Zo met foto wordt het nu wel echt heftig, waar het eerst gezichtsloze namen waren.quote:Op zondag 14 november 2021 16:52 schreef mijntjexx het volgende:
Op FB vandaag met foto van de jongen:
Vishandel Van Bakel
3 uur ·
Wij hebben nog nooit een markt dag overgeslagen maar vandaag is ons hart gebroken.
Onze Levi is helaas verongelukt vannacht
wij zullen heel de week niet aanwezig zijn op de markt en onze standplaatsen.
Blijkbaar wordt het in Brabant doodnormaal gevonden...quote:Op zondag 14 november 2021 16:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij noemt het "niet slim" dat de jongens zijn gaan autorijden. "Maar daar betalen zij nu de hoogst mogelijke prijs voor. Het waren gewoon mannekes, zoals iedereen dat was op die leeftijd."
Misschien nam hij ook als 16-jarige zomaar een auto van iemand mee om in te gaan rijden en vindt ie het daarom normaal, maar zo was zeker niet iedereen op die leeftijd
Ik snap mensen ook nooit die net iemand hebben verloren en zelfs aan Facebook denken.quote:Op zondag 14 november 2021 16:53 schreef RedFever007 het volgende:
Stiefvader moet weer zonodig de media opzoeken![]()
![]()
En niet vergeten, hij is niet de vader. Dus altijd wat makkelijker dan wanneer je de echte vader bent en in vertrouwen je kind achterlaat om nooit meer te zien.
Weet jij veel hoelang hij al stiefvader van hem is, misschien voelde hij als een echte vader voor hem. Kunnen wij niet zeggen.quote:Op zondag 14 november 2021 16:53 schreef RedFever007 het volgende:
En niet vergeten, hij is niet de vader. Dus altijd wat makkelijker dan wanneer je de echte vader bent en in vertrouwen je kind achterlaat om nooit meer te zien.
In principe denk ik ook zo, maar begrijp ook wel dat als je een eigen bedrijf hebt je even kort wil uitleggen aan je klanten waarom je ineens dicht bent de hele week.quote:Op zondag 14 november 2021 16:57 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Ik snap mensen ook nooit die net iemand hebben verloren en zelfs aan Facebook denken.
Gewoon kattekwaad...quote:Op zondag 14 november 2021 16:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Blijkbaar wordt het in Brabant doodnormaal gevonden...
quote:Iedereen haalt kattenkwaad uit als ‘ie 15 of 16 jaar is
Dat snap ik, waar het mij om ging is dat hij direct weer de media opzoekt om z'n verhaal te doenquote:Op zondag 14 november 2021 16:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Weet jij veel hoelang hij al stiefvader van hem is, misschien voelde hij als een echte vader voor hem. Kunnen wij niet zeggen.
"In verband met familieomstandigheden gesloten."quote:Op zondag 14 november 2021 17:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In principe denk ik ook zo, maar begrijp ook wel dat als je een eigen bedrijf hebt je even kort wil uitleggen aan je klanten waarom je ineens dicht bent de hele week.
Zoals de link in mijn post het al zegt:quote:Op zondag 14 november 2021 15:03 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is altijd diefstal. Joyriding is bij auto van ouders. "bedoeling om auto terug te geven" is lekker makkelijk als je van diefstal wordt beschuldigd.nee ik was joytv lenen toen ik met een doos de mediamarkt uit liep
Heel erg, natuurlijk, maar had ook voor anderen slecht kunnen aflopen. Daar gaat het ook om natuurlijk.quote:Op zondag 14 november 2021 15:50 schreef trein2000 het volgende:
Wat een reacties weer. Dit zijn kinderen hè? Hele domme puberale actie en daar de hoogste prijs voor betalen. Vreselijk. Zeker voor de nabestaanden.
Joh, als er meerdere jonge gasten zijn overleden dan gaat het toch wel rond in een stad als Eindhoven. Je kunt wat geheimzinnig doen maar dan krijg je honderden appjes of belletjes of het nieuws klopt. Denk dat het voor iedereen fijner is om dan maar gewoon naar buiten te treden met het verschrikkelijke nieuwsquote:Op zondag 14 november 2021 17:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"In verband met familieomstandigheden gesloten."
Voor nationale media is een lokaal ongeluk niet relevant.quote:Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef jakosi het volgende:
Omdat jij het niet relevant vindt en vele anderen met jou.
Maar er wordt wel een en ander over geschreven:
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
Logisch, de provincie is ook niet relevant. De Randstad is veel belangrijker voor Nederlandquote:Op zondag 14 november 2021 17:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor nationale media is een lokaal ongeluk niet relevant.
Het is allang een wonder dat in nationale media een ongeluk van buiten de Randstad genoemd wordt. Hier in het Noorden gebeuren ook wel eens dodelijke ongelukken, echter je hoort er zeer zelden wat over op de nationale media. Maar echt van het kleinste tikje in Amsterdam hoor je al wat over.
Maar voor mij is het totaal niet relevant wat er met dit onderzoek verder gedaan wordt.
En voor jou niet wat er met een onderzoek vlakbij mij gedaan wordt.
Daar heb je dan lokale media weer voor.
Dekkers: „Dat was een hechte vriendengroep. Die jongens liepen al van kleins af aan hier deur de plat.”quote:Op zondag 14 november 2021 16:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Weet jij veel hoelang hij al stiefvader van hem is, misschien voelde hij als een echte vader voor hem. Kunnen wij niet zeggen.
Ik heb geen kinderen maar een 15 jarige verplichten om 10 uur thuis te zijn is onbegonnen werk.quote:
Misschien die vader uit Ruinerwold eens om wat tips vragen?quote:Op zondag 14 november 2021 17:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen maar een 15 jarige verplichten om 10 uur thuis te zijn is onbegonnen werk.
Dat gaat prima hoor, zelfs met 17 jarigen...quote:Op zondag 14 november 2021 17:30 schreef vipergts het volgende:
Ik heb geen kinderen maar een 15 jarige verplichten om 10 uur thuis te zijn is onbegonnen werk.
Ik denk dat ook de politie wel aangeeft dat het handig is om facebook accounts te sluiten. Dus, je moet er wel wat mee.quote:Op zondag 14 november 2021 16:57 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Ik snap mensen ook nooit die net iemand hebben verloren en zelfs aan Facebook denken.
Waarom zou je dat willen op een zaterdagavond als ouder? Ik ben nog geen vader maar kan me oprecht niet voorstellen dat ik dat van m’n toekomstige kinderen zou eisen.quote:Op zondag 14 november 2021 17:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat gaat prima hoor, zelfs met 17 jarigen...
Wat willen ze tegenwoordig op een zaterdagavond gaan doen dan? Ze mogen ook geen reet meer dus er is ook helemaal geen reden om ergens tot 0300 rond te gaan hangen... Ze mogen hier bij mij gewoon een biertje pakken, hebben ze ook geen gezeik verder en hoeven ze ook niet stiekem illegaal alcohol te kopen op eoa schimmig achterbuurt adres...quote:Op zondag 14 november 2021 17:37 schreef Raw85 het volgende:
Waarom zou je dat willen op een zaterdagavond als ouder? Ik ben nog geen vader maar kan me oprecht niet voorstellen dat ik dat van m’n toekomstige kinderen zou eisen.
Omdat je wil dat ze heelhuids thuiskomen?quote:Op zondag 14 november 2021 17:37 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen op een zaterdagavond als ouder? Ik ben nog geen vader maar kan me oprecht niet voorstellen dat ik dat van m’n toekomstige kinderen zou eisen.
Doet dat nou pijn, leuk doen als geen gevoel voor humor hebt?quote:Op zondag 14 november 2021 17:31 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Misschien die vader uit Ruinerwold eens om wat tips vragen?
Ja, dan zijn ze bij jou thuis met hun vrienden. Andersom zal ook wel voorkomen. Weet je dan dat ze écht bij die vriend thuis zijn?quote:Op zondag 14 november 2021 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat willen ze tegenwoordig op een zaterdagavond gaan doen dan? Ze mogen ook geen reet meer dus er is ook helemaal geen reden om ergens tot 0300 rond te gaan hangen... Ze mogen hier bij mij gewoon een biertje pakken, hebben ze ook geen gezeik verder.
Of de auto is aan hun uitgeleend.quote:Op zondag 14 november 2021 17:23 schreef Shotty het volgende:
[..]
Zoals de link in mijn post het al zegt:
Diefstal of joyriding
Joyriding en diefstal lijken voor wat betreft de strafbaarstelling erg op elkaar. Bij diefstal gaat het om het wegnemen van een goed, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, en bij joyriding gaat het om het opzettelijk en wederrechtelijk gebruik van een motorrijtuig van een ander. Het verschil zit in de bedoelingen die de verdachte heeft gehad. Wilde hij het motorrijtuig slechts tijdelijk "lenen" en het daarna terugbrengen, dan is er sprake van joyriding. Is het motorrijtuig meegenomen met de bedoeling om het te behouden, dan is er sprake van diefstal. Uit het geheel van omstandigheden en gedragingen zal moeten blijken of er van diefstal of van joyriding sprake is. Van joyriding zal eerder sprake zijn in het geval dat het motorrijtuig aan een bekende van de verdachte toebehoort, en hij even snel de sleutels heeft meegenomen.
Dat weet ik niet, ik weet wel dat ze om 2200 rustig thuis zitten te gamen, eventueel met een blik bier.quote:Op zondag 14 november 2021 17:42 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, dan zijn ze bij jou thuis met hun vrienden. Andersom zal ook wel voorkomen. Weet je dan dat ze écht bij die vriend thuis zijn?
In ieder geval een plan. Wat ze gaan doen, waar ze heen gaan, hoe ze dat met vervoer in gedachten hadden. Ik ging op mijn zestiende ook gewoon uit, zeg tot 2 uur, misschien 3?, maar er hoorde wel een plan bij. Ok, dat was (net) de tijd voor mobiele telefonie, dat scheelt.quote:Op zondag 14 november 2021 17:37 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Echt nooit in mijn leven voordat ik een auto uitleen aan iemand zonder rijbewijs. Mag die Max Verstappen heten en verschillende races hebben gewonden, die gast moet gewoon een rijbewijs hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 17:44 schreef Gia het volgende:
hun uitgeleend.
"Kan de trein niet meer halen, ben al 4 maanden aan het lessen, breng hem morgen terug."
Tja, en dan gebeurt dit. Dan ga je als eigenaar van de auto niet meteen eerlijk zeggen dat je de auto hebt uitgeleend aan kinderen.
Hopelijk overleeft de 4de jongen en kan hij vertellen hoe de vork in de steel zit.
Want je kind verliezen is al vreselijk. En dan ook nog weggezet worden als autodief.
Daar ben ik volledig mee eens hoor. Ik zou liever hebben dat ze tot 3:00 films gaan kijken met vrienden ofzo dan dat ze tot 21:00 wat in een parkje gaan hangen ofzo.quote:Op zondag 14 november 2021 17:44 schreef skrn het volgende:
[..]
In ieder geval een plan. Wat ze gaan doen, waar ze heen gaan, hoe ze dat met vervoer in gedachten hadden. Ik ging op mijn zestiende ook gewoon uit, zeg tot 2 uur, misschien 3?, maar er hoorde wel een plan bij. Ok, dat was (net) de tijd voor mobiele telefonie, dat scheelt.
Maar dan nog .. gewoon wel een idee wie waar naartoe gaat.
Kijk, dan snap ik je standpunt wel. Maar dan zijn de vrienden/vriendinnen van je kind natuurlijk wel van huis. Maar zoals hierboven aangegeven vind ik, en ik gok jij ook wel, het prima om als 15/16-jarige tot iets na middernacht bij wat vrienden of vriendinnen te hangen. Zolang ze maar thuis komen rond het afgesproken tijdstip, ze geen idiote dingen doen, ze de volgende dag gewoon energiek zijn als je een familiefeestje oid hebt.quote:Op zondag 14 november 2021 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat willen ze tegenwoordig op een zaterdagavond gaan doen dan? Ze mogen ook geen reet meer dus er is ook helemaal geen reden om ergens tot 0300 rond te gaan hangen... Ze mogen hier bij mij gewoon een biertje pakken, hebben ze ook geen gezeik verder en hoeven ze ook niet stiekem illegaal alcohol te kopen op eoa schimmig achterbuurt adres...
Ik vind het wat vreemd dat je me een vraag stelt en die dan vervolgens zelf maar invult en bovendien vol verwijten. Het ene kind van 15/16 is het andere kind niet, waarschijnlijk voel je dat als ouder ook wel enigszins aan, maar ik vind dat je toch moet proberen om ze hun eigen gang te laten gaan. Ik ken de situatie van de jongens in dit topic niet maar zelf begon ik met een studie toen ik 17 was en ging ik op kamers wonen, had al een klas overgeslagen ooit, en toen moest ik het toch maar gewoon doen.quote:Op zondag 14 november 2021 17:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat je wil dat ze heelhuids thuiskomen?
Enne ff gewetensvraag. Zou je het ook prima als je dochter van 15 om 12 uur snachts met vriendinnen buiten rondhangt en met lachgas loopt te klooien? Of is dat bij kereltjes ok en dames niet? Hebben we toch ergens diep iets Marokkaans in ons. Trap het tuig maar op straat en houd de dames achter de geraniums.
En zijn ze dan alleen thuis of nodigen ze vrienden uit en gaan die naar huis zodat ze om 10 uur thuis zijn.quote:Op zondag 14 november 2021 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat willen ze tegenwoordig op een zaterdagavond gaan doen dan? Ze mogen ook geen reet meer dus er is ook helemaal geen reden om ergens tot 0300 rond te gaan hangen... Ze mogen hier bij mij gewoon een biertje pakken, hebben ze ook geen gezeik verder en hoeven ze ook niet stiekem illegaal alcohol te kopen op eoa schimmig achterbuurt adres...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |