Het zijn geen insults, het zijn constateringen. Probeer jij eens op een andere manier te verklaren dat mensen je ideeën belachelijk vinden behalve "ze kijken het journaal"quote:Op zondag 14 november 2021 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
For the love of God kom met iets nieuws
Met je niet al te creatieve ' insults'
The comparisons to 1930s Nazi Germany are validquote:
ze konden emigreren of zich voor doen als Christen. dat hebben er dan ook veel gedaan.quote:Op zondag 14 november 2021 16:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
The comparisons to 1930s Nazi Germany are valid
Nee dat zijn ze niet, of konden joden met een simpel prikje voorkomen dat ze opgejaagd en afgeslacht werden?
Daarbovenop zijn we er nog niet. De eerste stapjes zijn gezet, wie zegt dat dit de enige zijn. Vooralsnog overtreffen ze zichzelf continue.quote:Op zondag 14 november 2021 16:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ze konden emigreren of zich voor doen als Christen. dat hebben er dan ook veel gedaan.
En maakte dat ze minder Joods?quote:Op zondag 14 november 2021 16:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
ze konden emigreren of zich voor doen als Christen. dat hebben er dan ook veel gedaan.
quote:Op zondag 14 november 2021 16:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
The comparisons to 1930s Nazi Germany are valid
Nee dat zijn ze niet, of konden joden met een simpel prikje voorkomen dat ze opgejaagd en afgeslacht werden?
Het voorkwam dat ze opgejaagd en afgeslacht werden, dat was je vraag toch.quote:
Dat deed het in veel gevallen niet.quote:Op zondag 14 november 2021 16:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Het voorkwam dat ze opgejaagd en afgeslacht werden, dat was je vraag toch.
Gelijk stellen aan en zeggen dat er overeenkomsten zijn zijn 2 verschillende dingen.quote:Op zondag 14 november 2021 16:30 schreef Isdatzo het volgende:
Dat we het hier überhaupt moeten hebben over hoe belachelijk dat soort vergelijkingen zijn.
Dat heeft (als kleine kindje) de super gezellig,lieve moeder van een vriendin van me gedaan. Vanuit Warzaw gevlucht en de hele oorlog in een convent in Belgium gewoond.quote:Op zondag 14 november 2021 16:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Beetje overdreven ja. Erg belachelijk niet. imo.quote:Op zondag 14 november 2021 16:30 schreef Isdatzo het volgende:
Dat we het hier überhaupt moeten hebben over hoe belachelijk dat soort vergelijkingen zijn.
FNVquote:Op zondag 14 november 2021 16:37 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Vakbond FNV Spoor heeft zijn leden opgeroepen om te weigeren een QR-code te tonen om naar het werk te gaan. De FNV Spoor Divisieraad NS Reizigers heeft dit naar aanleiding van de persconferentie over de aangescherpte coronaregels bekendgemaakt.
De afdeling van de vakbond geeft aan niet te accepteren dat “NS onderscheid gaan maken aan de hand van een QR-code wie wel toegelaten wordt tot het werk en wie niet”. “FNV Spoor is voor een hoge vaccinatiegraad, maar tegen aantasten van rechten werknemers”, aldus de vakbond.
Kabinet werkt aan wetswijziging
De komende weken wordt gewerkt aan een wetswijziging om nieuwe maatregelen voor de langere termijn mogelijk te maken. Vanaf dan wordt onder meer ingezet op de mogelijkheid voor ondernemers om te werken met een 2G-systeem waarbij een negatieve test geen coronatoegangsbewijs is. De coronapas wordt dan ook verplicht in niet-essentiële winkels en kan ook op de werkvloer worden gevraagd.
FNV Spoor vindt dat de plannen van het kabinet en andere betrokkenen bij de corona-aanpak leiden “tot een gevaarlijk hellend vlak”. De vakbond wil daarvan ‘wegblijven’. “Onze leden moeten werken om aan een inkomen te komen.”
De bond zegt meegezogen te worden in discussies over de QR-code bij bars en restaurants of bioscopen. “Wij gaan over werk en inkomen van onze leden op de werkplek en niet hoe onze leden hun vrije tijd willen inrichten en hun inkomen willen spenderen. Wij vragen jullie dit te respecteren van jullie vakbond. Ook vragen wij jullie andere maatregelen zoals de 1,5 meter en indien nodig mondmaskers te respecteren tijdens en op het werk”, schrijft de organisatie aan zijn leden.
https://www.spoorpro.nl/p(...)e-tonen/?gdpr=accept
Zo zijn er ook overeenkomsten tussen jou (of mij) en een hondendrol. Dat wil nog niet zeggen dat zo'n vergelijking gepast is, laat staan dat hij ergens op slaat.quote:Op zondag 14 november 2021 16:33 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Gelijk stellen aan en zeggen dat er overeenkomsten zijn zijn 2 verschillende dingen.
Oke cringelordquote:Op zondag 14 november 2021 16:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Het zijn geen insults, het zijn constateringen. Probeer jij eens op een andere manier te verklaren dat mensen je ideeën belachelijk vinden behalve "ze kijken het journaal"
Je kan wel complotjes blijven verzinnen om je bubbel in stand te houden maar dat is een oneindige herhalingsoefening.
Dus ik mag straks niet meer naar mn werk, zolang er druk is in het ziekenhuis. Hoewel ik op geen enkele manier een gevaar vorm en me altijd getest heb.quote:Op zondag 14 november 2021 16:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo zijn er ook overeenkomsten tussen jou (of mij) en een hondendrol. Dat wil nog niet zeggen dat zo'n vergelijking gepast is, laat staan dat hij ergens op slaat.
maar je zou er altijd over moeten kunnen praten en niet gelijk het verwijt (niet per se van jou) dat je er niet mee mag vergelijken.quote:Op zondag 14 november 2021 16:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo zijn er ook overeenkomsten tussen jou (of mij) en een hondendrol. Dat wil nog niet zeggen dat zo'n vergelijking gepast is, laat staan dat hij ergens op slaat.
Niet dus!quote:Op zondag 14 november 2021 16:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
NWS / Virologen: nooit meer terug naar normaal
tot zover het sprookje dat vaccins de uitweg zijn.
Ik was ook niet van plan om mijn QR-code op het werk te laten zien hoor, maar dat betekent niet dat ik allerlei rare vergelijkingen ga maken met de jodenvervolging.quote:Op zondag 14 november 2021 16:47 schreef _I het volgende:
[..]
Dus ik mag straks niet meer naar mn werk, zolang er druk is in het ziekenhuis. Hoewel ik op geen enkele manier een gevaar vorm en me altijd getest heb.
Het is uitsluiting en dat kan leiden tot ergere dingen.
Dat signaal is fout. Heel fout.
Lekker skieen terwijl de halve bevolking ban Oostenrijk de deur niet uit mag. Swoosh swiish.. vingers in je oren en vooral doen alsof het normaal is.
Maar wanneer ik jou vergelijk met een hondendrol dan impliceer ik daar wel wat mee. Kijk ook eventjes naar de tweet waar het allemaal mee begon, dat is gewoon je reinste stemmingmakerij.quote:Op zondag 14 november 2021 16:49 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
maar je zou er altijd over moeten kunnen praten en niet gelijk het verwijt (niet per se van jou) dat je er niet mee mag vergelijken.
het ging over de jaren 30 he, niet over de Holocaust.quote:Op zondag 14 november 2021 17:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik was ook niet van plan om mijn QR-code op het werk te laten zien hoor, maar dat betekent niet dat ik allerlei rare vergelijkingen ga maken met de jodenvervolging.
Het is nog niet in dat stadium. Vind het zelf ook niet een gepaste vergelijking, maar zie wel overeenkomsten uit het vroege begin. Zie ook de blinde haat ontstaan.quote:Op zondag 14 november 2021 17:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik was ook niet van plan om mijn QR-code op het werk te laten zien hoor, maar dat betekent niet dat ik allerlei rare vergelijkingen ga maken met de jodenvervolging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |