Denk het ook niet. De geest is uit de fles en het virus is werkelijk overal. Met een paar gerichte maatregelen kom je er niet, en ook nog eens zwakke.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:34 schreef jcdragon het volgende:
Ik ben even in de grote stad geweest. N=1 maar ik denk dat de maatregelen niet echt gaan helpen.
Breek dat taboe maar open.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie net dat Diederik op Boulevard vertellen dat voor 1 corona patiënt in het ziekenhuis ook 15-20 hart operaties hadden kunnen plaatsvinden. Holy shit zeg. Zoveel?
Als dat over een maand is, geen probleem. Heb in de tussentijd nog twee reizen gepland staanquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het buiten Europa ook zo’n drama eigenlijk? Heb het idee dat over een maand alles op slot zit als we zo doorgaan
Een hart patiënt ligt 1 dag op de ic. Een corona patiënt ongeveer 14 dagen of meerquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie net Diederik op Boulevard vertellen dat voor 1 corona patiënt in het ziekenhuis ook 15-20 hart operaties hadden kunnen plaatsvinden. Holy shit zeg. Zoveel?
Mooizo en het is te hopen dat het zo blijft. Ze vaccineren zich maar uit deze situatie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:34 schreef jcdragon het volgende:
Ik ben even in de grote stad geweest. N=1 maar ik denk dat de maatregelen niet echt gaan helpen.
Het lijken maatregelen voor de schijn voor ze 2g of andere zwaardere maatregelen gaan invoeren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
Denk het ook niet. De geest is uit de fles en het virus is werkelijk overal. Met een paar gerichte maatregelen kom je er niet, en ook nog eens zwakke.
Ze gaan niet eens kunnen wachten tot over 3 weken om nog harder in te grijpen.
Corona hoort bij het leven in de grote stad @Zipportalquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:34 schreef jcdragon het volgende:
Dramatisch, ja. En vooral met dank aan vaccinweigeraars.quote:Ik zie net Diederik op Boulevard vertellen dat voor 1 corona patiënt in het ziekenhuis ook 15-20 hart operaties hadden kunnen plaatsvinden. Holy shit zeg. Zoveel?
Heeft dat enig zin dan? Gaat dat ook maar iets veranderen bij mensen die kwetsbaar zijn en zich om redenen die al dan niet invoelbaar zijn niet laten vaccineren?quote:
Niets lekkerders dan een stoofschoteltje lepelen tijdens Ghostbusters 3quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:51 schreef tesssssssss het volgende:
Je mag je eigen drinken en snacks meenemen naar de bioscoop na 20.00 uur.
Is dat positief?
In ons ziekenhuis gemiddeld 21(!) dagen. Voor een open hart OK reserveren we altijd twee IC dagen. Tel maar uit…quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:52 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Een hart patiënt ligt 1 dag op de ic. Een corona patiënt ongeveer 14 dagen of meer
een ongevaccineerde van 18 loopt minder risico dan een dikke 50er met een vaccin. dus onzin wat je zegt. plus 0 geïnvesteerd door de politiek in de ziekenhuizen, dat speelt ook mee.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dramatisch, ja. En vooral met dank aan vaccinweigeraars.
Dit had NIEMAND verwacht. Wat een heftig signaal zeg!quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:02 schreef Mortaxx het volgende:
Haha de horeca in Leeuwarden gaat toch gewoon dicht om 20 uur. Ze hebben hun signaal afgegeven
Wat een laf landje is Nederland ook
Coronalijers hadden er goed aan gedaan om zich te vaccinerenquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:52 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Een hart patiënt ligt 1 dag op de ic. Een corona patiënt ongeveer 14 dagen of meer
Ik vind het eerlijk gezegd niet uit te leggen dat we 25 hartoperaties afbellen om 1 covidpatiënt op te kunnen nemen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft dat enig zin dan? Gaat dat ook maar iets veranderen bij mensen die kwetsbaar zijn en zich om redenen die al dan niet invoelbaar zijn niet laten vaccineren?
Ze hebben een overvloed aan hartchirurgen maar een paar eenvoudige IC-verzorgers zijn niet te vinden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie net Diederik op Boulevard vertellen dat voor 1 corona patiënt in het ziekenhuis ook 15-20 hart operaties hadden kunnen plaatsvinden. Holy shit zeg. Zoveel?
Totdat de planbare zorg acuut wordt, vrees ik.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd niet uit te leggen dat we 25 hartoperaties afbellen om 1 covidpatiënt op te kunnen nemen.
Maar als ik dat zeg dan ben ik Bolsonaro.
Acute zorg gaat voor niet-acuut. Dat snap ik. Dat wordt gezien als een gegeven. Maar deze situatie kan enorm lang aanhouden en dan wil ik dit ter discussie stellen. Hoe lang kan je planbare zorg uitstellen ten gunste van acute (covid)zorg? Maanden? Jaren?
Nu de crisis langer gaat duren zullen we imo toe moeten naar een gecalculeerde aanpak waarbij we de minste kwalitatieve levensjaren verliezen. Dat lijkt me uiteindelijk ook in het belang van het collectief.
Uiteraard zullen er vast nog wat 'variaties' meespelen, dus dank voor uw spitsvondige nuance. Een bron voor uw bewering zou hier op FOK! ook fijn geweest zijn, maar denk u eens in: zonder vaccinweigeraars zou het plaatje er duidelijk anders uitgezien hebben, vriend.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
een ongevaccineerde van 18 loopt minder risico dan een dikke 50er met een vaccin. dus onzin wat je zegt. plus 0 geïnvesteerd door de politiek in de ziekenhuizen, dat speelt ook mee.
Wrijf het er maar inquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk toeven hier op Sicilië. Merkt eigenlijk niks van Corona, alleen bij musea e.d. QR laten zien. Het leven speelt zich hier ook nog steeds buiten af, ook al is het november. 22 graden. Was er hier nog taart?
Het probleem wordt uiteindelijk alleen maar groter. Maar geen politicus zal dat uitspreken want dat is politieke zelfmoord.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Totdat de planbare zorg acuut wordt, vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |