klopt, maar dan zou hij met een lagere straf weg kunnen komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan nog steeds was die niet volgens de regels tijdens de controle en dus illegaal tijdens de kwalificatie. Dus is zijn tijd niet geldig imho.
Dat zullen anderen dan dus ook gaan aanvoeren, voor zover ze dat niet al deden. Daar had het technisch reglement geen boodschap aan tot nu toe.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:11 schreef Ferry_76 het volgende: [..] Duidelijk geval van schade opgelopen tijdens de kwalificatie..?
5 seconden penaltyquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar dan zou hij met een lagere straf weg kunnen komen.
Mercedes moet zich om 14:30 uur (onze tijd) melden bij de stewardsquote:
Masi heeft zelf gezegd in 2019 na de straf voor RIC dat het overtreden van technische richtlijnen een DSQ is en dat gingen ze niet veranderen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik probeer mij een scenario voor te stellen waarbij HAM géén DSQ krijgt. Ik kan er echt geen bedenken zonder dat het een precedent schept voor heel veel volgende kwesties.
Voortschrijdend inzichtquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Masi heeft zelf gezegd in 2019 na de straf voor RIC dat het overtreden van technische richtlijnen een DSQ is en dat gingen ze niet veranderen.
Precies, daarom denk ik ook dat al die hearings in feite overbodig zijn. Hetquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Masi heeft zelf gezegd in 2019 na de straf voor RIC dat het overtreden van technische richtlijnen een DSQ is en dat gingen ze niet veranderen.
Ik heb nog niets vernomen over die klacht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:20 schreef Evenstar het volgende:
Zou wat zijn als Lewis achteraan moet door DRS gebeuren en dat Bottas ook nog een straf krijgt n.a.v. klacht van RB voor de kwalificatie
Nope, weer angstvallig stil zoals altijd bij klachten richting Mercedes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb nog niets vernomen over die klacht.
Wat was die klacht tegen Bottas dan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:20 schreef Evenstar het volgende:
Zou wat zijn als Lewis achteraan moet door DRS gebeuren en dat Bottas ook nog een straf krijgt n.a.v. klacht van RB voor de kwalificatie
Niet tegen Bottas, maar tegen Mercedes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat was die klacht tegen Bottas dan?
Zou een goedmakertje zijn , dan krijgt MAX ook de punten die hem ontnomen zijn op Silverstone door Ham gewoon weer terug , en daarbij , ook diverse keren heeft Ham al mazzl gehad bij de beslissing door de FIAquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:24 schreef Sjemmert het volgende:
Ben benieuwd. In principe gewoon DSQ voor Hamilton maar vraag me af of ze dat aandurven bij de FIA.
Jep, voor straf de auto van Toto poetsenquote:
Ik zou ook bang worden van iemand die met één hand een achtervleugel kan buigenquote:
Vooral de drs plank goed onderhanden nemenquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, voor straf de auto van Toto poetsen
Niet voor niets supermax!quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou ook bang worden van iemand die met één hand een achtervleugel kan buigen
het is discriminatie als hij een straf krijgtquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:31 schreef Rianne84 het volgende:
Lewis is blijkbaar mee naar de stewards. Hij heeft vast een act voorbereid.
Nee, want het gevolg is hetzelfde, namelijk: aanpassen. En dan moet hij vanuit de pitstraat starten, want zo zijn de Parc ferme regels.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar dan zou hij met een lagere straf weg kunnen komen.
Snap hele circus niet zo.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:31 schreef Rianne84 het volgende:
Betere luchtcirculatie met ruimere drs is beter voor de aarde. Hij deed het niet voor de snelheid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:31 schreef Rianne84 het volgende:
Zitte nu in gesprek.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:32 schreef Sfancta het volgende:
Is HAM ondertussen al dsq ? Ben weggeweest vanmorgen niks kunnen lezen
niet zo 1.0 de bitcoin staan al op de walletsquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
MERC zit binnen. Toto deelt bankbiljetten uit.
Maar het is toch helemaal niet duidelijk waarom er nog geen uitspraak is? Misschien is er geen discussie over de DSQ, maar is een nog zwaardere straf ook een optie en gaat het nu daarover?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap hele circus niet zo.
FIA heeft al eerder gezegd dat er eigenlijk geen excuus is waardoor je onder een straf kan uitkomen.
Je wordt bestraft, ook al heb je er geen voordeel van.
Je wordt bestraft, ook al wist je het niet of deed je het niet opzettelijk.
Ze hebben gereden en dus gekwalificeerd met een illegale auto, klaar, dus DSQ.
ze moeten wel om de schijn van partijdigheid te vermijden. Hij zal er ook een berisping of kleine boete voor krijgen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:35 schreef SiGNe het volgende:
ik neem aan dat Toto geklaagd heeft maar die is echt spijkers op laag water aan het zoeken.
Er is op beeld vastgesteld dat tijdens de quali (en tijdens de VT1) dat de opening van d DRS te groot is.
Max kan dat dus niet na de race nog even de vleugel hebben aan gepast in de 2 seconden dat ie de vleugel aanraakt, toen was de vleugel al illegaal.
Ik vind het best triest dat de FIA MAx nu ook naar de stewards heeft geroepen.
Dat er niks gechecked mag worden na een race is opzich logisch maar even iets aanraken is niet checken zoals een engineer dat zou doen.
Je moet gewoon van elkaars auto afblijven.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:35 schreef SiGNe het volgende:
ik neem aan dat Toto geklaagd heeft maar die is echt spijkers op laag water aan het zoeken.
Er is op beeld vastgesteld dat tijdens de quali (en tijdens de VT1) dat de opening van d DRS te groot is.
Max kan dat dus niet na de race nog even de vleugel hebben aan gepast in de 2 seconden dat ie de vleugel aanraakt, toen was de vleugel al illegaal.
Dat er niks gechecked mag worden na een race is opzich logisch maar even iets aanraken is niet checken zoals een engineer dat zou doen.
Alleen als de specificatie anders is. Als iets stuk is mag dat zonder gevolgen vervangen worden door een onderdeel met dezelfde specificatie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, want het gevolg is hetzelfde, namelijk: aanpassen. En dan moet hij vanuit de pitstraat starten, want zo zijn de Parc ferme regels.
Al zou dat zo zijn dan heeft hij er nog steeds voordeel van gehad dus moet die tijd afgenomen worden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen als de specificatie anders is. Als iets stuk is mag dat zonder gevolgen vervangen worden door een onderdeel met dezelfde specificatie.
Vettel schijnt daar ook een keer voor gewaarschuwd te zijn, dus dat dat hier ook gebeurt lijkt me logisch. Mits hij de auto inderdaad aangeraakt heeft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:35 schreef SiGNe het volgende:
Dat zei Vettel ook.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je moet gewoon van elkaars auto afblijven.
Dat sowieso, het gaat er dan om of hij achteraan of uit de pits moet startenquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn dan heeft hij er nog steeds voordeel van gehad dus moet die tijd afgenomen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |