abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:05:42 #1
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202142378

Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Gerard Joling óf Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen ESF je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een canvas met kerstboomprint, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie IJs_beer moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)

oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
http://forum.fok.nl/topic/2442504
http://forum.fok.nl/topic/2424178
http://forum.fok.nl/topic/2382665
http://forum.fok.nl/topic/2428371
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 15:08:39 #2
375570 crew  Cyan9
pi_202142412
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:29 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Die van jou is ook interessant.
Ik zie niet of het een feestdagending is of gewoon iets wat ik niet ken, maar ik heb hem geloof ik wel eerder gezien.
Deze heb ik nog nooit eerder gebruikt, wel een andere ietwat psychedelische met driehoeken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:08:54 #3
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202142417
Een deel van mijn familie is niet gevaccineerd, zijn streng gereformeerd. Ik vind het onverstandig maar toch hoop ik dat ze niet heel ziek gaan worden mochten ze besmet raken.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:10:05 #4
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202142441
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Allemaal besmettingen hier in de buurt die terug te herleiden zijn naar een begrafenis, oeps :@ :o
Aai :X
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 15:10:34 #5
375570 crew  Cyan9
pi_202142448
Er is één goede vriend waar ik niet zeker weet of hij gevaccineerd is (ik geloof van niet), maar ik heb ook niet echt de behoefte om het aan hem te vragen. Ik heb een ruime maand terug gewoon met hem afgesproken, ik maak me daar niet zo veel zorgen over.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_202142504
quote:
Ik kan me ook niet voorstellen dat wij niet samen met mijn ouders en mijn broer en zijn gezin de feestdagen doorbrengen... Wel op voorwaarde dat we allemaal klachtenvrij zijn natuurlijk.
Ja, wel klachtenvrij uiteraard! Iedereen die ik daar eventueel zou zien is gevaccineerd. Buiten de feestdagen hou ik me er gewoon aan (das niet zo moeilijk).
C’est Davie :o)
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:18:21 #7
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202142598
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:13 schreef Dave het volgende:

[..]
Ja, wel klachtenvrij uiteraard! Iedereen die ik daar eventueel zou zien is gevaccineerd. Buiten de feestdagen hou ik me er gewoon aan (das niet zo moeilijk).
Gezien hun leeftijd zijn de kinderen van mijn broer niet gevaccineerd, maar verder zijn we wel allemaal gevaccineerd. En als we dan ook allemaal klachtenvrij zijn vind ik het wel prima eigenlijk...

Buiten de feestdagen komt het zelden voor dat we meer dan 4 mensen over de vloer hebben :')
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:22:29 #8
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_202142666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:45 schreef Em31 het volgende:

[..]
Heb jij geluk. Echt wat een praatjes moet ik af en toe doorstaan.

Bij mijn werk werd iemand van de week gebeld door zijn vrouw (beide niet gevaccineerd). Operatie ging niet door omdat het te druk was door corona, hij zei het tegen ons en liep toen snel weg, want hij kon er niet over klagen. De situaties waar je tegenwoordig in komt, zwaar irritant. :') Maar zij beginnen er ook steeds over, wat mij betreft hebben we het er gewoon niet over.
Dat laaste heb ik ik ook. Ik vind dat iedereen zich moet laten vaccineren. Maar ook prima als je niet gevaccineerd bent. Ik heb drie collega's die om verschillende redenen niet gevaccineerd zijn.

Eentje spreekt er niet over een doet totaal niet moelijk over maatregelen. Die is het er zelf ook mee eens.

Een ander sprak ik erover toen zijn vrouw, dochter corona hadden. Maar hij was kerngezond bla, bla, bla, dus waarom prikken etc. Nou ja vooruit. Die kreeg zelf ook Corona en was er best ziek van. Maar nog wel steeds tegen vaccinatie. Die was dan de enige die het erover had. Steeds van die 'grappende' opmerkingen dat griep heel gevaarlijk is en we gaan kinderen inenten etc. Iedereen negeert hem als die het zegt.

De derde is een complotdenker. Maar wel juist heel intelligent. Het stomme is dat die aan het begin al riep dat het hier naartoe zou komen, Corona. En er juist heel serieus over was. Maar dan nu niet vaccineren :') Maar hij spreekt er verder niet echt over. Wel had recent zijn zoon Corona. Waardoor die thuis bleef werken. Later bleek die zelf ook griep klachten te hebben. Maar hij heeft zich niet laten testen :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:23:08 #9
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202142676
Binnen mijn vriendenkring is iedereen gevaccineerd. Degenen met kinderen hebben wel twijfels of ze hun kind laten vaccineren, dat snap ik wel.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:24:14 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_202142688
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Allemaal besmettingen hier in de buurt die terug te herleiden zijn naar een begrafenis, oeps :@ :o
Dat zorgt wel voor een grafstemming :X
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:25:26 #11
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202142709
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:23 schreef AgnesGru het volgende:
Binnen mijn vriendenkring is iedereen gevaccineerd. Degenen met kinderen hebben wel twijfels of ze hun kind laten vaccineren, dat snap ik wel.
Mijn dochter is 17, die kon prima zelf de keuze maken. Maar als je jongere kinderen hebt, zeg 12-15, dan snap ik wel dat die keuze lastiger is voor kind en ouders.

Nou RIP ik, opeens 39 besmettingen in mijn woonplaats.
(Mijn eigen keelpijn is trouwens helemaal weg)
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:28:29 #12
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_202142766
quote:
84s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Deze heb ik nog nooit eerder gebruikt, wel een andere ietwat psychedelische met driehoeken.
Dan zal ik me die herinneren.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_202142776
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:25 schreef Arizona het volgende:

[..]
Mijn dochter is 17, die kon prima zelf de keuze maken. Maar als je jongere kinderen hebt, zeg 12-15, dan snap ik wel dat die keuze lastiger is voor kind en ouders.

Nou RIP ik, opeens 39 besmettingen in mijn woonplaats.
(Mijn eigen keelpijn is trouwens helemaal weg)
Maakt wel uit of je woonplaats 40 inwoners heeft of 400.000.
pi_202142783
De tafel is geleverd en wordt as we speak in elkaar gezet dus dat is zometeen alvast één stresspunt minder.
Koel en donker bewaren
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:31:21 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_202142820
Ik zat helemaal niet nog in het andere topic.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_202142834
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zat helemaal niet nog in het andere topic.
Dat gebeurt mij altijd in live-topics _O-
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:38:44 #17
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_202142913
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:32 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Dat gebeurt mij altijd in live-topics _O-
Geen idee waar je het over hebt. O-)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:39:30 #18
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202142926
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:29 schreef zorro28 het volgende:

[..]
Maakt wel uit of je woonplaats 40 inwoners heeft of 400.000.
Iets daar tussenin :P
Maar dit is opeens een verdubbeling van gisteren qua aantallen :')
pi_202143002
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:29 schreef Guanabana het volgende:
De tafel is geleverd en wordt as we speak in elkaar gezet dus dat is zometeen alvast één stresspunt minder.
Wanneer zou het etentje met je schoonfam zijn?
Gaat dat nog door?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_202143018
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:22 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat laaste heb ik ik ook. Ik vind dat iedereen zich moet laten vaccineren. Maar ook prima als je niet gevaccineerd bent. Ik heb drie collega's die om verschillende redenen niet gevaccineerd zijn.

Eentje spreekt er niet over een doet totaal niet moelijk over maatregelen. Die is het er zelf ook mee eens.

Een ander sprak ik erover toen zijn vrouw, dochter corona hadden. Maar hij was kerngezond bla, bla, bla, dus waarom prikken etc. Nou ja vooruit. Die kreeg zelf ook Corona en was er best ziek van. Maar nog wel steeds tegen vaccinatie. Die was dan de enige die het erover had. Steeds van die 'grappende' opmerkingen dat griep heel gevaarlijk is en we gaan kinderen inenten etc. Iedereen negeert hem als die het zegt.

De derde is een complotdenker. Maar wel juist heel intelligent. Het stomme is dat die aan het begin al riep dat het hier naartoe zou komen, Corona. En er juist heel serieus over was. Maar dan nu niet vaccineren :') Maar hij spreekt er verder niet echt over. Wel had recent zijn zoon Corona. Waardoor die thuis bleef werken. Later bleek die zelf ook griep klachten te hebben. Maar hij heeft zich niet laten testen :')
Ja precies, uiteindelijk kun je niemand dwingen, maar steeds van die bepaalde opmerkingen tussendoor is zwaar vermoeiend. Van die kleine onzin dingetjes in gesprekken stoppen, steeds maar weer. Dan begin ik dus wel pissig te worden. :')

Maar ik merk dat ze de laatste tijd dit wel minder vaak doen, het wordt toch wat lastiger.
pi_202143028
quote:
8s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:24 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat zorgt wel voor een grafstemming :X
_O- :@
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:55:01 #22
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_202143155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:45 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja precies, uiteindelijk kun je niemand dwingen, maar steeds van die bepaalde opmerkingen tussendoor is zwaar vermoeiend. Van die kleine onzin dingetjes in gesprekken stoppen, steeds maar weer. Dan begin ik dus wel pissig te worden. :')

Maar ik merk dat ze de laatste tijd dit wel minder vaak doen, het wordt toch wat lastiger.
Van die passief agressieve opmerkingen kun je echt niks mee. Dan respecteer je bij hen dat ze niet gevaccineerd zijn, doen ze het andersom niet :{
  vrijdag 12 november 2021 @ 15:56:07 #23
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_202143177
1802

Een jaar vol vrede, vrijheden, en verdragen. Vooral veel verdragen.

Zo hebben we de Vrede van Amiens, het einde kwam aan de oorlog tussen het Verenigd Koninkrijk en de Franse republiek.
Het Verdrag van Berlijn tussen Pruisen en de Bataafse Republiek.
Het verdrag van Parijs (1802), tussen de Franse republiek en koninkrijk Pruisen, niet te verwarren met:
Het verdrag van Parijs (1802), tussen de Franse republiek en het keurvorstendom Beieren, wat weer iets anders is dan:
Het verdrag van Parijs (1802), tussen de Franse republiek en keizerrijk Rusland, op haar beurt niet aan te zien voor:
Het verdrag van Parijs (1802), tussen de Franse republiek en het hertogdom Württemberg.

Verder werd dit jaar in de Belgische gebieden door Napoleon godsdienstvrijheid ingevoerd, waardoor protestanten nu ook gewoon erediensten mochten houden. Als tegenwicht laat ik dan niet onvermeld dat Napoleon ook de wet die slavernij afschaftte ongedaan maakte. Ja mensen, niet alles wat deze oorlogsdictator deed was leuk en goed. :7

Ook kon Napoleon zichzelf dit jaar uitroepen tot eerste consul voor het leven, nadat een voorstel hiertoe door het volk was goedgekeurd middels een totaal niet verdacht en absoluut eerlijk verlopen referendum waarbij 99,7% voor stemde. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_202143252
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 15:44 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Wanneer zou het etentje met je schoonfam zijn?
Gaat dat nog door?
Was gepland voor over 2 weken, dus ik neem aan dat het niet meer doorgaat zoals het er nu uitziet :o
Hoop niet dat ze dan weer andere dingen verzinnen en zich in bochten gaan wringen maar het gewoon even laten voor nu :')
Koel en donker bewaren
pi_202143285
Over gevaccinneerden: mijn zusje heeft zich dus niet laten vaccineren omdat ze een vriend heeft (een kennis-vriend, geen relatie mee) die nogal wappie-achtig schijnt te zijn en haar heeft beïnvloed met allemaal rare dingen. }:|
Maar ik heb vrij weinig contact met haar, dus geen idee of ze inmiddels wel overstag is gegaan.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')