abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2021 @ 07:14:39 #276
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202183163
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:09 schreef Drekkoning het volgende:
Het gaat ook niet om het volledig voorkomen van besmettingen bij ongevaccineerden, maar het verminderen. Dan is het verminderen van contactmomenten van die groep een goed begin.
Het zou me enorm verbazen als 2G dat effect sorteert, maar stel dat dat je die contactvermindering zou gaan doorvoeren, zou dit dan niet het moment zijn voor meer maatwerk binnen die groep?

Er zitten nu mensen in die issues hebben bij QR aanvraag, of in een buitenland zijn gevaccineerd, niet gevaccineerd kunnen worden of simpelweg nauwelijks vatbaar zijn voor corona (jonge kinderen), waarom moeten die allemaal over 1 kam geschoren worden.

Volgens mij is het zo dat het overgrote deel van nog NL geen last heeft van de 2G, dus wat er verder met anderen gebeurt deert ze niet zo. Gelukkig komen die mensen straks weer aan de beurt met 2G plus.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202183172
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Het zou me enorm verbazen als 2G dat effect sorteert, maar stel dat dat je die contactvermindering zou gaan doorvoeren, zou dit dan niet het moment zijn voor meer maatwerk binnen die groep?

Er zitten nu mensen in die issues hebben bij QR aanvraag, of in een buitenland zijn gevaccineerd, niet gevaccineerd kunnen worden of simpelweg nauwelijks vatbaar zijn voor corona (jonge kinderen), waarom moeten die allemaal over 1 kam geschoren worden.

Volgens mij is het zo dat het overgrote deel van nog NL geen last heeft van de 2G, dus wat er verder met anderen gebeurt deert ze niet zo. Gelukkig komen die mensen straks weer aan de beurt met 2G plus.
Sinds wanneer hebben jonge kinderen een QR code?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 15 november 2021 @ 07:18:58 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202183177
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Mee eens, het zou goed zijn daar meer maatwerk in te leveren.
Mocht dit niet werken dan is 2G+ de volgende logische stap. Schuin oogje op landen als Oostenrijk en Duitsland de komende tijd in ieder geval.
En boosteren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202183179
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 07:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat was in Duitsland een issue, weet niet of t nog zo is. Kinderen vanaf 5 jaar hadden daar een negatieve test nodig, maar sinds 2G werden kinderen onder de 12 op veel plekken geweigerd want niet gevaccineerd of hersteld.
  maandag 15 november 2021 @ 07:23:55 #280
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202183193
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 07:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is dus een van de grenzen die je moet bewaken. Ik kan me makkelijk een leeftijdsgrens voorstellen die naar beneden kruipt naar gelang vaccins goedgekeurd worden voor steeds jongere doelgroepen.
pi_202183195
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hoeveel bedden zijn daar voor nodig denk je?
Geen idee, ik ben geen zorgexpert. Maar we hebben een crisis omdat de zorg het niet aan kan. Laten we dan zorgen dat de zorg het wel aan kan. Dat lijkt me beter dan permanent maatregelen.
pi_202183212
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hoeveel bedden zijn daar voor nodig denk je?
Voor deze winter bijvoorbeeld max rond de 1200, als ik de RIVM prognoses mag geloven.
I'll give you something to do
  maandag 15 november 2021 @ 07:31:59 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202183217
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben geen zorgexpert. Maar we hebben een crisis omdat de zorg het niet aan kan. Laten we dan zorgen dat de zorg het wel aan kan. Dat lijkt me beter dan permanent maatregelen.
Ja, maar dat is gelijk het probleem. Met nog zo een hoog absoluut aantal ongevaccineerden en aflopende effectiviteit is het praktisch onmogelijk om genoeg bedden te hebben om zonder maatregelen te leven.

Bedoel, er stromen er nu al 200 per week in. Laat je dat op zijn beloop verdubbelt het elke 2 weken. Zit je over twee maanden al op ruim 3000 patiënten per week aan instroom.

Dan heb je het over tienduizenden IC-bedden.
Meer capaciteit stelt maatregelen enkel uit.

Het is niet verkeerd hoor, want het geeft meer ruimte om in te manoeuvreren, maar het is zeker geen alternatief voor maatregelen. Blijven boosteren etc is dat wel :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 15 november 2021 @ 07:32:21 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202183219
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:30 schreef galantis het volgende:

[..]
Voor deze winter bijvoorbeeld max rond de 1200, als ik de RIVM prognoses mag geloven.
Maar is dat met of zonder maatregelen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202183232
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:
Hoe acceptabel zou het zijn om de qr-code in te zetten om de kwetsbaren te weren? Want volgens velen moeten die zich terugtrekken om het gewone leven weer op gang te laten komen. Kunnen we hen gaan weren dmv een qr-code die leeftijd en/of onderliggend lijden vastlegt en daarop een rood kruis genereert. 50- en geen onderliggend lijden een groen ✅
Wat een lekker passief agressief punt probeer je weer te maken maar je slaat de plank mis.
Mensen die tegen een tweedeling zijn, zijn tegen een tweedeling. The end. Als je kwetsbaar bent dan is het wel aan jezelf (eigen verantwoording bestaat gewoon hè, het is een keuze) of diegene zich gaat ontrekken aan het sociale leven,
Maar leuk geprobeerd ofzo met je volgens velen. :')
Go hard or go home
pi_202183235
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar is dat met of zonder maatregelen?
In ieder geval voor de situatie vóór het huidige maatregelpakket, wat al een stuk leefbaarder was.

Pieken zijn gewoon eindig. 'Want exponentieel' is geen argument an sich om je dan maar niet op zorgcapaciteit te richten. De griep is elk seizoen bij aanvang ook exponentieel aan het stijgen. Maar daar is het toch mogelijk geweest om dit met een bepaalde opschaalcapaciteit op te vangen. Nu hakt covid er een stuk meer in maar dat verandert niets aan het principe.
I'll give you something to do
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 november 2021 @ 07:38:35 #287
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202183240
Wat lopen er toch weer mokerveel knuppels met een mondkapje op de kin op Schiphol. Waarom toch zo ontzettend recalcitrant altijd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 november 2021 @ 07:39:29 #288
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202183243
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:31 schreef Drekkoning het volgende:
Het is niet verkeerd hoor, want het geeft meer ruimte om in te manoeuvreren, maar het is zeker geen alternatief voor maatregelen. Blijven boosteren etc is dat wel :)
Dat komt neer op het uitgangspunt van het huidig kabinetsbeleid:

Iedereen die zijn immuniteit op peil houdt, draagt bij aan een open samenleving. Mensen die daar niet aan bijdragen, hebben geen plaats in die samenleving.

Die boodschap is een stuk makkelijker verteerbaar als je tenminste grote privileges kunt blijven uitdelen aan de mensen die meewerken. Wanneer je die aanvullend restricties moet opleggen omdat je het wilt redden met een ontzettend lage zorgcapaciteit, dan is het wat mij betreft geen valide oplossingsrichting.
pi_202183254
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, maar dat is gelijk het probleem. Met nog zo een hoog absoluut aantal ongevaccineerden en aflopende effectiviteit is het praktisch onmogelijk om genoeg bedden te hebben om zonder maatregelen te leven.

Bedoel, er stromen er nu al 200 per week in. Laat je dat op zijn beloop verdubbelt het elke 2 weken. Zit je over twee maanden al op ruim 3000 patiënten per week aan instroom.

Dan heb je het over tienduizenden IC-bedden.
Meer capaciteit stelt maatregelen enkel uit.

Ik zeg ook niet dat we alles op z’n beloop moeten laten. Het boosteren en de zoektocht naar medicatie moeten uiteraard volop doorgaan.

Maar dat virologen nu zeggen: “sorry we weten het niet meer, laten we maar accepteren dat dit het is, het oude normaal komt niet meer terug”, dat gaat er bij mij niet in als er nog zo veel zaken zijn die je kan proberen om het probleem te tackelen.
pi_202183260
quote:
9s.gif Op maandag 15 november 2021 07:38 schreef heywoodu het volgende:
Wat lopen er toch weer mokerveel knuppels met een mondkapje op de kin op Schiphol. Waarom toch zo ontzettend recalcitrant altijd.
Omdat er in Nederland geen draagvlak voor is misschien?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 november 2021 @ 07:48:01 #291
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202183271
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Omdat er in Nederland geen draagvlak voor is misschien?
Wel of geen draagvlak, het is toch niet zo ingewikkeld? En dat demonstratief op je kin dragen is echt niks anders dan lekker stoer de recalcitrante kleuter uithangen. Alsof iemand denkt "goed zo, dat zal ze leren!".
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202183275
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 07:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wel of geen draagvlak, het is toch niet zo ingewikkeld? En dat demonstratief op je kin dragen is echt niks anders dan lekker stoer de recalcitrante kleuter uithangen. Alsof iemand denkt "goed zo, dat zal ze leren!".
Oke.
pi_202183287
quote:

[..]
Ik denk dat de gedachtegang is dat men geen zin meer heeft om dat ding te dragen en niet te worden aangekeken alsof ze een wappie zijn. De middenweg opzoeken.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  maandag 15 november 2021 @ 07:52:39 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202183297
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:36 schreef galantis het volgende:

[..]
In ieder geval voor de situatie vóór het huidige maatregelpakket, wat al een stuk leefbaarder was.

Pieken zijn gewoon eindig. 'Want exponentieel' is geen argument an sich om je dan maar niet op zorgcapaciteit te richten. De griep is elk seizoen bij aanvang ook exponentieel aan het stijgen. Maar daar is het toch mogelijk geweest om dit met een bepaalde opschaalcapaciteit op te vangen. Nu hakt covid er een stuk meer in maar dat verandert niets aan het principe.
Mee eens, dat geef ik ook aan. Alleen zie ik momenteel geen praktische manier om de capaciteit dermate te verhogen om zonder maatregelen verder te kunnen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202183304
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 07:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Mee eens, dat geef ik ook aan. Alleen zie ik momenteel geen praktische manier om de capaciteit dermate te verhogen om zonder maatregelen verder te kunnen.
Hangt natuurlijk ook af van de definitie van maatregelen. Tussen testen en thuisblijven bij klachten of een lockdown zit ook nog wel de nodige lucht.

Totdat de zorg het aankan zal er een middenweg moeten komen. Ik ben daarbij nog steeds van mening dat een semi-permanente anderhalvemetersamenleving, al dan niet met mondkapjes, economisch en maatschappelijk gezien net zo onwenselijk en onrealistisch is als het laten overlopen van de zorg. Dit is niet met een paar maanden over, dus richt de strategie dan ook zo in dat het geestelijk ook langere tijd vol te houden is voor de bevolking.
  maandag 15 november 2021 @ 08:05:39 #296
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202183343
quote:

[..]
Ik ken mensen die 'm op locaties waar de kap langdurig gedragen zou moeten worden om de nek dragen omdat ze alleen bij contact moment even de kap opschuiven, als je bijvoorbeeld met iemand gaat praten. Dat is niet volgens de regels, maar ook niet om stoer te zijn, meer uit het discomfort van het langdurig door zo'n filter moeten ademen. Maar goed, al deze argumenten hebben we de vorige kapjesperiode al gezien. Je zet 'm op, of je laat 'm af, of alles er tussen in. Als het echt zo belangrijk is dat iedereen conformeert, zet er dan een flinke boete op.
  maandag 15 november 2021 @ 08:11:05 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202183370
twitter

Deze gast weet ook meer met de cijfers van nu met verhalen rond storingen.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 08:12:17 #298
5428 crew  miss_sly
pi_202183382
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 07:35 schreef Noek het volgende:

[..]
Wat een lekker passief agressief punt probeer je weer te maken maar je slaat de plank mis.
Mensen die tegen een tweedeling zijn, zijn tegen een tweedeling. The end. Als je kwetsbaar bent dan is het wel aan jezelf (eigen verantwoording bestaat gewoon hè, het is een keuze) of diegene zich gaat ontrekken aan het sociale leven,
Maar leuk geprobeerd ofzo met je volgens velen. :')
Nee hoor, er zijn best wat mensen die een tweedeling wel accepteren als ze er zelf geen last van hebben. Dat is al ruim anderhalf jaar zo, en dat zal altijd zo blijven. Over het algemeen heeft men minder problemen met maatregelen waar men zelf geen last van heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202183385
quote:

[..]
Je weet dat er geen wetenschappelijke onderbouwing is voor deze maatregel toch?
  maandag 15 november 2021 @ 08:14:08 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202183389
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 08:13 schreef PfvdW het volgende:

[..]
Je weet dat er geen wetenschappelijke onderbouwing is voor deze maatregel toch?
https://www.google.com/ur(...)CxhwmF84N6LfQHCXWaXV

Een hele reeks aan studies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')