SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
![]()
Jarenlange bezuinigen in de zorg, onvoldoende salaris, stapels papierwerk, managementlaag op managementlaag en ga zo maar door.. daardoor zitten we nu in deze situatie, dat is het probleem.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:
maar de ongevaccineerden zijn op dit moment wel het probleem.
Corona heeft het probleem alleen blootgelegd.I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.![]()
Het bericht dat je wilde plaatsen:Uiteindelijk kan dat wel gebeuren. Dat is ook wat diverse deskundigen hier nu over zeggen. Het gebrek aan perspectief en een exitstrategie kan echt nog heel naar uitpakken. De samenleving kan niet jaren in crisisstand blijven en een definitief “nieuw normaal” met periodieke lockdowns zie ik ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 11:58 schreef Stoney3K het volgende: [..] Ik denk dat de vraag meer was hóe de "tyfus dan aan" zou zijn. Misschien dat er clubjes verveelde hooligans een beetje rommel gaan trappen, maar ik zie het echt niet tot grote knokpartijen komen.
![]()
Ik vraag om een onderbouwing. Dus bij deze graag een onderbouwing. En geen drogredenen waar ik tijdens kerst 2009 was.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb het net onderbouwd, maar als jij alles als leugens en demonisering wegzet kan ik blijven onderbouwen tot Kerst en Pasen op dezelfde dag vallen. Jij gaat het toc niet aannemen.
Onderbuik retoriek? Het is gewoon uit te rekenen wat er gebeurd als je alles maar laat gebeuren. Je doet net alsof je COVID-19 gisteren hebt ontdekt. Waar was je in maart/april 2020? Kom op zeg.
COVID19 is een factor die speelt bij de problemen in de ziekenhuizen maar niet de reden. Gesloten SEH's, afgebelde operaties en overbezette ic's zijn problemen die pre-corona al speelden.
Dan kan je gaan opschalen maar de marktwerking zal de ic capaciteit alleen maar verlagen zodat zorgverzekeraars miljarden eigen vermogen kunnen opbouwen (meer dan wettelijk of Europees benodigd is) en kunnen ziekenhuizen miljarden frauderen aan ingrepen die niet zijn gedaan.
Nee het is niet raar dat de coalitie wegrende bij de motie VanKooten/Wilders over het verhogen van de salarissen en het kabinet toen de motie eindelijk werd aangenomen niet uitvoerde. Straks krijg je nog een zorg dat functioneert en het geld niet naar de top gaat.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ben ik het deels gewoon mee een hoor. Alleen zijn dat problemen die wij niet op een korte termijn kunnen oplossen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:36 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Jarenlange bezuinigen in de zorg, onvoldoende salaris, stapels papierwerk, managementlaag op managementlaag en ga zo maar door.. daardoor zitten we nu in deze situatie, dat is het probleem.
Corona heeft het probleem alleen blootgelegd.
Je hebt twee opties.
Of je blijft zeuren, schoppen, janken, gillen en laat je niet vaccineren met risico dat je binnenkort terecht wordt buitengesloten.
Of je accepteert het, laat je vaccineren en zorgt er samen met de rest van de Nederlanders voor dat wij relatief normaal door kunnen leven en stem je bij een volgende verkiezingen op een partij die vol voor de zorg gaat.![]()
Dat wij in Europa relatief gezien het minst aantal bedden hebben is een feit. Maar nu ben je mij domweg aan het framen als wappie omdat ik het vanuit een ander punt kritisch bekijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook constant 5000 IC bedden klaar hebben staan, waarvan je in normale situaties er maar 1000 gebruikt, maar dan sta jij weer vooraan het rijtje met je pannetje en pollepel om te zeuren dat de zorgkosten te hoog zijn.
En stop met dat hyperbolische gedrag van 5000 ic bedden en duizenden op de ic![]()
Welke landen hebben wel een zorg die COVID aan kan, zonder maatregelen etc?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:36 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Jarenlange bezuinigen in de zorg, onvoldoende salaris, stapels papierwerk, managementlaag op managementlaag en ga zo maar door.. daardoor zitten we nu in deze situatie, dat is het probleem.
Corona heeft het probleem alleen blootgelegd.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Zweden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Welke landen hebben wel een zorg die COVID aan kan, zonder maatregelen etc?![]()
Je kunt ook de zorg anders plannen. Operaties waar IC voor nodig is, zoals openhart, kun je plannen van mei tot september/oktober. Dan heb je in het griepseizoen meer bedden vrij voor accute zorg.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Evenstar het volgende: [..] Je kan natuurlijk ook constant 5000 IC bedden klaar hebben staan, waarvan je in normale situaties er maar 1000 gebruikt, maar dan sta jij weer vooraan het rijtje met je pannetje en pollepel om te zeuren dat de zorgkosten te hoog zijn.
Ik zou in november 2003 een openhartoperatie krijgen. Die is, toen al, meerdere keren uitgesteld omdat er geen IC-bed was. Is uiteindelijk eind maart 2004 geworden.![]()
Zweden en UK gaan momenteel best lekker. Wij zijn de enigen die nu weer met dit soort maatregelen zitten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Welke landen hebben wel een zorg die COVID aan kan, zonder maatregelen etc?
De rest kan later nog aan de beurt komen, maar dan nog…![]()
Evenstar
![]()
Noem eens één land, vergelijkbaar met Nederland, waar ze voldoende IC-capaciteit hebben om zonder maatregelen te leven. Als je dat niet kan is dat meteen mijn onderbouwing.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ik vraag om een onderbouwing. Dus bij deze graag een onderbouwing. En geen drogredenen waar ik tijdens kerst 2009 was.
COVID19 is een factor die speelt bij de problemen in de ziekenhuizen maar niet de reden. Gesloten SEH's, afgebelde operaties en overbezette ic's zijn problemen die pre-corona al speelden.
Dan kan je gaan opschalen maar de marktwerking zal de ic capaciteit alleen maar verlagen zodat zorgverzekeraars miljarden eigen vermogen kunnen opbouwen (meer dan wettelijk of Europees benodigd is) en kunnen ziekenhuizen miljarden frauderen aan ingrepen die niet zijn gedaan.
Nee het is niet raar dat de coalitie wegrende bij de motie VanKooten/Wilders over het verhogen van de salarissen en het kabinet toen de motie eindelijk werd aangenomen niet uitvoerde. Straks krijg je nog een zorg dat functioneert en het geld niet naar de top gaat.![]()
En komt dat omdat ze zoveel meer IC-bedden per inwoner hebben?quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
kom op, wees een realistisch, we hebben een hoge v-graad. en dat laatste deel was ons beloofd, is niks van terecht gekomen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben ik het deels gewoon mee een hoor. Alleen zijn dat problemen die wij niet op een korte termijn kunnen oplossen.
Je hebt twee opties.
Of je blijft zeuren, schoppen, janken, gillen en laat je niet vaccineren met risico dat je binnenkort terecht wordt buitengesloten.
Of je accepteert het, laat je vaccineren en zorgt er samen met de rest van de Nederlanders voor dat wij relatief normaal door kunnen leven en stem je bij een volgende verkiezingen op een partij die vol voor de zorg gaat.
blijft toch niet trappen in die ongevaccineerde valkuil.![]()
Duitsland had de hoogste IC capaciteit, maar die hebben het nu ook moeilijkquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Welke landen hebben wel een zorg die COVID aan kan, zonder maatregelen etc?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
En waarom vind je dat terecht?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:40 schreef Evenstar het volgende:
Of je blijft zeuren, schoppen, janken, gillen en laat je niet vaccineren met risico dat je binnenkort terecht wordt buitengesloten.Dus wacht als heel Nederland gevaccineerd is dan kunnen we eindelijk echt open?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:40 schreef Evenstar het volgende:
Of je accepteert het, laat je vaccineren en zorgt er samen met de rest van de Nederlanders voor dat wij relatief normaal door kunnen leven en stem je bij een volgende verkiezingen op een partij die vol voor de zorg gaat.![]()
En wat doen we met de capaciteit in het ziekenhuis dat pre-corona al speelde?![]()
Wil jij twee lekkere pepernoten in je mond stoppen m'n jongen?quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
er zijn ook mensen die niet hebben gehaald, door uitstel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt ook de zorg anders plannen. Operaties waar IC voor nodig is, zoals openhart, kun je plannen van mei tot september/oktober. Dan heb je in het griepseizoen meer bedden vrij voor accute zorg.
Ik zou in november 2003 een openhartoperatie krijgen. Die is, toen al, meerdere keren uitgesteld omdat er geen IC-bed was. Is uiteindelijk eind maart 2004 geworden.![]()
Zweden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Noem eens één land, vergelijkbaar met Nederland, waar ze voldoende IC-capaciteit hebben om zonder maatregelen te leven. Als je dat niet kan is dat meteen mijn onderbouwing.![]()
Geen idee. Dat is aan jou om te beargumenteren. Ik geef simpelweg antwoord op je vraag.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En komt dat omdat ze zoveel meer IC-bedden per inwoner hebben?![]()
Jep. Hadden ze maar 2x zoveel moeten hebben!!quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Duitsland had de hoogste IC capaciteit, maar die hebben het nu ook moeilijk
Loop je alleen binnen paar weken zonder maatregelen ook weer tegen die limiet aan. Zorg uitbreiden is helaas niet dé oplossing.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Evenstar
![]()
Precies.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Duitsland had de hoogte IC capaciteit, maar die hebben het nu ook moeilijk
Zweden is geen goed voorbeeld, want daar liggen juist heel weinig mensen op de IC. Dat het daar goed gaat heeft heel weinig te maken met IC-capaciteit.![]()
Ik heb geen idee van de situatie in Zweden, maar vanuit de ziekenhuizen in Engeland komen vergelijkbare verhalen als hier.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zweden en UK gaan momenteel best lekker.https://www.theguardian.c(...)ancy-nhs-bosses-warnquote:England’s hospitals already at peak winter bed occupancy, NHS bosses warn
Head of NHS Providers says situation is ‘very worrying’ as exhausted staff prepare for Covid surge
Hospitals in England are already at peak winter levels for bed occupancy, according to NHS bosses, who fear the health service will come under severe pressure in the months ahead.
The chief executive of NHS Providers, which represents England’s 240 NHS trusts, said the situation was unprecedented and “very worrying” as exhausted hospital staff prepare for higher levels of Covid and other respiratory infections such as influenza while dealing with a backlog of care for patients.![]()
Evenstar
![]()
Ik vind het terecht, omdat een klein deel van de bevolking niet mag gaan uitmaken van een heel groot deel van de bevolking mag of moet gaan doen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:44 schreef Derrazi het volgende:
[..]
En waarom vind je dat terecht?
[..]
Dus wacht als heel Nederland gevaccineerd is dan kunnen we eindelijk echt open?![]()
En wat doen we met de capaciteit in het ziekenhuis dat pre-corona al speelde?
Nee, ik schreeuw hier al weken dat het belachelijk is dat zorgcapaciteit niet sneller wordt verhoogd.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: