Normaal in de zin dat sommigen minder recht op leven hebben?quote:Op donderdag 11 november 2021 22:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dit geldt voor alles in het leven. Mensen worden ouder, zwakker en uiteindelijk gaan ze dood. Gegarandeerd.
Dus laten we gewoon normaal doen, vind je ook niet?
Hoe bedoel je 'minder recht op leven'.quote:Op donderdag 11 november 2021 23:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Normaal in de zin dat sommigen minder recht op leven hebben?
Nou, die zwakkeren gaan maar fijn dood aan covid en wij kunnen dan verder weer normaal doen...quote:Op donderdag 11 november 2021 23:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'minder recht op leven'.
Die zijn toch beschermd?quote:Op donderdag 11 november 2021 23:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, die zwakkeren gaan maar fijn dood aan covid en wij kunnen dan verder weer normaal doen...
Wat ligt er dan in de ziekenhuizen?quote:
De zwakkeren gaan niet meer zo snel dood want ze zijn beschermd door het vaccin, of niet?quote:Op donderdag 11 november 2021 23:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ligt er dan in de ziekenhuizen?
Dan is het niet nodig om jongeren te vaccineren als vooral zwakkeren in het ziekenhuis liggen.quote:Op donderdag 11 november 2021 23:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, die zwakkeren gaan maar fijn dood aan covid en wij kunnen dan verder weer normaal doen...
Wat ligt er dan in de ziekenhuizen?quote:Op donderdag 11 november 2021 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De zwakkeren gaan niet meer zo snel dood want ze zijn beschermd door het vaccin, of niet?
Dan kan de rest weer normaal doen.
Vaccinatie is méér dan dat he.quote:Op donderdag 11 november 2021 23:58 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dan is het niet nodig om jongeren te vaccineren als vooral zwakkeren in het ziekenhuis liggen.
Het ging om het recht op leven van sommige zwakkeren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ligt er dan in de ziekenhuizen?
Want daar gaat het om wat betreft de maatregelen. De druk op de zorg.
napraters van Hugo. hebben ze zelf niet in de gaten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ging om het recht op leven van sommige zwakkeren.
Nu gaat het ineens om druk op de zorg.
Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Geef toch gewoon toe dat het een onzinverhaaltje is en de doelpalen constant worden verzet.
"Een paar weken to flatten the curve"
"Nog even tot het vaccin er is"
"Nog even tot minimaal x % is gevaccineerd"
"Nog even tot de besmettingen dalen"
"Nog even tot iedereen die QR-code heeft"
enz. enz.
Er zijn weer nieuwe zwakkeren.quote:Op donderdag 11 november 2021 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De zwakkeren gaan niet meer zo snel dood want ze zijn beschermd door het vaccin, of niet?
Dan kan de rest weer normaal doen.
Jij dacht dat die twee los van elkaar staan?quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ging om het recht op leven van sommige zwakkeren.
Nu gaat het ineens om druk op de zorg.
Dat is jouw zondebok, niet de mijne.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:21 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
napraters van Hugo. hebben ze zelf niet in de gaten.
Nogmaals: niemand wordt hier onder dwang gevaccineerd wanneer men dit niet wil. Vrijheid blijheid, toch? Evenzo wordt niemand het recht op zorg ontnomen als iemand met Corona in het ziekenhuis belandt. En houd die complottheorieën verder maar voor u zelf, daar ben ik nu wel klaar mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 20:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar pleit jij toch voor? Het recht op zorg beperken door mensen zelf te laten betalen terwijl ze al jaren zorgpremie betalen. Op basis waarvan? Dubieuze en onvolledige informatie.
Ga jij mij dan maar eens vertellen waarom ik die prik moet nemen aangezien ik covid asymptomatisch heb doorlopen. Hoe groot denk jij dat het risico nu nog is dat ik ooit hiervoor in het ziekenhuis opgenomen ga worden?quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nogmaals: niemand wordt hier onder dwang gevaccineerd wanneer men dit niet wil. Vrijheid blijheid, toch? Evenzo wordt niemand het recht op zorg ontnomen als iemand met Corona in het ziekenhuis belandt. En houd die complottheorieën verder maar voor u zelf, daar ben ik nu wel klaar mee.
Het een en ander op de manier zoals in de OP zou volledig worden overgelaten aan iemand eigen verantwoording. Of anders gezegd: de keuze tussen volledig gevaccineerd zijn of simpelweg het risico lopen naast ziek te worden ook nog te moeten dokken, en afhankelijk van diverse factoren flink ook.
Als u het als volgt bekijkt, heeft u in zoverre gelijk dat het recht op vergoeding van (onnodige) ziekenhuisopname (IC opname e.d.) inderdaad zou worden afgenomen, ongeacht iemands zorgverzekering. In die zin wel, ja.
Hoewel gedacht wordt dat het hier zo'n vaart niet zal lopen, zou ik alle vaccinweigeraars ruim voor die tijd al willen zeggen: ''neem gewoon die prik, zeikerds!''
Scjvb
Waarschijnlijk met overgewicht en/of diabetes ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn weer nieuwe zwakkeren.
Ongevaccineerde vijftigers en zestigers.
Naar het schijnt moeten deze mensen beschermd worden.![]()
Cijfers graag.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij dacht dat die twee los van elkaar staan?
Als de druk op de zorg te hoog is kan er geen adequate zorg verleend worden, wat leidt tot meer overlijdens..
Bovendien weet je geen antwoord op de vraag wie er in de ziekenhuizen liggen.
Dat zijn allemaal mensen die zonder zorg minder overlevingskans hebben.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 02:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nogmaals: niemand wordt hier onder dwang gevaccineerd wanneer men dit niet wil. Vrijheid blijheid, toch? Evenzo wordt niemand het recht op zorg ontnomen als iemand met Corona in het ziekenhuis belandt. En houd die complottheorieën verder maar voor u zelf, daar ben ik nu wel klaar mee.
Het een en ander op de manier zoals in de OP zou volledig worden overgelaten aan iemand eigen verantwoording. Of anders gezegd: de keuze tussen volledig gevaccineerd zijn of simpelweg het risico lopen naast ziek te worden ook nog te moeten dokken, en afhankelijk van diverse factoren flink ook.
Als u het als volgt bekijkt, heeft u in zoverre gelijk dat het recht op vergoeding van (onnodige) ziekenhuisopname (IC opname e.d.) inderdaad zou worden afgenomen, ongeacht iemands zorgverzekering. In die zin wel, ja.
Hoewel gedacht wordt dat het hier zo'n vaart niet zal lopen, zou ik alle vaccinweigeraars ruim voor die tijd al willen zeggen: ''neem gewoon die prik, zeikerds!''
Scjvb
Steeds meer mensen worden steeds ouder, en er zijn steeds meer mogelijkheden om zwakker wordende ouderen in leven te houden, maar daar hangen hoge prijskaartjes aan.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:58 schreef Scjvb het volgende:
Tot slot kan ik u vertellen: naar onze bescheiden mening snijdt het beleid in Singapore gedegen hout met het doorsturen van de ziekenhuisrekening naar ongevaccineerden.Als zeer professionele organisatie te Amsterdam Zuid spreekt men met veel begrip jegens de plaatselijke regering. En beste mensen, eventueel kan zij daartoe nog op onze algemeen gewaardeerde steun rekenen.
Er is thans een soort van lobby gaande vanuit meerdere (financiële) megaorganisaties![]()
, waarbij ik betrokken ben. Zij pleiten gezamenlijk voor eenzelfde aanpak straks in Nederland.
Laat ongevaccineerden bv zelf opdraaien voor alle kosten is ons devies en tegelijk ook een advies.
Wat let je om erheen te verhuizen, die vrijheid heb je?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:16 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-op-voor-kosten.html
Ik ben voor. Tenzij diegene om medische redenen zich niet kan laten vaccineren.
Mij te warm daar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat let je om erheen te verhuizen, die vrijheid heb je?
Die worden elke dag gepubliceerd.quote:
Ongetwijfeld.quote:Als de druk op de zorg hoog is, breid je de zorg uit. Dat is al jaren nodig.
Nou dan, dan vind ik het een waardeloze opmerking om ons sociale stelsel wat hier is opgebouwd wat zorgt voor onze welvaart onderuit wilt halen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |