Ik begrijp dat niet, vrijwel iedereen die ik hier spreek die niet is gevaccineerd heeft als argument dat ze zo weinig risico lopen op ernstige Covid dat het risico op ernstige bijwerkingen van het vaccin daar niet tegen op weegt. Maar vervolgens willen ze niet opdraaien voor de kosten van een ziekenhuisopname, terwijl ze er van uit gaan dat ze die 100% niet nodig zijn...quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende: [..] Wat let je om erheen te verhuizen, die vrijheid heb je?
![]()
Dus we accepteren wel dat een kleine groep met een grote muil een grote groep laten gijzelen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nou dan, dan vind ik het een waardeloze opmerking om ons sociale stelsel wat hier is opgebouwd wat zorgt voor onze welvaart onderuit wilt halen.
Mensen die niet kunnen of willen werken krijg ook geld toegestopt, ongeacht welke reden. En dat zou met medische zorg ook altijd zo moeten blijven. We zijn geen 3e wereld land hier.
Waarom zou ik ooit als niet gevaccineerd gezien worden?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:24 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En dan word je op een dag ook als ongevaccineerd gezien, kom je misschien op de IC en moet je het zelf betalen,
denk je er dan nog hetzelfde over?
Serieus? Moet ik daar echt antwoord op geven?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zou ik ooit als niet gevaccineerd gezien worden?
Ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:28 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Serieus? Moet ik daar echt antwoord op geven?
Omdat de meeste mensen principes heel snel overboord gooien als je ze aan de centjes komt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat niet, vrijwel iedereen die ik hier spreek die niet is gevaccineerd heeft als argument dat ze zo weinig risico lopen op ernstige Covid dat het risico op ernstige bijwerkingen van het vaccin daar niet tegen op weegt. Maar vervolgens willen ze niet opdraaien voor de kosten van een ziekenhuisopname, terwijl ze er van uit gaan dat ze die 100% niet nodig zijn...
Wilde ik net vragenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zou ik ooit als niet gevaccineerd gezien worden?
Jij wilt medische apartheid op basis van een keuze die je maakt. Maar dan moet dat worden doorgetrokken, want er is heel veel dat je kunt doen om te voorkomen dat je in het ziekenhuis opgenomen moet worden. Blessure met sporten, zelf de rekening betalen. Longkanker door roken, zelf betalen. Maagverkleining door overmatig eten, zelf betalen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat niet, vrijwel iedereen die ik hier spreek die niet is gevaccineerd heeft als argument dat ze zo weinig risico lopen op ernstige Covid dat het risico op ernstige bijwerkingen van het vaccin daar niet tegen op weegt. Maar vervolgens willen ze niet opdraaien voor de kosten van een ziekenhuisopname, terwijl ze er van uit gaan dat ze die 100% niet nodig zijn...
Als dat jou kijk op de wereld is, mij best. Wanneer ga je stoppen met belasting te betalen, ik bedoel, dat doe je niet om er zelf beter van te worden, toch?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus we accepteren wel dat een kleine groep met een grote muil een grote groep laten gijzelen?
Apart...
Nou ja, zoals je nu in Oostenrijk ziet met de houdbaarheidsdatum, daar kan je vanaf januari al niet meer dansen met jansen, dus wordt je als ongevaccineerde gezien.quote:
Daar heb ik niet veel keuze in of wel. Net als dat ik geen keuze heb om mij weer te houden aan de lockdown regels van de overheid.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als dat jou kijk op de wereld is, mij best. Wanneer ga je stoppen met je belasting te betalen, ik bedoel, dat doe je niet om er zelf beter van te worden, toch?
Ik heb Pfizer gehad, twee keer. En als ik een boostershot moet laten zetten om op vakantie te kunnen gaan, of gewoon door te gaan met mijn leven, dan zal ik dat zeker doen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:40 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, zoals je nu in Oostenrijk ziet met de houdbaarheidsdatum, daar kan je vanaf januari al niet meer dansen met jansen, dus wordt je als ongevaccineerde gezien.
Komt hier ook nog wel. Snap uberhaupt niet waarom dat er al niet is maar van ons land weten we dat we sowieso met alles al achterlopen.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daar heb ik niet veel keuze in of wel. Net als dat ik geen keuze heb om mij weer te houden aan de lockdown regels van de overheid.
Het gros van de Nederlanders zal niet voor zichzelf opkomen, zoals de kleine schreeuwers dat wel doen. Dat is eigenlijk een zeer triest gegeven. Er kan wel gedemonstreerd worden tegen van alles en nog wat, maar niet dat 85% van de Nederlanders gevaccineerd is en dus gewoon door wil gaan met hun leven. En dat de kleine groep dan maar vet pech heeft.
Kan zijn dat er een wachttijd tussen je houdbaarheidsdatum en de derde prik zit?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb Pfizer gehad, twee keer. En als ik een boostershot moet laten zetten om op vakantie te kunnen gaan, of gewoon door te gaan met mijn leven, dan zal ik dat zeker doen.
Dus in hoeverre kan ik ooit als niet gevaccineerde gezien worden? Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord.
Als je besluit dat mensen jarenlang onterecht een zorgverzekering hebben betaald, zul je ze eerst die jarenlang (hierdoor) onterecht betaalde kosten moeten terugbetalen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn houdbaarheidsdatum?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Kan zijn dat er een wachttijd tussen je houdbaarheidsdatum en de derde prik zit?
Je zou dan maar net op de IC komen.
Fijn dat je ook ingaat op mijn argumenten. Daarbij houden de werkelozen de samenleving niet in gijzeling.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
En wij maar werken voor die werkelozen hier. Belachelijk eigenlijk dat die mij in de houdgreep houden, laat die kleine groep maar pech hebben.
Heb je nog echt goede argumenten om mensen van zorg te willen ontzien, ik ga je een hele enge meneer vinden zo.
Pot -> ketel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel. Nu probeer je gewoon makkelijk te scoren
Nee, het punt is dat men zegt geen vaccin nodig te hebben omdat ze toch niet in het ziekenhuis belanden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij wilt medische apartheid op basis van een keuze die je maakt. Maar dan moet dat worden doorgetrokken, want er is heel veel dat je kunt doen om te voorkomen dat je in het ziekenhuis opgenomen moet worden. Blessure met sporten, zelf de rekening betalen. Longkanker door roken, zelf betalen. Maagverkleining door overmatig eten, zelf betalen.
Maar nee, mensen willen dat alleen als het niet in hun straatje past. Enge gedachten zijn dat.
Dat van Jansen betreft toch vakantiegangers?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:40 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, zoals je nu in Oostenrijk ziet met de houdbaarheidsdatum, daar kan je vanaf januari al niet meer dansen met jansen, dus wordt je als ongevaccineerde gezien.
Komt hier ook nog wel. Snap uberhaupt niet waarom dat er al niet is maar van ons land weten we dat we sowieso met alles al achterlopen.
Nee dat klopt, dat doen de multinationals, onder de zielloze leiding van Rutte en de VVD gaan we de belastingrace naar de bodem winnen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Fijn dat je ook ingaat op mijn argumenten. Daarbij houden de werkelozen de samenleving niet in gijzeling.
Ik weet 100% zeker dat ik het niet nodig heb, en ook niet in het ziekenhuis kom, en nu?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat men zegt geen vaccin nodig te hebben omdat ze toch niet in het ziekenhuis belanden.
Maar als dat zo is, waarom dan toch meteen roepen dat het medische apartheid is als je recht op die plek zou verliezen.
Je maakt er immers toch geen gebruik van.
Dus eigenlijk ben je er niet zeker van dat je niet in het ziekenhuis belandt.
Er is een kleine kans dat dat wel gebeurt, en dankzij die kleine kans is de zorg overbelast en heb ik vanaf morgen geen werk meer.
Omdat je argumenten nergens op slaan. Als we alleen maar mensen zouden opnemen voor iets waar ze zelf niet gedeeltelijk schuld aan zijn zouden ziekenhuizen bijna leeg zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Fijn dat je ook ingaat op mijn argumenten. Daarbij houden de werkelozen de samenleving niet in gijzeling.
En weet ga je er niet op in en draai je langs de pot.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je argumenten nergens op slaan. Als we alleen maar mensen zouden opnemen voor iets waar ze zelf niet gedeeltelijk schuld aan zijn zouden ziekenhuizen bijna leeg zijn.
Nogmaals, ik lees niets waar ik op in zou moeten gaan behalve wat drogredenen die niets toevoegen aan de discussie verder. Vandaar dat ik daar niet op in ga. Ik probeer je alleen in te laten zien, dat we hier in Nederland een sociaal stelsel hebben en dat iedereen ongeacht zijn of haar keuzes daar gebruik van mag maken. Alleen vind jij dat onder bepaalde redenen (omdat dat niet in jouw straatje past) dat niet zouden mogen, dat is gewoon heel eng.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En weet ga je er niet op in en draai je langs de pot.
Dat klopt niet de grootste kostenstijging wordt veroorzaakt doordat mensen steeds ouder worden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je argumenten nergens op slaan. Als we alleen maar mensen zouden opnemen voor iets waar ze zelf niet gedeeltelijk schuld aan zijn zouden ziekenhuizen bijna leeg zijn.
Het gaat niet over zorgkosten, maar over ziekenhuis opnames.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:02 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt niet de grootste kosten worden veroorzaakt doordat mensen steeds ouder worden.
Mensen die jong doodgaan zijn goedkoper qua zorg en AOW, wat dat betreft subsidieert de ongezonde onderklasse de gezonde bovenklasse.
Die gezonde bovenklasse gaat volgens mij ook vaak eerder met pensioen.
En die vallen niet onder zorgkosten?quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het gaat niet over zorgkosten, maar over ziekenhuis opnames.
Dat is het onderwerp toch niet hier? Dat covid patienten maar een kleine hoeveelheid van de kosten zijn zal best, maar ze willen hier mensen van zorg onthouden omdat ze in het ziekenhuis komen, niet omdat het duur of goedkoop is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:06 schreef Tanatos het volgende:
[..]
En die vallen niet onder zorgkosten?
Nee, ze willen mensen die jarenlang door de overheid verplicht zijn een zorgverzekering te betalen persoonlijk op laten draaien voor de kosten van de ziekenhuisopname.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is het onderwerp toch niet hier? Dat covid patienten maar een kleine hoeveelheid van de kosten zijn zal best, maar ze willen hier mensen van zorg onthouden omdat ze in het ziekenhuis komen, niet omdat het duur of goedkoop is.
Volgens mij zijn we het met elkaar eens hoor. Jij legt de focus alleen op de kosten, waar ik die op een andere aspect leg om mensen niet van zorg te onthouden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:16 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Nee, ze willen mensen die jarenlang door de overheid verplicht zijn een zorgverzekering te betalen persoonlijk op laten draaien voor de kosten van de ziekenhuisopname.
Nogal onethisch na jarenlang solidariteit qua zorgkosten te hebben afgedwongen.
Ik vind die opgelegde solidariteit qua zorgkosten prima, maar dan kun je mensen de kosten van een ziekehuisopname wanneer nodig natuurlijk niet zelf laten betalen.
We zijn het grotendeels eens, maar als je de discussie over zorgkosten wilt voeren ontkom je er naar mijn mening niet aan om naar het hele plaatje te kijken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 10:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het met elkaar eens hoor. Jij legt de focus alleen op de kosten, waar ik die op een andere aspect leg om mensen niet van zorg te onthouden.
Mja, met clausules is dat op te lossenquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:45 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als je besluit dat mensen jarenlang onterecht een zorgverzekering hebben betaald, zul je ze eerst die jarenlang (hierdoor) onterecht betaalde kosten moeten terugbetalen.
Vergeet niet dat ons hele zorgsysteem op een opgelegde solidariteit berust.
Juist gezond levende mensen (vooral de sociaal-economische bovenklasse), die heel oud worden kosten uiteindelijk het meeste geld qua zorg en AOW.
Een verplichte zorgverzekering met clausules vind ik nogal bedenkelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, met clausules is dat op te lossen
Als ik brand heb en de brandverzekering keert niet uit krijg ik ook niet alle premies weer terug.
En dat oude gezonde mensen meer zorg gebruiken dan ze aan premies betaald hebben...
Is nog wel een discussiepuntje.
Werkelozen worden flink aangepakt, de tijd van gratis geld is wat dat betreft allang voorbij.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
En wij maar werken voor die werkelozen hier. Belachelijk eigenlijk dat die mij in de houdgreep houden, laat die kleine groep maar pech hebben.
Heb je nog echt goede argumenten om mensen van zorg te willen ontzien, ik ga je een hele enge meneer vinden zo.
Klopt, ben er zeker geen voorstander van, maar meer voor de discussie: als je zeker weet dat je het niet hoeft te gebruiken, waarom dan toch die aanspraak. CAD zegt glashard dat ze daar ook van af ziet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een verplichte zorgverzekering met clausules vind ik nogal bedenkelijk.
De ethiek van verzekeraars is vooral zo min mogelijk uit te keren.
Kapitalisme en ethiek zijn een lastige combinatie.
Oh? Is de bijstand al afgeschaft dan? En alle andere voorzieningen voor mensen die niet kunnen werken (gehandicapten bijvoorbeeld)? Je denkt te beperkt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Werkelozen worden flink aangepakt, de tijd van gratis geld is wat dat betreft allang voorbij.
Hij bedoelt natuurlijk 'overbodige' bijstand. Mensen die echt niet kunnen werken worden hier in NL nog altijd financieel, en best nog rijkelijk ook, gesteund door de overheid. En dat zal niet gaan veranderen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh? Is de bijstand al afgeschaft dan? En alle andere voorzieningen voor mensen die niet kunnen werken (gehandicapten bijvoorbeeld)? Je denkt te beperkt.
Ik zie anders vergaande ondermijning van de sociale zekerheid van mensen die notabe wel werken door de doorgeslagen flexibilisering van de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:46 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hij bedoelt natuurlijk 'overbodige' bijstand. Mensen die echt niet kunnen werken worden hier in NL nog altijd financieel, en best nog rijkelijk ook, gesteund door de overheid. En dat zal niet gaan veranderen.
Uitstekend verwoord!quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:58 schreef Landgeld het volgende:
Terecht.
Ongevaccineerden moeten beseffen dat elke vrijheid zijn limieten heeft. Indien 'de vrijheid' om niet gevaccineerd te willen worden overduidelijk uitmond in een gevaarlijke situatie voor de gehele samenleving, zoals overvolle IC's met met name ongevaccineerden waardoor reguliere zorg niet meer kan, dan zijn gerichte maatregelen om dit gevaar de kop in te drukken ten gunste van de gehele samenleving volledig terecht.
Wees onderdeel van de oplossing en niet onderdeel van het probleem. Laat u vaccineren of anders thuis blijven deze winter.
Waarom gaan we niet gewoon alle mensen die een geloof aanhangen weren uit de ziekenhuizen (vrije keuze), dat zijn er meer dan met covid hoor?quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:58 schreef Landgeld het volgende:
Terecht.
Ongevaccineerden moeten beseffen dat elke vrijheid zijn limieten heeft. Indien 'de vrijheid' om niet gevaccineerd te willen worden overduidelijk uitmond in een gevaarlijke situatie voor de gehele samenleving, zoals overvolle IC's met met name ongevaccineerden waardoor reguliere zorg niet meer kan, dan zijn gerichte maatregelen om dit gevaar de kop in te drukken ten gunste van de gehele samenleving volledig terecht.
Wees onderdeel van de oplossing en niet onderdeel van het probleem. Laat u vaccineren of anders thuis blijven deze winter.
Geloof?quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom gaan we niet gewoon alle mensen die een geloof aanhangen weren uit de ziekenhuizen (vrije keuze), dat zijn er meer dan met covid hoor?
Waarom moet dat alleen bij iets wat niet in jouw straatje past? Engerd.
Gelijke behandeling ongeacht achtergrond is een groot goed in Nederland, dat moeten we vooral zo houden.
Je begrijpt er duidelijk niks van wat ik hierboven zeg. Over laagopgeleid gesproken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geloof?
Sinds wanneer is vaccinatie ter bescherming van de volksgezondheid een geloof?
We zitten middenin in een pandemie, die zorg overbelast.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend en ongevaccineerden dragen in deze context zeer significant aan bij de IC opnames. Daar moeten we onszelf dus tegen beschermen.
Prima als je niet vaccineert, dan wel maatregelen. Prima als je geen rijbewijs haalt. Dan niet de weg op.
Helaas zijn de meeste ongevaccineerden laagopgeleid, dus een relevante discusie is niet mogelijk.
Ah, arbeidsongeschikten gelijkstellen aan werklozen...quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh? Is de bijstand al afgeschaft dan? En alle andere voorzieningen voor mensen die niet kunnen werken (gehandicapten bijvoorbeeld)? Je denkt te beperkt.
Iedereen die niet werkt, is werkeloos (ongeacht de achterliggende reden).quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, arbeidsongeschikten gelijkstellen aan werklozen...
En bijstand is tegenwoordig ook niet zomaar geld geven en klaar ben je.
Dus de echtgenoot van een miljonair die niet wil werken ook....quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Iedereen die niet werkt, is werkeloos.
Joh. Welk punt probeer je eigenlijk te maken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de echtgenoot van een miljonair die niet wil werken ook....
Maar die krijgt dan weer geen uitkering...
Het is oneerlijk verdeeld in de wereld...
Oh, daar zijn we allang van afgedwaald...quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Joh. Welk punt probeer je eigenlijk te maken?
Dat dacht ik al. Want echte sterke punten die ergens op slaan heb je nog niet gehad in deze discussie helaas. Jammer.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, daar zijn we allang van afgedwaald...
Nee, je laat gewoon de discussie ontsporen door net te doen alsof je niet weet wat er bedoeld wordt..quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Want echte sterke punten die ergens op slaan heb je nog niet gehad in deze discussie helaas. Jammer.
Ik zie je niet anders doen dan extreme punten aanhalen en op echte punten niet ingaan. Vermakelijk dat je dan gaat vragen welk punt de ander probeert te maken, terwijl die probeert te reageren op jouw extreme punten. Van mij mag je, hoor.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Want echte sterke punten die ergens op slaan heb je nog niet gehad in deze discussie helaas. Jammer.
Nee hoor, voor mij hoeft dat niet, waarom wel?quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zie je niet anders doen dan extreme punten aanhalen en op echte punten niet ingaan. Vermakelijk dat je dan gaat vragen welk punt de ander probeert te maken, terwijl die probeert te reageren op jouw extreme punten. Van mij mag je, hoor.
Mag ik meedoen?
Vind je dat iemand een rijbewijs nodig heeft om te rijden en een gordel om moet doen?
Jij hebt ook het recht om een vaccin te nemen. Dat word je echt niet afgenomen. Je hoeft geen rijbewijs, maar als je deel gaat nemen aan het verkeer wel. En dan moet je die nog zelf betalen ook, terwijl het vaccin gratis voor jou is. Kan je wel vinden dat je geen rijbewijs nodig hebt om te gaan rijden, maar dan moet je ook niet deel gaan nemen aan het verkeer, want daar is dat als eis gesteld.quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee hoor, voor mij hoeft dat niet, waarom wel?
Daarnaast, iedereen heeft het recht om een rijbewijs te halen toch? Of moet je daar een vaccin voor gehad hebben? En je hebt het ook niet nodig om deel te nemen aan het verkeer, mocht je dat als argument willen opbrengen. Max Verstappen had niet eens een rijbewijs, en die kon toch verdomd goed auto rijden zeg toen die dat niet had.
Duizenden mensen die dagelijks in Nederland deel nemen aan het verkeer zonder dat ze het rijbewijs nodig hebben hoor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij hebt ook het recht om een vaccin te nemen. Dat word je echt niet afgenomen. Je hoeft geen rijbewijs, maar als je deel gaat nemen aan het verkeer wel. En dan moet je die nog zelf betalen ook, terwijl het vaccin gratis voor jou is. Kan je wel vinden dat je geen rijbewijs nodig hebt om te gaan rijden, maar dan moet je ook niet deel gaan nemen aan het verkeer, want daar is dat als eis gesteld.
Leuk dat Max Verstappen goed kan autorijden, maar dan moeten we alle kinderen verplichten te karten vanaf vroege leeftijd.
Je hebt helemaal gelijk. Nu veranderen we dat met autorijden in het verkeer (wat je ook wel wist, maar we zullen het spel helemaal spelen). En dan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Duizenden mensen die dagelijks in Nederland deel nemen aan het verkeer zonder dat ze het rijbewijs nodig hebben hoor.
Tip, zoek even de definitie van een verkeersdeelnemer op voordat je je aan een discussie waagt over verkeer.
Zonder rijbewijs mag Jos niet als bestuurder van een auto de openbare weg op...quote:Op vrijdag 12 november 2021 23:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee hoor, voor mij hoeft dat niet, waarom wel?
Daarnaast, iedereen heeft het recht om een rijbewijs te halen toch? Of moet je daar een vaccin voor gehad hebben? En je hebt het ook niet nodig om deel te nemen aan het verkeer, mocht je dat als argument willen opbrengen. Max Verstappen had niet eens een rijbewijs, en die kon toch verdomd goed auto rijden zeg toen die dat niet had.
Ok. Dus je hebt betaald voor een dienst (het rijbewijs halen) waar je gewoon recht op hebt en als je dan niet gevaccineerd bent mag je niet meer autorijden? Of waar wil je heen, ik snap het niet?quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Nu veranderen we dat met autorijden in het verkeer (wat je ook wel wist, maar we zullen het spel helemaal spelen). En dan?
Jos heeft het recht om een rijbewijs te halen, ook als deze niet gevaccineerd is. Waar wil je heen hiermee?quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder rijbewijs mag Jos niet als bestuurder van een auto de openbare weg op...
Dus je hebt betaald voor een dienst, waar je gewoon recht op hebt, maar als je drank op hebt mag je niet meer autorijden?quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ok. Dus je hebt betaald voor een dienst (het rijbewijs halen) waar je gewoon recht op hebt en als je dan niet gevaccineerd bent mag je niet meer autorijden? Of waar wil je heen, ik snap het niet?
Maar je laat je niet vaccineren omdat je vindt dat je die zorg niet nodig hebt.quote:In Nederland heb je de PLICHT om een zorgverzekering te hebben daar betaal je voor en dan mag je er geen gebruik van maken omdat je niet gevaccineerd bent?
Dat recht heeft hij niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jos heeft het recht om een rijbewijs te halen, ook als deze niet gevaccineerd is. Waar wil je heen hiermee?
Ah kijk, nu komen de uitzonderingen. Zo zijn er nog veel meer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus je hebt betaald voor een dienst, waar je gewoon recht op hebt, maar als je drank op hebt mag je niet meer autorijden?
Hun goed recht. En als het dan toch zo is, dan wat? Laten sterven of wat? Moeten we ook bij rokers doen dan maar, je eigen keuze. Of bij mensen met overgewicht, je eigen keuze. Of mensen met een rijbewijs die een auto-ongeluk hebben, is je eigen keuze geweest om dat rijbewijs te halen en om te gaan auto rijden.quote:[..]
Maar je laat je niet vaccineren omdat je vindt dat je die zorg niet nodig hebt.
Waarom dan toch die deur op een kier houden?
Nou, je kunt dus niet een specifieke groep noemen die meer IC zorg inneemt dan Covid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 00:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ah kijk, nu komen de uitzonderingen. Zo zijn er nog veel meer.
Ik kan je vertellen dat ik nog meer redenen kan verzinnen om dan ook geen zorg te verlenen. Waarom stoppen bij covid. Mensen die een geloof aanhangen bijvoorbeeld, 99% van de IC opnamen, die gijzelen gewoon de zorg.
[..]
Hun goed recht. En als het dan toch zo is, dan wat? Laten sterven of wat? Moeten we ook bij rokers doen dan maar, je eigen keuze. Of bij mensen met overgewicht, je eigen keuze. Of mensen met een rijbewijs die een auto-ongeluk hebben, is je eigen keuze geweest om dat rijbewijs te halen en om te gaan auto rijden.
Waarom de focus zo op die vaccinatie alleen. Zoals ik al eerder zei, er liggen meer mensen zonder corona op de IC dan met corona, waarom niet gewoon alle anderen weigeren, wellicht ergens hun eigen keuze geweest waardoor ze nu op de IC liggen (auto-ongeluk, overgewicht, longkanker).
Maar ongevaccineerden laten zich over het algemeen niet vaccineren omdat ze er vanuit gaan dat Covid hooguit een mild griepje voor ze is en ze niet in het ziekenhuis belanden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 02:42 schreef Harlekien2 het volgende:
Dan mensen die roken ook maar zelf de ziekenhuisrekening zelf laten betalen. Of mensen die junkfood eten. Of mensen die niet wekelijks minimaal 1x naar de sportschool gaan.
Dit is slechts één van de vele verschillende redenen om je niet te laten vaccineren. Die jij voor het gemak maar even voor (bijna) iedereen invult.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar ongevaccineerden laten zich over het algemeen niet vaccineren omdat ze er vanuit gaan dat Covid hooguit een mild griepje voor ze is en ze niet in het ziekenhuis belanden.
Waarom gaan ze dan stuiteren als er gesteld wordt dat ze niet in het ziekenhuis zullen worden opgenomen als ze Covid hebben.
Dan ben je toch niet zo zeker van je zaak.
Noem eens een andere reden...quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:33 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dit is slechts één van de vele verschillende redenen om je niet te laten vaccineren. Die jij voor het gemak maar even voor (bijna) iedereen invult.
Geloofsovertuiging. Mochten ze in het ziekenhuis komen, dan zien ze dat als straf van God bijvoorbeeld. Nu mag jij de volgende bedenken, je kunt het wel.quote:
Of mensen die lachgas nemen achter het stuur. De Belgische intensivist dr. Geert Meyfroidt kwam pas in het nieuws met de woorden "zonder alcohol zou de helft van de mensen niet of korter op mijn ic liggen" en "helaas kruipen er nog altijd mensen dronken achter het stuur, met tot gevolg zware verkeersongevallen, ook die dronken chauffeurs kunnen terecht komen op de ic, maar ook mensen die ze aanrijden en meetrekken in de ellende: collateral damage.”quote:Op zaterdag 13 november 2021 02:42 schreef Harlekien2 het volgende:
Dan mensen die roken ook maar zelf de ziekenhuisrekening zelf laten betalen. Of mensen die junkfood eten. Of mensen die niet wekelijks minimaal 1x naar de sportschool gaan.
Roken of teveel eten is een levenstijl.quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of mensen die lachgas nemen achter het stuur. De Belgische intensivist dr. Geert Meyfroidt kwam pas in het nieuws met de woorden "zonder alcohol zou de helft van de mensen niet of korter op mijn ic liggen" en "helaas kruipen er nog altijd mensen dronken achter het stuur, met tot gevolg zware verkeersongevallen, ook die dronken chauffeurs kunnen terecht komen op de ic, maar ook mensen die ze aanrijden en meetrekken in de ellende: collateral damage.”
Kortom, mensen die denken dat ze wel auto kunnen rijden terwijl ze hevig onder invloed kunnen zijn drank, lachgas of andere drugs. Moeten deze figuren nu ook zelf de ziekenhuisrekening betalen?
Oh, die horen ook niet in het ziekenhuis, dat is tegen de wil van God.quote:Op zaterdag 13 november 2021 15:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Geloofsovertuiging. Mochten ze in het ziekenhuis komen, dan zien ze dat als straf van God bijvoorbeeld. Nu mag jij de volgende bedenken, je kunt het wel.
Nou precies. De hamvraag is of je een bepaalde levensstijl of keuze een reden kan laten zijn om mensen hun eigen rekening te laten betalen. En waar trek je de streep?quote:Op zaterdag 13 november 2021 16:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of mensen die lachgas nemen achter het stuur. De Belgische intensivist dr. Geert Meyfroidt kwam pas in het nieuws met de woorden "zonder alcohol zou de helft van de mensen niet of korter op mijn ic liggen" en "helaas kruipen er nog altijd mensen dronken achter het stuur, met tot gevolg zware verkeersongevallen, ook die dronken chauffeurs kunnen terecht komen op de ic, maar ook mensen die ze aanrijden en meetrekken in de ellende: collateral damage.”
Kortom, mensen die denken dat ze wel auto kunnen rijden terwijl ze hevig onder invloed kunnen zijn drank, lachgas of andere drugs. Moeten deze figuren nu ook zelf de ziekenhuisrekening betalen?
Maar da's wat anders dan niet willen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:03 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Nou vooruit. Mensen die een vaccin om een medische reden niet kunnen nemen.
Moet ik nu iedere keer een reden aandragen en dan ga jij er iets van vinden?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar da's wat anders dan niet willen.
Doel van iedereen vaccineren is onder andere mensen beschermen wie geen vaccin kunnen nemen, of die niet een immuunrespons opwekken door het vaccin.
Ongevaccineerden mogen gewoon niet geweigerd worden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:14 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Moet ik nu iedere keer een reden aandragen en dan ga jij er iets van vinden?
Volgens mij gaf ik aan dat wanneer mensen geweigerd worden omdat ze geen vaccin nemen, dan kun je die streep ook op andere vlakken trekken. Bijvoorbeeld een ongezonde levensstijl, aangezien dit ook een keuze is.
Hier is onderzoek naar gedaan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ongevaccineerden mogen gewoon niet geweigerd worden.
Maar een groot deel weigert omdat ze er van overtuigd zijn dat ze niet in het ziekenhuis belanden.
Maar op een enkeling wil geeneen daar afstand van doen.
Dus zo zeker zijn ze nu ook weer niet.
Yup, door mij op Fok.quote:Op zaterdag 13 november 2021 21:36 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Hier is onderzoek naar gedaan?
Maar in het kader van dat onderzoek: ben jij ongevaccineerd?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |