Alleen een lockdown ala maart 2020.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens wat er dan wel nodig is om die trend te keren, en wat er nodig is om te zorgen dat we volgend jaar niet in precies dezelfde situatie zitten.
Het maakt het alleen maar erger imo. Die paar gevaccineerde jongeren gaan het verschil niet maken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ik geloof er alleen geen bal van dat deze "lockdown" gaat helpen om de trend te doen keren. En ik geloof ook niet dat 2G dat gaat doen eerlijk gezegd.
Er zijn al een hoop mensen twee keer of meer besmet, toch?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit virus stopt niet voordat het iedereen en z'n moeder te pakken heeft gehad. Wordt tijd dat we dat gaan beseffen.
Blijkbaar veel mensen verkouden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:21 schreef Elan het volgende:
Tot 11.00 uur vanochtend hebben al 55.000 mensen een afspraak gemaakt bij de GGD, 17,9% is positief of zo. Dat worden vast prachtige cijfers de komende dagen
Kun je nagaan. Je moet wachten totdat 100% van de bevolking zo vaak corona hebben gehad dat ze niet meer op hun buik komen te liggen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn al een hoop mensen twee keer of besmet, toch?
Sommige hebben echt pech ja. Gewone variant en daarna nog keer Delta.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn al een hoop mensen twee keer of besmet, toch?
Maar zijn ze zieker de tweede keer of niet? Dat is het relevantst toch? Als het de tweede keer een verkoudheid is dan lekker belangrijk?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sommige hebben echt pech ja. Gewone variant en daarna nog keer Delta.
Het is mij gelukkig (nog) allemaal bespaard gebleven. En dat hoop ik zo te houden, en ik ben echt niet een persoon die alleen maar thuis zit
En dan nog geschokt zijn wanneer de besmettingen zo hoog zijn. Kan er op dit moment alleen om lachen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:48 schreef THEFXR het volgende:
Opnieuw grote drukte bij afsprakenlijn GGD
Het is opnieuw zeer druk bij de afsprakenlijn van de GGD en de website coronatest.nl. Tot 11.00 uur hebben 55.000 mensen geprobeerd een testafspraak te maken, laat overkoepelende organisatie GGD GHOR weten. "We vragen mensen het later op de dag nogmaals te proberen als ze er niet doorheen komen."
De hele week heeft de GGD al te maken met grote drukte. Gisteren werden online en telefonisch 91.678 nieuwe testafspraken gemaakt en werden 83.000 testen afgenomen. Gisterochtend belden tussen 8.00 uur en 8.01 uur 15.000 mensen naar de landelijke telefoonlijn. De telefoonlijn van de GGD is zeven dagen per week tussen 8.00 uur en 20.00 uur geopend.
Same.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sommige hebben echt pech ja. Gewone variant en daarna nog keer Delta.
Het is mij gelukkig (nog) allemaal bespaard gebleven. En dat hoop ik zo te houden, en ik ben echt niet een persoon die alleen maar thuis zit
Ja, je kunt een blik aan excuses opentrekken maar het is vrij simpel: de besmettingen lopen gigantisch op en er wordt een beroep gedaan op iedereen om vooral niet in groepen bijeen te komen. Gevaccineerd of niet, die stijgende lijn moet omlaag en dat lukt alleen door datgene wat jij vanavond gaat doen vooral niet te doen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:56 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Die krijg je niet waterdicht, want de meest basale regels zijn door te veel mensen nooit echt in acht genomen. Thuis blijven als je loopt te hoesten of niezen bijvoorbeeld. Fatsoenlijke hygiëne. Je denkt dat deze maatregelen wel effect gaan hebben?
En wat dat 'zo min mogelijk contacten, meer niet' betreft. Ik vind het nogal wat dat ik al 22 maanden mijn familie zowat niet heb gezien, omdat ik zo min mogelijk contact had. Op augustus, september en oktober na. 'Meer niet'?
Maar goed. Dit wordt een eindeloze discussie. Tijd voor familiefeestjePas de tweede dit jaar.
Dat zijn er heel weinig, en bovendien worden die mensen niet tot nauwelijks ziek. Irrelevant voor de zorg dus.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn al een hoop mensen twee keer of meer besmet, toch?
Same here. Sowieso heb ik geen schoolgaande kinderen en kan ik thuiswerken als ik dat wil. Dat scheelt een hoop denk ik.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is mij gelukkig (nog) allemaal bespaard gebleven. En dat hoop ik zo te houden
Waarschijnlijk bijna allemaal positieve thuistests. Waarom zou je anders naar een teststraat gaan anno 2021.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Blijkbaar veel mensen verkouden.
En dan dient de winter nog te komen![]()
Mij zul je niet in een teststraat zien. Tenzij ik echt ziek ben. Die kans is gelukkig vrij klein. Duik wel mijn bed in wanneer ik me niet lekker voel.
Lockdowns, avondklokken, contactbeperkingen en bureaucratie en micromanagement als 2G stellen besmettingen alleen maar uit tot een later tijdstip of op een andere locatie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ik geloof er alleen geen bal van dat deze "lockdown" gaat helpen om de trend te doen keren. En ik geloof ook niet dat 2G dat gaat doen eerlijk gezegd.
Mijn vriendin is al weer opgeknapt, was alleen donderdagmiddag even beroerd. Tijdens haar eerste besmetting lag ze ruim een week horizontaal.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar zijn ze zieker de tweede keer of niet? Dat is het relevantst toch? Als het de tweede keer een verkoudheid is dan lekker belangrijk?
Zelfde met besmetting na vaccinatie.
Qr code?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bijna allemaal positieve thuistests. Waarom zou je anders naar een teststraat gaan anno 2021.
Dat uitstellen is natuurlijk ook het hele ideequote:Op zaterdag 13 november 2021 14:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lockdowns, avondklokken, contactbeperkingen en bureaucratie en micromanagement als 2G stellen besmettingen alleen maar uit tot een later tijdstip of op een andere locatie.
Dat men na bijna twee jaar nog altijd in de naïeve veronderstelling verkeert dat men met burgertje pesten en het opwerpen van extra bureaucratie een virus kan bestrijden...
Niet volgens wetenschappelijk onderzoek.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik dacht dat een besmetting/herstel nu een 1-jarige QR-code opleverde, omdat het juist langer beschermt.
Daarom is het wel interessant om te weten wat nu de werkelijke besmettingscijfers in relatie tot ziekenhuizen ongeveer zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat zijn er heel weinig, en bovendien worden die mensen niet tot nauwelijks ziek. Irrelevant voor de zorg dus.
Die kinderen zijn wel een dingetje met die delta variant. Maat van me had weekendje weg staan met de familie, voor de zekerheid getest blijken de jongsten (6 en 8) gewoon positief. Nul klachten hè, nog geen kuchje of niezen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Same here. Sowieso heb ik geen schoolgaande kinderen en kan ik thuiswerken als ik dat wil. Dat scheelt een hoop denk ik.
Oh jee, jij gaat Yorick op je dak krijgen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet was er moeilijk is aan een Excelletje doorsturen.
Een heel dom idee. Hebben we afgelopen zomer ook geprobeerd, krijgen we nu de deksel van op de neus.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat uitstellen is natuurlijk ook het hele idee
Ja, fucked up. Dat is waarom ik ook geen Sinterklaas ga vieren bij de familie. Ik zwaai wel even over Zoom, ik vind het bestquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kinderen zijn wel een dingetje met die delta variant. Maat van me had weekendje weg staan met de familie, voor de zekerheid getest blijken de jongsten (6 en 8) gewoon positief. Nul klachten hè, nog geen kuchje of niezen.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, fucked up. Dat is waarom ik ook geen Sinterklaas ga vieren bij de familie. Ik zwaai wel even over Zoom, ik vind het best
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |