Sinds de avondklok had ik er geen vertrouwen meer in, maar dit slaat helemaal alles.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon totaal de weg kwijt. Maar dan ook echt totaal.
En aan wie ligt dat volgens jou?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sinds de avondklok had ik er geen vertrouwen meer in, maar dit slaat helemaal alles.
Terug bij af. Alles voor niets. Alle beloften gebroken en niets meer van over.
Als zij op dit moment overcapaciteit hebben en wij ondercapaciteit hebben gebruik je die toch gewoon? Waarom zou je bedden (inclusief personeel) die vrij zijn in Duitsland niet gebruiken als beide ziekenhuizen dat willen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hier is de zorg overbelast. Hoelang gaat het in Duitsland duren voor ze vol zitten, of er te weinig capaciteit is om NLers op te nemen? Dat is gewoon jezelf afhankelijk maken, door samen te werken. Tot er geen plek meer is.
Alleen Duitsland wil dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als zij op dit moment overcapaciteit hebben en wij ondercapaciteit hebben gebruik je die toch gewoon? Waarom zou je bedden (inclusief personeel) die vrij zijn in Duitsland niet gebruiken als beide ziekenhuizen dat willen?
Dit lijkt LCPS naar de Duitse LCPS te zijn. Individuele ziekenhuizen lijken dus gewoon samen te werken met elkaar, zie ook NOS liveblog van eerder vanmorgen (daar kwam mijn quote uit).quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is al zo.
https://www.nu.nl/coronav(...)enten-overnemen.html
Maar dan slechts tot 19:00 's avonds denk ik?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar mag je als supporter nu wel de kantine in maar niet buiten de wedstrijd volgen
Nog maar een keertje.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen Duitsland wil dat helemaal niet.
'er liggen concrete plannen' is iets anders dan 'we willen het niet'.quote:De hartchirurg heeft daarom contact gelegd met Duitse ziekenhuizen in Duisburg en Mnster en er liggen concrete plannen op tafel om patinten daar te opereren, zegt hij. Duitsland heeft zelf ook te kampen met een vierde coronagolf, maar zowel op de IC's als voor de hartzorg heeft het land overcapaciteit. Die wil Mariani gebruiken. "Ik wil wel graag meehelpen. Uiteindelijk staat niet onze hele keten onder druk. Wij hebben vaak wel een heel operatieteam beschikbaar, alleen geen IC."
politiek wanbeleid door overal te laat mee te zijn. Maar dan ook echt overal. Met bijsturen, met losgooien, met lange termijnoplossingen. Alles. Maar wel van allerlei testjes, miljardeninvesteringen, controlepassen en weet ik veel wat implementeren en die achteraf allemaal met het badwater wegspoelen. Simpel omdat ze te laat zijn om te anticiperen op shit. Terwijl iedereen dit al 2 maanden ziet aankomen en er net zo lang een oplossing klaar ligt: boosteren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En aan wie ligt dat volgens jou?
Riepen ze dat vorige keer niet ook al om vervolgens gewoon allemaal braaf zich er toch aan te houdenquote:KHN: ‘Veel horecazaken zullen zich niet aan sluitingstijd houden’
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) staat volledig achter ondernemers die zich niets aantrekken van de de ‘avondklok’ voor de horeca. ,,We horen van onze achterban dat ze hier de streep trekken en dat snappen wij heel goed.”
https://www.bndestem.nl/d(...)ijd-houden~a8853d77/
In normale omstandigheden wel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit lijkt LCPS naar de Duitse LCPS te zijn. Individuele ziekenhuizen lijken dus gewoon samen te werken met elkaar, zie ook NOS liveblog van eerder vanmorgen (daar kwam mijn quote uit).
Stel je voor dat je zoon van 18:30 tot 20:00 moet trainen, dan mag je dus het eerste half uur kijken vanuit de kantine. Om 19:00 moet je dan buiten het hek wachten. Als het 20:00 uur is dan moet je even een handdoekje over het hek gooien zodat je zoon even kan douchen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar dan slechts tot 19:00 's avonds denk ik?
En als je bloedje later training heeft moet je buiten het hek wachten?
De tweede kamer kan die wet ook gewoon wijzigen waarin dit zo geregeld is, h. Als ze het er niet mee eens is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaar dat Hugo het niet eerder dit week wou invoeren want dan was er gelijk een debat gekomen. Nu wordt het over weekend heen getild.
Het begint met H en eindigt met ugo de Jongequote:Op vrijdag 12 november 2021 13:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En aan wie ligt dat volgens jou?
Het andere bericht ging over coronapatinten. Als ze in Duitsland bepaalde reguliere zorg kunnen verrichten, waarom niet inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog maar een keertje.
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
'er liggen concrete plannen' is iets anders dan 'we willen het niet'.
Alleen mensen met een 'functie' mogen nog het sportpark op dan, dus alleen als je zelf moet spelen of als je in de begeleiding zit, of bestuurslid bent. Of vrijwilliger.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar mag je als supporter nu wel de kantine in maar niet buiten de wedstrijd volgen
Ander soort patinten, toch? Waar men het meestal over heeft is het overnemen van covid-patinten als er hier geen plaats meer is. Dit gaat over het overnemen van planbare zorg.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog maar een keertje.
https://nos.nl/liveblog/2(...)venementen-te-mijden
[..]
'er liggen concrete plannen' is iets anders dan 'we willen het niet'.
Dit bericht is van vanmorgen h, dat het UMC in Groningen in gesprek is om samen te werken met ziekenhuizen in Duisburg en Mnster. Dan heb je er nu dus juist iets aan. Dit gaat dan niet over coronazorg, maar hartoperaties enzo.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In normale omstandigheden wel.![]()
Maar nu heb je er dus niks aan.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Dit gaat over hartoperaties e.d. die ze daar willen doen. Lijkt me een prima idee.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ander soort patinten, toch? Waar men het meestal over heeft is het overnemen van covid-patinten als er hier geen plaats meer is. Dit gaat over het overnemen van planbare zorg.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Riepen ze dat vorige keer niet ook al om vervolgens gewoon allemaal braaf zich er toch aan te houden
Het is tenminste wat.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit bericht is van vanmorgen h, dat het UMC in Groningen in gesprek is om samen te werken met ziekenhuizen in Duisburg en Mnster. Dan heb je er nu dus juist iets aan. Dit gaat dan niet over coronazorg, maar hartoperaties enzo.
Dus in plaats van coronapatinten verplaatsen lijken ze hartoperaties e.d. daar te willen doen, die hebben tenslotte maar een vrij korte periode op de IC nodig.
Het geeft voor nu niet veel ruimte in de ziekenhuizen, denk ik, maar de patinten in kwestie kunnen wel heel veel eerder geholpen worden dan wanneer ze moeten wachten tot die ruimte er wel weer is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Dit gaat over hartoperaties e.d. die ze daar willen doen. Lijkt me een prima idee.
Onder de streep geeft het ruimte en kan het voorkomen dat de wachtlijsten verder oplopen (en patinten overlijden).
Vanaf maandag geldt daar een lockdown voor ongevaccineerden.quote:
https://bnonews.com/index(...)unvaccinated-people/quote:Schallenberg, speaking at a press conference in Tyrol, said the lockdown is expected to be formally approved on Sunday and will take effect on Monday. Checks will be carried out to ensure compliance with the restrictions.
“A lockdown for the unvaccinated means one cannot leave one’s home unless one is going to work, shopping (for essentials), stretching one’s legs – namely exactly what we all had to suffer through in 2020,” Schallenberg said earlier, according to Reuters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |