel aan de beurt komen. Maar goed punt, ik heb natuurlijk ook mijn realisme horizon (die al vrij ver staat) waar achter ik zaken nog als onmogelijk of gebeurt hier niet stel, maar die wordt behoorlijk gechallenged gezien het beleid dan in de westerse wereld wordt losgelaten.
Het probleem is dat dit allemaal lapmiddelen zijn, tijdelijke oplossingen. Het leidt de aandacht af van het feit dat er nog steeds een structurele oplossing moet komen.quote:Op maandag 15 november 2021 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nu lach je er misschien om, maar zodra 2g/booster voor QR is ingevoerd zal de volgende stap wel weer ter discussie komen.
En ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat ook gevaccineerden het virus krijgen/verspreiden dus zal daar iets gebeuren.
Hoeveel bedden zijn daar voor nodig denk je?quote:Op maandag 15 november 2021 07:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Feit is dat als de zorg de instroom van covidpatiënten gewoon kan bolwerken zonder de reguliere zorg af te hoeven schalen, die hele maatregelenbonanza en testcarrousel sowieso niet nodig zijn, want dan is de crisis voorbij. Dat zou de inzet moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |