SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
![]()
afgevinkt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Maar dan is de regeling dus al in gegaan. Ze kunnen dus voor een week onwettige zaken implementeren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh? Ze hebben gewoon een week de tijd hoor. Staat allemaal in die wet.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)gt-noodverordeningen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Vandaar dat Hugo het niet eerder dit week wou invoeren want dan was er gelijk een debat gekomen. Nu wordt het over weekend heen getild.![]()
Klopt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar mag je als supporter nu wel de kantine in maar niet buiten de wedstrijd volgen
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
1,5 meter is geen lulkoek als het gaat om evenementen, congressen, theaters, concerten etc. Die moeten dan heel anders georganiseerd worden dan nu gebeurt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die 4 man bezoek en 1,5 meter is toch allemaal lulkoek.![]()
Het staat de Kamer vrij om op zaterdag te vergaderen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar dan is de regeling dus al in gegaan. Ze kunnen dus voor een week onwettige zaken implementeren.
En sowieso heeft een Kamer een controlerende functie, dus, ja, dat is een beetje hoe ons politiek bestel werkt.![]()
![]()
Jazeker, van mij mogen ze een volledig palet van die grabbelmaatregelen opnemen als ze daar gelukkig van worden. Die kun je ter kennisgeving aannemen en naast je neer leggen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die 4 man bezoek en 1,5 meter is toch allemaal lulkoek.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Snap ik, maar noem het dan gewoon max. capaciteit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
1,5 meter is geen lulkoek als het gaat om evenementen, congressen, theaters, concerten etc. Die moeten dan heel anders georganiseerd worden dan nu gebeurt.
Verder is er niemand meer die de 1,5 meter iets boeit.![]()
Nee. Want zo is het nu bij wet geregeld. Dus is het wettig.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar dan is de regeling dus al in gegaan. Ze kunnen dus voor een week onwettige zaken implementeren.
Overigens kan de kamer vergaderen wanneer ze dat willen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Gaan we ooit terug naar het voetbal dan is het dus 1/3de capaciteit, met qr code, vaste plaatsing, niet de fanatieke aanhang en weet ik veel wat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die 4 man bezoek en 1,5 meter is toch allemaal lulkoek.
Terwijl tvt en qr code plicht juist voor volle stadions zou zorgen![]()
Lachwekkend dit. Als het niet zo triest zou zijn.
Wat een beleid man.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Max. capaciteit is wat anders dan anderhalve meter.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Snap ik, maar noem het dan gewoon max. capaciteit.![]()
Hier is de zorg overbelast. Hoelang gaat het in Duitsland duren voor ze vol zitten, of er te weinig capaciteit is om NLers op te nemen? Dat is gewoon jezelf afhankelijk maken, door samen te werken. Tot er geen plek meer is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom afhankelijk? Duitsland heeft overcapaciteit, Nederland heeft ondercapaciteit. Beide landen zitten in de Europese Unie en werken in alles samen.
Je maakt je ook niet afhankelijk van Duitsland, je werkt gewoon samen.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Exact.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaar dat Hugo het niet eerder dit week wou invoeren want dan was er gelijk een debat gekomen. Nu wordt het over weekend heen getild.
Misbruik maken van de mogelijkheid die er is.
Daarom moet je de mogelijkheid ook gewoonweg niet creren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wel als iedereen braaf op een stoeltje moet zitten, klopt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Max. capaciteit is wat anders dan anderhalve meter.![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaar dat Hugo het niet eerder dit week wou invoeren want dan was er gelijk een debat gekomen. Nu wordt het over weekend heen getild.
Dit topic wordt echt met het uur potsierlijker.![]()
Joh de supermarkten, treinen, stations zitten helemaal vol.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snap ik, maar noem het dan gewoon max. capaciteit.
Verder is er niemand meer die de 1,5 meter iets boeit.
daar 1,5 meter aanhouden is totale onzin![]()
Ze zijn gewoon totaal de weg kwijt. Maar dan ook echt totaal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaan we ooit terug naar het voetbal dan is het dus 1/3de capaciteit, met qr code, vaste plaatsing, niet de fanatieke aanhang en weet ik veel wat.
Wat een beleid man.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Maar er is vanavond dus weer een demonstratie tijdens de persco in Den Haag? Gok dat die nu iets meer volk trekt dan vorige keren.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Is al zo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hier is de zorg overbelast. Hoelang gaat het in Duitsland duren voor ze vol zitten, of er te weinig capaciteit is om NLers op te nemen? Dat is gewoon jezelf afhankelijk maken, door samen te werken. Tot er geen plek meer is.
https://www.nu.nl/coronav(...)enten-overnemen.html![]()
Laat het maar weer overal uit de klauwen lopen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:20 schreef Caland het volgende:
Maar er is vanavond dus weer een demonstratie tijdens de persco in Den Haag? Gok dat die nu iets meer volk trekt dan vorige keren.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Sinds de avondklok had ik er geen vertrouwen meer in, maar dit slaat helemaal alles.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon totaal de weg kwijt. Maar dan ook echt totaal.
Terug bij af. Alles voor niets. Alle beloften gebroken en niets meer van over.
En lange termijnoplossingen? yeah, right. Nog niet eens een start mee gemaakt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En aan wie ligt dat volgens jou?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sinds de avondklok had ik er geen vertrouwen meer in, maar dit slaat helemaal alles.
Terug bij af. Alles voor niets. Alle beloften gebroken en niets meer van over.![]()
Als zij op dit moment overcapaciteit hebben en wij ondercapaciteit hebben gebruik je die toch gewoon? Waarom zou je bedden (inclusief personeel) die vrij zijn in Duitsland niet gebruiken als beide ziekenhuizen dat willen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hier is de zorg overbelast. Hoelang gaat het in Duitsland duren voor ze vol zitten, of er te weinig capaciteit is om NLers op te nemen? Dat is gewoon jezelf afhankelijk maken, door samen te werken. Tot er geen plek meer is.![]()
Alleen Duitsland wil dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als zij op dit moment overcapaciteit hebben en wij ondercapaciteit hebben gebruik je die toch gewoon? Waarom zou je bedden (inclusief personeel) die vrij zijn in Duitsland niet gebruiken als beide ziekenhuizen dat willen?![]()
Dit lijkt LCPS naar de Duitse LCPS te zijn. Individuele ziekenhuizen lijken dus gewoon samen te werken met elkaar, zie ook NOS liveblog van eerder vanmorgen (daar kwam mijn quote uit).quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is al zo.
https://www.nu.nl/coronav(...)enten-overnemen.html![]()
Maar dan slechts tot 19:00 's avonds denk ik?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar mag je als supporter nu wel de kantine in maar niet buiten de wedstrijd volgen
En als je bloedje later training heeft moet je buiten het hek wachten?![]()
Nog maar een keertje.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen Duitsland wil dat helemaal niet.
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden'er liggen concrete plannen' is iets anders dan 'we willen het niet'.quote:De hartchirurg heeft daarom contact gelegd met Duitse ziekenhuizen in Duisburg en Mnster en er liggen concrete plannen op tafel om patinten daar te opereren, zegt hij. Duitsland heeft zelf ook te kampen met een vierde coronagolf, maar zowel op de IC's als voor de hartzorg heeft het land overcapaciteit. Die wil Mariani gebruiken. "Ik wil wel graag meehelpen. Uiteindelijk staat niet onze hele keten onder druk. Wij hebben vaak wel een heel operatieteam beschikbaar, alleen geen IC."![]()
politiek wanbeleid door overal te laat mee te zijn. Maar dan ook echt overal. Met bijsturen, met losgooien, met lange termijnoplossingen. Alles. Maar wel van allerlei testjes, miljardeninvesteringen, controlepassen en weet ik veel wat implementeren en die achteraf allemaal met het badwater wegspoelen. Simpel omdat ze te laat zijn om te anticiperen op shit. Terwijl iedereen dit al 2 maanden ziet aankomen en er net zo lang een oplossing klaar ligt: boosteren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En aan wie ligt dat volgens jou?
Want exact die groep ligt nu weer naar adem te happen
En weet je wat? Waarom is 300 bezetting op de ic nu al een probleem? Of 17,8mln!!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Riepen ze dat vorige keer niet ook al om vervolgens gewoon allemaal braaf zich er toch aan te houdenquote:KHN: ‘Veel horecazaken zullen zich niet aan sluitingstijd houden’
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) staat volledig achter ondernemers die zich niets aantrekken van de de ‘avondklok’ voor de horeca. ,,We horen van onze achterban dat ze hier de streep trekken en dat snappen wij heel goed.”
https://www.bndestem.nl/d(...)ijd-houden~a8853d77/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
In normale omstandigheden wel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit lijkt LCPS naar de Duitse LCPS te zijn. Individuele ziekenhuizen lijken dus gewoon samen te werken met elkaar, zie ook NOS liveblog van eerder vanmorgen (daar kwam mijn quote uit).![]()
Maar nu heb je er dus niks aan.![]()
Stel je voor dat je zoon van 18:30 tot 20:00 moet trainen, dan mag je dus het eerste half uur kijken vanuit de kantine. Om 19:00 moet je dan buiten het hek wachten. Als het 20:00 uur is dan moet je even een handdoekje over het hek gooien zodat je zoon even kan douchen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar dan slechts tot 19:00 's avonds denk ik?
En als je bloedje later training heeft moet je buiten het hek wachten?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De tweede kamer kan die wet ook gewoon wijzigen waarin dit zo geregeld is, h. Als ze het er niet mee eens is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaar dat Hugo het niet eerder dit week wou invoeren want dan was er gelijk een debat gekomen. Nu wordt het over weekend heen getild.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het begint met H en eindigt met ugo de Jongequote:Op vrijdag 12 november 2021 13:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En aan wie ligt dat volgens jou?![]()
![]()
Het andere bericht ging over coronapatinten. Als ze in Duitsland bepaalde reguliere zorg kunnen verrichten, waarom niet inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog maar een keertje.
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
'er liggen concrete plannen' is iets anders dan 'we willen het niet'.![]()
Alleen mensen met een 'functie' mogen nog het sportpark op dan, dus alleen als je zelf moet spelen of als je in de begeleiding zit, of bestuurslid bent. Of vrijwilliger.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Kortom ineens heeft elke voetbalclub vanaf zondag extra 'vrijwilligers' en 'bestuursleden' rondlopen![]()
![]()
Ander soort patinten, toch? Waar men het meestal over heeft is het overnemen van covid-patinten als er hier geen plaats meer is. Dit gaat over het overnemen van planbare zorg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog maar een keertje.
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
'er liggen concrete plannen' is iets anders dan 'we willen het niet'.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dit bericht is van vanmorgen h, dat het UMC in Groningen in gesprek is om samen te werken met ziekenhuizen in Duisburg en Mnster. Dan heb je er nu dus juist iets aan. Dit gaat dan niet over coronazorg, maar hartoperaties enzo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In normale omstandigheden wel.![]()
Maar nu heb je er dus niks aan.
Dus in plaats van coronapatinten verplaatsen lijken ze hartoperaties e.d. daar te willen doen, die hebben tenslotte maar een vrij korte periode op de IC nodig.![]()
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Dit gaat over hartoperaties e.d. die ze daar willen doen. Lijkt me een prima idee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ander soort patinten, toch? Waar men het meestal over heeft is het overnemen van covid-patinten als er hier geen plaats meer is. Dit gaat over het overnemen van planbare zorg.
Onder de streep geeft het ruimte en kan het voorkomen dat de wachtlijsten verder oplopen (en patinten overlijden).![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Riepen ze dat vorige keer niet ook al om vervolgens gewoon allemaal braaf zich er toch aan te houden![]()
Ik kan me deze scne nog herinneren, terwijl Horeca Nederland riep dat ze het zo goed deden (en ja, toen waren er ook al regels die dit niet toestonden):I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het is tenminste wat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit bericht is van vanmorgen h, dat het UMC in Groningen in gesprek is om samen te werken met ziekenhuizen in Duisburg en Mnster. Dan heb je er nu dus juist iets aan. Dit gaat dan niet over coronazorg, maar hartoperaties enzo.
Dus in plaats van coronapatinten verplaatsen lijken ze hartoperaties e.d. daar te willen doen, die hebben tenslotte maar een vrij korte periode op de IC nodig.![]()
Maar lijkt niet echt DE oplossing zeg maar.![]()
Het geeft voor nu niet veel ruimte in de ziekenhuizen, denk ik, maar de patinten in kwestie kunnen wel heel veel eerder geholpen worden dan wanneer ze moeten wachten tot die ruimte er wel weer is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Dit gaat over hartoperaties e.d. die ze daar willen doen. Lijkt me een prima idee.
Onder de streep geeft het ruimte en kan het voorkomen dat de wachtlijsten verder oplopen (en patinten overlijden).And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wanneer zou het aantal mensen dat ziek kan worden eindelijk op zijn??Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vanaf maandag geldt daar een lockdown voor ongevaccineerden.quote:https://bnonews.com/index(...)unvaccinated-people/quote:Schallenberg, speaking at a press conference in Tyrol, said the lockdown is expected to be formally approved on Sunday and will take effect on Monday. Checks will be carried out to ensure compliance with the restrictions.
“A lockdown for the unvaccinated means one cannot leave one’s home unless one is going to work, shopping (for essentials), stretching one’s legs – namely exactly what we all had to suffer through in 2020,” Schallenberg said earlier, according to Reuters.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Denk je dat dat ooit op is, ja?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:30 schreef popje het volgende:
Wanneer zou het aantal mensen dat ziek kan worden eindelijk op zijn??And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:30 schreef popje het volgende:
Wanneer zou het aantal mensen dat ziek kan worden eindelijk op zijn??
Wanneer zijn de mensen die griep krijgen 'op'?![]()
Is maar net wat je met 'hier' bedoelt, denk ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Hier komen we nooit meer van af.
Nooit meer.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk ook niet dat er echt een oplossing is op dit moment. Elke strohalm die zorgt voor minder instroom of meer capaciteit is er n die gepakt moet worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is tenminste wat.![]()
Maar lijkt niet echt DE oplossing zeg maar.![]()
Gidsland Oostenrijk 🇦🇹🇦🇹
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
We gaan voor altijd door met maatregelen - versoepelingen - maatregelen etc etc.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dan houdt deze situatie nooit op. Blijven we eeuwig in lockdown vanaf nu?? Ik bedoel het is toch zo dat immuniteit door vaccinatie uiteindelijk ervoor zorgt dat mensen minder ziek worden...
Ik bedoel met mensen die ziek worden, ernstig ziek worden en in het ziekenhuis belanden...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Corona in Nederland.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is maar net wat je met 'hier' bedoelt, denk ik.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het ligt niet aan onze branche, zegt de desbetreffende branche.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:28 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik kan me deze scne nog herinneren, terwijl Horeca Nederland riep dat ze het zo goed deden (en ja, toen waren er ook al regels die dit niet toestonden):
[ twitter ]![]()
Dat geloof ik zeker, dat corona nooit helemaal weg zal gaan.quote:
Ik geloof niet in lockdowns en maatregelen forever. Maar dat het een heel stuk langer duurt dan we vooraf hadden gedacht en gehoopt lijkt me duidelijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als alle zwakken zijn geruimd, komen er wel weer nieuwe zwakkeren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:34 schreef popje het volgende:
Dan houdt deze situatie nooit op. Blijven we eeuwig in lockdown vanaf nu?? Ik bedoel het is toch zo dat immuniteit door vaccinatie uiteindelijk ervoor zorgt dat mensen minder ziek worden...
Ik bedoel met mensen die ziek worden, ernstig ziek worden en in het ziekenhuis belanden...
Dit stopt nooit meer.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Of er moet een bijkans wondervaccin komen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Hier komen we nooit meer van af.
Nooit meer.
Zo'n soort vaccin maken is voor de griep en de 'gewone verkoudheid' nog nooit gelukt."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nogal een slechte vergelijking, griep muteert veel sneller en mensen hebben veel meer immuniteit tegen corona dan griep.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet.
Wanneer zijn de mensen die griep krijgen 'op'?![]()
Ik eerst ook niet, maar ik heb alle hoop verloren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof niet in lockdowns en maatregelen forever.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik merk het. Dat vind ik oprecht ontzettend rot voor je.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik eerst ook niet, maar ik heb alle hoop verloren.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat lijkt me wat overdreven, dit wanbeleid kan ook niet eeuwig durenquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik eerst ook niet, maar ik heb alle hoop verloren..
![]()
Er zijn veelbelovende anti virale middelen in ontwikkeling.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Of er moet een bijkans wondervaccin komen.
Zo'n soort vaccin maken is voor de griep en de 'gewone verkoudheid' nog nooit gelukt.![]()
Gooi er maar een betere in dan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nogal een slechte vergelijking, griep muteert veel sneller en mensen hebben veel meer immuniteit tegen corona dan griep.![]()
Ging om de boodschap dat het niet zo is dat als we het allemaal eens gehad hebben, er dan vanaf zijn.
Snapte je dat niet?![]()
We kunnen prima verder met ons dagelijks bestaan met een voortdurend strengere culling van de zwakkeren.. je moet het alleen accepteren en dat zal in het maakbaar geachtte westen niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als alle zwakken zijn geruimd, komen er wel weer nieuwe zwakkeren.
Dit stopt nooit meer.
Ik ben al lang blij dat corona niet gevaarlijker is dan wat het is.
Statistisch is mijn levensverwachting omlaag gegaan door corona, ik zou dus graag zo veel mogelijk uit levensjaren halen waar in ik totaal geen last heb van dit virus.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Waarschijnlijk nooit. Er zijn namelijk herbesmettingen en doorbraak besmettingen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:30 schreef popje het volgende:
Wanneer zou het aantal mensen dat ziek kan worden eindelijk op zijn??![]()
Jawel, maar die boodschap klopt niet. Natuurlijk zijn we er dan vanaf, als in er is geen crisis meer. Net als een aantal andere virussen zal het dan beperkt blijven tot lokale uitbraken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gooi er maar een betere in dan.![]()
Ging om de boodschap dat het niet zo is dat als we het allemaal eens gehad hebben, er dan vanaf zijn.
Snapte je dat niet?![]()
Ik hoop het met je mee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Jawel, maar die boodschap klopt niet. Natuurlijk zijn we er dan vanaf, als in er is geen crisis meer. Net als een aantal andere virussen zal het dan beperkt blijven tot lokale uitbraken.![]()
![]()
Dit bijvoorbeeld. En ze zouden kunnen beginnen met oudjes verder vaccineren ipv eindeloos dralen en miepen en brullen dat het allemaal zo complex en moeilijk is om te organiseren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:40 schreef GemMagic het volgende:
[..]
We kunnen prima verder met ons dagelijks bestaan met een voortdurend strengere culling van de zwakkeren.. je moet het alleen accepteren en dat zal in het maakbaar geachtte westen niet zo snel gebeuren.
Ik ben al lang blij dat corona niet gevaarlijker is dan wat het is.
Statistisch is mijn levensverwachting omlaag gegaan door corona, ik zou dus graag zo veel mogelijk uit levensjaren halen waar in ik totaal geen last heb van dit virus.Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!![]()
‘Forever’ zal sowieso niet gebeuren. Maar ik ben wel bang dat het populisme door al het geklungel van het kabinet hoogtij gaat vieren de komende tijd, en dat de polarisatie als gevolg hiervan enorm gaat worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker, dat corona nooit helemaal weg zal gaan.
Ik geloof niet in lockdowns en maatregelen forever. Maar dat het een heel stuk langer duurt dan we vooraf hadden gedacht en gehoopt lijkt me duidelijk.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Misschien omdat men vooral het gedrag van mensen wil benvloeden? De meeste besmettingen vinden plaats in situaties waar je niet kan handhaven, tenzij je "Chinese" lockdowns invoert. Maar je kan de "prijs" voor die besmettingen wel opdrijven, in de hoop dat genoeg mensen uit eigenbelang hun gedrag zullen aanpassen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bioscoop mag je wel heen, maar amateurvoetbal buiten kijken niet LOLare we infinite or am I alone![]()
Gevoelsmatig en logica zitten niet altijd op n lijn. Logisch geredeneerd weet ik dat we er echt een keer vanaf komen. Maar gevoelsmatig voelt het niet zo, ik word er zelf ook wel licht depressief van als ik zie hoe het gaat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven, dit wanbeleid kan ook niet eeuwig duren.
![]()
Ik niet. Misschien ben ik te dom of naef? I dunno. Ik probeer altijd een positieve outlook te houden en ergens heb ik ook wel een 'fuck it' mentaliteit. Dingen komen altijd wel weer soort van goed, one way or the other.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik eerst ook niet, maar ik heb alle hoop verloren.
Zo zit in denk ik gewoon in elkaar. Nogmaals, misschien dom of naef.![]()
Echt serieus, jij?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gevoelsmatig en logica zitten niet altijd op n lijn. Logisch geredeneerd weet ik dat we er echt een keer vanaf komen. Maar gevoelsmatig voelt het niet zo, ik word er zelf ook wel licht depressief van als ik zie hoe het gaat.
- Goethe, “Faust”![]()
Hee, hoe gaat het eigenlijk in Belgi? Ik zag ook flink hoge cijfers daar. Is er al sprake van het herinvoeren van maatregelen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien omdat men vooral het gedrag van mensen wil benvloeden? De meeste besmettingen vinden plaats in situaties waar je niet kan handhaven, tenzij je "Chinese" lockdowns invoert. Maar je kan de "prijs" voor die besmettingen wel opdrijven, in de hoop dat genoeg mensen uit eigenbelang hun gedrag zullen aanpassen.![]()
Zit weinig hoop bij hoorquote:. Het enige relevante is op dit moment zorgen dat we die lokale uitbraken in de toekomst op kunnen vangen. En desnoods net als de griepprik mensen tijdelijk extra bescherming geven die dat nodig hebben.
![]()
Ik vind dat van Oostenrijk wel huge. Gewoon 35% van je bevolking opsluiten.Ben erg benieuwd hoe het met de handhaving gaat vanaf maandag.
- Goethe, “Faust”![]()
![]()
Je vergeet de zitverplichting en het juichverbod.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaan we ooit terug naar het voetbal dan is het dus 1/3de capaciteit, met qr code, vaste plaatsing, niet de fanatieke aanhang en weet ik veel wat.
Wat een beleid man.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Opzich snap ik dat wel, maar het is natuurlijk wel erg jammer. Ik vind de (voorgestelde) maatregelen ook kut, maar ik ben nog steeds wel erg blij dat ik in Nederland woon waar mensen niet gewoon op straat gegooid worden als ze een verkeerde keus maken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gevoelsmatig en logica zitten niet altijd op n lijn. Logisch geredeneerd weet ik dat we er echt een keer vanaf komen. Maar gevoelsmatig voelt het niet zo, ik word er zelf ook wel licht depressief van als ik zie hoe het gaat.
Uiteindelijk ben ik gezond, is mijn gezin gezond en is n van de ergste dingen die ik op dit moment heb dat ik me soms helemaal de pleuris verveel naar mn schermen starend. Ik hoop dat het voor jou net zo is![]()
![]()
Je hebt er ook niks aan om bij de pakken neer te gaan zitten. Net als boos zijn of gefrustreerd of wat dan ook. Als het helpt begin ik er vandaag mee, maar tot die tijd hoeft het niet zoquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik niet. Misschien ben ik te dom of naef? I dunno. Ik probeer altijd een positieve outlook te houden en ergens heb ik ook wel een 'fuck it' mentaliteit. Dingen komen altijd wel weer soort van goed, one way or the other.
Zo zit in denk ik gewoon in elkaar. Nogmaals, misschien dom of naef.![]()
![]()
Ik vind dat niet dom of naief, maar misschien komt dat omdat ik er hetzelfde in staquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik niet. Misschien ben ik te dom of naef? I dunno. Ik probeer altijd een positieve outlook te houden en ergens heb ik ook wel een 'fuck it' mentaliteit. Dingen komen altijd wel weer soort van goed, one way or the other.
Zo zit in denk ik gewoon in elkaar. Nogmaals, misschien dom of naef.
Alles komt goed, ooit. Misschien niet zoals we het graag zouden zien, maar op een of andere manier komt het toch goed.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En als aanvulling, ik denk ook dat sommige mensen oprecht iets teveel hier zitten en/of met de 'rona materie bezig zijn.
Het wordt dan ook wel een beetje een viscieuze cirkel he..... Je voelt je al kut door de situatie. Dan ga je shit erover lezen en het heel vaak erover hebben, en nog meer erover lezen, en BWAAAAAAH!!!![]()
![]()
![]()
![]()
maak je shit alleen maar heftiger en heftiger in het koppie.
![]()
Mooi dat je er zo in staat. Dat heb ik ook altijd wel gehad, maar aangezien er geen enkele logica zit in de voorgenomen maatregelen viert frustratie even hoogtij bij mij op dit moment.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo zit in denk ik gewoon in elkaar. Nogmaals, misschien dom of naef.
Horeca tot 19:00.. wie kan mij uitleggen wat dit helpt in virusbestrijding?
Supermarkten tot 20:00.. wie kan mij uitleggen wat dit helpt in virusbestrijding?
Geen ouders meer langs de lijn bij buitensport.. wie kan mij uitleggen wat dit helpt in virusbestrijding?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Niet zingen aub en helemaal niet in koor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je vergeet de zitverplichting en het juichverbod.![]()
Denk dat het de aankomende 5 jaar zo is tot corona muteert tot een minder effectief iets. Want nu alle mechanismen door het putje worden gespoeld en er weer een nutteloze lockdown wordt afgekondigd, zegt de politiek eigenlijk: het werkte allemaal niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:34 schreef popje het volgende:
Ik bedoel met mensen die ziek worden, ernstig ziek worden en in het ziekenhuis belanden...
Want datgene wat werd gemplementeerd, was om dit te voorkomen. Maar niets voorkomt stupiditeit en continu achter de feiten aanlopen zoals hugo, mark en ferd dat doen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eens. Is het heel raar als ik zeg dat het (mij in elk geval) soms juist helpt om de frustratie er hier uit te schrijven? Buiten dit topic komt het bijna niet ter sprake voor mij.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
En als aanvulling, ik denk ook dat sommige mensen oprecht iets teveel hier zitten en/of met de 'rona materie bezig zijn.
Het wordt dan ook wel een beetje een viscieuze cirkel he..... Je voelt je al kut door de situatie. Dan ga je shit erover lezen en het heel vaak erover hebben, en nog meer erover lezen, en BWAAAAAAH!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien is die dagelijkse traditie om kwart over drie toch schadelijker dan we dachten...quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan me ook best voorstellen dat als je er dagelijks mee geconfronteerd wordt in je werkzaamheden dat het een cirkeltje blijft waar je in wegzakt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:46 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik werk in de evenementen sector, dus zeker de twee lockdown was ik er wel klaar mee. Toen vooral minder gelezen online, qua nieuws etc en meer buiten, fietsen en andere activiteiten zoeken. Dat helpt wel
En welk gedrag moet er dan bij een amateurwedstrijd aangepast worden? Voor de kantine kun je gewoon de QR-check gebruiken en buiten langs de lijn valt er verder weinig meer te managen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien omdat men vooral het gedrag van mensen wil benvloeden? De meeste besmettingen vinden plaats in situaties waar je niet kan handhaven, tenzij je "Chinese" lockdowns invoert. Maar je kan de "prijs" voor die besmettingen wel opdrijven, in de hoop dat genoeg mensen uit eigenbelang hun gedrag zullen aanpassen.![]()
Ah.... eindelijk een viroloog in dit topic die het virus al wel kan doorgronden.quote:
Ik zie wat beren op de weg met ons beleid tot nu toe.quote:Het enige relevante is op dit moment zorgen dat we die lokale uitbraken in de toekomst op kunnen vangen. En desnoods net als de griepprik mensen tijdelijk extra bescherming geven die dat nodig hebben.![]()
![]()
Hier ook niet. Behalve met enige regelmaat een rant tegen mijn lief. Die braaf luistert, me uit laat razen, en dan gaan we over tot de orde van de dagquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eens. Is het heel raar als ik zeg dat het (mij in elk geval) soms juist helpt om de frustratie er hier uit te schrijven? Buiten dit topic komt het bijna niet ter sprake voor mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: