Ze hebben zelfs minder IC-bedden per inwonerquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:45 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Geen idee. Dat is aan jou om te beargumenteren. Ik geef simpelweg antwoord op je vraag.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies.
Zweden is geen goed voorbeeld, want daar liggen juist heel weinig mensen op de IC. Dat het daar goed gaat heeft heel weinig te maken met IC-capaciteit.
Veel dikke oudjes bedoel jequote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs minder IC-bedden per inwoner
Dus als we dat als gidsland nemen dan kunnen we zelfs afschalen!
Nee, het probleem ligt niet primair in de zorgcapaciteit, maar in de exponentiële groei van patiënten.
Misschien zit ik er geheel naast, maar als je met 1G gaat werken, gok ik dat heel veel mensen zich nooit meer laten vaccineren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:45 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ben het op zich wel met je eens, al zou ik de QR code niet afschaffen maar er een 1G systeem van maken bij grote evenementen of als noodmaatregel indien de cijfers echt uit de klauwen lopen.
En voor de duidelijkheid bedoel ik met 1G dan dat iedereen zich moet laten testen voor toegang onafhankelijk van de vaccinatie status.
Bij hemzelf bedoel je? Dat Red Team heeft zichzelf met veel bombarie opgeheven maar de facto is er niets verandert. Die lui komen nog steeds constant in de media met exact dezelfde boodschap.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook bekend van het Red Team. Enfin, wat betreft zelfreflectie en te laat reageren heeft hij wel gelijk.
Was dat ooit niet zo dan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:48 schreef nils7 het volgende:
Lees net in een Vlaamse krant dat je alleen nog Frankrijk in komt met een negatieve testuitslag of gevaccineerd.
Link:
https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)acebook&utm_term=gva
Geldt gok ik ook voor Nederlanders?
Misschien dat het hiermee te maken heeft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Duitsland had de hoogste IC capaciteit, maar die hebben het nu ook moeilijk
Wie heeft er beweerd dat dat kan dan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Welke landen hebben wel een zorg die COVID aan kan, zonder maatregelen etc?
Centraal Afrikaquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over planbare operaties waar IC voor nodig is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn ook mensen die niet hebben gehaald, door uitstel.
Kan me idd herinneren dat je je vaccinatiebewijs mee moest nemen toen ik 5 weken geleden naar Parijs ging.quote:
Zwedenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zit nog wel een heleboel nuance tussen zonder maatregelen en de maatregelen die we in NL zelf recentelijk hebben ingevoerd he.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Noem eens één land, vergelijkbaar met Nederland, waar ze voldoende IC-capaciteit hebben om zonder maatregelen te leven. Als je dat niet kan is dat meteen mijn onderbouwing.
Als je kijkt naar Duitsland (meeste capaciteit) zie je dat het dus niet zo makkelijk is en ook niet zo heel veel uitmaakt.quote:
Dus ongevaccineerden leggen maatregelen op?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind het terecht, omdat een klein deel van de bevolking niet mag gaan uitmaken van een heel groot deel van de bevolking mag of moet gaan doen.
Denk niet dat zoiets in crisis tijd kan gelden, in Israël gaat het toch goed met die boosters nu, dan is dat de tijdelijke oplossing, moet de regering eens kan nadenken aan langdurige oplossingen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het terecht, omdat een klein deel van de bevolking niet mag gaan uitmaken van een heel groot deel van de bevolking mag of moet gaan doen.
Nee, ik schreeuw hier al weken dat het belachelijk is dat zorgcapaciteit niet sneller wordt verhoogd.
Het scheelt ook dat Zweden vanaf dag 1 heeft gewerkt naar herd immunity en ze de adviezen daar braaf opvolgenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, het probleem ligt niet primair in de zorgcapaciteit, maar in de exponentiële groei van patiënten.
Ja hoor. Maar keuzes hebben ook consequenties. Dus niet zeuren als je minder mag door je eigen vrije keuze.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:52 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dus ongevaccineerden leggen maatregelen op?
Kiezen voor een vaccinatie of niet is een mensenrecht.
Volgens jou zitten we in deze situatie door bezuinigingen op de zorg toch?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:50 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Wie heeft er beweerd dat dat kan dan?
maar in Zweden heeft wel iedereen een sauna in huisquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben het 100% mee eens dat men geen lange termijn oplossingen heeft op dit moment. Nul aandacht voor ook.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Denk niet dat zoiets in crisis tijd kan gelden, in Israël gaat het toch goed met die boosters nu, dan is dat de tijdelijke oplossing, moet de regering eens kan nadenken aan langdurige oplossingen.
Zweden had in het begin ook pas laat en relatief weinig maatregelen, die lijken echt op groepsimmuniteit te hebben ingezet.quote:
Nou kom er eens in. Hoe gaan we de komende jaren leven met het virus zonder de halve maatschappij te slopen met de continue dreiging van lockdowns?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Denk niet dat zoiets in crisis tijd kan gelden, in Israël gaat het toch goed met die boosters nu, dan is dat de tijdelijke oplossing, moet de regering eens kan nadenken aan langdurige oplossingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |