Ach, volgens sommige mensen had je dan maar beter moeten sparen of gewoon je onderneming omgooienquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:11 schreef Derrazi het volgende:
[..]
dat is waar maar niet op zo'n manier waar mensen alles kwijt raken wat ze hebben en waarvoor ze gewerkt hebben
Hier was er alweer ruzie over, want vier december zouden de regels worden opgeheven en het is maar een advies.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, fucked up. Dat is waarom ik ook geen Sinterklaas ga vieren bij de familie. Ik zwaai wel even over Zoom, ik vind het best
Beter!maar daarom zie ik dus het probleem niet zo met oog op belasting van de zorg. Al raak je nog 4x besmet immers.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Mijn vriendin is al weer opgeknapt, was alleen donderdagmiddag even beroerd. Tijdens haar eerste besmetting lag ze ruim een week horizontaal.
Een collega van haar is overigens al 3x positief getest. In 1 jaar tijd.. Maar na vaccinatie beduidend minder ernstige klachten.
Alles tegelijk laten komen is nou ook niet echt je van hetquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Een heel dom idee. Hebben we afgelopen zomer ook geprobeerd, krijgen we nu de deksel van op de neus.
Van kickout zwarte piet. @Coco en ik zijn tegen racisme.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van..
Ja, wie eigenlijk. Van @:Lenny_Leonard ?
Ja, het is ook allemaal niet leuk natuurlijk, dat snap ik wel. Maar als ik het door zoiets stompzinnigs als Sinterklaas het bv aan m'n ouders doorgeef, vergeef ik dat mezelf nooit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier was er alweer ruzie over, want vier december zouden de regels worden opgeheven en het is maar een advies.
Dat is dan zogenaamd hoogopgeleid volk wat kennelijk te dom is om even logisch na te denken.
Maar je ouders zijn gevaccineerd neem ik aan. Dan zouden ze beschermd moeten zijn tov ziekenhuisopnamens toch? Wil je het uitsluiten, doe een test, hou afstand en gooi een raam open.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is ook allemaal niet leuk natuurlijk, dat snap ik wel. Maar als ik het door zoiets stompzinnigs als Sinterklaas het bv aan m'n ouders doorgeef, vergeef ik dat mezelf nooit.
Tja, dat zien we dan wel weer. M'n ouders hebben allebei AstraZeneca gekregen en m'n moeder heeft COPD. Ik hoop dat ze snel een booster krijgt, want ik vertrouw het eerlijk gezegd voor geen meter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar je ouders zijn gevaccineerd neem ik aan. Dan zouden ze beschermd moeten zijn tov ziekenhuisopnamens toch? Wil je het uitsluiten, doe een test, hou afstand en gooi een raam open.
Corona is endemisch. Dan kan je volgens die logica toch nooit meer normaal op visite?
AZ-gang.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat zien we dan wel weer. M'n ouders hebben allebei AstraZeneca gekregen en m'n moeder heeft COPD. Ik hoop dat ze snel een booster krijgt.
De meeste covid besmettingen betreffen enkel de bovenste luchtwegen. Die wekken, net zoals verkoudheden, geen sterke immuunrespons op. En "natuurlijke immuniteit" is niet noodzakelijk beter. Een tetanus infectie bvb genereert geen noemenswaardige immuniteit, enkel het vaccin biedt bescherming.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En dan échte groepsimmuniteit, niet die verzwakte versie met een simpel spike-eiwitje (uit een spuit).
its on!quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Duitsland gaat niet voor ons weer patiënten opvangen zo.
Ik ben sinds dinsdag voor de eerste keer sinds het begin van de pandemie flink verkouden. Even een sneltestje gedaan en die was duidelijk negatief. Ik werk sindsdien even een paar dagen thuis, maar dan vind ik het ook wel goed geweest.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Blijkbaar veel mensen verkouden.
En dan dient de winter nog te komen![]()
Mij zul je niet in een teststraat zien. Tenzij ik echt ziek ben. Die kans is gelukkig vrij klein. Duik wel mijn bed in wanneer ik me niet lekker voel.
Moet me inhouden om geen godwin grap te maken over Duitsland die het leger mobiliseertquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Duitsland gaat niet voor ons weer patiënten opvangen zo.
Heb jij wel al de LCPS cijfertjes?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
AZ-gang.
Lekker man, niks mis mee.
Die kans gaat er altijd blijven.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is ook allemaal niet leuk natuurlijk, dat snap ik wel. Maar als ik het door zoiets stompzinnigs als Sinterklaas het bv aan m'n ouders doorgeef, vergeef ik dat mezelf nooit.
Dan begrijp ik het wel. Met AZ en J&J zou ik ook opletten met risicogroepen. Maar als die boostershot er asap in zit hebbennze weinig te vrezen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat zien we dan wel weer. M'n ouders hebben allebei AstraZeneca gekregen en m'n moeder heeft COPD. Ik hoop dat ze snel een booster krijgt, want ik vertrouw het eerlijk gezegd voor geen meter.
Nee. In het weekend mailen ze me niet altijd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:53 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Heb jij wel al de LCPS cijfertjes?
Ergens natuurlijk niet zo heel verwonderlijk, de vakantie is weer voorbij daar en ondertussen hebben ze gewoon lekker evenementen van 150.000+ manquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:56 schreef crystal_meth het volgende:
Fuck, twee dagen geleden leek het of het in België begon af te vlakken, het 7-dagen gemiddelde lag slechts 5% hoger dan vorige week. Maar nu is het plots 39% hoger...
https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOB
Welk vaccin wordt voor de booster gebruikt? Hier in België enkel Pfizer en Moderna, ook voor wie AstraZeneca gekregen heeft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, dat zien we dan wel weer. M'n ouders hebben allebei AstraZeneca gekregen en m'n moeder heeft COPD. Ik hoop dat ze snel een booster krijgt, want ik vertrouw het eerlijk gezegd voor geen meter.
Pfizer en Modernaquote:Op zaterdag 13 november 2021 15:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Welk vaccin wordt voor de booster gebruikt? Hier in België enkel Pfizer en Moderna, ook voor wie AstraZeneca gekregen heeft.
Het nadeel daarvan alleen is dat je het één of twee jaar kunt uitstellen, maar dat je je hele samenleving sloopt wanneer dat uitstellen tien jaar gaat duren. Ik had gehoopt op een terugkeer naar het oude normaal, maar met de huidige strategie gaat het allemaal zo lang duren dat er van het oude normaal niets meer over is om naar terug te keren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat uitstellen is natuurlijk ook het hele idee
Is dat zo?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mwah. Ik wil ook wel jaarlijks een prik halen. Maar bv niet twee, en dan ook overal continu testen. Je kunt het overdrijven.
Een ongevaccineerde heeft nog nul moeite ergens voor gedaan.
Dan zou Nederland op deze hele aardbol het enige land zijn wat in vergelijkbare status met andere landen terug kunnen naar de tijd voor Corona.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het nadeel daarvan alleen is dat je het één of twee jaar kunt uitstellen, maar dat je je hele samenleving sloopt wanneer dat uitstellen tien jaar gaat duren. Ik had gehoopt op een terugkeer naar het oude normaal, maar met de huidige strategie gaat het allemaal zo lang duren dat er van het oude normaal niets meer over is om naar terug te keren.
Ja, volgens mij is dat ook in Nederland het plan. Volgens mij krijgt niemand meer AZ en Janssen wordt ook niet standaard uitgedeeld.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Welk vaccin wordt voor de booster gebruikt? Hier in België enkel Pfizer en Moderna, ook voor wie AstraZeneca gekregen heeft.
Storingquote:
GMTAquote:Op zaterdag 13 november 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
@:LTVDK en ik posten wel 2 keer bijna hetzelfde![]()
Dit vraag ik mij ook telkens af. En doen ze dat stiekem?quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoeveel mensen in Urk zouden er überhaupt willen testen bij klachten ?
Allemaal acteursquote:Op zaterdag 13 november 2021 15:38 schreef Arizona het volgende:
Ik reed zowel vanmorgen als vanmiddag langs de plaatselijke GGD-teststraat en ik heb het er nog nooit zo druk gezien
Lach maar, maar in Zwartewaterland en Staphorst komen de huisartsen inderdaad stiekem mensen vaccineren. Mensen willen die prik, maar willen niet dat de rest van gemeenschap het weet...quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit vraag ik mij ook telkens af. En doen ze dat stiekem?
"Jan, ik ga even naar de winkel voor de laatste versie van de Bijbel." En dan stiekem laten testen.
Black Saturdayquote:Op zaterdag 13 november 2021 15:38 schreef Arizona het volgende:
Ik reed zowel vanmorgen als vanmiddag langs de plaatselijke GGD-teststraat en ik heb het er nog nooit zo druk gezien
Maar vraag jij je nooit af van wanneer kan ik weer normaal met mijn ouders omgaan? knuffelen sinterklaas vieren, weet ik wat. Ook jouw ouders zijn sterfelijk, en daar is geen corona voor nodig.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh vast niet. Ik bedoel, wie staat er nou stil bij de sterfelijkheid van en omgang met zijn ouders in deze tijden?quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar vraag jij je nooit af van wanneer kan ik weer normaal met mijn ouders omgaan? knuffelen sinterklaas vieren, weet ik wat. Ook jouw ouders zijn sterfelijk, en daar is geen corona voor nodig.
Zo frustrerend.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)7&placement=21038074
Daar stevent het hier al op af ja...
Geen idee of ze dat uiteindelijk aan zullen durven. Maar er zal een oplossing moeten komen, want nog jarenlang elke winter lockdowns, mondkapjes en de rest van de maatregelenbonanza is ook niet echt een optie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:02 schreef crystal_meth het volgende:
Verwacht iemand dat sommige Europese landen binnenkort een echte vaccinatieplicht invoeren?
Als immuniteit te snel afneemt is het best mogelijk dat we anders een status quo bereiken waarin elke winter lockdowns of restricties nodig zijn.
LOL en het mooiste is nog : ze hebben nog gelijk ook. Het is een onzin regel. Zet echt geen zoden aan de dijk.quote:Elektronicaketen MediaMarkt breidt de openingstijden uit en is met ingang van maandag al om 08.00 uur geopend, meldt het bedrijf. Door de nieuwe coronamaatregelen gaan niet-essentiële winkels vanaf zaterdagavond om 18.00 uur dicht. Het hoogseizoen voor winkeliers met de feestdagen en Black Friday is op komst, met dus extra drukte van klanten in winkels.
MediaMarkt heeft 49 winkels in Nederland. "Deze langere openingstijden dragen bij aan de veiligheid van klanten en medewerkers. Iets wat bij MediaMarkt te allen tijde op de eerste plaats staat, vanzelfsprekend naast het hanteren van de reguliere Covid-maatregelen", aldus het bedrijf in een verklaring.
Ja dat zie je nu dus. Beter immuniteit opbouwen in de zomer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alles tegelijk laten komen is nou ook niet echt je van het
Het is nogal bizar om het vaccin gewoon niet te vertrouwen en tegelijkertijd zo graag een booster willen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee joh vast niet. Ik bedoel, wie staat er nou stil bij de sterfelijkheid van en omgang met zijn ouders in deze tijden?
Groot gelijk. Meer drukte is alleen maar linker.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:26 schreef deedeetee het volgende:
rtl4
[..]
LOL en het mooiste is nog : ze hebben nog gelijk ook. Het is een onzin regel. Zet echt geen zoden aan de dijk.
Lijkt me prima, laat meer winkels het voorbeeld volgenquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:26 schreef deedeetee het volgende:
rtl4
[..]
LOL en het mooiste is nog : ze hebben nog gelijk ook. Het is een onzin regel. Zet echt geen zoden aan de dijk.
Die hele maatregel werkt juist omgekeerd. Alsof al die mensen die nu in de avond naar een winkel gaan plotseling thuisblijvenquote:Op zaterdag 13 november 2021 16:26 schreef deedeetee het volgende:
rtl4
[..]
Ik geloof best dat het iets doet. Ik wil gewoon dat het meer doet. Niks bizars aan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:30 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Het is nogal bizar om het vaccin gewoon niet te vertrouwen en tegelijkertijd zo graag een booster willen.
Nee, heel deze hoek van Europa laat hogere cijfers dan ooit tevoren zien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn in ieder geval niet het enige land waar de records sneuvelen.
De landen met strengere maatregelen gaan nu ook gewoon voor het bijltje, de FFP2-plicht en 2G hebben de Duitsers ook niet gered.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, heel deze hoek van Europa laat hogere cijfers dan ooit tevoren zien.
Best wel, want wat doet jou geloven dat het nu niet genoeg doet? Wanneer is dat wel genoeg? En wil je dan iedere zoveel maanden een booster?quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het iets doet. Ik wil gewoon dat het meer doet. Niks bizars aan.
Dat is het gevolg van maatregelen gedurende de zomer. Landen waar men meer immuniteit heeft opgebouwd in de zomer staan er veel beter voor. Die zullen wellicht deze golf niet geheel ontwijken, maar toch.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De landen met strengere maatregelen gaan nu ook gewoon voor het bijltje, de FFP2-plicht en 2G hebben de Duitsers ook niet gered.
Toch is het opvallend. We zien dat maatregelen werken, maar wat je doet lijkt geen klap uit te maken, 2G mondkapjes, iedereen doet wat anders en toch moet je met een vergrootglas opzoek naar de verschillen in de grafieken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, heel deze hoek van Europa laat hogere cijfers dan ooit tevoren zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |