Dit ja. Het gaat demense allemaal de pet weer te boven. Liever boos strijden voor disfunctioneel beleid!quote:Op woensdag 17 november 2021 12:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Of een legale manier van migratie aanbieden, als alternatief. Dat is iets wat je wél kunt reguleren, en zolang iemand kans maakt daarop gaat ie zijn leven echt niet wagen in een gammel bootje.
Nouja... dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit ja. Het gaat demense allemaal de pet weer te boven. Liever boos strijden voor disfunctioneel beleid!
Nederland is tjokvol. Tjokvol met lui die hier niets te zoeken hebben.quote:Op woensdag 17 november 2021 11:31 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Prima, maar niet hier, Nederland is nok- en nokvol.
Inderdaad. Het ‘meer-migranten’ dat je her en der leest dekt de lading niet helemaal vind ik.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:07 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nouja... dat zijn jouw woorden.![]()
De paraaf over immigratie in het document is iig wel behoorlijk realistisch moet ik zeggen.
https://www.scribd.com/do(...)ullscreen&from_embed
Nee, dat is te simplistisch verwoord inderdaad. Geeft ook weer onterechte munitie aan de populisten.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het ‘meer-migranten’ dat je her en der leest dekt de lading niet helemaal vind ik.
Ik denk dat er partijen zijn die beter bij je passen dan de VVDquote:Op woensdag 17 november 2021 13:08 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Nederland is tjokvol. Tjokvol met lui die hier niets te zoeken hebben.
Leve het Poolse traangas, weg met die zogenaamde vluchtelingen die duizenden dollars hebben betaald om door Wit-Rusland te worden 'geholpen' om naar Europa te gaan.
Het is natuurlijk niet de schuld van de vluchtelingen. Het is de schuld van de politici die het beleid maken, die te weinig doen, die niet vooruit kunnen zien enzovoort. Die vluchtelingen zijn een klein deel van de opstapelende problematiek en daar hebben ze eigenlijk zelf geen schuld aan.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben al jaren een woningtekort. Al jaren weten we dat klimaatdoelstelling gehaald moet worden.
Maar nee het is de schuld van de vluchtelingen. Ik schrik echt van wat ik hier lees.
Dat lijkt me een betere invalshoek jaquote:Op woensdag 17 november 2021 13:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de schuld van de vluchtelingen. Het is de schuld van de politici die het beleid maken, die te weinig doen, die niet vooruit kunnen zien enzovoort. Die vluchtelingen zijn een klein deel van de opstapelende problematiek en daar hebben ze eigenlijk zelf geen schuld aan.
Wat een verschrikking he, deze samenleving...quote:Op woensdag 17 november 2021 12:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor deze samenleving is het toelaten van vele veelal zeer laaggeschoolde vluchtelingen een zware last. Wie zien nu al dat de samenleving het nauwelijks kan opvangen in oa zorg, woningbouw, onderwijs, bijstand enzovoort. Het piept en het kraakt nu al. Wat ook nadelige gevolgen heeft voor de aanwezige statushouders omdat ze een minder eerlijke kans krijgen om te integreren.
Hoezo dat laatste?quote:Op woensdag 17 november 2021 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat wij nou eenmaal veel welvaart hebben en wij als westerse wereld er volledig voor verantwoordelijk zijn dat het in Afrika zo'n puinzooi is.
Dank je voor de inhoudelijke reactie. Ik heb enkele jaren voor de klas gestaan in een achterstandswijk, heb zelfs enige tijd op een NT2 basisschool lesgegeven aan pas aangekomen asielzoekers kinderen. Heb aardig een idee over de gemiddelde statushouders en de verrijking van de Nederlandse samenleving als je die in nog grotere aantallen toe laat. Dan wordt het simpelweg niet meer opgevangen door de bevolking en dan krijg je ghetto's. Schijnbaar is dat super barmhartig, mensen dat toe te wensen. Ik zal er nooit last van hebben hoor, dat is voorbehouden aan de mensen in de steden en de armere wijken aldaar.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een verschrikking he, deze samenleving...
Ik niet. In bepaalde kringen hebben vluchtelingen nou eenmaal overal de schuld van. Zelfs als ze in de file staan of de koffie op is, is het per definitie de schuld van vluchtelingen.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben al jaren een woningtekort. Al jaren weten we dat klimaatdoelstelling gehaald moet worden.
Maar nee het is de schuld van de vluchtelingen. Ik schrik echt van wat ik hier lees.
In POL had ik eerder verwacht dat de schuld bij de politici die afgelopen 10 jaren niets hieraan hebben gedaan. En niet dit slappe populistische kreten.
Schijnbaar een soort van moderne variant van de erfzonde ('wij' hebben Afrika kapot gemaakt) en de aflaathandel (we kopen ons vrij van onze zonden door het hier net zo te maken als het nu in Afrika is).quote:
Op individueel niveau wens ik iedereen het beste en begrijp ik de keuze om naar hier te komen. Maar als samenleving is dit geen houdbare situatie. Wanneer is het te veel? Bij 25 miljoen inwoners? Als de sociale zekerheid niet meer kan worden opgebracht? Of is er geen max?quote:Op woensdag 17 november 2021 13:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb een tijd vrijwilligerswerk bij die 'enge' mensen in asielzoekerscentra gedaan. Mijn kinderen waren voor mijn verhuizing ook goed bevriend met een aantal van die 'enge' kinderen. En weet je: als je ze echt spreekt ipv over ze spreekt, zijn ze plots helemaal niet eng meer.
Daar blijkt anders niets van in je posts hahaha.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..] Heb aardig een idee over de gemiddelde statushouders en de verrijking van de Nederlandse samenleving als je die in nog grotere aantallen toe laat
quote:Op woensdag 17 november 2021 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik niet. In bepaalde kringen hebben vluchtelingen nou eenmaal overal de schuld van. Zelfs als ze in de file staan of de koffie op is, is het per definitie de schuld van vluchtelingen.
Vluchtelingen zijn een relatief klein onderdeel van de migratieproblemen die er zijn. We krijgen elk jaar ongeveer 60.000 mensen extra binnen, die moeten allemaal gehuisvest, geschoold, daar moet gezondheidzorg voor zijn. Een beetje raar als je zegt dat daar allemaal de ruimte voor is in NL. Afgelopen 10 jaar waren het er een miljoen. Zou dat extra druk opleveren op de woningmarkt? Wat denk je?quote:Op woensdag 17 november 2021 13:30 schreef VoMy het volgende:
van dingen die niets met vluchtelingen te maken hebben
De migratiestromen vanuit nu Afghanistan vallen volledig onder vluchtelingen en dat is precies waar het vaak over gaat. Verder bestaat de meeste migratie gewoon uit arbeidsmigratie om goedkoop op het land, in kassen en in slachthuizen te werken. Dat staat vaak vooral los van AZC-stromen. De meeste migratieproblemen die genoemd worden zijn dan ook geen migratieproblemen, want de huisvesting van Polen en Roemenen en dergelijke is vaak erbarmelijk, met 13 man in een rijtjeshuis kun je moeilijk de woningmarkt verstoren.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Vluchtelingen zijn een relatief klein onderdeel van de migratieproblemen die er zijn.
??? Dat geldt voor elke Nederlander, dat is het probleem niet. Er is gezondheidszorg, scholing is alleen nodig als ze dat nodig hebben, anders niet.quote:We krijgen elk jaar ongeveer 60.000 mensen extra binnen, die moeten allemaal gehuisvest, geschoold, daar moet gezondheidzorg voor zijn.
Er is natuurlijk ruimte zat in Nederland. Wat dat verder met de woningmarkt te maken heeft is me niet duidelijk. Probeer even wat duidelijker te formuleren hoe jij het probleem voor je ziet en waar precies welke soort migranten een rol spelen...quote:Een beetje raar als je zegt dat daar allemaal de ruimte voor is in NL. Afgelopen 10 jaar waren het er een miljoen. Zou dat extra druk opleveren op de woningmarkt? Wat denk je?
Ongevaccineerden.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:39 schreef Elan het volgende:
Uit die uitgelekte papieren: 'Gratis kinderopvang voor bijna iedereen'
Ben benieuwd voor wie dan niet.
Je hoort en leest ook alleen maar de excessen van criminele uitwassen in de media. Als een groepje weer eens een trein terroriseert of een meisje verkracht. Dat zal ook enorm bijdragen aan de negatieve beeldvorming. Je leest NOOIT iets positiefs.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb een tijd vrijwilligerswerk bij die 'enge' mensen in asielzoekerscentra gedaan. Mijn kinderen waren voor mijn verhuizing ook goed bevriend met een aantal van die 'enge' kinderen. En weet je: als je ze echt spreekt ipv over ze spreekt, zijn ze plots helemaal niet eng meer.
Jip: "Er zijn 100 huisjes, voor 100 kinderen"quote:Op woensdag 17 november 2021 13:40 schreef VoMy het volgende:
Er is natuurlijk ruimte zat in Nederland. Wat dat verder met de woningmarkt te maken heeft is me niet duidelijk. Probeer even wat duidelijker te formuleren hoe jij het probleem voor je ziet en waar precies welke soort migranten een rol spelen...
Denk voor max. 4 dagen, iets in die richting. Dus bijna voor iedereen, behalve voor ouders die ze echt alle werkdagen naar de opvang brengen.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:39 schreef Elan het volgende:
Uit die uitgelekte papieren: 'Gratis kinderopvang voor bijna iedereen'
Ben benieuwd voor wie dan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |